Volgens mij (heb het nummer snel geluisterd en akkoordjes meegespeeld) is het constant Bm F# en A, coupletten en refrein. Tussendoor inderdaad wat ritmewisselingen, maar volgens mij geen akoordwisselingen van betekenis.quote:Op zondag 31 mei 2009 14:00 schreef Zeeley het volgende:
weet ik niet Starla, ben nog maar net beginnend gitarist...
vind dit echter zo'n geweldig nummer, die wil ik graag leren spelen.
hij doet ook een paar keer "strummen" tussendoor, kweet ook (nog) niet wat die daar nu precies doet....
sorry als het een beetje "fresh"overkomt, maar ben een echte newbie..
Dat kun je het beste horen door mee te spelen met het nummer. Hij speelt alle akkoorden even lang, dus Bm 4 tellen, F# 4 tellen, A 4 tellen en Bm weer 4 tellen.quote:Op zondag 31 mei 2009 14:22 schreef Zeeley het volgende:
dankjewel Starla voor je reactie.
vind je het een probleem om bij de songtekst die ik geplaats heb de acoorden voor mijn erbij te zetten?
weet je toevallig ook welke acoorden dat strummen is???
Mooie oefening voor de beginnende gitarist om een nummer te leren kennen en goed te leren luisterenquote:Op zondag 31 mei 2009 15:03 schreef starla het volgende:
[..]
Dat kun je het beste horen door mee te spelen met het nummer. Hij speelt alle akkoorden even lang, dus Bm 4 tellen, F# 4 tellen, A 4 tellen en Bm weer 4 tellen.
En laat me raden: Je bakt er nog steeds niks van?quote:Op zondag 31 mei 2009 14:05 schreef blckbb het volgende:
Wauw,
ik speel vandaag precies 1 jaar gitaar.
Maar wat moet ik dan gebruiken om m'n snaren schoon te maken?quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:02 schreef allsystemshalt het volgende:
Dat is juist erg belangrijk je zweet heeft een bepaalde zuurtegraad die voor oxidatie zorgt van je snaren gevolg doffe snaren en het snel verkleuren etc.
Dat heb ik ook. Zelfs al neurie ik alleen maar mee. En ik speel 9 maanden ofzo. Hoe kan je hierop oefenen?quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:38 schreef Rudieh het volgende:
ik begin een beetje gefrustreerd te raken
speel nu een aantal maandjes gitaar en het gaat allemaal prima maar ik kan niet spelen en zingen tegelijk...ik kan m'n aandacht niet verdelen...óf mijn aandacht gaat naar het gitaarspelen en dan komt m'n zang er heel hakkelend overheen...óf ik richt mn aandacht op de zang en dan pas ik mn slagritme automatisch aan aan de lyrics en lettergrepen waardoor het dus nergens naar klinkt
is dit een kwestie van oefenen of ben ik gewoon geestelijk gehandicapt?
Oefenen, oefenen, oefenen. Als je er bij wilt zingen moet je praktisch volautomatisch een nummer kunnen spelen, en dat lukt je niet na een paar maanden.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:38 schreef Rudieh het volgende:
ik begin een beetje gefrustreerd te raken
speel nu een aantal maandjes gitaar en het gaat allemaal prima maar ik kan niet spelen en zingen tegelijk...ik kan m'n aandacht niet verdelen...óf mijn aandacht gaat naar het gitaarspelen en dan komt m'n zang er heel hakkelend overheen...óf ik richt mn aandacht op de zang en dan pas ik mn slagritme automatisch aan aan de lyrics en lettergrepen waardoor het dus nergens naar klinkt
is dit een kwestie van oefenen of ben ik gewoon geestelijk gehandicapt?
1 2 3 4 5 6 | -----------3-----------1-----------0------------------------- --------2-----2-----2-----2-----2--------2------------------- ---2----------------------------------2-----2---------------- -0----------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------- |
Dan is de stap naar 'tzelfde patroontje in Em en C niet zo heel grootquote:Op donderdag 4 juni 2009 23:57 schreef boskameel het volgende:
Ik kan nu een stukje van Street Spirit spelen. Tenminste, dit gedeelte
[ code verwijderd ]
Anders eerst proberen die switch tussen de drie akkoorden helemaal in de vingers te krijgen, gewoon snel na elkaar overschakelen terwijl je strumt ofzo. Op zich is Em een van de makkelijkste akkoorden, en liggen Am en C heel dicht bij elkaar. Maar met dat tokkelen van Street Spirit raak ik inderdaad ook nog wel in de warquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:17 schreef boskameel het volgende:
Het probleem is dat ik ze wel alle3 kan pakken, maar niet direct na elkaar. Ik moet altijd even kijken en dan gaat het mis met mijn rechterhand.
Nou, bij fingerpicking heb je vaak een baslijn en een melodie-lijn... (allebei op de gitaar gespeeld)quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:09 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies?
Je hebt meerdere sporen hé, en ook 1 instrument kan meer eh, snaren tegelijk
Waarschijnlijk stel ik een domme vraag
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef Maisnon het volgende:
Ik raak aan het eind van dat patroon altijd in de warals ik die 1 op de B moet loslaten dan blijft ie gewoon staan
Ik kan mij niet voorstellen dat het goed is voor je snaren, maar ze kunnen er vast wel tegen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:47 schreef Lakai het volgende:
Is het slecht voor de snaren om steeds in andere tunings te spelen?
Heel veel van Nick Drake staat echt op idiote tunings !
Maakt geen zak uit, zo lang je in de fysische mogelijkheden van de snaar blijft, dus geen octaaf hoger stemmenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:47 schreef Lakai het volgende:
Is het slecht voor de snaren om steeds in andere tunings te spelen?
Ik maak er geen probleem van, ik vroeg het me gewoon even afquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:53 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat het goed is voor je snaren, maar ze kunnen er vast wel tegen.
En zó duur is een nieuw setje ook weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |