Vond ik niet, de strafschop was 130 % terecht. Ik stond er vlakbij, erg dom haken. Sowieso vond ik dat Lekkerland het teveel van opportunisme moest hebben, al was dat gezien de vele afwezigen logisch. Baan moest invallen, maar kon eigenlijk niet lopen. Voorin was men dus niet op zijn best, met een spits die pas zijn eerste wedstrijd in 1 speelde. Wolf wel snel en veel dreiging, maar totaal geen overzicht. En de gele kaarten, tja, die waren ook niet slim.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:17 schreef B0770 het volgende:
Net terug uit Nieuw Lekkerland. Spannende pot voetbal met jammer genoeg niet het resultaat waar ik op had gehoopt: 3-4 voor Roda Boys.
NL kwam in de eerste helft uit een corner op voorsprong, maar kort voor rust werd het gelijk door een strafschop. Na rust een tweede gele kaart voor de nummer 2 van NL, maar toch nog de 2-1 uit wederom een corner. Gelijk daarna werd het al weer 2-2 en niet lang daarna zelfs 2-3. NL wist nog wel en hele mooie gelijkmaker te scoren, maar weer snel daarna was het met de 3-4 definitief voorbij.
Ik had het idee dat de scheidsrechter wel enigszins op de hand van Roda Boys was, maar uiteindelijk waren ze wel gevaarlijker. Vooral de nummer 11 was erg goed.
Tuurlijkquote:
De penalty was zeker wel terecht ja, maar over het algemeen gingen de beslissingen in de richting van Roda Boys. Maar ik was natuurlijk niet helemaal neutraal he.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:48 schreef methodmich het volgende:
Netjes tong!
[..]
Vond ik niet, de strafschop was 130 % terecht. Ik stond er vlakbij, erg dom haken. Sowieso vond ik dat Lekkerland het teveel van opportunisme moest hebben, al was dat gezien de vele afwezigen logisch. Baan moest invallen, maar kon eigenlijk niet lopen. Voorin was men dus niet op zijn best, met een spits die pas zijn eerste wedstrijd in 1 speelde. Wolf wel snel en veel dreiging, maar totaal geen overzicht. En de gele kaarten, tja, die waren ook niet slim.
Wel een uiterst vermakelijke pot voetbal, met 1800 toeschouwers en inderdaad een uitblinkende Frans van den Steenhoven, die drie keer scoorde. Al werd er zwak verdedigd bij de 2-2 en 3-4.
Nieuw-Lekkerland - Roda Boys / Bommelerwaard 3-4 (1-1)
1-0 Gert-Jan Stout 1-1 Frans van den Steenhoven (strafschop) 2-1 Jelle Baan 2-2 Frans van den Steenhoven 2-3 Mark Veth 3-3 Anton Beneder 3-4 Frans van den Steenhoven
Rood: Erwin Groenendijk (Nieuw-Lekkerland, 2 x geel)
Dat zal het wel geweest zijn inderdaadquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:27 schreef B0770 het volgende:
[..]
De penalty was zeker wel terecht ja, maar over het algemeen gingen de beslissingen in de richting van Roda Boys. Maar ik was natuurlijk niet helemaal neutraal he.Humormomentje trouwens: Voor aanvang van de wedstrijd staken ze een hoop rookbommetjes af in één hoek van het veld, bij die bierkeet zeg maar. De wind stond alleen een beetje ongunstig, dus binnen no-time stond heel die keet blauw. Niks van die rook ging richting het veld zelf.
![]()
Daar stond ik overigens een meter of 10 naast, ongeveer ter hoogte van de 16m-lijn.
Ik ookquote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:07 schreef methodmich het volgende:
Maar ik hoop voor tong dat Nivo het gewoon redt.
quote:Uitgespeeld Wieldrecht wacht zonnige toekomst
Met een 2-1 nederlaag tegen Nivo Sparta deed het zomerreces voor Wiel- drecht zijn intrede. Na de 2-0 stand in Zaltbommel van twee etmalen eerder was de afloop van het seizoen voor de formatie van Henk Molenaar bezegeld: Nivo Sparta mag in Gorinchem met De Zwerver de degens kruisen voor een plek in de eerste klasse.
ARCO BOMGAARS
DORDRECHT
Van grote desillusie was aan de Smitsweg geen sprake. Ondanks het gemis van acht basiskrachten weerde Wieldrecht zich manmoedig. Gebrek aan stootkracht en een gemis aan leepheid dwarsboomden de thuisploeg in een poging om een fraai seizoen een nog mooier vervolg te geven. Daan Doomen, Niels Bijl, Danny Bijl, Patrick Bijl, Yassine Hajar, Ricardo van den Bos, Rens Boertje, Jordy Palit: het was een imposant rijtje namen dat ontbrak bij de tweede afspraak met het Nivo Sparta van de Werkendamse trainer Philip den Haan. Desondanks vocht Wiel- drecht met verve voor de laatste kans. Met een sterk debuterende Peter van de Schalie, die Mark San- tegoets knap beteugelde, met de dappere jonkies Ralph Verschuren en Aaron de Keizer als vleugelspelers en aanvoerder Dennis Palit als motor op het middenveld.
,,In twee wedstrijden hebben we totaal niet ondergedaan voor Nivo Sparta. Dat is een groot compliment voor deze ploeg, die ondanks de afwezigheid van veel spelers er vol voor is gegaan,’’ stelde Molenaar. De oefenmeester had gelijk: ook na de onfortuinlijke openingstreffer (uittrap doelman John van der Ley opgepikt door de scherp staande Robert Clerx, die Ewoud Brouwer en Job Sas verschalkte), toonde Wieldrecht karakter. Verder dan de gelijkmaker van de koppende Dennis Palit kwam het niet, omdat de offensieve daadkracht te gering was. Niels den Haan blies het Dordtse sprookje tien minuten voor tijd definitief uit. ,,Wieldrecht staat op de kaart. We hebben vaak de complimenten voor ons voetbal gekregen,’’ telde Henk Molenaar zijn zegeningen. De trainer kan zonnig de toekomst inkijken, want hij heeft goud in handen. Alleen Danny Bijl heeft aangekondigd lager te gaan spelen. Van Oranje Wit komt doelman Frank Groeneweg over om de concurrentiestrijd voor de plek tussen de palen aan te wakkeren. En de selectie bleek de voorbije weken al enorm breed. En collega Philip den Haan? Die vernam dat zijn toekomstige club Heinenoord tweedeklasser bleef en moet nog een week in spanning zitten. Want Nivo Sparta speculeerde tegen Wieldrecht vooral op de individuele klasse van Santegoets en Verhagen en de sterke keeper John van der Ley en dat zou tegen het opgeleefde De Zwerver wel eens (veel) te weinig kunnen zijn.
Dankje. Matige pot, waarin Kloetinge toch wel het betere spel liet zien. Waar Kloetinge aan één kans genoeg had in Leerdam in de competitie, was dat nu bij LRC het geval.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:07 schreef methodmich het volgende:
Gudde trouwens van harte met de bekerwinst van LRC Leerdam. Dankzij Willem Looijen werd Kloetinge met 1-0 verslagen.
quote:Dubbel gevoel voor Den Haan bij laatste klus met Nivo Sparta
Werkendammer Philip den Haan begint met een dubbel gevoel aan zijn laatste klus bij Nivo Sparta, het beslissingsduel voor één plek in de eerste klasse tegen De Zwerver op het terrein van zijn oude club Unitas.
ZALTBOMMEL
,,Het is allemaal heel anders verlopen dan ik vooraf verwacht had,’’ blikt Den Haan terug op een turbulent jaar. ,,De verwachting was immers dat ik bij Nivo Sparta drie of zelfs vier seizoenen zou blijven om iets op te bouwen. Ik ben geen vlinder die van club naar club fladdert, maar werd hiertoe wel gedwongen. Toen voorzitter Mario van Berlo aantrad, werden alle afspraken ongedaan gemaakt die bestonden. Na drie maanden was deze voorzitter alweer verdwenen. Ik heb de laatste maanden met mijn gedachten bij Nivo Sparta en mijn nieuwe club Heinenoord gezeten. Verre van ideaal allemaal.’’
Nivo Sparta, de nummer tien van 1C, doorstond de twee confrontaties met Wieldrecht (tweemaal winst) zonder kleerscheuren. Den Haan wil het karwei in Zaltbommel goed afmaken. ,,We hebben in de competitie verzuimd om ons in veiligheid te spelen en daartoe alle kansen gehad. We hebben ons zelf in deze situatie gebracht en treffen nu een tegenstander die in de winning mood is. Toch heb ik er vertrouwen in dat het goed gaat komen.’’
Gefeliciteerd.quote:Op zondag 31 mei 2009 00:25 schreef tong80 het volgende:
Mooie dag 3-1 gewonnen met goed voetbal en een geweldige Santegoeds.
Dank je wel.quote:Op zondag 31 mei 2009 00:51 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Mijn 2e club degradeert helaas naar de 3 klasse
CJVV, waar ik vroeger ook zelf gespeeld heb.quote:Op zondag 31 mei 2009 07:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dank je wel.
Helaas is het tweede van NIVO Sparta gedegradeerd uit de hoofdklasse na een 2-0 nederlaag.
Wat is je tweede club F1Bas ?
Wederom een prachtig resultaat! De reis nog gemaakt? Zeer de moeite waard lijkt me. Kan een leuke pot worden tegen DOVO!quote:Op zondag 31 mei 2009 11:27 schreef Gudde het volgende:
Ook LRC heeft gister weer weten te winnen. In Heerlen werd met 1-4 gewonnen van Groene Ster, dankzij 1 goal van Coen van der Waal en 3 van Willem Looijen. Aanstaande zaterdag de halve finale van de landelijke beker tegen DOVO, op eigen terrein tijdens de familiedag, dus dat zal wel een flinke drukte worden.
Ik ken wel de voetbalclub Huizen. Ooit Nederlands amateur kampioen in de jaren 60.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:27 schreef methodmich het volgende:
Zuidvogels is Huizen. Nordin Amrabat speelde ook nog voor die club in zijn jeugd.
Wat doet een voetballer uit huizen bij NIVO Spartaquote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:50 schreef methodmich het volgende:
En in 2003 ook nog. Maar dat is de plaatselijke concurrent dus.
Zou kunnen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:17 schreef Gudde het volgende:
Zat de nieuwe trainer afgelopen seizoen niet ook bij Zuidvogels?
quote:Teleurstelling over media Datum: 08-06-2009
Leerdam - Zaterdag bereikte LRC Leerdam de finale van de landelijke beker voor amateurs. Een gewilde plaats want welke amateurclub wil niet in die landelijke finale staan en, op de laatste dag van het seizoen, alsnog een prijs te pakken. Het lukte LRC Leerdam door op eigen veld DOVO te verslaan. Van de wedstrijd zijn verslagen gemaakt, veel beeldmateriaal gepubliceerd maar ook TV opnamen gemaakt. Door RTV Utrecht.
Beelden van de wedstrijd die maandagavond voor het eerst zijn uitgezonden in het programma dat namen en rugnummers wordt genoemd. Veel stelde het overigens niet voor. Wat opnamen van de familiedag, een shot van het hoofdveld dat wordt gerenoveerd en dan de doelpunten. Vervolgens wat gesprekken met ondermeer Gerben Jan Ruizendaal en in de studio is de trainer van DOVO aanwezig, Erik van der Meer.
En dat is het dan maar blijkbaar is het voor RTV Utrecht niet echt interessant. DOVO is tenslotte de club die men bedient en dan, bij een nederlaag van de favoriet, kunnen we maar beter de ander negatief benaderen. Want het commentaar bij deze wedstrijd, en ook de opmerkingen van de trainer van DOVO, getuigen van weinig respect voor LRC Leerdam. Nergens een woord van verdiende winst het lag aan een doodmoe DOVO, of die club niet graag de finale had willen spelen. En was het juist niet RTV Utrecht die, in de dagen vooraf aan de wedstrijd, uitsluitend de aanvangstijd wilde veranderen naar half drie. Hoezo, familiedag, wij hebben uitzending dus pas de tijd maar aan anders kan het op zaterdag niet meer op TV.
De nadruk werd gelegd op het spelen van de wedstrijd op het B-veld. Natuurlijk niet direct geschikt als decor voor een halve finale maar als een hoofdveld zijn broodnodige onderhoud nodig heeft is dat de enige uitwijk mogelijkheid. Overigens was de tegenstander daarvan op de hoogte dus de verbazing die de trainer had bij aankomst in Leerdam was, zeker na afloop, gespeeld en respectloos. Terwijl 1100 toeschouwers er toch een leuke ambiance van hebben gemaakt, zonder wanklank tussen supporters, ook dat had een compliment kunnen zijn. Tenslotte mankeerde er niets aan de organisatie of het moet die ene vervelende supporter zijn geweest die meende doelman Ruizendaal verbaal wat toe te moeten voegen. Maar vervelend zijn kan je niet leren, dat ben je gewoon.
In dagblad de Gelderlander een verhaal met eenzelfde teneur, de krant noemde eerder LRC Leerdam een kleine club. Men had het in het verslag over een winderig en koud veld, of het in andere delen in Nederland niet winderig en koud kan zijn.
Natuurlijk had LRC Leerdam de deur open laten staan zodat de wind vrij spel had. Speelt de club een stuk beter bij. Net zoveel onzin als het verslag. Een verslag dat kant nog wal raakt en absoluut geen recht doet aan de prestatie van de thuisclub.
Jammer dat deze media niet gewoon een verslag van de halve finale hebben gemaakt, zonder nadruk op omstandigheden waar beide ploegen dezelfde problemen mee hebben. Men zal toch niet echt gedacht hebben dat LRC Leerdam altijd op veld 2 haar wedstrijden speelt.
Iets objectiever mag men wel zijn.
Altijd leuk.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:17 schreef methodmich het volgende:
Tong, jullie zitten o.a. bij Kozakken Boys in de beker.
Ok het werd bijna vechtenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:36 schreef Gudde het volgende:
Vast beelden van RTV Utrecht. Doelman van DOVO liet zich na de 1-0 van DOVO gaan tegenover de supporters achter z'n doel en kreeg het zo soort van terug na afloop.
Dat manneke heeft z'n excuses overigens al aangeboden aan Gerben en DOVO.
Gerben Jan voor buitenstaandersquote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:36 schreef Gudde het volgende:
Vast beelden van RTV Utrecht. Doelman van DOVO liet zich na de 1-0 van DOVO gaan tegenover de supporters achter z'n doel en kreeg het zo soort van terug na afloop.
Dat manneke heeft z'n excuses overigens al aangeboden aan Gerben en DOVO.
quote:Gert-Jan Stout en Jeroen Wolf al op 3 oktober naar oude club
REGIO - De KNVB district Zuid I heeft gisteren de programma’s voor de afdelingen onder de hoofdklassen bekendgemaakt.
In het zaterdagvoetbal begint Heerjansdam in 1C op 5 september op eigen veld met de derby tegen Rijsoord. VVGZ treedt dan aan bij GPC Vlissingen, Nieuw-Lekkerland ontvangt Achilles Veen, terwijl Schelluinen als gastheer voor Nivo Sparta fungeert. Al op speeldag 2 (12 september) is het VVGZ - Heerjansdam. Gert-Jan Stout en Jeroen Wolf komen op de vijfde speeldag (3 oktober) met de ‘Dammers’ op bezoek bij hun oude club Nieuw-Lekkerland.
2 clubs rechtvaardigt geen eigen topic Michquote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:34 schreef methodmich het volgende:
Nou, je hebt nog altijd Nivo en GPC toch?
Ja omdat mijn club in de hoofdklasse ging spelen. Ben een veel poster in VBL en dat was best uniek.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:17 schreef Gudde het volgende:
Het is anders begonnen als een topic voor slechts één club meen ik me te herinneren..
Ik ga je missen Zjakkiequote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:52 schreef Zjakkie het volgende:
Sorry tong, ik had er graag bijgekomen, maar onze selectie was ietsje te smal afgelopen seizoenEn toen gingen we een niveautje omlaag i.p.v. omhoog
![]()
Dat dusquote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:33 schreef methodmich het volgende:
Okee, dan moet je verder in Wat doet je amateurclubje.....
quote:Op zondag 16 augustus 2009 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Het topic is gewoon nog open toch, dan kunnen we net zo goed hier door posten. Hoe staan de zaken bij Nivo tong?
Lekker voor zequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:11 schreef methodmich het volgende:
Hoek is in het centrum van de defensie kwetsbaar na het vertrek van Siereveld, volgens Telussa. Profiteren...
Wel lelijk voor Kloetinge dat ze Fritsje Paap nog kwijt zijn geraakt aan Baronie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |