Dan verliezen ze gelijk hun hele achterban.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:33 schreef Boze_Appel het volgende:
Kunnen we niet gewoon beter onder een iq van 110 doodmaken?
whehe, correct.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:36 schreef Roi het volgende:
[..]
Dan verliezen ze gelijk hun hele achterban.
Hmm, dat idee staat me wel aan. Of word ik nu geband wegens een doodsverwensing aan het adres van TS?quote:Op maandag 25 mei 2009 16:33 schreef Boze_Appel het volgende:
Kunnen we niet gewoon beter onder een iq van 110 doodmaken?
Is ook een optiequote:Op maandag 25 mei 2009 17:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik dacht eerder aan een hek om Limburg en ze daar allemaal stoppen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)__.html?pageNumber=3quote:Op maandag 25 mei 2009 16:36 schreef Roi het volgende:
[..]
Wow, een berichtje van de telegraaf van minder dan 200 woorden zegt het, dan zal het wel de ontwistbare waarheid zijn.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:44 schreef Sierieoes. het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)__.html?pageNumber=3
Door het volk, voor het volk!quote:Op maandag 25 mei 2009 17:22 schreef Monolith het volgende:
De illusie van de keihard maakbare samenleving.
Ja want je hebt dat bericht duidelijk niet gelezen.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:01 schreef waht het volgende:
[..]
Wow, een berichtje van de telegraaf van minder dan 200 woorden zegt het, dan zal het wel de ontwistbare waarheid zijn.
Oh, ik dacht dat ze ergens anders voor bedoeld waren.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:03 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Bouw nog wat hoogovens erbij voor de staalindustrie,
Eh neequote:Op maandag 25 mei 2009 18:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ze ergens anders voor bedoeld waren.
Je wilt graag de ban-oven in begrijp ik?quote:Op maandag 25 mei 2009 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
Ik stel voor om Pacifico in die hoogovens te gooien.![]()
Hoog-opgeleid is een vervolgopleiding op MBO niveau of hoger. Ik geloof dat 60% van de PVV aanhang een opleiding lager dan MBO-4 heeft. Dan is hoog-opgeleid ineens heel relatief.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:44 schreef Sierieoes. het volgende:
[..]
Helaas pindakaas. Volgens mij zijn degenen die niet inzien dat het huidige kabinet het land aan het verkloten is, de domme mensen.
Waar baseer je dat op? "ik geloof dat van de SP stemmers gemiddeld 90% een utikering heeft"quote:Op maandag 25 mei 2009 18:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoog-opgeleid is een vervolgopleiding op MBO niveau of hoger. Ik geloof dat 60% van de PVV aanhang een opleiding lager dan MBO-4 heeft. Dan is hoog-opgeleid ineens heel relatief.
Op het onderzoek waarop de Telegraaf dit populistische artikel gebasseerd heeftquote:Op maandag 25 mei 2009 18:22 schreef Sierieoes. het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? "ik geloof dat van de SP stemmers gemiddeld 90% een utikering heeft"
Nou vooruit, ook al had ik die drie zinnen van het bericht wel gelezen: de enquete van Het Parool en de dienst O + S deugt niet totdat ik het gehele onderzoek met complete uitleg van werkwijze onder mijn ogen krijg.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:05 schreef Sierieoes. het volgende:
[..]
Ja want je hebt dat bericht duidelijk niet gelezen.
Maargoed, dat is de Telegraaf. Als het dan echt zo droevig is gesteld met de gemiddelde opleidingsniveau in Nederland, zegt dit meer over de gemiddelde Nederlander dan over de PVV stemmer. De gemiddelde Nederlander stemt immers CDA of PVDA, dan is al zo lang bekend....quote:Op maandag 25 mei 2009 18:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Op het onderzoek waarop de Telegraaf dit populistische artikel gebasseerd heeftIk kan de bijhorende schema's alleen zo snel niet terug vinden.
quote:De populairste Nederlander onder de PVV-aanhang is niet Geert Wilders, maar Peter R. de Vries. En, de PVV-aanhang maakt zich minder druk over de islam dan Geert Wilders. Ook is de gemiddelde PVV'er niet ontevreden over zijn/haar eigen leven. Dat blijkt uit onderzoek dat de maandelijkse rubriek Stand.tv van het TV-programma Netwerk liet verrichten door onderzoeksbureau Motivaction.
Enkele kenmerken van de PVV-aanhang uit het onderzoeksrapport:
− 61% van de PVV-achterban is man
− 41% heeft MBO als hoogst voltooide opleiding genoten (tegen 30% in de totale bevolking), 46% heeft een lagere opleiding en 13% een hogere (tegen 30% in de totale bevolking)
− Het meest voorkomende netto huishoudinkomen ligt tussen 1.000 en 1.500 euro per maand (dus het niveau van een modaal inkomen)
− Uit een analyse van sociaal-culturele oriëntaties binnen de PVV-achterban blijkt dat deze groep veel meer dan de rest van de bevolking gericht is op het eigen leven.Dit blijkt onder andere uit de volgende kenmerken: geringe betrokkenheid bij de wereld, weinig interesse in andere culturen en gebruiken, lage tolerantie ten opzichte van allochtonen, lager verantwoordelijkheidsgevoel ten opzichte van anderen, sterke roep om law and order, bepalen vooral zelf hoe men leeft, staan graag in het middelpunt van de belangstelling, minder gericht op soberheid.
De volgende typische sociaal-culturele oriëntaties binnen de PVV-achterban delen zij met mannen in het algemeen. Binnen de PVV-achterban zijn ze echter nog sterker aanwezig, terwijl 39% uit vrouwen bestaat:
− Minder afwijzing van lichamelijk geweld
− Opzoeken van risico en spanning ('thrillseeking')
− Sterkere gerichtheid op nieuwe technologie
− Minder inleving in zichzelf en de ander
− Lagere betrokkenheid bij het milieu
Ook blijkt de PVV-achterban sneller geneigd te zijn anderen te bekritiseren
(38%, tegen 26% in de totale bevolking) en sneller nerveus te worden (31%
tegen 9% in de bevolking).
De PVV-achterban kan als volgt worden getypeerd:
− Even tevreden over de huidige persoonlijke leefsituatie
− Minder betrokken bij wat er in Nederland gebeurt
− Minder tevreden over hoe het met de samenleving is gesteld
− Minder vertrouwen dat het beter zal gaan met de samenleving
− Minder tevreden met:
− De democratie
− Sociale zekerheid
− Internationale samenwerking
− Het rechtssysteem
− De overheid
− Normen en waarden
− De wijze waarop mensen met elkaar omgaan
− De politiek
− Integratie
− In vergelijking met de 'gemiddelde Nederlander houdt de PVV-achterban meer van
- de Top 40 (60% van de PVV-achterban noemt dit versus 45% in de totale
bevolking)
− Nederpop (40% versus 28% totaal)
− Levenslied (47% versus 24% totaal)
− Aansprekende personen:
− Peter R. de Vries (63 % versus 39% totaal)
− Geert Wilders (62% versus 15%)
− Rita Verdonk (40% versus 17% totaal)
− Hans Teeuwen (35% versus 24% totaal)
− Frans Bauer (32% versus 23% totaal)
− Gerard Joling (30% versus 21% totaal)
− Antoinette Hertsenberg (19% versus 10% totaal)
− Wolter Kroes (17% versus 8% totaal)
− Johan Derksen (13% versus 8% totaal)
− Voetbal (23% versus 16% totaal)
− Motor- en autosport (4% versus 2% totaal)
− Thuis bereiden van gerechten (vaak):
− Hollands gerechten (87% versus 78% totaal)
− Woonboulevard (8% versus 3% totaal)
− Zonnen (32% versus 19%)
− Paintballen/lasergamen (6% versus 1% totaal)
Een realist ziet in dat het populisme, het leggen van een stigma op bepaalde bevolkingsgroepen en de oog-om-oog, tand-om-tand cultuur een levensgevaarlijke ontwikkeling is. Zeker in combinatie met een economische mindere tijd.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:27 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Maargoed, dat is de Telegraaf. Als het dan echt zo droevig is gesteld met de gemiddelde opleidingsniveau in Nederland, zegt dit meer over de gemiddelde Nederlander dan over de PVV stemmer. De gemiddelde Nederlander stemt immers CDA of PVDA, dan is al zo lang bekend....
Degene die PVV stemt is realist, zo zie ik het.
Ik denk eerder dat die 'bepaalde bevolkingsgroepen' doordat ze zelf al een oog-om-oog, tand-om-tand cultuurtje er op nahouden die focus bij zichzelf neerleggen. Oftewel: islam is bijv. een reden. Dat staat helemaal los van de combinatie waar jij het over hebt, waarmee je indirect de link wil leggen met de opkomst van nazi-Duitsland. Jammer....quote:Op maandag 25 mei 2009 18:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een realist ziet in dat het populisme, het leggen van een stigma op bepaalde bevolkingsgroepen en de oog-om-oog, tand-om-tand cultuur een levensgevaarlijke ontwikkeling is. Zeker in combinatie met een economische mindere tijd.
Realiteit is een rekbaar begrip.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:27 schreef Pacifico het volgende:
Degene die PVV stemt is realist, zo zie ik het.
Lekker betrouwbaar onderzoek, in opdracht van een links programma bij de linkse PO....quote:Op maandag 25 mei 2009 18:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
http://www.netwerk.tv/ext(...)nderzoek-pvv-aanhang
[..]
Daar heb je zeker gelijk in, maar de mensen die pvv willen stemmen zijn over het algemeen nog net wat dommer dan dat. Twee procent van hen heeft een wo-opleiding afgerond, tegenover elf procent van de (stemgerechtigde) bevolking. Qua hbo-ers zaten ze ook onder het Nederlandse gemiddelde.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:44 schreef Sierieoes. het volgende:
[..]
Helaas pindakaas. Volgens mij zijn degenen die niet inzien dat het huidige kabinet het land aan het verkloten is, de domme mensen.
NCRV en EO zijn bepaald niet links.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:39 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Lekker betrouwbaar onderzoek, in opdracht van een links programma bij de linkse PO....
Alle PVV stemmers zijn immers gelijk. Moslims mag je niet over 1 kam scheren maar een PVV stemmer natuurlijk wel.
Fikse paintballers, die PVV'ers!quote:Op maandag 25 mei 2009 18:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
http://www.netwerk.tv/ext(...)nderzoek-pvv-aanhang
[..]
Kijk, zo komen we er welquote:Op maandag 25 mei 2009 18:39 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Lekker betrouwbaar onderzoek, in opdracht van een links programma bij de linkse PO....
Alle PVV stemmers zijn immers gelijk. Moslims mag je niet over 1 kam scheren maar een PVV stemmer natuurlijk wel.
Preciesquote:Op maandag 25 mei 2009 19:32 schreef waht het volgende:
[..]
Kijk, zo komen we er welnu weet je hoe het voelt om moslim te zijn. Frustrerend hè?
Ik heb nergens last van. Werkelijk waar, volgens mij zit dat briefje 'kick me' van de middelbare school nog op je rug ofzo.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:53 schreef Pacifico het volgende:
[..]
PreciesDan ga ik mijn vrouw nog even slaan, en lekker weer de koran induiken welke me vertelt dat jij een ongelovige bent. Evenals Bowlingball, en jullie weten wat we met ongelovigen doen....
Maargoed, laten we vooral niets doen en lekker op linkse partijen blijven stemmen. Kom vooral janken als jouw aangifte wéér eens niet serieus wordt genomen, en als een van je familieleden is geterroriseerd door bontkraagjes.
Jij scheert moslims ook altijd over 1 kamquote:Op maandag 25 mei 2009 19:32 schreef waht het volgende:
[..]
Kijk, zo komen we er welnu weet je hoe het voelt om moslim te zijn. Frustrerend hè?
Goh, zou dat het zijn?quote:Op maandag 25 mei 2009 19:54 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb nergens last van. Werkelijk waar, volgens mij zit dat briefje 'kick me' van de middelbare school nog op je rug ofzo.
Is dat populair, roepen dat ik door de mand gevallen zou zijn? (Terwijl dat absoluut niet waar is.) Is dat jouw inhoudelijk argument? Is dat je sterkste kant?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:01 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Goh, zou dat het zijn?
Goed en sterk argument trouwens weer.... je blijft maar dalen en dalen in aanzien. In het inmiddels gesloten topic over Geert Wilders in Duitsland viel je in de laatste pagina's behoorlijk door de mand. Héérlijk om terug te lezen. Moet je ook eens doen
"Duitsland heeft een Geert Wilders nodig"
Ach ja links, 't enige verzetje wat ze nog hebben is rechtse mensen als dom en laag opgeleid proberen af te schilderenquote:Op maandag 25 mei 2009 16:36 schreef Roi het volgende:
[..]
De achterban van de PVV is laagopgeleid. En de PVV rechts noemen is een schande voor alle partijen die zichzelf nu en vroeger rechts noemde.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:23 schreef Frasier het volgende:
[..]
Ach ja links, 't enige verzetje wat ze nog hebben is rechtse mensen als dom en laag opgeleid proberen af te schilderen
Gek alleen dat je niemand hoort over het feit dat de huidige achterban van de PVDA over het algemeen ook niet bepaald hoog is opgeleid.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:26 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De achterban van de PVV is laagopgeleid. En de PVV rechts noemen is een schande voor alle partijen die zichzelf nu en vroeger rechts noemde.
Nou, eigenlijk hoor ik daar een bepaalde user genaamd Frasier over, in dit topic.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:28 schreef Frasier het volgende:
[..]
Gek alleen dat je niemand hoort over het feit dat de achterban van de PVDA over het algemeen ook niet bepaald hoog is opgeleid.
Volgens de statistieken waren het juist de PVV aanhangers die geweld af en toe best oke vinden.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:53 schreef Pacifico het volgende:
[..]
PreciesDan ga ik mijn vrouw nog even slaan, en lekker weer de koran induiken welke me vertelt dat jij een ongelovige bent. Evenals Bowlingball, en jullie weten wat we met ongelovigen doen....
Maargoed, laten we vooral niets doen en lekker op linkse partijen blijven stemmen. Kom vooral janken als jouw aangifte wéér eens niet serieus wordt genomen, en als een van je familieleden is geterroriseerd door bontkraagjes.
Volgens de koran zijn het juist moslims die geweld best oke vinden, en PVDA/SP/GL stemmers kunnen zich er best in vinden aangezien ze geen enkele moeite nemen iets aan de problematiek te doen en de andere kant opkijken.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens de statistieken waren het juist de PVV aanhangers die geweld af en toe best oke vinden.
Moet ik je aan je eigen OP herinneren?quote:Op maandag 25 mei 2009 20:36 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Volgens de koran zijn het juist moslims die geweld best oke vinden, en PVDA/SP/GL stemmers kunnen zich er best in vinden aangezien ze geen enkele moeite nemen iets aan de problematiek te doen en de andere kant opkijken.
?quote:Op maandag 25 mei 2009 16:32 schreef Pacifico het volgende:
heropvoedingskamp
tuig
strafkamp
het leger worden ingezet! Gewoon pauperwijkjes binnentrekken.
En het leger kan prima woonwagenkampen ontruimen en met de grond gelijk maken.
En anders schoppen we Texel wel leeg, en zetten we daar al een proefkamp op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |