Meer info over de gitaar op de Engelse Wikipediaquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Wat dacht je van drie in serie geschakelde pickups die je elk apart aan of uit kan zetten èn waarbij je per pickup de fase kan omkeren.
Het is een replica van de Red Special
Volgens De Groote Akkoorden Vinder is dat de A11.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:52 schreef starla het volgende:
Maar goed ik, wist ook maar één akkoord, de G6add9/E:
[ code verwijderd ]
Waarom ben je dan van links naar rechtshandig overgestapt?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:04 schreef boskameel het volgende:
Ik had een halfjaar linkshandig akoestisch gespeeld, toen kocht ik een elektrische rechtshandige gitaar, dus ik heb de verkoper op verschillende gitaren laten spelen.
Zodat als ik ergens ben, en er een gitaar is, ik kan spelenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 07:59 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Waarom ben je dan van links naar rechtshandig overgestapt?
Aha, mij gaat het volgens mij niet lukken op een rechtshandige.. Heb dan ook een linkshandige acoustische en elektrische gitaar.. kan alleen nog niet spelenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:12 schreef boskameel het volgende:
[..]
Zodat als ik ergens ben, en er een gitaar is, ik kan spelen.
Die mist de tertsquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgens De Groote Akkoorden Vinder is dat de A11.
Ga naar een goeie winkel, dan kan je verschillende gitaren uitproberen en krijg je heel veel informatie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:27 schreef Sepjs19 het volgende:
Hallo,
Ik zit er ook aan te denken om te leren gitaar spelen, maar een eerste vereiste is dan natuurlijk dat je een gitaar hebt...![]()
Wat is een leuke/goede gitaar om mee te beginnen? Een akoestische of kan een elektrische gitaar ook? Iemand enige voorbeeldjes?
Ik kan wel op marktplaats kijken, maar ik kan niet beoordelen wat goede gitaren zijn en wat rommel is, dus jullie hulp wordt geapprecieerd!
Groeten,
Sepjs
Ik speel nooit met plectrum. Ik heb met plectrum niet het idee dat ik de intensiteit van het aanslaan niet kan controleren (Picking, en strummen).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:23 schreef Molluck het volgende:
Spelen jullie met plectrum of niet?
Ik wil het eigenlijk zonder plectrum leren, omdat ik het irritant vind vasthouden, ik die dingen nu al altijd kwijtraak en eigenlijk ook omdat het volume lager is, wat weer fijner is voor mijn huisgenoten.
Alleen, ik kan gewoon veel dingen niet of minder goed, met mijn vingers, die ik wel kan als ik een plectrum gebruik...
Je kunt het beste eerst basis akkoorden leren vb a, d, e,c. Als je deze goed kent dan kun je al een aantal liedjes leren spelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:02 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik ben ook erover na aan het denken om met gitaar spelen (of in ieder geval een poging tot gitaar spelen) te beginnen.
Iemand advies voor mij? Is gitaarles nemen het beste of kan ik ook beginnen met uit een boek te leren/online te leren.
Daarnaast heeft mij vader altijd gitaar gespeeld totdat hij zijn pols brak waardoor hij nu al jaren niet meer kan spelen. Hij heeft wel zijn oude gitaar nog en een hoop boeken.
Mijn vader zei dat ik beter een nieuwe gitaar kon kopen omdat die van hem oud en afgeragd is, maar is het niet goedkoper om de oude gitaar te laten herstellen? Vind het ook wel een charme hebben om op mij vader z'n gitaar te spelen
Of een rootless Cmaj13, of Dsus2sus4 add13, of Bm11#5quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:19 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Nja het kan ook een A9sus4/E zijnOf een Em11
met en zonder plectrumquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Zo de newbies hebben er nu een hele zooi nieuwe akkoorden erbij (die iedereen kan spelen)
Als mijn stemapparaat gestolen is door mijn vader ga ik gewoon naar www.gitaarstemmer.nlquote:Op zondag 28 juni 2009 00:40 schreef Andyy het volgende:
[..]
geen stemapparaat
staat dat ding uberhaupt wel gestemd?
uhu, ben al lang blij als ik eind van de week de D, A en E akkoorden uit mijn hoofd weet een een beetje vlot kan wisselen daartussenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:29 schreef GuitarJJ het volgende:
Zo de newbies hebben er nu een hele zooi nieuwe akkoorden erbij (die iedereen kan spelen)
Gewoon je gitaar laten vallen is al voldoende!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
met en zonder plectrum
Ik stem meestal alleen de A-snaar aan de hand van een geluidsbron of stemapparaat. De rest van de snaren stem ik met behulp van harmonics.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:29 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
[..]
Als mijn stemapparaat gestolen is door mijn vader ga ik gewoon naar www.gitaarstemmer.nl
Die manier gebruik ik ook. Ik gebruik ook een E akkoord; aan een e akkoord kan je makkelijk horen of er iets mis is en ook welke snaren vals zijn. Of ik doe het helemaal op m'n gehoor. Die kunnen allemaal gewoon als je een E weet en je een beetje goed gehoor hebt (ik heb een klassieke achtergrondquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik stem meestal alleen de A-snaar aan de hand van een geluidsbron of stemapparaat. De rest van de snaren stem ik met behulp van harmonics.
De harmonic op de 5e fret van de E-snaar is gelijk aan die op de 7e fret van de A-snaar. De B-snaar kan je stemmen aan de hand van de harmonic op de 7e fret van de E-bassnaar. Op die manier van stemmen krijg je de snaren het mooist gestemd ten opzichte van elkaar en dat geeft mooie, schone akkoorden.
1 2 3 4 5 6 | B:-----|-----------------|-----------------|-----------------|-------------|| G:-----|-----------------|-----------------|-----------------|-------------|| D:-----|-------5-2-----4-|---2-------------|-------5-2-----4-|---2---------|| A:-----|-----2-----------|-----5---5-------|-----2-----------|-----5-------|| E:--0--|---3-------------|---------------0-|---3-------------|-------------|| |
Die is een stuk makkelijk jaquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:47 schreef starla het volgende:
Hij speelt het verkeerd.
De 3de noot is een B ipv een A. Ik speel hem zo:
[ code verwijderd ]
Je hebt nu ook geen stringskipping wat het volgens mij alleen makkelijker maakt.
Zo dus:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |