Wil jij de gewelddadige verspreiding van de islam in die regio's ontkennen? Je mag ook met argumenten komen hoor, maar die kan je nu ff niet 1 2 3 vinden he daarom kom je mij maar meteen uitmaken voor moslimhater. Typisch gedrag van jou: "ik kan me niet verdedigen dus dan noem ik andere mensen maar moslimhater".quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik raad je aan wat geschiedenisles te nemen, moslimhater.
Waarom oordeel je wel over mij?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is niet aan mij om daar over te oordelen.
Dat doe je zelf, je hecht meer waarde aan de meningen van de moslims die je als extremisten/fundamentalisten ziet.quote:
En wat zegt je geloof dan over mensen die over anderen oordelen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is niet aan mij om daar over te oordelen.
Ik oordeel over mijzelf? Zelfs in jouw geponeerde bron staat klip en klaar dat islam niet vrede op zich is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat doe je zelf, je hecht meer waarde aan de meningen van de moslims die je als extremisten/fundamentalisten ziet.
Het staat er glashelder. Dat jij het niet begrijpt of niet wil begrijpen is niet geheel wonderbaarlijk, gezien je minieme kennis van mijn cultuur en/of Islamitsche waarden als geheel. Het probleem met dit soort discussies is dat mensen niet discussiėren, maar uitspraken verheven tot waarheden en van daaruit een dogmatisch standpunt innemen. Neem nu de uitspraak van deze persoon, die jij ziet als een "bevestiging" van wat jij altijd dacht. Wat wil je daarover bediscussiėren?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Toch wel. En het moeilijke aan deze discussies, afgezien van de heetgebakerdheid en de wil om discussies om te vormen in wedstrijdjes, is de terminologie. De islam, de islamitische cultuur, de moslimgemeenschap, de collectivistische islamitische cultuur, het collectivisme in moslimgemeenschappen zijn allemaal omschrijvingen die verschillende zaken kunnen betekenen.
Het is vrij lastig om de discussie zuiver en op dezelfde golflengte te houden.
Het zou bijvoorbeeld prettiger wezen wanneer je over wat zaken eerst uitleg vraagt en niet meteen conclusies trekt of dat je begrippen met alternatieven vervangt.
Dat maakt het allemaal onnodig stekelig.
Dus wat is precies jou vraag?
Was het iemand anders die een uitspraak van Al-Haddan aanhaalde om aan te tonen dat islam geen vrede is? In dat geval zit ik er namelijk naast.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik oordeel over mijzelf? Zelfs in jouw geponeerde bron staat klip en klaar dat islam niet vrede op zich is.
Moslims kennen geen authoriteit? Wat loopt die Yasin dan te blaten over het leiderschap wat in handen van moslims moet komen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als mensen zichzelf moslim noemen, ben ik niet diegene die kan zeggen "jij bent geen moslim", dat moet ieder persoon voor zichzelf bepalen. Derhalve hebben deze mensen niet te bepalen wie wel of geen moslim is, wel of geen afvallige et cetera. Zoals al eerder uit het topic blijkt, moslims kennen (goddank) geen autoriteit.
Veroveringen passen wel in die tijdsgeest. Maar van massale gewelddadige bekeringen is geen sprake van, zoals bij de Reconquista.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wil jij de gewelddadige verspreiding van de islam in die regio's ontkennen? Je mag ook met argumenten komen hoor, maar die kan je nu ff niet 1 2 3 vinden he daarom kom je mij maar meteen uitmaken voor moslimhater. Typisch gedrag van jou: "ik kan me niet verdedigen dus dan noem ik andere mensen maar moslimhater".
Je bent naast een leugenaar een grove moslimhater, dat heeft niets met niet kunnen verdedigen te maken, maar meer met posthistory en dergelijke. De achterliggende grondslag van de verspreiding is altijd handel geweest en nooit zoals jij doet beweren, of wil laten doen alsof dat het hoofdonderdeel was, de verspreiding via het zwaard. De handel heeft de Islam bijvoorbeeld naar India/Indonesie gebracht, in die periode was het gebied een belangrijke handelszone. Veel van de oorlogen die plaatsvonden waren het gevolg van directe vervolging van moslims in het prille begin. Was je moslim? Dan werd je vermoord, immers het polytheisme was daar het leidende "geloof" en een afwijkend geloof werd dan ook niet getolereerd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wil jij de gewelddadige verspreiding van de islam in die regio's ontkennen? Je mag ook met argumenten komen hoor, maar die kan je nu ff niet 1 2 3 vinden he daarom kom je mij maar meteen uitmaken voor moslimhater. Typisch gedrag van jou: "ik kan me niet verdedigen dus dan noem ik andere mensen maar moslimhater".
anders laat maarquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:38 schreef Py het volgende:
[..]
En wat zegt je geloof dan over mensen die over anderen oordelen?
quote:Lastige vragen van ongelovigen hoef je dan ook niet te beantwoorden.
Vraag jij het hem. Dus omdat Yasin iets zegt, dan is het ook zo? Wat is dat nou voor onzin man, waarschijnlijk hebben 1,59 miljard moslims nooit van deze man gehoord.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:40 schreef Py het volgende:
[..]
Moslims kennen geen authoriteit? Wat loopt die Yasin dan te blaten over het leiderschap wat in handen van moslims moet komen?
-edit- het verklaard wel het getroll tegen buschauffeurs en agenten
Dat is nogal een oordeelquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent naast een leugenaar een grove moslimhater, dat heeft niets met niet kunnen verdedigen te maken, maar meer met posthistory en dergelijke. De achterliggende grondslag van de verspreiding is altijd handel geweest en nooit zoals jij doet beweren, of wil laten doen alsof dat het hoofdonderdeel was, de verspreiding via het zwaard. De handel heeft de Islam bijvoorbeeld naar India/Indonesie gebracht, in die periode was het gebied een belangrijke handelszone. Veel van de oorlogen die plaatsvonden waren het gevolg van directe vervolging van moslims in het prille begin. Was je moslim? Dan werd je vermoord, immers het polytheisme was daar het leidende "geloof" en een afwijkend geloof werd dan ook niet getolereerd.
Wat is de positie van die Yasin dan in moslimland?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vraag jij het hem. Dus omdat Yasin iets zegt, dan is het ook zo? Wat is dat nou voor onzin man, waarschijnlijk hebben 1,59 miljard moslims nooit van deze man gehoord.![]()
Ik heb nergens gesteld dat ik 'dacht' dat islam geen vrede betekent. Ik heb daarover gelezen en mensen geraadpleegd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het staat er glashelder. Dat jij het niet begrijpt of niet wil begrijpen is niet geheel wonderbaarlijk, gezien je minieme kennis van mijn cultuur en/of Islamitsche waarden als geheel. Het probleem met dit soort discussies is dat mensen niet discussiėren, maar uitspraken verheven tot waarheden en van daaruit een dogmatisch standpunt innemen. Neem nu de uitspraak van deze persoon, die jij ziet als een "bevestiging" van wat jij altijd dacht. Wat wil je daarover bediscussiėren?
Als je niet oordeelt over of iemand wel of geen "echte moslim" is, mag je natuurlijk nergens meer over oordelen. (?)quote:
Waarom kom je NU pas met die vraag? Moet ik je eerst helemaal verbaal neerknuppelen voordat je een vraag stelt die een beetje in de richting van ratio komt?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:45 schreef Py het volgende:
[..]
Wat is de positie van die Yasin dan in moslimland?
Zie de post onder je. Het ging specifiek over de vraag of ik iemand niet als een echte moslim zag. Dat is niet aan mij over te oordelen, dat mag iedereen zelf weten/quote:
Nou, je had me verbaal zo hard neergeknuppeld dat ik even nodig had om weer bij mn positieven te komenquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom kom je NU pas met die vraag? Moet ik je eerst helemaal verbaal neerknuppelen voordat je een vraag stelt die een beetje in de richting van ratio komt?
Ik denk dat je er sowieso naast zit. Vooral om dat je wel heel gemakkelijk oordeelt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Was het iemand anders die een uitspraak van Al-Haddan aanhaalde om aan te tonen dat islam geen vrede is? In dat geval zit ik er namelijk naast.
Je zegt net dat je het als een bevestiging ziet. Kennelijk nu dus niet een "bevestiging van je gevoel", maar een "bevestiging van wat je eerder gelezen had". Je verwerpt echter wel meteen hetgeen wat andere moslims om Fok verkondigen, dat is nogal dubieus, aangezien ook wat zij verkondigen bevestigd worden in materiaal wat volop te verkrijgen is. Toch maak jij de afweging direct, zonder (zoals ik al eerder zei) enige form van falsificatie.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gesteld dat ik 'dacht' dat islam geen vrede betekent. Ik heb daarover gelezen en mensen geraadpleegd.
Ik zie nu een bevestiging van iemand die erg fanatiek met zijn geloof bezig is. En het staat ook in het stukje; En er waren Nederlanders zoals jongerenimam Yassin Elforkani uit Amsterdam-Slotervaart, die niet bekend staat als scherpslijper. Hij leek geļmponeerd. ‘De internationale sprekers inspireren ons om de juiste weg te volgen. Vergeleken bij hen ben ik maar een jongen die net begint.’
Dus enige waarde geef ik wel aan hun uitspraken. Ik denk bijvoorbeeld ook dat er een oprechte overtuiging bij hen is om het voor elkaar te krijgen shariarechtbanken in Nederland te krijgen.
Een andere (voor)oordeel van mij over jou is dat je niet met kritiek weet om te gaan. Ook al is het duidelijk dat je fout zit, blijf je koppig geloven in je eigen gelijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat je er sowieso naast zit. Vooral om dat je wel heel gemakkelijk oordeelt.
Iemand die in een OP zichzelf tegenspreekt in een topic betreffende vrijheid van meningsuiting heeft dat wel vaker nodig volgens mij.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:48 schreef Py het volgende:
[..]
Nou, je had me verbaal zo hard neergeknuppeld dat ik even nodig had om weer bij mn positieven te komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |