Ik krijg zeg maar wel de volledige Wajong , maar 75% netto van het minimum loon kom je toch echt rond de 900 euro netto te zitten...quote:
De grootste debiel ben jij toch.Blijkbaar ben jij ondanks een stoornis ook toegelaten. En ja, die termen worden enorm misbruikt door (ouders van) mensen die wat moeite met wiskunde of taal hebben maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:14 schreef 16meter het volgende:
Studenten met 'dyslexie' en 'dyscalculie'.![]()
Debielen toelaten op universiteiten.
Vanwege bezuiniging, neem ik aan?quote:Op zondag 12 juli 2009 12:46 schreef sempron2400 het volgende:
In 2010 gaat een nieuwe Wajong-regeling in. Studenten ontvangen dan nog 25% van het minimumjeugdloon met behoud van studiebeurs.
Dat krijg je als je andermans post doorleestquote:Op zondag 20 september 2009 15:29 schreef Starman89 het volgende:
Even een kleine update:
Hij loopt nu van maandag t/m vrijdag stage van 9 tot 5, maar krijgt nog wel z'n WAJONG uitgekeerd van zo'n 600e per maand![]()
Huisgenoot:: "Ja, als je er toch recht op hebt, zou het zonde zijn om het niet aan te vragen, toch?"
Dat eerste zal ik achterwege laten.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:41 schreef Ritmo het volgende:
[..]
De grootste debiel ben jij toch.Blijkbaar ben jij ondanks een stoornis ook toegelaten. En ja, die termen worden enorm misbruikt door (ouders van) mensen die wat moeite met wiskunde of taal hebben maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Vraag uit interesse. Waarom kan je naast het studeren niet meer werken, maar zal een baan op niveau wel gaan? Met name het laatstgenoemde zal doorgaans JUIIST voor stress en hoge werkdruk zorgen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:22 schreef stoepkrijtje het volgende:
O en jij kunt lichamelijk naast je studie werken. Als ik dat doe lukt mijn studie me niet meer.
Ik ga waarschijnlijk 1 a 2 jaar langer over de studie doen. Dit kan ivm een speciale regeling en ook de IB groep werkt mee.
Geen vetpot... moet dat dan? Waarom worden ouders hier ineens uit de vergelijking gehaald? Is er bij arbeidsongeschikte jongeren ineens geen verantwoordelijkheid meer voor ouders? Er zijn tal van studenten die het zonder extra geld van hun ouders moet stellen, en die 900 euro lijkt me dan echt zo slecht nog niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:53 schreef Lange_Lex het volgende:
Wajonger hier.
26 lentes jong.
Ik krijg net ietsje boven de 900 euro netto per maand.
Stufi word van mijn uitkering afgetrokken (wat dus eigenlijk inhoud dat een studie je veelal onmogelijk gemaakt word , als je op jezelf woont...)
Is niet zo een vetpot
Even voor de duidelijkheid:quote:Op zondag 20 september 2009 15:34 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat krijg je als je andermans post doorleest
De Wajong-keuringen zijn de laatste tijd strenger geworden. Als je huisgenoot langere tijd goed blijkt te functioneren, kan hij opgeroepen worden voor een herbeoordeling. Met (bijvoorbeeld) 300 euro inkomen uit stage houdt hij inderdaad recht op een aanvullende, gekorte Wajong-uitkering.
Ik hoop dat ik een baan op niveau aan kan. Nu is mijn doel mijzelf te ontwikkelen en ik hoop dat ik het allemaal ga redden. Ik zit nu in week 5 van mijn studie en het is allemaal ontzettend zwaar. Als ik straks klaar ben hoop ik parttime te kunnen werken. 100% gaat waarschijnlijk niet lukken.quote:Op zondag 20 september 2009 15:54 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Vraag uit interesse. Waarom kan je naast het studeren niet meer werken, maar zal een baan op niveau wel gaan? Met name het laatstgenoemde zal doorgaans JUIIST voor stress en hoge werkdruk zorgen.
[..]
Geen vetpot... moet dat dan? Waarom worden ouders hier ineens uit de vergelijking gehaald? Is er bij arbeidsongeschikte jongeren ineens geen verantwoordelijkheid meer voor ouders? Er zijn tal van studenten die het zonder extra geld van hun ouders moet stellen, en die 900 euro lijkt me dan echt zo slecht nog niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |