Jawel, hier ook, maar door dat raam kunnen ze zelf ook kijken en zien ze dat er wel degelijk iemand thuis is.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 08:47 schreef Damzkieee het volgende:
We hebben een raam in de deur, dus kan zo zien of ik opendoe of niet.
Onbekende = niet open.
Als het een onbekende is die om 23.00 aanbelt, dan snapt diegene zelf ook wel dat ik niet opendoe. Hoef me dus niet te verantwoorden voor het niet opendoen van de deurquote:Op zaterdag 23 mei 2009 08:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jawel, hier ook, maar door dat raam kunnen ze zelf ook kijken en zien ze dat er wel degelijk iemand thuis is.
Die vervolgens niet opendoet....
Ja ik had het er met mijn buurvrouw van 3 huizen verder over en die heeft een heel andere insteek. Daar is iedereen altijd welkom, vooral onverwachts. Het is zelfs zo dat als ze van plan was te sporten oid, ze het bezoek gewoon in haar huis laat en zelf even weg gaat.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 09:01 schreef vosss het volgende:
Ik heb echt een grafhekel aan ineens verplicht gezellig doen omdat je onverwacht bezoek hebt. Misschien was ik wel met hele andere dingen bezig en die moet ik dan maar ineens aan de kant zetten omdat iemand zomaar even langs komt zonder het van te voren aan te kondigen
Dit dus , ik heb zelfs liever helemaal geen mensen over de vloer.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 09:01 schreef vosss het volgende:
Ik doe sowieso zelden de deur open.
Mensen bellen van te voren even dat ze langs komen en als er niet gebeld is heb ik meestal geen zin in onverwacht bezoek.
De mensen die wel bellen van te voren zijn 24 uur per dag welkom; degene die niet bellen sowieso niet.
Ik heb echt een grafhekel aan ineens verplicht gezellig doen omdat je onverwacht bezoek hebt. Misschien was ik wel met hele andere dingen bezig en die moet ik dan maar ineens aan de kant zetten omdat iemand zomaar even langs komt zonder het van te voren aan te kondigen
Ik doe er mooi niet aan mee
Tenzij het een ketting is die je om je fiets doet heb je nogal weinig aan zoon ding.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 08:53 schreef Ajam het volgende:
Ik woon in een portiekflat, en heb een ketting op de deur. Dus het ligt er aan, ze moeten eerst voorbij mijn intercom en voorbij mijn ketting, maar als het een bekende is maak ik wel open ja.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:35 schreef Ladylike het volgende:
ja hoor, het kan een gezellige nacht worden
was vanacht 4 uur toen het onverwachte bezoek weg ging
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:35 schreef Ladylike het volgende:
Ik stond jaren terug een keer voor de verkeerde deur een verdieping hoger dan de mijne. Daar ook nog maar even wat gedronken.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:35 schreef Ladylike het volgende:
hopppaakkeeee, even grootmoeders sieraden weg gappenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 09:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja ik had het er met mijn buurvrouw van 3 huizen verder over en die heeft een heel andere insteek. Daar is iedereen altijd welkom, vooral onverwachts. Het is zelfs zo dat als ze van plan was te sporten oid, ze het bezoek gewoon in haar huis laat en zelf even weg gaat.
Je weet heus wat voor types er in je huis zittenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:42 schreef GWD het volgende:
[..]
hopppaakkeeee, even grootmoeders sieraden weg gappen
Ik houd ook niet van onverwacht bezoek.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 09:01 schreef vosss het volgende:
Gluren wie het is.. is het een bekende.. prima.. kan er wat zijn ofzo..quote:Op zaterdag 23 mei 2009 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Doe jij dan nog open?
TS niet. Als ik niemand verwacht is het na achten 's avonds gebeurd.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:27 schreef akbar het volgende:
Alleen die kutpolitie doe ik niet voor open, toen ik 19 was belde die honden een keer om 2 uur snachts aan en schenen met zaklampen naar binnen terwijl ik zeker wist dat ik de afgelopen 12 maanden niets had uitgespookt, opsodemieteren! doe ik open voor de politie slaan ze mij in de boeien horen ze mij voor allerlei shit uit die ik niet gedaan heb en dan mag ik weer gaan, nee dan bedank ik feestelijk![]()
alleen toen die honden 6 jaar later aanbelde had ik wel iets geflikt wat niet door de beugel kan, maar dan bellen ze om 7 uur sochtends gewapend met breekijzers en een stormram, ja dan kun je maar beter open doen.
Vieze honden dat het zijn!
Ik heb een hal en intercom ik vraag dan wel wie het is. Mensen kunnen hulp nodig hebben tenslotte. Had een tijd terug me sleutels in de deur laten zitten. Dan is het toch wel prettig als een van de buren bereid is de deur open te doen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:29 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Gluren wie het is.. is het een bekende.. prima.. kan er wat zijn ofzo..
Onbekende.. blijft maar lekker buiten staan!
Dit dus.quote:
Trollquote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:27 schreef akbar het volgende:
Alleen die kutpolitie doe ik niet voor open, toen ik 19 was belde die honden een keer om 2 uur snachts aan en schenen met zaklampen naar binnen terwijl ik zeker wist dat ik de afgelopen 12 maanden niets had uitgespookt, opsodemieteren! doe ik open voor de politie slaan ze mij in de boeien horen ze mij voor allerlei shit uit die ik niet gedaan heb en dan mag ik weer gaan, nee dan bedank ik feestelijk![]()
alleen toen die honden 6 jaar later aanbelde had ik wel iets geflikt wat niet door de beugel kan, maar dan bellen ze om 7 uur sochtends gewapend met breekijzers en een stormram, ja dan kun je maar beter open doen.
Vieze honden dat het zijn!
Ja maar je hoeft het niet op te zoeken. 's avonds is de kans op onguur volk gewoon stukken groter en de kans op normaal bezoek heel laag.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:11 schreef Mestras het volgende:
tegenwoordig komen mensen die kwaad in de zin hebben meestal tussen de middag al ff buurten. dus dan kan je nooit meer je deur open doen ook niet om 14uur smiddagsdan heb je net zo veel kans op een verdacht persoon als savonds
jah egtwaar? maar die kun je toch wel aan, ben juh niet veel beter als hun?quote:
nee zij hebben pistolen en ik nietquote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:41 schreef Powerkiwi het volgende:
[..]
jah egtwaar? maar die kun je toch wel aan, ben juh niet veel beter als hun?
Juist niet, in boerendorpen komen nooit junkys en zwervers maar in de stad wel, ik wil niet open doen snachts en verkracht worden door een dronken crackrokende marokkaan die ook nog eens mijn betamax videorecorder mee neemtquote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:10 schreef Remake het volgende:
Juistem, de bage mensen wonen allemaal in boeren dorpen.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:19 schreef Osramp het volgende:
Ik doe altijd open met een jas aan. Is het ongewenselijk bezoek, dan zeg ik dat ik net van plan was weg te gaan want ik heb mijn jas al aan.
Staan er mensen voor de deur die ik wel graag binnen heb, dan zeg ik dat ik NET thuis kom en doe mijn jas uit.
ja en? ik roep vrij hard "geen interesse - ga maar naar de buren" - en dan gaan ze weg?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 08:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jawel, hier ook, maar door dat raam kunnen ze zelf ook kijken en zien ze dat er wel degelijk iemand thuis is.
Die vervolgens niet opendoet....
Die hebben zeker allemaal teveel naar Opsporing Verzocht gekeken.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:09 schreef Remake het volgende:
Wat een bange mensen op fok?
dan gaan we morgen allemaal bij jou aanbellenquote:
Whehe, jij woont in het huis van Samson & Gert!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:03 schreef Mikkie het volgende:
Onze bel is kapot dus ze bellen eigenlijk altijd even op m'n mobiel. Maar zo niet, dan is de kans groot dat ik niet open doe omdat het geheid irritant kutbezoek is voor m'n huisgenoot, die loopt maar lekker zelf. Mocht die er niet wonen, dan zou ik wel open doen.
Nee, moeten ze te hard bonken en dan nog hoor ik het niet of wil ik het niet horenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:44 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Whehe, jij woont in het huis van Samson & Gert!
Maar die mensen daar kloppen toch gewoon op de deur?
en twee huilende donkere mannen? laat je die ook staan?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:16 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
behalve in noodgevallen - dan doe ik wel open natuurlijk...
en hoe ik dat bepaal? tja - 2 huilende meisjes - overstuur laat ik wel binnen - maar twee donkere mannen die ik niet ken bijvoorbeeld weer niet.
Ja als het 's nachts is ga ik wel boven uit het slaapkamerraam hangen om te vragen wat er is. En als het geloofwaardig overkomt en de persoon er redelijk betrouwbaar uit ziet, ok.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:52 schreef kanovinnie het volgende:
Raampje van de deur open en vragen wat er is. Misschien heeft iemand een noodgeval.
Ik heb ook een keer ergens aangebeld nadat ik een klap had gekregen midden in de nacht
Ik was toen iig wel blij. we hadden op de een of andere manier ruzie gekregen met 4 gasten, wij waren met 4 jongens en 4 meiden, dus ik had ook geen zin om daar 4 tegen 4 te gaan staan knokken op straat.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja als het 's nachts is ga ik wel boven uit het slaapkamerraam hangen om te vragen wat er is. En als het geloofwaardig overkomt en de persoon er redelijk betrouwbaar uit ziet, ok.
Dronken gasten lijkt me opzich wel leuk, tenzij ze baldadig doen of blijven schreeuwen enzo.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Er wordt hier nog wel eens aangebeld door lolbroeken die uit de kroeg komen rollen dus ik kijk/luister wel even wie er waarom voor de deur staat omdat ik geen zin heb om voor niks te lopen maar verder doen wij in principe gewoon open. Ik zou niet weten waarom niet.
Als we naar bed willen dan sturen we ze gewoon weer weg. Spontaan bezoek vind ik prima maar dan moeten ze er ook tegen kunnen dat ze soms niet binnengelaten worden omdat het niet uitkomt.
Als dat ieder weekend gebeurt gaat het vervelen hoor.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dronken gasten lijkt me opzich wel leuk, tenzij ze baldadig doen of blijven schreeuwen enzo.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:19 schreef Osramp het volgende:
Ik doe altijd open met een jas aan. Is het ongewenselijk bezoek, dan zeg ik dat ik net van plan was weg te gaan want ik heb mijn jas al aan.
Staan er mensen voor de deur die ik wel graag binnen heb, dan zeg ik dat ik NET thuis kom en doe mijn jas uit.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:45 schreef Sapstengel het volgende:
Ik deed een keer de deur open om 23:00, stonden er 5 dronken studenten voor m'n deur die naar binnen stormden, een polonaise door de woonkamer hielden en weer wegliepen. Oja en eentje vroeg nog of hij een banaan mocht.
"Oh, dus jij wilt haar slaan? Nou daar steek ik mooi even mijn gezicht voor, haha!"quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik was toen iig wel blij. we hadden op de een of andere manier ruzie gekregen met 4 gasten, wij waren met 4 jongens en 4 meiden, dus ik had ook geen zin om daar 4 tegen 4 te gaan staan knokken op straat.
Gelukkig gingen die gasten weg. Eerst wilden ze een meisje slaan, maar daar ging ik maar eventjes tussen staan.
"oh dus jij doet aggresief tegen een meisje? ik ga er wel even tussen staan".quote:Op zondag 24 mei 2009 11:45 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
"Oh, dus jij wilt haar slaan? Nou daar steek ik mooi even mijn gezicht voor, haha!"
Wat een gezelschapsmens ben jij zegquote:Op zaterdag 23 mei 2009 09:01 schreef vosss het volgende:
Ik doe sowieso zelden de deur open.
Mensen bellen van te voren even dat ze langs komen en als er niet gebeld is heb ik meestal geen zin in onverwacht bezoek.
De mensen die wel bellen van te voren zijn 24 uur per dag welkom; degene die niet bellen sowieso niet.
Ik doe er mooi niet aan mee
Gewoon een check hoe anderen doen in zulke gevallen. Of ik nu zo panisch ben of dat meer mensen de deur gesloten houden. En dat is dus zo dus zo gek is mijn gedrag niet.quote:
Of de meerderheid van FoK is panisch, wat ik wel denkquote:Op zondag 24 mei 2009 15:33 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Gewoon een check hoe anderen doen in zulke gevallen. Of ik nu zo panisch ben of dat meer mensen de deur gesloten houden. En dat is dus zo dus zo gek is mijn gedrag niet.
Zeker niet.quote:Op zondag 24 mei 2009 15:33 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Gewoon een check hoe anderen doen in zulke gevallen. Of ik nu zo panisch ben of dat meer mensen de deur gesloten houden. En dat is dus zo dus zo gek is mijn gedrag niet.
aanvulling op mn eerdere post:quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:35 schreef Ladylike het volgende:
Dat dus, dat had ik ook, gewoon lekker buiten laten staan die mafkezen.quote:[b]Op zondag 24 mei 2009 17:00 schreef Ik ben een keer om drie uur snachts wakker geschrokken van de deurbel, er stonden 2 politieagenten met zaklampen naar binnen te schijnen, en over de gallerij aan het lopen en bij mensen aan te bellen. Ik heb toen ook niet opengedaan.
Ik laat je gerust voor een dichte deur staan, of je me nou wel of niet ziet kijken.
Woon in een appartement, 3 hoog, ben uit bed gestapt op te kijken wie het was, zag ik net nog een vriendin van me haar auto instappen en wegrijden.quote:
nee zeker nietquote:Op zaterdag 23 mei 2009 09:18 schreef IJsblock het volgende:
Vooral op 5 December laat ik niemand binnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |