abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71358078
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:43 schreef starla het volgende:

[..]

Ik ben altijd aan het klooien met die tags Tetrisdeuntje is inderdaad cool
[..]

Ik hoop niet alleen dat gedeelte waar je de open snaren aanslaat?

Die gast die de les geeft zuigt best wel trouwens...qua gitaarspel.
Nee, wel tot het einde . Ik krijg alleen het laatste deel niet goed eruit:

1
2
3
4
5
6
7
               P                         H P   P   H 
E-0-----------3^0-----0---|-0-----------0^5^0--------| 
B-5-------5-------5---5---|-7-------7---------7^0-0^5| 
G-5-----5---5-------5-5---|-7-----7---7--------------| 
D-------------------------|--------------------------| 
A-3---3---------------3---|-5---5--------------------| 
E-------------------------|--------------------------| 

Die laatste 2 hammerons en pullofs. En dan vooral de b snaar. Hij "pullt" of van 7 -> 0, en dan een hammeron op de 5e fret als het einde, maar sla je de snaar dan weer apart opnieuw aan? Want in het origineel hoor je op t einde een hard hoog geluid, maar ik krijg het nooit zo snel en hoog eruit. Zal eens een filmpje ervan proberen te maken hoe ik het speel vanavond als het niet duidelijk is.
pi_71358654
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:09 schreef boskameel het volgende:
Die laatste 2 hammerons en pullofs. En dan vooral de b snaar. Hij "pullt" of van 7 -> 0, en dan een hammeron op de 5e fret als het einde, maar sla je de snaar dan weer apart opnieuw aan? Want in het origineel hoor je op t einde een hard hoog geluid, maar ik krijg het nooit zo snel en hoog eruit. Zal eens een filmpje ervan proberen te maken hoe ik het speel vanavond als het niet duidelijk is.
Ik snap wat je bedoelt. Nee, je slaat die snaar niet weer opnieuw aan. Je moet als eerste ervoor zorgen dat je pull off naar de open b snaar voldoende krachtig is, zodat die bijna als aanslag geldt. Dit doe je door je vinger bijna loodrecht op de b snaar te zetten als de pull off maakt. Een snaar die in beweging is hoef je namelijk minder hard in te drukken dan een snaar die helemaal stilstaat, omdat je minder energie hoeft toe te voegen.
(test maar door open A snaar eerst aan te slaan, met een hammer on 0h7 zodat je een e krijgt. Probeer nu dezelfde e te krijgen door hammer on 0h7 zónder eerst de A snaar te hebben aangeslagen).
Nadat de pull off voldoende trilling heeft teweeg gebracht is het een kwestie van een goed uitgevoerde hammer on. Dus vlak achter de fret met het hardste gedeelte van je vinger, het uiterste topje van je topje om maar zo te zeggen. Als je een hammer on doet met meer dat kussentje van je vingertop demp je onbedoeld de snaar vanwege de zachtheid
I feel kinda Locrian today
pi_71360109
Ah op die manier, ik probeerde eerst om de snaar opnieuw aan te slaan voor de laatste hammer-on, maar dat haalt natuurlijk ook de "vaart" eruit.

tnx
  maandag 27 juli 2009 @ 21:13:35 #154
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_71377137
Iemand een vette Dean V kopen?

[TK] [Gitaar] Dean VX
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:14:54 #155
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_71491438
Is het belangrijk noten te kunnen lezen? Spelen veel van jullie met noten erbij?
pi_71491583
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:14 schreef Breekfast het volgende:
Is het belangrijk noten te kunnen lezen? Spelen veel van jullie met noten erbij?
Ik speel alleen wat losse tabs, en wat akkoorden. Kan geen noot lezen, maar dat is me later van zorg. Eerst wil ik het gitaarspelen zelf onder de knie krijgen .
pi_71491746
quote:
Het is handig, maar niet belangrijk

Als ik het zou moeten verwoorden is het net als ehm, een klein kind: die kan ook een taal verstaan, en dan spreken voordat ze het kan lezen

Volgens mij zijn er ook een hoop bekende muzikanten die het sowieso niet konden, noten lezen... Hendrix bijvoorbeeld

Noten en tabs en dat soort dingen zijn alleen maar een soort opslagformaat van muziek. En als je een van de twee kent dan kan je al gauw uit de voeten

Verder is het niet zo heel moeilijk om de basis van noten lezen te leren hoor.
pi_71493871
quote:
nee en nee
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:13:32 #159
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_71494625
Noten lezen is gewoon te makkelijk om niet te leren.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_71539559
*meld!

Ik ben een beginnende gitarist en begin in september gitaarles te volgen in groep! Momenteel ben ik superenthousiast over de site van Justin: http://www.justinguitar.com/index.php . Die is gewoon WAUW! Ik denk dat als je al die 9 stages van de site goed beheerst dat je al behoorlijk degelijk kan gitaarspelen. Ik weet ook niet juist in welke termijn ik dat allemaal kan leren met regelmatige oefening maar realistisch gezien schat ik het toch op 1,5 tot 3 jaar

Ik kan nog maar drie akkoorden spelen: D, E en A en ben nu enorm hard aan het oefenen om de wisselingen tussen die akkoorden snel en zuiver te krijgen!
pi_71622622
Is het verstandig om gitaar te spelen in de zon?

het is zo relax om te doen, maar ik maak me dan wel zorgen over eventuele klankveranderingen en invloeden op de kast.
Ik doe niet meer aan een signature
pi_71622933
Moet niets uitmaken voor de gitaar. Of de luisteraars dat verstandig vinden is een tweede
pi_71623143
Mwa ik vind dat ik goed genoeg speel om niemand tot last te zijn
pi_71633140
Hmm, als ik bij het gitaarspelen mee ga zingen raak ik plots mijn slagritme kwijt. Gaat dus nog niet samen, zingen+ gitaarspelen tegelijk. Meer mensen last van of?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:52:30 #165
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71634895
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:57 schreef Breekfast het volgende:
Hmm, als ik bij het gitaarspelen mee ga zingen raak ik plots mijn slagritme kwijt. Gaat dus nog niet samen, zingen+ gitaarspelen tegelijk. Meer mensen last van of?
Nee. Ik zing nooit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71635492
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:57 schreef Breekfast het volgende:
Volgens mij alle beginners.
pi_71671400
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:52 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Gevorderden en pro's ook
Inderdaad, zoiets is heel moeilijk. Het is echter wel afhankelijk van welk nummer je speelt (en zingt).
pi_71693749
Nu Eight days a week van de beatles aan hett oefenen. Bijna alleen maar basisakkorden dus mooi nummer voor beginners
pi_71693800
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:12 schreef Breekfast het volgende:
Nu Eight days a week van de beatles aan hett oefenen. Bijna alleen maar basisakkorden dus mooi nummer voor beginners
Mee eens dat 't een goed nummer voor beginners is
  zondag 9 augustus 2009 @ 01:40:12 #171
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_71722566
Ik heb een nieuwe

Cashimira 144:

...maar dan de C-uitvoering (ceder dus en daarom ook iets donkerder van kleur)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_71723394
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 01:40 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb een nieuwe

Cashimira 144:
[ afbeelding ]

Nice
  zondag 9 augustus 2009 @ 02:42:33 #173
33954 ElisaB
pi_71723501
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 02:35 schreef starla het volgende:

Nice
Yups. En hij klinkt fantastisch, dus ik ben blij
pi_71725154
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 01:40 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb een nieuwe

Cashimira 144:
[ afbeelding ]

Nice !

Laat ons eens wat horen
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:25:45 #175
33954 ElisaB
pi_71727655
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:44 schreef allsystemshalt het volgende:
Nice !

Laat ons eens wat horen
Heb geduld

Ik ben sinds een half jaar (na 10 jaar pauze) weer enthousiast aan het lessen. Het vervelende was dat mijn gitaar en ik het niet zo goed konden vinden. Hij speelde zwaar en het was moeilijk er enigszins zuivere riedels uit te krijgen en het was moeilijk gemotiveerd te blijven om mijn best te doen. Dus beloofde ik mezelf: als je een half jaar stug doorploetert, mag je daarna een nieuwe kopen. En gisteren was het zover

Gezien mijn kwaliteiten (of eigenlijk: het gebrek aan) had ik het ook best nog een poosje gekund met een iets minder exemplaar, maar deze klonkt het meest krispy en speelde het prettigst. En met korting en inruil van mijn vorige gitaar, bleef ik keurig onder de 4 cijfers voor de komma.
pi_71733235
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:25 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Heb geduld

Ik ben sinds een half jaar (na 10 jaar pauze) weer enthousiast aan het lessen. Het vervelende was dat mijn gitaar en ik het niet zo goed konden vinden. Hij speelde zwaar en het was moeilijk er enigszins zuivere riedels uit te krijgen en het was moeilijk gemotiveerd te blijven om mijn best te doen. Dus beloofde ik mezelf: als je een half jaar stug doorploetert, mag je daarna een nieuwe kopen. En gisteren was het zover

Gezien mijn kwaliteiten (of eigenlijk: het gebrek aan) had ik het ook best nog een poosje gekund met een iets minder exemplaar, maar deze klonkt het meest krispy en speelde het prettigst. En met korting en inruil van mijn vorige gitaar, bleef ik keurig onder de 4 cijfers voor de komma.
Geduld hebben we ( meestal niet)

Goed dat je je pijl en boog hebt ingeruild en een goede gitaar hebt gekocht dat speelt zo veel beter
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:26:58 #177
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_71733446
tvp
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_71738713
Ik wil ook wel weer een keer een nieuwe gitaar, ik speel nu 8 jaar op mijn juan salvador modelo 2 (lesgitaar to the max), ik kan er prima op spelen, maar als ik op anderen speel denk ik: *insert symphonisch euforie-geluid*!!!!

Alleen heb ik nog geen flauw idee over hoe welk hout klinkt en wat ik nou eigenlijk wel en niet wil.
Bovendien weet ik nog niet eens zeker of ik ga voor een western, zodat ik een klassieke en een western heb, of een 2e klassieke.

Al neig ik er wel naar om een western erbij te halen, omdat ik soms op een klassieke gitaar de felheid en de 'sustain'(geen idee wat het in nederlands is) mis.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lakai op 09-08-2009 18:49:32 ]
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:36:26 #179
33954 ElisaB
pi_71740163
Ga naar een goede muziekwinkel en laat het je allemaal uitleggen; de man die mij gisteren hielp heeft een uur voor me zitten spelen op allemaal verschillende gitaren. Helemaal da bom!
pi_71740341
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:36 schreef ElisaB het volgende:
Ga naar een goede muziekwinkel en laat het je allemaal uitleggen; de man die mij gisteren hielp heeft een uur voor me zitten spelen op allemaal verschillende gitaren. Helemaal da bom!
Heb je zelf nog wel kunnen spelen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')