Klinkt misschien een beetje maf, maar waarom ga je niet gewoon alleen naar de kroeg toe en een beetje socializen, beetje tegen vreemden aan lullen.quote:Op maandag 18 mei 2009 20:52 schreef pennedop het volgende:
Eigenlijk wil ik het liefste zaterdag in de kroeg staan met een stel vrienden, maar ik realiseer me wel dat zo vlug nog niet kan, dat dat op z'n vroegst in september zal gebeuren (als ik weer naar school ga).
Ik weet dat ik in de kroeg bekenden zal tegenkomen en dat die dan over me gaan roddelen 'wtf doet hij hier nou weer', niet iedereen was altijd even aardig tegen me.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:05 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Klinkt misschien een beetje maf, maar waarom ga je niet gewoon alleen naar de kroeg toe en een beetje socializen, beetje tegen vreemden aan lullen.
Misschien hou je er daardoor nog wat contacten aan over.
En heb je niet nog een buurjongen/vriend/familielid die je misschien kan meevragen?
Alleen is wel een hele stap hoor.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:05 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Klinkt misschien een beetje maf, maar waarom ga je niet gewoon alleen naar de kroeg toe en een beetje socializen, beetje tegen vreemden aan lullen.
En heb je niet nog een buurjongen/vriend/familielid die je misschien kan meevragen?
Dit, of ga eens op een zaterdagavond met iemand mee die wel vrienden heeft.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:05 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:05 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
En waarom is er geen knuffel-smiley? Zoals waar je op msn mee doodgegooid wordt![]()
Uhm..nee dat is geen knuffelsmiley. Dat is 'n verliefdheids/liefdes-smiley. Ik bedoel een knuffel, 2 figuren die elkaar omhelzen.quote:
Ik hoop dat je dit niet serieus meent. Hier gaat 't 'm echt niet in zitten. Je moet niet je identiteit proberen te forceren, te veranderen. Dan lijkt er aan de oppervlakte iets veranderd te zijn, maar daar wordt echt niemand beter van.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:06 schreef DoimeN het volgende:
Die goede start is goed! Maar verwacht er aub niet teveel van. Het zijn inderdaad wel slimmere mensen, maar vaak ook nog zonder richting of sturing, het eerste jaar zeker.
En moet je accepteren dat je niet de sociaalste bent, de cocky'ste. Begin gewoon langzaam, start gewoon vanaf nu!
Maak een praatje met zo'n lager opgeleid. Tip: mik op foute auto's of chikies neuken. Misschien moet je jezelf ook wel een plat accent aanmeten, of zels een 'matje'.
Met iemand mee die wel vrienden heeft gaat een beetje moeilijk, aangezien ik zelf niemand weet waarmee ik mee kan gaan, en dat spel speel ik al niet meer, dus dat gaat ook niet op.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:15 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dit, of ga eens op een zaterdagavond met iemand mee die wel vrienden heeft.
Als je toch wanhopig bent wat dat betreft, wat belet je om leeftijdsgenoten van je te zoeken, die dat spel ook doen, maar die in een andere stad wonen? Ga er eens langs, weekendje lannen, gewoon om aan je communicatieskillz IRL te werken!!!
Vergeet niet dat elke individu zijn/haar eigen kwaliteiten heeft. Het gaat er om dat je met mensen om gaat die jouw humor/kwaliteiten/skillz (h)erkennen. Mensen die negatief doen, zijn het niet waard om levensenergie aan te verspillen.
Ik zou op kamers kunnen gaan ja, m'n bankrekening kan het iig wel aan, alleen is het niet persé nodig, aangezien ik iedere dag met de trein heen en weer zou kunnen reizen.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:21 schreef _dirkjan_ het volgende:
Wat zal helpen bij het maken van nieuwe contacten straks bij je nieuwe studie is op kamers gaan. De meeste mensen die op kamers gaan kennen nog weinig mensen in hun nieuwe stad, en zijn op zoek naar nieuwe contacten, niks geks aan. In veel studentensteden heb je organisaties waarbij je je kan inschrijven voor een wachtlijst om een kamer te krijgen... Het kan geen kwaad je je daar nu alvast voor in te schrijven
126 toen ik stopte.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:11 schreef Vetklep het volgende:
welke lvl ben je op runescape als ik vragen mag?
Bedankt voor je reactiequote:Op maandag 18 mei 2009 23:22 schreef OOO het volgende:
Welkom in mijn leven, + 18 jaar gepest te zijn, dus dat was mijn out om van de realiteit te ontsnappen.
Tja, wat ik nu gedaan heb sindskort is gewoon opnieuw beginnen, gewoon lekker op kamers gaan dus, in een gezellige stad, en toch proberen om je aan te melden bij een vervolgopleiding op een school.
Ik weet het, het is een grote zet, en je moet je moeder vragen hoe ik een wasje draai en hoe je moet strijken enzo, maar uiteindelijk denk ik wel dat het heel erg leuk kan zijn. kun je ook meteen een andere baan zoeken die je wel bevalt.
Je blijft op deze manier maar in die negatieve omgeving hangen, en geloof mij maar, als je daar in blijft hangen dan duurt het nog wel een paar jaar voordat je eruit bent.
En owja, ik weet echt 100% precies in wat voor situatie je bevind. Ik heb ook aan een andere oplossing zitten te denken voor dit probleem maar dat heb ik nooit ondernomen. Vrijwillegerswerk in een arm land, afrika, azie, etc. Van dat soort ervaringen leer je heel erg veel.
dit is de website http://www.siw.nl/
Misschien is dat wel iets voor je aan je nieuwe opleiding gaat beginnen.
Ik denk nu precies hetzelfde als jou over games, ik begin er never nooit meer aanquote:Op maandag 18 mei 2009 23:48 schreef KraZj het volgende:
Beetje herkenbaar(wel in mindere mate).. het gamen dan.. ik had nog wel een redelijk sociaal leven dan.. maar goed niet zoals het hoort, door die fokking games! Heb wel een mooie gametijd gehad.. maar goed.. je mist toch wel wat doordat je de hele fokking dag met die klote games bezig bent!
Op een gegeven moment was ik er zelf wel klaar mee, dat gamen(clangaming en wow).. Je moet er wel wat voor de plaats vinden.. anders val je in zon gat omdat je je energie niet kwijt kan. Ga sporten ofzo, of lekker naar het buitenland voor een tijdje.. dat hielp voor mij.. zetten wat dingen op de kaart die je graag wil bereiken.. Bevalt mij nu wel goed zonder dat gamen, speel soms nog wel wat.. maar niet 10 uur per dagSport veel, ben socialer, meer vrienden, meer vrouwen
Ja, ik heb tegen m'n leidinggevende dus al gezegd dat ik denk dat ik het ga stopzetten, maar heb me vandaag bedacht omdat ik denk dat m'n coach toch nog wel genoeg nieuwe invalshoeken heeft, en het zou idd jammer zijn als je daar na een paar jaar pas achter komt.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 00:05 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
TS, cool dat je actie hebt ondernomen en ook hier je verhaal durft te doen enzo (ook al is het alsnog heel anoniem). Meer tips dan die al gegeven zijn kan ik nu niet echt bedenken, dus van mij vooral bemoedigende woorden![]()
En waarom is er geen knuffel-smiley? Zoals waar je op msn mee doodgegooid wordt![]()
Edit: nee, toch 1 tip: niet te snel met die coaching stoppen, denk ik... Het lijkt misschien weinig uit te halen, maar het kan toch geen kwaad om het voorlopig nog maar gewoon aan te houden, toch? Misschien dat het onbewust toch best veel invloed heeft, en om daar achteraf achter te komen, lijkt me niet relaxt..
Dit zeiden m'n ouders idd ook al, ander werk. Maar als ik nog naar het buitenland wil (wat me echt wel leuk lijkt), dan weet ik niet of het wel zoveel zin heeft.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:54 schreef Sombreros het volgende:
Ik zou toch ook een ander baantje gaan zoeken als ik jou was. Dit is dan al vast een deel van je nieuwe start. Want op je huidige werk kent iedereen je al als een stille jongen, en daardoor is het nog moeilijker om sociaal contact te maken. Een baantje waar je bijvoorbeeld met klanten om gaat en met andere collega's samenwerkt zou goed voor je zijn. Ik denk dat dit je sociale skills snel een boost zal geven. Maar als je eenmaal een nieuw baantje gevonden heb, probeer je dan wat socialer te presenteren ten opzichte van je collega's. Praat gewoon veel over het werk en het dagelijkse leven met ze. Dit is nog makkelijker als je dus samen met iemand werkt. Als je snel bent, heb je hier ook voordeel mee met de studie die in september begint. Dan zijn je sociale skills namelijk al weer wat verbeterd en wordt het weer wat makkelijker om die nieuwe start van je leven te maken.
Ik heb al geaccepteerd dat nu eenmaal zo is gelopen, ik kan immers niet de klok terugzetten, ik kijk dan ook niet teveel naar wat anderen allemaal wel niet hebben, niemand kan die omstandigheden veranderen. Hierdoor zou ik mezelf alleen maar meer naar beneden halen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:06 schreef DoimeN het volgende:
Die goede start is goed! Maar verwacht er aub niet teveel van. Het zijn inderdaad wel slimmere mensen, maar vaak ook nog zonder richting of sturing, het eerste jaar zeker.
En moet je accepteren dat je niet de sociaalste bent, de cocky'ste. Begin gewoon langzaam, start gewoon vanaf nu!
Maak een praatje met zo'n lager opgeleid. Tip: mik op foute auto's of chikies neuken. Misschien moet je jezelf ook wel een plat accent aanmeten, of zels een 'matje'.
Dankjewelquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:51 schreef Zeroku het volgende:
Zeer knap van je dat je zelf hulp hebt gezocht. Ook goed dat je een frisse nieuwe start begint, misschien toch proberen daar contacten te leggen zodat je met mensen op stap kunt gaan of eens wat afspreken om wat te gaan doen. Je bent al ver gekomen dus nu moet je het ook afmaken
.
Dankjequote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:47 schreef GreyWolf het volgende:
man goed verteld. Ik voel door je verhaal helemaal met je mee![]()
Ga op sport ofzo. Daar kom je ook met anderen in aanraking en het is geweldig voor je zelfvertrouwen. Ga jezelf in ieder geval niet proberen te veranderen. Iedereen op deze wereld is uniek en daar ben jij net als ik één van.
Vergeet verder één ding niet. Er is altijd iemand die je ziet en dat is Allah. Zoek je toevlucht tot Hem. Hij zal je helpen.
Kan je ook terug zien hoeveel uren je Runescape je hebt gespeeld?quote:
Dat spel speel ik al een tijdje niet meer, dus dat valt mee, ik zit overigens telkens 's avonds een tijdje buiten, heerlijk met dit weer, even m'n kop leeg.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:40 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb enkele tips voor je. Niet erg origineel, maar misschien heb je er iets aan:
- Dat computeren, dat zit gewoon tussen je oren. Je hebt het niet nodig, en dat weet je. Het ergste is dat stemmetje in je hoofd dat vertelt - "Ah komop, eventjes maar" - en dat je vervolgens de hele nacht achter de computer zit. Tevens helpt het feit dat je een gebrekkig sociaal leven hebt natuurlijk ook niet mee. Wat je moet doen is jezelf dwingen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door de internetconnectie eruit te trekken (geef het aan je ouders bijvoorbeld). Je kunt tegen ze zeggen "hier heb je m'n internetkabel. Verstop hem, en geef het niet terug voor overmorgen". Ook kun je handmatig enkele websites blokkeren (PM maar als je wilt weten hoe dat moet), of dat spel gewoon helemaal verwijderen. Natuurlijk is het geen waterdicht systeem, maar het helpt voorkomen dat je binnen 2 muisklikken weer in je oude patroon vervalt.
- Daarnaast moet je natuurlijk gewoon actiever worden. Ga een teamsport doen. Deze tip zal je wel honderd keer krijgen, maar het helpt écht. Gewoon iets doen buitenshuis. Het maakt niet eens uit wat. Zorg dat je mensen ontmoet, en dat je weblijft bij die computer. Zo had ik vroeger een goede vriend. Hij had niet echt een sociaal leven. Sinds hij op atletiek zit, heeft hij zelfs nauwelijks meer tijd voor mij! Hij heeft bijna elke dag wel feestjes, training, wedstrijden, en nog meer feestjes. Ook een leukere baan - het gaat vooral om de collega's - kan een opluchting zijn. Een andere vriend van mij werkt bijvoorbeeld bij de Albert Heijn (nou niet echt de meest toffe baan natuurlijk), maar hij heeft hele leuke collega's, waar hij buiten het werk ook veel mee omgaat. Wat je ook doet, zorg gewoon dat die computer uitblijft. De aantrekkingskracht van dat apparaat is - hoe gek het voor buitenstanders ook klinkt - vaak sterker dan jij zelf.
Een 'nieuwe start' klinkt vaak erg goed in de oren, maar valt in de praktijk tegen. Ik ga komend studiejaar ook met een nieuwe studie beginnen en denk dat dan allemaal een stuk leuker wordt. Dat ligt echter niet aan je studie, het ligt aan jezelf. Je moet het zelf doen.
Depressief ben ik denk ik niet, ondanks dat ik niks heb ben ik evengoed positief ingesteld (ik voel me eigenlijk bijna nooit slecht, weet niet precies hoe ik dat moet formuleren), ik wil wel eens weten hoe goed ik mezelf wel niet voel als ik gewoon overal mezelf kan zijnquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:26 schreef THEFXR het volgende:
goed verhaal, je zal echt moeten leren om contact te maken met anderen, je bent door je gameverslaving depri en contactgestoord geworden.
Ik denk je wat meer prof hulp nodig hebt.
Ik PM je wel even.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:47 schreef capricia het volgende:
TS: Zou je een meet willen hebben met mensen die jou (denken te) begrijpen?
Veel te veel in ieder geval en ik ben er dan ook totaal niet trots op ofzo, en bedanktquote:Op woensdag 20 mei 2009 00:31 schreef sander89 het volgende:
[..]
Kan je ook terug zien hoeveel uren je Runescape je hebt gespeeld?![]()
Maar je bent goed op weg TS, wel doorzetten nu!
Dankjequote:Op woensdag 20 mei 2009 13:36 schreef Mukie het volgende:
Bent goed op weg TS, nu nog volhouden.
Stapje voor stapje en je komt er wel.![]()
Ik zal eens kijken of ik die kan vinden, als er boeken over dit soort dingen zijn, dan hoor ik het ook graag, of ergens een link naar een desbetreffend topic ofzo.quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:06 schreef TimVerfbom het volgende:
Respect man! In ieder geval super dat je met je ouders ben gaan praten, moet een flinke stap geweest zijn. Ik kan me een klein beetje in je probleem herkennen (voornamelijk het te veel gamen en niets ondernemen). Maar bij mij is het meer met buien, vooral veel in de vakantie.
Ik zou de film 'Yes man' eens bekijken, misschien wel een interessant experiment voor je![]()
* TimVerfbom zet de computer uit en gaat ff bij de buurjongen in de tuin hangen (zit weer veel te lang achter de pc te niksen)
Veel.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 02:09 schreef B.E.D het volgende:
Je stelt je aan TS.
Alsof je op zaterdag naar het café moet
Hoeveel getrouwde/samenwonende stellen zijn er, die elke zaterdagavond samen op de bank Rayman is laat en Weekendmiljonairs zitten te kijken.
..goed dat je dat erbij zet, want hij moet natuurlijk niet zoals mij worden. Ik ben tegenwoordig gewoon TE erg. Mensen in mijn omgeving denken dat ik borderline heb ofzo, ik overdrijf het met alles, spring overal in, zelfs al gaat het nergens over, en neem pas een verstandige stap terug als het al te laat is.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 02:34 schreef B.E.D het volgende:
Tot op zekere hoogte natuurlijk.
Florian_ heeft het mijns inzien juist.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:40 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb enkele tips voor je. Niet erg origineel, maar misschien heb je er iets aan:
- Dat computeren, dat zit gewoon tussen je oren. Je hebt het niet nodig, en dat weet je. Het ergste is dat stemmetje in je hoofd dat vertelt - "Ah komop, eventjes maar" - en dat je vervolgens de hele nacht achter de computer zit. Tevens helpt het feit dat je een gebrekkig sociaal leven hebt natuurlijk ook niet mee. Wat je moet doen is jezelf dwingen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door de internetconnectie eruit te trekken (geef het aan je ouders bijvoorbeld). Je kunt tegen ze zeggen "hier heb je m'n internetkabel. Verstop hem, en geef het niet terug voor overmorgen". Ook kun je handmatig enkele websites blokkeren (PM maar als je wilt weten hoe dat moet), of dat spel gewoon helemaal verwijderen. Natuurlijk is het geen waterdicht systeem, maar het helpt voorkomen dat je binnen 2 muisklikken weer in je oude patroon vervalt.
- Daarnaast moet je natuurlijk gewoon actiever worden. Ga een teamsport doen. Deze tip zal je wel honderd keer krijgen, maar het helpt écht. Gewoon iets doen buitenshuis. Het maakt niet eens uit wat. Zorg dat je mensen ontmoet, en dat je weblijft bij die computer. Zo had ik vroeger een goede vriend. Hij had niet echt een sociaal leven. Sinds hij op atletiek zit, heeft hij zelfs nauwelijks meer tijd voor mij! Hij heeft bijna elke dag wel feestjes, training, wedstrijden, en nog meer feestjes. Ook een leukere baan - het gaat vooral om de collega's - kan een opluchting zijn. Een andere vriend van mij werkt bijvoorbeeld bij de Albert Heijn (nou niet echt de meest toffe baan natuurlijk), maar hij heeft hele leuke collega's, waar hij buiten het werk ook veel mee omgaat. Wat je ook doet, zorg gewoon dat die computer uitblijft. De aantrekkingskracht van dat apparaat is - hoe gek het voor buitenstanders ook klinkt - vaak sterker dan jij zelf.
Een 'nieuwe start' klinkt vaak erg goed in de oren, maar valt in de praktijk tegen. Ik ga komend studiejaar ook met een nieuwe studie beginnen en denk dat dan allemaal een stuk leuker wordt. Dat ligt echter niet aan je studie, het ligt aan jezelf. Je moet het zelf doen.
Ik ben het hier helemaal mee eens moet ik zeggen. Ik ben zelf een tijd geleden voor het eerst helemaal alleen uitgegaan, in een "vreemd land" als vrouw in een machistisch land waar ik alleen wat gezichten ken. En iedereen doet moeilijk als je als vrouw alleen laat op straat loopt. En in het begin zat ik daar maar..en dronk mn biertje rustig op..en op een gegeven moment raaktje het zo vol, dat 2 personen mij vroegen of ze bij me aan tafel konden zitten..en een praatje..etc..etc..telefoonnummers uitgewisseld en gelijk wat bekenden gemaakt.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:05 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Wat betreft dat in je eentje uitgaan: als je daar geforceerd mee omgaat, is dat inderdaad geen goed idee. Maar ik bevind me wel eens in een vergelijkbare situatie, this is how I handle it:
Ik ga regelmatig naar een kroeg/danstent waarvan ik zo goed als zeker weet dat er bekenden zullen zijn. Maar ik ben er wel eens te vroeg, en dan is er eigenlijk nog niemand behalve het personeel en een paar in zichzelf gekeerde einzelgangers. Dan bestel ik gewoon een biertje en blijf bijvoorbeeld in m'n eentje aan de bar zitten, of ga op het trapje zitten of bij een tafeltje staan, gewoon naar andere mensen kijken, naar de muziek luisteren, etc. Ik denk dat ik op dat moment een open houding heb, maar daar ben ik me niet echt bewust van.... Maar ik heb in elk geval geen gedachten als: "wat zit ik hier nou in m'n eentje... iedereen valt het op dat ik hier alleen ben... iedereen vindt me raar... ik wou dat er nu een bekende binnenkwam zodat ik iemand had om mee te praten... etc"; ik drink gewoon mijn biertje en zie wel wat er op me afkomt, wat er gebeurt - dat kan dus ook iets zijn dat ik zelf doe, bv. met een barjongen of -meisje gaan praten omdat dat op dat moment goed voelt.
Als het je lukt om zo'n instelling aan te nemen, en als je er écht achter staat dat het niet uitmaakt als je een uur alleen maar zit of staat en kijkt en luistert en denkt, of dat je misschien wel voor lul staat in andermans ogen, of dat het saai is, als dat je echt allemaal niets uitmaakt en het gewoon op je af kunt laten komen... Dan zou ik het vooral proberen. Desnoods begin je voorzichting door even met je telefoon te gaan rommelen, dat het er misschien uitziet alsof je met iemand afgesproken hebt die er nog niet is en waarmee je smst hoe laat hij/zij er zal zijn... Maar op 'n gegeven moment stop je je telefoon dan vanzelf weg, en bedenk je waarschijnlijk wel dat het een belachelijk idee is dat men op je let, en dat je gewoon van je biertje kunt genieten... Je hoeft je niet te verdedigen over het feit dat je daar alleen bent, het is jouw ding.
Het verschil met mijn situatie is misschien dat er in mijn geval ook daadwerkelijk zat (meestal..) mensen komen die ik ken. Maar dat maakt alleen maar dat ik er na dat uur dat ik heb zitten 'wachten' langer blijf. Als er in jouw geval dus niemand komt, dan ga je na dat uur (bv), toch gewoon weer weg? Als je bang bent dat het mensen opvalt dat je alleen bent binnengekomen en ook kort daarna weer alleen weggaat... dat is toch niet jouw probleem?
En als het saai was, dan weet je dat. Maar je kunt het altijd proberen.![]()
(ik dacht 'even reageren'... wat een tekst weer)
dat wat je zegt over als je 's ochtends al opstaat met dan van deze dag suckt...dan is het zo....quote:Op maandag 25 mei 2009 20:23 schreef Natalie het volgende:
Tips? Misschien; wat je uitstraalt trek je aan.
Als je opstaat en denkt: 'Deze dag suckt. Mijn sociale leven is kut' dan zal het ook niet veel meer worden met die dag. Probeer het positief te starten.
Blij te horen dat je vooruitgang merktquote:Op donderdag 28 mei 2009 17:42 schreef pennedop het volgende:
Bedankt voor alle reacties dames en heren![]()
![]()
Heb er echt heel veel aan, ik word er nu alleen maar zekerder van dat het me gaat lukken, alleen op het werk verandert er niet veel, maar dat laat ik maar varen, over een paar maanden zie ik al die mensen toch nooit meer.
Ik heb van de week mezelf verplicht een keuze te maken:
-Of ik ga ander werk doen, waarbij ik veel met mensen in contact kom (in een winkel)
-Of ik ga naar Afrika, vrijwilligerswerk doen
Dus mijn keuze gemaakt en ik ben nu serieus aan het overwegen om naar Afrika te gaan voor vrijwilligerswerk, dat lijkt me echt een hele zinvolle ervaring. Ik kan dan ook een beetje bruin worden![]()
Ik wil dan graag in juli gaan (een maand) zodat ik in augustus klaar voor school ben, dit zou betekenen dat ik nog maximaal anderhalve maand - 2 maanden dit werk zou moeten doenDat lijk me wel wat
![]()
Verder moet ik morgen weer naar m'n coach, eens zien wat er dan allemaal weer uitkomt.
Nogmaals bedankt voor de reacties, ik heb er echt veel aan, keep them coming.
EDIT: Als iemand nog goeie boeken weet waar ik posititviteit (zo noem ik het maar even) uit kan halen, of die nieuwe invalshoeken geven die mijn kijk op dingen kunnen veranderen, zeg het dan maar.
Dan blijf ik tenminste van de computer af.
Het maakt in dit geval wel enorm uit of je man of vrouw bent. Als vrouw in een kroeg zullen er veel sneller mensen op je af komen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:05 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[Lange lap tekst die neer komt op: El_Chica_Del_Fuego gaat in haar eentje een biertje drinken en door haar open houding krijgt ze contact]
Als dit zo makkelijk is (volgens jou), waarom hebben er dan zoveel mensen moeite mee?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 02:18 schreef Lamon het volgende:
vrienden of iig kennissen zoeken, is het makkelijkste wat er is.
Gewoon je mobieltje pakken, en iemand die je niet gesproken hebt, maar weer zou willen zien opbellen, en in de gaten houden wie nog meer behoefte heeft aan een kennis erbij.
Dat klopt wel, maar het is niet waar het om ging. Ook je samenvatting gaat daar net iets aan voorbij. Het gaat juist niet om contact krijgen door een open houding.. Maar gewoon om je beter, fijner voelen, in de omgeving, en je geen zorgen maken over "als ik maar z.s.m. contact maak"...quote:Op zondag 31 mei 2009 22:11 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Het maakt in dit geval wel enorm uit of je man of vrouw bent. Als vrouw in een kroeg zullen er veel sneller mensen op je af komen.
Ja, maarquote:Op vrijdag 22 mei 2009 02:09 schreef B.E.D het volgende:
Je stelt je aan TS.
Alsof je op zaterdag naar het café moet
Hoeveel getrouwde/samenwonende stellen zijn er, die elke zaterdagavond samen op de bank Rayman is laat en Weekendmiljonairs zitten te kijken.
Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:06 schreef TimVerfbom het volgende:
Ik zou de film 'Yes man' eens bekijken, misschien wel een interessant experiment voor je![]()
Woon je nog bij je ouders? Op jezelf gaan wonen kan misschien wel 'n ontwikkeling bieden.quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:42 schreef pennedop het volgende:
Bedankt voor alle reacties dames en heren![]()
![]()
Heb er echt heel veel aan, ik word er nu alleen maar zekerder van dat het me gaat lukken, alleen op het werk verandert er niet veel, maar dat laat ik maar varen, over een paar maanden zie ik al die mensen toch nooit meer.
Ik heb van de week mezelf verplicht een keuze te maken:
-Of ik ga ander werk doen, waarbij ik veel met mensen in contact kom (in een winkel)
-Of ik ga naar Afrika, vrijwilligerswerk doen
Dus mijn keuze gemaakt en ik ben nu serieus aan het overwegen om naar Afrika te gaan voor vrijwilligerswerk, dat lijkt me echt een hele zinvolle ervaring. Ik kan dan ook een beetje bruin worden![]()
Ik wil dan graag in juli gaan (een maand) zodat ik in augustus klaar voor school ben, dit zou betekenen dat ik nog maximaal anderhalve maand - 2 maanden dit werk zou moeten doenDat lijk me wel wat
![]()
Verder moet ik morgen weer naar m'n coach, eens zien wat er dan allemaal weer uitkomt.
Nogmaals bedankt voor de reacties, ik heb er echt veel aan, keep them coming.
EDIT: Als iemand nog goeie boeken weet waar ik posititviteit (zo noem ik het maar even) uit kan halen, of die nieuwe invalshoeken geven die mijn kijk op dingen kunnen veranderen, zeg het dan maar.
Dan blijf ik tenminste van de computer af.
Dit zodat ik je kan meenemen. Kans is klein dat iemand je kent, er zijn zoveel mensen. Dude, heb eens lefquote:Op vrijdag 17 juli 2009 04:12 schreef Richel het volgende:
pennedop, waar woon je eigenlijk? Een serieuze vraag trouwens..
Ik woon een paar honderd kilometer ver van Tilburg.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:10 schreef Richel het volgende:
[..]
Dit zodat ik je kan meenemen. Kans is klein dat iemand je kent, er zijn zoveel mensen. Dude, heb eens lef.
Hij is tegen zijn broertje wel open en kan grappen maken ed. Dat komt omdat Pennedop dan in een vertrouwde omgeving is en niet zo hoeft na te denken waardoor het gesprek niet loopt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:31 schreef Richel het volgende:
Kijk, je zult niet zo gauw een sociaal leven hebben, omdat je niet echt open bent..
Ik herken mezelf behoorlijk in jou verhaal. Het liep bij mij wel iets anders(ik sloot mij niet specifiek sociaal af. maar gewoon voor alles, moedwillig niks doen op school. maar dan ook letterlijk niks, niets invullen bij toetsen etc(damn you diablo 2)). Maar je verhaal kwam wel heel erg overeen met wat ik heb meegemaakt. Alhoewel de problemen als gevolg van mijn game verslaving misschien wel anders zijn dan die van jou.quote:
quote:Op zondag 6 december 2009 22:10 schreef mafkees01 het volgende:
Je kan een sport doen TS. Kan je wel vrienden maken en jullie komen allemaal voor hetzelfde.. Ik doe sinds een paar maandjes krav maga maar dat bevalt erg goedLeuke mensen en je kan je agressie goed kwijt. Ook altijd nuttig voor op straat...
Je merkt dat men erg gezellig en sociaal is. Wij doen samen de sport en wij gaan er ook gezamenlijk voor bij het examen. Heel anders dan in een kutsportschool waar allemaal paupers (lees: buitenlanders) in groepen zitten die allemaal hangen en denken dat ze sterk zijn
En op de vechtkampen is het zeker ook gezellig.quote:Op zondag 6 december 2009 22:10 schreef mafkees01 het volgende:
Je kan een sport doen TS. Kan je wel vrienden maken en jullie komen allemaal voor hetzelfde.. Ik doe sinds een paar maandjes krav maga maar dat bevalt erg goedLeuke mensen en je kan je agressie goed kwijt. Ook altijd nuttig voor op straat...
Je merkt dat men erg gezellig en sociaal is. Wij doen samen de sport en wij gaan er ook gezamenlijk voor bij het examen. Heel anders dan in een kutsportschool waar allemaal paupers (lees: buitenlanders) in groepen zitten die allemaal hangen en denken dat ze sterk zijn
quote:Op zondag 6 december 2009 22:10 schreef mafkees01 het volgende:
Nou...quote:Op maandag 7 december 2009 19:31 schreef Zapato het volgende:
OT: Succes TS. Je komt hier iig over als een gezellige gozer waar de meeste mensen prima een biertje mee zouden kunnen drinken. Komt wel goed!
"Zouden kunnen" ja... Met jou zouden wij dat ook kunnen... Maar of we dat willen is een ander verhaalquote:Op maandag 7 december 2009 19:31 schreef Zapato het volgende:
[..]
![]()
![]()
!!!!
OT: Succes TS. Je komt hier iig over als een gezellige gozer waar de meeste mensen prima een biertje mee zouden kunnen drinken. Komt wel goed!
't Hoeft niet. k heb in tegenstelling tot TS wel vrienden om dat mee te doen. Maar soms lees je posts van mensen die echt duidelijk gewoon mongolen zijn. Deze TS komt op mij over als iemand die (inmiddels) prima weet dat ie fouten heeft gemaakt, en dat ie ze nu gaat oplossen. Daarom.quote:Op maandag 7 december 2009 22:20 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
"Zouden kunnen" ja... Met jou zouden wij dat ook kunnen... Maar of we dat willen is een ander verhaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |