Inderdaad.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:21 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk handig om alle moslims over 1 kam te scheren, dan kan je een moslim in Nederland aanspreken op bijvoorbeeld de aanslagen van 9 september.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Inderdaad.Heb je ze niet gezien op de bewuste dag? Door het dolle heen waren ze, de huiskamers van alle moslims stonden bol van de euforie. En die arme moslim-jongetjes die zich stiekem aftrekken op de beelden van 9/11, wálgelijk!
Meer in de trant van: http://www.liveleak.com/view?i=216_1207467783quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:24 schreef Py het volgende:
[..]
Ja, in de trend van: Zeg Meh7, wat vindt jij van die lui die aanslagen plegen in naam van jou en jouw geloof?
De geschiedenis is wat onduidelijker dan jij hier schiets inzake de bekeringen in India.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij draait de geschiedenis om. De islam wijst het polytheisme af. Het polytheisme en de oosterse religies wijzen niet de islam af. Sterker nog: polytheisme gaat uit van meerdere goden, en daar past de god van de christenen, moslims, joden dus ook bij. Verder: de dharma religies (de oosterse religies) gaan ervan uit dat alle religies gelijkwaardig aan elkaar zijn. Islam zegt niet dat alle religies gelijkwaardig zijn, islam wijst polytheisme af.
Goed, voor zover de theorie. Nu de praktijk. Toen de Arabieren in Iran aankwamen hebben ze de gebedshuizen van de oorspronkelijke Iraanse gelovigen (de Zoroastristen) verwoest. Veel Zoroatristen zijn gevlucht naar andere landen omdat ze met het zwaard werden bekeerd. Een deel van de Iraniers is nog altijd Zoratrist, vraag hun maar naar hun mening over de islam: die is niet bijzonder positief.
Afghanistan was vroeger boeddhistisch. Nadat de islam aangevangen is in Afghanistan zijn de boeddhisten uitgemoord of weggevlucht voor het islamitische geweld. Tegenwoordig wonen er nog heel weinig boeddhisten in Afghanistan en zelfs nu is het boeddhisme nog steeds niet veilig in Afghansitan. In 2001 gaven islamitische geestelijken een fatwa uit om de Boeddha-beelden in het land te vernietigen. Daardoor probeerden moslims het Bamiyan-beeld te vernietigen.
India is hindoeistisch, Pakistan was vroeger hindoeistisch. Ooit van Hindu holocaust gehoord? Dat is een holocaust die uitgevoerd is door moslims op hindoes toen ze de islam gingen verspreiden in India en heersten over India. Ongeveer 80 miljoen hindoes zijn uitgemoord door moslims. Sommigen zeggen dat het de grootste holocaust in de geschiedenis is.
Bron: http://www.scribd.com/doc(...)ust-in-world-history. Als men Googelt op Hindu holocaust vind men meer informatie.
Ook zijn duizenden gebedshuizen (letterlijk!) verwoest door moslims. Gebedshuizen van andere gelovigen verwoesten, hebben moslims ook geflikt in Iran en Afghanistan.
Hoe wil jij verdedigen dat moslims het slachtoffer zijn van het polytheisme als moslims ZELF tientallen miljoenen polytheisten hebben vermoord notabene in hun eigen land?
Trouwens moslims hebben niet alleen polytheisten aangevallen, maar ook andere niet-moslim gelovigen. Lees maar hierboven over Iran en Afghanistan.
Ik denk eerder jouw manier van de discussie aangaan. Jouw heetgebakerdheid, jouw totale onwil onwelgevallige meningen op een volwassen manier te bejegenen. Jouw agressiviteit en infantiele manier om elke discussie over JOUW cultuur om te vormen in een wedstrijdje, waarbij jij natuurlijk als enige winnaar wil zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het feit dat je je onnodig in bochten moet wringen om tot een duidelijk onderbouwd standpunten te komen zal daar vast een rol bij spelen.
Nou Mutant01, hier hoor je het nog eens van een ander.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
In India zijn nog duizenden Zoroastristen te vinden die destijds gevlucht waren voor de Islamitische hordes. De zogeheten Parsi's, ook Freddie Mercury was een Parsi.
[..]
Wat vind je van deze stelling:quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wat is volgens jou dan wel niet het werkelijke onderwerp?
quote:Het probleem aan democratie vindt hij dat mensen het nooit eens worden. ‘De islamitische oplossing is dat een externe, onbevooroordeelde autoriteit beslist. God.’
Mijn heetgebakerdheid en onwil, volgens mij heb jij een bepaalde fantasie op mij losgelaten, dat ik al zwetend en puffend op het toetsenbord loop te rammen om Damian wel eens de waarheid te laten lezen. Of jij het leuk vindt of niet, ik zal je wat dat betreft toch enorm moeten teleurstellen. Het feit is dat wij als het gaat om mijn cultuur, de zwakheden daarvan of mijn religie en de zwakheden daarvan het nooit eens zullen worden, aan wiens onvermogen dat ligt, mag jij geheel zelf weten voor deze keer. Feit is dat ik niet nieuwsberichten ga aanklampen om culturen een eigenschap toe te wijzen of iets in die trant.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk eerder jouw manier van de discussie aangaan. Jouw heetgebakerdheid, jouw totale onwil onwelgevallige meningen op een volwassen manier te bejegenen. Jouw agressiviteit en infantiele manier om elke discussie over JOUW cultuur om te vormen in een wedstrijdje, waarbij jij natuurlijk als enige winnaar wil zijn.
Jouw totale onvermogen om op ene rustige manier van gedachten te wisselen.
Ik denk dat dit alles meer een rol speelt.
Alsof ik dat heb lopen ontkennen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou Mutant01, hier hoor je het nog eens van een ander.
De Zooratristen moesten wegvluchten voor de moslims, toen de moslims Iran binnenvielen om de islam in Iran te verspreiden. De tempels van Zoroatristen zijn massaal verwoest door moslims. Christenen en joden zijn nog Mensen van het Boek, daardoor zijn moslims minder gewelddadig geweest tegen hen. Maar Zoroatristen (en de andere gelovigen in die regio's) zijn GEEN Mensen van het boek. Moslims hebben vreselijk huisgehouden tegen hen. In Iran (en India ook) zijn nog een deel van de Zoroatristen te vinden: vraag maar aan hen hoe zij over islam denken --> die zijn niet bepaald positief over de islam.
Volgens mij wordt ik nu op 1 hoop gegooid.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Meer in de trant van: http://www.liveleak.com/view?i=216_1207467783
Alleen de tempels van de opstandelingen werden vernietigd. Gemeenschappen die geen verzet boden, konden vrij hun religie belijden.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou Mutant01, hier hoor je het nog eens van een ander.
De Zooratristen moesten wegvluchten voor de moslims, toen de moslims Iran binnenvielen om de islam in Iran te verspreiden. De tempels van Zoroatristen zijn massaal verwoest door moslims. Christenen en joden zijn nog Mensen van het Boek, daardoor zijn moslims minder gewelddadig geweest tegen hen. Maar Zoroatristen (en de andere gelovigen in die regio's) zijn GEEN Mensen van het boek. Moslims hebben vreselijk huisgehouden tegen hen. In Iran (en India ook) zijn nog een deel van de Zoroatristen te vinden: vraag maar aan hen hoe zij over islam denken --> die zijn niet bepaald positief over de islam.
Ik vind je gewoon dat de gehele tijd aan het jammeren bent als een klein kind.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn heetgebakerdheid en onwil, volgens mij heb jij een bepaalde fantasie op mij losgelaten, dat ik al zwetend en puffend op het toetsenbord loop te rammen om Damian wel eens de waarheid te laten lezen. Of jij het leuk vindt of niet, ik zal je wat dat betreft toch enorm moeten teleurstellen. Het feit is dat wij als het gaat om mijn cultuur, de zwakheden daarvan of mijn religie en de zwakheden daarvan het nooit eens zullen worden, aan wiens onvermogen dat ligt, mag jij geheel zelf weten voor deze keer. Feit is dat ik niet nieuwsberichten ga aanklampen om culturen een eigenschap toe te wijzen of iets in die trant.
De Kopten in Egypte zijn hier het perfecte voorbeeld van, zolang je ze maar niet in de weg ligt mag je blijven leven, verder moet je niet zeikenquote:Op donderdag 21 mei 2009 18:37 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Alleen de tempels van de opstandelingen werden vernietigd. Gemeenschappen die geen verzet boden, konden vrij hun religie belijden.
ga dat de ummah maar eens uitleggenquote:Op donderdag 21 mei 2009 18:36 schreef tweaald het volgende:
god/allah bestaat toch niet dus het is allemaal nutteloos.
Egypte is dan ook een mooi voorbeeld van een seculiere dictatuur.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De Kopten in Egypte zijn hier het perfecte voorbeeld van, zolang je ze maar niet in de weg ligt mag je blijven leven, verder moet je niet zeiken
Ghazi, nu kom je met een bron die dat tegenstelt. Zo kan ik ook met bronnen komen die de gewelddadige bekeringen bevestigen. Volgens mij weet jij ook dat islamitische kroniekschrijvers meegingen met de Arabische bevelhebbers tijdens de veroveringingstochten? En dat zij de gebeurtenissen opschreven in hun werken?quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:28 schreef Ghazi het volgende:
[..]
De geschiedenis is wat onduidelijker dan jij hier schiets inzake de bekeringen in India.
Geweldig land toch, je kan er op vakantie en 't is een perfect voorbeeld ook nog 's!quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:41 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Egypte is dan ook een mooi voorbeeld van een seculiere dictatuur.
Of deze stelling:quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wat is volgens jou dan wel niet het werkelijke onderwerp?
quote:‘De definitie van islam is niet vrede’, stelde Al-Haddad. ‘Moslims die dat beweren, hebben een minderwaardigheidscomplex. Islam betekent overgave. Aan de wil van de schepper.’ Alleen Allah mag wetten maken, meent Al-Haddad.
‘Aan de interpretatie van de Koran door de metgezellen van de profeet mag niet worden getornd. De islam mag niet veranderen in nieuwe omstandigheden. Dan heb je straks net zo veel islams als er mensen zijn.’
Oh, zijn ze wegquote:Lastige vragen van ongelovigen hoef je dan ook niet te beantwoorden.
Joh, hoe ik dat nu al bij voorbaat kan weten? Mijn standpunt staat gewoon mijlenver van jouw vandaan, iemand die zo dogmatisch vasthoud aan een dergelijke visie van de Islam, daar is weinig discussie ruimte he? Helemaal als de persoon gewicht gaat toekennen aan argumenten die het beeld bevestigen. Het is een beetje alsof een nazi Hitler gaat citeren en zijn argumenten daarbij bijzondere bewijskracht geeft. Of een religieuze die God constant aanhaalt om zijn gelijk aan te tonen. Gedachten uitwisselen is niet mijn ding, misschien moet ik toch maar naar wat minder discussiegroepen ( je weet wel, de "real life versies") gaan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind je gewoon dat de gehele tijd aan het jammeren bent als een klein kind.
En de onwil geef je hier precies aan. 'Ik zal het nooooiit met jou eens worden'. Hoe kun je dat nu al bij voorbaat weten?Ik vind het maar een zielige opstelling.
En is het nu zoveel gevraagd om in plaats van op de gebruikelijke manier in de discussie te vliegen over JOUW geloof en over JOUW cultuur, om naar aanleiding van mijn opmerking bijvoorbeeld te zeggen: 'Goh, ik versta onder isam <insert mening>, want je slaat wel heel erg graag wild om je heen, maar van gedachtn wisselen heb je, mijn inziens, duidelijk geen kaas gegeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |