Nee, wel tot het eindequote:Op maandag 27 juli 2009 09:43 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ben altijd aan het klooien met die tagsTetrisdeuntje is inderdaad cool
[..]
Ik hoop niet alleen dat gedeelte waar je de open snaren aanslaat?![]()
Die gast die de les geeft zuigt best wel trouwens...qua gitaarspel.
1 2 3 4 5 6 7 | E-0-----------3^0-----0---|-0-----------0^5^0--------| B-5-------5-------5---5---|-7-------7---------7^0-0^5| G-5-----5---5-------5-5---|-7-----7---7--------------| D-------------------------|--------------------------| A-3---3---------------3---|-5---5--------------------| E-------------------------|--------------------------| |
Ik snap wat je bedoelt. Nee, je slaat die snaar niet weer opnieuw aan. Je moet als eerste ervoor zorgen dat je pull off naar de open b snaar voldoende krachtig is, zodat die bijna als aanslag geldt. Dit doe je door je vinger bijna loodrecht op de b snaar te zetten als de pull off maakt. Een snaar die in beweging is hoef je namelijk minder hard in te drukken dan een snaar die helemaal stilstaat, omdat je minder energie hoeft toe te voegen.quote:Op maandag 27 juli 2009 10:09 schreef boskameel het volgende:
Die laatste 2 hammerons en pullofs. En dan vooral de b snaar. Hij "pullt" of van 7 -> 0, en dan een hammeron op de 5e fret als het einde, maar sla je de snaar dan weer apart opnieuw aan? Want in het origineel hoor je op t einde een hard hoog geluid, maar ik krijg het nooit zo snel en hoog eruit. Zal eens een filmpje ervan proberen te maken hoe ik het speel vanavond als het niet duidelijk is.
Ik speel alleen wat losse tabs, en wat akkoorden. Kan geen noot lezen, maar dat is me later van zorg. Eerst wil ik het gitaarspelen zelf onder de knie krijgenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:14 schreef Breekfast het volgende:
Is het belangrijk noten te kunnen lezen? Spelen veel van jullie met noten erbij?
Het is handig, maar niet belangrijkquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:14 schreef Breekfast het volgende:
Is het belangrijk noten te kunnen lezen? Spelen veel van jullie met noten erbij?
nee en neequote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:14 schreef Breekfast het volgende:
Nee. Ik zing nooit.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:57 schreef Breekfast het volgende:
Hmm, als ik bij het gitaarspelen mee ga zingen raak ik plots mijn slagritme kwijt. Gaat dus nog niet samen, zingen+ gitaarspelen tegelijk. Meer mensen last van of?
Volgens mij alle beginners.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:57 schreef Breekfast het volgende:
Hmm, als ik bij het gitaarspelen mee ga zingen raak ik plots mijn slagritme kwijt. Gaat dus nog niet samen, zingen+ gitaarspelen tegelijk. Meer mensen last van of?
Inderdaad, zoiets is heel moeilijk. Het is echter wel afhankelijk van welk nummer je speelt (en zingt).quote:
Mee eens dat 't een goed nummer voor beginners isquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:12 schreef Breekfast het volgende:
Nu Eight days a week van de beatles aan hett oefenen. Bijna alleen maar basisakkorden dus mooi nummer voor beginners
Nicequote:Op zondag 9 augustus 2009 01:40 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb een nieuwe
Cashimira 144:
[ afbeelding ]
...maar dan de C-uitvoering (ceder dus en daarom ook iets donkerder van kleur)
quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:40 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb een nieuwe
Cashimira 144:
[ afbeelding ]
...maar dan de C-uitvoering (ceder dus en daarom ook iets donkerder van kleur)
Heb geduldquote:
Geduld hebben we ( meestal niet)quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Heb geduld
Ik ben sinds een half jaar (na 10 jaar pauze) weer enthousiast aan het lessen. Het vervelende was dat mijn gitaar en ik het niet zo goed konden vinden. Hij speelde zwaar en het was moeilijk er enigszins zuivere riedels uit te krijgen en het was moeilijk gemotiveerd te blijven om mijn best te doen. Dus beloofde ik mezelf: als je een half jaar stug doorploetert, mag je daarna een nieuwe kopen. En gisteren was het zover
Gezien mijn kwaliteiten (of eigenlijk: het gebrek aan) had ik het ook best nog een poosje gekund met een iets minder exemplaar, maar deze klonkt het meest krispy en speelde het prettigst. En met korting en inruil van mijn vorige gitaar, bleef ik keurig onder de 4 cijfers voor de komma.
Heb je zelf nog wel kunnen spelen dan?quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:36 schreef ElisaB het volgende:
Ga naar een goede muziekwinkel en laat het je allemaal uitleggen; de man die mij gisteren hielp heeft een uur voor me zitten spelen op allemaal verschillende gitaren. Helemaal da bom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |