abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69339663
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:42 schreef Bullschnitzel. het volgende:

Hmmm, dit idee trekt mij wel aan. Maar wat moet ik dan verwachten met 'stijgingen' en 'dalingen'? Ik bedoel is er niet iets waar ik dat in de gate kan houden?
Goudprijs in euro: http://www.24hgold.com/en(...)arts.aspx?money=Euro
Ik gebruik zelf: http://live.bullionvault.com/gold-price-chart.do (wordt continu bijgewerkt behalve in het deel van het weekend waarin er nergens ter wereld op beurzen in goud gehandeld wordt).

Met deze grafieken kun je zelf kijken hoe de prijs zich de laatste jaren ontwikkeld heeft.
quote:
En zo'n stijging is dat dan (over het algemeen) 1 of 2 euro (dus zo'n goud EFT zou dan 69,07 of 70.07 zijn) of minder? En dalingen?
Dat is niet gezegd, de goudprijs schommelt voortdurend en kan lange periodes stijgen of dalen. Niemand kan garanderen dat hij zal blijven stijgen of dat hij ooit nog zo hoog zal zijn als nu. Of zo laag, het is maar net hoe het verder gaat..
quote:
Want goud is er toch altijd evenveel en als er dan veel gevonden wordt (wat de goudprijs laat dalen lijkt mij dus(toch?)) dan zal de prijs toch altijd weer terug klimmen?
Goud wordt niet zomaar gevonden - het duur vele jaren om een goudmijn te localiseren, in te richten en in gang te zetten, en het winnen van goud vergt heel veel werk en kapitaal; het kost nu zo'n 300 dollar om een ounce (31.1 gram) te winnen. Bovendien komt het niet zomaar op de markt, maar wordt een deel van de opbrengst al vooruit verkocht, of juist teruggekocht, om de winning te financieren en risico's en rendementen te spreiden.

In de praktijk is vraag en aanbod vooral afhankelijk van centrale banken en grote handelaren en investeerders, en van seizoenen waarin bijvoorbeeld in India veel vraag is naar fysiek goud.

Ik verwacht zelf dat goud nog flink zal stijgen. Redenen daarvoor zijn o.a. dat er grote kans is dat geld door inflatie veel van zijn waarde verliest (en er dus meer van moet worden neergelegd om goud te betalen), dat er nog hele volksstammen zijn die niet van de crisis overtuigd zijn en zich er nog tegen moeten wapenen door goud te kopen, dat China en andere landen hun reserves sterk willen uitbreiden, dat de winning de laatste jaren sterk verminderd is, en dat er tamelijk overtuigende aanwijzingen zijn dat de goudprijs al decennialang door overheden kunstmatig laag gehouden wordt, een praktijk waar ze binnenkort geen geld (of goud) meer voor hebben.
pi_69339791
Hoe zit het eigenlijk met de goud hoeveelheden die op dit moment nog in de grond zitten uit gezet tegen het percentage goud wat nu voorradig is?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 24 mei 2009 @ 00:26:59 #53
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_69340177
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:07 schreef dvr het volgende:

[..]

Goudprijs in euro: http://www.24hgold.com/en(...)arts.aspx?money=Euro
Ik gebruik zelf: http://live.bullionvault.com/gold-price-chart.do (wordt continu bijgewerkt behalve in het deel van het weekend waarin er nergens ter wereld op beurzen in goud gehandeld wordt).

Met deze grafieken kun je zelf kijken hoe de prijs zich de laatste jaren ontwikkeld heeft.
[..]

Dat is niet gezegd, de goudprijs schommelt voortdurend en kan lange periodes stijgen of dalen. Niemand kan garanderen dat hij zal blijven stijgen of dat hij ooit nog zo hoog zal zijn als nu. Of zo laag, het is maar net hoe het verder gaat..
[..]

Goud wordt niet zomaar gevonden - het duur vele jaren om een goudmijn te localiseren, in te richten en in gang te zetten, en het winnen van goud vergt heel veel werk en kapitaal; het kost nu zo'n 300 dollar om een ounce (31.1 gram) te winnen. Bovendien komt het niet zomaar op de markt, maar wordt een deel van de opbrengst al vooruit verkocht, of juist teruggekocht, om de winning te financieren en risico's en rendementen te spreiden.

In de praktijk is vraag en aanbod vooral afhankelijk van centrale banken en grote handelaren en investeerders, en van seizoenen waarin bijvoorbeeld in India veel vraag is naar fysiek goud.

Ik verwacht zelf dat goud nog flink zal stijgen. Redenen daarvoor zijn o.a. dat er grote kans is dat geld door inflatie veel van zijn waarde verliest (en er dus meer van moet worden neergelegd om goud te betalen), dat er nog hele volksstammen zijn die niet van de crisis overtuigd zijn en zich er nog tegen moeten wapenen door goud te kopen, dat China en andere landen hun reserves sterk willen uitbreiden, dat de winning de laatste jaren sterk verminderd is, en dat er tamelijk overtuigende aanwijzingen zijn dat de goudprijs al decennialang door overheden kunstmatig laag gehouden wordt, een praktijk waar ze binnenkort geen geld (of goud) meer voor hebben.

Kun je me bij die eerste tabel (van 24hgold) uitleggen waarom het goud (in ounce) harder stijgt in dollars en is gezakt in euros? :S
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
pi_69340831
De prijs van goud kun je via deze pagina in de gaten houden (let op: dit is voor 1 ounce en in dollars !)

De prijs van die ETF kun je via deze pagina bekijken. Let op: de ETF gaat over 1/10 ounce en het is in euro's.

Dus als je die laatste met 10 vermenigvuldigd en dan met de wisselkoers euro's naar dollars, dan zou er hetzelfde uit moeten komen.
  zondag 24 mei 2009 @ 01:06:42 #55
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_69341140
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:53 schreef jaco het volgende:
De prijs van goud kun je via deze pagina in de gaten houden (let op: dit is voor 1 ounce en in dollars !)

De prijs van die ETF kun je via deze pagina bekijken. Let op: de ETF gaat over 1/10 ounce en het is in euro's.

Dus als je die laatste met 10 vermenigvuldigd en dan met de wisselkoers euro's naar dollars, dan zou er hetzelfde uit moeten komen.

Daar snapt ik geen hol van.
pi_69341257
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:26 schreef Bullschnitzel. het volgende:

Kun je me bij die eerste tabel (van 24hgold) uitleggen waarom het goud (in ounce) harder stijgt in dollars en is gezakt in euros? :S
Ja, dat komt omdat de dollar in diezelfde periode wat minder waard geworden is ten opzichte van de euro.

Omdat de dollar er slecht voor staat, is de kans groot dat vooral de goudprijs in dollars zal stijgen. In Amerikaanse media kun je dan uitroepen als "Gold skyrocketing!" tegenkomen, terwijl er in euro's niets met de goudprijs gebeurt (dat was o.a. rond 2003 het geval). Als Nederlander, die zijn inkomsten en uitgaven in euro's heeft, heb je daar niks aan. Houd dus vooral de prijs in euro's in de gaten.
pi_69343776
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:34 schreef Poekieman het volgende:
Je kunt een rekening openen bij http://www.bullionvault.com/
Geld maak je over naar hun rekening in Londen (duurt een week ofzo) en dan kan je daarmee goud kopen. Dat goud houden ze fysiek aan - in een kluis dus.
Kosten zijn relatief laag: 0.8% aan/verkoop en 0.12%/jaar beheer dacht ik.
Hierover zullen binnenkort wel weer oplichters ziten bij Harry Mens

met een goudinvesteringsfonds en bewaarplan
  zondag 24 mei 2009 @ 10:39:08 #58
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_69345002
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 00:36 schreef jaco het volgende:
3. Als de Binck rekening bruikbaar is, dan log je in en koop je het volgende :
ETFS Physical Gold (gewoon zoeken via search), fondscode 81783
Ik kom trouwens meerdere ETFS tegen met fysiek goud als onderliggende waarde, b.v. ook ETFS PHYSICALGOLD (NL, 68.07 euro), ETFS PH GOLD (IT, 67.78 euro) en ETFS METAL GOLD (UK, 95.11 dollar).

Zo zijn er nog een aantal onder het symbool PHAU, met allemaal ongeveer dezelfde waarde. Welke neem je wel/niet? Ik ben nog niet helemaal overtuigd van het beleggen in 'virtueel' goud, maar het is wel makkelijker te verhandelen. De 10/10 transactiekosten bij Binck of Alex zijn ook nog wel te doen, terwijl ik meer kwijt ben met fysiek goud.
pi_69345656
quote:
Op zondag 24 mei 2009 08:35 schreef henkway het volgende:

[..]

Toch maar muntjes kopen dan en die zelf bewaren.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_69345794
quote:
Op zondag 24 mei 2009 10:39 schreef Cyclonist het volgende:
Zo zijn er nog een aantal onder het symbool PHAU, met allemaal ongeveer dezelfde waarde. Welke neem je wel/niet?
Ik heb Binck en kon de door jouw genoemde effecten niet vinden, behalve de eerste. Het lijkt alsof ze allemaal van ETF Securities zijn. Ik denk dat het in principe hetzelfde product is dat op de beurzen van resp. Nederland, Italie en Verenigd Koninkrijk noteert. De (minieme) verschillen ontstaan dan door de verschillende spreads op deze beurzen.

De laatste wordt blijkbaar in dollars bijgehouden, dus als jij nog dollars op je rekening hebt staan (en wilt houden) dan hoef je niet eerst te wisselen.
pi_69354870
quote:
Op zondag 24 mei 2009 08:35 schreef henkway het volgende:

Bullionvault is 100% legitiem, die discussie hebben we al eerder gehad. Kort gezegd is het goud dat je er koopt jouw eigendom (niemand anders kan er aan komen of er iets mee doen) en de contanten die je aanhoudt op hun derdengeld-rekening zijn er ook veilig omdat de rekening loopt bij staatsbank Lloyds. Al hun procedures, eigendomsverhoudingen, de allocatie van goud en geld e.d. zijn goed geregeld en controleerbaar, zelfs voor niet-klanten.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 00:48:29 #63
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_69405057
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:37 schreef taxhaven het volgende:
Goud is waardeloos

tsja, reacties?
pi_69405250
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:48 schreef Bullschnitzel. het volgende:

[..]

tsja, reacties?
Het enige wat er naar mijn mening in klopt is dat goud met name afhankelijk is van de psychologie van de beleggers. Zijn ze in paniek, duiken ze goud in, gaan de markten goed verkopen ze goud om weer in te stappen. Goud en aandelen markten tonen dan ook voor een vrije lange periode een inverse relatie aan. Dus zo'n heel slecht geval is het niet om goud te kopen terwijl markten moeite hebben om de weg om hoog te vinden.

Alleen om te zeggen dat het waardeloos is gaat natuurlijk wel érg ver.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_69405774
Echt een kletsverhaal - de schrijver onderschat de functie van goud als 'store of value'. Waar geld zijn waarde verliest, wint goud aan waarde, en zorgt zo dat de feitelijke koopkracht van je kapitaal behouden blijft.

Goud heeft unieke eigenschappen die het daar bij uitstek geschikt voor maken. Het is een scheikundig element en kan dus niet vervalst of zelfs maar 'gemaakt' worden - het kan alleen door zeer grote inspanningen uit de natuur gewonnen worden. Het is zeer schaars terwijl er altijd en overal vraag naar is. Hierdoor heeft het in tegenstelling tot geld een intrinsieke waarde, die niet afhankelijk is van de betrouwbaarheid of kredietwaardigheid van een tegenpartij. Het is gemakkelijk te vervoeren en wordt overal (h)erkend. Verder heeft het al eeuwen een officiële monetaire functie; ook nu nog dekken overheden en centrale banken er een deel van hun geldhoeveelheid mee.

De schrijver haalt het topjaar 1980 aan en merkt dan bijna smalend op dat goud nu net zoveel waard is als toen, terwijl de prijzen van andere zaken verdubbeld zijn, zodat goud eigenlijk in waarde gehalveerd is. Hij had ook kunnen zeggen dat de inflatie toen vele malen hoger was dan nu, en dat goud dus wellicht een stralende toekomst wacht omdat de inflatie nu op een dieptepunt staat en eigenlijk alleen nog maar omhoog kan, zodat geld t.o.v. goud waarde verliest. Of hij had kunnen zeggen dat goud sinds 2002 al in waarde verdubbeld is. Het is maar net of je een objectief verhaal wilt vertellen, en dat wilde de schrijver van dit artikel duidelijk niet.

Maar goed, hij schreef dat in september 2008. Ik denk niet dat hij zijn woorden "Daarom is goud de economische dood. Vermogen dat in goud zit kan niet worden gebruikt om te investeren [..]" nu nog zou durven te herhalen. Een paar weken later verloren reguliere investeringen -aandelen- immers in één klap de helft van hun waarde terwijl goud glansrijk overeind bleef, daarmee het ongelijk van de schrijver bewijzend.
pi_69405925
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de goud hoeveelheden die op dit moment nog in de grond zitten uit gezet tegen het percentage goud wat nu voorradig is?
Er wordt nog overal goud gevonden dus dat is moeilijk te zeggen. Zelfs de oceanen zitten er vol mee, het is alleen niet lucratief om het daar uit te winnen. Ik kom verschillende cijfers tegen voor de omvang van de bekende ertsreserves waar de grote mijnexploitanten nu bovenop zitten. Die variëren van 20-50.000 ton. Per jaar wordt er zo'n 2.500 ton gewonnen en op de markt gebracht, zo'n 60% van het totaalaanbod. De overige 40% komt van centrale banken, beleggers, goud recycling bedrijven en handelaren in 'scrap gold' (oude juwelen e.d.).
  dinsdag 26 mei 2009 @ 03:27:35 #67
256925 hotscott
www.melanotan.cn
pi_69406215
ga naar www.saxotrader.com kan je handelen in alles wat je lief is :-)
www.melanotan.cn gedetailleerde melanotan info site in meerdere talen.
pi_69529271
Goud heeft economische waarde in de elektronica en computerindustrie.
pi_70098469
De goudautomaat is er nu eindelijk. Ook met klein kapitaal is het nu mogelijk om je bezit veilig te stellen i.p.v. bestellen bij Willem Middelkoop. Helaas alleen nog in Duitsland (Frankfurt) verkrijgbaar.

Bron
Link naar originele bron
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_70098920
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:38 schreef Prutzenberg het volgende:
De goudautomaat is er nu eindelijk. Ook met klein kapitaal is het nu mogelijk om je bezit veilig te stellen i.p.v. bestellen bij Willem Middelkoop. Helaas alleen nog in Duitsland (Frankfurt) verkrijgbaar.

Bron
Link naar originele bron
Wat een kul zeg Commercieel idee van niks
quote:
“Iedereen zou vijf tot vijftien procent van zijn liquide middelen in tastbaar goud moeten hebben”
Juist hoe wil je een andere bubble creëren.
pi_70099972
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat een kul zeg Commercieel idee van niks
[..]

Juist hoe wil je een andere bubble creëren.
Misschien is dat juist het commerciële idee...
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_70104777
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:41 schreef Melkchocolade het volgende:

En als iedereen het gaat doen dan wordt jou 300 euro over een tijdje 250 euro

Als iedereen het heeft wordt het "normaal" en normale dingen worden goedkoper omdat het niet meer "speciaal" is.
Ik denk dat je een beetje in de war bent met verzamelaar dingen zoals postzegels waarvan hoe meer postzegels van een bepaalde druk/misdruk hoe goedkoper - de enkele misdruk die duur is en marktwerking van hoe meer mensen iets willen hoe duurder iets is.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 07:06:37 #74
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_70155246
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:53 schreef jaco het volgende:

Ik snap er geen reet van

Wat geeft de x-as voor tijdverdeling aan en hoë zit dat met die "1/10 ounce / dollar?

By the way, volgens mij kun je bij de hbu in Rotterdam gewoon fysiek goud kopen hoor. Hoef je echt niet zo'n schimmig bedrijfje op een vaag website voor op te zoeken
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_70186839
Tja Even een terug post op de vorige pagina;
300 euro investeren, tis slim dat je het hier neerzet want zelf ben ik, toen ik net begon, echt ongeveer 80% verloren omdat ik investeringen deed met dezelfde redenering. Je hebt gelijk, alleen je hebt op langere termijn gelijk, als je vanuitgaat dat die negers op zuid-afrika niet voor de grap alles op de markt gooien waardoor zij vrij veel geld verdienen en de marktprijsdaalt.
Goud is risco. Zeker in positieve investeringen. Bedoel jij ziet zelf ook dat als de prijs eeuwig 350 dolar was, en sinds 2001 naar de 1000 klom in laten we zeggen 5 jaar tijd dat er iets niet klopt. Of juist wel, maar dan was het tijdelijk. De grote sprong, de groeifase, is zover wij kunnen zeggen, geweest. Kortom het zit er niet aan te komen. Verder heeft goud een weerstand van rond de 1000 wat moeilijk zal gaan worden om te doorbreken, en je ziet in de grafieken dat hij steeds weer e weer er tegen aan botst.
Ja ik hou van de technise analyse.
succes
live's a game...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')