Een merknaam van nepproducten die verkocht wordt als gezonder omdat het minder vet bevat, en geen melkvet maar plantaardige vetten, dient als vervanging van Room/Boter/Zure roomquote:
cannelonie is fout gespeld: canneloniquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Enige tijd geleden maakte het RVU programma Keuringsdienst van Waarde grote ogen met hun uitzending over analoge kaas, een product van plantaardige vetten en bindmiddelen dat kaas vervangt op Pizza en broodjes, cannelonie en andere ellende.
http://kvw.rvu.nl/index.php?page=aflevering&action=show&id=134
Internationaal slaat de analoge kaas nog steeds golven. Mensen klagen dat ze bedrogen worden omdat er geen echte kaas op zit. Maar dat zet me aan het denken, mensen willen maar al te vaak het echte product niet. Mensen kopen massaal Koksroom ipv echte room, zeggen boter tegen margarine en doen rama in de saus. Ze kopen zakkies poeder en doen er water bij en noemen dat soep.
Vraag me af waarom als het om levensmiddelen gaat mensen deze kromme keuzes maken. Zet op de verpakking Light, minder vet, of gemakkelijk en mensen kopen massaal je neppers. Doe nep kaas op de pizza en het is een schandaal.
Als ik nog eens iemand nodig heb voor secretaresse werk, kan ik je dan PM'en?quote:Op maandag 25 mei 2009 18:20 schreef cuntscum het volgende:
[..]
cannelonie is fout gespeld: canneloni
Ah ok, zoiets als topping dus... doe mij maar het echte spulquote:Op maandag 25 mei 2009 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een merknaam van nepproducten die verkocht wordt als gezonder omdat het minder vet bevat, en geen melkvet maar plantaardige vetten, dient als vervanging van Room/Boter/Zure room
Merk heeft margarine, slaproom, Nep zure room, etc
Margarine -> Boter
Kaas -> Anagaloge kaas
Rama -> Slagroom
Tijd voor een bekentenis. Klop Klop. Walgelijke nep en hoogstwaarschijnlijk krijg je er zomaar kanker van maar ik vind dat echt gruwelijk lekker.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ah ok, zoiets als topping dus... doe mij maar het echte spul
Hier (in Noorwegen) is het sinds kort verboden op nepkaas kaas te noemen. Op de verpakkingen met bv geraspte pizzakaas staan nu dus alleen "revet" (geraspt) ipv "revet ost" (geraspte kaas) wat er eerst op stond. De zak is nu wel transparant zodat je kan zien dat er geraspte 'kaas' in zit (het lijkt erop, er staat geraspt op de zak en je ziet iets wat op kaas lijkt... en dus denk je toch kaas te kopen).quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij uit eten gaat wil je dingen die overbakken zijn met kaas?
Moet je naar de states: You want cheese with that?
maar serieus, ook in het buitenland wordt kaassurrogaat veel gebruikt.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nederlanders moeten altijd voor dubbeltje op de eerste rang zitten. En ze denken daar met eten ook mee weg te komen. De kwaliteit van het voedsel is hier echt stukken minder dan in belgie duitsland of frankrijk.
Het slechtste vlees houden we hier. De goedkoopste troep vreten we zelf. Dat is beetje nederlandse mentaliteit.
Hoewel belgen bijvoorbeeld de meest vreemde dingen eten, zien ze boerenkool toch echt als konijnenvoer. Dat zullen ze niet zomaar eten.
Bij veel van onze allochtone nederlanders wordt meestal ook veel gezonder gegeten dan bij autochtonen.
Dat komt omdat die mensen de moeite nog nemen om van basis producten een maaltijd te bereiden.
Bij ons moet het allemaal snel snel snel. Het mag geen tijd geen geld en geen moeite kosten.
quote:Op maandag 25 mei 2009 23:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hier (in Noorwegen) is het sinds kort verboden op nepkaas kaas te noemen. Op de verpakkingen met bv geraspte pizzakaas staan nu dus alleen "revet" (geraspt) ipv "revet ost" (geraspte kaas) wat er eerst op stond. De zak is nu wel transparant zodat je kan zien dat er geraspte 'kaas' in zit (het lijkt erop, er staat geraspt op de zak en je ziet iets wat op kaas lijkt... en dus denk je toch kaas te kopen).
En waarom trapt men erin dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 01:16 schreef VeX- het volgende:
Ik vind zulke marketingtrucs zo geniepig. En men trapt er massaal in.
nee joh. analoge kaas is niet hiervoor bedacht, enkel als goedkoop alternatief om de grote massa te misleiden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:15 schreef Fogel het volgende:
Een soort van vegetarisch - maar toch net niet helemaal- alternatief voor mensen die willen dat er minder dieren geslacht moeten worden? Ofzo...
Ik had het over de ham in de post boven me. Als je voor kaas meer dieren moet slachten doe je iets fout als kaasboerquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:34 schreef Fratz het volgende:
[..]
nee joh. analoge kaas is niet hiervoor bedacht, enkel als goedkoop alternatief om de grote massa te misleiden.
Die worden gemaakt in volledig geautomatiseerde kaasfabrieken, die kazen worden wel netjes natuurlijk gemaakt, maar die worden letterlijk door geen enkele mensenhand aangeraakt. Heb ooit op de kwaliteitsdienst van zo'n fabriek stage gelopen, was wel apart om te zien. Daar werd overigens alleen normale kaas gemaakt, geen nep-zooi.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat was ook het eerste wat er bij mij door mijn hoofd ging.
Die passie en levenstijl is niet te vergelijken met het koude kikkerlandje.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:37 schreef honda1990 het volgende:
Als ik dit topic weer lees ben ik blij dat ik over een paar jaar in Italië ga wonen. Wat een verademing als je daar komt, de passie die die mensen hebben over eten kunnen wij Nederlanders écht nog wat van leren. Niet voor niks dat Italianen van de Europeanen gemiddeld het langste mee gaan.
Ik maak me daar niet veel illusies over, het is veel show zonder inhoud. "Echt" in de zin van spannende naampjes en authentieke uitstraling. Maar proeven, ho maar.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:17 schreef Curiosity het volgende:
Die passie en levenstijl is niet te vergelijken met het koude kikkerlandje.
Maar we zijn op de goede weg, met de opkomst van delicatessen winkels, echte bakkers, je ziet dat de mensen terug verlangen naar het "echte" eten, er is steeds meer vraag en aanbod.
Een goede ontwikkeling.
Daar ben je altijd nog zelf bij.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik maak me daar niet veel illusies over, het is veel show zonder inhoud. "Echt" in de zin van spannende naampjes en authentieke uitstraling. Maar proeven, ho maar.
Als je naar een goede delicatessenzaak gaat mag je alles proeven hoor. Het wordt niet altijd aangeboden, maar als je het vraagt mag het doorgaans altijd.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik maak me daar niet veel illusies over, het is veel show zonder inhoud. "Echt" in de zin van spannende naampjes en authentieke uitstraling. Maar proeven, ho maar.
Je hoeft je om mij geen zorgen te maken. Er werd gesteld dat mensen terugverlangen naar het 'echte eten'. Nou heb ik helemaal niks tegen de Italiaanse keuken of delicatessenwinkels, maar het lijkt mij dat het echt eten begint bij kwaliteit en proeven. Als ik in mijn eigen omgeving en op fok rondkijk dan zie ik vooral heel veel mensen die houvast zoeken bij namen, aanduidingen en andere uiterlijkheden, o.a. de winkel waar het vandaan komt. En dan krijg je weer zo'n droevige carpaccio van geperst vlees met een even dure als smakeloze parmezaanse kaas voorgezet onder het mom van 'echt eten'.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:45 schreef Casparovvv het volgende:
Als je naar een goede delicatessenzaak gaat mag je alles proeven hoor. Het wordt niet altijd aangeboden, maar als je het vraagt mag het doorgaans altijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |