De wereld is te ingewikkeld voor mijquote:Op zondag 24 mei 2009 17:12 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Klopt, het is ook allemaal voorgeboord enzoMaar aangezien huizen nooit helemaal recht zijn, gaten iets groter zijn dan nodig en nog wat van die dingen hangen deuren altijd iets scheef
Hahaquote:Op zondag 24 mei 2009 17:19 schreef Susi het volgende:
[..]
De wereld is te ingewikkeld voor mij![]()
![]()
Gelukkig ga ik meestal in kant en klare huizen en kamers
Maargoed, jij krijgt het wel helemaal zoals jij wil. Is het verfwerk klaar ?
Da's wel heel veel van het goede. Die van vandaag heb ik ook maar overgeslagen.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat wordt weer wekelijks als het zulk weer blijft
Ah precies, dan is het wat mij betreft ook klaar inderdaadquote:Op zondag 24 mei 2009 17:32 schreef Bravebart het volgende:
[..]
HahaJe bent niet de enige hoor
Ja, verfwerk ben ik wel klaar meeHet is niet helemaal netjes (wat aanzetstrepen enzo) maar er staat nu een kast voor en er komen nog posters
Dus dat is amper meer zichtbaar straks
quote:Op zondag 24 mei 2009 17:37 schreef Yesse het volgende:
Keeees kijk je wel uit met die wekelijkse BBQ? Het is niet zo gezond he
Ik ken zoveel mensen die dat zeiden, "jaaaa wat maakt dat ene jaartje nou uit?" Tot ze er daadwerkelijk wat door kregen en opeens helemaal veranderde: "Ik wil nog helemaal niet dood!!"quote:
Misschien word ik morgen overreden door een busquote:Op zondag 24 mei 2009 17:39 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik ken zoveel mensen die dat zeiden, "jaaaa wat maakt dat ene jaartje nou uit?" Tot ze er daadwerkelijk wat door kregen en opeens helemaal veranderde: "Ik wil nog helemaal niet dood!!"
Kijk wel uit. Als je eenmaal 70 bent wil je die 10 extra jaren namelijk nog wél leven want dan is het allemaal veel te snel gegaan.
En je maakt je wel druk over de onbelangrijke dingen in het leven?quote:Op zondag 24 mei 2009 17:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien word ik morgen overreden door een busHeb ik toch lekker geBBQt
![]()
Nee, sorry, ik kan me er niet druk om maken
Mja, heb ik nog aan gedacht, maar ik kon geen kunstenaar vinden...quote:Op zondag 24 mei 2009 17:34 schreef Susi het volgende:
[..]
Ah precies, dan is het wat mij betreft ook klaar inderdaad![]()
Je kan ook je muur laten verven met een strand erop enzo
Mja, das best vreemd hèquote:Op zondag 24 mei 2009 17:41 schreef Yesse het volgende:
[..]
En je maakt je wel druk over de onbelangrijke dingen in het leven?
Ik heb iemand in de familie die zonder aanleiding kanker kreeg toen ze 15 was. Ze is nu blind en (tijdelijk?) verlamd.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:41 schreef Yesse het volgende:
oja: en misschien krijg je wel een bepaald soort kanker door het overmatig BBQ'en waardoor je heel langzaam en pijnlijk steeds slechter wordt en dán pas sterft. Je kunt ook genieten zonder al die slechte dingen
Weet je, het klinkt zwaar burgerlijk en ouderwets maar ik denk dat het wel waar is: overal waar 'te' voor staat is niet goed. Te veel eten, te veel snoepen, te veel chips in een keer eten. Behalve tevredenquote:Op zondag 24 mei 2009 17:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb iemand in de familie die zonder aanleiding kanker kreeg toen ze 15 was. Ze is nu blind en (tijdelijk?) verlamd.
Nee, overdreven gezond leven geloof ik niet in
Nounou, zo kannie wel weer hequote:Op zondag 24 mei 2009 17:41 schreef Yesse het volgende:
[..]
oja: en misschien krijg je wel een bepaald soort kanker door het overmatig BBQ'en waardoor je heel langzaam en pijnlijk steeds slechter wordt en dán pas sterft. Je kunt ook genieten zonder al die slechte dingen
Dat hoeft toch niet te betekenen dat je je risico's per se maar moet vergroten? Er zijn ook mensen die 90 worden met 75 rookjaren, maar dat betekent nog steeds niet dat het risico veel groter is/was.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb iemand in de familie die zonder aanleiding kanker kreeg toen ze 15 was. Ze is nu blind en (tijdelijk?) verlamd.
aanmerkelijk.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:50 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet te betekenen dat je je risico's per se maar moet vergroten? Er zijn ook mensen die 90 worden met 75 rookjaren, maar dat betekent nog steeds niet dat het risico veel groter is/was.
Ik zeg ook niet dat je helemaal nooit meer moet BBQ'en maar kom op, elke week kan gewoon niet goed zijn. En dan verhoogt het risico aannemelijk.
Dat hangt er trouwens heel erg vanaf hoe je BBQ'ed. Op houtskool is idd niet zo gezond, maar als je het elektrisch doet, is er weinig aan de handquote:Op zondag 24 mei 2009 17:50 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet te betekenen dat je je risico's per se maar moet vergroten? Er zijn ook mensen die 90 worden met 75 rookjaren, maar dat betekent nog steeds niet dat het risico veel groter is/was.
Ik zeg ook niet dat je helemaal nooit meer moet BBQ'en maar kom op, elke week kan gewoon niet goed zijn. En dan verhoogt het risico aannemelijk.
Hey, we hebben het hier wel over BBQ-en hèquote:Op zondag 24 mei 2009 17:53 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Dat hangt er trouwens heel erg vanaf hoe je BBQ'ed. Op houtskool is idd niet zo gezond, maar als je het elektrisch doet, is er weinig aan de hand
quote:
Diequote:Op zondag 24 mei 2009 17:45 schreef Piles het volgende:
Ik denk het idee dat je meestal een stuk vetter eet plus dat je vaak niet zo goed doorhebt of iets goed is of niet.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:51 schreef Bravebart het volgende:
[..]
aanmerkelijk.
Maar los van dat, wat is er dan zo enorm slecht aan BBQ'en?
Wij hebben ook een elektrische, noemen we ook gewoon een barbeque hoorquote:Op zondag 24 mei 2009 17:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Hey, we hebben het hier wel over BBQ-en hèDus niet grillen
Merciquote:
quote:
quote:
Het kan ook op gasquote:Op zondag 24 mei 2009 17:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Hey, we hebben het hier wel over BBQ-en hèDus niet grillen
Of je gooit het in de Croma, of op een rooster. Wat is er vetter?quote:Op zondag 24 mei 2009 17:54 schreef Susi het volgende:
Ik denk het idee dat je meestal een stuk vetter eet
Mwah, das een kwestie van kunnen bbq-enquote:plus dat je vaak niet zo goed doorhebt of iets goed is of niet.
quote:Op zondag 24 mei 2009 17:55 schreef Susi het volgende:
Wij hebben ook een elektrische, noemen we ook gewoon een barbeque hoorOverigens moeten we er wel steeds een sloot water bijgooien, het verdampt heel snel.
Barbarenquote:
A. Het is vaak enorm veel vlees (je hebt genoeg aan 100 gram per dag ofzo)quote:Op zondag 24 mei 2009 17:51 schreef Bravebart het volgende:
[..]
aanmerkelijk.
Maar los van dat, wat is er dan zo enorm slecht aan BBQ'en?
Ik zeg dat het kanquote:
Mja, BBQ'en eten mensen vaak hoofdzakelijk vlees, dat is niet zo gezond, maar de manier hoeft niet ongezonder te zijn (misschien zelfs gezonder aangezien je meer vet kwijt raakt), zeker als je het op gas/elektrisch doet.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:54 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik denk het idee dat je meestal een stuk vetter eet plus dat je vaak niet zo goed doorhebt of iets goed is of niet.
Ik ook niet, maar dat is omdat het me dan op een gegeven moment de keel uit komtquote:Op zondag 24 mei 2009 17:57 schreef Yesse het volgende:
[..]
Maar ik ben geen expert, ik zou alleen niet elke week BBQ'en
Mja, A heb je wel gelijk in; de meeste mensen denken er niet aan dat er meer dan vlees op de BBQ kanquote:Op zondag 24 mei 2009 17:57 schreef Yesse het volgende:
[..]
A. Het is vaak enorm veel vlees (je hebt genoeg aan 100 gram per dag ofzo)
B. Heel vaak is het of te rauw of te zwart. Of komt het in de in contact met de vlammen (ook niet goed)
C. Bij verkeerd BBQ'en komen er giftige stoffen vrij.
Maar ik ben geen expert, ik zou alleen niet elke week BBQ'en
Wat is er slecht aan veel vleesquote:Op zondag 24 mei 2009 17:57 schreef Yesse het volgende:
A. Het is vaak enorm veel vlees (je hebt genoeg aan 100 gram per dag ofzo)
Dat is een kwestie van kunnen bbq-enquote:B. Heel vaak is het of te rauw of te zwart. Of komt het in de in contact met de vlammen (ook niet goed)
C. Bij verkeerd BBQ'en komen er giftige stoffen vrij.
Ik wel, zolang het lekker blijftquote:Maar ik ben geen expert, ik zou alleen niet elke week BBQ'en
Daarom zeg ik ook: vaakquote:Op zondag 24 mei 2009 17:59 schreef Bravebart het volgende:
Mja, A heb je wel gelijk in; de meeste mensen denken er niet aan dat er meer dan vlees op de BBQ kanDe andere 2 punten is pure onkunde
Nou Pilesquote:Op zondag 24 mei 2009 18:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat is er slecht aan veel vleesEn ik heb genoeg als ik vol zit
Juhquote:Op zondag 24 mei 2009 18:01 schreef Yesse het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: vaakOja, en Kees, Croma is inderdaad slecht, vandaar dat er veel meer verschillende manieren zijn om vlees te bereiden
Zoals olijfolie
Nja en vaak dan nog een sausje erbij, een salade, patat, frikandellen erop. In elk geval hoort dat bij onze barbequesquote:Op zondag 24 mei 2009 17:58 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Mja, BBQ'en eten mensen vaak hoofdzakelijk vlees, dat is niet zo gezond, maar de manier hoeft niet ongezonder te zijn (misschien zelfs gezonder aangezien je meer vet kwijt raakt), zeker als je het op gas/elektrisch doet.
Rood vlees verhoogd de kans op darmkanker aanzienlijk. En er zijn volgens mij een hoop dingen waarom vlees niet zo goed is.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat is er slecht aan veel vleesEn ik heb genoeg als ik vol zit
[..]
Nee inderdaad, maar daarom doe ik ook mijn best verder zo gezond mogelijk te leven.quote:Ik zou niet in de Randstad gaan wonen, dat is pas ongezond, met al die uitlaatgassen en zware chemie![]()
Misschien moet je daar dan eens mee ophouden, dat scheelt wellichtquote:Op zondag 24 mei 2009 18:02 schreef Bravebart het volgende:
JuhNaja, ik woon in de meest vervuilde stad van Nederland, dus ik BBQ lekker door
Oh, had er nog nooit van gehoord eigenlijkquote:Op zondag 24 mei 2009 18:02 schreef Bravebart het volgende:
Nou PilesMeer dan 100 gram vlees per dag is niet goed voor je
Vlees is in principe helemaal niet gezond, maar er zitten wel essentiële voedingsstoffen in (eiwitten enzo) die een mens nodig heeft
Wij doen altijd vlees/stokbrood/salades maar ik wil eens groenten op de BBQ gaan proberenquote:Op zondag 24 mei 2009 18:03 schreef Susi het volgende:
[..]
Nja en vaak dan nog een sausje erbij, een salade, patat, frikandellen erop. In elk geval hoort dat bij onze barbeques
Voor zwangere mensen is het ook niet goedquote:Op zondag 24 mei 2009 18:04 schreef Yesse het volgende:
[..]
Rood vlees verhoogd de kans op darmkanker aanzienlijk. En er zijn volgens mij een hoop dingen waarom vlees niet zo goed is.
Mwa, heel Zuid-Holland doet niet echt onder voor elkaar, en ik wil eigenlijk niet weg uit de Randstadquote:Op zondag 24 mei 2009 18:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien moet je daar dan eens mee ophouden, dat scheelt wellicht![]()
![]()
Oeh stokbrood met kruidenboter, natuurlijkquote:Op zondag 24 mei 2009 18:04 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Wij doen altijd vlees/stokbrood/salades maar ik wil eens groenten op de BBQ gaan proberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |