Dat is zijn grootste drijfveer. En ook meteen hetgeen zijn bestaansrecht in stand houdt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eind dit jaar.
Toen werd opgemerkt dat het rustig bleef zei hij dit:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat hij op onrust hoopt.
Een veroordeling zou beter zijn, want dan wordt de kans op 76 zetels nog groter.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:56 schreef MrX1982 het volgende:
Dat dient natuurlijk tot vrijspraak te leiden. Zo niet is dit land verloren.
Alles is prima uit te voeren, zelfs een genocide is prima uit te voeren. Dat maakt het een en ander nog niet realistisch.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alles wat ik daar zie staan is prima uit te voeren.
Dat is grote onzin, dan ben je een blinde kip of je liegt. In Utrecht en ook in andere steden hangen overal posters van de PVV - het valt juist op omdat Wilders er ook op staat.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is onzin, want ik ben de laatste tijd in verschillende en grote steden geweest en er hing nergens een poster van de PVV.
Tja, dat is de consequentie van een rechtsstaat met meerdere instanties. Maar ik hoop wel op een versnelde behandeling, zoals bij het rookverbod. Daar hebben we nu ook binnen enkele maanden een uitspraak van de rechtbank én het hof gehad, en cassatieberoep is al aangetekend.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Oftewel over 5-6 jaar hebben we zekerheid.
Nee. Het zou namelijk betekenen dat de vrijheid van meningsuiting is verdwenen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een veroordeling zou beter zijn, want dan wordt de kans op 76 zetels nog groter.
Alle standpunten van Wilders zijn realistisch en zullen met de tijd uitgevoerd worden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alles is prima uit te voeren, zelfs een genocide is prima uit te voeren. Dat maakt het een en ander nog niet realistisch.
Kans dat gay achmed hem neemt in een cel ook!quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een veroordeling zou beter zijn, want dan wordt de kans op 76 zetels nog groter.
Die is dan opgesloten.. samen met al die anderen die daar vast zitten omdat ze een mening hadden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee. Het zou namelijk betekenen dat de vrijheid van meningsuiting is verdwenen.
Nee. Dat zou het niet betekenen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is echt onzinnig. Het gaat hier om een aanklacht wegens haatzaaien. De PVV en aanhang wil maar al te graag dat anderen daarvoor vervolgd worden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het zou alleen betekenen dat er geen absolute vrijheid van meningsuiting bestaat. Ik zou niet weten waarom dat de ondergang van Nederland zou betekenen, aangezien die absolute vrijheid nooit heeft bestaan...quote:
quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:06 schreef qonmann het volgende:
Nederland is een Bananenrepubliek geworden.
Bevalt een politicus je niet dan is er altijd wel een linkse rechter die hem wil vervolgen.
Religieuze overgevoeligheid bevestigen leidt alleen maar tot ellende. Er is duidelijk sprake van een religieus reveil en dat is abject.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het zou alleen betekenen dat er geen absolute vrijheid van meningsuiting bestaat. Ik zou niet weten waarom dat de ondergang van Nederland zou betekenen, aangezien die absolute vrijheid nooit heeft bestaan...
Het zal hoogstens een herdefiniëring/aanscherping van de (al bestaande) grenzen aan de vrijheid van meningsuiting zijn.quote:
Wilders wil de vrijheid van meningsuiting (bv imams) toch ook inperken, is dat ook abject?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Religieuze overgevoeligheid bevestigen leidt alleen maar tot ellende. Er is duidelijk sprake van een religieus reveil en dat is abject.
Nederland is om verschillende redenen een bananen republiek. Een klein ongeluk op de weg, meteen een ongekende file, Een beetje winterse kou en de weg is meteen verrot, etc etc.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:06 schreef qonmann het volgende:
Bevalt een politicus je niet dan is er altijd wel een linkse rechter die hem wil vervolgen.
Hoezo is dat abject, omdat het niet jouw mening is? Het maakt evengoed gebruik van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Religieuze overgevoeligheid bevestigen leidt alleen maar tot ellende. Er is duidelijk sprake van een religieus reveil en dat is abject.
Wat zeur je nou, er gebeurt hem toch niets, het levert hem alleen maar Tokkie-zetels op, en het "helpt"' hem dus alleen maar, dat is toch wat jullie willen?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:06 schreef qonmann het volgende:
Ik vind ook dat vrijspraak zou moeten volgen, maar zinnen als 'het verdwijnen van de vrijheid van meningsuiting' of 'de ondergang van Nederland' geven een grove overschatting van het belang van deze zaak aan. Er zal niet veel veranderen bij een veroordeling...quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is zwichten voor religieuze overgevoeligheid. Vrijheid van meningsuiting moet mijns inziens prevaleren boven de gevoelens van gelovigen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het zou hoogstens een herdefiniëring/aanscherping van de (al bestaande) grenzen aan de vrijheid van meningsuiting zijn.
Gevoelens van gelovigen (en de uiting daarvan) maken eveneens gebruik van de vrijheid van meningsuiting, het is dus geen kwestie van prevaleren.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is zwichten voor religieuze overgevoeligheid. Vrijheid van meningsuiting moet mijns inziens prevaleren boven de gevoelens van gelovigen.
Hoezo is het vrijheid van meningsuiting om iemand strafrechtelijk te vervolgen voor het gebruikmaken van z'n vrijheid van meningsuiting?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo is dat abject, omdat het niet jouw mening is? Het maakt evengoed gebruik van de vrijheid van meningsuiting.
Een te sterke invloed van religie op een samenleving vind ik abject ja. Ik heb geen probleem met religie an sich maar het zou een louter private aangelegenheid moeten zijn waar je anderen niet mee lastig valt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo is dat abject, omdat het niet jouw mening is? Het maakt evengoed gebruik van de vrijheid van meningsuiting.
Omdat de wetgeving zo in elkaar steekt, de vrijheid van meningsuiting is nou eenmaal niet absoluut en dat is het nooit geweest. Je wordt geacht de wet te kennen, ik kan Wilders daar dus niet mee helpen. Betekend niet dat ik het inhoudelijk eens ben met zijn vervolging, maar hem niet vervolgen zou nu wel heel erg scheef zijn gezien het feit dat anderen (reeds voor hem) wel zijn vervolgd.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoezo is het vrijheid van meningsuiting om iemand strafrechtelijk te vervolgen voor het gebruikmaken van z'n vrijheid van meningsuiting?
Dat je je uit over wilders op een negatieve manier... prima... dat is je recht. Maar iemand vervolgen & de mond snoeren = meningsuiting?
Dat zou jij wel graag zien he. Een beperking van de vrijheid om kritiek op je sprookjesboek maar te voorkomen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het zal hoogstens een herdefiniëring/aanscherping van de (al bestaande) grenzen aan de vrijheid van meningsuiting zijn.
Tjah in principe wel, maar met de twee christelijke partijen in het kabinet lukt dat niet altijd heb ik het idee, veel normen en waarden wetjes en betuttelende maatregelen naar mijn mening.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een te sterke invloed van religie op een samenleving vind ik abject ja. Ik heb geen probleem met religie an sich maar het zou een louter private aangelegenheid moeten zijn waar je anderen niet mee lastig valt.
Dat valt natuurlijk af te wachten. Het schept in ieder geval een precedent voor gelovigen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:10 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind ook dat vrijspraak zou moeten volgen, maar zinnen als 'het verdwijnen van de vrijheid van meningsuiting' of 'de ondergang van Nederland' geven een grove overschatting van het belang van deze zaak aan. Er zal niet veel veranderen bij een veroordeling...
Dat is geloof ik het grote probleem met Wilders. Veel standpunten hebben maar geen echte oplossingen. En domme keizers die daar geen oog voor hebben.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alle standpunten van Wilders zijn realistisch en zullen met de tijd uitgevoerd worden.
Het enige dat problemen zou kunnen opleveren is het verbieden van dubbele paspoorten, want dat zou het toekomstige uitzetten van extern gajes bemoeilijken.
Ik zou niet weten wat een Fitna 2 nog kan 'toevoegen'quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eind dit jaar.
Toen werd opgemerkt dat het rustig bleef zei hij dit:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat hij op onrust hoopt.
Dit dusquote:Op woensdag 20 mei 2009 12:14 schreef LENUS het volgende:
Noord-Koreaanse toestanden in Nederland. En voor de losertjes die juichen van dit bericht, dit is alleen maar koren op de PVV-molen. Dit soort dingen werken alleen maar contra-productief. Dit laatste lijkt de linkse propagandamachine nog niet door te hebben
Dat mag je abject vinden, echter vind ik het pleiten voor beperkingen van hun uiting dan wel extreem hypocriet van je.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een te sterke invloed van religie op een samenleving vind ik abject ja. Ik heb geen probleem met religie an sich maar het zou een louter private aangelegenheid moeten zijn waar je anderen niet mee lastig valt.
Dat het wettelijk klopt is juist het probleem. Het is volkomen absurd dat de Nederlandse wet de vrijheid van meningsuiting zo beperkt. Nederland kan een voorbeeld nemen aan Amerika. Daar stelt de wet juist expliciet dat er geen wetten mogen worden gemaakt die de vrijheid beperken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat de wetgeving zo in elkaar steekt, de vrijheid van meningsuiting is nou eenmaal niet absoluut en dat is het nooit geweest. Je wordt geacht de wet te kennen, ik kan Wilders daar dus niet mee helpen. Betekend niet dat ik het inhoudelijk eens ben met zijn vervolging, maar hem niet vervolgen zou nu wel heel erg scheef zijn gezien het feit dat anderen (reeds voor hem) wel zijn vervolgd.
Misbruik maken van de vrijheid van meningsuiting om anderen de mond te snoeren.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gevoelens van gelovigen (en de uiting daarvan) maken eveneens gebruik van de vrijheid van meningsuiting, het is dus geen kwestie van prevaleren.
Zijn aanhang kan niet oneindig blijven groeien, misschien moet dat plafond opgezocht worden zodat dat argument in ieder geval van tafel is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:14 schreef LENUS het volgende:
Noord-Koreaanse toestanden in Nederland. En voor de losertjes die juichen van dit bericht, dit is alleen maar koren op de PVV-molen. Dit soort dingen werken alleen maar contra-productief. Dit laatste lijkt de linkse propagandamachine nog niet door te hebben
Maar is het dan niet opmerkelijk, of selectief dat men daar nu pas over klaagt?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat het wettelijk klopt is juist het probleem. Het is volkomen absurd dat de Nederlandse wet de vrijheid van meningsuiting zo beperkt. Nederland kan een voorbeeld nemen aan Amerika. Daar stelt de wet juist expliciet dat er geen wetten mogen worden gemaakt die de vrijheid beperken.
... is wat Wilders wil bereiken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Misbruik maken van de vrijheid van meningsuiting om anderen de mond te snoeren.
Idd, het zijn vaak linkse politica die 'bevallen'quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:06 schreef qonmann het volgende:
Dat is vooralsnog een aanname.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:18 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zijn aanhang kan niet oneindig blijven groeien, misschien moet dat plafond opgezocht worden zodat dat argument in ieder geval van tafel is.
Als Wilders ooit in een regering komt, zal dat bij de aanhang leiden tot teleurstelling omdat hij niets kan waarmaken, daarom denk ik ook dat hij het liefst in de oppositie zal blijven.
Dat is niet het punt, he? Mijn punt is dat jij denkt dat iemand vervolgen een vorm van "vrijheid van meningsuiting" is terwijl het eigenlijk het tegenovergestelde is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat de wetgeving zo in elkaar steekt, de vrijheid van meningsuiting is nou eenmaal niet absoluut en dat is het nooit geweest. Je wordt geacht de wet te kennen, ik kan Wilders daar dus niet mee helpen. Betekend niet dat ik het inhoudelijk eens ben met zijn vervolging, maar hem niet vervolgen zou nu wel heel erg scheef zijn gezien het feit dat anderen (reeds voor hem) wel zijn vervolgd.
Zoiets bestaat niet. Vrijheid van meningsuiting kan je gebruiken, niet misbruiken. Dat men iets zegt wat je niet welgevallig is, maakt het nog geen misbruik. En je kan in beginsel door een mening te uiten al helemaal niet de ander de mond snoeren, het betreft geen fysieke handeling.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Misbruik maken van de vrijheid van meningsuiting om anderen de mond te snoeren.
Ben jij nou zo achterlijk dat je denkt dat Wilders vervolgd wordt omdat hij kritiek op de Koran of de islam heeft?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:15 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat zou jij wel graag zien he. Een beperking van de vrijheid om kritiek op je sprookjesboek maar te voorkomen.
De PVV heeft juist wel oplossingen, dat is ook de reden dat zoveel mensen op de PVV gaan stemmen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is geloof ik het grote probleem met Wilders. Veel standpunten hebben maar geen echte oplossingen. En domme keizers die daar geen oog voor hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |