quote:Op maandag 25 mei 2009 09:01 schreef Stout het volgende:
Dat bedoel ik, zijn wij er minder van geworden ? Ik denk van niet ! Eerder denk ik dat ik hierdoor gewoon geleerd heb dat rust/slaap belangrijk is
quote:... (enne stiekem lezen deden we vast allemaal, helaas seinde de overbuurman altijd als mijn licht brandde...)
quote:Op maandag 25 mei 2009 09:01 schreef Stout het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, zijn wij er minder van geworden ? Ik denk van niet ! Eerder denk ik dat ik hierdoor gewoon geleerd heb dat rust/slaap belangrijk is... (enne stiekem lezen deden we vast allemaal, helaas seinde de overbuurman altijd als mijn licht brandde...)
Ook zo rond 6 maanden, daarvoor was het vogelen. Nu is het hier rond 7 uur wakker tot 10/11 dan even slapen tot 12/13, daarna weer rond 14/15 naar bed tot 16:00 en dan tot 19:00 weer. Het schommelt hier wat aan de hand van hoe laat ze wakker is en ik houd haar niet moedwillig wakker als ze rond 10:30 al zit te knikkebollen.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:04 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Bij ons thuis ook. En idd lezen met een zaklamp![]()
Vanaf welke leeftijd hadden jullie kinderen een vast ritme?
Thomas is nu bijna 6 maanden en daar begint het nu een beetje te komen.
Die roze mamatroeliewoelie!quote:Op maandag 25 mei 2009 09:07 schreef Ynske het volgende:
[..]onder de deken met een Troeliewoelie die licht gaf
Hier ook zoiets volgens mij. Dat vaste ritme verandert alleen die eerste jaren steeds weer. Zodanig zelfs, dat er eigenlijk nauwelijks van een 'vast ritme' te spreken valt.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:04 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Bij ons thuis ook. En idd lezen met een zaklamp![]()
Vanaf welke leeftijd hadden jullie kinderen een vast ritme?
Thomas is nu bijna 6 maanden en daar begint het nu een beetje te komen.
Swets redt zich welquote:Op maandag 25 mei 2009 09:02 schreef Reinhilde het volgende:
tsjongejonge, is het nu klaar?
Met z´n allen tegen Swets is wel lekker makkelijk.![]()
Regel dat lekker in een PM.
En worden ze niet echt flexibel, wat erg lastig kan zijn!quote:Op zondag 24 mei 2009 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor, daar leert het kind regelmaat van.
Dat geldt niet voor ieder kind!quote:Op maandag 25 mei 2009 09:24 schreef erodome het volgende:
[..]
En worden ze niet echt flexibel, wat erg lastig kan zijn!
Ik vind dat óók juist fijn, dat losse. Natuurlijk zal het bij het ene kind minder goed werken dan bij het andere. Sommige kids zullen nu eenmaal altijd veel behoefte blijven hebben aan regelmaat. Maar ik ben blij dat die van mij daar niet zo aan hecht en ik die bijvoorbeeld makkelijk kan meenemen ergens naartoe 's avonds, omdat ik weet dat ie z'n slaap tóch wel pakt. Is het niet 's avonds, dan is het wel 's ochtends..quote:Op maandag 25 mei 2009 09:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Nu gaat die van mij op een redelijke tijd naar bed als hij naar school moet, maar vaste tijden zijn er niet echt, in vakantie's en weekenden kan het zelfs erg laat worden.
Voordeel is dat hij uitslaapt, niet sjago wordt als het een keertje te laat is geweest, vroeger en later naar bed kan, erg fijn te noemen.
Een kind moet genoeg slaap krijgen, maar dat hele regelmaat gebeuren vind ik niet zo heel belangerijk, vind ik zelfs vaak erg beperkend.
Zo hadden we laatst een familie feestje, we waren pas over 12-en thuis, die van ons sliep lekker uit, een gat in de dag en had geen enkel probleem, mijn neefje stond zoals altijd om 6 uur in de ochtend naast zijn bed, de hele dag sjago en de maandag nog helemaal niet fit te noemen, duurde tot woensdag tot die weer helemaal bij was.
Ik ken geen kind die echt in een vast slaapritme wordt gehouden die flexibel is op slaapgebied, allemaal duurt het tijden om een ritme om te gooien, dagen tot weken met een hoop gesjagoquote:
Dat van om 6 uur wakker heeft mi niets te maken met infelxibel, maar alles met een ritme wat er in zit (qua aanleg). Mijn oudste is áltijd om 6 uur wakker, ongeacht zijn bedtijd. Mijn andere kinderen, ook via het "inflexibele" systeem opgevoed, slapen meer uit. Oudste zal in potentie meer een ochtendmens zijn waarschijnlijk.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Nu gaat die van mij op een redelijke tijd naar bed als hij naar school moet, maar vaste tijden zijn er niet echt, in vakantie's en weekenden kan het zelfs erg laat worden.
Voordeel is dat hij uitslaapt, niet sjago wordt als het een keertje te laat is geweest, vroeger en later naar bed kan, erg fijn te noemen.
Een kind moet genoeg slaap krijgen, maar dat hele regelmaat gebeuren vind ik niet zo heel belangerijk, vind ik zelfs vaak erg beperkend.
Zo hadden we laatst een familie feestje, we waren pas over 12-en thuis, die van ons sliep lekker uit, een gat in de dag en had geen enkel probleem, mijn neefje stond zoals altijd om 6 uur in de ochtend naast zijn bed, de hele dag sjago en de maandag nog helemaal niet fit te noemen, duurde tot woensdag tot die weer helemaal bij was.
Maar hoe doe je dat met school dan? Als hij naar school moet kan hij overdag toch geen slaap inhalen?quote:Op maandag 25 mei 2009 09:30 schreef renzell het volgende:
Ik vind dat óók juist fijn, dat losse. Natuurlijk zal het bij het ene kind minder goed werken dan bij het andere. Sommige kids zullen nu eenmaal altijd veel behoefte blijven hebben aan regelmaat. Maar ik ben blij dat die van mij daar niet zo aan hecht en ik die bijvoorbeeld makkelijk kan meenemen ergens naartoe 's avonds, omdat ik weet dat ie z'n slaap tóch wel pakt. Is het niet 's avonds, dan is het wel 's ochtends..
Dat werkt hier 5 van de 7 dagen niet, aangezien de wekker gaat om 7 uur en ze fris en fruitig in de schoolbanken moet zitten om half 9.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:30 schreef renzell het volgende:
omdat ik weet dat ie z'n slaap tóch wel pakt. Is het niet 's avonds, dan is het wel 's ochtends..
Ja, maar als ie naar school moet, neem ik hem over het algemeen de avond ervoor ook niet mee naar (bijvoorbeeld) een familiefeestje.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat met school dan? Als hij naar school moet kan hij overdag toch geen slaap inhalen?
Dan gaan ze ook gewoon optijd naar bed, flexibel betekend niet altijd later naar bed, maar ook weleens vroeger omdat er wat bijgeslapen moet worden.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:34 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dat werkt hier 5 van de 7 dagen niet, aangezien de wekker gaat om 7 uur en ze fris en fruitig in de schoolbanken moet zitten om half 9.
Je spreekt jezelf tegen, eerst is het wel dan is het nietquote:Op maandag 25 mei 2009 09:45 schreef erodome het volgende:
vast niet voor ieder kind, iedereen is anders namelijk.
En hoe heb je het je kinderen geleerd vanaf zuigeling, zat daar al een zeker ritme in of helemaal niets, gewoon alles naar behoefte?quote:Op maandag 25 mei 2009 09:47 schreef moussy het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen, eerst is het wel dan is het niet
Mijn beide kinderen zijn anders qua slapen. De 1 kan uitslapen als hij later naar bed is gegaan, de ander niet.
Nee, dat lijkt me logischquote:Op maandag 25 mei 2009 09:39 schreef renzell het volgende:
Ja, maar als ie naar school moet, neem ik hem over het algemeen de avond ervoor ook niet mee naar (bijvoorbeeld) een familiefeestje.
ik denk dat het toch echt wel heel erg van het type kind af hangt. Mijn vier broertjes en zusjes en ik zijn op dezelfde manier opgevoed waarbij zeker in de eerste jaren behoefte voor ritme ging maar toch zie je een duidelijk verschil in slaapritme.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:51 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoe heb je het je kinderen geleerd vanaf zuigeling, zat daar al een zeker ritme in of helemaal niets, gewoon alles naar behoefte?
ik doe tot nu toe alles naar behoefte. (Hij is bijna 6 maanden.) En hij is nu zelf een ritme aan het ontwikkelen:quote:Op maandag 25 mei 2009 09:51 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoe heb je het je kinderen geleerd vanaf zuigeling, zat daar al een zeker ritme in of helemaal niets, gewoon alles naar behoefte?
Dat scheelt zeker. Dan zit Christan al op schoolquote:Op maandag 25 mei 2009 10:20 schreef renzell het volgende:
Als ie naar school moet zo tussen half 9 en 9 uur meestal (met uitschieters naar boven en naar beneden). Maar wij hoeven pas om 8 uur op 's ochtends, dus dat scheelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |