abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69387664
Margarine.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 25 mei 2009 @ 17:27:40 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69387685
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:55 schreef Sjeen het volgende:
Wat is Rama?
Een merknaam van nepproducten die verkocht wordt als gezonder omdat het minder vet bevat, en geen melkvet maar plantaardige vetten, dient als vervanging van Room/Boter/Zure room
Merk heeft margarine, slaproom, Nep zure room, etc

Margarine -> Boter
Kaas -> Anagaloge kaas
Rama -> Slagroom
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 mei 2009 @ 18:20:02 #53
256853 cuntscum
Killed by death
pi_69389785
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Enige tijd geleden maakte het RVU programma Keuringsdienst van Waarde grote ogen met hun uitzending over analoge kaas, een product van plantaardige vetten en bindmiddelen dat kaas vervangt op Pizza en broodjes, cannelonie en andere ellende.

http://kvw.rvu.nl/index.php?page=aflevering&action=show&id=134

Internationaal slaat de analoge kaas nog steeds golven. Mensen klagen dat ze bedrogen worden omdat er geen echte kaas op zit. Maar dat zet me aan het denken, mensen willen maar al te vaak het echte product niet. Mensen kopen massaal Koksroom ipv echte room, zeggen boter tegen margarine en doen rama in de saus. Ze kopen zakkies poeder en doen er water bij en noemen dat soep.
Vraag me af waarom als het om levensmiddelen gaat mensen deze kromme keuzes maken. Zet op de verpakking Light, minder vet, of gemakkelijk en mensen kopen massaal je neppers. Doe nep kaas op de pizza en het is een schandaal.
cannelonie is fout gespeld: canneloni
  maandag 25 mei 2009 @ 18:22:23 #54
45206 Pietverdriet
pi_69389872
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:20 schreef cuntscum het volgende:

[..]

cannelonie is fout gespeld: canneloni
Als ik nog eens iemand nodig heb voor secretaresse werk, kan ik je dan PM'en?
  Licht Ontvlambaar maandag 25 mei 2009 @ 21:34:45 #55
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69397547
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een merknaam van nepproducten die verkocht wordt als gezonder omdat het minder vet bevat, en geen melkvet maar plantaardige vetten, dient als vervanging van Room/Boter/Zure room
Merk heeft margarine, slaproom, Nep zure room, etc

Margarine -> Boter
Kaas -> Anagaloge kaas
Rama -> Slagroom
Ah ok, zoiets als topping dus... doe mij maar het echte spul
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_69400981
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ah ok, zoiets als topping dus... doe mij maar het echte spul
Tijd voor een bekentenis. Klop Klop. Walgelijke nep en hoogstwaarschijnlijk krijg je er zomaar kanker van maar ik vind dat echt gruwelijk lekker.
Helemaal op zo'n gruwelijk nep saroma toetje.
There is no love sincerer than the love of food.
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 23:08:00 #57
45833 crew  Fogel
pi_69401969
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij uit eten gaat wil je dingen die overbakken zijn met kaas?
Moet je naar de states: You want cheese with that?
maar serieus, ook in het buitenland wordt kaassurrogaat veel gebruikt.
Hier (in Noorwegen) is het sinds kort verboden op nepkaas kaas te noemen. Op de verpakkingen met bv geraspte pizzakaas staan nu dus alleen "revet" (geraspt) ipv "revet ost" (geraspte kaas) wat er eerst op stond. De zak is nu wel transparant zodat je kan zien dat er geraspte 'kaas' in zit (het lijkt erop, er staat geraspt op de zak en je ziet iets wat op kaas lijkt... en dus denk je toch kaas te kopen).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2025:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 23:09:26 #58
45833 crew  Fogel
pi_69402038
Ik heb overigens een collega die consequent naar 'botervervanger' vraagt indien er geen echte boter voorhanden is

Quizvraag: raad zijn nationaliteit...
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2025:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_69402907
die vergelijkingen en gezegdes uit de openingspost jeetje mina!
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 14:08 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nederlanders moeten altijd voor dubbeltje op de eerste rang zitten. En ze denken daar met eten ook mee weg te komen. De kwaliteit van het voedsel is hier echt stukken minder dan in belgie duitsland of frankrijk.
Het slechtste vlees houden we hier. De goedkoopste troep vreten we zelf. Dat is beetje nederlandse mentaliteit.

Hoewel belgen bijvoorbeeld de meest vreemde dingen eten, zien ze boerenkool toch echt als konijnenvoer. Dat zullen ze niet zomaar eten.

Bij veel van onze allochtone nederlanders wordt meestal ook veel gezonder gegeten dan bij autochtonen.
Dat komt omdat die mensen de moeite nog nemen om van basis producten een maaltijd te bereiden.
Bij ons moet het allemaal snel snel snel. Het mag geen tijd geen geld en geen moeite kosten.

Dit hele verhaal slaat als een tang op een speenvarken, ben je wel eens in een Belgische supermarkt geweest? Poepduur en de keus is stukken minder dan in Nederland! Mijn vriendin woont in België en neemt elk weekend een flinke tas boodschappen mee naar België, want het is daar duur en er is weinig keus.

Boerenkool als konijnenvoer? Geen wonder als je boerenkool niet zo maar in de supermarkt kunt kopen! Mijn vriendin heeft toevallig een keer boerenkool gemaakt voor haar Belgische vrienden, omdat ze het daar helemaal niet kennen. Ze heeft de ingrediënten uiteraard mee genomen uit Nederland.

En wat betreft die laatste zin in deze geweldige post: Je hebt een deel van de bevolking dat uit pakjes en zakjes kookt, maar het overgrote deel kookt nog gewoon met basisrecepten en eigen creativiteit. Ben je wel eens op de markt geweest? Half Rotterdam (allochtoon, student, autochtoon, etc,) koopt daar al zijn ingrediënten voor een mooie maaltijd. Daar worden geen Maggi-sauzen of Knor-gerechten verkocht!
pi_69403024
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Hier (in Noorwegen) is het sinds kort verboden op nepkaas kaas te noemen. Op de verpakkingen met bv geraspte pizzakaas staan nu dus alleen "revet" (geraspt) ipv "revet ost" (geraspte kaas) wat er eerst op stond. De zak is nu wel transparant zodat je kan zien dat er geraspte 'kaas' in zit (het lijkt erop, er staat geraspt op de zak en je ziet iets wat op kaas lijkt... en dus denk je toch kaas te kopen).

in Nederland mag dat ook niet op de verpakking, dus staat er niet 'kaas' op, maar staan de ingrediënten van de analoge kaas apart op de verpakking vermeld, zodat ze niet opvallen tussen de andere ingrediënten

dat zeggen ze ook in die aflevering van de Keuringsdienst
  dinsdag 26 mei 2009 @ 01:16:45 #61
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_69405450
Ik vind zulke marketingtrucs zo geniepig. En men trapt er massaal in.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_69419929
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:16 schreef VeX- het volgende:
Ik vind zulke marketingtrucs zo geniepig. En men trapt er massaal in.
En waarom trapt men erin dan?

Gisteren was er nog de jongens van keuringsdienst over Brussel, en ging het deze keer over slechte champagne die overal over de toonbank vloog omdat er champagne opstaat. Het hele CUL-topic staat vol met mensen die erin trappen. 'Echte parmezaanse kaas moet je hebben', maar daarvoor geldt hetzelfde als voor die ellendige champagne, het mag zo heten omdat het uit die streek komt. Dus kan elke prutser uti die regio geld verdienen aan die naam. 'Wel extra vergine olie gebruken hoor', alsof dat iets zegt over de smaak.

Als je niet proeft dan ben je van etiketten afhankelijk. Als je het verschil niet proeft tussen analoogkaas en kaas, waar maak je je dan druk om? Als je alles wat je op je brood kunt smeren boter noemt, waarom moet dan op het etiket wel het onderscheid gemaakt worden?

Ik ben er ook voor dat het duidelijk op het etiket staat wat er in zit en wat er niet in zit. Maar als je toch niet kunt proeven, moet je niet denken dat je beter gaat eten wanneer het op het etiket staat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 18:31:48 #63
45206 Pietverdriet
pi_70647497
In Duitsland is er inmiddels ook analoog ham opgedoken, ham die grotendeels uit gel bestaat met de structuur en kleur van ham, maar met zeer weinig vleeseiwit.
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 00:15:37 #64
45833 crew  Fogel
pi_70725014
Een soort van vegetarisch - maar toch net niet helemaal- alternatief voor mensen die willen dat er minder dieren geslacht moeten worden? Ofzo...
  † In Memoriam † dinsdag 7 juli 2009 @ 10:34:26 #65
34726 Fratz
Max
pi_70731341
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:15 schreef Fogel het volgende:
Een soort van vegetarisch - maar toch net niet helemaal- alternatief voor mensen die willen dat er minder dieren geslacht moeten worden? Ofzo...
nee joh. analoge kaas is niet hiervoor bedacht, enkel als goedkoop alternatief om de grote massa te misleiden.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 12:08:09 #66
45833 crew  Fogel
pi_70734194
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:34 schreef Fratz het volgende:

[..]

nee joh. analoge kaas is niet hiervoor bedacht, enkel als goedkoop alternatief om de grote massa te misleiden.
Ik had het over de ham in de post boven me. Als je voor kaas meer dieren moet slachten doe je iets fout als kaasboer
pi_70734486
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dat was ook het eerste wat er bij mij door mijn hoofd ging.
Die worden gemaakt in volledig geautomatiseerde kaasfabrieken, die kazen worden wel netjes natuurlijk gemaakt, maar die worden letterlijk door geen enkele mensenhand aangeraakt. Heb ooit op de kwaliteitsdienst van zo'n fabriek stage gelopen, was wel apart om te zien. Daar werd overigens alleen normale kaas gemaakt, geen nep-zooi.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:37:57 #68
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_70781654
Als ik dit topic weer lees ben ik blij dat ik over een paar jaar in Italië ga wonen. Wat een verademing als je daar komt, de passie die die mensen hebben over eten kunnen wij Nederlanders écht nog wat van leren. Niet voor niks dat Italianen van de Europeanen gemiddeld het langste mee gaan.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:17:28 #69
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_70785355
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:37 schreef honda1990 het volgende:
Als ik dit topic weer lees ben ik blij dat ik over een paar jaar in Italië ga wonen. Wat een verademing als je daar komt, de passie die die mensen hebben over eten kunnen wij Nederlanders écht nog wat van leren. Niet voor niks dat Italianen van de Europeanen gemiddeld het langste mee gaan.
Die passie en levenstijl is niet te vergelijken met het koude kikkerlandje.
Maar we zijn op de goede weg, met de opkomst van delicatessen winkels, echte bakkers, je ziet dat de mensen terug verlangen naar het "echte" eten, er is steeds meer vraag en aanbod.

Een goede ontwikkeling.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:42:39 #70
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70786109
Maar is er dan eigenlijk pizza te koop waar geen analoogkaas op zit?
pi_70788051
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:17 schreef Curiosity het volgende:
Die passie en levenstijl is niet te vergelijken met het koude kikkerlandje.
Maar we zijn op de goede weg, met de opkomst van delicatessen winkels, echte bakkers, je ziet dat de mensen terug verlangen naar het "echte" eten, er is steeds meer vraag en aanbod.

Een goede ontwikkeling.
Ik maak me daar niet veel illusies over, het is veel show zonder inhoud. "Echt" in de zin van spannende naampjes en authentieke uitstraling. Maar proeven, ho maar.
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:12:49 #72
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_70788725
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik maak me daar niet veel illusies over, het is veel show zonder inhoud. "Echt" in de zin van spannende naampjes en authentieke uitstraling. Maar proeven, ho maar.
Daar ben je altijd nog zelf bij.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_70789818
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je naar een goede delicatessenzaak gaat mag je alles proeven hoor. Het wordt niet altijd aangeboden, maar als je het vraagt mag het doorgaans altijd.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_70809805
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:45 schreef Casparovvv het volgende:
Als je naar een goede delicatessenzaak gaat mag je alles proeven hoor. Het wordt niet altijd aangeboden, maar als je het vraagt mag het doorgaans altijd.
Je hoeft je om mij geen zorgen te maken. Er werd gesteld dat mensen terugverlangen naar het 'echte eten'. Nou heb ik helemaal niks tegen de Italiaanse keuken of delicatessenwinkels, maar het lijkt mij dat het echt eten begint bij kwaliteit en proeven. Als ik in mijn eigen omgeving en op fok rondkijk dan zie ik vooral heel veel mensen die houvast zoeken bij namen, aanduidingen en andere uiterlijkheden, o.a. de winkel waar het vandaan komt. En dan krijg je weer zo'n droevige carpaccio van geperst vlees met een even dure als smakeloze parmezaanse kaas voorgezet onder het mom van 'echt eten'.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:32:56 #75
63722 z80
I fink you freaky
pi_70840576
voor wie Duits kan lezen.
wat er aan nep te koop is (in dit geval in Duitsland)
pdf:
http://www.vzhh.de/~uploa(...)ebensmittelliste.pdf

bron:
http://www.vzhh.de/~uploa(...)giatLebensmittel.htm
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')