abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:44:12 #201
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_71777068
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:41 schreef starla het volgende:
Ik herken het wel een beetje hoor, helemaal toen ik een akoestische ging kopen (voor het eerst). Daar zit je dan met je indrukwekkende powerchords...
Mja, ik kocht eerst een gitaar en bedacht me later dat het ook wel leuk zou zijn om er ook op te kunnen spelen

It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:44:31 #202
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_71777078
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:41 schreef starla het volgende:
Ik herken het wel een beetje hoor, helemaal toen ik een akoestische ging kopen (voor het eerst). Daar zit je dan met je indrukwekkende powerchords...
Aan de andere kant: als ik gitaren zou verkopen, zou ik niet neerkijken op iemand die gewoon zijn best doet. Ach ja... de mens is een raar ding
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_71777105
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:44 schreef qu63 het volgende:

[..]

Mja, ik kocht eerst een gitaar en bedacht me later dat het ook wel leuk zou zijn om er ook op te kunnen spelen

[ afbeelding ]
Nice, 24 frets
I feel kinda Locrian today
pi_71777205
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:44 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Aan de andere kant: als ik gitaren zou verkopen, zou ik niet neerkijken op iemand die gewoon zijn best doet. Ach ja... de mens is een raar ding
Inderdaad, ik kocht m'n eerste gitaar bij Huygens en daar werkte een ongelofelijke zakkewasser. Ze hadden van die oefenhokjes die nauwelijks soundproof waren. Klopt ie tijdens het spelen op de deur met de vraag hoe lang ik al gitaar speel. Ik: 'euh...nog niet'
pi_71777306
Maar goed ik, wist ook maar één akkoord, de G6add9/E:

1
2
3
4
5
6
e--0--
b--0--
G--0--
D--0--
A--0--
E--0--

:P
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:55:54 #206
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_71777405
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:52 schreef starla het volgende:
[ code verwijderd ]

*akkoord toevoegd aan de lijst "akkoorden die ik kan spelen"*
It's Time To Shine
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:57:19 #207
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_71777437
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:49 schreef starla het volgende:
Inderdaad, ik kocht m'n eerste gitaar bij Huygens en daar werkte een ongelofelijke zakkewasser. Ze hadden van die oefenhokjes die nauwelijks soundproof waren. Klopt ie tijdens het spelen op de deur met de vraag hoe lang ik al gitaar speel. Ik: 'euh...nog niet'
Dan ben je als verkoper in die winkel niet op de goede plek!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_71777622
Ik had een halfjaar linkshandig akoestisch gespeeld, toen kocht ik een elektrische rechtshandige gitaar, dus ik heb de verkoper op verschillende gitaren laten spelen .
pi_71777753
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:45 schreef starla het volgende:

[..]

Nice, 24 frets
Wat dacht je van drie in serie geschakelde pickups die je elk apart aan of uit kan zetten èn waarbij je per pickup de fase kan omkeren.

Het is een replica van de Red Special
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_71777882
Aarggh ik moet echt leren shredden gvd.

Ik wil dit nummer helemaal kunnen spelen:

Zijn hier shredders trouwens? (met tips)

Vanaf 4:27 dus
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:18:35 #211
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_71777982
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 00:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wat dacht je van drie in serie geschakelde pickups die je elk apart aan of uit kan zetten èn waarbij je per pickup de fase kan omkeren.

Het is een replica van de Red Special
Meer info over de gitaar op de Engelse Wikipedia

Alleen heb ik een 'goedkope' versie uit 2000 (ongeveer)..

Hier een review van de laatste replica (de Super)

It's Time To Shine
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 01:09:04 #212
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71778884
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:52 schreef starla het volgende:
[ code verwijderd ]

Volgens De Groote Akkoorden Vinder is dat de A11.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71781011
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 00:04 schreef boskameel het volgende:
Ik had een halfjaar linkshandig akoestisch gespeeld, toen kocht ik een elektrische rechtshandige gitaar, dus ik heb de verkoper op verschillende gitaren laten spelen .
Waarom ben je dan van links naar rechtshandig overgestapt?
pi_71781119
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:59 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Waarom ben je dan van links naar rechtshandig overgestapt?
Zodat als ik ergens ben, en er een gitaar is, ik kan spelen .
pi_71781253
Hallo,

Ik zit er ook aan te denken om te leren gitaar spelen, maar een eerste vereiste is dan natuurlijk dat je een gitaar hebt...
Wat is een leuke/goede gitaar om mee te beginnen? Een akoestische of kan een elektrische gitaar ook? Iemand enige voorbeeldjes?

Ik kan wel op marktplaats kijken, maar ik kan niet beoordelen wat goede gitaren zijn en wat rommel is, dus jullie hulp wordt geapprecieerd!

Groeten,
Sepjs
It's better to keep your mouth closed and let people think you are a fool, then to open it and remove all doubt...
pi_71781271
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 08:12 schreef boskameel het volgende:

[..]

Zodat als ik ergens ben, en er een gitaar is, ik kan spelen .
Aha, mij gaat het volgens mij niet lukken op een rechtshandige.. Heb dan ook een linkshandige acoustische en elektrische gitaar.. kan alleen nog niet spelen
pi_71781304
Ik kon het ook totaal niet de 1e week rechts. Maar ik wist de akkoorden dus al linkshandig, dus ik hoefde ze alleen maar naar rechts te spiegelen . Maar ik deed er wel een tijdje over om ze weer goed te kunnen pakken. Maar was een kwestie van gewenning.
pi_71782624
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 01:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Volgens De Groote Akkoorden Vinder is dat de A11.
Die mist de terts
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:23:31 #219
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_71787744
Spelen jullie met plectrum of niet?

Ik wil het eigenlijk zonder plectrum leren, omdat ik het irritant vind vasthouden, ik die dingen nu al altijd kwijtraak en eigenlijk ook omdat het volume lager is, wat weer fijner is voor mijn huisgenoten.
Alleen, ik kan gewoon veel dingen niet of minder goed, met mijn vingers, die ik wel kan als ik een plectrum gebruik...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_71788004
Ligt eraan wat ik speel. Fingerpicking en sommige akkoorden doe ik zonder plectrum, maar riffs e.d. met plectrum.
pi_71788482
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 08:27 schreef Sepjs19 het volgende:
Hallo,

Ik zit er ook aan te denken om te leren gitaar spelen, maar een eerste vereiste is dan natuurlijk dat je een gitaar hebt...
Wat is een leuke/goede gitaar om mee te beginnen? Een akoestische of kan een elektrische gitaar ook? Iemand enige voorbeeldjes?

Ik kan wel op marktplaats kijken, maar ik kan niet beoordelen wat goede gitaren zijn en wat rommel is, dus jullie hulp wordt geapprecieerd!

Groeten,
Sepjs
Ga naar een goeie winkel, dan kan je verschillende gitaren uitproberen en krijg je heel veel informatie.
pi_71788918
Ik ben ook erover na aan het denken om met gitaar spelen (of in ieder geval een poging tot gitaar spelen) te beginnen.

Iemand advies voor mij? Is gitaarles nemen het beste of kan ik ook beginnen met uit een boek te leren/online te leren.

Daarnaast heeft mij vader altijd gitaar gespeeld totdat hij zijn pols brak waardoor hij nu al jaren niet meer kan spelen. Hij heeft wel zijn oude gitaar nog en een hoop boeken.

Mijn vader zei dat ik beter een nieuwe gitaar kon kopen omdat die van hem oud en afgeragd is, maar is het niet goedkoper om de oude gitaar te laten herstellen? Vind het ook wel een charme hebben om op mij vader z'n gitaar te spelen

[ Bericht 46% gewijzigd door Dawnbreaker op 11-08-2009 14:16:08 ]
<hr>
pi_71788970
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:23 schreef Molluck het volgende:
Spelen jullie met plectrum of niet?

Ik wil het eigenlijk zonder plectrum leren, omdat ik het irritant vind vasthouden, ik die dingen nu al altijd kwijtraak en eigenlijk ook omdat het volume lager is, wat weer fijner is voor mijn huisgenoten.
Alleen, ik kan gewoon veel dingen niet of minder goed, met mijn vingers, die ik wel kan als ik een plectrum gebruik...
Ik speel nooit met plectrum. Ik heb met plectrum niet het idee dat ik de intensiteit van het aanslaan niet kan controleren (Picking, en strummen).

Bovendien vind ik het ook mooier als het wat zachter klinkt.
Ik doe niet meer aan een signature
pi_71789372
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:59 schreef starla het volgende:

[..]

Die mist de terts
Nja het kan ook een A9sus4/E zijn Of een Em11
pi_71789561
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:02 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik ben ook erover na aan het denken om met gitaar spelen (of in ieder geval een poging tot gitaar spelen) te beginnen.

Iemand advies voor mij? Is gitaarles nemen het beste of kan ik ook beginnen met uit een boek te leren/online te leren.

Daarnaast heeft mij vader altijd gitaar gespeeld totdat hij zijn pols brak waardoor hij nu al jaren niet meer kan spelen. Hij heeft wel zijn oude gitaar nog en een hoop boeken.

Mijn vader zei dat ik beter een nieuwe gitaar kon kopen omdat die van hem oud en afgeragd is, maar is het niet goedkoper om de oude gitaar te laten herstellen? Vind het ook wel een charme hebben om op mij vader z'n gitaar te spelen
Je kunt het beste eerst basis akkoorden leren vb a, d, e,c. Als je deze goed kent dan kun je al een aantal liedjes leren spelen. Gitaar spelen moet leuk blijven. Vandaar kun je overstappen op gitaarlessen. Als je 10 tot 20 min oefent per dag dan zul je zien dat je met stappen vooruit gaat. Een gitaar laten herstellen kan erg kostbaar zijn, Tegenwoordig zijn er genoeg goede goedkope gitaren. Ik heb een tijdje terug een combo (begin jaren 60) gekocht op de rommelmarkt voor 10 euro, ik heb al bijna 100 euro uitgeven om de gitaar een beetje bespeelbaar te maken.Veel suc6 en plezier
sometimes i forgot what's up and what's down
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')