Idd, je haalt me de woorden uit de mond.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
en dan al die kansloze feyenoorders hier, wat een volk toch.
Dan hadden ze dat 5 jaar geleden moeten doenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:52 schreef Chewbalhaar het volgende:tyvus-KNVB.
Alleen al uit hoe de supportersvereniging in zo korte tijd zo veel geld heeft weten te regelen blijkt dat deze club volledig bestaansrecht heeft.
Waarom wachten ze niet hierop.quote:Benefietwedstrijd Fortuna - Bayern München SITTARD - Fortuna Sittard speelt zondag 31 mei in het eigen stadion een benefietwedstrijd tegen de Duitse topclub Bayern München. Dat meldde de noodlijdende Limburgse betaaldvoetbalclub. Het oefenduel is een initiatief van international en Bayern-aanvoerder Mark van Bommel, die in de jaren negentig zeven seizoenen speelde voor Fortuna.
Fortuna is na het mislukken van de fusie met Roda JC hard bezig de financiën op orde te krijgen. De club moet een forse schuldenlast wegwerken om in aanmerking te komen voor een licentie voor volgend seizoen. De Stichting Trots op Fortuna (TOF) heeft de afgelopen weken de schuld van 5,3 miljoen euro al teruggebracht tot 6 à 7 ton. Met de benefietwedstrijd hoopt Fortuna ook dat laatste beetje weg te werken.
Van Bommel begon zijn profloopbaan bij Fortuna Sittard en heeft zich altijd betrokken gevoeld bij het wel en wee van de club. Toen hij eerder dit jaar aanklopte bij zijn werkgever of Bayern München niets kon betekenen voor Fortuna Sittard, ging de topclub uit Beieren volgens het persbericht van Fortuna direct akkoord. “Bayern is een heel sociale club. Het heeft met dit soort wedstrijden in Duitsland vaker clubs van de ondergang gered”, liet Van Bommel weten.
Gaat om de schuld toch?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat heeft het voor een zin om de licentie na die wedstrijd alsnog in te trekken?
Hoezo? Als ze die 6 à 7 ton alsnog binnenslepen, is er toch geen directe reden meer om die licentie in te trekken? Of laat ik het anders zeggen, dan heeft Fortuna in ieder geval nog een poot om op te staan.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat heeft het voor een zin om de licentie na die wedstrijd alsnog in te trekken?
Er zijn genoeg clubs die minder bestaansrecht hebben, zoals Vitesse.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat 5 jaar geleden moeten doen
Geef mij een reden waarom dat nu wel zou kunnen en de afgelopen 5 jaar niet?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:04 schreef DarkShine het volgende:
Als TOF in een dergelijk korte tijd het grootste deel van de schulden kan wegwerken, extra/nieuwe sponsoren weet te trekken, de skyboxen (zo goed als) volzitten en er meer seizoenskaarten worden verkocht...
Wat was er dan mogelijk geweest op de lange duur?
Al moeten ze ergens een streep trekken.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:06 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Er zijn genoeg clubs die minder bestaansrecht hebben, zoals Vitesse.
Ook bij het bestaan van Feyenoord kun je zo vraagtekens zetten. In theorie kan Feyenoord nooit failliet gaan, want als het nodig is zijn er honderden ondernemers, en tienduizenden of honderdduizenden supporters die er echt indien noodzakelijk wel wat in willen steken, maar op deze manier wordt hier te weinig ruimte aan geboden. Ook bij Feyenoord kan het, met die droeftoeters aan de macht, zomaar ineens te laat zijn, omdat voor investeerders/supporters niet duidelijk is hoe nijpend de situatie wel of niet is.
Ik vind het schandalig, zeker als je ziet hoeveel clubs er alleen nog staan dankzij de gemeente terwijl Fortuna op eigen kracht de broek omhoog moet houden.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:08 schreef Maanvis het volgende:
Zien jullie dit, Real Madrid?! Zien jullie dit?
Opletten dus.
TOF is gestart rondom de laatste fusiepoging. De fans wouden laten zien dat Fortuna nog altijd draagvlak heeft.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Geef mij een reden waarom dat nu wel zou kunnen en de afgelopen 5 jaar niet?
Je kunt je wel dergelijk opstellen, als met je laatste trieste zin.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:08 schreef Kopbal het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe serieus ik het groepje creatieve boekhouders genaamd TOF moet nemen? En dan het liefst geen Limbo.
Met de fusie waren ze ook hun club kwijtgeraakt, dan werd het stadion van Fortuna een trapveldje voor de jeugd.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:12 schreef n00000b het volgende:
Ik kan er geen medelijden mee hebben, sterker nog, ik vind het wel grappig. Na al die "Nooit FC Limburg" leuzen heeft de Fortuna supporter toch haar zin gekregen. Iedereen zag dit al aankomen, de fusie was de enige oplossing voor Fortuna, maar het heeft niet zo mogen zijn.
Het was leuk jongens, over 15 jaar zie ik jullie weer op de tribunes van MVV of Roda.
Dan hadden ze in ieder geval nog iets, nu helemaal niks.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:15 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Met de fusie waren ze ook hun club kwijtgeraakt, dan werd het station van Fortuna een trapveldje voor de jeugd.
preciesquote:
In beide gevallen was de club kapot geweest.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:28 schreef LENUS het volgende:
HAHAHAHAHAHAHAHAH wat een stupiditeit. Niet willen fuseren, ja dan maar failliet! Wat een domheid, niet te geloven.
Maar zou graag ook door een van de Fortuna-experts beantwoord willen zien hoe ze met 1 wedstrijd zo'n 6 aa 7 ton denken op te halen. Er gaan zo'n 10 of 12.000 fans in het stadion .. worden de toegangsprijzen dan 70 euro?quote:
Omdat je dan wel elke keer kan blijven wachten en de problemen voor je uit kan schuiven. 1x te laat, oke. 2x te laat, vervelend, 3x te laat, tijd voor strafmaatregelen. Jarenlang achter elkaar regelmatig laat zijn met een houtje-touwtje begroting die aan alle kanten rammelt zorgt er op een gegeven moment wel voor dat je geloofwaardigheid weg is als je om uitstel vraagt.quote:
Erkens heeft anders al genoeg te verduren gehad de laatste tijd, niet meegekregen wat men allemaal bij hem gedaan heeft rondom de fusie? Tijdperk Erkens is voorbij, en het was en is nu tijd om alles met nieuwe elan in orde te maken. En dat zag er allemaal heel goed uit en positief uit. Verder verwacht men met de benefietwedstrijd een leuk bedrag op te halen, dit hoeft echter niet die gehele 6 ton te zijn. Het overige deel kan uit andere kanten komen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:51 schreef Eilanden het volgende:
Iedereen loopt de KNVB zo af te zeiken, maar horen Erkens cs niet veel meer afgezeken te worden? Als je ziet wat die in een paar weken voor elkaar krijgen, in tegenstelling tot Erkens en de rest van de bende niet voor elkaar kregen, dan is er een ongelooflijk wanbeleid gevoerd. De (kwalijke) rol van de KNVB in dit besluit vandaag is voor mij moeilijk te beoordelen, maar die waren niet in actie gekomen als Erkens een beter beleid had geveord....
Als ik het goed heb volgt er ook nog een veiling.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:19 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Maar zou graag ook door een van de Fortuna-experts beantwoord willen zien hoe ze met 1 wedstrijd zo'n 6 aa 7 ton denken op te halen. Er gaan zo'n 10 of 12.000 fans in het stadion .. worden de toegangsprijzen dan 70 euro?
Komt ook een soort Serious Request actie op de Markt in Sittard (quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:19 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Maar zou graag ook door een van de Fortuna-experts beantwoord willen zien hoe ze met 1 wedstrijd zo'n 6 aa 7 ton denken op te halen. Er gaan zo'n 10 of 12.000 fans in het stadion .. worden de toegangsprijzen dan 70 euro?
Fortuna heeft ook al zeker 2x punten in mindering gehad. De tweede was al in april 2005.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wie kan de derde keer punten in mindering vinden van Fortuna?
FC Eindhoven heeft zeker al de 4de waarschuwing gehad.
FC Veendam zit op 2 waarschuwingen, dus 1x punten in mindering.
Met een uitverkocht stadion, sponsorarrangementen en allerlei zooi eromheen kun je echt wel een eind komen hoor.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:19 schreef Eilanden het volgende:
Die kans hebben ze al zo lang gehad. Het houdt gewoon een keer op.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:42 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Met een uitverkocht stadion, sponsorarrangementen en allerlei zooi eromheen kun je echt wel een eind komen hoor.
Die heb ik wel al gevonden, maar de derde keer krijg ik geen hits opquote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:40 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Fortuna heeft ook al zeker 2x punten in mindering gehad. De tweede was al in april 2005.
http://www.trouw.nl/krant(...)en_in_mindering.html
Inderdaad, ze spelen bijna elke week tegen Bayernquote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:42 schreef SCH het volgende:
Die kans hebben ze al zo lang gehad. Het houdt gewoon een keer op.
12.000 x (laten we zeggen gemiddeld per ticket) 25 euro = 3 tonquote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:42 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Met een uitverkocht stadion, sponsorarrangementen en allerlei zooi eromheen kun je echt wel een eind komen hoor.
De tijd is niet echt gunstig. Maar ik denk dat men voor een "goed doel" en voor de regionale en landelijke exposure best wel bereid is om in de buidel te tasten. Als ze geluk hebben kunnen ze de wedstrijd nog verkopen aan RTL7 ofzo en anders aan L1. Alles helpt. Het is veel geld maar ik denk zeker niet onhaalbaar.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:45 schreef Eilanden het volgende:
12.000 x (laten we zeggen gemiddeld per ticket) 25 euro = 3 ton
Dan moet je er wel heel erg veel sponsorarrangementen en zooi omheen doen om daar nog een tonnetje of 3 uit te halen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |