Dat het wel degelijk farz is, dus verplicht om een hoofddoek te dragen voor een vrouw. Net zoals dat een Moslim moet bidden.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hopelijk snap je dan wel dat een vrouw niet verplicht is een hoofddoek te dragen om moslima te zijn en stellen dat de Islamitische traditie wel een hoofddoek predikt 2 verschillende dingen zijn, wat je met je voorige laptext tracht te onderbouwen, if not, wat reageer je dan nog op?
Ik zal het dan zo voor je formuleren :quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dat het wel degelijk farz is, dus verplicht om een hoofddoek te dragen voor een vrouw. Net zoals dat een Moslim moet bidden.
Maar het maakt haar niet een kafir als ze dit niet doet. Net zoals dat een Moslim geen kafir is als hij/zij neit bidt. Maar het is wel verplicht.
Ik zou het zo formuleren:quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zal het dan zo voor je formuleren :
Het is niet een verplicht voorwaarde om een hoofddoek te dragen wanneer je een moslima bent / wilt blijven.
Kortom : Het dragen van een hoofddoek maakt je geen moslima af.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:27 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik zou het zo formuleren:
Wanneer je een moslima bent is het verplicht gesteld door Allah dat je een hoofddoek moet dragen. Of je dit opvolgt is je eigen keuze. Het niet dragen maakt je geen kafir, maar je treedt wel buiten een bepaalde kring in de Islam zelf. Wat de uitkomst daarvan is voor je aardse en je hiernamaalse leven weet Allah wel.
Nee die van jou bevorderd de moslima haast om die hoofddoek niet te dragen. Wat in jouw stuk niet staat is dat het alsnog , wél moet en dat er een gebod van Allah niet opgevolgd wordt. Vandaar het stukje: Effect op aardse en hiernamaalse leven.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kortom : Het dragen van een hoofddoek maakt je geen moslima af.
Zoals gezegd in mijn text dus.
Uuuh ja, begrijpend lezen is men nog steeds vreemd zie ik.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee die van jou bevorderd de moslima haast om die hoofddoek niet te dragen. Wat in jouw stuk niet staat is dat het alsnog , wél moet en dat er een gebod van Allah niet opgevolgd wordt. Vandaar het stukje: Effect op aardse en hiernamaalse leven.
Gozer? Je bent echt een vreemde eend in de bijt ik zweer hetquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uuuh ja, begrijpend lezen is men nog steeds vreemd zie ik.
Zie mijn posts met hadith en quran text. En nee in die tijd zaten ze niet met blote tieten in het openbaar te zwaaien. Het is geen midden-afrika ofzo.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het was toch zo dat vrouwen zich moesten bedekken, en dat dat verder niet gespecificeerd was?
Omdat in de tijd van Mohammed een hoop vrouwen nog met blote tieten in het openbaar liepen te zwaaien.
Zie je wel! Slotje.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:50 schreef Burakius het volgende:
[..]
Geinig, tijdje geleden kwam je zelf nog met welgeteld 2 ayets uit de Qu'ran (eentje uit Nisa en andere weet ik niet meer) over bedekking. Verder kwam je met een hadith die expliciet vermelde dat het hoofd bedekt moett worden.
.
Was je er bij, of recycle je nu religieuze propaganda? Ook in Arabie waren mensen vroeger primitief (oh, je geloofd niet in evolutie?)quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zie mijn posts met hadith en quran text. En nee in die tijd zaten ze niet met blote tieten in het openbaar te zwaaien. Het is geen midden-afrika ofzo.
Jawel , het woordje khimar. En als het er niet stond ... staat er iig wel bedekken. En hoe weet je dan hoe dat moet. Inderdaad kijken naar de profeet zijn vrouwen. Plus zie nog eens de hadith. Het is wel overduidelijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was je er bij, of recycle je nu religieuze propaganda? Ook in Arabie waren mensen vroeger primitief (oh, je geloofd niet in evolutie?)
Maar er staat in de Koran dus niets over hoofdbedekking![]()
Er staat dus niets over het bedekken van het HOOFD in de Koran. De rest is interpretatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:28 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jawel , het woordje khimar. En als het er niet stond ... staat er iig wel bedekken. En hoe weet je dan hoe dat moet. Inderdaad kijken naar de profeet zijn vrouwen. Plus zie nog eens de hadith. Het is wel overduidelijk.
Dude.. het staat er dus wel. Lees de ayets. Lees de hadiths en laten we ophouden over dit domme punt. Het moet gewoon klaar. Het staat er expliciet. IN DE HADITH die sahih is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er staat dus niets over het bedekken van het HOOFD in de Koran. De rest is interpretatie.
Er staat dus niet in de Koran dat een vrouw haar hoofd moet bedekken.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dude.. het staat er dus wel. Lees de ayets. Lees de hadiths
Blijkbaar is het punt voor jou heel belangrijk.quote:en laten we ophouden over dit domme punt.
Hadith is niet de Koran.quote:Het moet gewoon klaar. Het staat er expliciet. IN DE HADITH die sahih is.
Captain Obvious!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er staat dus niet in de Koran dat een vrouw haar hoofd moet bedekken.
[..]
Blijkbaar is het punt voor jou heel belangrijk.
[..]
Hadith is niet de Koran.
Ja ik snap het heel goed. De Koran is het woord van Allah en de absolute waarheid, de Hadith zjin slechts meningen van of over de profeet. Allah zegt dus niets over HOOFDbedekking. De profeet zag zijn vrouwen graag met hoofddoek, meer niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:53 schreef Burakius het volgende:
[..]
Captain Obvious!
Voorbeeld:
In de Qu'ran staat er dat een Moslim moet bidden. Maar hoe? Inderdaad zoals de profeet (vzmh) het deed. En hoe weten we dat? Inderdaad hadith. Dit zelfde is toepasbaar voor het hoe te bedekken van het lichaam.
SNAP JE HET NU?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |