abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69278888
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oops, my bad.... ik drink alleen bier
En rosé, en baco, en Southern Comfort met cranberry juice, en razz-up
Ah, dan ken je vast het label dat Keith symboliseert....

De bewoners gaan slapen.

Marielin wenst Pim een goede nachtrust:

"May the best man win"
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:23:28 #152
256291 Jaydie
Pluk de dag!
pi_69278898
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:17 schreef mooiiiiii het volgende:

[..]

Ik begrijp ook heel goed dat veel ouders allebei moeten werken.En dat sommige mensen alles willen geven aan hun kinderen en daarom "moeten" werken is ook hun keus ,maar niet de mijne.Ik heb ook niet altijd kinderfeestje gegeven ad 150 E + kado en het feest voor familie.Het familie feest was het feest. en gezellig genoeg.Het heeft voor en nadelen om thuis te blijven.Maar ik was er /ben er altijd.
Je hebt gelijk ,maar ik wil ook graag dat mijn kindje kan studeren .Ik ga niet werken voor dure cadeautjes btw.Wel om op vakantie te kunnen ...
Respect, eerlijkheid duurt het langst.
pi_69278901
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:20 schreef mooiiiiii het volgende:

[..]

Keith heeft aan mij ooit om een tandenborstel gevraagd..spannend he ha ha
Is een "toothbrush" in de "Sex drugs and Rock and Roll" scene niet gewoon een pijpbeurt?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:23:37 #154
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_69278903
Alleen jammer dat je niet kunt bannen
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_69278905
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:20 schreef R0T29 het volgende:
Kom op met dat GAS.. Maak ze nog even helemaal gek! FASE VII graag.
Dat zou je wel verwachten nu het einde naderd, maar nee ze zijn terug naar Fase 2
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_69278921
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:23 schreef Jaydie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk ,maar ik wil ook graag dat mijn kindje kan studeren .Ik ga niet werken voor dure cadeautjes btw.Wel om op vakantie te kunnen ...
pi_69278934
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:22 schreef Peter6000 het volgende:
ZO MENSEN, IK SPEEL BIJ GEBREK AAN MODERATIE MAAR FF VOOR MODERATOR

De mensen die willen blijven napraten over de Bunker kunnen in dit topic terecht.

En de mensen die graag willen babbelen over andere zaken, zijn welkom in de Slowchat:

[TBO SC#38] Official fann of zhe bunker.
Moderatie heb ik hier niet gezien in de COS.... Maar je hebt gelijk
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:25:19 #158
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_69278949
pi_69278954
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:19 schreef Jaydie het volgende:

[..]

Zit zeker wat in.Het is voor een vrouw tegenwoordig net zo belangrijk om je te ontwikkelen naast je gezin.Zeker als er eentje weg valt. Je word ook deels gedwongen helaas.

Ik ga ook maar naar bed ,morgen wer vroeg dag.Trusten iedereen bye bye
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:26:02 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69278967
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:23 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Ah, dan ken je vast het label dat Keith symboliseert....

[ afbeelding ]

De bewoners gaan slapen.

Marielin wenst Pim een goede nachtrust:

"May the best man win"
Nooit van gehoord
De eerste hond waar ik helemaal weg van was heette JD (idd.... naar Jack Daniels), maar die was dan ook van Amerikanen van de basis

Die Marielin toch, bedoelt ze dat ze een jongens-meisje is, of heeft ze zichzelf alweer bij voorbaat tot verliezer uitgeroepen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:26:46 #161
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69278982
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:23 schreef Jaydie het volgende:

[..]

Ik begrijp je best hoor en oordeel niet ,thuisblijven heeft ook nadelen.
Huub heeft het altijd gedaan,ook al heeft ie het niet gedaan.Vergeet dat nooit! :-)
pi_69278990
En Pim slaapt gewoon in zijn stapelbed.....

Zou de geur van Jeroen nog in het grote bed zitten ?
pi_69278993
Nou redactie, waar blijft de "Nachtelijke Terror Ja/Nee" Poll?
pi_69278999
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:20 schreef mooiiiiii het volgende:

[..]

Keith heeft aan mij ooit om een tandenborstel gevraagd..spannend he ha ha
Ja, vind ik toch wel bijzonder

Maar goed, even on-t :

Laatste keer dat wij, de streamers dan, Marielin naar bed zien gaan.
Dienst Justitiële Inrichtingen ?
pi_69279042
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die Marielin toch, bedoelt ze dat ze een jongens-meisje is, of heeft ze zichzelf alweer bij voorbaat tot verliezer uitgeroepen?
Ik denk beiden.....
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:29:42 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69279061
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:27 schreef R0T29 het volgende:
Ik gok zo dat de redactie inmiddels ook op hun tandvlees loopt
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:30:14 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69279073
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:28 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Ik denk beiden.....
Ik denk dat je gelijk hebt
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_69279093
Nu liggen onze overlevers te pitten, dus ik ga ook maar mijn bed op zoeken.
Slaap lekker allemaal
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_69279094
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ben bang dat je daar wel eens gelijk in kan hebben!
pi_69279102
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:31 schreef JediMasterLucia het volgende:
Slaap lekker allemaal
Truste
pi_69279106
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:22 schreef Peter6000 het volgende:
ZO MENSEN, IK SPEEL BIJ GEBREK AAN MODERATIE MAAR FF VOOR MODERATOR

De mensen die willen blijven napraten over de Bunker kunnen in dit topic terecht.

En de mensen die graag willen babbelen over andere zaken, zijn welkom in de Slowchat:

[TBO SC#38] Official fann of zhe bunker.
Snap je punt, maar door hun gesprekken kwamen we op dit punt
pi_69279123
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:31 schreef JediMasterLucia het volgende:
Slaap lekker allemaal
Lekker slapen
pi_69279127
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is ook niet niks, zo'n eerste RLS....

Cheers B&B and crew !
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:32:59 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69279149
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:31 schreef R0T29 het volgende:
[..]
Ben bang dat je daar wel eens gelijk in kan hebben!
Wat een eenheid weer in de COS...... en dat op de laatste avond
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:33:40 #175
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69279166
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:27 schreef ruudpuntenel het volgende:

[..]

Maar goed, even on-t :

[ afbeelding ]

Ik heb ook zo'n knobbeltje maar dan links op m'n borstkas of is het kast
Huub heeft het altijd gedaan,ook al heeft ie het niet gedaan.Vergeet dat nooit! :-)
pi_69279200
Mensen prettige nacht verder, ga nog even kijken of ik een paar dronken Duitsers leeg kan trekken aan de pokertafel.
pi_69279214
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:27 schreef R0T29 het volgende:
Helaas, kunnen we dat niet doen aangezien het een drukke dag wordt morgen oftewel de bunker sluit af als een flop Niet wat ik er van had verwacht. Je zou denken de laatste dagen gaan ze tot het uiterste.
pi_69279265
Sono molto contento con la puntata di oggi. Anch'io vado a letto adesso. Buonanotte a tutti e a domani. Ciao.
pi_69279271
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 23:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

WTF??? Iedere dag eten van de traiteur??
Bij die 20-30 euro zullen ook de sigaretten wel bij zitten? Dan kom je er met haar rooktempo al redelijk snel aan. Zeker als haar vriend ook nog rookt
pi_69279279
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:38 schreef ruudpuntenel het volgende:
Sono molto contento con la puntata di oggi. Anch'io vado a letto adesso. Buonanotte a tutti e a domani. Ciao.
en wat betekend het nou ?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:40:22 #181
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_69279304
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:35 schreef R0T29 het volgende:
Mensen prettige nacht verder, ga nog even kijken of ik een paar dronken Duitsers leeg kan trekken aan de pokertafel.
Goed idee
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:40:52 #182
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_69279315
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:27 schreef ruudpuntenel het volgende:

[..]

Maar goed, even on-t :

[ afbeelding ]

ze stapte heel galant haar bed in .... dat de cappers dat nu net gemist hebben
Wie achter de kudde aanloopt ... loopt in de stront !!
pi_69279359
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:38 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

en wat betekend het nou ?
Dat ik tevreden ben met de uitzending van vandaag en nu naar mijn nest ga. Welterusten allemaal en tot morgen.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:43:08 #184
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69279374
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:38 schreef ruudpuntenel het volgende:
Je bent tevreden begrijp ik en jij ook lekker slapen .Ado manie Tot morgen dus
pi_69279383
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:42 schreef ruudpuntenel het volgende:

[..]

Dat ik tevreden ben met de uitzending van vandaag en nu naar mijn nest ga. Welterusten allemaal en tot morgen.
Slaap lekker , ik ga ook
pi_69279443
Marielin is alweer een bos aan het omzagen.
pi_69279709
Ter afsluiting van de dag, een lossy sfeercap:

vrijdag 22 mei 2009 @ 01:14:36 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69279894
tja
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_69279993
Beste Moooiiiiii (en de rest die moooiiii op haar woord geloofde)

In alle drukte van een jewelste... heb ik geen tijd gehad om te kijken op COS. (het spijt mij helemaal niet dat ik mede ga delen dat ik deze ook niet helemaal ga napluizen. Belangrijke vragen komen wel PM en tot nu toe heb ik die alleen van vriendjes en vriendinnetjes.) Echter werd ik er op gewezen dat onze lieftallige mooiiiii (bijna oma) om aandacht zit te springen. Ik heb even de juiste postbadzijdes erbij gekregen.
quote:
Maakt me niet uit,ik wil duidelijkheid van Dotje .Dodaars.Dottey Dot .Erna heb ik het nog niet gekregen.
En ps .Ik had geen gedonder opNL .SLY heeft gedonder! Ik vermaak me prima want Pimmie zit in de finale Doei doei trustehh

Allereerst vind ik het jammerlijk dat jij zo met een vinger wijst zonder duidelijke rede om mij van iets te beschuldigen. Persoonlijke vetes met die andere dame moet je echt niet hier uitvechten lijkt mij door zomaar iemand aan te wijzen als "mogelijke kandidaat zwartmakerij".
De enige die mij bijnamen geeft hier op Dottey en Dot na is Bobby

Als ik zo de na die eerste post doorspit zie ik alleen maar de woorden.. "Meerdere malen heb ik haar wat gevraagd... " daarop kan ik alleen maar antwoorden.. Ik check Echt niet elke COS op elke letter en post (omdat ik daar echt geen tijd voor heb om maar helemaal niet te spreken over de zin na een enorm lange werkdag).

Dat mijn hondje nieuw voor jou is... dat kan ik begrijpen. Eerder is hij niet op tv geweest
Mijn hondje is bijna 4 en ik heb hem al vanaf 14 a 15 weken oud.. zie het nut niet in van die vraag.

Bergbeklimmen? Geen idee.. nog nooit verder gekomen dan op mijn 12de jaar eens op een feestje indoorklimmen.

Ik heb eerst aan Gert, Shoarmahoer en Mera honderd keer gevraagd. "Hoe heet die forum dan waar ik vandaan zou moeten zijn:+" Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord ook.

Dan wil ik het graag laten bij er even op wijzen, dat belangrijke vragen gewoon even PM gestuurd moeten worden. Vingerwijzen zonder "bewijzen" niet echt best voor het imago is van de wijzer en de aangewezen personen. Ik hoop dat jij zo weer met een gerust hart kan posten op COS.

Bedankt voor iedereen die net zo verbaasd was om deze flauwekul en onzin te beantwoorden uit naam van mij.

ip checken heeft bij mij geen zin. Ik zit op een vage manier op het internet dus elke keer dat ik internetverbinding maak krijg ik een nieuwe ip.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  vrijdag 22 mei 2009 @ 01:42:29 #190
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_69280313
je zit nog tussen al die andere harwerkende gekken? ..

aan Dottey dus
pi_69280314
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:02 schreef FuTilE het volgende:
Ter afsluiting van de dag, een lossy sfeercap:

[ afbeelding ]
De Steen des Aanstoots die Bunker heet
pi_69280365
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:42 schreef snetje het volgende:
je zit nog tussen al die andere harwerkende gekken? ..

aan Dottey dus
uhuh.. heel de dag..
ik streamverslag voornamelijk nu .. en anders bedien ik de camera's op ruim een beetje op.
Heb nog een leuke puzzel in elkaar gezet komt misschien nog voorbij. Ik ga zo mijn bedje eens in... ben stik moe..
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  vrijdag 22 mei 2009 @ 01:51:32 #193
2018 PC eend
relativist
pi_69280415
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:22 schreef Dottey het volgende:

In alle drukte van een jewelste... heb ik geen tijd gehad om te kijken op COS. (het spijt mij helemaal niet dat ik mede ga delen dat ik deze ook niet helemaal ga napluizen. Belangrijke vragen komen wel PM en tot nu toe heb ik die alleen van vriendjes en vriendinnetjes.) Echter werd ik er op gewezen dat onze lieftallige mooiiiii (bijna oma) om aandacht zit te springen. Ik heb even de juiste postbadzijdes erbij gekregen.
[..]

Allereerst vind ik het jammerlijk dat jij zo met een vinger wijst zonder duidelijke rede om mij van iets te beschuldigen. Persoonlijke vetes met die andere dame moet je echt niet hier uitvechten lijkt mij door zomaar iemand aan te wijzen als "mogelijke kandidaat zwartmakerij".

Als ik zo de na die eerste post doorspit zie ik alleen maar de woorden.. "Meerdere malen heb ik haar wat gevraagd... " daarop kan ik alleen maar antwoorden.. Ik check Echt niet elke COS op elke letter en post (omdat ik daar echt geen tijd voor heb om maar helemaal niet te spreken over de zin na een enorm lange werkdag).

Dat mijn hondje nieuw voor jou is... dat kan ik begrijpen. Eerder is hij niet op tv geweest
Mijn hondje is bijna 4 en ik heb hem al vanaf 14 a 15 weken oud.. zie het nut niet in van die vraag.

Bergbeklimmen? Geen idee.. nog nooit verder gekomen dan op mijn 12de jaar eens op een feestje indoorklimmen.

Ik heb eerst aan Gert, Shoarmahoer en Mera honderd keer gevraagd. "Hoe heet die forum dan waar ik vandaan zou moeten zijn:+" Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord ook.

Dan wil ik het graag laten bij er even op wijzen, dat belangrijke vragen gewoon even PM gestuurd moeten worden. Vingerwijzen zonder "bewijzen" niet echt best voor het imago is van de wijzer en de aangewezen personen. Ik hoop dat jij zo weer met een gerust hart kan posten op COS.

Bedankt voor iedereen die net zo verbaasd was om deze flauwekul en onzin te beantwoorden uit naam van mij.

ip checken heeft bij mij geen zin. Ik zit op een vage manier op het internet dus elke keer dat ik internetverbinding maak krijg ik een nieuwe ip.
Zo zo, dat is niet zo mooiiii
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 01:56:01 #194
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_69280460
Even voor de duidelijkheid, want ik zit al drie dagen loos te fokken... hebben we nu een rel of maken jullie me blij met een dode mus?

En ls: ik heb geen beef met jou zand erover rukker
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 01:59:49 #195
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69280505
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:22 schreef Dottey het volgende:

[..]
1Beste Dottey,dat je geen tijd had om te lezen op COS dat kan,maar dan heb je ook gemist dat ik mijn excuses maakte als je dus niet die persoon zou zijn die ik dacht..Ik omschrijf mezelf niet als lieftallig,en zit niet om aandacht te springen..Waar zeg of vraag ik dat?

2,Ik noemde dus ook iemand een poos terug Dot of dotje vandaar ook verwarring.
Ik wees niet met een vinger,vroeg me iets af en dat is wat anders.Ik heb verder geen persoonlijke vete en heb iedereen die ook maar iets met NL te maken heeft "vriendje of lid van radioNL verwijderd uit mijn hyves"Heb ik een goede reden voor,mijn reden dus goed genoeg.

3Op een voor mij "belangrijke vraag zag ik geen antwoord dus ging ik meer twijfelen.Thats me.
Lange werkdag in de bunker? ze waren alleen maar aan het puzzellen.Prive werkdag kan ik niet inschatten en dan begrijp ik dat wel.En ik begrijp dat je je rust wil net als ieder ander,

4[iDoor toevalligheden raakte ik in de war,door jouw
naam en iemand die ook zo'n naam heeft en een jongere hond."blijkt nu.

5.dat doet diegene die dus ook Dotje genoemd word ,vandaar over Heidi ..tis wat.

6 Het forum waar ik het niet meer over wil hebbenSlylence dus..

7 Ik zeg eerlijk dat het zweet me in de handen stond toen ik dit aankaartte,kun je nagaan wat een inpact een vroeger forum op me had,vandaar.De enige reden dat ik vaag was is dat ik niet huppekee alles durfde te vragen wat me dwars zat.Mijn fout ,opkroppen en dan "hoe noem je dat"..

8 .Het is al laat ,maar heb geprobeerd duidelijk te antwoorden en mijn excuses had ik al gegeven mocht jij niet die persoon zijn die ik dacht.
Ik ben gewoon behoorlijk achterdochtig geworden en heb ik mijn"hele goede " redenen voor ,nogmaals sorry..

[ Bericht 1% gewijzigd door mooiiiiii op 22-05-2009 02:15:04 ]
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:00:40 #196
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_69280515
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:59 schreef mooiiiiii het volgende:

[..]

Het is al laat ,maar heb geprobeerd duidelijk te antwoorden en mijn excuses had ik al gegeven mocht jij niet die persoon zijn die ik dacht.
Ik ben gewoon behoorlijk achterdochtig geworden en heb ik mijn"hele goede " redenen voor ,nogmaals sorry..
neuroot!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:01:51 #197
2018 PC eend
relativist
pi_69280528
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:59 schreef mooiiiiii het volgende:

[..]

Het is al laat ,maar heb geprobeerd duidelijk te antwoorden en mijn excuses had ik al gegeven mocht jij niet die persoon zijn die ik dacht.
Ja dat is wel een beetje gemakkelijk dan?
Ik weet nou niet meer wat ik kan geloven
Zometeen word je wel helemaal niet echt oma
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:02:43 #198
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_69280537
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:01 schreef PC eend het volgende:

[..]

Ja dat is wel een beetje gemakkelijk dan?
Ik weet nou niet meer wat ik kan geloven
Zometeen word je wel helemaal niet echt oma
wat eend zegt, proberen je er met een jantje van leiden af te maken
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:03:04 #199
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_69280543
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:56 schreef versabommie het volgende:
Even voor de duidelijkheid, want ik zit al drie dagen loos te fokken... hebben we nu een rel of maken jullie me blij met een dode mus?

En ls: ik heb geen beef met jou zand erover rukker
pas getrouwd las ik en je verveelt je nu al de pleuris
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:03:42 #200
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_69280549
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:03 schreef snetje het volgende:

[..]

pas getrouwd las ik en je verveelt je nu al de pleuris
niet echt... heb vandaag een dag vrij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')