quote:
het IS niet kansloos. Het is een geweldig idee, en een verslavend concept. Alleen zou het weer the bunker moeten worden. Dus; niet manipuleren (ook niet proberen, of door onduidelijke polls), openheid en duidelijkheid. Normale opdrachten bedenken etc.
Het is NIET kansloos. Maar het gaat momenteel wel hard die kant op imo. Aan de kandidaten zal het niet liggen, aan de streamer ook niet want er wordt VOLOP over geluld en negatief gedoe betekent dat het mensen wat kan schelen wat er gebeurt. Als iedereen z'n schouders ophaalt en de streams uitflikkert heb je een probleem. Wees als programmamaker blij met de directe input en doe er je voordeel mee. Ga niet uit alle macht excuses bedenken. Ja, jullie hebben het druk. Ja, jullie zijn onderbemand. Ja, er is een enorme werk en tijdsdruk. Ja, het budget en de middelen zijn beperkt. Maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Als je zorgt dat je je aan de gemaakte afspraken en beloftes houdt, je zorgt dat ze niet 10 uur lang zitten te puzzelen, je geen pogingen onderneemt de boel zelf te sturen of smeuïger te maken, alles EERLIJK laat verlopen en elke schijn van partijdigheid teniet doet is dat geen enkel probleem. Maar vergeet niet dat iedereen hier consument is. Ook ik betaal voor de streams. Dubbel zelfs. En als consument verwacht ik dat ik krijg waar ik voor betaald heb. Nu is dat NIET het geval.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:02 schreef 5thencounter het volgende:[..]
Vraag ik me af wie dan het programma de Bunker runt.. Danny stelt zich eerder op als een verongelijkte eindredacteur dan een ondersteundende kijkers stimulator met zijn forum...
Ik heb de users hier op basis van toezeggingen en uitleg van bram en bart toezeggingen gedaan.
>10.000 euro gegarandeerd voor de winnaar bv
Dat klopt inmiddels al niet meer (en was een van de belangrijkste redenen voor mij persoonlijk om 5000 euro te sponsoren (gooi maar bij het prijzengeld op, dan kan ik later niet voor leugenaar worden uitgemaakt).
>Volledige openheid, duidelijkheid en eerlijkheid
Eerlijkheid kan ik alleen over speculeren, maar volledige openheid? Met onduidelijke polls die op werkelijk ELKE manier geïnterpreteerd kunnen worden, boodschappenlijstjes waarvan volslagen onduidelijk is wat ermee gedaan wordt en waarvan we op de site niets terugvinden, te gekke dagprijzen die gewonnen kunnen worden volgens de site maar waar we nog nooit iets hebben gehoord verder, dagduels waar je kunt stemmen wie moeten duelleren, maar waar geen tussenstand van te zien is zoals bij de polls, redactieleden die elkaar tegenspreken of dingen beweren waarvan duidelijk is dat ze absoluut niet kloppen, of die de kijker ronduit voor dom, leugenaar of calimero uitmaakt. Niet alleen hun eigen publiek pakken ze daarmee, maar ook ONZE users. Daar zit een overlap en uiteindelijk kom ik op voor ONZE klanten. Opkomen voor hun klanten is niet mijn pakkie-an en als ze vanuit de bunker hun klanten en diens klachten niet serieus nemen moeten ze dat zelf weten. Zodra ze dat bij ons doen kom ik echter voor ONZE klanten op. En ik kom sowieso op voor de FOK!kers aan wie ik beloofd heb dat dit concept het waard was te kijken en geld in te stoppen omdat alles volledig eerlijk en open en duidelijk zou verlopen volgens concept.
Dat heeft niets te maken met persoonlijke vetes. Ik heb helemaal NIETS tegen Bram, Bart, Huub of wie dan ook daar. Ik beoordeel het product. Is het saai dan is het saai. Gebeuren er gekke dingen die volgens onze gemaakte afspraken niet zouden moeten kunnen dan gebeuren er gekke dingen. Als Bart eruit ziet als een malloot in een legerpakkie en daarbij bloedserieus een wanhopige poging doet streng over te komen dan ziet Bart eruit als een malloot in een legerpakkie die bloedserieus een wanhopige poging doet streng over te komen. Dat is op dat moment mijn mening. Zodra het verbetert ben ik al snel weer positief en tevreden. Zodra ik merk dat men schijt heeft aan de kijker laat ik dat ook weten. Geheel conform de oorspronkelijke afspraak en latere gesprekken met oa Bart over FOK! (waarin Bart me volledig gelijk gaf en baalde dat de rest daar niet begreep hoe het werkte - dat gesprek heb je wellicht nog tijdens de kick-off kunnen horen).
Ik vind het trouwens prima dat Bart dit topic heeft geopend. Gooi het eruit. We zijn een open community, op FOK! wordt altijd zo goed als alles publiekelijk uitgevochten. The Bunker belooft openheid. Dit is de kans. Kom met argumenten Bart. Geef antwoord op de vragen die her en der gesteld worden. Kijk kritisch naar het oorspronkelijke concept en tot wat het verworden is. Luister naar de klachten en kom met tegenargumenten als we onzin verkondigen, maar verwacht niet dat we je op je mooie bruine ogen en het kuiltje in je kin geloven. We zijn FOK! en zoals je weet zijn we genadeloos kritisch, maar in essentie goudeerlijk. En stiekem weet jij dat ook wel. Dat je dan gaat dreigen siert je niet, en je weet ook dat dreigementen e.d. me juist feller maken.