Het gaat om de stichtign van Israël en het feit dat duizenden Palestijnen van huis en haard werden verdreven, anders niet. Joden wonen er al tijden in het Midden-Oosten, vooral in Irak en Jemen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:37 schreef telavivnick het volgende:
[..]
het staat niet voor verjagen maar voor disaster .dat er joden in een arabishe wereld ook kunnen wonen
is dus een naqba.
en diegenen die op de naqba te lopen te demostreren wonen in Israel en gebruiken al de rechten en verzorging en sociaalen voorzieningen die iedereen gebruikt zo een beetje krom is het wel ?? niet
Ik voel me heel erg veilig, dank je. Nog nooit zo veilig gevoeld, zelfs.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:16 schreef telavivnick het volgende:
[..]
de laatste quote is mijn ook een raadsel ze voelen zich veilig hoor meer dan jij denk ik .
en vuurpijlen ik nodig je uit om hier te komen dan geef ik jou .op mijn eren wordt een trip naar de A westbank EN SPECIALY FOR YOU een weekje SDEROTH .
eh neem wel luiers mee oke wand schijten in je broek doe JIJ van die vuurpijlen
als je iets ergens over wil schrijven zorg dat je het weet en weet van de TV en waar je het van WIL horen is niet echt weten voor mij . zo ik neem jou reaktie dan ook niet echt 100% sorry
zo we hadden het open moeten laten en de hamas lekker door tel-aviv laten struinen ?? eh heb jij hersens ??
het is niet echt terug geven ?? het is meer krijgen wand 89% van de bevolking heb de naam palastijn aan gekregen bij de overtekiningen . vergeet niet dat het land zo goed als ;LEEG was .
maar in de oorlogen voor er meer joden kwamen (die waren er al namelijk jaren before)
zo de eerste fout is teruggeven het is GEVEN.
wij geven zij nemen maar willen alles wat binnekort ook in europa gebeurd .maar daar krijgen ze het en dat is het groten verschil met hier .ja en dan ben je slecht
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:04 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Het gaat om de stichtign van Israël en het feit dat duizenden Palestijnen van huis en haard werden verdreven, anders niet. Joden wonen er al tijden in het Midden-Oosten, vooral in Irak en Jemen.
het is leuk hoe je het schetst maar freeeeeeeeeeeeeeselijk eenzijdig weer .quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Nog een keer dan maar .. er woonde al een volk, en ja, die werden idd pas sinds kort Palestijnen genoemd omdat ze nu eenmaal uit Palestina komen, voor die tijd waren het stammen, geen natie zoals wij die kennen ..
En ? Zijn het daarom geen mensen met rechten en zelfbeschikkingsrecht? Waar haalt een Engelsman in Londen het gore lef vandaan om hun land weg te geven aan derden? So what als zij er maar met een half miljoen willen wonen, hun zaak toch ?
Hoezo mag een Jood uit Rusland, Europa of Amerika bepalen hoeveel immigranten de Arabieren toe moeten laten, en erger nog, dat die Arabier zijn huis maar moet verlaten om plaats te maken voor de Joden?
Of ben je niet bekend met het feit dat er tijdens de Naqba honderden oude Palestijnse dorpen met de grond gelijk zijn gemaakt? Die 750.000 verdreven Arabieren, die hebben daar gewoond, dus zo leeg was dat land niet, nooit geweest ook ..
Je kan jezelf dan wijs blijven maken dat het land leeg was, maar de geregistreerde cijfers en de feiten vertellen toch overduidelijk een ander verhaal, de Joden waren tot de Naqba in de minderheid !! en de plaatselijke bewoners die uit dat 'lege' land zijn verdreven leggen zich daar niet zo maar bij neer ..
En tja, waarom zou jij meer rechten hebben op die grond dan de Arabier die er op dat moment op woont, omdat je Jood bent? Waarom heeft de Jood uit waar-ook-ter-wereld meer recht op die grond dan de Arabier in het huis dat gebouwd is door zijn overgrootvader? En dan is er ook nog het saillante detail dat de Joden hun verdrijving na 2000 jaar nog niet vergeten zijn, maar wel van een ander volk verwachten dat ze zich er zo maar en liefst meteen bij neerleggen .. laat ik de hypocrisie hiervan maar negeren en alleen vragen: hoe naïef ben je als je dat verwacht?
Het is dan ook nogal warrig en dubbel, de bevolking voelt zich daar veiliger dan wij hier, en dat dan blijkbaar ondanks de 'vuurpijlen' waarvan het jou dun door je broek zou gaan lopen?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik voel me heel erg veilig, dank je. Nog nooit zo veilig gevoeld, zelfs.
Zowel wat betreft plaats als wat betreft vrienden.
Ik snap verder echt helemaal niks van je verhaal. Behalve dan, dat je het niet met me eens bent.
