Mafketelquote:Op maandag 7 juni 2010 12:01 schreef tennille het volgende:
Onzin? Nou ja, dan geloof je het maar niet allemaal! .. het zal me een zorg zijn.
Ik ben al lang blij, dat ik mijn zaakjes op orde heb en er zijn vast wel mensen, die me wel geloven!
De ballen!
hey een werkenmerquote:Op maandag 7 juni 2010 11:52 schreef tennille het volgende:
Belangrijke info. voor mensen met een boete an gettyimages
Ruim een week geleden werd ik ook geconfronteerd met gettyimages......Boete: 1089 euro!!!
Ca. 8 jaar geleden heeft een kennis van mij een site gemaakt voor mijn nieuw op te starten bedrijfje.
Hij heeft destijds op het internet twee foto's gevonden, die hij geschikt vond voor de "startpagina".
Toen werd er wellicht niet gewaarschuwd voor het mogelijk auteursrechtelijk bescherm zijn van een beeld??!! Hoe dan ook, ik krijg nu de rekening!!
Mijn twijfel was groot: ga ik dit zomaar betalen? kunnen ze mij zomaar een boete geven? wat zijn mijn rechten? Is dit wel "zuivere koffie"? Ben ik verantwoordelijk... of mijn kennis.....enz enz enz.....????
Ik heb her en der geinformeerd en uiteindelijk sprak ik een man, die me duidelijkheid kon geven.
Hij zit al jaren in die wereld en werkt ook vaak met gettyimages!!!
Volgens hem is het een zeer vooraanstaand bedrijf en 'swerelds grootste leverancier van beeldmateriaal.
Ze hebben sterke juridische afdeling en de kans dat je gedagvaardigd wordt is groot!
Zijn advies was heel duidelijk: betaal de boete... want als je de confrontatie aangaat met hen....dan verlies je! Ik betaal de boete dus vandaag en daarmee is de kous af!!
Wel vond ik het melden van deze informatie belangrijk, omdat ik o.a. op deze site las, dat heel veel mensen in dezelfde situatie zitten en er geen raad mee weten. Je kan het maar beter precies weten en afhandelen, toch? Succes allemaal!!
Goed zo.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:05 schreef tennille het volgende:
Ik heb me wel erg vergist, toen ik me aanmelde, deze site is voor blagen.... kleuters...
Daar verspil ik mijn tijd niet aan, ik ben weg!!!!!
We zullen je missenquote:Op maandag 7 juni 2010 14:05 schreef tennille het volgende:
Ik heb me wel erg vergist, toen ik me aanmelde, deze site is voor blagen.... kleuters...
Alleen de belangrijkste zaken worden gepubliceerd op rechtspraak.nl, bovendien worden de uitspraken geanonimiseerd, dus dat is nogal logisch.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:22 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Mafketel
Er staan 0 zaken op rechtspraak.nl met getty erin
quote:Op maandag 7 juni 2010 14:05 schreef tennille het volgende:
Mwoa, je lange post is minimaal apart te noemen. Het advies om simpelweg maar te betalen, is zonder meer een slecht advies. Dan is het niet raar als men (ikzelf incluis) zich afvraagt wat je precies met Getty te maken hebt.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:05 schreef tennille het volgende:
Als dat zo was, was je op je plaats geweestquote:Op maandag 7 juni 2010 14:05 schreef tennille het volgende:
Of je verdiept je in de materie en komt tot de conclusie dat Getty geen poot heeft om op te staan als bij het eerste verzoek de foto's worden verwijderd.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:34 schreef tennille het volgende:
Wat een wantrouwen, zielig gewoon!!!
Ik heb inmiddels ook van enkele advocaten een reactie ontvangen en guess what? Zelfde antwoord!
Jullie zitten daar maar achterover en komen niet verder dan een beetje dom lullen op een forum..
Als je het nou zelf eens uit gaat zoeken, hoe lijkt je dat?
Of je doet dat niet en je wacht rustig af tot je gedagvaard wordt of zo.. hi hi...
Ik denk dat er nog vele miljoenen mensen eerder in de rij voor een dagvaarding staan. Zoveel haast zal er wel niet achterzitten. Net als met incassobureaus zal het in 99 van de 100 gevallen blijven bij dreigen met... in de hoop dat mensen overstag gaan.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:34 schreef tennille het volgende:
Ik heb inmiddels ook van enkele advocaten een reactie ontvangen en guess what? Zelfde antwoord!
Jullie zitten daar maar achterover en komen niet verder dan een beetje dom lullen op een forum..
Of je doet dat niet en je wacht rustig af tot je gedagvaard wordt of zo.. hi hi...
Je zou toch vertrekken? Pleur op met je kutpostsquote:Op maandag 7 juni 2010 14:34 schreef tennille het volgende:
quote:Op maandag 7 juni 2010 18:31 schreef De-Hamster het volgende:
Ben benieuwd hoe dit is afgelopen. Is wel een goude business, gewoon eventjes duizenden foto's maken van allemaal abstracte dingen, er een eigen site van maken, voorwaarden specificeren en achter enkele jaren eens gaan kijken hoeveel geld je kan gaan innen.
Je kunt ook gewoon eventjes die duizenden foto's die je gemaakt hebt inleveren bij een stockbureau.quote:Op maandag 7 juni 2010 18:31 schreef De-Hamster het volgende:
Ben benieuwd hoe dit is afgelopen. Is wel een goude business, gewoon eventjes duizenden foto's maken van allemaal abstracte dingen, er een eigen site van maken, voorwaarden specificeren en achter enkele jaren eens gaan kijken hoeveel geld je kan gaan innen.
Je krijgt een licentie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:42 schreef deenigeechteTS het volgende:
Wat als TS het plaatje wel degelijk gekocht heeft, bijv bij fotolia (DAAR zit gettyimages toch bij aangesloten?)? Hoe valt dat te bewijzen? Hoe kan gettyimages controleren of jij het plaatje niet of wel hebt betaalt? Of wat als gettyimages het plaatje niet zelf heeft gemaakt? Hoe kunnen zij dat bewijzen?
Hele topic gelezen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:11 schreef frank_r het volgende:
Ik heb ok zo'n brief gekregen hoe is het afgelopen met de mensen die hier ook mee van doen hebben gehad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |