abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70279287
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:03 schreef Isegrim het volgende:
Bij de Italiaan bijvoorbeeld. Buffelmozzarella is eigenlijk de enige echte mozzarella.
Italiaan? Bij een restaurant ?Italiaanse supermarkt ben ik in Nederland in ieder geval nog niet tegengekomen
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70279328
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:13 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Italiaan? Bij een restaurant ?Italiaanse supermarkt ben ik in Nederland in ieder geval nog niet tegengekomen
Ook gewoon bij de AH en de meeste supermarkten

Galbani Mozzarella bufala
2.25

http://webwinkel.ah.nl/process?search_parameter=mozzarella&catalog=AH&action=albert_noscript.modules.build
pi_70279337
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:13 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Bij mij zit er eentje op vijf minuten lopen. Delicatessenwinkel, kan ook. Sommige supermarkten hebben het volgens mij ook wel, maar uiteraard niet vers.
pi_70279366
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:17 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ook gewoon bij de AH en de meeste supermarkten

Galbani Mozzarella bufala
2.25

http://webwinkel.ah.nl/process?search_parameter=mozzarella&catalog=AH&action=albert_noscript.modules.build
Super , gebruikte altijd de goedkope versie en is inderdaad totaal niet lekker gewoon
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70279963
Beetje omgewisseld..
Vandaag zóveel tijd over dat ik TAPAS ga maken, dus de salade met aardbeien en geitenkaas schuift naar donderdag. Ik ga straks verzinnen wat ik de rest van de week eet.
Let me see you stripped down to the bone
pi_70287831
Morgen gaan we boodschappen doen, het menu is al bekend. Het bedenkt een stuk gemakkelijker zo 's middags, dan 's avonds nog na het avondeten als je nog vol zit. .

Woensdag: Griekse salade met brood en een stukje vlees of vis
Donderdag: we moeten allebei 's avonds werken, afhaal bij de woktent
Vrijdag: spinazierisotto
Zaterdag: pasta primavera
Zondag: vooraf ciabatta met pesto, gegrilde aubergine en feta, dan een sort of bbq met spareribs, tex mex hamburgers en verschillende salades, toe mango fool
Maandag: aardappelkroketjes, sperziebonen, kipschnitzel
Dinsdag: fajitas
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_70288761
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Morgen gaan we boodschappen doen, het menu is al bekend. Het bedenkt een stuk gemakkelijker zo 's middags, dan 's avonds nog na het avondeten als je nog vol zit. .
Zondag: vooraf ciabatta met pesto, gegrilde aubergine en feta, dan een sort of bbq met spareribs, tex mex hamburgers en verschillende salades, toe mango fool

Hoe maak je mango fool?
pi_70290069
Geïnspireerd door jou, inderdaad. . M'n ontmaagding voor wat betreft pesto maken! Ik heb verder toch wel goed onthouden wat er op zat?

Mango fool heb ik uit Zalig Zoet en is belachelijk makkelijk, maar volgens mij lekker fris op een hete dag als zondag waarschijnlijk gaat worden. Twee rijpe mango's pureren en samen met Griekse yoghurt om en om in glazen scheppen (in laagjes dus). Bovenop een lekkere toef slagroom en klaar! De mama van m'n vriend komt dit weekend langs, dus die gaan we lekker verwennen. .
  vrijdag 26 juni 2009 @ 18:11:03 #89
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_70403130
Ik ga vanavond weer een lijstje opstellen en komende week mee doen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_70420553
Ik ga proberen om deze week een beetje een budgetvriendelijk weekmenu samen te stellen, want ik heb de afgelopen weken een beetje te veel geld uitgegeven aan boodschappen.

zaterdag
http://www.goodeatsblog.c(...)ken-salad-wraps.html
Die zouden we eigenlijk gister eten maar gister hebben we bij mijn schoonoma gegeten. Ik moet wel wat ingrediënten bijhalen want er komen twee mensen mee-eten.
Als toetje / bij de koffie: http://patentandthepantry(...)mary-olive-oil-cake/

zondag
Stoofpotje:
http://annies-eats.com/20(...)and-red-pepper-stew/

maandag
Restjes van zondag (ik moet 's avonds werken en neem wat mee)

dinsdag
Gevulde paprika's:
http://www.activelifecook(...)ed-bell-peppers.html

woensdag
Ik moet 's avonds werken en maak de avond van tevoren kikkererwten-sucuk-tomaten eenpansgerecht

donderdag
Klussen samen met mijn vader, dus eten moet makkelijk en stevig zijn: meatloaf!
http://www.activelifecook(...)ed-bell-peppers.html
Daarbij aardappeltjes uit de oven en een simpele salade (rucola, haal ik op de dag zelf want dat blijft niet goed tot en met donderdag)

vrijdag
Klussen met mijn vader - roti halen o.i.d.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 14:02:53 #91
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_70422762
  • za ; broodjes frikandel
  • zo ; koude aardappelsalade, kip met knoflook uit de oven
  • ma ; pasta
  • di ; Tonijnsalade met brood
  • wo ; biefstuk noodle salade
  • “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
    pi_70424394
    Nou, ik heb niet echt minder geld uitgegeven aan de boodschappen. Volgende week nog een poging...
    pi_70428474
    De citroen-rozemarijn-olijfolie-cake staat in de oven. Ben erg benieuwd, lijkt me een heerlijke combinatie van smaken.
    pi_70430652
      zaterdag 27 juni 2009 @ 19:54:12 #95
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_70432508
    Hij is mooi, Isegrim! Issie ook lekker?

Zaterdag: volkorenpenne met pestoballetjes en sperziebonen
    Zondag: tomatensoep vooraf en dan Spaanse tomatentaart
    Maandag: Uit eten - nu echt!
    Dinsdag: Roerbakgroenten met gemarineerde kipfiletstukjes
    Woensdag: Maissoep
    Donderdag: gekruide aardappelpartjes met een gegrilde kipfilet en salade
    Vrijdag: Empanadas

"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_70432884
    Ja, hij is lekker. De structuur is perfect. De volgende keer doe ik er méér rozemarijn in. Ik was wat voorzichtig omdat ik niet wilde dat de rozemarijn zou overheersen, maar er kan flink wat meer in.

zondag 28 juni 2009 @ 10:49:02 #97
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_70442422
    Zo...! Hier ook weer een weekmenu!

De "eisen" voor deze week: Gezond (over 6 weken liggen lief en ik op het strand!), Budget (sparen voor vakantie - wil shoppen!) en LunchBoxProof (niet meer elke dag buiten de deur lunchen is een gemakkelijke manier om te besparen. Helaas woon ik in Zweden en eet iedereen een complete maaltijd tijdens de lunch dus ik kom niet weg met een simpel boterhammetje. Eén keer gedaan - resultaat was dat mensen dachten dat ik óf anorexia had óf op het randje van schuldsanering stond te balanceren! Dus deze week is het "Neem je kliekjes mee naar het werk"-week!)

Zonet maar in alle kastjes, koelkast en vriezer gekeken en daar mijn weekmenu maar op aangepast.

Zondag:
    Pastasalade (pasta, pesto, rode ui, gele paprika, tomaatjes, baby spinazie, rucola, mozerella)

Maandag:
    Pannekoeken (met jam voor meneer, met appeltjes en kaneel voor mij!)

Dinsdag:
    Zalm met rijst en salade

Woensdag:
    Ik ga bij vriendin eten, voor lief heb ik veg tortilla's in de planning (tortilla's, tomaat, komkommer, ui, creme fraiche, kaas en salsa)

Donderdag:
    Ovenschotel met vis en worteltjes

Vrijdag:
    We gaan beide met het werk uit eten
      zondag 28 juni 2009 @ 10:54:39 #98
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_70442506
    Oh, nog een vraagje:
    Ik zie hier een pakje champignonnesoep van Honing liggen en een doosje zielige champignons. Als ik dit maak en invries, is het dan later nog goed te eten?
    pi_70443253
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 18:47 schreef Isegrim het volgende:
    [ afbeelding ]
    oe ... looking nice
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_70444304
    quote:
    Ik ga de bonen vervangen door gele linzen, want ik ben vergeten om gisteravond de bonen in de week te zetten. Maak ik daar volgende week iets mee. Zwarte bonen kon ik trouwens niet vinden, dus ik heb zwartoogbonen meegenomen.
    pi_70444607
    Omdat het menu van vorige week door allerlei stress-factoren (afstuderen, werk, werk en nog eens werk) een beetje de puin in is gegaan en ik het merendeel van de ingredienten nog in huis heb, een aantal gerechten maar in de herhaling

Zaterdag: Buiten de deur
    Zondag: Aubergine stoofpotje
    Maandag: Pasta-salade
    Dinsdag: garnalenlinguine
    Woensdag: Pasta
    Donderdag: Gestoomde zalm / prei / aardappeltjes
    Vrijdag: Roti
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_70444803
    Hey, jij ook roti in de planning opvrijdag? Ik ga 't alleen niet zelf maken, maar gewoon halen bij mijn favoriete rotitent.
    pi_70447010
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 12:57 schreef Isegrim het volgende:
    Hey, jij ook roti in de planning opvrijdag? Ik ga 't alleen niet zelf maken, maar gewoon halen bij mijn favoriete rotitent.
    Check Ik krijg een vriendin over de vloer en ik heb eigenlijk wel weer eens trek in roti dus dan maar halen
    pi_70447031
    Ik heb nog nooit roti zelf gemaakt. Ik wil me nog eens gaan verdiepen in de Suri keuken, want ik hou wel van Surifood.
    pi_70447369
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 14:35 schreef Isegrim het volgende:
    Ik heb nog nooit roti zelf gemaakt. Ik wil me nog eens gaan verdiepen in de Suri keuken, want ik hou wel van Surifood.
    Het grote probleem zat hem geloof ik in die pannekoeken. De rest is wel te doen als ik mijn collega moet geloven
    pi_70447382
    Oh, die pannenkoeken gaan wel lukken, die lijken op een Indiaas soort pannenkoek die ik ook al vaak heb gemaakt.
    pi_70447650
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 14:50 schreef Isegrim het volgende:
    Oh, die pannenkoeken gaan wel lukken, die lijken op een Indiaas soort pannenkoek die ik ook al vaak heb gemaakt.
    Ben benieuwd naar de resultaten dan
    pi_70447710
    Als ik het een keer ga maken zal ik wel foto's posten.
    pi_70504274
    Ik heb zondag uiteindelijk helemaal niet gekookt. We waren te brak. Mijn diner bestond uit chocolate chip cookies en verse ananas.
    pi_70504356
    Maandag: Pasta met rode saus
    Dinsdag: Couscoussalade
    Woensdag: Wortelsoep met broodjes
    Donderdag: -
    Vrijdag: Lasagne met zalm en spinazie
    Zaterdag: Risotto
    Zondag: kippensoep
    Ja doei.
    pi_70504401
    Op donderdag eten jullie niet?
    pi_70504452
    nee

nou, dan moeten we naar de diploma-shizzle van mn zusje en eten we 'iets' 'ergens in Den Haag'
    Ja doei.
      dinsdag 30 juni 2009 @ 12:32:32 #113
    221912 minilot
    Nancy boy
    pi_70510924
    Ha, hier ook al diploma-uitreikinggedoe. Mijn broertje is geen middelbare scholier meer! Snif.
    Daarom vrijdag soep uit de vriezer. Erg onzomers, maar geen tijd om te koken.

Vandaag:: Salade met avocado, bacon en tomatendressing (link naar recept)
    Woensdag: Aardappelkoekjes met bieslook en creme fraiche, en geroosterde kerstomaatjes
    Donderdag: Volkoren pasta met saus van tomaten, wortel en gorgonzola
    Vrijdag: (uit de vriezer) Soep van kastangechampignons, room, tijm en sjalotten

Ik ben het hele weekend, vrees ik, niet thuis, dus daarvoor maar geen eten bedacht.

Wat een mooie cake trouwens, Ise!
    pi_70512106
    de wortelsoep is ook uit de vriezer overigens
    Ja doei.
    pi_70523679
    GVD Heb ik het rundergehakt ontdooid ipv het lamsgehakt, terwijl het rundergehakt voor de meatloaf ( http://www.omnomicon.com/meatloaf ) van donderdag was en het lamsgehakt voor de gevulde paprika's van vandaag.
    pi_70537538
    Beetje rare week hier. Vanavond ben ik weg naar een workshop, morgenavond moet ik werken, vrijdagavond zit ik in Frankfurt bij Bruce Springsteen, zaterdagavond pas ik op m'n nichtjes, zondag ben ik bij m'n ouders vanwege de verjaardag van m'n moeder. We hebben toch nog geprobeerd er iets van te maken.

Vandaag: fettuccine met courgette en Parmezaanse kaas
    Donderdag: pilaf met kip en cashewnoten
    Vrijdag: -
    Zaterdag: -
    Zondag: -
    Maandag: Tex-mex burgers
    Dinsdag: Griekse salade
    pi_70537557
    tvp
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      woensdag 1 juli 2009 @ 18:59:20 #118
    221912 minilot
    Nancy boy
    pi_70555727
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 12:32 schreef minilot het volgende:

Woensdag: Aardappelkoekjes met bieslook en creme fraiche, en geroosterde kerstomaatjes

Veel te warm. Dat, plus een overschot aan trostomaten in de koelkast = gazpacho vanavond! Met brood, en een dipje van die creme fraiche en bieslook.
      woensdag 1 juli 2009 @ 19:06:18 #119
    221912 minilot
    Nancy boy
    pi_70555918
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
    de wortelsoep is ook uit de vriezer overigens
    Oooo, wat voor wortelsoep, wat voor wortelsoep? Ik blief een recept! Ik maak de mijne met bleekselderij, aardappelen, knoflook, uien, kokosmelk en Patak's MIlde Currypasta ( ) erin, en ik pureer 'm met een staafmixer. Het is verreweg mijn favoriete soep.
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 19:49 schreef Isegrim het volgende:
    GVD Heb ik het rundergehakt ontdooid ipv het lamsgehakt, terwijl het rundergehakt voor de meatloaf ( http://www.omnomicon.com/meatloaf ) van donderdag was en het lamsgehakt voor de gevulde paprika's van vandaag.
    Smaakt zo'n meatloaf nou een beetje? Ik vind het er altijd ietsje ranzig uitzien.
    pi_70556040
    Ik heb geen idee, daar moet ik nog achter komen. Het lijkt mij erg lekker als je zin hebt in iets stevigs.
    pi_70556523
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 19:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Oooo, wat voor wortelsoep, wat voor wortelsoep? Ik blief een recept! Ik maak de mijne met bleekselderij, aardappelen, knoflook, uien, kokosmelk en Patak's MIlde Currypasta ( ) erin, en ik pureer 'm met een staafmixer. Het is verreweg mijn favoriete soep.
    [..]

Smaakt zo'n meatloaf nou een beetje? Ik vind het er altijd ietsje ranzig uitzien.
    http://wiki.fok.nl/index.php/Marrokkaans_gekruide_wortelsoep
    Ja doei.
      woensdag 1 juli 2009 @ 19:32:58 #122
    221912 minilot
    Nancy boy
    pi_70556757
    quote:
    Oeh, die komt binnenkort zeker op mijn weekmenu!
    pi_70556935
    ik ben niet zo dol op bleekselderij, maar misschien gepureerd wel die van jou ga ik dus ook een keer proberen
    Ja doei.
      woensdag 1 juli 2009 @ 20:50:29 #124
    221912 minilot
    Nancy boy
    pi_70559491
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 19:38 schreef motorbloempje het volgende:
    ik ben niet zo dol op bleekselderij, maar misschien gepureerd wel die van jou ga ik dus ook een keer proberen
    Voor jou dan even compleet, voor vier forse porties:

Ingrediënten
    500 gram waspenen, in plakjes
    3 stengels bleekselderij, in plakjes
    2 stuks uien, gesnipperd
    3 tenen knoflook, gehakt
    2 flinke aardappelen, geschild en in stukjes
    30 gram roomboter
    1 el olijfolie
    4 stuks runderboullionblokjes
    3 el Patak's milde currypasta
    100 ml kokosmelk
    8 el crème fraîche

Bereiden
    - Verhit boter en olijfolie in grote pan
    - Fruit uien, bleekselderij en knoflook gedurende enkele minuten
    - Wortels toevoegen
    - Zoveel water toevoegen dat de groenten onder staan
    - Boullionblokjes en currypasta toevoegen en goed roeren
    - Soep met deksel op de pan ca. 40 minuten laten koken
    - Soep nog tien minuten zonder deksel laten inkoken
    - Soep in de pan pureren met staafmixer
    - Melk aan soep toevoegen en nog enkele minuten laten doorkoken
    - Soep serveren met klodder crème fraîche

Onmisbaar: naan erbij bakken. Zelfgemaakt is het beste, maar ik vind stiekem de knoflook/koriandernaans van Bolletje ook heel goed te eten!
    pi_70669831
    vandaag : tagliatelle carbonara

maandag : macaronie

dinsdag : aardappels (opperdoezers ) , witlof met sausje , haaskarbonades en weer boodschappen doen tot zaterdag
      zondag 5 juli 2009 @ 16:34:27 #126
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_70670679
    Eens kijken of we ons er deze keer aan kunnen houden

Zaterdag: Roti <check>
    Zondag: Home-made hamburgers met sla etc.
    Maandag: buitenshuis
    Dinsdag: Spare ribs met salade (van sperziebonen oids)
    Woensdag: Penne met pestoballetjes
    Donderdag: Improvisatie-keftedes met veggies en afbakbrood
    Vrijdag: Pannenkoekjes
    pi_70673195
    Van de vijf avonden komende week moet ik er drie werken, dus het wordt ff niet echt een weekmenu. En op dinsdag ga ik de hele avond Michael Jackson kijken dus dat wordt bestellen o.i.d.

Tot volgende week dus maar.
      maandag 6 juli 2009 @ 06:55:04 #128
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_70689557
    Vorige week heb ik me netjes aan m'n menuutje gehouden en hier de nieuwste "editie"!

Zondag:
    Lief: tortilla's (met tomaat, komkommer, ui, kaas, salda)
    Ik: couscoussalade (couscous, tomaat, komkommer, ui, feta, sla en een beetje knoflookdressing)

Maandag:
    Lief: Pannekoeken
    Ik: soep

Dinsdag:
    Ovenschotel met vis, rijst en salade

Woensdag:
    Spagetti met tomatensaus, groente en een beetje gehakt

Donderdag:
    Zalm uit de oven met aardappeltjes en wortelsalade

Deze week hoef ik eigenlijk alleen maar groente te halen, de rest heb ik in m'n vriezer zitten!
    pi_70689744
    Deze week maar 2 avonden (ok, 3..) zelf echt koken:

Maandag: eet ik ik kippensoep rest van gisteren, met een schaal yoghurt toe
    Dinsdag: ?
    Woensdag: BBQ
    Donderdag: ?
    Vrijdag: BBQ
    Zaterdag: ? VAKANTIE!!!
    Zondag: ? VAKANTIE!!!!

alleen voor dinsdag en donderdag dus nog wat bedenken, maar omdat gaat werken doen we morgen pas boodschappen, of anders vanavond, de XL is tot 10 uur open
    Ja doei.
    pi_70843524
    Ik heb er ook weer eentje, eindelijk. Allemaal slanke dingen en hij is redelijk internationaal geworden.

- koolviscurry met rijst (recept van SOS Chicken uit Ainsley's Snel en Slank)
    - couscoussalade met paprika, feta en dingetjes die ik nog tegenkom in de keuken
    - chili con carne runderstoofvlees met aardappels en bloemkool
    - moussaka met mager gehakt en 30+ geraspte kaas
    - lasagne met tonijn en wederom 30+-kaas

[ Bericht 4% gewijzigd door Mini_rulez op 10-07-2009 13:15:50 ]
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_70843668
    Woensdag: fajitas
    Donderdag: pasta pesto met kip
    Vrijdag: aardappelpuree met rabarber en visburger
    Zaterdag: kipcurry met pilafrijst (ook uit Harriott's Snel en Slank )
    Zondag: niet thuis
    Maandag: spinazielasagne met geitenkaas
    Dinsdag: karbonade, sperziebonensalade, aardappelkroketjes
    pi_70872691
    Ik ga het deze week weer eens anders doen. Ik was vorige week met mijn moeder op de markt en de groente en het fruit zijn daar toch echt weer flink goedkoper dan bij mijn vaste Turk. Ik ga dus toch maar weer eens naar de markt en dan halen wat er goed uitziet en wat goedkoop is, en dan pas daarna recepten erbij zoeken... Is niet mijn favo volgorde maar het zou theoretisch wel aardig wat geld moeten besparen...
    pi_70875046
    De komende week staat dit op het menu

Zaterdag: Pastasalade
    Zondag: Maisstamppot met varkenslapjes en komkommersalade met balsamicodressing
    Maandag: Salade met garnalen, ijsbergsla, paprika, ui en cocktaildressing
    Dinsdag: Penne met tonijn
    Woensdag: Diploma-uitreiking dus buiten de deur
    Donderdag: Pasta uit de vriezer
    Vrijdag: Gegrilde zalm / gebakken aardappeltjes / tuinbonen
    pi_70877599
    So much for geld besparen. Ik heb me arm gekocht aan al dat heerlijke zomerfruit: blauwe bessen, bosaardbeitjes, kruisbessen...

Menu:

zaterdag
    ben alleen thuis, maak een prutje met kikkererwten, geroosterde paprika, tomaat

zondag
    asperges in boerenham
    aardappeltjes uit de oven
    schnitzel

maandag
    wraps met gerookte kip, avocado, bosuitjes, crème fraîche

dinsdag
    bloemkool met een roomsausje
    gehaktballen

woensdag
    roerbak van paprika, broccoli en kip

donderdag
    Griekse snijbonen
    http://www.geocities.com/degroenteboer/recepten/snijboon/03.html (alleen die 250 ml olijfolie lijkt me niet helemaal kloppen beetje overdreven )
    gegrilde kipfilet

vrijdag
    volkorenpasta met champignons, room, spekjes

[ Bericht 5% gewijzigd door Isegrim op 11-07-2009 15:56:59 ]
    pi_70878465
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 15:49 schreef Isegrim het volgende:
    So much for geld besparen. Ik heb me arm gekocht aan al dat heerlijke zomerfruit: blauwe bessen, bosaardbeitjes, kruisbessen...
    Maar wel lekker idd
    pi_70879906
    Ja. Ik maak tegenwoordig regelmatig mijn eigen drinkontbijt. Wat yoghurt, wat fruit naar keuze, paar schepjes brinta en wat zoetstof. Lekker, slank en gezond ontbijt.
    pi_70879980
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 17:14 schreef Isegrim het volgende:
    Ja. Ik maak tegenwoordig regelmatig mijn eigen drinkontbijt. Wat yoghurt, wat fruit naar keuze, paar schepjes brinta en wat zoetstof. Lekker, slank en gezond ontbijt.
    Sounds good Ik hou het echter wel bij de yoghurt met cruesli

Hier net de eerste aanpassing op het weekmenu maar weer Ik ga grieks eten
    pi_70880033
    Voor de asperges ga ik denk ik dit recept gebruiken: http://www.mijnreceptenbo(...)romige-saus-720.html

Ik hou zelf niet zo van asperges, maar mijn vriend vindt ze wel lekker.
      zaterdag 11 juli 2009 @ 17:49:01 #139
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_70880862
    Hier een saai weekmenu:

Zondag:
    Spaghetti met tomatenprutje

Maandag:
    Zalm en aardappeltjes

Dinsdag:
    Caeser salade voor lief, een couscoussalade voor mij

Woensdag:
    "Iets uit de vriezer" - lasagne, ovenschotel?

Donderdag:
    Pastasalade

Vrijdag:
    Uit eten
    pi_70915004
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 17:18 schreef Isegrim het volgende:
    Voor de asperges ga ik denk ik dit recept gebruiken: http://www.mijnreceptenbo(...)romige-saus-720.html

Ik hou zelf niet zo van asperges, maar mijn vriend vindt ze wel lekker.

Waren superlekker, zelfs ik vond ze heerlijk.
    pi_70917680
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 15:49 schreef Isegrim het volgende:

Dat is toch allemaal seizoensfruit dat op het moment geen hol kost? We hebben een week of 2/3 terug op de markt een kilo (6 bakken) blauwebessen gekocht voor ene euro, een halve kilo frambozen voor 1,50, ....

(al met al toch 5 euro aan fruit, maar das toch 3 dagen lang sapjes drinken )
    La derecha oprime, la izquierda libera
    pi_70917745
    Twee van die kleine bakjes voor 2,50.
    pi_70917899
    Mag ik raden waar?
    pi_70918006
    Binnenrotte.
    pi_70918547
    Hm, daar hadden wij ze laatst ook vandaan (wel einde van de dag, vandaar dat we dus ook een doos met van die kleine bakjes voor 1 euro konden kopen )
    pi_70920245
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 23:14 schreef Isegrim het volgende:
    Binnenrotte.
    Vlakbij die schemerlampen en die kokosmatten toch?
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_70924602
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 00:12 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Vlakbij die schemerlampen en die kokosmatten toch?
    Niet helemaal.
    pi_71090996
    Vandaag: Vleesfondue met stokbrood, aardappeltjes en salade
    Morgen: Fusili met een tomaten/champignonsaus Lasagna
    Maandag: Hamburgers (kant en klare) op stokbrood met pindasaus of knoflooksaus, daarbij komkommer/tomaatsalade
    Dinsdag: Aardappelkroketjes, kipfilet, groenten moet ik nog bedenken.
    Woensdag: Gehakt wraps
    Donderdag: Broodje zelfgemaakte hamburger met veel sla, champignons etc.
    Vrijdag: Kantonese kip

[ Bericht 1% gewijzigd door Raissa op 19-07-2009 21:23:47 ]
    pi_71100190
    Ben met mijn vader een weekendje naar Antwerpen dus het boodschappen doen schiet er een beetje bij in deze week. Vanavond is het plan om hier te gaan eten: http://www.restaurantmich.be/
    pi_71100364
    Als je voor Roti je kip, groente en gekookt ei "stooft" in een bouilion met kerry en wat andere kruiden, dan komt het al aardig in de buurt

Geen idee of dat dé manier is, maar het is wel erg lekker
    pi_71121337
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 19:07 schreef Isegrim het volgende:
    Ben met mijn vader een weekendje naar Antwerpen dus het boodschappen doen schiet er een beetje bij in deze week. Vanavond is het plan om hier te gaan eten: http://www.restaurantmich.be/
    We hebben daar ook gegeten en het was goddelijk. Ik heb gegeten:

- Terrine van ganzenlever
    - Geflambeerde pepersteak - Peper concassé, geflambeerd met cognac
    - Crème brulée

Vanavond maak ik de Griekse snijbonen die ik eerder deze week zou maken maar die er nog liggen.
      maandag 20 juli 2009 @ 15:34:24 #152
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71151465
    Ik heb er ook weer eens 1 gemaakt!

Maandag: Low carb lasagna (http://skinnychef.com/recipes/low-carb-lasagna --> van Foodgawker!)
    Dinsdag: tartaartje (of 2?) met sperziebonen
    Woensdag: courgette uit de oven met aardappel, kaas en crème fraiche
    Donderdag: hamburger met lots of avocado op een broodje
    Vrijdag: Spaanse omelet
    Zaterdag: tomatensoep
    Zondag: preitaartjes met kip
    pi_71154279
    Mijnes weer:

Zaterdag: Japanner
    Zondag: Brood
    Maandag: Penne met tonijn
    Dinsdag: Pasta uit de vriezer
    Woensdag: Garnalenlinguine
    Donderdag: Roerbakgroenten met rijst en mora
    Vrijdag: Bij vrienden

Zaterdag op vakantie dus druk bezig de vriezer nu helemaal leeg te werken. Dan kan ik na mijn vakantie weer relaxed aan de slag met het volgooien ervan
    pi_71318827
    Mijn vorige weekmenu is niet helemaal zo gelopen als de bedoeling was
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 12:25 schreef Raissa het volgende:
    Vandaag: Vleesfondue met stokbrood, aardappeltjes en salade
    Morgen: Fusili met een tomaten/champignonsaus Lasagna
    Maandag: Hamburgers (kant en klare) op stokbrood met pindasaus of knoflooksaus, daarbij komkommer/tomaatsalade Broodje zelfgemaakte hamburger met veel sla, champignons etc.
    Dinsdag: Aardappelkroketjes, kipfilet, groenten moet ik nog bedenken. tartaartje en sla
    Woensdag: Gehakt wraps Wereldgerecht teriyaki
    Donderdag: Broodje zelfgemaakte hamburger met veel sla, champignons etc. Pizza
    Vrijdag: Kantonese kip
    Voor de komende week is dit de planning:

Vanavond verse friet met frikandellen
    Zondag Barbecue bij mijn ouders
    Maandag Tomatensoep met vers stokbrood en kruidenboter
    Dinsdag Varkenshaas saté met aardappelballetjes
    Woensdag Stokbrood met hamburgers, daarbij een tomaten/komkommer salade
    Donderdag Pasta
    Vrijdag Biefstuk in reepjes met een champignonpakketje daarover een woksausje en erbij mie.
    Zaterdag Wraps
      maandag 27 juli 2009 @ 17:00:12 #155
    248314 tompie63
    niets is wat het lijkt
    pi_71369825
    maandag : kliekjesdag , kippesoep, gebakken aardappeltjes met komkommersalade ,

dinsdag : nassi goreng met kroepoek sate en de hele shebang

woensdag : kiproomkaasburger ,erwtjes aardappelpuree en sla
      maandag 27 juli 2009 @ 17:19:02 #156
    246107 Zeroku
    An Air of Authority.
    pi_71370390
    Weekmenu's , het enigste wat bij ons vast staat is dat we friet eten op vrijdag of eventueel zaterdag. De rest van de week loopt moeders naar de winkel en zoekt het ter plekke uit .
    Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
    Lieve jongeman ben jij. :@
    Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
    :* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
      zondag 9 augustus 2009 @ 15:35:59 #157
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71733694
    Ik kwam er de laatste twee weken oids niet toe, maar nu had ik weer tijd om een weekmenuutje te maken!

Maandag: Groenteomelet met spinazie en feta
    Dinsdag: Ovenschotel van andijvie, daarop plakjes tomaat en daaroverheen een kaaskorst
    Woensdag: Tomaten-kippensoep
    Donderdag: Melanzane
    Vrijdag: Salade Nicoise
    Zaterdag: Hamburgers met avocado-ui-prutje
    Zondag: BBQ bij vrienden

donderdag 13 augustus 2009 @ 22:15:23 #158
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_71861081
    Nou, volgende week maar voor het eerst beginnen..

Maandag: Mexicaanse ovenschotel
    Dinsdag: Bami met kroepoek en saté
    Woensdag: Kipschnitzel, broccoli met kaassaus en krieltjes
    Donderdag: Spaghetti carbonara
    Vrijdag: Zalm uit de oven met broccoli erop, met aardappelpartjes
    Zaterdag:
    Zondag:

Zaterdag en zondag open vanwege mijn werk (onregelmatig+in het weekend etc)

Verder nog simpele gerechten, ben nog een beginner wb koken
    pi_71874026
    net terug uit londen en ga na alle junkfood maar weer eens aan de kook !

vrijdag: aardappelpuree met witlof ham/kaassaus en een kipschnitzel

zaterdag: friet met sateetje

zondag : zelfgemaakte kippensoep met pannekoeken

maandag : macaronie

dinsdag : gebakken krielaardappeltjes met bietjes ,wortels voor de kids en kleine gehaktballetjes
    pi_71875931
    Friet met saté en pannenkoeken klinken nou niet echt als geen junkfood. Wel lekker trouwens.

Ik ga zo ook weer een menu maken voor volgende week, eindelijk.
    Are you pondering what I'm pondering?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')