Rutger: heb je het programma wel eens gelezen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:53 schreef Meh7 het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.tv/2(...)gje_mee_met_joe.html
Liever Europa dan "Eurbanië".
wat heeft straattereur nu weer met het doorduwen van hun islam te maken?quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:04 schreef Py het volgende:
[..]
Ja. Het jammere is alleen dat we als een bok op de haverkist moeten zitten om dit allemaal in de gaten te houden. Als deze organisatie het niet is, dan is het wel een andere. En is het niet met grote terreur dan is het met straattereur, of met dawa. Hoe dan ook, ze blijven hun islam doorduwen. En wij blijven opschuiven en opschuiven. Ondertussen zinloos discussierend waarom de kruistochten zijn begonnen.
Ik denk dat die straatterroristjes meer met de islam vs. westerse democratie te maken hebben dan sommigen ons willen doen geloven.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat heeft straattereur nu weer met het doorduwen van hun islam te maken?
ik geloof niet dat het een islamitisch dingetje is om voor de supermarkt oude omaatjes te pesten
de politie moet gewoon is zijn werk gaan doen wat dat betreft
ja maar dan staat dat congres wat juist goede reclame voor de islam had moeten zijn iig niet in een slecht daglicht ... dan hadden mensen gezegd, kijk zo kan het dus ookquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niemand geeft de schuld aan de media, maar zo werkt de media. Als deze gasten niet uitgenodigd waren, maar ze hadden elders hun visie in de openbaarheid geuit, had de media aldaar het eveneens gepubliceerd.
Nou, dat is een overschatting van de straatterroristjes, om het nog aangenaam te zeggen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:11 schreef Py het volgende:
[..]
Ik denk dat die straatterroristjes meer met de islam vs. westerse democratie te maken hebben dan sommigen ons willen doen geloven.
Een beetje raar om dit af te doen als iets waarbij de politie hun werk niet goed doen. Er worden zovaak mensen in dienst van de korpsen mishandelt omdat ze er iets van zeggen, of als ze er aan komen fietsen word de hele buurt al opgetrommeld.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof niet dat het een islamitisch dingetje is om voor de supermarkt oude omaatjes te pesten
de politie moet gewoon is zijn werk gaan doen wat dat betreft
Klopt, maar nogmaals het doel is mij onbekend. Het kan zijn dat men gewoon aandacht wilde, ongeacht goede of slechte reclame voor de Islam. Je moet begrijpen dat er mensen zijn die het geen reet kan schelen, zolang het maar überhaupt een vorm van reclame is. Kan ook zijn dat men het salafisme wilde verspreiden.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:12 schreef sp3c het volgende:
ja maar dan staat dat congres wat juist goede reclame voor de islam had moeten zijn iig niet in een slecht daglicht ... dan hadden mensen gezegd, kijk zo kan het dus ook
Was het maar waar dat de islam aleen maar duizend jaar geleden gewelddadige aspecten had en nu niet meer. Helaas. De werkelijkheid laat het anders zien. Ik kijk naar gebeurtenissen uit het verleden, gebeurtenissen uit het heden en ik kijk naar de verschillen in religies m.b.t. tolerantie en verdraagzaamheid.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En weer probeer jij mij in de slachtofferrol te duwen. Het is gewoon een feit dat Arabieren eenmaal handelsmensen waren, in goede en kwade zin (zoals de slavenhandel). Feit is ook dat de Islamitische rijken door conflicterende politieke belangen weer ten gronde zijn gegaan. Dat jij niet wil in zien dat sommige dingen nu eenmaal weinig met de Islam te maken hebben, maar meer een politiek-culturele grondslag, daar kan ik niks aan doen. Jij trekt liever de conclusie dat aan de hand van gebeurtenissen duizend jaar geleden, de Islam een gewelddadige religie is.
politie apparaat bestaat niet enkel uit die gasten op fietsenquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Een beetje raar om dit af te doen als iets waarbij de politie hun werk niet goed doen. Er worden zovaak mensen in dienst van de korpsen mishandelt omdat ze er iets van zeggen, of als ze er aan komen fietsen word de hele buurt al opgetrommeld.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zou er ook niet op gebrand zijn om me in dat wespennest te gaan wurmen om een statement te zetten. Ze willen hun werk wel doen, alleen vaak is het te gevaarlijk en zijn zware middelen niet toegestaan.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, dat is een overschatting van de straatterroristjes, om het nog aangenaam te zeggen.
Dat weerlegt mijn argumentatie niet Zienswijze. Dat er doorgeslagen moslims zullen zijn, is iets wat niet te voorkomen is. Moslims zijn namelijk geen aliens die geen emotie hebben of iets dergelijks. Hindoes hebben ook talloze aanslagen gepleegd, zelfs Boedhisten plegen acties die onder het kopje terreur geplaats kunnen worden. Dat zegt niets over de religie, dat zegt over de persoon die het geweld pleegt en al dan niet zijn of haar interpretatie van de religie. Mensen slaan nu eenmaal door, mensen plegen nu eenmaal geweld, mensen hebben drang naar macht (de een meer dan de ander) etcetera. Dat zijn allemaal factoren die een enorme vinger in de pap hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:14 schreef Zienswijze het volgende:
Was het maar waar dat de islam aleen maar duizend jaar geleden gewelddadige aspecten had en nu niet meer. Helaas. De werkelijkheid laat het anders zien. Ik kijk naar gebeurtenissen uit het verleden, gebeurtenissen uit het heden en ik kijk naar de verschillen in religies m.b.t. tolerantie en verdraagzaamheid.
Als moslims in het heden geen gewelddadigheden in naam v/d islam zouden plegen, dan zouden heel wat minder mensen negatief zijn over islam. Maar laat het nu juist wel zo zijn dat moslims geweldaddadigheden in naam v/d islam plegen, ook in Nederland. Denk maar aan de moord op Theo van Gogh. Denk aan het met de dood bedreigen van verscheidene islam-critici.
Maar denk ook aan dat de islam steeds meer invloed in Europa zal krijgen. Shariarechtbanken in Engeland, schilderijen moeten worden weggehaald in Nederland, haatzaaiende uitspraken van imams in Europa. En nu weer zo'n congres waarin bedenkelijke taal is aangeslagen door moslims.
Ben het volledig met je eens, maar denk je nou serieus dat deze maatregelen als waterkanonnen effect hebben? Als je in een verkeerde wijk iemand oppakt gaan ze allemaal al de straat op om alles te vernietigen en dergelijke.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
politie apparaat bestaat niet enkel uit die gasten op fietsen
als de hele buurt wordt opgetrommeld zijn er een aantal middelen die je in kunt zetten om alsnog je werk te doen ... waterkanonnen bv
die fluwelen handschoentjes werken gewoon niet, krakers laten ze ook niet zitten simpelweg omdat ze met zijn allen met stenen beginnen te gooien
Waarbij ze dan niet eens weten wie of wat Allah is en/of geen engels kunnen spreken. Ik zou dat allemaal maar niet te serieus nemen. Het zijn kwajongens die je gewoon hard moet aanpakken, de nozems van deze eeuw.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:17 schreef Py het volgende:
[..]
![]()
Echte fundamentalistjes in de dop.
Sommigen noemen zichzelf 'Allah's soldier' en dragen trots sweaters met die tekst.
Waarom moeten mensen zoals jij altijd meteen wijzen naar het christendom. Het christenom is OOK niet pluis. Ik verdedig het christendom niet. Qua gewelddadigheid voert zowel het christendom als de islam de boventoon in de geschiedenis. Het zijn niet voor niets de 2 geweldaddigste religies ter wereld (samen met het jodendom kom je weer uit op de 3 geweldaddige Abraham religies).quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:15 schreef Bowlingbal het volgende:
Ja, en Rumsfeld viel met Christelijke teksten Irak binnen. Daar vielen wel even wat meer doden dan alle aanslagen van de afgelopen jaren bij elkaar. En nu, Zienswijze?
Komt nog wel. Allemaal kleine Gaza-wijkjes waar we met de waterkanonnen omheen rijden zodat de rest van de samenleving rustig kan slapen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
politie apparaat bestaat niet enkel uit die gasten op fietsen
als de hele buurt wordt opgetrommeld zijn er een aantal middelen die je in kunt zetten om alsnog je werk te doen ... waterkanonnen bv
die fluwelen handschoentjes werken gewoon niet, krakers laten ze ook niet zitten simpelweg omdat ze met zijn allen met stenen beginnen te gooien
Jij zegt dat alle ellende door een geloof komt. Ik vind dat onzin.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen zoals jij altijd meteen wijzen naar het christendom. Het christenom is OOK niet pluis. Ik verdedig het christendom niet. Qua gewelddadigheid voert zowel het christendom als de islam de boventoon. Het zijn niet voor niets de 2 geweldaddigste religies ter wereld (samen met het jodendom kom je weer uit op de 3 geweldaddige Abraham religies).
Het Nederlandse volk heeft gelukkig massaal het christendom de rug toegkeerd (op wat Staphorst mensen en oude mensen na). Mooi, 1 gewelddadige religie kwijt. Nu de andere nog: islam.
Whehe dat wil ik nog wel eens zien gebeuren, denk dat er geen houden aan is dan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:21 schreef Py het volgende:
[..]
Komt nog wel. Allemaal kleine Gaza-wijkjes waar we met de waterkanonnen omheen rijden zodat de rest van de samenleving rustig kan slapen.
Kwajongens ...quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarbij ze dan niet eens weten wie of wat Allah is en/of geen engels kunnen spreken. Ik zou dat allemaal maar niet te serieus nemen. Het zijn kwajongens die je gewoon hard moet aanpakken, de nozems van deze eeuw.
Downplayen, je weet sellufff!quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:25 schreef Py het volgende:
[..]
Kwajongens ...nu ben je aan het downplayen
Aanhangers van ELK geloof plegen geweld. Ook hebben ALLE heilige boeken vredelievende teksten. Echter, in sommige heilige boeken zitten OOK gewelddadige teksten tegenover andersgelovigen en ongelovigen. Dat maakt dat hun gelovigen door die gewelddadige teksten geinspireerd kunnen worden tot het plegen van geweld. Niet voor niets wijzen moslimterroristen tijdens het plegen van aanslagen naar Koranteksten. Die moslimterroristen voelen zich gerechtvaardigd door de teksten uit de Koran om geweld te plegen. Kijk ook maar naar Mohammed B.: hij voelde zich gerechtvaardigd om Theo van Gogh te doden door teksten uit de Koran.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat weerlegt mijn argumentatie niet Zienswijze. Dat er doorgeslagen moslims zullen zijn, is iets wat niet te voorkomen is. Moslims zijn namelijk geen aliens die geen emotie hebben of iets dergelijks. Hindoes hebben ook talloze aanslagen gepleegd, zelfs Boedhisten plegen acties die onder het kopje terreur geplaats kunnen worden. Dat zegt niets over de religie, dat zegt over de persoon die het geweld pleegt en al dan niet zijn of haar interpretatie van de religie. Mensen slaan nu eenmaal door, mensen plegen nu eenmaal geweld, mensen hebben drang naar macht (de een meer dan de ander) etcetera. Dat zijn allemaal factoren die een enorme vinger in de pap hebben.
Jaa swa mang, die shit is zwaar niet spang, discriminazi zeg ik ju mang, ze moette altyd ons hebbe die woutte.quote:
Wat voor leidende rol had meneer Rumsfeld dan binnen het christendom?quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:21 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Om aan te tonen dat dat onzin is, zeg ik dat Rumsfeld een complete oorlog gestart is met een Bijbel in zijn hand.
En aangezien westerse democratie en de Universele Rechten van de Mens niet samengaan met de islam, volgens een uitspraak van het Europese Hof...quote:‘De islam zal de overhand krijgen’, voorspelt sjeik Khalid Yasin. ‘Ook al haten de ongelovigen, afgodendienaars en hypocriete moslims dat.’
‘Het is’, weet Yasin, ‘eigenlijk de bedoeling dat de islam de wereld bestuurt, maar omdat moslims zwak zijn geweest, heeft Allah de uitvoerende macht aan een ander volk gegeven.’ Dat kan elk moment worden teruggedraaid. Als de moslims maar ‘concurreren om de macht’.
... wordt het dus óf democratie óf de islam.quote:Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft expliciet verklaard dat de islam en de sharia niet verenigbaar zijn met democratie en de ontwikkeling van vrijheden gezien het gesloten karaker van de sharia (Refah vs Turkije, 13-02-2003)[3].
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |