Kom d'r langs tijdens de lunchpauze, dan loop je wel eens binnen nietwaar...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:27 schreef Nikmans het volgende:
Ritmo kom er maar in!
Tip: niet naar pauperzaken als FRS gaan
In Den Haag heb je een paar zaken die alleen maar metal verkopen. Dat dan weer welquote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:23 schreef sinadO het volgende:
Wat ik echt niet snap is waarom je bij de grote cd-winkels zoals de FRS en de Van Leest zo weinig metal cd's vindt. Neem bijvoorbeeld de Van Leest in Eindhoven. Daar hebben ze een vrij grote klassiek-afdeling, behoorlijk veel jazz en blues, vast en zeker ook veel pop en hip-hop maar echt maar een paar kleine bakjes metal, terwijl daar toch echt veel van uitkomt, getuige de uitgebreide review sectie in de Aardschok elke maand.
Het lijkt wel of de ketens de metalfan negeren...
Klacht: metalfans die genegeerd worden.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:27 schreef Nikmans het volgende:
Ritmo kom er maar in!
Tip: niet naar pauperzaken als FRS gaan
Aan de andere kant; wie gaat er vrijwillig naar Den Haag?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:34 schreef napalmpje het volgende:
[..]
In Den Haag heb je een paar zaken die alleen maar metal verkopen. Dat dan weer wel
is dit een diss? (jeweetstraattaal hardhardhard)quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
![]()
Logisch toch dat de populairdere genres beter vertegenwoordigd zijn in de cd-zaken?
Nee, een feit. Als de TS had geklaagd over dat er te weinig wereldmuziek-cd's waren had ik hier dezelfde reactie gepost.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:37 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
is dit een diss? (jeweetstraattaal hardhardhard)
dan moet ik je toch teleurstellen, 80% van mijn school luistert metal.quote:
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:39 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
dan moet ik je toch teleurstellen, 80% van mijn school luistert metal.
ictquote:
Ik geloof er werkelijk geen kont van.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, een feit. Als de TS had geklaagd over dat er te weinig wereldmuziek-cd's waren had ik hier dezelfde reactie gepost.
inb4 edit.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:41 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik geloof er [i]werkelijk[/] geen kont van.
Ah, als je zegt dat 80 % van je ICT-opleiding metal luistert wil ik je nog wel geloven.quote:
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:41 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ah, als je zegt dat 80 % van de moedermavo luistert wil ik je nog wel geloven.Maar de gemiddelde leipo telt dan ook niet mee in de maatschappij.
hurr durrquote:
Die set dient voor het goed weergeven van muziek, ongeacht welke. En ja, die persoon van die buizenversterker ben ik.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:46 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, Metal. Ik snap het niet want TS is toch de audiofiel met de gouden tulpstekers, waarbij de buizenversterker minstens een half uur moet opwarmen enzulks? Of ik heb de verkeerde persoon voor me.
Maar zo'n mooie audioset vind ik niet goed matchen met 'Metal muziek', waarbij de harmonische vervorming des gitaars de kwaliteit van de muziek aanduidt.
Dan voldoet de Supertech van de Kijkshop evenzeer.
metal is breder dan alleen napalm death en extreme noise terror.. (niks mis mee trouwens)quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:46 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, Metal. Ik snap het niet want TS is toch de audiofiel met de gouden tulpstekers, waarbij de buizenversterker minstens een half uur moet opwarmen enzulks? Of ik heb de verkeerde persoon voor me.
Maar zo'n mooie audioset vind ik niet goed matchen met 'Metal muziek', waarbij de harmonische vervorming des gitaars de kwaliteit van de muziek aanduidt.
Dan voldoet de Supertech van de Kijkshop evenzeer.
Nou maar een buizenversterker is voor het weergeven van muziek in zijn meest pure vorm.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:49 schreef sinadO het volgende:
[..]
Die set dient voor het goed weergeven van muziek, ongeacht welke. En ja, die persoon van die buizenversterker ben ik.
Metal associeer ik met bands als Dimmu Borgir (jaja, 2 cd's van zelfs, die gooi ik er wel eens in als de buren weer zo'n herrie maken).quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:50 schreef napalmpje het volgende:
[..]
metal is breder dan alleen napalm death en extreme noise terror.. (niks mis mee trouwens)
Ja maar de vervorming van elektrische gitaren perfect weergegeven kan zo mooi zijn!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou maar een buizenversterker is voor het weergeven van muziek in zijn meest pure vorm.
In jouw geval wordt de vervorming (pure clipping) van de electrische gitaren dus perfect weergegeven, maar dat is gewoon zonde.
Maar wat heb je aan perfectie als de vervorming al >50% is?!??1quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:55 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ja maar de vervorming van elektrische gitaren perfect weergegeven kan zo mooi zijn!
Dus je gaat naar een winkel om daar te vragen of ze een cd voor je op internet kunnen opzoeken en bestellen zodat je die in hun Music Store kan kopen? Leef je nog in 1990 of zo?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:47 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Je kan wel redelijk veel cd's bij onze Music Store halen, daar kan je gewoon op hun kosten bestellen. Vrijwel elke metal cd doen ze niet moeilijk over. Soms bestellen ze er dan meer en die blijven dan een tijdje in het rekje staan.
Het gaat erom dat de set precies datgene weergeeft dat op de drager staat. Of dat nu vervormd is of audiofiel opgenomen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Maar wat heb je aan perfectie als de vervorming al >50% is?!??1
De Fame in Amsterdam heeft ook een goed aanbod.Maar aangezien ik liever lui dan moe ben bestel ik meer via internet.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:01 schreef Cascade het volgende:
* eens is![]()
Enige 'keten' die een redelijk aanbod heeft is Plato. Voor de rest wordt het al snel de onafhankelijke speciaalzaak, online of bij concerten. Discriminatie!
Metal wordt overal uitgekotst als zijnde herrie, hersenloos, simpel gerag op gitaren. Lekker makkelijk zo. De waarheid is ver van de oppervlakkige observatie. Eng he, als het 'anders' is dan 'normaal'?
Liefhebbers komen toch wel aan hun muziek.
Nederhopquote:
alsof metal zo goed is..quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:23 schreef sinadO het volgende:
Wat ik echt niet snap is waarom je bij de grote cd-winkels zoals de FRS en de Van Leest zo weinig metal cd's vindt. Neem bijvoorbeeld de Van Leest in Eindhoven. Daar hebben ze een vrij grote klassiek-afdeling, behoorlijk veel jazz en blues, vast en zeker ook veel pop en hip-hop maar echt maar een paar kleine bakjes metal, terwijl daar toch echt veel van uitkomt, getuige de uitgebreide review sectie in de Aardschok elke maand.
Jawel. Wat ik bedoel is: je hoort het verschil niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:58 schreef sinadO het volgende:
Het gaat erom dat de set precies datgene weergeeft dat op de drager staat. Of dat nu vervormd is of audiofiel opgenomen.
quote:
Ik gooi Dimmu Borgir bij de obscure metal waar ik als metalhead niks mee te maken wil hebben.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Metal associeer ik met bands als Dimmu Borgir (jaja, 2 cd's van zelfs, die gooi ik er wel eens in als de buren weer zo'n herrie maken).
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:23 schreef sinadO het volgende:
Huh? Leg eens uit als je wil?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:09 schreef Quir het volgende:
[..]
Ik gooi Dimmu Borgir bij de obscure metal waar ik als metalhead niks mee te maken wil hebben.
quote:
in NL idd niet te krijgen, daar hebben we (mocht ik het willen kopen!) internet voorquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:15 schreef Cascade het volgende:
[..]
Ook echt nergens te krijgen in de ketens, of staat het naast de metal sectie?
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:15 schreef Cascade het volgende:
[..]
Ook echt nergens te krijgen in de ketens, of staat het naast de metal sectie?
Alleen op Fok!? Dat kun je toch werkelijk niet serieus menen...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:19 schreef Ritmo het volgende:
Waarom zijn alleen op FOK! die vage genres populair?
Of alleen in de ICT misschien?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:23 schreef sinadO het volgende:
[..]
Alleen op Fok!? Dat kun je toch werkelijk niet serieus menen...
Ik beledig ze niet, begrijp me niet verkeerd. Het is een hok waar ik het in gooi, omdat het me totaal niet aanstaat.quote:
Toevallig luister ik nu the GazettEquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:21 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Echte j-pop moet je importeren of kopen via internet, maar sommige goeie J-rock-bands zoals The Gazette zie ik wel altijd liggen bij de FRS![]()
quote:
Dimmu is allesbehalve underground... Je zou het mainstream black kunnen noemen. Goed geproduceerd, strak gespeeld, melodieus, nummers met goede teksten en structuur.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:28 schreef Quir het volgende:
[..]
Ik beledig ze niet, begrijp me niet verkeerd. Het is een hok waar ik het in gooi, omdat het me totaal niet aanstaat.
Nog nooit ? Hier ligt het gewoon bij de letter Gquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:29 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Toevallig luister ik nu the GazettE![]()
Maar ik heb ze echt nog nooit zien liggen bij de FRS.
Ik zeg niet dat het "underground" is, ik zeg alleen dat het mij niet aanstaat.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:31 schreef sinadO het volgende:
[..]
Dimmu is allesbehalve underground... Je zou het mainstream black kunnen noemen. Goed geproduceerd, strak gespeeld, melodieus, nummers met goede teksten en structuur.
Ook was Mourning Palace mijn introductie tot de zwaardere muziek.
Ik vind 'underground' en 'obscuur' een beetje hetzelfde, vandaar.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:33 schreef Quir het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het "underground" is, ik zeg alleen dat het mij niet aanstaat.
Als ik binnenkort weer in Almere ben zal ik daar eens kijken. Want hier in Lelystad hebben ze het niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:31 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Nog nooit ? Hier ligt het gewoon bij de letter G![]()
Cocaïne Soup en Stacked Rubbish,,
"Ik gooi Dimmu Borgir bij de obscure metal", dat betekent dat ik dat voor mijzelf doe.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:34 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik vind 'underground' en 'obscuur' een beetje hetzelfde, vandaar.
quote:
Dan vind je het dus obscuur, dus in mijn ogen underground en dat is het niet. Duidelijk toch?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:36 schreef Quir het volgende:
[..]
"Ik gooi Dimmu Borgir bij de obscure metal", dat betekent dat ik dat voor mijzelf doe.
Ritmo is nog een kleuter, joh. Denkt alleen maar in hokjes. Komt ooit wel goed.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:23 schreef sinadO het volgende:
[..]
Alleen op Fok!? Dat kun je toch werkelijk niet serieus menen...
Oh god dit wordt me een puinhoop-discussie...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:40 schreef Desunoto het volgende:
Obscuur =/= underground.
Hehe, anders moet je gewoon ff aan de verkoper-vent vragenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:35 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Als ik binnenkort weer in Almere ben zal ik daar eens kijken. Want hier in Lelystad hebben ze het niet.
Waarbij ?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:36 schreef Desunoto het volgende:
Of anders in Utrecht.
Jij bent er toch ook 10 juni he Acinonyx?
quote:
quote:
quote:
Sommige mensen kijken nu eenmaal verder dan TMF.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:19 schreef Ritmo het volgende:
Waarom zijn alleen op FOK! die vage genres populair?
U da man.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:06 schreef Adelante het volgende:
Beetje opgeruimd, succes verder weer.
"in mijn ogen"quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:40 schreef sinadO het volgende:
[..]
Dan vind je het dus obscuur, dus in mijn ogen underground en dat is het niet. Duidelijk toch?
zoals eerder gezegd: daar ligt, voor de FRS/van leest e.d., niet de producten waar ze geld mee kunnen verdienen...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:12 schreef Desunoto het volgende:
Volgens mij doet FRS niet veel moeite met die schappen van rock en metal muziek trouwens. In alle FRS's die ik binnen geweest ben hadden ze zo'n "Within Temptations" bordje, wat natuurlijk fout is. Of ze gooien My Chemical Romance in hetzelfde vak als Metallica en Iron Maiden.
Het kan ze niet zoveel schelen denk ik.![]()
Het is wel storend.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:14 schreef mschol het volgende:
[..]
zoals eerder gezegd: daar ligt, voor de FRS/van leest e.d., niet de producten waar ze geld mee kunnen verdienen...
in schappen leggen kost winkel ruimte en is dus veel duurder dan een of andere mega loods op een leeg weilandquote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:16 schreef Acinonyx het volgende:
Op die website van FRS staat daarentegen wel weer een zeer breed aanbod, ook Metal, maar ze vertikken het om het in de winkel-schappen te leggen, stelletje lutsers
Inderdaad, ik zou mijn dure winkelruimte ook niet willen verspillen aan Metal. Trance daarentegen krijgt van mij een compleet rek.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:24 schreef mschol het volgende:
[..]
in schappen leggen kost winkel ruimte en is dus veel duurder dan een of andere mega loods op een leeg weiland
Oh yeah.. Mourning Palace in Atak in Enschede.. dat was altijd prettigquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:31 schreef sinadO het volgende:
[..]
Dimmu is allesbehalve underground... Je zou het mainstream black kunnen noemen. Goed geproduceerd, strak gespeeld, melodieus, nummers met goede teksten en structuur.
Ook was Mourning Palace mijn introductie tot de zwaardere muziek.
Rammstein had jaren geleden een nieuw album uit: Reise Reise. Dus ik naar de FRS, hadden ze hem niet en ik moest hem bestellen. En niet omdat hij uitverkocht was, maar ze hadden hem gewoon niet ingekocht en hij lag dus nog in een of andere opslagplaatsquote:Op zondag 24 mei 2009 08:56 schreef bijdehand het volgende:
Rammstein heb ik eens naar gezocht bij FRS en van Leest... Later maar besteld via internet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |