Want? Dat JIJ niet kan interpreteren is MIJN schuld?quote:Op zondag 24 mei 2009 20:56 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Misschien toch eens bij jezelf te rade gaan dan. Succes.
Ja dat VIND IK moeilijk te geloven, het waarom heb ik ook al eerder in dit topic aangegeven. Daarnaast heb ik haar NOOIT aangesproken, totdat ze MIJ begon te quoten. Dus heb ik uberhaupt niets over haar direct gezegd of over hoe zij met de slaaptijden van haar kind om gaat. Ik heb alleen heel stellig gezegd dat ik het asociaal vind als kinderen stelselmatig om 22:00 of later naar bed gaan. En dat vind ik ook. Als een kind in een vakantie of eens een keer om 22:00 naar bed gaat vind ik dat dus NIET asociaal.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:04 schreef livelink het volgende:
Swets, het komt op mij ook over in deze discussie dat jouw mening geen ruimte overlaat voor andere meningen. Dat krijg je als je andere ouders heel stellig als asociaal neerzet en als je heel cynisch aangeeft dat kennelijk op Fok weer alle uitzonderingen zitten. Ik geloof dat jullie met Nienke heel veel baat hebben bij goede, regelmatige slaaptijden. Ik geloof ook dat er kinderen zijn die minder slaap nodig hebben, maar wel de regelmaat zoals Guuzewuus zegt. Pas als blijkt dat een kind echt last heeft van het te laat naar bed gaan, wordt het een ander verhaal. Is het zo moeilijk om te geloven dat het kind van Renzell in dit geval minder slaap nodig heeft?
Waar zeg ik datquote:Op zondag 24 mei 2009 21:12 schreef livelink het volgende:
Ja, dan kan ik niet anders concluderen dan dat jouw mening in dit geval weinig ruimte overlaat voor discussie of andere meningen. Het is duidelijk, jij kan je niet voorstellen dat sommige kinderen structureel minder slaap nodig hebben dan anderen.
Ik ook.quote:Ik kan me dat wel voorstellen.
En dat hoeven wij met F dus niet te proberen. Als zij niet in een bed ligt, slaapt ze niet (tenzij op de bank thuis). En als ze dan erg lang opblijft, is ze vrij snel ontregeld en meteen een dag of twee niet te genieten.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:11 schreef MarMar het volgende:
....
In de zomervakanties zijn we wat losser, we eten sowieso liever niet al rond zes uur en soms lopen gezellige etentjes met vrienden en kids uit.
Ergens blijven plakken en slapende kindjes op alle mogelijke plekken is ons dus ook niet vreemd
Ik denk dat dat echt per kind verschillend is, kinderen zijn net mensen hequote:Op zondag 24 mei 2009 21:16 schreef MaLo het volgende:
[..]
En dat hoeven wij met F dus niet te proberen. Als zij niet in een bed ligt, slaapt ze niet (tenzij op de bank thuis). En als ze dan erg lang opblijft, is ze vrij snel ontregeld en meteen een dag of twee niet te genieten.
Dus mensen moeten maar bij ons blijven plakken, wij plakken niet elders.
*herkent zichzelf*quote:Op zondag 24 mei 2009 21:29 schreef Ireth het volgende:
Suus(5j6m) ligt áltijd om half 8 ín haar bed. Dan mag ze zelf nog even lezen, gaan we samen nog even lezen, maar om 8 uur is het sluiten. Zelfs in het weekend en de korte vakantie's. Hier aan tornen onder het mom "het is vakantie/lekker weer" betekent een zwaar ontregeld en strontsjacherijnig kind. Alleen in de zomervakantie wijken we af van dat tijdstip en mag er gerekt worden, uitgezonderd de laatste week, dan is het weer half 8 ín je bed, 8 uur (uiterlijk) pitten.
Niet om opnieuw een knuppel in het hoenderhok te gooien hoor, maar je schrijft net een post ervoor dat je het moeilijk te geloven vindt dat (bijvoorbeeld) mijn kind minder slaap nodig heeft dan (bijvoorbeeld) jouw kind. En direct daarna schrijf je dat je het je wel kunt voorstellen. Wat bedoel je dan precies?quote:
Ik kan het moeilijk voorstellen dat een 4-jarig kind stelselmatig zo weinig slaap nodig heeft dat het om 22:00 uur of nog later naar bed kan en dan nog zo fris als een hoentje in de schoolbanken kan zitten. Dan hebben we het namelijk over tientallen procenten minder slaap dan gebruikelijk voor die leeftijd catagorie. Ik zeg dus nergens dat het niet zo kan zijn dat het ene kind minder slaap nodig heeft dan het andere kind.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:37 schreef renzell het volgende:
[..]
En je schrijft net een post ervoor dat je het moeilijk te geloven vindt dat (bijvoorbeeld) mijn kind minder slaap nodig heeft dan (bijvoorbeeld) jouw kind. Maar je kunt het je wel voorstellen schrijf je nu weer. Wat bedoel je dan precies?
Klopt Belana, hij slaapt idd tussen de 10 en 11 uur. Wij werken heel vaak 's avonds (of 's nachts) en beginnen zelden voor 09.00uur a 09.30uur. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:53 schreef Belana het volgende:
ik begrijp dat Julius gemiddeld een uur of 9 naar bed gaat en dan slaapt tot half 8, hij slaapt dan 10.5 uur.
Dat doen mijn kinderen ook, alleen gaan die 7 uur naar bed en slapen tot half 6. wij moeten door de week vroeg op en zitten dus in dat ritme, dat is misschien anders bij jullie renzell?
In mijn oren klinkt het als laatmaar als het kind er wel bij vaart zie ik geen probleem. (n.a.l. van een post van een juf hier zou ik me wel afvragen hoe het op school gaat
)
Waarbij ik er gezien jouw overspannen reactie op mijn eerdere post waarin IK het over 'stelselmatig om 22:00 of later' vanuit ga dat jouw kind dus OOK om die tijd naar bed gaat. Immers is anders je overspannen reactie niet nodig he helderste sterretje aan het firmament. Begin je m'n bezwaar al te begrijpen mevoruwtje ik ben zo geamuseerd?quote:Op zondag 24 mei 2009 21:51 schreef renzell het volgende:
Je moet je eigen post even teruglezen Swets.Je schrijft namelijk in je antwoord op Livelink wel degelijk (hoewel onbedoeld misschien) dat je het moeilijk te geloven vindt dat mijn kind minder slaap nodig zou hebben dan dat van jou.
En daarom stelde ik je al eerder een vraag.quote:Ik heb het overigens nooit gehad over een kind van 4 stelselmatig na 22.00uur naar bed sturen. Mijn kind gaat er tegen 21.00uur uur in, dat wel. Stelselmatig.![]()
Zoals ik al zei, in de zomer gaat het hier allemaal losjes.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:51 schreef renzell het volgende:
Hoe doen andere ouders dit trouwens met vakanties en dergelijke? Gaan jullie kids dan later naar bed dan normaal, of houden jullie ze het liefst in het ritme van alledag? Julius gaat in vakanties vaak later dan op schooldagen. Het is vervolgens ook niet moeilijk om hem weer terug in zijn oude ritme te krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat dat bij sommige kinderen anders ligt.
dan is er dus alleen een verplaatsing van het ritme toch?quote:Op zondag 24 mei 2009 21:56 schreef renzell het volgende:
[..]
Klopt Belana, hij slaapt idd tussen de 10 en 11 uur. Wij werken heel vaak 's avonds (of 's nachts) en beginnen zelden voor 09.00uur a 09.30uur. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
Ha ha, dát wel vaak ja.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:58 schreef Belana het volgende:
[..]
dan is er dus alleen een verplaatsing van het ritme toch?
misschien een beetje haasten 's ochtend om hem op tijd op school te krijgen
Heerlijk hè, zo'n zomerritme met lange, zwoele avonden en overdag een siësta! En dan zo'n slapend kindje op het strand, lief.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:57 schreef MarMar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, in de zomer gaat het hier allemaal losjes.
In andere vakanties ook, maar dan ietsjes minder extreem.
Vorig jaar zijn we de laatste wee weken van de vakantie naar Sicilië geweest, daar is het leefritme compleet anders.
's Middags siësta, 's avonds zeker niet voor een uur of acht aan de maaltijd.. restaurants zijn daar vaak zelfs pas rond die tijd open, dan 's avonds als het afkoelt nog uren buiten.
Mila viel dan vaak in slaap als we nog ergens op het strand waren of in haar buggy, Sannelotte hield het makkelijk uit tot een uur of half twaalf.
Na een weekendje weer thuis was het normale ritme ook zo weer opgepakt, maar ik moet zeggen, als ik mocht kiezen dan bleef ik lekker in dat vakantieritme
Wat ik me dan op mijn beurt weer afvraag, voor de ouders die kindjes hebben die echt regelmaat nodig hebben: hebben jullie ook last met zomer en wintertijd?
Oh ik zou er ook voor tekenen! In a heartbeat!quote:Op zondag 24 mei 2009 22:11 schreef renzell het volgende:
[..]
Heerlijk hè, zo'n zomerritme met lange, zwoele avonden en overdag een siësta! En dan zo'n slapend kindje op het strand, lief.Ik zou er ook zó voor tekenen als dat mogelijk was hier in Nederland.
![]()
Tja, als ik eerst voor de schermen en daarna in een pm wordt uitgescholden omdat mevrouw niet in staat is om te lezen wil ik best even meedoen.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:30 schreef MarMar het volgende:
Hmm, het kan me niet zoveel schelen dat jullie het niet met elkaar eens zijn, maar is dat gescheld met hoer in zoveel mogelijk variaties nou echt nodig?
Leuk taalgebruik voor een ouder...
Beter hou je de eer aan jezelf en je kan je mening vast ook wel uiten zonder dood-ordinair te schelden.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, als ik eerst voor de schermen en daarna in een pm wordt uitgescholden omdat mevrouw niet in staat is om te lezen wil ik best even meedoen.
Als Renzell namelijk ECHT geen reacties meer wilde geven was een PM natuurlijk nutteloos. Ze wilde gewoon even schoppen. Dan moet je niet vreemd kijken als er terug geschopt wordt natuurlijk.
Beter voor wie?quote:
Wat valt er aan mening te uiten als mensen je uitschelden?quote:en je kan je mening vast ook wel uiten zonder dood-ordinair te schelden.
Dat zou volwassener zijn imho.
In een normaal huishouden leert een kind genoeg regelmaat aan.quote:Op zondag 24 mei 2009 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor, daar leert het kind regelmaat van.
*zucht* Ik heb alleen gezegd dat ik het asociaal vind als kinderen stelselmatig vanaf 22:00 uur naar bed gaan.quote:Op zondag 24 mei 2009 23:52 schreef cheqy het volgende:
[..]
In een normaal huishouden leert een kind genoeg regelmaat aan.
En alsof tussen half 8 en 9 uur geen regelmaat is? Of lig jij ook altijd stipt om 23.45 op je bed?
Daarbij wordt vaak vergeten dat het ene kind de andere niet is en dat geldt ook voor het slaap van een kind.
Net als dat volwassenen verschillen met het aantal slaapuren.
Ik vind dat een ouder de lichamelijke behoeftes van zijn kind moet kunnen lezen en daarop bepaalde dingen aanpassen.
Maar waarom zou je moeilijk doen als verscheidene mensen al zeggen dat een kind tussen 7 uur en half 8 naar bed moet? Veel makkelijker toch?![]()
Man wat doe jij zielig. Ik reageer op een reactie van jou op mijn post, meer niet. En wat jij er van vindt dat kinderenstelsematig om 22.00 naar bed gaan, daar heb ik niks van mee gekregen.quote:Op zondag 24 mei 2009 23:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
*zucht* Ik heb alleen gezegd dat ik het asociaal vind als kinderen stelselmatig vanaf 22:00 uur naar bed gaan.
Anyway, blijkbaar is de toon gezet en moeten we mij allemaal woorden in de mond leggen.
Weet je wat... bekijk het allemaal maar weer een poosje met die hysterische teringkliek.
Tja, dus als jij iets niet meekrijg doe ik zielig?quote:Op maandag 25 mei 2009 00:08 schreef cheqy het volgende:
[..]
Man wat doe jij zielig. Ik reageer op een reactie van jou op mijn post, meer niet. En wat jij er van vindt dat kinderenstelsematig om 22.00 naar bed gaan, daar heb ik niks van mee gekregen.
quote:Maar goed, als ik het zo bekijk mag jij jouw mening wel geven en moet een ander zijn bek houden want daar kan het mannetje niet tegen.![]()
Ik heb liever niet dat je in mijn mond ligtquote:Discusieren is niks voor jou dus.
En nog wat, waar lig ik jou wat in de mond?
Ik weet nog wel dat ik altijd boos was op de basisschool dat ik Goede Tijden niet mocht kijken, dat was namelijk te laat. Ik geloof dat ik pas in groep 8 of 7 uiteindelijk zo laat mocht opblijven. En wat jij zegt, sliep ik niet, dan had ik pech. Ik kon een boekje gaan lezen in bed, en dat deed ik meestal ook.quote:Op maandag 25 mei 2009 08:20 schreef freecell het volgende:
Volledig eens met Silmarwen!
Wij hadden vroeger in huis inderdaad ook de regel: 7 jaar 7 uur en elk jaar een kwartiertje later. En op een gegeven moment werd dat wel iets soepeler, maar eigenlijk mocht je bij 16/17 oid pas echt zelf weten hoe laat je er in ging en dan nog niet later dan mijn ouders.
Dat heeft bij ons alle zeven nooit strijd gegeven, terwijl we echt volledig verschillend zijn. Als je niet sliep zei mijn moeder: dan slaap je maar niet, slaap je niet, dan rust je toch! En je viel dan vanzelf wel in slaap
Dat werd hier ook gezegd, en toch was dat iets wat voor mij dus absoluut niet geldt. Ik word ontzettend moe en gefrustreerd van in bed liggen en niet kunnen slapen. Ik rust daar helemaal niet van uit, integendeel. Ook dat denk ik dat dus heel persoonlijk is.quote:Op maandag 25 mei 2009 08:20 schreef freecell het volgende: Als je niet sliep zei mijn moeder: dan slaap je maar niet, slaap je niet, dan rust je toch! En je viel dan vanzelf wel in slaap
Knut moet er om 5:30 uit, wij gaan meestal rond 23:00 naar bed dus.quote:Op maandag 25 mei 2009 08:32 schreef Stout het volgende:
Hihi wij hebben zeker ouders van dezelfde kliek of zo: slaap je niet dan rust je toch uit is ook hier een veel gehoorde term. En daar is niets mis mee.
Onze kids blijven een keer per jaar op tot na 22.00.... met oudjaarsdag ! En das een heel gevecht voor de heren, eerst om wakker te blijven, vervolgens om over je slaap heen in slaap te vallen en dan de volgende dag met stralendehumeurtjes.
moet zeggen dat ik zelf ook altijd probeer om op tijd (lees tussen 22.00-22.30) in bed te liggen, ff te lezen en dan maffen. Ik kan niet, zoals sommigen hier, doorgaan tot 01.00 en dan vervolgens om 06.30 mijn wekker horen
Ik ken meerdere volwassenen die dit hebben, maar eigenlijk geen kinderen. En zeker geen kleine kinderen.quote:Op maandag 25 mei 2009 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat werd hier ook gezegd, en toch was dat iets wat voor mij dus absoluut niet geldt. Ik word ontzettend moe en gefrustreerd van in bed liggen en niet kunnen slapen. Ik rust daar helemaal niet van uit, integendeel. Ook dat denk ik dat dus heel persoonlijk is.
HEhe, komt me bekend voor. Je hoort sowieso wel het verschil tussen dreinen, en echt iets uit de hand. Bij mijn ouders kon ik dreinen en mekkeren wat ik wilde, het hielp zo goed als nooit.quote:Op maandag 25 mei 2009 08:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ken meerdere volwassenen die dit hebben, maar eigenlijk geen kinderen. En zeker geen kleine kinderen.
Hier zijn middagslaapjes ook geen discussiepunt. En dat gaan ze tot ze écht niet meer nodig zijn niet worden ook.
Wij gingen vroeger niet krijsen als we niet naar bed wilden, omdat we wisten dat een machtsmiddel als krijsen om uit bed te mogen terwijl het bedtijd is geen enkel (voor ons merkbaar) effect had op mijn ouders. Wij mopperden wat, kropen soms ietwat onwillig in bed en vielen vanzelf in slaap.
Disclaimer: natuurlijk negeerden onze ouders ons niet stelselmatig en als er écht iets aan de hand was kwamen ze echt wel.
Van heel klein kind weet ik het al niet neer van mezelf, maar als kind dus echt wel, hoor. Mijn zusje idem, die had nog minder slaap nodig dan ik en daarvoor was in bed liggen terwijl ze nog niet kon slapen ook frustrerend en vermoeiend.quote:Op maandag 25 mei 2009 08:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ken meerdere volwassenen die dit hebben, maar eigenlijk geen kinderen. En zeker geen kleine kinderen.
Hier zijn middagslaapjes ook geen discussiepunt. En dat gaan ze tot ze écht niet meer nodig zijn niet worden ook.
Wij gingen vroeger niet krijsen als we niet naar bed wilden, omdat we wisten dat een machtsmiddel als krijsen om uit bed te mogen terwijl het bedtijd is geen enkel (voor ons merkbaar) effect had op mijn ouders. Wij mopperden wat, kropen soms ietwat onwillig in bed en vielen vanzelf in slaap.
Disclaimer: natuurlijk negeerden onze ouders ons niet stelselmatig en als er écht iets aan de hand was kwamen ze echt wel.
Hier weten ze dat boven boven is en dat als er iets is ze kunnen komen. Hier dus ook geen kids die om de haverklap beneden staan als ze niet kunnen slapen. Kun je niet slapen ? Dan pak je maar ff een boek of puzzeltje. Gelukkig is dat negen van de tien keer echt niet nodig. Naar beneden omdat er visite is ? Dacht het niet !! Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan kids die tig keer naar beneden moeten omdat er gekeken moet worden wie er is. Hoefden wij thuis ook niet te proberenquote:Op maandag 25 mei 2009 08:45 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan me niks meer herinneren over mijn eigen middagslaapjesIk was zelf als kind ook een makkelijke slaper. Dat is Christan nu ook. Hij heeft wel periodes gehad dat ie tig keer uit bed kwam om niks maar dat hebben we toch echt de kop ingedrukt. Nu komt hij er alleen nog uit als er echt iets is. Als hij niet kan slapen mag hij naar zijn MP3-speler luisteren. Dat werkt goed
Je doet zielig op je hele manier van reageren. En ik zal wel niet de enige zijn die dit vindt aangezien er een zooitje posts van je zijn gedeleted. Je reageert als een klein kind dat zijn zin niet krijgt.quote:Op maandag 25 mei 2009 08:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, dus als jij iets niet meekrijg doe ik zielig?
[..]Jawel hoor. Alleen uitschelden is wel wat anders dan een mening geven nietwaar?
[..]
Mooi, kun je dan nu ophouden ?quote:Op maandag 25 mei 2009 08:58 schreef cheqy het volgende:
[..]
Voor de rest kan je van mij de boom in en vertik ik het om nog maar één post van een dictatoriale debiel als dat jij bent te lezen. De groeten en sterkte aan je kids.
Eh, ik heb het niet over jouw. Blijkbaar ben je niet in staat om te begrijpen dat elke opmerking NA een quote niet specifiek op JOU gericht is maar overdrachtelijk kan zijn.quote:Op maandag 25 mei 2009 08:58 schreef cheqy het volgende:
[..]
Je doet zielig op je hele manier van reageren. En ik zal wel niet de enige zijn die dit vindt aangezien er een zooitje posts van je zijn gedeleted. Je reageert als een klein kind dat zijn zin niet krijgt.
En laat jij maar eens zien waar ik je uitscheld.
Bij jou twijfel ik niet hoorquote:Ik begin eigenlijk een beetje te twijfelen aan je geestelijk vermogen, ik zou me maar eens goed zorgen gaan maken als ik jou was. Je doet net of de hele wereld tegen je is als je je gelijk niet krijgt.
Ah, de 'wat ben jij ene slechte ouder' troef kaartquote:Voor de rest kan je van mij de boom in en vertik ik het om nog maar één post van een dictatoriale debiel als dat jij bent te lezen. De groeten en sterkte aan je kids.
Dat bedoel ik, zijn wij er minder van geworden ? Ik denk van niet ! Eerder denk ik dat ik hierdoor gewoon geleerd heb dat rust/slaap belangrijk is... (enne stiekem lezen deden we vast allemaalquote:Op maandag 25 mei 2009 09:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier was het vroeger ook heel duidelijk, bedtijd is bedtijd en als je niet kunt slapen dan mag je best nog even lezen, maar na een kwartiertje ofzo ging het licht uit. Kan me niet herrineren dat wij ooit hebben tegengestribbeld (tot we ouder werden en dan ging ik stiekem met een zaklamp lezen)
Applaus !quote:Op maandag 25 mei 2009 09:02 schreef Reinhilde het volgende:
tsjongejonge, is het nu klaar?
Met z´n allen tegen Swets is wel lekker makkelijk.![]()
Regel dat lekker in een PM.
Stiekem lezen hoort erbijquote:Op maandag 25 mei 2009 09:01 schreef Stout het volgende:
Dat bedoel ik, zijn wij er minder van geworden ? Ik denk van niet ! Eerder denk ik dat ik hierdoor gewoon geleerd heb dat rust/slaap belangrijk is... (enne stiekem lezen deden we vast allemaal, helaas seinde de overbuurman altijd als mijn licht brandde...)
Bij ons thuis ook. En idd lezen met een zaklampquote:Op maandag 25 mei 2009 09:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier was het vroeger ook heel duidelijk, bedtijd is bedtijd en als je niet kunt slapen dan mag je best nog even lezen, maar na een kwartiertje ofzo ging het licht uit. Kan me niet herrineren dat wij ooit hebben tegengestribbeld (tot we ouder werden en dan ging ik stiekem met een zaklamp lezen)
quote:Op maandag 25 mei 2009 09:01 schreef Stout het volgende:
Dat bedoel ik, zijn wij er minder van geworden ? Ik denk van niet ! Eerder denk ik dat ik hierdoor gewoon geleerd heb dat rust/slaap belangrijk is
quote:... (enne stiekem lezen deden we vast allemaal, helaas seinde de overbuurman altijd als mijn licht brandde...)
quote:Op maandag 25 mei 2009 09:01 schreef Stout het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, zijn wij er minder van geworden ? Ik denk van niet ! Eerder denk ik dat ik hierdoor gewoon geleerd heb dat rust/slaap belangrijk is... (enne stiekem lezen deden we vast allemaal, helaas seinde de overbuurman altijd als mijn licht brandde...)
Ook zo rond 6 maanden, daarvoor was het vogelen. Nu is het hier rond 7 uur wakker tot 10/11 dan even slapen tot 12/13, daarna weer rond 14/15 naar bed tot 16:00 en dan tot 19:00 weer. Het schommelt hier wat aan de hand van hoe laat ze wakker is en ik houd haar niet moedwillig wakker als ze rond 10:30 al zit te knikkebollen.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:04 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Bij ons thuis ook. En idd lezen met een zaklamp![]()
Vanaf welke leeftijd hadden jullie kinderen een vast ritme?
Thomas is nu bijna 6 maanden en daar begint het nu een beetje te komen.
Die roze mamatroeliewoelie!quote:Op maandag 25 mei 2009 09:07 schreef Ynske het volgende:
[..]onder de deken met een Troeliewoelie die licht gaf
Hier ook zoiets volgens mij. Dat vaste ritme verandert alleen die eerste jaren steeds weer. Zodanig zelfs, dat er eigenlijk nauwelijks van een 'vast ritme' te spreken valt.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:04 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Bij ons thuis ook. En idd lezen met een zaklamp![]()
Vanaf welke leeftijd hadden jullie kinderen een vast ritme?
Thomas is nu bijna 6 maanden en daar begint het nu een beetje te komen.
Swets redt zich welquote:Op maandag 25 mei 2009 09:02 schreef Reinhilde het volgende:
tsjongejonge, is het nu klaar?
Met z´n allen tegen Swets is wel lekker makkelijk.![]()
Regel dat lekker in een PM.
En worden ze niet echt flexibel, wat erg lastig kan zijn!quote:Op zondag 24 mei 2009 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor, daar leert het kind regelmaat van.
Dat geldt niet voor ieder kind!quote:Op maandag 25 mei 2009 09:24 schreef erodome het volgende:
[..]
En worden ze niet echt flexibel, wat erg lastig kan zijn!
Ik vind dat óók juist fijn, dat losse. Natuurlijk zal het bij het ene kind minder goed werken dan bij het andere. Sommige kids zullen nu eenmaal altijd veel behoefte blijven hebben aan regelmaat. Maar ik ben blij dat die van mij daar niet zo aan hecht en ik die bijvoorbeeld makkelijk kan meenemen ergens naartoe 's avonds, omdat ik weet dat ie z'n slaap tóch wel pakt. Is het niet 's avonds, dan is het wel 's ochtends..quote:Op maandag 25 mei 2009 09:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Nu gaat die van mij op een redelijke tijd naar bed als hij naar school moet, maar vaste tijden zijn er niet echt, in vakantie's en weekenden kan het zelfs erg laat worden.
Voordeel is dat hij uitslaapt, niet sjago wordt als het een keertje te laat is geweest, vroeger en later naar bed kan, erg fijn te noemen.
Een kind moet genoeg slaap krijgen, maar dat hele regelmaat gebeuren vind ik niet zo heel belangerijk, vind ik zelfs vaak erg beperkend.
Zo hadden we laatst een familie feestje, we waren pas over 12-en thuis, die van ons sliep lekker uit, een gat in de dag en had geen enkel probleem, mijn neefje stond zoals altijd om 6 uur in de ochtend naast zijn bed, de hele dag sjago en de maandag nog helemaal niet fit te noemen, duurde tot woensdag tot die weer helemaal bij was.
Ik ken geen kind die echt in een vast slaapritme wordt gehouden die flexibel is op slaapgebied, allemaal duurt het tijden om een ritme om te gooien, dagen tot weken met een hoop gesjagoquote:
Dat van om 6 uur wakker heeft mi niets te maken met infelxibel, maar alles met een ritme wat er in zit (qua aanleg). Mijn oudste is áltijd om 6 uur wakker, ongeacht zijn bedtijd. Mijn andere kinderen, ook via het "inflexibele" systeem opgevoed, slapen meer uit. Oudste zal in potentie meer een ochtendmens zijn waarschijnlijk.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Nu gaat die van mij op een redelijke tijd naar bed als hij naar school moet, maar vaste tijden zijn er niet echt, in vakantie's en weekenden kan het zelfs erg laat worden.
Voordeel is dat hij uitslaapt, niet sjago wordt als het een keertje te laat is geweest, vroeger en later naar bed kan, erg fijn te noemen.
Een kind moet genoeg slaap krijgen, maar dat hele regelmaat gebeuren vind ik niet zo heel belangerijk, vind ik zelfs vaak erg beperkend.
Zo hadden we laatst een familie feestje, we waren pas over 12-en thuis, die van ons sliep lekker uit, een gat in de dag en had geen enkel probleem, mijn neefje stond zoals altijd om 6 uur in de ochtend naast zijn bed, de hele dag sjago en de maandag nog helemaal niet fit te noemen, duurde tot woensdag tot die weer helemaal bij was.
Maar hoe doe je dat met school dan? Als hij naar school moet kan hij overdag toch geen slaap inhalen?quote:Op maandag 25 mei 2009 09:30 schreef renzell het volgende:
Ik vind dat óók juist fijn, dat losse. Natuurlijk zal het bij het ene kind minder goed werken dan bij het andere. Sommige kids zullen nu eenmaal altijd veel behoefte blijven hebben aan regelmaat. Maar ik ben blij dat die van mij daar niet zo aan hecht en ik die bijvoorbeeld makkelijk kan meenemen ergens naartoe 's avonds, omdat ik weet dat ie z'n slaap tóch wel pakt. Is het niet 's avonds, dan is het wel 's ochtends..
Dat werkt hier 5 van de 7 dagen niet, aangezien de wekker gaat om 7 uur en ze fris en fruitig in de schoolbanken moet zitten om half 9.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:30 schreef renzell het volgende:
omdat ik weet dat ie z'n slaap tóch wel pakt. Is het niet 's avonds, dan is het wel 's ochtends..
Ja, maar als ie naar school moet, neem ik hem over het algemeen de avond ervoor ook niet mee naar (bijvoorbeeld) een familiefeestje.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat met school dan? Als hij naar school moet kan hij overdag toch geen slaap inhalen?
Dan gaan ze ook gewoon optijd naar bed, flexibel betekend niet altijd later naar bed, maar ook weleens vroeger omdat er wat bijgeslapen moet worden.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:34 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dat werkt hier 5 van de 7 dagen niet, aangezien de wekker gaat om 7 uur en ze fris en fruitig in de schoolbanken moet zitten om half 9.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |