abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82435744
Onzin? Nou ja, dan geloof je het maar niet allemaal! .. het zal me een zorg zijn.
Ik ben al lang blij, dat ik mijn zaakjes op orde heb en er zijn vast wel mensen, die me wel geloven!
De ballen!
pi_82436430
Die getty-spam hierboven
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 7 juni 2010 @ 12:22:00 #178
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_82436577
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:01 schreef tennille het volgende:
Onzin? Nou ja, dan geloof je het maar niet allemaal! .. het zal me een zorg zijn.
Ik ben al lang blij, dat ik mijn zaakjes op orde heb en er zijn vast wel mensen, die me wel geloven!
De ballen!
Mafketel

Er staan 0 zaken op rechtspraak.nl met getty erin
Dum de dum
  maandag 7 juni 2010 @ 12:56:59 #179
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82437836
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:52 schreef tennille het volgende:
Belangrijke info. voor mensen met een boete an gettyimages

Ruim een week geleden werd ik ook geconfronteerd met gettyimages......Boete: 1089 euro!!!
Ca. 8 jaar geleden heeft een kennis van mij een site gemaakt voor mijn nieuw op te starten bedrijfje.
Hij heeft destijds op het internet twee foto's gevonden, die hij geschikt vond voor de "startpagina".
Toen werd er wellicht niet gewaarschuwd voor het mogelijk auteursrechtelijk bescherm zijn van een beeld??!! Hoe dan ook, ik krijg nu de rekening!!

Mijn twijfel was groot: ga ik dit zomaar betalen? kunnen ze mij zomaar een boete geven? wat zijn mijn rechten? Is dit wel "zuivere koffie"? Ben ik verantwoordelijk... of mijn kennis.....enz enz enz.....????

Ik heb her en der geinformeerd en uiteindelijk sprak ik een man, die me duidelijkheid kon geven.
Hij zit al jaren in die wereld en werkt ook vaak met gettyimages!!!
Volgens hem is het een zeer vooraanstaand bedrijf en 'swerelds grootste leverancier van beeldmateriaal.
Ze hebben sterke juridische afdeling en de kans dat je gedagvaardigd wordt is groot!
Zijn advies was heel duidelijk: betaal de boete... want als je de confrontatie aangaat met hen....dan verlies je! Ik betaal de boete dus vandaag en daarmee is de kous af!!

Wel vond ik het melden van deze informatie belangrijk, omdat ik o.a. op deze site las, dat heel veel mensen in dezelfde situatie zitten en er geen raad mee weten. Je kan het maar beter precies weten en afhandelen, toch? Succes allemaal!!
hey een werkenmer
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_82440671
Ik heb me wel erg vergist, toen ik me aanmelde, deze site is voor blagen.... kleuters...
Daar verspil ik mijn tijd niet aan, ik ben weg!!!!!
pi_82440755
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:05 schreef tennille het volgende:
Ik heb me wel erg vergist, toen ik me aanmelde, deze site is voor blagen.... kleuters...
Goed zo.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:08:34 #182
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_82440812
quote:
We zullen je missen
  maandag 7 juni 2010 @ 14:08:58 #183
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82440834
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:22 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Mafketel

Er staan 0 zaken op rechtspraak.nl met getty erin
Alleen de belangrijkste zaken worden gepubliceerd op rechtspraak.nl, bovendien worden de uitspraken geanonimiseerd, dus dat is nogal logisch.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 7 juni 2010 @ 14:10:27 #184
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82440909
quote:

wel je boetes betalen hea
[..]
pi_82441217
quote:
Mwoa, je lange post is minimaal apart te noemen. Het advies om simpelweg maar te betalen, is zonder meer een slecht advies. Dan is het niet raar als men (ikzelf incluis) zich afvraagt wat je precies met Getty te maken hebt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_82442177
Wat een wantrouwen, zielig gewoon!!!
Ik heb inmiddels ook van enkele advocaten een reactie ontvangen en guess what? Zelfde antwoord!
Jullie zitten daar maar achterover en komen niet verder dan een beetje dom lullen op een forum..
Als je het nou zelf eens uit gaat zoeken, hoe lijkt je dat?
Of je doet dat niet en je wacht rustig af tot je gedagvaard wordt of zo.. hi hi...
  maandag 7 juni 2010 @ 14:35:26 #187
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_82442211

zie je je bonus dit jaar mislopen jonge
[..]
  maandag 7 juni 2010 @ 14:47:02 #188
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_82442844
quote:
Als dat zo was, was je op je plaats geweest
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:48:30 #189
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_82442938
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:34 schreef tennille het volgende:
Ik heb inmiddels ook van enkele advocaten een reactie ontvangen en guess what? Zelfde antwoord!
Jullie zitten daar maar achterover en komen niet verder dan een beetje dom lullen op een forum..
Of je doet dat niet en je wacht rustig af tot je gedagvaard wordt of zo.. hi hi...
Of je verdiept je in de materie en komt tot de conclusie dat Getty geen poot heeft om op te staan als bij het eerste verzoek de foto's worden verwijderd.

En post anders eens zo een reactie van de advocaten. Ben wel benieuwd welke NL advocaat zich zo makkelijk er vanaf maakt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:48:50 #190
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82442959
quote:
Ik denk dat er nog vele miljoenen mensen eerder in de rij voor een dagvaarding staan. Zoveel haast zal er wel niet achterzitten. Net als met incassobureaus zal het in 99 van de 100 gevallen blijven bij dreigen met... in de hoop dat mensen overstag gaan.

Een site die al 8 jaar in gebruik is voor een bedrijf van je. En dan een berichtje eindigen met hi hi...
Hoe volwassen ben je dan? Erg professioneel over kom je niet echt, laat staan dat je een bedrijf zal leiden.

Juridisch zal het waterdicht zitten en zal Getty waarschijnlijk in haar recht staan als zij het recht op die foto's heeft, maar dat de kans groot is op een dagvaarding. Nee, dat gaat er bij mij niet echt in eigenlijk. Dan zouden de rechtbanken in Nederland en de rest van de wereld overvol zijn.
Ook hoi !
pi_82443027
quote:
Je zou toch vertrekken? Pleur op met je kutposts
Doei, tot getty!
  maandag 7 juni 2010 @ 14:51:57 #192
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82443150
Doe mij maar SPAghetty.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 7 juni 2010 @ 16:46:49 #193
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_82449527
Hoezo "boete"???
Een boete krijg je van de politie als je fout parkeert. Getty kan hooguit in een kort geding 'schadevergoeding' verlangen. Da's geen boete... kleuter.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_82454478
Ben benieuwd hoe dit is afgelopen. Is wel een goude business, gewoon eventjes duizenden foto's maken van allemaal abstracte dingen, er een eigen site van maken, voorwaarden specificeren en achter enkele jaren eens gaan kijken hoeveel geld je kan gaan innen.
Of saté?
pi_82479723
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:31 schreef De-Hamster het volgende:
Ben benieuwd hoe dit is afgelopen. Is wel een goude business, gewoon eventjes duizenden foto's maken van allemaal abstracte dingen, er een eigen site van maken, voorwaarden specificeren en achter enkele jaren eens gaan kijken hoeveel geld je kan gaan innen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:17:54 #196
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_82486476
Leeft de TS nog?
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
pi_82487686
Wat als TS het plaatje wel degelijk gekocht heeft, bijv bij fotolia (DAAR zit gettyimages toch bij aangesloten?)? Hoe valt dat te bewijzen? Hoe kan gettyimages controleren of jij het plaatje niet of wel hebt betaalt? Of wat als gettyimages het plaatje niet zelf heeft gemaakt? Hoe kunnen zij dat bewijzen?
pi_82488401
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:31 schreef De-Hamster het volgende:
Je kunt ook gewoon eventjes die duizenden foto's die je gemaakt hebt inleveren bij een stockbureau.
Gettyimages bijvoorbeeld.

Dan doen zij de rest voor je...
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:42 schreef deenigeechteTS het volgende:
Wat als TS het plaatje wel degelijk gekocht heeft, bijv bij fotolia (DAAR zit gettyimages toch bij aangesloten?)? Hoe valt dat te bewijzen? Hoe kan gettyimages controleren of jij het plaatje niet of wel hebt betaalt? Of wat als gettyimages het plaatje niet zelf heeft gemaakt? Hoe kunnen zij dat bewijzen?
Je krijgt een licentie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Licentie
pi_86940799
Ik heb ok zo'n brief gekregen hoe is het afgelopen met de mensen die hier ook mee van doen hebben gehad?
  dinsdag 28 september 2010 @ 14:15:16 #200
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_86940937
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:11 schreef frank_r het volgende:
Ik heb ok zo'n brief gekregen hoe is het afgelopen met de mensen die hier ook mee van doen hebben gehad?
Hele topic gelezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')