abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 20:59:41 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69362383
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:56 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Misschien toch eens bij jezelf te rade gaan dan. Succes.
Want? Dat JIJ niet kan interpreteren is MIJN schuld?

Als ik zeg "stelselmatig om 10 uur naar bed" en mensen die hun kinderen NIET stelselmatig om tien uur naar bed sturen voelen zich aangesproken, hoe ligt het dan aan mij? Kan je me dat uitleggen?

Natuurlijk erg makkelijk om de schuld bij mij te leggen. Kan je lekker je semi-sarcastische opmerkingen plaatsen en denken dat je heel geraffineerd ben.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:02:32 #102
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69362484
F (net 5) gaat iedere dag rond 19:30 naar bed. Eerder heeft geen zin, dan ligt ze te spoken en herrie te maken en komt er van slapen niks terecht.
Veel later moet het ook niet worden, als ze eens langer opblijft valt ze tegen 20:00 meestal al op de bank in slaap .
Rond 7 uur is ze wakker, en dan één brok energie.
Ik vind zelf 19:30 een lekkere tijd voor haar; na het eten is er dan nog genoeg tijd over om lekker buiten te spelen of om wat "quality time" met papa en/of mama door te brengen.
Maar het gaat er vooral om dat je merkt dat het voor haarzelf een prima ritme is, ze gaat meestal zonder morren slapen en staat 's ochtends weer vrolijk op op een redelijk christelijk tijdstip .

Vorig jaar op vakantie in Italië ging ze rond 21:30 uur naar bed maar dan sliep of rustte ze tussen de middag 1 tot 1,5 uur en werd ze 's ochtends rond 8 uur, half 9 wakker.
Daar leef je een heel ander ritme dan thuis, zelf heb je dan ook andere slaaptijden dus waarom je kind dan niet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 24 mei 2009 @ 21:04:57 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_69362585
Swets, het komt op mij ook over in deze discussie dat jouw mening geen ruimte overlaat voor andere meningen. Dat krijg je als je andere ouders heel stellig als asociaal neerzet en als je heel cynisch aangeeft dat kennelijk op Fok weer alle uitzonderingen zitten. Ik geloof dat jullie met Nienke heel veel baat hebben bij goede, regelmatige slaaptijden. Ik geloof ook dat er kinderen zijn die minder slaap nodig hebben, maar wel de regelmaat zoals Guuzewuus zegt. Pas als blijkt dat een kind echt last heeft van het te laat naar bed gaan, wordt het een ander verhaal. Is het zo moeilijk om te geloven dat het kind van Renzell in dit geval minder slaap nodig heeft?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 21:10:45 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69362821
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:04 schreef livelink het volgende:
Swets, het komt op mij ook over in deze discussie dat jouw mening geen ruimte overlaat voor andere meningen. Dat krijg je als je andere ouders heel stellig als asociaal neerzet en als je heel cynisch aangeeft dat kennelijk op Fok weer alle uitzonderingen zitten. Ik geloof dat jullie met Nienke heel veel baat hebben bij goede, regelmatige slaaptijden. Ik geloof ook dat er kinderen zijn die minder slaap nodig hebben, maar wel de regelmaat zoals Guuzewuus zegt. Pas als blijkt dat een kind echt last heeft van het te laat naar bed gaan, wordt het een ander verhaal. Is het zo moeilijk om te geloven dat het kind van Renzell in dit geval minder slaap nodig heeft?
Ja dat VIND IK moeilijk te geloven, het waarom heb ik ook al eerder in dit topic aangegeven. Daarnaast heb ik haar NOOIT aangesproken, totdat ze MIJ begon te quoten. Dus heb ik uberhaupt niets over haar direct gezegd of over hoe zij met de slaaptijden van haar kind om gaat. Ik heb alleen heel stellig gezegd dat ik het asociaal vind als kinderen stelselmatig om 22:00 of later naar bed gaan. En dat vind ik ook. Als een kind in een vakantie of eens een keer om 22:00 naar bed gaat vind ik dat dus NIET asociaal.
pi_69362864
Mila, bijna 3 gaat tussen half acht en acht uur op bed en soms (in weekenden met heel mooi weer en zeker niet om zes uur het eten klaar) loopt dat uit tot half negen/negen uur. Ze slaapt 's middags bijna nooit meer sinds een maandje of twee; beetje eruit gedrilled omdat dat straks als ze naar de peuter gaat (vanaf volgende week) niet handig is.
Ze slaapt steevast tot een uur of half acht/acht uur door de week en weekends wel eens tot negen of half tien.

Sannelotte (dik 9) gaat iets voor half negen naar bed, soms wat eerder, doordeweek nooit later. Weekends meestal rond half tien, maar soms mag ze omdat het dan toch nog maar een half uurtje scheelt ook opblijven tot paps thuis is van de late dienst. Ze slaapt ook lekker uit in de weekenden.

In de zomervakanties zijn we wat losser, we eten sowieso liever niet al rond zes uur en soms lopen gezellige etentjes met vrienden en kids uit.
Ergens blijven plakken en slapende kindjes op alle mogelijke plekken is ons dus ook niet vreemd
  zondag 24 mei 2009 @ 21:12:36 #106
37150 livelink
pi_69362905
Ja, dan kan ik niet anders concluderen dan dat jouw mening in dit geval weinig ruimte overlaat voor discussie of andere meningen. Het is duidelijk, jij kan je niet voorstellen dat sommige kinderen structureel minder slaap nodig hebben dan anderen. Ik kan me dat wel voorstellen.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:13:40 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69362940
wij streven naar 19.00 op bed, maar dat kan uitlopen tot 20.00 uur. Als ze er een uur later in ligt dan is ze niet een uur later wakker, haar wekker gaat rond half 7. Maar dan wilt ze niet uit bed, eerst nog even tutten. Kwart voor 7 staat papa op en dan gaat ze er ook uit. Af en toe gaat ze later naar bed, maar daar heeft ze geen problemen mee. Rond 7 uur is het ook wel heel duidelijk bedtijd voor Jen. Ze geeft het echt zelf aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 21:14:48 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69362991
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:12 schreef livelink het volgende:
Ja, dan kan ik niet anders concluderen dan dat jouw mening in dit geval weinig ruimte overlaat voor discussie of andere meningen. Het is duidelijk, jij kan je niet voorstellen dat sommige kinderen structureel minder slaap nodig hebben dan anderen.
Waar zeg ik dat
quote:
Ik kan me dat wel voorstellen.
Ik ook.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:16:47 #109
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69363075
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:11 schreef MarMar het volgende:
....

In de zomervakanties zijn we wat losser, we eten sowieso liever niet al rond zes uur en soms lopen gezellige etentjes met vrienden en kids uit.
Ergens blijven plakken en slapende kindjes op alle mogelijke plekken is ons dus ook niet vreemd
En dat hoeven wij met F dus niet te proberen. Als zij niet in een bed ligt, slaapt ze niet (tenzij op de bank thuis). En als ze dan erg lang opblijft, is ze vrij snel ontregeld en meteen een dag of twee niet te genieten.
Dus mensen moeten maar bij ons blijven plakken, wij plakken niet elders .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_69363556
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:16 schreef MaLo het volgende:

[..]

En dat hoeven wij met F dus niet te proberen. Als zij niet in een bed ligt, slaapt ze niet (tenzij op de bank thuis). En als ze dan erg lang opblijft, is ze vrij snel ontregeld en meteen een dag of twee niet te genieten.
Dus mensen moeten maar bij ons blijven plakken, wij plakken niet elders .
Ik denk dat dat echt per kind verschillend is, kinderen zijn net mensen he
Ik slaap zelf ook overal terwijl bijvoorbeeld mijn oudste broer eigenlijk alleen maar goed slaapt in zijn eigen bed.
We hebben wat dit betreft gewoon mazzel met onze kindjes.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:29:52 #111
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_69363584
Suus(5j6m) ligt áltijd om half 8 ín haar bed. Dan mag ze zelf nog even lezen, gaan we samen nog even lezen, maar om 8 uur is het sluiten. Zelfs in het weekend en de korte vakantie's. Hier aan tornen onder het mom "het is vakantie/lekker weer" betekent een zwaar ontregeld en strontsjacherijnig kind. Alleen in de zomervakantie wijken we af van dat tijdstip en mag er gerekt worden, uitgezonderd de laatste week, dan is het weer half 8 ín je bed, 8 uur (uiterlijk) pitten.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zondag 24 mei 2009 @ 21:32:25 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_69363672
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:29 schreef Ireth het volgende:
Suus(5j6m) ligt áltijd om half 8 ín haar bed. Dan mag ze zelf nog even lezen, gaan we samen nog even lezen, maar om 8 uur is het sluiten. Zelfs in het weekend en de korte vakantie's. Hier aan tornen onder het mom "het is vakantie/lekker weer" betekent een zwaar ontregeld en strontsjacherijnig kind. Alleen in de zomervakantie wijken we af van dat tijdstip en mag er gerekt worden, uitgezonderd de laatste week, dan is het weer half 8 ín je bed, 8 uur (uiterlijk) pitten.
*herkent zichzelf*

Ik werd dan ook nog eens gewoon echt ziek. Altijd leuk op vakantie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69363760
Hier gaan ze naar bed als ze moe zijn, het zijn net als ons gewoon mensen.
In praktijk is dat dus ergens tussen 19 en 23u...
  zondag 24 mei 2009 @ 21:37:00 #114
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_69363835
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat
[..]

Ik ook.
Niet om opnieuw een knuppel in het hoenderhok te gooien hoor, maar je schrijft net een post ervoor dat je het moeilijk te geloven vindt dat (bijvoorbeeld) mijn kind minder slaap nodig heeft dan (bijvoorbeeld) jouw kind. En direct daarna schrijf je dat je het je wel kunt voorstellen. Wat bedoel je dan precies?

[ Bericht 4% gewijzigd door renzell op 24-05-2009 21:44:06 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 21:43:12 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69364056
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:37 schreef renzell het volgende:

[..]

En je schrijft net een post ervoor dat je het moeilijk te geloven vindt dat (bijvoorbeeld) mijn kind minder slaap nodig heeft dan (bijvoorbeeld) jouw kind. Maar je kunt het je wel voorstellen schrijf je nu weer. Wat bedoel je dan precies?
Ik kan het moeilijk voorstellen dat een 4-jarig kind stelselmatig zo weinig slaap nodig heeft dat het om 22:00 uur of nog later naar bed kan en dan nog zo fris als een hoentje in de schoolbanken kan zitten. Dan hebben we het namelijk over tientallen procenten minder slaap dan gebruikelijk voor die leeftijd catagorie. Ik zeg dus nergens dat het niet zo kan zijn dat het ene kind minder slaap nodig heeft dan het andere kind.

Maar he, ik vind jou een asociale graten kuthoer als je je kind stelselmatig om 22:00 uur of later naar bed stuurt.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:51:44 #116
105888 renzell
pi_69364394
Je moet je eigen post even teruglezen Swets. Je schrijft namelijk in je antwoord op Livelink wel degelijk (hoewel onbedoeld misschien) dat je het moeilijk te geloven vindt dat mijn kind minder slaap nodig zou hebben dan dat van jou. Ik heb het overigens nooit gehad over een kind van 4 stelselmatig na 22.00uur naar bed sturen. Mijn kind gaat er tegen 21.00uur uur in, dat wel. Stelselmatig.

Hoe doen andere ouders dit trouwens met vakanties en dergelijke? Gaan jullie kids dan later naar bed dan normaal, of houden jullie ze het liefst in het ritme van alledag? Julius gaat in vakanties vaak later dan op schooldagen. Het is vervolgens ook niet moeilijk om hem weer terug in zijn oude ritme te krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat dat bij sommige kinderen anders ligt.

[ Bericht 3% gewijzigd door renzell op 24-05-2009 23:28:42 ]
  zondag 24 mei 2009 @ 21:53:31 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_69364453
ik begrijp dat Julius gemiddeld een uur of 9 naar bed gaat en dan slaapt tot half 8, hij slaapt dan 10.5 uur.
Dat doen mijn kinderen ook, alleen gaan die 7 uur naar bed en slapen tot half 6. wij moeten door de week vroeg op en zitten dus in dat ritme, dat is misschien anders bij jullie renzell?
In mijn oren klinkt het als laat maar als het kind er wel bij vaart zie ik geen probleem. (n.a.l. van een post van een juf hier zou ik me wel afvragen hoe het op school gaat )
stormy waters...
sailin'
  zondag 24 mei 2009 @ 21:54:50 #118
105850 Fuente
mamamuts
pi_69364500
Renz, nu Sara wat ouder wordt, wordt ze ook iets flexibeler. Nu we een paar dagen vrij waren lag zij er ook wat later in (1 keer zelfs pas tegen 21:30 omdat ze van 16:00 tot 18:00 al geslapen had).
Volgende week gaan we op vakantie en dan zien we het wel.

Normaal gesproken heeft ze echt haar 12 uur slaap nodig, dus als ze naar het kdv moet ofzo ligt ze er echt rond 19:00 in.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 24 mei 2009 @ 21:56:55 #119
105888 renzell
pi_69364571
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:53 schreef Belana het volgende:
ik begrijp dat Julius gemiddeld een uur of 9 naar bed gaat en dan slaapt tot half 8, hij slaapt dan 10.5 uur.
Dat doen mijn kinderen ook, alleen gaan die 7 uur naar bed en slapen tot half 6. wij moeten door de week vroeg op en zitten dus in dat ritme, dat is misschien anders bij jullie renzell?
In mijn oren klinkt het als laat maar als het kind er wel bij vaart zie ik geen probleem. (n.a.l. van een post van een juf hier zou ik me wel afvragen hoe het op school gaat )
Klopt Belana, hij slaapt idd tussen de 10 en 11 uur. Wij werken heel vaak 's avonds (of 's nachts) en beginnen zelden voor 09.00uur a 09.30uur. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 21:57:52 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69364606
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:51 schreef renzell het volgende:
Je moet je eigen post even teruglezen Swets. Je schrijft namelijk in je antwoord op Livelink wel degelijk (hoewel onbedoeld misschien) dat je het moeilijk te geloven vindt dat mijn kind minder slaap nodig zou hebben dan dat van jou.
Waarbij ik er gezien jouw overspannen reactie op mijn eerdere post waarin IK het over 'stelselmatig om 22:00 of later' vanuit ga dat jouw kind dus OOK om die tijd naar bed gaat. Immers is anders je overspannen reactie niet nodig he helderste sterretje aan het firmament. Begin je m'n bezwaar al te begrijpen mevoruwtje ik ben zo geamuseerd?
quote:
Ik heb het overigens nooit gehad over een kind van 4 stelselmatig na 22.00uur naar bed sturen. Mijn kind gaat er tegen 21.00uur uur in, dat wel. Stelselmatig.
En daarom stelde ik je al eerder een vraag.

Dus nogmaals JIJ interpreteert mijn post verkeerd en vind het dan blijkbaar geoorloofd om mij een lompe boer te noemen.
pi_69364607
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:51 schreef renzell het volgende:

Hoe doen andere ouders dit trouwens met vakanties en dergelijke? Gaan jullie kids dan later naar bed dan normaal, of houden jullie ze het liefst in het ritme van alledag? Julius gaat in vakanties vaak later dan op schooldagen. Het is vervolgens ook niet moeilijk om hem weer terug in zijn oude ritme te krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat dat bij sommige kinderen anders ligt.
Zoals ik al zei, in de zomer gaat het hier allemaal losjes.
In andere vakanties ook, maar dan ietsjes minder extreem.

Vorig jaar zijn we de laatste wee weken van de vakantie naar Sicilië geweest, daar is het leefritme compleet anders.
's Middags siësta, 's avonds zeker niet voor een uur of acht aan de maaltijd.. restaurants zijn daar vaak zelfs pas rond die tijd open, dan 's avonds als het afkoelt nog uren buiten.
Mila viel dan vaak in slaap als we nog ergens op het strand waren of in haar buggy, Sannelotte hield het makkelijk uit tot een uur of half twaalf.
Na een weekendje weer thuis was het normale ritme ook zo weer opgepakt, maar ik moet zeggen, als ik mocht kiezen dan bleef ik lekker in dat vakantieritme

Wat ik me dan op mijn beurt weer afvraag, voor de ouders die kindjes hebben die echt regelmaat nodig hebben: hebben jullie ook last met zomer en wintertijd?
  zondag 24 mei 2009 @ 21:58:44 #122
24188 Belana
kloon van belana
pi_69364636
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:56 schreef renzell het volgende:

[..]

Klopt Belana, hij slaapt idd tussen de 10 en 11 uur. Wij werken heel vaak 's avonds (of 's nachts) en beginnen zelden voor 09.00uur a 09.30uur. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
dan is er dus alleen een verplaatsing van het ritme toch?
misschien een beetje haasten 's ochtend om hem op tijd op school te krijgen
stormy waters...
sailin'
  zondag 24 mei 2009 @ 22:01:26 #123
37150 livelink
pi_69364743
Mijn zoon vaart wel bij een absoluut ritme. Als ik dat loslaat heb ik een probleem met hem. In de vakantie en weekends gaat hij dus gewoon op dezelfde tijd naar bed als altijd. Ik vind dat soms wel moeilijk omdat alle andere kinderen op ons plein dan gewoon nog lekker aan het spelen zijn onder zijn raam. Maar het gekke is, dat hij dat zelf geen probleem vindt. Alsof hij zelf ook weet dat het veel beter voor hem is om op tijd in bed te liggen.
  zondag 24 mei 2009 @ 22:04:59 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_69364872
overigens gaan onze kinderen tussen 18.00 en 19.15 naar bed, ligt er aan of het doordeweeks is (dan wordt het later ivm werken) weekend of vakantie. In de weekenden of de vakantie zal het ook nooit later dan 19,15 / 19.30 worden, want ze zitten zo vast in een ritme van vroeg wakker worden en dat veranderd niet "even" mee in het weekend of de vakantie.
stormy waters...
sailin'
  zondag 24 mei 2009 @ 22:06:10 #125
105888 renzell
pi_69364915
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:58 schreef Belana het volgende:

[..]

dan is er dus alleen een verplaatsing van het ritme toch?
misschien een beetje haasten 's ochtend om hem op tijd op school te krijgen
Ha ha, dát wel vaak ja.

Grappig Livelink, dat hij dat zelf blijkbaar geen probleem vindt. En als jullie op vakantie zijn, hetzelfde verhaal?
  zondag 24 mei 2009 @ 22:07:09 #126
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_69364956
Mijn kinders zijn geen langslapers in de zin van uitslapen. oudste is gewoon áltijd om 6 uur wakker. ook bijvoorbeeld op 1 januari en hij dan pas op 1 uur in bed lag. die gaat dus om 20.30 naar bed. Als hij nog geen slaap heeft mag hij nog lezen en anders gaat ie slapen. Dat regelt hij inmiddels zelf. En als hij moe is gaat ie eerder. Middelste slaapt langer maar heeft ook meer slaap nodig. die gaat nu om 20.00 en slaapt dan tot een uur of 7. Hij kan wél ook uitslapen. Jongste gaat tussen 19.00 en 19.30 naar bed en slaapt dan ook tot 7 uur. In vakanties gaan ze meestal ook wel op tijd, maar gaan ze ook wel later. Zeker oudste. Maar die wordt ook al tien.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 24 mei 2009 @ 22:08:49 #127
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69365014
Isa nog net geen 2 jaar oud, slaapt sinds ze 1 jaar is gelukkig overdag prima, daarvoor was het altijd drama ze was liever met moeders mee op rel, maar sliep ze 's nachts super goed naja dat was dan niet anders dacht ik dan maar het is gelukkig toch nog goed gekomen door haar steevast toch op bed te blijven leggen en maar te proberen.
Maar ooowee als we haar later dan 19.30 uur op bed leggen dan is het ellende geblazen, Isa vaart het beste bij regelmaat. 's Middags na de boterham naar bed en 's avonds nog wat pap of vla eten, tanden poetsen en onder de wol. Later als 20.00 uur moeten we het niet maken, en dan merk je ook echt aan haar dat zo moe is.
Mijn man is vaak pas rond 18.30 uur thuis en tja dat is dan wel jammer dat die twee elkaar door de weeks minder veel zien maar de tijd die er dan is besteed hij dan ook echt voor de volle 200% aan haar en Ties.
Maar aan de vaste slaaptijden tornen we niet dan hebben we de dag erna een groot probleem waarvan Isa de grootste hinder ondervind.
Mama van Isa en Ties
  zondag 24 mei 2009 @ 22:11:33 #128
105888 renzell
pi_69365130
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, in de zomer gaat het hier allemaal losjes.
In andere vakanties ook, maar dan ietsjes minder extreem.

Vorig jaar zijn we de laatste wee weken van de vakantie naar Sicilië geweest, daar is het leefritme compleet anders.
's Middags siësta, 's avonds zeker niet voor een uur of acht aan de maaltijd.. restaurants zijn daar vaak zelfs pas rond die tijd open, dan 's avonds als het afkoelt nog uren buiten.
Mila viel dan vaak in slaap als we nog ergens op het strand waren of in haar buggy, Sannelotte hield het makkelijk uit tot een uur of half twaalf.
Na een weekendje weer thuis was het normale ritme ook zo weer opgepakt, maar ik moet zeggen, als ik mocht kiezen dan bleef ik lekker in dat vakantieritme

Wat ik me dan op mijn beurt weer afvraag, voor de ouders die kindjes hebben die echt regelmaat nodig hebben: hebben jullie ook last met zomer en wintertijd?
Heerlijk hè, zo'n zomerritme met lange, zwoele avonden en overdag een siësta! En dan zo'n slapend kindje op het strand, lief. Ik zou er ook zó voor tekenen als dat mogelijk was hier in Nederland.
  zondag 24 mei 2009 @ 22:15:37 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_69365324
zomer en wintertijd hebben we hier wel last van ja, en dan vooral van zomer naar wintertijd. ik vind het ook niks trouwens en ow, een wat relaxter ritme zou wel prettig zijn ja, voor iedereen
die ratrace hier is best benauwend...
stormy waters...
sailin'
  zondag 24 mei 2009 @ 22:16:16 #130
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_69365354
Oh, dat werkt hier echt niet. (hier als in: ons gezin) De laatste twee slapen al sinds ongeveer hun eerste verjaardag niet meer overdag. en ook bij warm enzo doen ze het gewoon niet. en oudste slaapt sowieso weinig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 24 mei 2009 @ 22:18:11 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_69365454
ik denk ook dat het bij onze kinderen niet zou werken hoor, maar het is ook wel weer wat wij doen en hoe wij zijn ofzo. als het leven, ons leven, er anders uit zou zien dan zouden zij misschien heel ander slaapgedrag vertonen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 24 mei 2009 @ 22:18:13 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69365458
ik snap die hele zomer en wintertijd niet hoor. Waarom schaffen we dat niet gewoon af?? Ik vind het een ramp.
  zondag 24 mei 2009 @ 22:20:08 #133
105888 renzell
pi_69365551
Toen wij op reis gingen, had ik ineens te maken met een peuter met jetlag. Nou, ik kan je vertellen, dat was óók geen pretje! Dan merk je ineens hoe ontzettend nauwgezet dat biologische klokje eigenlijk is. Het duurde wel 2 weken voor ie er overheen was.
pi_69365582
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:11 schreef renzell het volgende:

[..]

Heerlijk hè, zo'n zomerritme met lange, zwoele avonden en overdag een siësta! En dan zo'n slapend kindje op het strand, lief. Ik zou er ook zó voor tekenen als dat mogelijk was hier in Nederland.
Oh ik zou er ook voor tekenen! In a heartbeat!

Later als ik groot ben wil ik daar wonen
  zondag 24 mei 2009 @ 22:29:39 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69366036
Klok achteruit is erger dan vooruit. Ga jij een kind maar vertellen dat het geen 7 uur is maar 6 uur. Jen dr wekker is nogal nauwkeurig.
pi_69366067
Hmm, het kan me niet zoveel schelen dat jullie het niet met elkaar eens zijn, maar is dat gescheld met hoer in zoveel mogelijk variaties nou echt nodig?
Leuk taalgebruik voor een ouder...
  zondag 24 mei 2009 @ 22:33:47 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_69366259
Het gescheld in dit topic vind ik veel a-socialer dan je kind laat naar bed brengen.

On topic: ze haan hier om 19.00 uur naar bed. Luuke mag als ze nog niet meteen kan slapen nog even lezen. Later naar bed betekent hier niet dat ze ook later wakker zijn.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 22:33:48 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69366261
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:30 schreef MarMar het volgende:
Hmm, het kan me niet zoveel schelen dat jullie het niet met elkaar eens zijn, maar is dat gescheld met hoer in zoveel mogelijk variaties nou echt nodig?
Leuk taalgebruik voor een ouder...
Tja, als ik eerst voor de schermen en daarna in een pm wordt uitgescholden omdat mevrouw niet in staat is om te lezen wil ik best even meedoen.

Als Renzell namelijk ECHT geen reacties meer wilde geven was een PM natuurlijk nutteloos. Ze wilde gewoon even schoppen. Dan moet je niet vreemd kijken als er terug geschopt wordt natuurlijk.
pi_69366465
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, als ik eerst voor de schermen en daarna in een pm wordt uitgescholden omdat mevrouw niet in staat is om te lezen wil ik best even meedoen.

Als Renzell namelijk ECHT geen reacties meer wilde geven was een PM natuurlijk nutteloos. Ze wilde gewoon even schoppen. Dan moet je niet vreemd kijken als er terug geschopt wordt natuurlijk.
Beter hou je de eer aan jezelf en je kan je mening vast ook wel uiten zonder dood-ordinair te schelden.
Dat zou volwassener zijn imho.
pi_69366559
Ik moest Mila dit jaar voor het eerst wel even uitleggen dat ze toch moest slapen ook al was het nog licht.
Vorig jaar had ze daar nog geen erg in, nu vond ze het maar stom.
"Hoef niet naar bed, het is licht!" om vervolgens vijf minuten later als een blok in slaap te vallen op mijn schoot dat dan weer wel.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 22:39:35 #141
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69366561
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:37 schreef MarMar het volgende:

[..]

Beter hou je de eer aan jezelf
Beter voor wie?
quote:
en je kan je mening vast ook wel uiten zonder dood-ordinair te schelden.
Dat zou volwassener zijn imho.
Wat valt er aan mening te uiten als mensen je uitschelden?
pi_69366712
-

[ Bericht 99% gewijzigd door RockabeIIa op 24-05-2009 22:44:41 (klaar) ]
  zondag 24 mei 2009 @ 22:44:05 #143
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69366763
Ontopic svp en je ongenoegen mag je elders spuien.

[ Bericht 47% gewijzigd door RockabeIIa op 24-05-2009 23:10:12 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 22:45:33 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69366811
-

[ Bericht 99% gewijzigd door RockabeIIa op 24-05-2009 22:47:48 (klaar.) ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 22:46:10 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69366827
-

[ Bericht 99% gewijzigd door RockabeIIa op 24-05-2009 22:48:12 (heel erg klaar.) ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 22:53:38 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69367123
-

[ Bericht 99% gewijzigd door RockabeIIa op 24-05-2009 22:55:44 (verkeerde topic :')) ]
pi_69367296
Kim gaat tussen 19.30 en 20.30 naar bed. Nu meestal met Tyler, als hij tussen 19.30/20.00 de fles krijgt. En daarna naar bed gaat.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 22:58:10 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69367328
-

[ Bericht 100% gewijzigd door RockabeIIa op 24-05-2009 23:11:31 (.) ]
  zondag 24 mei 2009 @ 23:01:28 #149
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69367478
.

[ Bericht 98% gewijzigd door RockabeIIa op 24-05-2009 23:11:40 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_69367521
Nu bedenk ik me dat het bij de oudste wel anders ging.
De jongste gaat wat meer mee in het ritme omdat de oudste al naar school gaat. maar toen ik alleen nog maar de oudste had en ze nog niet naar school hoefde, ging het allemaal wel wat soepeler hier.
Mila gaat sowieso wat vroeger naar bed dan Sannelotte, al was het maar omdat het voor een meisje van bijna tien niet tof is dat haar kleine zusje van bijna 3 langer mag opblijven.

Hebben andere ouders dat verschil ook?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 23:03:16 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69367539
-

[ Bericht 99% gewijzigd door RockabeIIa op 24-05-2009 23:11:06 ( :')) ]
  zondag 24 mei 2009 @ 23:52:05 #152
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69369408
quote:
Op zondag 24 mei 2009 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee hoor, daar leert het kind regelmaat van.
In een normaal huishouden leert een kind genoeg regelmaat aan.
En alsof tussen half 8 en 9 uur geen regelmaat is? Of lig jij ook altijd stipt om 23.45 op je bed?
Daarbij wordt vaak vergeten dat het ene kind de andere niet is en dat geldt ook voor het slaap van een kind.
Net als dat volwassenen verschillen met het aantal slaapuren.
Ik vind dat een ouder de lichamelijke behoeftes van zijn kind moet kunnen lezen en daarop bepaalde dingen aanpassen.
Maar waarom zou je moeilijk doen als verscheidene mensen al zeggen dat een kind tussen 7 uur en half 8 naar bed moet? Veel makkelijker toch?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 23:57:49 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69369619
quote:
Op zondag 24 mei 2009 23:52 schreef cheqy het volgende:

[..]

In een normaal huishouden leert een kind genoeg regelmaat aan.
En alsof tussen half 8 en 9 uur geen regelmaat is? Of lig jij ook altijd stipt om 23.45 op je bed?
Daarbij wordt vaak vergeten dat het ene kind de andere niet is en dat geldt ook voor het slaap van een kind.
Net als dat volwassenen verschillen met het aantal slaapuren.
Ik vind dat een ouder de lichamelijke behoeftes van zijn kind moet kunnen lezen en daarop bepaalde dingen aanpassen.
Maar waarom zou je moeilijk doen als verscheidene mensen al zeggen dat een kind tussen 7 uur en half 8 naar bed moet? Veel makkelijker toch?
*zucht* Ik heb alleen gezegd dat ik het asociaal vind als kinderen stelselmatig vanaf 22:00 uur naar bed gaan.

En nee kinderen bouwen geen slaapritme op als er erg veel mee geschoven wordt en dat leren ze ook niet van met regelmaat iets anders doen. Natuurlijk zijn er verschillen tussen kinderen. Zelfs in 1 gezin al. Ik heb er 3 en ze hebben alle dire een ander slaapritme. En nee het is helemaal niet makkelijk om kinderen op een vaste tijd in bed te leggen. In tegendeel.

Anyway, blijkbaar is de toon gezet en moeten we mij allemaal woorden in de mond leggen.

Weet je wat... bekijk het allemaal maar weer een poosje met die hysterische teringkliek.
  maandag 25 mei 2009 @ 00:08:45 #154
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69369956
quote:
Op zondag 24 mei 2009 23:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

*zucht* Ik heb alleen gezegd dat ik het asociaal vind als kinderen stelselmatig vanaf 22:00 uur naar bed gaan.

Anyway, blijkbaar is de toon gezet en moeten we mij allemaal woorden in de mond leggen.

Weet je wat... bekijk het allemaal maar weer een poosje met die hysterische teringkliek.
Man wat doe jij zielig. Ik reageer op een reactie van jou op mijn post, meer niet. En wat jij er van vindt dat kinderenstelsematig om 22.00 naar bed gaan, daar heb ik niks van mee gekregen.
Maar goed, als ik het zo bekijk mag jij jouw mening wel geven en moet een ander zijn bek houden want daar kan het mannetje niet tegen.
Discusieren is niks voor jou dus.
En nog wat, waar lig ik jou wat in de mond?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2009 @ 07:58:03 #155
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69372103
Christan is 8,5 en gaat momenteel om half 8 naar bed (ook wij schuiven elk jaar een kwartier op ). Hij mag - mits hij er inderdaad op de afgesproken tijd in ligt - dan nog een kwartier lezen. In het weekend gaat hij om 8 uur (met of zonder lezen, hangt van de situatie af). Hij is geen kind dat goed tegen laat naar bed gaan kan, dus een half uur opblijven is echt lang zat. Ook is hij de volgende morgen om half 7, 7 uur weer wakker, dus die tijd heeft hij echt nodig.

Er is hier nooit strijd om het naar bed gaan. Een kwartier voor bedtijd is het "plassen, wassen, tandenpoetsen" en dan weet hij dat hij op moet schieten, want zijn leeskwartiertje is erg gewild
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 25 mei 2009 @ 08:02:42 #156
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_69372141
Ik moet zeggen, dat ik 22:00 naar bed voor een kleuter, ook echt bizar laat vind, en ik ben het niet vaak eens met Swets. Lijkt me ook zeker niet gezond en het is ook voor het eerst dat ik dat hoor, buiten een bijzonder geval waarvbij de moeder een hoer was, haar kind rond liet lopen tot 12 uur 's nachts, zodat ze haar klanten kon afwerken. Maar das een heul ander verhaal.

Yade gaat om 19:00 naar bed en vaak redt ze dat niet eens, we hebben een behoorlijk slaapkop. Ik vind het best, hebben wij ook nog wat aan onze avond. Als Yade 14/15 is mag ze van mij om 22:00 naar bed, maar no way in hell, dat ze in de korte toekomst, de 20:00 zal gaan passeren, zonder dat daar een heel goede reden voor is.
pi_69372272
Volledig eens met Silmarwen!
Wij hadden vroeger in huis inderdaad ook de regel: 7 jaar 7 uur en elk jaar een kwartiertje later. En op een gegeven moment werd dat wel iets soepeler, maar eigenlijk mocht je bij 16/17 oid pas echt zelf weten hoe laat je er in ging en dan nog niet later dan mijn ouders.
Dat heeft bij ons alle zeven nooit strijd gegeven, terwijl we echt volledig verschillend zijn. Als je niet sliep zei mijn moeder: dan slaap je maar niet, slaap je niet, dan rust je toch! En je viel dan vanzelf wel in slaap
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 mei 2009 @ 08:28:20 #158
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69372358
quote:
Op maandag 25 mei 2009 00:08 schreef cheqy het volgende:

[..]

Man wat doe jij zielig. Ik reageer op een reactie van jou op mijn post, meer niet. En wat jij er van vindt dat kinderenstelsematig om 22.00 naar bed gaan, daar heb ik niks van mee gekregen.
Tja, dus als jij iets niet meekrijg doe ik zielig?
quote:
Maar goed, als ik het zo bekijk mag jij jouw mening wel geven en moet een ander zijn bek houden want daar kan het mannetje niet tegen.
Jawel hoor. Alleen uitschelden is wel wat anders dan een mening geven nietwaar?
quote:
Discusieren is niks voor jou dus.
En nog wat, waar lig ik jou wat in de mond?
Ik heb liever niet dat je in mijn mond ligt
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2009 @ 08:28:46 #159
13151 crew  Rewimo
pi_69372362
Zolang je kind niet naar school gaat, is die bedtijd niet zo heel belangrijk. Maar als je kind naar school gaat, wordt het geacht om half 9 (bij ons zelfs 8 uur) fris en fruitig in de klas te zitten. Volgens mij lukt dat een normaal kind - uitzonderingen die heel weinig slaap nodig hebben daargelaten - niet als het structureel pas laat in bed ligt. Ook al merk je dat eerst misschien niet, ik ben ervan overtuigd dat het kind er op een gegeven moment last van krijgt, dat de leerprestaties omlaag zullen gaan. En wie denkt er op zo'n moment aan dat dat te maken heeft met die korte nachtrust? Hierboven werd ook al meerdere malen aangegeven dat de schuld bij de school werd gelegd.

Overigens: hoe uitgeruster het kind, hoe beter het slaapt Zie Nienke van Swets. En wij merkten dat zelf ook toen Christan kleiner was. Als we hem bij het eerste teken van slaap (oogjes wrijven, gapen) in bed legden, sliep hij binnen de kortste keren. Wachtten we nog een poosje, dan werd het geheid lastig om hem de slaap te laten vatten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 25 mei 2009 @ 08:31:29 #160
54772 Silmarwen
pi_69372395
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:20 schreef freecell het volgende:
Volledig eens met Silmarwen!
Wij hadden vroeger in huis inderdaad ook de regel: 7 jaar 7 uur en elk jaar een kwartiertje later. En op een gegeven moment werd dat wel iets soepeler, maar eigenlijk mocht je bij 16/17 oid pas echt zelf weten hoe laat je er in ging en dan nog niet later dan mijn ouders.
Dat heeft bij ons alle zeven nooit strijd gegeven, terwijl we echt volledig verschillend zijn. Als je niet sliep zei mijn moeder: dan slaap je maar niet, slaap je niet, dan rust je toch! En je viel dan vanzelf wel in slaap
Ik weet nog wel dat ik altijd boos was op de basisschool dat ik Goede Tijden niet mocht kijken, dat was namelijk te laat. Ik geloof dat ik pas in groep 8 of 7 uiteindelijk zo laat mocht opblijven. En wat jij zegt, sliep ik niet, dan had ik pech. Ik kon een boekje gaan lezen in bed, en dat deed ik meestal ook.

Yade nu ook, ze moet van mij 2 keer slapen, en dat is geen discussiepunt. Ook al slaapt ze niet, ze rust toch wat, zelfde met avond bedtijd.

Trouwens, nog zo iets. De ouders bepalen hoelaat je kind naar bed gaat, niet de kinderen zelf. Kinderen hebben behoefte aan grenzen en begeleiding, een laissez faire opvoeding is zo goed als altijd nadelig. Het zou toch een mooi feestje worden, als je kinderen alles zelf mogen bepalen, inc slaaptijden.
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 08:32:37 #161
5428 crew  miss_sly
pi_69372404
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:20 schreef freecell het volgende: Als je niet sliep zei mijn moeder: dan slaap je maar niet, slaap je niet, dan rust je toch! En je viel dan vanzelf wel in slaap
Dat werd hier ook gezegd, en toch was dat iets wat voor mij dus absoluut niet geldt. Ik word ontzettend moe en gefrustreerd van in bed liggen en niet kunnen slapen. Ik rust daar helemaal niet van uit, integendeel. Ook dat denk ik dat dus heel persoonlijk is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69372406
Hihi wij hebben zeker ouders van dezelfde kliek of zo: slaap je niet dan rust je toch uit is ook hier een veel gehoorde term. En daar is niets mis mee.
Onze kids blijven een keer per jaar op tot na 22.00.... met oudjaarsdag ! En das een heel gevecht voor de heren, eerst om wakker te blijven, vervolgens om over je slaap heen in slaap te vallen en dan de volgende dag met stralende humeurtjes.

moet zeggen dat ik zelf ook altijd probeer om op tijd (lees tussen 22.00-22.30) in bed te liggen, ff te lezen en dan maffen. Ik kan niet, zoals sommigen hier, doorgaan tot 01.00 en dan vervolgens om 06.30 mijn wekker horen
  maandag 25 mei 2009 @ 08:34:48 #163
54772 Silmarwen
pi_69372434
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:32 schreef Stout het volgende:
Hihi wij hebben zeker ouders van dezelfde kliek of zo: slaap je niet dan rust je toch uit is ook hier een veel gehoorde term. En daar is niets mis mee.
Onze kids blijven een keer per jaar op tot na 22.00.... met oudjaarsdag ! En das een heel gevecht voor de heren, eerst om wakker te blijven, vervolgens om over je slaap heen in slaap te vallen en dan de volgende dag met stralende humeurtjes.

moet zeggen dat ik zelf ook altijd probeer om op tijd (lees tussen 22.00-22.30) in bed te liggen, ff te lezen en dan maffen. Ik kan niet, zoals sommigen hier, doorgaan tot 01.00 en dan vervolgens om 06.30 mijn wekker horen
Knut moet er om 5:30 uit, wij gaan meestal rond 23:00 naar bed dus.
  maandag 25 mei 2009 @ 08:37:21 #164
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_69372466
Chris gaat meestal rond half 9 naar bed (niet vaak voor 8, niet vaak na 9). En komt er dan tussen 7 en 8 weer uit. Meestal een nacht van zo'n 11 uur. Overdag neemt hij dan ook nog een lekker dutje. Soms 1,5 uur. Maar soms ook 3. Dat laatste vaak als hij 's ochtends te vroeg is wakker geworden.

Dit ritme is er trouwens ingeslopen. Gewoon op aangeven van Chris tijdens zijn late babytijd. En nu, met wat minder dagslaapjes, werkt het nog steeds goed.

Hij heeft zijn slaapjes ook wel nodig. Eerder in bed zou wel kunnen, maar het is voor ons niet nodig om zo vroeg op te staan. Nu kan hij rond half 8 zijn bedje uit, en is nog optijd op het KDV.
Ik verwacht dat de nachtslaap wel iets langer wordt als zijn middagslaapje verdwijnt. Dan kan hij ook eerder naar bed.

Tico: Met zomer-wintertijd hebben we eigenlijk weinig problemen gehad. Toen de klok vooruit ging, werd hij netjes om 8 uur wakker. Nog binnen zijn normale schema. Bij de klok achteruit vorig jaar had hij een prutnacht. Waardoor hij 's ochtends een uurtje meer pakte.. Probleem direct opgelost
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2009 @ 08:37:34 #165
13151 crew  Rewimo
pi_69372470
Wij gaan er zelf ook tussen 22.30 en 23 uur in over het algemeen. Zijn ook geen avondmensen Christan duidelijk ook niet. Al moet ik zeggen dat Christan en ik beter zijn in vroeg opstaan dan qltel
pi_69372496
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat werd hier ook gezegd, en toch was dat iets wat voor mij dus absoluut niet geldt. Ik word ontzettend moe en gefrustreerd van in bed liggen en niet kunnen slapen. Ik rust daar helemaal niet van uit, integendeel. Ook dat denk ik dat dus heel persoonlijk is.
Ik ken meerdere volwassenen die dit hebben, maar eigenlijk geen kinderen. En zeker geen kleine kinderen.
Hier zijn middagslaapjes ook geen discussiepunt. En dat gaan ze tot ze écht niet meer nodig zijn niet worden ook.
Wij gingen vroeger niet krijsen als we niet naar bed wilden, omdat we wisten dat een machtsmiddel als krijsen om uit bed te mogen terwijl het bedtijd is geen enkel (voor ons merkbaar) effect had op mijn ouders. Wij mopperden wat, kropen soms ietwat onwillig in bed en vielen vanzelf in slaap.

Disclaimer: natuurlijk negeerden onze ouders ons niet stelselmatig en als er écht iets aan de hand was kwamen ze echt wel.
  maandag 25 mei 2009 @ 08:42:36 #167
54772 Silmarwen
pi_69372532
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:39 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ken meerdere volwassenen die dit hebben, maar eigenlijk geen kinderen. En zeker geen kleine kinderen.
Hier zijn middagslaapjes ook geen discussiepunt. En dat gaan ze tot ze écht niet meer nodig zijn niet worden ook.
Wij gingen vroeger niet krijsen als we niet naar bed wilden, omdat we wisten dat een machtsmiddel als krijsen om uit bed te mogen terwijl het bedtijd is geen enkel (voor ons merkbaar) effect had op mijn ouders. Wij mopperden wat, kropen soms ietwat onwillig in bed en vielen vanzelf in slaap.

Disclaimer: natuurlijk negeerden onze ouders ons niet stelselmatig en als er écht iets aan de hand was kwamen ze echt wel.
HEhe, komt me bekend voor. Je hoort sowieso wel het verschil tussen dreinen, en echt iets uit de hand. Bij mijn ouders kon ik dreinen en mekkeren wat ik wilde, het hielp zo goed als nooit.
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 08:44:56 #168
5428 crew  miss_sly
pi_69372570
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:39 schreef freecell het volgende:

[..]

Van heel klein kind weet ik het al niet neer van mezelf, maar als kind dus echt wel, hoor. Mijn zusje idem, die had nog minder slaap nodig dan ik en daarvoor was in bed liggen terwijl ze nog niet kon slapen ook frustrerend en vermoeiend.

Wij gingen ook niet krijsen, maar ik ging ook niet slapen. Ik las dan wel stiekem met de zaklamp tot ik slaap kreeg, en dat was echt vaak tegen 22 uur ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2009 @ 08:45:42 #169
13151 crew  Rewimo
pi_69372577
Ik kan me niks meer herinneren over mijn eigen middagslaapjes Ik was zelf als kind ook een makkelijke slaper. Dat is Christan nu ook. Hij heeft wel periodes gehad dat ie tig keer uit bed kwam om niks maar dat hebben we toch echt de kop ingedrukt. Nu komt hij er alleen nog uit als er echt iets is. Als hij niet kan slapen mag hij naar zijn MP3-speler luisteren. Dat werkt goed
pi_69372653
Ik wilde toen ik een jaar of 4 was altijd opblijven tot mijn broer ook naar bed kwam (uurtje later en op dezelfde kamer toen nog)
Dat lukte soms bijna
pi_69372712
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:45 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan me niks meer herinneren over mijn eigen middagslaapjes Ik was zelf als kind ook een makkelijke slaper. Dat is Christan nu ook. Hij heeft wel periodes gehad dat ie tig keer uit bed kwam om niks maar dat hebben we toch echt de kop ingedrukt. Nu komt hij er alleen nog uit als er echt iets is. Als hij niet kan slapen mag hij naar zijn MP3-speler luisteren. Dat werkt goed
Hier weten ze dat boven boven is en dat als er iets is ze kunnen komen. Hier dus ook geen kids die om de haverklap beneden staan als ze niet kunnen slapen. Kun je niet slapen ? Dan pak je maar ff een boek of puzzeltje. Gelukkig is dat negen van de tien keer echt niet nodig. Naar beneden omdat er visite is ? Dacht het niet !! Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan kids die tig keer naar beneden moeten omdat er gekeken moet worden wie er is. Hoefden wij thuis ook niet te proberen
  maandag 25 mei 2009 @ 08:58:52 #172
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69372812
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, dus als jij iets niet meekrijg doe ik zielig?
[..]

Jawel hoor. Alleen uitschelden is wel wat anders dan een mening geven nietwaar?
[..]
Je doet zielig op je hele manier van reageren. En ik zal wel niet de enige zijn die dit vindt aangezien er een zooitje posts van je zijn gedeleted. Je reageert als een klein kind dat zijn zin niet krijgt.
En laat jij maar eens zien waar ik je uitscheld.
Ik begin eigenlijk een beetje te twijfelen aan je geestelijk vermogen, ik zou me maar eens goed zorgen gaan maken als ik jou was. Je doet net of de hele wereld tegen je is als je je gelijk niet krijgt.
Voor de rest kan je van mij de boom in en vertik ik het om nog maar één post van een dictatoriale debiel als dat jij bent te lezen. De groeten en sterkte aan je kids.
pi_69372837
Hier was het vroeger ook heel duidelijk, bedtijd is bedtijd en als je niet kunt slapen dan mag je best nog even lezen, maar na een kwartiertje ofzo ging het licht uit. Kan me niet herrineren dat wij ooit hebben tegengestribbeld (tot we ouder werden en dan ging ik stiekem met een zaklamp lezen )
pi_69372839
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:58 schreef cheqy het volgende:

[..]

Voor de rest kan je van mij de boom in en vertik ik het om nog maar één post van een dictatoriale debiel als dat jij bent te lezen. De groeten en sterkte aan je kids.
Mooi, kun je dan nu ophouden ?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 mei 2009 @ 09:01:47 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69372861
quote:
Op maandag 25 mei 2009 08:58 schreef cheqy het volgende:

[..]

Je doet zielig op je hele manier van reageren. En ik zal wel niet de enige zijn die dit vindt aangezien er een zooitje posts van je zijn gedeleted. Je reageert als een klein kind dat zijn zin niet krijgt.
En laat jij maar eens zien waar ik je uitscheld.
Eh, ik heb het niet over jouw. Blijkbaar ben je niet in staat om te begrijpen dat elke opmerking NA een quote niet specifiek op JOU gericht is maar overdrachtelijk kan zijn.
quote:
Ik begin eigenlijk een beetje te twijfelen aan je geestelijk vermogen, ik zou me maar eens goed zorgen gaan maken als ik jou was. Je doet net of de hele wereld tegen je is als je je gelijk niet krijgt.
Bij jou twijfel ik niet hoor
quote:
Ah, de 'wat ben jij ene slechte ouder' troef kaart

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 25-05-2009 09:10:30 ]
pi_69372865
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier was het vroeger ook heel duidelijk, bedtijd is bedtijd en als je niet kunt slapen dan mag je best nog even lezen, maar na een kwartiertje ofzo ging het licht uit. Kan me niet herrineren dat wij ooit hebben tegengestribbeld (tot we ouder werden en dan ging ik stiekem met een zaklamp lezen )
Dat bedoel ik, zijn wij er minder van geworden ? Ik denk van niet ! Eerder denk ik dat ik hierdoor gewoon geleerd heb dat rust/slaap belangrijk is... (enne stiekem lezen deden we vast allemaal , helaas seinde de overbuurman altijd als mijn licht brandde...)
pi_69372874
tsjongejonge, is het nu klaar?
Met z´n allen tegen Swets is wel lekker makkelijk.

Regel dat lekker in een PM.
pi_69372891
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:02 schreef Reinhilde het volgende:

Applaus !
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2009 @ 09:04:12 #179
13151 crew  Rewimo
pi_69372901
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:01 schreef Stout het volgende:
Dat bedoel ik, zijn wij er minder van geworden ? Ik denk van niet ! Eerder denk ik dat ik hierdoor gewoon geleerd heb dat rust/slaap belangrijk is... (enne stiekem lezen deden we vast allemaal , helaas seinde de overbuurman altijd als mijn licht brandde...)
Stiekem lezen hoort erbij Ik hoop dat Christan dat ook doet
pi_69372914
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Bij ons thuis ook. En idd lezen met een zaklamp

Vanaf welke leeftijd hadden jullie kinderen een vast ritme?
Thomas is nu bijna 6 maanden en daar begint het nu een beetje te komen.
pi_69372923
quote:

Dat bedoel ik, zijn wij er minder van geworden ? Ik denk van niet ! Eerder denk ik dat ik hierdoor gewoon geleerd heb dat rust/slaap belangrijk is
quote:
... (enne stiekem lezen deden we vast allemaal , helaas seinde de overbuurman altijd als mijn licht brandde...)
gelukkig hadden wij niet zo'n buurman hihi
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 25 mei 2009 @ 09:07:25 #182
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69372967
quote:

[..]

onder de deken met een Troeliewoelie die licht gaf
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 25 mei 2009 @ 09:08:15 #183
54772 Silmarwen
pi_69372988
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:04 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

Ook zo rond 6 maanden, daarvoor was het vogelen. Nu is het hier rond 7 uur wakker tot 10/11 dan even slapen tot 12/13, daarna weer rond 14/15 naar bed tot 16:00 en dan tot 19:00 weer. Het schommelt hier wat aan de hand van hoe laat ze wakker is en ik houd haar niet moedwillig wakker als ze rond 10:30 al zit te knikkebollen. Maar 19:00 is de max en 18:30 het minimum.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:10:16 #184
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_69373038
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:07 schreef Ynske het volgende:

[..]

onder de deken met een Troeliewoelie die licht gaf
Die roze mamatroeliewoelie!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 25 mei 2009 @ 09:11:16 #185
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69373057
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:10 schreef Ireth het volgende:

[..]

Die roze mamatroeliewoelie!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 25 mei 2009 @ 09:11:39 #186
105888 renzell
pi_69373067
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:04 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

Hier ook zoiets volgens mij. Dat vaste ritme verandert alleen die eerste jaren steeds weer. Zodanig zelfs, dat er eigenlijk nauwelijks van een 'vast ritme' te spreken valt.
  † In Memoriam † maandag 25 mei 2009 @ 09:13:44 #187
7074 moussy
kuttekop
pi_69373111
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:02 schreef Reinhilde het volgende:

Swets redt zich wel
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2009 @ 09:13:52 #188
13151 crew  Rewimo
pi_69373116
Volgens mij kom je pas in een echt vast ritme als de slaapjes overdag eruit zijn
  maandag 25 mei 2009 @ 09:14:56 #189
105888 renzell
pi_69373134
Precies ja, zo rond een jaar of 3/ 3,5.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:16:15 #190
105888 renzell
pi_69373160
Wij hebben trouwens ook heel lang gezeten op slapen van 22.00uur tot 08.00uur en dan overdag van 13.00uur tot 16.00uur. Wel ruim een jaar volgens mij. Heerlijk, had ik 's middags gewoon 3 uur de tijd om dingen in huis of voor mezelf te doen.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:16:37 #191
105888 renzell
  maandag 25 mei 2009 @ 09:24:50 #192
37769 erodome
Zweefteef
pi_69373364
quote:
Op zondag 24 mei 2009 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee hoor, daar leert het kind regelmaat van.
En worden ze niet echt flexibel, wat erg lastig kan zijn!

Nu gaat die van mij op een redelijke tijd naar bed als hij naar school moet, maar vaste tijden zijn er niet echt, in vakantie's en weekenden kan het zelfs erg laat worden.
Voordeel is dat hij uitslaapt, niet sjago wordt als het een keertje te laat is geweest, vroeger en later naar bed kan, erg fijn te noemen.

Een kind moet genoeg slaap krijgen, maar dat hele regelmaat gebeuren vind ik niet zo heel belangerijk, vind ik zelfs vaak erg beperkend.
Zo hadden we laatst een familie feestje, we waren pas over 12-en thuis, die van ons sliep lekker uit, een gat in de dag en had geen enkel probleem, mijn neefje stond zoals altijd om 6 uur in de ochtend naast zijn bed, de hele dag sjago en de maandag nog helemaal niet fit te noemen, duurde tot woensdag tot die weer helemaal bij was.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † maandag 25 mei 2009 @ 09:27:25 #193
7074 moussy
kuttekop
pi_69373421
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat geldt niet voor ieder kind!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 25 mei 2009 @ 09:30:43 #194
105888 renzell
pi_69373488
quote:

[..]

Nu gaat die van mij op een redelijke tijd naar bed als hij naar school moet, maar vaste tijden zijn er niet echt, in vakantie's en weekenden kan het zelfs erg laat worden.
Voordeel is dat hij uitslaapt, niet sjago wordt als het een keertje te laat is geweest, vroeger en later naar bed kan, erg fijn te noemen.

Een kind moet genoeg slaap krijgen, maar dat hele regelmaat gebeuren vind ik niet zo heel belangerijk, vind ik zelfs vaak erg beperkend.
Zo hadden we laatst een familie feestje, we waren pas over 12-en thuis, die van ons sliep lekker uit, een gat in de dag en had geen enkel probleem, mijn neefje stond zoals altijd om 6 uur in de ochtend naast zijn bed, de hele dag sjago en de maandag nog helemaal niet fit te noemen, duurde tot woensdag tot die weer helemaal bij was.
Ik vind dat óók juist fijn, dat losse. Natuurlijk zal het bij het ene kind minder goed werken dan bij het andere. Sommige kids zullen nu eenmaal altijd veel behoefte blijven hebben aan regelmaat. Maar ik ben blij dat die van mij daar niet zo aan hecht en ik die bijvoorbeeld makkelijk kan meenemen ergens naartoe 's avonds, omdat ik weet dat ie z'n slaap tóch wel pakt. Is het niet 's avonds, dan is het wel 's ochtends..
  maandag 25 mei 2009 @ 09:31:41 #195
37769 erodome
Zweefteef
pi_69373506
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:27 schreef moussy het volgende:

[..]

Dat geldt niet voor ieder kind!
Ik ken geen kind die echt in een vast slaapritme wordt gehouden die flexibel is op slaapgebied, allemaal duurt het tijden om een ritme om te gooien, dagen tot weken met een hoop gesjago

Genoeg slaap is heel belangerijk, daar gaat het niet over, maar een hee; vast ritme geeft minder flexibiliteit, soms heeft een kind dat nodig, maar het doet af aan de flexibiliteit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:32:23 #196
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_69373528
quote:

[..]

Dat van om 6 uur wakker heeft mi niets te maken met infelxibel, maar alles met een ritme wat er in zit (qua aanleg). Mijn oudste is áltijd om 6 uur wakker, ongeacht zijn bedtijd. Mijn andere kinderen, ook via het "inflexibele" systeem opgevoed, slapen meer uit. Oudste zal in potentie meer een ochtendmens zijn waarschijnlijk.
Ikzelf ben ook altijd redelijk vroeg wakker (8 uur, zonder wekker) waar mijn man een gat in de dag kan slapen. ik heb ook zeker minder slaap nodig dan hij. En dat zal misschien bij kind ook zo zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2009 @ 09:33:33 #197
13151 crew  Rewimo
pi_69373560
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:30 schreef renzell het volgende:
Ik vind dat óók juist fijn, dat losse. Natuurlijk zal het bij het ene kind minder goed werken dan bij het andere. Sommige kids zullen nu eenmaal altijd veel behoefte blijven hebben aan regelmaat. Maar ik ben blij dat die van mij daar niet zo aan hecht en ik die bijvoorbeeld makkelijk kan meenemen ergens naartoe 's avonds, omdat ik weet dat ie z'n slaap tóch wel pakt. Is het niet 's avonds, dan is het wel 's ochtends..
Maar hoe doe je dat met school dan? Als hij naar school moet kan hij overdag toch geen slaap inhalen?
  maandag 25 mei 2009 @ 09:34:49 #198
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_69373593
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:30 schreef renzell het volgende:
omdat ik weet dat ie z'n slaap tóch wel pakt. Is het niet 's avonds, dan is het wel 's ochtends..
Dat werkt hier 5 van de 7 dagen niet, aangezien de wekker gaat om 7 uur en ze fris en fruitig in de schoolbanken moet zitten om half 9.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:39:23 #199
105888 renzell
pi_69373727
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat met school dan? Als hij naar school moet kan hij overdag toch geen slaap inhalen?
Ja, maar als ie naar school moet, neem ik hem over het algemeen de avond ervoor ook niet mee naar (bijvoorbeeld) een familiefeestje.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:45:28 #200
37769 erodome
Zweefteef
pi_69373898
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:34 schreef Ireth het volgende:

[..]

Dat werkt hier 5 van de 7 dagen niet, aangezien de wekker gaat om 7 uur en ze fris en fruitig in de schoolbanken moet zitten om half 9.
Dan gaan ze ook gewoon optijd naar bed, flexibel betekend niet altijd later naar bed, maar ook weleens vroeger omdat er wat bijgeslapen moet worden.

Je hebt bv op woensdag een verjaardag van opa en die wonen ver weg, je gaat redelijk optijd naar huis, maar het wordt toch een uur of half 10 voor je thuis bent, tanden poetsen en gedoe maakt het al snel tegen 10-en.
Volgende dag is dat even een beetje naar, maar in de avond gaat hij dan gewoon wat vroeger naar bed en slaapt bij zodat alles weer heerlijk fris is.
Omdat dat bijslapen makkelijk gaat is hij de donderdag ook niet helemaal kapot, het gooit zijn ritme niet om omdat die er niet echt is en dat geeft ruimte.

In weekenden en vakantie's gaat hij vaak erg laat naar bed, vaak op "grote mensen" tijd, hij presteerd goed op school, is lekker fris en heerlijk makkelijk op dat gebied, werkt voor hem prima, vast niet voor ieder kind, iedereen is anders namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')