abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69573949
Wauw,
ik speel vandaag precies 1 jaar gitaar.
pi_69574203
quote:
Op zondag 31 mei 2009 14:00 schreef Zeeley het volgende:
weet ik niet Starla, ben nog maar net beginnend gitarist...

vind dit echter zo'n geweldig nummer, die wil ik graag leren spelen.

hij doet ook een paar keer "strummen" tussendoor, kweet ook (nog) niet wat die daar nu precies doet....

sorry als het een beetje "fresh"overkomt, maar ben een echte newbie..
Volgens mij (heb het nummer snel geluisterd en akkoordjes meegespeeld) is het constant Bm F# en A, coupletten en refrein. Tussendoor inderdaad wat ritmewisselingen, maar volgens mij geen akoordwisselingen van betekenis.
I feel kinda Locrian today
  zondag 31 mei 2009 @ 14:22:00 #53
257817 Zeeley
" Nat hout brandt niet...
pi_69574301
dankjewel Starla voor je reactie.

vind je het een probleem om bij de songtekst die ik geplaats heb de acoorden voor mijn erbij te zetten?

weet je toevallig ook welke acoorden dat strummen is???
pi_69575305
quote:
Op zondag 31 mei 2009 14:22 schreef Zeeley het volgende:
dankjewel Starla voor je reactie.

vind je het een probleem om bij de songtekst die ik geplaats heb de acoorden voor mijn erbij te zetten?

weet je toevallig ook welke acoorden dat strummen is???
Dat kun je het beste horen door mee te spelen met het nummer. Hij speelt alle akkoorden even lang, dus Bm 4 tellen, F# 4 tellen, A 4 tellen en Bm weer 4 tellen.
  zondag 31 mei 2009 @ 15:09:30 #55
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69575458
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:03 schreef starla het volgende:

[..]

Dat kun je het beste horen door mee te spelen met het nummer. Hij speelt alle akkoorden even lang, dus Bm 4 tellen, F# 4 tellen, A 4 tellen en Bm weer 4 tellen.
Mooie oefening voor de beginnende gitarist om een nummer te leren kennen en goed te leren luisteren
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 31 mei 2009 @ 16:20:07 #56
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_69576984
quote:
Op zondag 31 mei 2009 14:05 schreef blckbb het volgende:
Wauw,
ik speel vandaag precies 1 jaar gitaar.
En laat me raden: Je bakt er nog steeds niks van?
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 10:02 schreef allsystemshalt het volgende:
Dat is juist erg belangrijk je zweet heeft een bepaalde zuurtegraad die voor oxidatie zorgt van je snaren gevolg doffe snaren en het snel verkleuren etc.
Maar wat moet ik dan gebruiken om m'n snaren schoon te maken?
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_69723195
ik begin een beetje gefrustreerd te raken

speel nu een aantal maandjes gitaar en het gaat allemaal prima maar ik kan niet spelen en zingen tegelijk...ik kan m'n aandacht niet verdelen...óf mijn aandacht gaat naar het gitaarspelen en dan komt m'n zang er heel hakkelend overheen...óf ik richt mn aandacht op de zang en dan pas ik mn slagritme automatisch aan aan de lyrics en lettergrepen waardoor het dus nergens naar klinkt

is dit een kwestie van oefenen of ben ik gewoon geestelijk gehandicapt?
  donderdag 4 juni 2009 @ 23:40:10 #58
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_69723302
Over dat laatste kan ik niet oordelen natuurlijk. Maar veel oefenen zal 99% zeker de sleutel tot succes zijn.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_69723341
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 23:38 schreef Rudieh het volgende:

speel nu een aantal maandjes gitaar en het gaat allemaal prima maar ik kan niet spelen en zingen tegelijk...ik kan m'n aandacht niet verdelen...óf mijn aandacht gaat naar het gitaarspelen en dan komt m'n zang er heel hakkelend overheen...óf ik richt mn aandacht op de zang en dan pas ik mn slagritme automatisch aan aan de lyrics en lettergrepen waardoor het dus nergens naar klinkt

Dat heb ik ook. Zelfs al neurie ik alleen maar mee. En ik speel 9 maanden ofzo. Hoe kan je hierop oefenen?
  donderdag 4 juni 2009 @ 23:47:30 #60
pi_69723659
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 23:38 schreef Rudieh het volgende:

Oefenen, oefenen, oefenen. Als je er bij wilt zingen moet je praktisch volautomatisch een nummer kunnen spelen, en dat lukt je niet na een paar maanden.

Geef het nog een jaar.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_69724081
Ik kan nu een stukje van Street Spirit spelen _O_. Tenminste, dit gedeelte :')

1
2
3
4
5
6
------0----------0-----------0-------------------------------
-----------3-----------1-----------0-------------------------
--------2-----2-----2-----2-----2--------2-------------------
---2----------------------------------2-----2----------------
-0-----------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
pi_69724624
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 23:57 schreef boskameel het volgende:
Ik kan nu een stukje van Street Spirit spelen . Tenminste, dit gedeelte
[ code verwijderd ]

Dan is de stap naar 'tzelfde patroontje in Em en C niet zo heel groot
pi_69724824
Het probleem is dat ik ze wel alle3 kan pakken, maar niet direct na elkaar. Ik moet altijd even kijken en dan gaat het mis met mijn rechterhand .
pi_69724964
Leuk als je zo'n patroon 'vanzelf' kan spelen zeg maar, dan kan je het op een boel dingen toepassen

Deze heeft mij echt doen zweten maar ik kan het :

Ben nu de kleine nuances en variatie dingetjes erin aan het leren

Maar dat patroon is gewoon altijd hetzelfde en kan ook overal op
pi_69725017
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:17 schreef boskameel het volgende:
Het probleem is dat ik ze wel alle3 kan pakken, maar niet direct na elkaar. Ik moet altijd even kijken en dan gaat het mis met mijn rechterhand .
Anders eerst proberen die switch tussen de drie akkoorden helemaal in de vingers te krijgen, gewoon snel na elkaar overschakelen terwijl je strumt ofzo. Op zich is Em een van de makkelijkste akkoorden, en liggen Am en C heel dicht bij elkaar. Maar met dat tokkelen van Street Spirit raak ik inderdaad ook nog wel in de war
pi_69725143
Strummen is geen probleem met die akkoorden. maar ik vind het tokkelen zo lastig. Heb 3 dagen geklooit met die volgorde en nu kan ik 'm redelijk snel spelen. En ik merkte dat mijn pink niet zoveel kracht had .
pi_69725233
Ik raak aan het eind van dat patroon altijd in de war als ik die 1 op de B moet loslaten dan blijft ie gewoon staan
pi_69763333
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:09 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?

Je hebt meerdere sporen hé, en ook 1 instrument kan meer eh, snaren tegelijk

Waarschijnlijk stel ik een domme vraag
Nou, bij fingerpicking heb je vaak een baslijn en een melodie-lijn... (allebei op de gitaar gespeeld)

In veel klassieke en fingerpicking tabs zijn die baslijn en melodie-lijn op zich los van elkaar op de toonbalk gezet.

Je ziet hier dat die 3 een hele maar duurt, daarmee klinkt ie ook een hele maat door

Bij guitar tab pro kapt ie em dan af, tenzij je let ring gebruikt, maar dat is niet echt de goeie beschrijving van dat wat er gebeurt in het liedje vind ik!
Het is een miniem dingetje, maar dat + het feit dat powertab simpeler en sneller is vind ik voldoende + dat er voor powertab altijd goeie tabs te vinden zijn op de site die ze hebben!
Ik doe niet meer aan een signature
  zaterdag 6 juni 2009 @ 10:37:15 #69
pi_69763715
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef Maisnon het volgende:
Ik raak aan het eind van dat patroon altijd in de war als ik die 1 op de B moet loslaten dan blijft ie gewoon staan
Laat hem los! Laat hem los! Je kan het!
pi_70058615
Is het slecht voor de snaren om steeds in andere tunings te spelen?

Heel veel van Nick Drake staat echt op idiote tunings !
pi_70088263
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:47 schreef Lakai het volgende:

Heel veel van Nick Drake staat echt op idiote tunings !
Ik kan mij niet voorstellen dat het goed is voor je snaren, maar ze kunnen er vast wel tegen.

En zó duur is een nieuw setje ook weer niet.
pi_70088634
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:47 schreef Lakai het volgende:
Maakt geen zak uit, zo lang je in de fysische mogelijkheden van de snaar blijft, dus geen octaaf hoger stemmen
pi_70091016
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:53 schreef Goover het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat het goed is voor je snaren, maar ze kunnen er vast wel tegen.

En zó duur is een nieuw setje ook weer niet.
Ik maak er geen probleem van, ik vroeg het me gewoon even af
pi_70229118
Ok...
Ben nu akkoorden aan het leren. Maar als ik zo'n snaar indruk (bv bij de 2e fret) en 'm dan aansla hoor ik alleen 'plok' en niet dat mooie 'toinngggg'. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')