Klopt, ik ben nog nooit in Israël geweest .. neemt niet weg dat ik kan rekenen .. zoals gezegd, in 1940 werd in de White Paper nog gerefereerd aan de Arabische meerderheid die het beslissingsrecht had over aantallen Joodse immigranten, en 10 jaar later, na de Naqba, is het ineens 716.700 joden en 156.000 niet-joden,quote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:28 schreef telavivnick het volgende:
[..]
het is leuk hoe je het schetst maar freeeeeeeeeeeeeeselijk eenzijdig weer .
en dat is jammer .
ik kan google voor de maan en weet er dan veel van maar ja ben er nog net niet op geweest .
veel horen zeggen maar net niet ervan weten buiten ervan hebben horen zeggen
wat er hier nu eigelijk echt gebeurd .de situatie niet kennen zelfs soms nog nooit 1 voet in het land hebben gezet . moeilijk beslissen hoor zo ??
een soort dries v acht mentalitijd .
moussie, die wonen in de palestijnse staat jordaniëquote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:13 schreef moussie het volgende:
.. zijn dat die 750.000 die verdreven zijn ?
quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:16 schreef telavivnick het volgende:
de laatste quote is mijn ook een raadsel ze voelen zich veilig hoor meer dan jij denk ik .
en vuurpijlen ik nodig je uit om hier te komen dan geef ik jou .op mijn eren wordt een trip naar de A westbank EN SPECIALY FOR YOU een weekje SDEROTH .
eh neem wel luiers mee oke wand schijten in je broek doe JIJ van die vuurpijlen
Het lijkt me eerder dat als je als Israëli zijnde door de spanning en de onzekerheid een stuk minder helder kunt denken en sowieso minder objectief bent dan een waarnemer die de gebeurtenissen volgt vanuit het veilige buitenland.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:28 schreef telavivnick het volgende:
[..]
het is leuk hoe je het schetst maar freeeeeeeeeeeeeeselijk eenzijdig weer .
en dat is jammer .
ik kan google voor de maan en weet er dan veel van maar ja ben er nog net niet op geweest .
veel horen zeggen maar net niet ervan weten buiten ervan hebben horen zeggen
wat er hier nu eigelijk echt gebeurd .de situatie niet kennen zelfs soms nog nooit 1 voet in het land hebben gezet . moeilijk beslissen hoor zo ??
een soort dries v acht mentalitijd .
wtf hebben die stammen in Palestina te maken met de hashemieten ? Hoe nou toch eens op er met je westerse ogen en je conclusie van 'een pot nat' naar die regio te kijken. Het is geen grote 'een pot nat' die onderling verwisselbaar is, als het dat wel was had dat Faisal-Weizman agreement namelijk wel gewerkt !!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:06 schreef buachaille het volgende:
moussie, die wonen in de palestijnse staat jordanië![]()
![]()
Begrijpt je nou echt niet dat palestina ietsjes groter is dan alleen israel?
Nee bedankt, ik doe niet aan bewust zelf kwellen .. als ik er een keer ben weer moeten vertrekken, denk niet dat ik dat zou kunnen ..quote:En het wordt echt tijd dat je eens een keertje naar Israel op vakantie gaat! Voor de nuance zeg maar en nu kan het nog, voordat die amerikaanse idioot obama alles naar de filistijnen helpt.
Ach, de gebruikelijke krompraat.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is dan ook nogal warrig en dubbel, de bevolking voelt zich daar veiliger dan wij hier, en dat dan blijkbaar ondanks de 'vuurpijlen' waarvan het jou dun door je broek zou gaan lopen?
En tja, de kapsones om een teruggave aan de Palestijnen een 'gift' te noemen, nadat je het eerst gejat hebt, met hulp van de volkerenbond/UN .. gebaseerd op een of ander goddelijk recht of zo, vandaar dat 'geven'?
maar even offtopic een vraag die me al een tijdje een tijdje/te lang bezig houd .. hoe zou het met SilkTie gaan, al een behoorlijke tijd niet meer gezien ..
Toch altijd grappig, die Israelische krompraat.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:19 schreef telavivnick het volgende:
[..]
verdreven is een groot woooooord . dat kom voor in de linkse propaganda .
de israelishe arabs die in israel wonen . die bleven gingen niet weg vrijwillig .zoals de anderen wel deden vrijwillig waarvan er een hoop uit de landen kwamen waar ze naar toe zijn gevlucht .
maar dat kan vergeten worden .
quote:JERUZALEM (ANP) - De regering van Israël heeft zondag een uiterst omstreden wetsvoorstel aangepast. Palestijnen kunnen daardoor de Naqba (catastrofe), de term die zij gebruiken voor de oprichting van de staat Israël in 1948, blijven herdenken, zonder dat ze het risico lopen in de gevangenis te belanden.
Vorige week zag het er nog naar uit dat er een verbod zou komen op de jaarlijkse herdenking, die op 15 mei plaatsheeft. De regering stemde toen nog in met een voorstel van de ultranationalistische regeringspartij Yisrael Beitenu. Dat voorzag in een celstraf van maximaal drie jaar voor mensen die meedoen aan toekomstige Naqbaherdenkingen.
Het Israëlische kabinet heeft het wetsvoorstel aangepast, nadat er deze week hevige kritiek was geuit, onder meer door burgerrechtenorganisaties en belangenvertegenwoordigers van de Palestijnse minderheid. ,,Het originele wetsvoorstel betekende een ernstige schending van de vrijheid van meningsuiting'', erkende een regeringsfunctionaris zondag.
Anders paste het er niet op. Er een nieuw topic voor openen leek me niet nodig.quote:Op zondag 31 mei 2009 16:37 schreef Monidique het volgende:
Sorry, maar is het onderwerp nu aangepast? Dit is een forum, hoor, geen persbureau.
Het onderwerp niet, de TT wel.quote:Op zondag 31 mei 2009 16:37 schreef Monidique het volgende:
Sorry, maar is het onderwerp nu aangepast? Dit is een forum, hoor, geen persbureau.
Zonder hun was er geen (wankele) meerderheid, ze zijn qua grootte de derde partij van het land ..quote:Op zondag 31 mei 2009 16:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Gelukkig.
Yisrael Beitanu eindelijk teruggeroepen, ik snap niet waarom deze extremisten in de Knesset plaatshebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |