En dat gebruik jij om de Islam als geheel (let op de gebeurtenissen in het verleden vloeien voort uit handelen van Arabieren, met hun eigen economische en politieke belangen, net als elk rijk destijds haar eigen belangen had) de grond in te boren. Dat is toch wel triest.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij erkent dat er gewelddadigheden hebben plaatsgevonden, dat is mooi. Maar je "doet alsof het allemaal wel meevalt". Ik heb je in mijn vorige post gezegd dat islamitische kroniekschrijvers (moslim notabene!) die gewelddadigheden zelf hebben beschreven.
Aantal gebedshuizen zijn geplunderd vanwege kostbaarheden? Ten 1e is het niet een aantal, maar het zijn letterlijk duizenden gebedshuizen. Ten 2e werden ze niet alleen verwoest vanwege hun kostbaarheden, maar ook omdat de tempels afgodsbeelden bevatten en er werd aan beeldenverering gedaan in die tempels. Afgoden zijn niet toegestaan in de islam. Beeldenverering is ook niet toegestaan. Moslims in Afghanistan hebben ook Boeddha-beelden verwoest.
Het zijn niet alleen Afghanen, maar ook Turken, Arabieren en Mongolen. Mongolen heersten over Centraal- en Zuid-Azie.
Verschillende bronnen, ook westerse bronnen, wijzen op een afslachting van 80 miljoen hindoes door moslims. Op Google: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=hindu+holocaust&meta=lr%3Dlang_nl
Niet alleen in India zijn gewelddadigheden gepleegd, maar ook in Pakistan, Afghanistan en Iran.
Ok dan, tweede stelling:quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat iedereen eigenlijk moslim moet worden. Ik vind wel dat de mogelijkheid moet bestaan voor een persoon om moslim te worden of te zijn.
Graag uw meningquote:‘De definitie van islam is niet vrede’, stelde Al-Haddad. ‘Moslims die dat beweren, hebben een minderwaardigheidscomplex. Islam betekent overgave. Aan de wil van de schepper.’ Alleen Allah mag wetten maken, meent Al-Haddad.
‘Aan de interpretatie van de Koran door de metgezellen van de profeet mag niet worden getornd. De islam mag niet veranderen in nieuwe omstandigheden. Dan heb je straks net zo veel islams als er mensen zijn.’
Kom jij weer met je slachtofferrol? Zit je alle gewelddadigheden van de Arabieren weer goed te praten door het simpelweg af te doen als handel drijven? De meeste moslims zijn vredelievend, er zijn een paar moslims die werden geinspireerd door islam om gewelddadigheden uit te voeren. Het is jammer dat sommige gematigde moslims dat gedrag van die radicale moslims proberen te bagataliseren of goed lopen te praten.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat gebruik jij om de Islam als geheel (let op de gebeurtenissen in het verleden vloeien voort uit handelen van Arabieren, met hun eigen economische en politieke belangen, net als elk rijk destijds haar eigen handelingen had) de grond in te boren. Dat is toch wel triest.
Alleen Allah mag wetten maken, meent Al-Haddad.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:15 schreef Py het volgende:
[..]
Ok dan, tweede stelling:
[..]
Graag uw mening
quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:15 schreef Py het volgende:
[..]
Ok dan, tweede stelling:
[..]
Graag uw mening
Ten eerste vraag ik mij af waarom Al-Haddad tot de conclusie komt dat moslims die dat beweren een minderwaardigheidscomplex hebben. Oftewel, hij heeft geen enkel argument tegen deze stelling en probeert de moslims die zo'n definitie weet aan te dragen persoonlijk aan te vallen. Ten tweede zou je kunnen stellen dat "Alleen Allah mag wetten maken" een contradictie is, om dat te bewerkstelligen zou je moeten vaststellen dat alleen allah wetten mag maken, en dat is een door de mens geschreven wet.quote:‘De definitie van islam is niet vrede’, stelde Al-Haddad. ‘Moslims die dat beweren, hebben een minderwaardigheidscomplex. Islam betekent overgave. Aan de wil van de schepper.’ Alleen Allah mag wetten maken, meent Al-Haddad.
Wat verstaat hij onder tornen? Taalkundig inzicht, historisch inzicht over wat er toen allemaal plaats vond en over hoe de samenleving er uit zag is ook aan verandering onderhevig. Bovendien zie ik persoonlijk niets verkeerds in "net zo veel islams als er mensen zijn". In heel veel landen is het al de praktijk en werkt het behoorlijk goed.quote:‘Aan de interpretatie van de Koran door de metgezellen van de profeet mag niet worden getornd. De islam mag niet veranderen in nieuwe omstandigheden. Dan heb je straks net zo veel islams als er mensen zijn.’
Ik weet dat het een dictatuur is, maar het is niet seculier.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:09 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Achtergrondinfo Egypte:
http://www.metimes.com/Op(...)_life_as_usual/6807/
Nouja, de grootste kritiek van de moslims op de christenen is dat ze hun bijbel een aantal malen herschreven hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Alleen Allah mag wetten maken, meent Al-Haddad.
Ah juist, en die zit constant voor de buis met een telefoon in de hand om de Imams ter wereld op de hoogte te brengen van zijn doen en laten en z'n mening? Die mensen hebben gewoon niet door dat ze gemanipuleerd worden door 'n paar ouwe lui in jurken die zogenaamd de willens en wetens van Allah doorkrijgen
Mag ik al zachtjes concluderen dat je het niet eens bent met de uitspraken van de islamgeleerden op het congres. Hoe zou je die sprekers kenschetsen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[..]
Ten eerste vraag ik mij af waarom Al-Haddad tot de conclusie komt dat moslims die dat beweren een minderwaardigheidscomplex hebben. Oftewel, hij heeft geen enkel argument tegen deze stelling en probeert de moslims die zo'n definitie weet aan te dragen persoonlijk aan te vallen. Ten tweede zou je kunnen stellen dat "Alleen Allah mag wetten maken" een contradictie is, om dat te bewerkstelligen zou je moeten vaststellen dat alleen allah wetten mag maken, en dat is een door de mens geschreven wet.
[..]
Wat verstaat hij onder tornen? Taalkundig inzicht, historisch inzicht over wat er toen allemaal plaats vond en over hoe de samenleving er uit zag is ook aan verandering onderhevig. Bovendien zie ik persoonlijk niets verkeerds in "net zo veel islams als er mensen zijn". In heel veel landen is het al de praktijk en werkt het behoorlijk goed.
En weer probeer jij mij in de slachtofferrol te duwen. Het is gewoon een feit dat Arabieren eenmaal handelsmensen waren, in goede en kwade zin (zoals de slavenhandel). Feit is ook dat de Islamitische rijken door conflicterende politieke belangen weer ten gronde zijn gegaan. Dat jij niet wil in zien dat sommige dingen nu eenmaal weinig met de Islam te maken hebben, maar meer een politiek-culturele grondslag, daar kan ik niks aan doen. Jij trekt liever de conclusie dat aan de hand van gebeurtenissen duizend jaar geleden, de Islam een gewelddadige religie is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kom jij weer met je slachtofferrol? Zit je alle gewelddadigheden van de Arabieren weer goed te praten door het simpelweg af te doen als handel drijven? De meeste moslims zijn vredelievend, er zijn een paar moslims die werden geinspireerd door islam om gewelddadigheden uit te voeren. Het is jammer dat sommige gematigde moslims dat gedrag van die radicale moslims proberen te bagataliseren of goed lopen te praten.
Aluah hakbar!!!!quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Feit is ook dat de Islamitische rijken door conflicterende politieke belangen weer ten gronde zijn gegaan.
Ammahoela dat 't dat is, mensen waren toen gewoon niet slim genoeg om die hele theatershow te doorzien. Tegenwoordig heb je ook nog die mensen die zogenaamd profeet zijn, maar die worden sektes genoemd. Laat me niet lachen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:25 schreef Py het volgende:
[..]
Nouja, de grootste kritiek van de moslims op de christenen is dat ze hun bijbel een aantal malen herschreven hebben.
De islam is volgens de moslims het ware geloof omdat het het létterlijke woord van god is. God zag namelijk dat de andere Abrahamistische geloven gingen dwalen en er een potje van begonnen te maken, en is dus al zuchtend nog één keer naar beneden gekomen om aan Mohammed uit te leggen hoe hij vereerd moest worden. Mohammed kon zelf niet lezen of schrijven, dus er is geen menselijk woord toegevoegd aan de koran. Het is het letterlijke woord van god.
Ja hoor, dat mag je gerust concluderen. De sprekers (als ik zo de teksten zie) zijn dogmatisch en spreken met een bepaalde arrogantie waar ik van moet kotsen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:27 schreef Py het volgende:
[..]
Mag ik al zachtjes concluderen dat je het niet eens bent met de uitspraken van de islamgeleerden op het congres. Hoe zou je die sprekers kenschetsen?
Dat heb ik vaker gehoordquote:Op donderdag 21 mei 2009 19:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja hoor, dat mag je gerust concluderen. De sprekers (als ik zo de teksten zie) zijn dogmatisch en spreken met een bepaalde arrogantie waar ik van moet kotsen.
wat probeer je te zeggen ...quote:
Wat zou jij doen als je in een moslimgemeenschap zou wonen en je omgeving wordt langzaam beïnvloed door dergelijke geluiden (bijvoorbeeld doordat ze naar dat congres zijn geweest, of dat er een imam is die dergelijke geluiden verkondigd)?quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja hoor, dat mag je gerust concluderen. De sprekers (als ik zo de teksten zie) zijn dogmatisch en spreken met een bepaalde arrogantie waar ik van moet kotsen.
In mijn cultuur zijn dergelijke congressen niet gangbaar omdat godsdienst een staatsaangelegenheid is en in die zin dat dus de enige getolereerde interpretatie-vorm zal zijn. Een imam krijgt dan een preekverbod en zijn moskee (of achterliggende organisatie) zal gesloten worden. Dat zijn drastische maatregelen die geen zoden aan de dijk zetten (het gaat ondergronds en dan wordt het veel gevaarlijker). De enige optie is om veel meer mensen uit te nodigen die inhoudelijk van elkaar verschillen, als ik het zo zie is dat bij dit congres helemaal niet zo geweest, alle sprekers lijken het met elkaar eens te zijn. Dan hoor je natuurlijk weinig tegengeluid en dan zal er ook weinig discussie zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:34 schreef Py het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je in een moslimgemeenschap zou wonen en je omgeving wordt langzaam beïnvloed door dergelijke geluiden (bijvoorbeeld doordat ze naar dat congres zijn geweest, of dat er een imam is die dergelijke geluiden verkondigd)?
Welke cultuur is dat? Wahabisme soms?quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In mijn cultuur zijn dergelijke congressen niet gangbaar omdat godsdienst een staatsaangelegenheid is en in die zin dat dus de enige getolereerde interpretatie-vorm zal zijn. Een imam krijgt dan een preekverbod en zijn moskee (of achterliggende organisatie) zal gesloten worden. Dat zijn drastische maatregelen die geen zoden aan de dijk zetten (het gaat ondergronds en dan wordt het veel gevaarlijker). De enige optie is om veel meer mensen uit te nodigen die inhoudelijk van elkaar verschillen, als ik het zo zie is dat bij dit congres helemaal niet zo geweest, alle sprekers lijken het met elkaar eens te zijn. Dan hoor je natuurlijk weinig tegengeluid en dan zal er ook weinig discussie zijn.
Neuh, in de Marokkaanse cultuur, de staatsgodsdienst prevaleert daarin - andere religies worden toegestaan en hun gebedshuizen worden van staatswege gefinancieerd (Kerken, Synagoges, Tempels) . Wat het doel van het congres is durf ik niet te zeggen, ik ken de organisator niet. Het is ook niet echt duidelijk waarom hij specifiek voor dit slag volk heeft gekozen, misschien om juist in de spotlights te komen (negatieve aandacht is ook aandacht), zodat het in ieder geval nog mensen trekt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:43 schreef Py het volgende:
[..]
Welke cultuur is dat? Wahabisme soms?
En zou het doel van het congres af te lijden zijn aan het type sprekers dat is uitgenodigd? Dus niet een algemeen islamcongres, maar bewust een bepaalde richting opsturen met het type sprekers wat is uitgenodigd? Wat zegt dat over de organisatie?
goed punt!!quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:43 schreef Py het volgende:
[..]
Welke cultuur is dat? Wahabisme soms?
En zou het doel van het congres af te lijden zijn aan het type sprekers dat is uitgenodigd? Dus niet een algemeen islamcongres, maar bewust een bepaalde richting opsturen met het type sprekers wat is uitgenodigd? Wat zegt dat over de organisatie?
Die sprekers, met dergelijke geluiden, daarvan zijn er vrij veel. Of lijkt dat omdat die meer aandacht krijgen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, in de Marokkaanse cultuur, de staatsgodsdienst prevaleert daarin - andere religies worden toegestaan en hun gebedshuizen worden van staatswege gefinancieerd (Kerken, Synagoges, Tempels) . Wat het doel van het congres is durf ik niet te zeggen, ik ken de organisator niet. Het is ook niet echt duidelijk waarom hij specifiek voor dit slag volk heeft gekozen, misschien om juist in de spotlights te komen (negatieve aandacht is ook aandacht), zodat het in ieder geval nog mensen trekt.
Die krijgen uiteraard meer aandacht en dus lijkt het ook alsof het er veel zijn, iemand die gaat zeggen dat de Islam vrede is en mensen goed met elkaar om moeten gaan, dat is geen nieuws natuurlijk. Ik kan niet spreken over alle moslims, maar er zullen er vast wel wat zijn die zullen vinden dat hoe vromer, hoe beter. Er is niets mis met vroomheid, ligt er alleen aan hoe je die vroomheid uitdraagt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:57 schreef Py het volgende:
[..]
Die sprekers, met dergelijke geluiden, daarvan zijn er vrij veel. Of lijkt dat omdat die meer aandacht krijgen?
En vinden moslims over het algemeen niet dat hoe vromer, hoe beter?
Ja. Het jammere is alleen dat we als een bok op de haverkist moeten zitten om dit allemaal in de gaten te houden. Als deze organisatie het niet is, dan is het wel een andere. En is het niet met grote terreur dan is het met straattereur, of met dawa. Hoe dan ook, ze blijven hun islam doorduwen. En wij blijven opschuiven en opschuiven. Ondertussen zinloos discussierend waarom de kruistochten zijn begonnen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
goed punt!!
die organisatie heeft wel wat uit te leggen nu ... dat moet echt wel in de gaten gehouden worden
Niemand geeft de schuld aan de media, maar zo werkt de media. Als deze gasten niet uitgenodigd waren, maar ze hadden elders hun visie in de openbaarheid geuit, had de media aldaar het eveneens gepubliceerd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:03 schreef sp3c het volgende:
ja nu ja die figuren domineerden het congres volgens het artikel
kun je de media de schuld van geven maar ze hadden die gasten zowieso niet uit moeten nodigen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |