Ben je weer is ff in Nederland...quote:Op maandag 25 mei 2009 13:35 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik ga eens een stuk op de brommer rijden. Ben toch al 3 jaar niet bij Eindhoven Airport geweest, dus daar doe ik een biertje. Zal onderweg het weer ook maar in de gaten houden.
Ideetje, fototoestel mee?quote:Op maandag 25 mei 2009 13:35 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik ga eens een stuk op de brommer rijden. Ben toch al 3 jaar niet bij Eindhoven Airport geweest, dus daar doe ik een biertje. Zal onderweg het weer ook maar in de gaten houden.
Damnquote:Op maandag 25 mei 2009 13:33 schreef horned_reaper het volgende:
Met een hoop onweer ja !
[ afbeelding ]
De grote buien die over NL komen ontstaan vanavond pasquote:
Dat is een behoorlijke bui jaquote:Op maandag 25 mei 2009 14:36 schreef horned_reaper het volgende:
God wat een onweer in Belgiė !!!![]()
[ afbeelding ]
Meer info en fotos aubquote:
Buien voor het westen moeten nog ontstaan, dit is zeg maar het voorgerecht, het nagerecht moet nog komenquote:Op maandag 25 mei 2009 14:55 schreef Frankz0rz het volgende:
Alleen Limburg krijgt hier dus mee te maken?
Het plenst hier nu serieus. Helaas zit ik op mijn werk en kan dus geen foto's maken.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:49 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Meer info en fotos aub
Oh my god
De laatste bliksem waarneming was op maandag 25 mei om 14:40 uur. Er waren 583 waarnemingen.
Bekijk het beeld
Limburg krijgt hier haast niets van... het gaat er precies langs...quote:Op maandag 25 mei 2009 14:56 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Buien voor het westen moeten nog ontstaan, dit is zeg maar het voorgerecht, het nagerecht moet nog komen
[ afbeelding ]
Je zou daar nu maar wonen![]()
Maak anders wat print-screens. Scherm tegen het raam aan.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:58 schreef Dorknoper het volgende:
[..]
Het plenst hier nu serieus. Helaas zit ik op mijn werk en kan dus geen foto's maken.
Jij zegt dat er nog heel veel zware buien gaan ontstaan boven Frankrijk?quote:Op maandag 25 mei 2009 14:59 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Limburg krijgt hier haast niets van... het gaat er precies langs...
Dit is geen voorgerecht... dit is hoogstens het servetje
Klopt die zijn nu aan het onstaan en trekken allemaal de noordzee op en schampen het westen van het land.quote:Op maandag 25 mei 2009 15:01 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Jij zegt dat er nog heel veel zware buien gaan ontstaan boven Frankrijk?
Nice, en is er al een verwachting wanneer die buien over het westen trekken of is dat nu nog onmogelijk?quote:Op maandag 25 mei 2009 14:56 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Buien voor het westen moeten nog ontstaan, dit is zeg maar het voorgerecht, het nagerecht moet nog komen
[ afbeelding ]
Je zou daar nu maar wonen![]()
Er komen nog zware buien aan, ik weet niet waarquote:Op maandag 25 mei 2009 15:01 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Jij zegt dat er nog heel veel zware buien gaan ontstaan boven Frankrijk?
Boven Bretagne gaat het nu ook BOEM!quote:Op maandag 25 mei 2009 15:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat complex activeert daarvóór nog ff flink.
altijd he.. maar niets bijzonders te zien. Eindhoven trekt dicht met vanuit het ZW/W dikkere bewolking. Aangenaam warm voor mij, maar voor de rest van broeierig. Geen wind ook.quote:
Mooie foto, 1 zo'n complex en verder 'helder'.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
En bewegend: http://www.sat24.nl/homepage.aspx?html=zoom&xas=280&yas=220 KABOOM!
Hmm, jammer, Groningen is nog stralend, met zon, geen wind.quote:Op maandag 25 mei 2009 15:29 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
altijd he.. maar niets bijzonders te zien. Eindhoven trekt dicht met vanuit het ZW/W dikkere bewolking. Aangenaam warm voor mij, maar voor de rest van broeierig. Geen wind ook.
quote:Op maandag 25 mei 2009 15:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Boven Bretagne gaat het nu ook BOEM!![]()
http://www.sat24.nl/
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=satradar
Ik hoop het ook ja. Ik ga alvast even mijn camera opladen en mijn statief uit de kast halen, mocht het nog wat worden, dan kan ik in ieder geval proberen wat foto's te maken. Wel jammer dat mijn ramen op het oosten en westen kijken. Dus niet waar de bui vandaan komt.. anders had ik misschien wat foto's kunnen maken van de bui in aantochtquote:Op maandag 25 mei 2009 15:13 schreef Stephan1237 het volgende:
Kom op onweer, beetje doorzetten richting rotterdam , kom op
Ik ga er gewoon uit.quote:Op maandag 25 mei 2009 15:35 schreef Stephan1237 het volgende:
denk dat het pas vannacht is terwijl iedereen ligt te slapen
Maar dan komt het onweer wel naar jou toequote:Op maandag 25 mei 2009 15:37 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon uit.Alleen durf ik niet echt om op het balkon te gaan zitten met mijn statief.. dat is dan 1 grote bliksemafleider..
Op het balkon zal het wel goed gaan denk ik, in het open veld is het wat anders, er zal heus wel iets van een bliksemafleider bij jou in de buurt zijn, een statief zal niet het hoogste zijn in de omgeving. De mogelijke windstoten en regen zullen meer schade aan kunnen richten.quote:Op maandag 25 mei 2009 15:37 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon uit.Alleen durf ik niet echt om op het balkon te gaan zitten met mijn statief.. dat is dan 1 grote bliksemafleider..
Zelfde verhaal in Nijmegen inderdaad.quote:Op maandag 25 mei 2009 15:54 schreef ruudjuhhh het volgende:
Hier in Ede is de zon nu weg...grauwe lucht en erg broeierig....
Lolquote:Op maandag 25 mei 2009 16:05 schreef kahaarin het volgende:
KNMI is ook wakker:
[ afbeelding ]
Voorwaarschuwing Wegverkeer
Waarschuwing VERKEERSOVERLAST DOOR ZWARE NEERSLAG
Toelichting In de avond en nacht trekken onweersbuien over het westen en noordwesten van het land naar het noorden. Deze buien kunnen voor verkeersoverlast zorgen.
Bericht nummer 1
Opgesteld maandag 25 mei 2009 15.58 uur
Volgend bericht 21.00
Hmm, Groningen toch geel, wie weet.....![]()
![]()
Nou.. ik woon in een flat.. En sinds da ik een docu gezien heb over onweer ben ik toch wat voorzichtiger. Maar ik zit al jaren te azen om eens foto's van onweer te kunnen makenquote:Op maandag 25 mei 2009 15:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Op het balkon zal het wel goed gaan denk ik, in het open veld is het wat anders, er zal heus wel iets van een bliksemafleider bij jou in de buurt zijn, een statief zal niet het hoogste zijn in de omgeving. De mogelijke windstoten en regen zullen meer schade aan kunnen richten.*Ik wil gewoon foto's zien omdat er hier (Groningen) waarschijnlijk niets gaat vallen. *
quote:Op maandag 25 mei 2009 16:21 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Lolik zat effe te kijken van "wtf is dat nou voor een kaart".. ik dacht dat ze utrecht verkeerd hadden getekend.. maar het zijn geen provincies dus
Lol, was er vorig jaar niet iemand bij wie de bliksem in de camera sloeg? Ik kan me nog herinneren dat er hier toen een filmpje van was. Gewoon door blijven proberen, ooit zal het wel eens lukken toch?quote:Op maandag 25 mei 2009 16:25 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Nou.. ik woon in een flat.. En sinds da ik een docu gezien heb over onweer ben ik toch wat voorzichtiger. Maar ik zit al jaren te azen om eens foto's van onweer te kunnen makenDe eerste keer hadden we 's nachts een harstikke mooie bui: had ik mijn statief nog niet, die kwam de dag daarna binnen. Tweede keer was mijn camera leeg. En de derde keer heb ik er doorheen geslapen.
quote:Op maandag 25 mei 2009 16:21 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Lolik zat effe te kijken van "wtf is dat nou voor een kaart".. ik dacht dat ze utrecht verkeerd hadden getekend.. maar het zijn geen provincies dus
Die 3 uurs vooruitblik klopt echt van geen kant... die laat alles al de hele dag recht de noordzee op gaan... daar moet je niet naar kijken ^^quote:Op maandag 25 mei 2009 16:58 schreef sander-3 het volgende:
hmm verdomme.. Als je de loop aanzet, lijkt het alsof dat naar de Noordzee schuift
Dat is dan ook volgens de verwachtingen van enkele uren geleden.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:58 schreef sander-3 het volgende:
hmm verdomme.. Als je de loop aanzet, lijkt het alsof dat naar de Noordzee schuift
Ik kijk ook niet naar die vooruitblik, maar naar dit. Als het gewoon die kant op blijft gaat, zou het de Noordzee op gaan. Maar misschien dat er nog wat bij komtquote:Op maandag 25 mei 2009 16:59 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Die 3 uurs vooruitblik klopt echt van geen kant... die laat alles al de hele dag recht de noordzee op gaan... daar moet je niet naar kijken ^^
Ooh, nou dan is het goed.ik wacht het wel af. Ik heb mijn camera iig in de aanslag, dus als die bui overkomt, zal ik hem hebben ookquote:Op maandag 25 mei 2009 17:01 schreef Stephan1237 het volgende:
Jongens en meiden hier: Alles moet nog ontstaan
Dat heet een aardbeving.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:07 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik denk dat het forum hier snachts wel druk is ,
Ik denk ook wel dat ik uit me bed gedonderd word
Klopt:quote:Op maandag 25 mei 2009 17:01 schreef Stephan1237 het volgende:
Jongens en meiden hier: Alles moet nog ontstaan
Ik hoop natuurlijk dat het hele land dit krijgt.quote:de buien ontstaan pas later op de avond, voornamelijk in het noordwesten van Frankrijk en trekken dan via de westelijke helft van de Benelux richting het noorden van Nederland (Groningen/Friesland/Noordoostpolder). Dat kunnen zware buien zijn met fiks onweer, hagel, veel regen en lokaal zware windstoten.
Ik moet nog leren, en waarschijnlijk vroeg naar bed.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:07 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik denk dat het forum hier snachts wel druk is ,
Ik denk ook wel dat ik uit me bed gedonderd word
Ja, alle ramen staan ook open.quote:
Hoe groot acht je de kans dan dat ik hier in Groningen nog een mooi showtje krijg vannacht ?quote:Op maandag 25 mei 2009 17:10 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Klopt:
[..]
Ik hoop natuurlijk dat het hele land dit krijgt.
KNMI guidance:quote:Op maandag 25 mei 2009 17:14 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hoe groot acht je de kans dan dat ik hier in Groningen nog een mooi showtje krijg vannacht ?
Ik kan er vrijwel niets over zeggen, aangezien alles nog moet ontstaan.quote:NEERSLAG:
In de Hir Uitvoer wordt de buiigheid boven Belgiė volledig gemist, wel in de EC00 Uitvoer. Gaat ten Z van ons land langs. In het zuidoosten hierdoor in de middag kleine kans op een bui, wanneer deze komt met hagel. Vanavond en vannacht trekken de buien over het westen noordoostwaarts. Kans op hagel. Kans op zwaar onweer is volgens KOUW in het zuiden en zuidwesten tussen 1521 40-50%
Me2, met me 4MP cameraquote:Op maandag 25 mei 2009 17:26 schreef Take_A_Picture het volgende:
Laat ik nou net in het westen wonen :-) (oude wetering, vlakbij Leiden).
Ik ga proberen om, als het inderdaad tekeer gaat en als het lukt, foto's te maken :-) en zo niet dan niet!
Inderdaad, maar nog niets koeler, ik vind het een beetje drukkend.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:27 schreef horned_reaper het volgende:
Hier in Groningen wordt de lucht opeens flink bewolkt en een beetje grauw en donker in de verte :S
Dat wordt omvliegen voor de vliegtuigen in de buurt, en een redelijk stuk ook.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Lekker hoge wolken: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1
Hmhm... En da's ook nog een drukke route daar (Eurocontrol bij Maastricht en vliegvelden van o.a,. Luik, Maastricht, Dusseldorf, Weeze, Keulen/Bonn enz.).quote:Op maandag 25 mei 2009 17:55 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat wordt omvliegen voor de vliegtuigen in de buurt, en een redelijk stuk ook.
Ik ben recentelijk nog kris-kras over Java heen gevlogen op een route van JOG (Yogyakarta) naar CGK (Jakarta), vanaf Jogja naar het zuidwesten tot over de zee, toen met een scherpe bocht naar het N tot over de noordkust en dan W tot voorbij Jakarta en met een boogje tegen de klok in weer terug landen op het vliegveld. Mooie vlucht met veel mooie wolkenpartijen.. camera zat in mijn baggage helaasquote:Op maandag 25 mei 2009 17:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmhm... En da's ook nog een drukke route daar (Eurocontrol bij Maastricht en vliegvelden van o.a,. Luik, Maastricht, Dusseldorf, Weeze, Keulen/Bonn enz.).
Wat er in die tassen zit, zorgt toch wel voor een beetje verkoeling? In de vorm van wat blikjes?quote:Op maandag 25 mei 2009 18:43 schreef JDude het volgende:
In Breda was het daarstraks bewolkt, maar nu wordt het weer wat helderderderder vanuit het zuidwesten. Wel verdomd broeierig, zeker als je net met twee zware tassen een gekoelde Albert Heijn uit wandelt.
Zou mooi zijn. Ik hecht meer waarde aan de weerberichten van de RTL, dan die van de NOS. Zijn betrouwbaarder. Dit heeft Kassa (Vara) eens in het verleden onderzocht.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:44 schreef horned_reaper het volgende:
Helga de Leur vertelde net in het weerbericht dat het vannacht noodweer kon worden op bepaalde plaatsen in het land !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |