Zoals de NRC dit heeft gedaan misschien?quote:
Al gedaan. Probleem is dat het er simpelweg niet in staat en jij dingen leest die er niet staan.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:04 schreef woid het volgende:
[..]
nah.., ga nou eerst maar lezen en laat niet een ander het werk doen.
ik werk aan deze luiheid niet mee
Kan je dan tenminste een hint geven waar we ongeveer moeten zoeken in het stuk? Ik heb nog wel stukjes over het succes van straatcoaches gelezen, maar ik denk niet dat je het daar over hebt.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:04 schreef woid het volgende:
[..]
nah.., ga nou eerst maar lezen en laat niet een ander het werk doen.
ik werk aan deze luiheid niet mee
Jij denkt dat criminele Marokkaantjes hun inspiratie voor het spugen op allerhande andere etniciteiten rechtstreeks putten uit hun letterlijke interpretatie van de Koran? Of bedoel je wat anders? Of wil je er toch nog eens over nadenken?quote:Op maandag 25 mei 2009 17:00 schreef Py het volgende:
Dat in sommige gemeenschappen de koran letterlijk wordt geïnterpreteerd.
je hebt gelijkquote:Op maandag 25 mei 2009 17:05 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Al gedaan. Probleem is dat het er simpelweg niet in staat en jij dingen leest die er niet staan.
Vandaar dat ik erom vraag. Zet die passages eens neer.
Hoewel ik ook veel politiek-correct geneuzel zie, is de essentie van discussie nog wel steeds dat je van mening MAG verschillen. Als iedereen alleen maar ja knikt op al jouw postsquote:Op maandag 25 mei 2009 16:56 schreef jammerklant het volgende:
Zoals je ziet haalt het weinig meer uit. Het topic is alweer verziekt door politiek-correct&co. Bovendien lijkt de politiek correcte stront ook steeds meer vliegen aan te trekken.
Jammer dat het er tegenwoordig zo aan toegaat op dit forum. Blijkbaar ligt het onderwerp te gevoelig om er nog op een fatsoenlijke manier over te kunnen disussiëren, en vervallen zelfs moderators meteen in het afbranden van de TS.
Wel vraag ik me af wat de admins hier nu werkelijk van vinden. Voor hen is dit forum immers een inkomstenbron, en als het zo doorgaat dan gaat dit forum op termijn gewoon dood. Maar blijkbaar hebben die hun eigen moderators niet eens in de hand, laat staan dat ze bij machte zijn om nog iets van hun eigen forum te maken.
De auteur is anders ook best terughoudend, hij heeft het over "een grote groep". Hoe denk jij er zelf nou over? Je vindt het blijkbaar geen incidenten, wat dan wel?quote:Op maandag 25 mei 2009 17:05 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Zoals de NRC dit heeft gedaan misschien?
"Er is geen etnische gemeenschap waar het wij-zij-denken zo sterk is ontwikkeld als juist in de Marokkaanse. Er leeft een grote groep Marokkanen in Amsterdam, die zich helemaal geen Nederlander, maar Marokkaan voelt. En die Nederlanders, de Nederlandse samenleving en het Westen vijandig gezind is. Marokkanen die hun best doen, hard werk of studeren en leuk meedraaien met de Nederlandse samenleving worden door deze groep al snel verkaast genoemd en nog veel vaker als verrader bestempeld. (..) Er lopen duizenden van die haatkoppen in Amsterdam rond. "
Niet alleen in Amsterdam, wat te denken van Utrecht... 'wallah, OVC overvecht weetje! "
Wai sain bahz op duh strat
[ afbeelding ]
Als ik zeg dat het geen incidenten zijn, wat denk je dan zelf wat ik er wél van vind?quote:Op maandag 25 mei 2009 17:10 schreef Truvan het volgende:
[..]
De auteur is anders ook best terughoudend, hij heeft het over "een grote groep". Hoe denk jij er zelf nou over? Je vindt het blijkbaar geen incidenten, wat dan wel?
Ben jij hier het slachtoffer, terwijl jij iedereen die het niet met je conclusie eens is de mond wil snoeren of voor VMBO'er uitmaakt?quote:Op maandag 25 mei 2009 16:56 schreef jammerklant het volgende:
[..]
Zoals je ziet haalt het weinig meer uit. Het topic is alweer verziekt door politiek-correct&co. Bovendien lijkt de politiek correcte stront ook steeds meer vliegen aan te trekken.
Jammer dat het er tegenwoordig zo aan toegaat op dit forum. Blijkbaar ligt het onderwerp te gevoelig om er nog op een fatsoenlijke manier over te kunnen disussiëren, en vervallen zelfs moderators meteen in het afbranden van de TS.
Wel vraag ik me af wat de admins hier nu werkelijk van vinden. Voor hen is dit forum immers een inkomstenbron, en als het zo doorgaat dan gaat dit forum op termijn gewoon dood. Maar blijkbaar hebben die hun eigen moderators niet eens in de hand, laat staan dat ze bij machte zijn om nog iets van hun eigen forum te maken.
Exact. Daar gaat het om.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:04 schreef Robin__ het volgende:
Maar al met al mooi dat dit weereens hardop gezegd word, de huidige aanpak faalt aan alle kanten keihard
Ik begin serieus te twijfelen of jij het stuk wel gelezen hebt:quote:Op maandag 25 mei 2009 17:16 schreef jammerklant het volgende:
Dat alles zal niks veranderen aan de cijfers, aan de botte feiten zoals die op tafel liggen. Het is gewoon niet meer te ontkennen: de huidige aanpak faalt, tijd voor een andere aanpak.
quote:Wat er allemaal mogelijk is als een bestuurder zijn talent en energie niet verspilt aan het ontkennen van de werkelijkheid maar stopt in het oplossen van de problemen, is te zien in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart. Al vanaf voorjaar 2006, toen de Marokkaanse stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch er aantrad. Geïnspireerd en aangejaagd door Marcouch is een groeiende groep Marokkaanse en Nederlandse ambtenaren, professionals, vrijwilligers en andere gewone burgers bezig om oplossingen voor de problemen te bedenken en toe te passen. Voormalig agent Marcouch ontwikkelde een deel van zijn aanpak onder meer in het stadsdeel Zeeburg, waar hij vanaf 2003 als coördinator jeugd en veiligheid werkte voor toenmalig portefeuillehouder Fatima Elatik. Daar kwam hij erachter dat „een deel van de ambtenarij en de zogeheten professionals met een papieren werkelijkheid werkten, waarin op papier met poppetjes werd geschoven”, en sommige jongerenwerkers bijvoorbeeld voormalige klanten van de politie waren.
Ook zag hij daar dat het maanden en soms jaren duurde voor bepaalde straatgroepen waren ontbonden. Bijvoorbeeld in de Indische buurt in Amsterdam-Oost waar deels dezelfde problemen spelen als in Slotervaart. In de Indische buurt begon Marcouch, net als jaren later in Slotervaart, met het ontbieden van ouders van de foute gasten voor een stevig gesprek. Vervolgens maakte hij afspraken met de reiniging om de probleembuurten extra te vegen en schoon te spuiten en maakte hij met de recherche afspraken om de dealers op te pakken. Hij ging vervolgens met de politie weer bij de ouders van de opgepakte jongens langs. „Als je meteen aan de slag gaat, krijgen de bewoners ook weer moed”, betoogt Marcouch.
De politie ging in enkele buurten van Overtoomse Veld-Noord vanaf voorjaar 2007 ook alles op alles zetten. In juni 2008 bleek dat er een spectaculaire daling van de misdaad was ingezet. Het aantal aangiften van diefstallen en straatroven was in 2008 met 52 procent gedaald ten opzichte van 2006. Het aantal straatroven en inbraken eveneens. De daling werd door politiechef Gerard Kuijn niet alleen toegeschreven aan de intensieve politie-inzet, maar ook aan de introductie van de straatcoaches en de gezinsbezoekers van de Stichting Aanpak Overlast Amsterdam, een initiatief van de centrale stad. En daarnaast door het opzetten van andere projecten van het stadsdeel zoals de 8-tot-8-coaches en de nieuwe aanpak van de zogeheten multiprobleemgezinnen.
Half juli 2008 maakten de politie en het stadsdeel Slotervaart bekend dat de overlast van vrijwel alle straatgroepen in Amsterdam flink was afgenomen, juist in de stadsdelen waar de straatcoaches actief waren. In heel Amsterdam was er een daling van 33 procent, maar in Slotervaart waar de straatcoaches en de gezinsbezoekers op aandringen van Marcouch als eerste actief werden, was er sprake van een daling van zelfs bijna vijftig procent.
Ik zoek het eerder in de mentaliteit waar die Marokkanen last van hebben. Mag van mij ook harder worden aangepakt.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:07 schreef jammerklant het volgende:
[..]
Jij denkt dat criminele Marokkaantjes hun inspiratie voor het spugen op allerhande andere etniciteiten rechtstreeks putten uit hun letterlijke interpretatie voor de Koran? Of bedoel je wat anders? Of wil je er toch nog eens over nadenken?
Jammer dat je de discussie ontwijkt. Als je er geen zin in hebt, mag je dat ook aangeven. Er is immers geen verplichting tot discussieëren.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:12 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Als ik zeg dat het geen incidenten zijn, wat denk je dan zelf wat ik er wél van vind?
Ze worden extreem intolerant opgevoed. Van kinds af niet meer naar school of naar een islamitische school, waar ze geen algemeen vormend onderwijs krijgen maar op Mekka-reis gaan en leren dat het aardse bedenksel democratie een lachertje is vergeleken met de wetten van Allah. Ze spugen op onze westerse democratie die vertegenwoordigd wordt door politieagenten, buschauffeurs, ambulancebroeders. Ze spugen op niet-gesluierde meisjes, zijnde kuthoeren. Ze spugen op kaffirs.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:07 schreef jammerklant het volgende:
[..]
Jij denkt dat criminele Marokkaantjes hun inspiratie voor het spugen op allerhande andere etniciteiten rechtstreeks putten uit hun letterlijke interpretatie voor de Koran? Of bedoel je wat anders? Of wil je er toch nog eens over nadenken?
Dan zou het probleem bij alle islamitische groepen spelen. Voor zover ik weet is de groep Turken in Nederland groter dan de Marokkanen, beiden islamitische groepen. De auteur schrijft nog:quote:Op maandag 25 mei 2009 17:22 schreef Py het volgende:
[..]
Ze worden extreem intolerant opgevoed. Van kinds af niet meer naar school of naar een islamitische school, waar ze geen algemeen vormend onderwijs krijgen maar op Mekka-reis gaan en leren dat het aardse bedenksel democratie een lachertje is vergeleken met de wetten van Allah. Ze spugen op onze westerse democratie die vertegenwoordigd wordt door politieagenten, buschauffeurs, ambulancebroeders. Ze spugen op niet-gesluierde meisjes, zijnde kuthoeren. Ze spugen op kaffirs.
Geen diploma, geen tolerantie voor iets anders dan zijzelf. Ze zijn totaal kansloos om met het intolerante gedachtegoed waarmee ze zijn opgegroeid een baan te krijgen in onze samenleving. Die willen ze geeneens want dan ben je een slaaf van een ongelovige. Sommigen kunnen nog zwart een baantje als afwasser in een Egyptisch restaurant vinden, maar die zien ook dat hun vriendjes met de crimineel uithangen, veel succesvoller zijn en meer credits krijgen.
Hoe verklaar je dit dan?quote:Op de zogeheten shortlist waarop de overlast-, hinder- en criminele groepen worden geregistreerd in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart, stonden in 2006 tweehonderd jongens. Behalve één Turk, waren dat allemaal Marokkanen. In het stadsdeel is slechts zeventien procent van de bewoners van Marokkaanse afkomst.
Marcouch is inderdaad fanatiek pleitbezorger en uitvoerder van een nieuwe, harde, rechtse aanpak. Erg jammer dat hij bij de verkeerde partij zit en er uiteindelijk, als puntje bij paaltje komt, van zijn meest cruciale methoden niks terecht komt. Zoals laatst bijvoorbeeld, toen Marcouch probeerde twee criminele Marokkaanse veelplegers zonder Nederlandse nationaliteit het land uit te krijgen, hetgeen werd tegengehouden door leden van z'n eigen politiek correcte club.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:19 schreef Truvan het volgende:
[..]
Ik begin serieus te twijfelen of jij het stuk wel gelezen hebt:
[..]
Van mij ook, maar dat gebeurt dus niet of nauwelijks. Marcouch is daarop een positieve uitzondering.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:20 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik zoek het eerder in de mentaliteit waar die Marokkanen last van hebben. Mag van mij ook harder worden aangepakt.
Dat staat er niet hoor. Je lijkt OldJeller wel.quote:Maar om stellen (zoals TS doet) dat de multicultuur faalt vanwege dit artikel is wel erg kortzichtig.
Turken zijn ook erg nationalistisch. Nationalisme en islam staan haaks op elkaar.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:25 schreef Truvan het volgende:
[..]
Dan zou het probleem bij alle islamitische groepen spelen. Voor zover ik weet is de groep Turken in Nederland groter dan de Marokkanen, beiden islamitische groepen. De auteur schrijft nog:
[..]
Hoe verklaar je dit dan?
Mja, ik neig ernaar je gedachtengang te volgen, ben bepaald geen fan van de islam, word echt misselijk van die religie.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:22 schreef Py het volgende:
[..]
Ze worden extreem intolerant opgevoed. Van kinds af niet meer naar school of naar een islamitische school, waar ze geen algemeen vormend onderwijs krijgen maar op Mekka-reis gaan en leren dat het aardse bedenksel democratie een lachertje is vergeleken met de wetten van Allah. Ze spugen op onze westerse democratie die vertegenwoordigd wordt door politieagenten, buschauffeurs, ambulancebroeders. Ze spugen op niet-gesluierde meisjes, zijnde kuthoeren. Ze spugen op kaffirs.
Geen diploma, geen tolerantie voor iets anders dan zijzelf. Ze zijn totaal kansloos om met het intolerante gedachtegoed waarmee ze zijn opgegroeid een baan te krijgen in onze samenleving. Die willen ze geeneens want dan ben je een slaaf van een ongelovige. Sommigen kunnen nog zwart een baantje als afwasser in een Egyptisch restaurant vinden, maar die zien ook dat hun vriendjes met de crimineel uithangen, veel succesvoller zijn en meer credits krijgen.
Volgens Py moest hij dat doen volgens de Koran.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:05 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Zoals de NRC dit heeft gedaan misschien?
"Er is geen etnische gemeenschap waar het wij-zij-denken zo sterk is ontwikkeld als juist in de Marokkaanse. Er leeft een grote groep Marokkanen in Amsterdam, die zich helemaal geen Nederlander, maar Marokkaan voelt. En die Nederlanders, de Nederlandse samenleving en het Westen vijandig gezind is. Marokkanen die hun best doen, hard werk of studeren en leuk meedraaien met de Nederlandse samenleving worden door deze groep al snel verkaast genoemd en nog veel vaker als verrader bestempeld. (..) Er lopen duizenden van die haatkoppen in Amsterdam rond. "
Niet alleen in Amsterdam, wat te denken van Utrecht... 'wallah, OVC overvecht weetje! "
Wai sain bahz op duh strat
[ afbeelding ]
Je hebt dan ook gelijk, de Koran wordt er door ziekelijk geobsedeerde mensen bij gehaald om deze jongens niet zelf verantwoordelijk te laten houden voor hun daden.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:43 schreef jammerklant het volgende:
[..]
Mja, ik neig ernaar je gedachtengang te volgen, ben bepaald geen fan van de islam, word echt misselijk van die religie.
Maar ik heb gewoon twijfels over de religieuze inbreng in deze problematiek. Volgens mij hebben deze jongeren helemaal niks met de islam, behalve waar het hen uitkomt. Ze vinden het gewoon leuk om, op kaasmeisjes te spugen. Uit frustratie uiteraard, omdat ze die niet kunnen krijgen, of in elk geval niet een fatsoenlijk exemplaar. Religie halen ze er dan bij om dit onder elkaar goed te praten, maar het zou me werkelijk verbazen als ook maar één van hen de Koran zou hebben gelezen.
Nee, ik denk zelfs dat, hoe vervelend ook, de islam een redding zou kunnen zijn voor veel van dit soort jongeren. Dan hebben ze iets om zich aan vast te houden en aan op te trekken. Al zit je dan weer met de dreiging van extremisme die op de loer ligt, zoals we bij Mohammed Bouyeri en anderen hebben gezien.
Eigenlijk valt er weinig met deze lieden aan te vangen zonder weer nieuwe problemen te creëren. Behalve dan misschien van de straat halen en verplicht en onder bewaking tewerkstellen.
Als kind ben je je niet zo bewust van de denkbeelden waarmee je opgroeit. Je weet niet beter, je krijgt ze gewoon mee en je gaat automatisch je vader napraten.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:43 schreef jammerklant het volgende:
[..]
Mja, ik neig ernaar je gedachtengang te volgen, ben bepaald geen fan van de islam, word echt misselijk van die religie.
Maar ik heb gewoon twijfels over de religieuze inbreng in deze problematiek. Volgens mij hebben deze jongeren helemaal niks met de islam, behalve waar het hen uitkomt. Ze vinden het gewoon leuk om, op kaasmeisjes te spugen. Uit frustratie uiteraard, omdat ze die niet kunnen krijgen, of in elk geval niet een fatsoenlijk exemplaar. Religie halen ze er dan bij om dit onder elkaar goed te praten, maar het zou me werkelijk verbazen als ook maar één van hen de Koran zou hebben gelezen.
Nee, ik denk zelfs dat, hoe vervelend ook, de islam een redding zou kunnen zijn voor veel van dit soort jongeren. Dan hebben ze iets om zich aan vast te houden en aan op te trekken. Al zit je dan weer met de dreiging van extremisme die op de loer ligt, zoals we bij Mohammed Bouyeri en anderen hebben gezien.
Eigenlijk valt er weinig met deze lieden aan te vangen zonder weer nieuwe problemen te creëren. Behalve dan misschien van de straat halen en verplicht en onder bewaking tewerkstellen.
Je hebt echt geen idee hoe de Marokkaanse cultuur of opvoeding op zichzelf er uit ziet he?quote:Op maandag 25 mei 2009 17:54 schreef Py het volgende:
[..]
Als kind ben je je niet zo bewust van de denkbeelden waarmee je opgroeit. Je weet niet beter, je krijgt ze gewoon mee en je gaat automatisch je vader napraten.
Ik denk dat op een gegeven moment oorzaak en gevolg zich omdraaien. Door van jongs af aan met bepaalde denkbeelden op te groeien over de westerse wereld. Die slecht is en onderdrukt en koloniseert. Geen algemeen vormend onderwijs krijgen. En dan later geconfronteerd worden met afgewezen worden door de rest van de samenleving door je negatieve houding en gedrag. Dan wordt het gelijk bewezen van die opvoeders dat de rest intolerant is. Iets anders dan de islam kennen ze niet. Dus vluchten ze daarin terug en gaan idd misschien dan pas zelf lezen in de koran. En dan vinden ze teksten die hun gelijk bewijzen. En dan is het cirkeltje rond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |