abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:39:51 #126
58874 macferret
http://spiffsbbq.nl
pi_70178501
yeah we want pics!
enne die klassieke hamburgers, wat zit er in en wat zijn de hoeveelheden? ik ben al een tijdje aan het expirimenteren om een lekkere hamburger neer te zetten.
pi_70178558
Eén van mijn flessen met BBQ-saus werd op Schiphol door de douane opengemaakt om te controleren of er geen drugs in zaten. Dat krijg je dus als je via Curaçao vliegt.
  zondag 21 juni 2009 @ 12:25:41 #128
58874 macferret
pi_70217159
ben blij dat ze alleen een fles openmaakte, voor je het weet, komen er rubber handschoenen in the picture
  maandag 22 juni 2009 @ 20:29:38 #129
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_70266676
Beste BBQ vrienden. Ik heb al sinds een jaar of 8 een fijne Barbecook. UIteraard op houtskool. Daarnaast hebben we een grilplaat, die we gebruiken als we gewoon 1 stukje vlees willen bakken buiten.

Eigenlijk zou ik graag een gas bbq willen hebben. Zo wordt de drempel om de grill aan te steken een stuk lager. Nadeel van de houtskool bbq is (mijns inziens) dat je niet meteen aan het grillen kunt slagen.

Maar ... waar moet ik op letten als ik ga shoppen in het grote bos der gas bbq's? Is een goedkoop product van de bouwmarkt al goed, of moet ik juist een Weber of zelfs Boretti hebben?

Wensen? Niet echt veel. Een zijbrander zou wel extra fijn zijn.

Ik hoor (lees) graag van jullie.
pi_70268697
Ik vind dat je met een goede firestarter amper van vertraging kunt spreken bij het houtskool bbq-en. Even de kolen in de firestarter, aanmaakblokje eronder, kwartiertje wat anders doen en klaar.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70268745
Inderdaad. En liever even wachten dan een gas -bbq.
  maandag 22 juni 2009 @ 21:50:34 #132
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_70270122
Firestarter? Wat is dat?

En waarom zou ik geen gas moeten nemen?
pi_70272591

Aanmaakblokje eronder en na 15 min zijn alle briquetten roodgloeiend.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:51:39 #134
128548 pavv
The computer says NO
pi_70273027

Hiermee heb je de kooltjes zó heet.

en dit werkt ook wel:

maandag 22 juni 2009 @ 23:03:11 #135
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_70273563
SUPERHANDIG ding die Charcoal Chimney Starter AKA Firestarter.

Maar waarom zou ik een kolen bbq nemen en geen op gas?

Ik vind Weber wel heel erg mooie kolen bbq's hebben. Is de Gold het prijsverschil t.o.v. de Silver waard?
  maandag 22 juni 2009 @ 23:15:09 #136
58874 macferret
pi_70274092
een paar dingetjes:
ikzelf heb een weber kolen (otg57a) en een weber gas (spirit 310e)

Ik ben precies andersom begonnen, eerst een gasbbq (babyQ en toen de spirit) en heb er dit jaar de kolenbak bijgekocht. Inderdaad is het opstarten van gas sneller, maar als je het afweegt, scheelt het je denk ik een kwartier (als je inderdaad de firestarter gebruikt).

Uiteraard is er een verschil in smaak, maar als je een rookpakketje op de gasser legt, kom je een heel eind.
De drempel ligt wel wat lager, om door de weeks snel naar je werk even de gasser aan te steken. Ik moet alleen zeggen dat sinds ik de kolenbak heb, de gasser alleen nog aangeweest is voor de groente etc of omdat ik niet genoeg ruimte had of omdat ik met een andere temp aan het werk was.

Waar moet je op letten? ik zou in ieder geval een gasser met 3 branders nemen, zodat je ook indirect kan werken. een zijbrander mis ik niet. en tsja het ligt eraan hoe vaak je hem wilt gebruiken, maar als ik bv de klep van een bbq bij de doe het zelf zaak open doe en voel hoe gammel die in mekaar zit...... daarbij geeft weber een super garantie, ik heb nog nooit gezeur gehad als er wat was.
succes!

antwoord op alle BBQ vragen
  maandag 22 juni 2009 @ 23:18:37 #137
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_70274257
@ Macferret: Thanks!
pi_70279007
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:03 schreef pdiscs het volgende:
SUPERHANDIG ding die Charcoal Chimney Starter AKA Firestarter.

Ik vind Weber wel heel erg mooie kolen bbq's hebben. Is de Gold het prijsverschil t.o.v. de Silver waard?
Op de Gold zit een asvanger (onderop) en ik heb spijt als haren op m'n hoofd dat ik niet voor de Gold ben gegaan destijds.Dat schoteltje wat op de Silver zit is het niet helemaal. En heeft de Golf nu ook de hinged grate? (Dus een scharnierend bovenrooster) Dat zag ik pas ergens en lijkt me ook superhandig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_70279064
Die firestarter he leuk hoor , maar wat is er mis mee om ipv binnen een kwartier de briketten warm te hebben dat dit gewoon ouderwets een halfuur tot 40 minuten duurt ?

BBQen heb je toch geen haast ? althans ik niet.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_70279077
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:48 schreef Joene het volgende:
Die firestarter he leuk hoor , maar wat is er mis mee om ipv binnen een kwartier de briketten warm te hebben dat dit gewoon ouderwets een halfuur tot 40 minuten duurt ?

BBQen heb je toch geen haast ? althans ik niet.
In het weekend ofzo niet nee. Maar wij willen ook nog wel eens de BBQ doordeweeks aanslingeren, we zijn dan pas tussen 17:30 en 18:30 thuis en dan is drie kwartier best lang. Ook als er nog een peuter naar bed moet. Plus dat ik het altijd een geklooi vind, ik ben gewoon niet pyromaan genoeg ofzo. Met die firestarter lukt het gewoon áltijd, je hoeft er niet meer naar te kijken en kunt ondertussen de satésaus gaan maken of een pilsje pakken, geen geklooi met brandpaste of aanjagers, ideaal!

Kopen die shit J. .
pi_70279108
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

In het weekend ofzo niet nee. Maar wij willen ook nog wel eens de BBQ doordeweeks aanslingeren, we zijn dan pas tussen 17:30 en 18:30 thuis en dan is drie kwartier best lang. Ook als er nog een peuter naar bed moet. Plus dat ik het altijd een geklooi vind, ik ben gewoon niet pyromaan genoeg ofzo. Met die firestarter lukt het gewoon áltijd, je hoeft er niet meer naar te kijken en kunt ondertussen de satésaus gaan maken of een pilsje pakken, geen geklooi met brandpaste of aanjagers, ideaal!

Kopen die shit J. .
Dus jij zegt van het is een betere investering dan een gedeelde 1 TB disk ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_70279185
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:54 schreef Joene het volgende:

[..]

Ja, want met een gedeelde 1 TB disk krijg je je BBQ zeker niet aan.
pi_70279208
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, want met een gedeelde 1 TB disk krijg je je BBQ zeker niet aan.
Gelukkig weet je niet waar ik het over heb
pi_70279369
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:54 schreef Joene het volgende:

[..]

Op dit moment zeker. .
pi_70279506
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Op dit moment zeker. .
hehehe
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:50:35 #146
58874 macferret
pi_70286219
de asopvangbak, scharnierend rooster en externe dekselhouder zijn allemaal los te koop en te monteren op de silver. het enige wat niet los te koop is, is de deksel met thermometer die op de gold 57 A wel zit en op de andere niet, dus met een beetje investeren, verander je je silver zo in een gold.
pi_70286353
Echt? Ik heb al aardig wat tuincentra versleten maar de asopvanger heb ik nog nooit zien liggen. Het scharnierend rooster wel idd.
pi_70290388
Macfarret, hoe heb je dat blikje bier in die kip gekregen ?
bij mij lukte het niet het gat was te klein
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:31:46 #149
58874 macferret
pi_70291714
het beste kan je eerst met een leeg blikje even "proef passen" als het blikje leeg is kan je de kip gewoon neerleggen en het blikje er horizontaal inschuiven, soms moet je even wrikken en kracht zetten, maar dan weet je zeker dat het past, voordat je gaat klooien met een vol blikje, wat dan juist wegglijd of omvalt.
ook is het slim om de opening aan de bovenkant groter te maken, zodat er meer damp ontsnapt.
antwoord op alle BBQ vragen
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:34:49 #150
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_70291813

Welke BBQ is dat?

En welke sterkte glazen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')