abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69159569
Deze maand is een dakbewerkingsbedrijf actief in mijn (huur)appartementencomplex in opdracht van mijn woningstichting. Zij komen de hemelwaterafvoeren en dakgoten vernieuwen. Vrijdag jl. was mijn dak aan de beurt. In de nacht van zaterdag op zondag werd ik wakker omdat mijn matras, dekbed en kussen zeiknat waren en mijn behang is helemaal naar de klote. Ook mijn houten vloer werd nat, mogelijk gaat dit later nog uitzetten.







Ik naar het noodnummer gebeld. Het was intussen eindelijk opgehouden met regenen en de kerel die ik sprak zei dat op buienradar te zien was dat het droog zou blijven en dat ze maandagochtend iemand zouden sturen. Ik vandaag mijn verhaal gedaan en de boel laten zien. De beste man was geschrokken en zei dat zijn collega's prutswerk hadden afgeleverd. Ik heb nu ook een mail naar de woningstichting gestuurd om er werk van te maken.

Morgenochtend komt de chef van het dakbedrijf langs om de schade op te nemen.

Ondertussen ving ik door mijn open raam flarden van een gesprek op tussen 2 werklui:
'' moet je kijken man''
''dat meen je niet?? wat hebben ze gedaan joh?''
''ze hebben alles vast getaped''
''hij loopt van 11 naar 14''
''dit is echt schandalig''
''dit moet je melden''
'''dit gaat over mijn rug heen, he''
''kom hier vanmorgen heen, word ik door die vrouw aangevallen ''(ik en viel wel mee, ik hield me netjes in )
''ja logisch''
''ja''
hoe kunnen ze nou weggaan vrijdags, als je de goot nog niet eens dicht hebt en dan zo mensen laten zitten''

Ik word zelf ondertussen steeds bozer omdat dit dus schade en overlast is die voorkomen had kunnen worden, maar me nu een slapeloze nacht heeft opgeleverd, schade en een hoop gedoe met iedere ochtend andere mensen over de vloer.

Wat kan ik doen? Wat kan ik verwachten? Wat moet ik niet vergeten?
Ik hoop zelf overigens dit jaar nog te verhuizen en heb geen zin mijn hele kamer opnieuw te behangen, maar heb eigenlijk ook geen zin tegen die ravage aan te kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Xennia op 18-05-2009 18:53:30 ]
pi_69159848
ze aansprakelijk stellen voor alle schade die voortvloeit uit deze lekkage, eisen dat er een expert langskomt en dat dan alles hersteld wordt op hun kosten! tevens goed laten kijken naar je matras dat dat niet gaat schimmelen!
pi_69179494
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:56 schreef -_Tommy_- het volgende:
ze aansprakelijk stellen voor alle schade die voortvloeit uit deze lekkage, eisen dat er een expert langskomt en dat dan alles hersteld wordt op hun kosten! tevens goed laten kijken naar je matras dat dat niet gaat schimmelen!
Bedankt. Het water op de matras viel mee, vooral het hoeslaken en de molton waren nat. Er is net een kerel langs geweest en die bood 100 euro. Heb er 150 euro van gemaakt (en dat stop ik in mijn nieuwe huis). Ben nooit zo goed in dat soort dingen. Is dat oke?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 09:49:57 #4
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_69179844
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 09:35 schreef Xennia het volgende:

[..]

Bedankt. Het water op de matras viel mee, vooral het hoeslaken en de molton waren nat. Er is net een kerel langs geweest en die bood 100 euro. Heb er 150 euro van gemaakt (en dat stop ik in mijn nieuwe huis). Ben nooit zo goed in dat soort dingen. Is dat oke?
Ze lachen zich rot denk ik.
150 euro voor alle schade?

Behang: 250,- plus kosten van verwijderen en opnieuw behangen
Houten vloer schuren en lakken/olieën nadat 'ie droog is: 20,- per vierkante meter (en je kan niet een klein stukje doen)

Verder zul je waarschijnlijk je plafond opnieuw moeten witten (is 't een huurwoning? Dan LATEN doen door huisbaas, anders mag je bij oplevering alsnog alles zelf oplossen) en moet je even goed kijken of je matras e.d. nog goed zijn.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_69180071
150 euro? Ik hoop dat je dat nog niet zwart-op-wit hebt gezet, want zo'n schade is veel meer. Je moet niet alleen materiaal rekenen, maar ook arbeid (waarom zou je zelf gaan behangen, het is tenslotte niet jouw fout). Laat maar een schade-expert langskomen!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 10:02:51 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69180204
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 09:35 schreef Xennia het volgende:

[..]

Bedankt. Het water op de matras viel mee, vooral het hoeslaken en de molton waren nat. Er is net een kerel langs geweest en die bood 100 euro. Heb er 150 euro van gemaakt (en dat stop ik in mijn nieuwe huis). Ben nooit zo goed in dat soort dingen. Is dat oke?
Ik zou het via de verzekering regelen. En niet zomaar akkoord gaan met een schikking.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_69180785
Vergeet de verhuurder niet!
Zij moeten jou een leefbare woning leveren en zij hebben dat bedrijf ingehuurd.
Eis dat zij de schade herstellen.
De kosten mogen zij dan onderling regelen.

En ik zou niet met een schadevergoeding akkoord gaan voordat ik duidelijk heb wat de werkelijke schade is.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 10:26:23 #8
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69180938
150 euro? hahahahaha
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_69186106
150 euro!? Meen je dat serieus? Die kerel lacht in zijn vuistje.

Het is duidelijk een fout van de dakdekkers, ik had een schade-expert van jouw verzekering laten komen en hem de werkelijke schade op laten nemen. Dat bedrag is vast een veelvoud van 150 euro.

En je weet de totale schade nog niet: wat gaat die vloer doen? Als die eruit moet dan ben je veel meer kwijt dan 150 euro. Is je bed van hout? Houdt ook niet van vocht he? En wanneer wordt het gefixed? Dadelijk heb je de schimmel op de muren staan en moet je de woningbouw nog zo gek krijgen dat te repareren.

150 euro....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 19 mei 2009 @ 13:28:56 #10
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_69187129
Een dakgoot met ducktape repareren, hoe haal je het in je hoofd!

Ts, begrijp wel dat dit topic niet compleet is zonder namen
  dinsdag 19 mei 2009 @ 13:56:05 #11
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_69188066
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:28 schreef Erasmo het volgende:
Een dakgoot met ducktape repareren, hoe haal je het in je hoofd!
Voor tijdelijk kan het wel. Beter hadden ze die goot pas deze week vervangen en als je dan toch tape gebruikt, duw het dan goed aan, het is inderdaad erg amateuristisch gedaan allemaal.

Verder vind ik het niet gek dat je schikt, via de verzekering is een hoop gedoe met allerlei afspraken, waar je zo te lezen geen zin in hebt. Het is natuurlijk wel handig als je je woningbouw informeert dat je hebt geschikt voor de persoonlijke schade, maar dat je de schade aan het pand aan hun beoordeling overlaat. Dit kan je gezeik schelen als je de woning verlaat. 150¤ Is niet zo gek, tenzij je vloer wel gaat werken, wat best goed zou kunnen als ik die tweede foto zie. Heb je die vloer gelijk gedroogd toen je de schade constateerde ? En was hij erg nat ?

[ Bericht 36% gewijzigd door Gootsteen op 19-05-2009 14:01:17 ]
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_69188251
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:28 schreef Erasmo het volgende:
Een dakgoot met ducktape repareren, hoe haal je het in je hoofd!

Ts, begrijp wel dat dit topic niet compleet is zonder namen
Voor tijdelijk kan het wel!

Maar inderdaad 150¤ is echt 3x niets! Je hebt veel hogere kosten!
pi_69188371
¤150!!!! Hoe stupide ben je om daarmee akkoord te gaan.
Live out of your imagination, not your history.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 mei 2009 @ 14:26:28 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69189013
Ik zou in elk geval laten vastleggen dat die 150 euro verhoogd wordt tot het niveau van de werkelijke kosten als later blijkt dat je aantoonbaar meer schade hebt.

Met 150 euro red je het nooit om alle kosten te dekken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:52:20 #15
82136 Xennia
gekroond
pi_69198179
Waar waren jullie gisteren allemaal toen ik jullie nodig had en ik dit topic opende en vroeg waarop ik moest letten voor die kerel langs kwam?

Ik heb nog niets getekend. Ik moest een briefje sturen met mijn rekeningnummer etc. Ik heb de schade ook per mail gemeld bij de woningbouw. Zij nemen uiterlijk 1 juni contact met me op.

Ik ga over enkele maanden hopelijk verhuizen dus ga de boel niet opnieuw behangen. Het is alleen de muur onder mijn schuine dak. Mijn plafond mankeert dus niets en het schuine dak ook niet. Op het parket lagen geen plassen water of zo, ik heb het met 3 handdoeken gedroogd. Het heeft er niet lang gelegen, want ik werd wakker van de lekkage. Ik denk dus niet dat ik schade heb aan het parket. Het parket heb ik 6 jaar geleden over genomen van de vorige huurster. Het is nog maar de vraag of een volgende huurder het van mij overneemt.
Mijn bed zelf is niet nat geworden. Alleen mijn dekbed, 1 nekkussen en een stukje matras (maar dan vooral de molton en het hoeslaken).
quote:
Het is natuurlijk wel handig als je je woningbouw informeert dat je hebt geschikt voor de persoonlijke schade, maar dat je de schade aan het pand aan hun beoordeling overlaat. Dit kan je gezeik schelen als je de woning verlaat.
Oke, ik denk dat ik nog niet de brief verstuur en het geld laat overmaken en afwacht wat de woningbouw zegt als zij mij bellen.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:56:08 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69198309
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:52 schreef Xennia het volgende:
Waar waren jullie gisteren allemaal toen ik jullie nodig had en ik dit topic opende en vroeg waarop ik moest letten voor die kerel langs kwam?
Sorry hoor TS maar je kan toch zelf ook wel bedenken dat 150 euro de schade niet dekt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 20 mei 2009 @ 03:44:03 #17
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_69213588
Ik weet niet hoe je kamer er van binnen uit ziet en wat voor constructie het is. Maar kans dat het plafond, schuine dak of iets er tussenin gaat schimmelen. In het ergste geval van binnenuit schimmelen moet je ook het plaatmateriaal gaan vervangen. Is het water via een spouw een schuin dak op/in gelopen?

Het behangen, dus, lijm, plaktafel en gereedschap red je misschien net met 150 euro. Echter moet je ook arbeid rekenen. Verzekeringstechnisch mag dit ook als je het zelf doet.

Dat je vloer op ten duur gaat werken door de vocht kan je haast op wachten.

Ik zal sowieso een klusjesman/aannemer naar de situatie laten kijken.

Kosten altijd achteraf claimen!
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  woensdag 20 mei 2009 @ 04:49:37 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_69213668
huurders, stelletje asociaal volk. Alleen aan jezelf denken. Als het een koopwoning was geweesy had je moord en brand geschreeuwd

Denk eens aan de komende bewoners van die woning in plaats van 150 handje contantje te vangen en de rest maar ok vinden omdat je toch over 3 maanden bent
pi_69213690
Xennia, als je een lage schadevergoeding accepteert omdat je de boel toch niet gaat herstellen, beding dan in ieder geval dat de WBV niet alsnog de echte herstelkosten bij jou neerlegt wanneer je de woning verlaat (waarbij je hem normaliter moet opleveren in de oorspronkelijke staat).
pi_69213706
Mag ik met je meeverhuizen, je lijkt me een leuke meid en niet al te duur!
pi_69224665
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 05:13 schreef dvr het volgende:
Xennia, als je een lage schadevergoeding accepteert omdat je de boel toch niet gaat herstellen, beding dan in ieder geval dat de WBV niet alsnog de echte herstelkosten bij jou neerlegt wanneer je de woning verlaat (waarbij je hem normaliter moet opleveren in de oorspronkelijke staat).
Ik word terug gebeld door de woningstichting, ik neem aan dat zij ook een mannetje sturen en zelf ook contact opnemen met het dakbedrijf.
Intussen is mijn parketvloer wel omhoog gekomen, dus zal ook zelf een hogere schade moeten eisen. Ik heb nog niets getekend en ik denk dat de woningbouw wel met mij onder 1 hoedje wil spelen en druk kan uitvoeren, zij zijn tenslotte een grote klant van het dakbedrijf.

Waar doe ik nu goed aan, moet ik die man van het dakbedrijf vast bellen, mailen, schrijven dat de schade toch groter is en ik niet akkoord ga ook al had ik dit mondeling al toegezegd?

En voor de mensen die me proberen af te branden: ik heb zoiets nooit bij de hand gehad en doe ook maar wat ik denk dat juist is hoor.
pi_69226350
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:42 schreef Xennia het volgende:

[..]


En voor de mensen die me proberen af te branden: ik heb zoiets nooit bij de hand gehad en doe ook maar wat ik denk dat juist is hoor.
Ik maakte een grapje
pi_69226436
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:33 schreef SkyChat het volgende:

[..]

Ik maakte een grapje
Om die van jou kon ik ook nog wel lachen
pi_69226547
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:36 schreef Xennia het volgende:

[..]

Om die van jou kon ik ook nog wel lachen
Eet je me hier op of neem je me mee naar huis?
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:43:10 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69226626
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:36 schreef Xennia het volgende:

[..]

Om die van jou kon ik ook nog wel lachen
Ik neem aan dat je verzekerd bent? Zij hebben schade experts in huis die de schade voor je kunnen opnemen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_69226671
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:52 schreef Xennia het volgende:
Waar waren jullie gisteren allemaal toen ik jullie nodig had en ik dit topic opende en vroeg waarop ik moest letten voor die kerel langs kwam?

Oke, ik denk dat ik nog niet de brief verstuur en het geld laat overmaken en afwacht wat de woningbouw zegt als zij mij bellen.
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:56 schreef -_Tommy_- het volgende:
ze aansprakelijk stellen voor alle schade die voortvloeit uit deze lekkage, eisen dat er een expert langskomt en dat dan alles hersteld wordt op hun kosten! tevens goed laten kijken naar je matras dat dat niet gaat schimmelen!
Dat heb ik toen gezegd, dus dat je de schade door een expert moet laten beoordelen!
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:50:48 #27
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69226880
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:42 schreef Xennia het volgende:

[..]

Waar doe ik nu goed aan, moet ik die man van het dakbedrijf vast bellen, mailen, schrijven dat de schade toch groter is en ik niet akkoord ga ook al had ik dit mondeling al toegezegd?
Zucht. Wat denk je nou zelf? NEE NATUURLIJK NIET DOEN!
Dan hebben ze op papier dat je mondeling akkoord ging!

Wat je moet doen is opbellen en zeggen dat je niet akkoord gaat met het voorstel van 150 euro. Ontkennen dat je mondeling akkoord bent gegaan. ("Nee, ik heb gezegd dat ik er over na zou denken")

Vervolgens bedenk je of je het de woningvereniging toevertrouwd om het op te lossen. Beter zou zijn je eigen rechtsbijstand inschakelen als je die hebt. Als je het zelf wil doen moet je ze officieel aansprakelijk stellen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_69229141
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:42 schreef Xennia het volgende:

Waar doe ik nu goed aan, moet ik die man van het dakbedrijf vast bellen, mailen, schrijven dat de schade toch groter is en ik niet akkoord ga ook al had ik dit mondeling al toegezegd?
Ik zou dat dakbedrijf in eerste instantie links laten liggen en de verantwoordelijkheid bij de WBV leggen, die eigenaar en opdrachtgever is, en m.i. had moeten toezien op een goede uitvoering; zij hebben dat mannetje op jouw dak gestuurd. Bovendien kan er nog verborgen schade zijn aan dak of muren zodat de WBV zelf ook een belang heeft (en je houten vloer zou formeel ook deel van hun woning kunnen zijn).
Ik zou dus contact opnemen met de WBV, liefst met degene daar die de opdracht aan het dakbedrijf heeft gegeven, en de situatie aan hem voorleggen. Waarschijnlijk hebben ze vaker met dit bijltje gehakt, bovendien zijn ze makkelijker met geld dan zo'n bouwbedrijf. Ik zou twee dingen met ze willen regelen: dat de schade (in overleg vast te stellen) hersteld of vergoed wordt en dat je bij vertrek uit de woning niet voor resterende schade verantwoordelijk gesteld zult worden. Dat laatste voor het geval dadelijk de schimmel uit je plafond slaat of er een gipswandje verkruimelt... Krijg je geen medewerking, stuur dan een brief met dezelfde strekking aan de directie en bel die twee dagen later op, ik verwacht dat die dan een medewerker opdracht geven e.e.a. goed met je te regelen.

Als je bij de WBV toch niets gedaan krijgt, neem dan contact op met de Huurcommissie en/of het Juridisch Loket. Die zullen je waarschijnlijk goed kunnen adviseren en ook een juridische mening geven over wie ten opzichte van jou verantwoordelijk is voor de schade.

Als je uiteindelijk toch bij dat dakbedrijf terechtkomt en ze beginnen over die 150,00 euro, dan zou ik zeggen dat dat alleen over een stukje behang ging, direct na de overlast, en dat de omvang van de overige schade toen nog moest blijken. Erken in geen geval dat dat om een complete schaderegeling ging.

Belangrijk: noteer van ieder contact dat je hebt de naam, datum/tijd en korte inhoud/afspraken, want als dit in een bureaucratisch drama uitloopt ben je nergens zonder dossier.
pi_69238269
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:53 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik zou dat dakbedrijf in eerste instantie links laten liggen en de verantwoordelijkheid bij de WBV leggen, die eigenaar en opdrachtgever is, en m.i. had moeten toezien op een goede uitvoering; zij hebben dat mannetje op jouw dak gestuurd. Bovendien kan er nog verborgen schade zijn aan dak of muren zodat de WBV zelf ook een belang heeft (en je houten vloer zou formeel ook deel van hun woning kunnen zijn).
Ik zou dus contact opnemen met de WBV, liefst met degene daar die de opdracht aan het dakbedrijf heeft gegeven, en de situatie aan hem voorleggen. Waarschijnlijk hebben ze vaker met dit bijltje gehakt, bovendien zijn ze makkelijker met geld dan zo'n bouwbedrijf. Ik zou twee dingen met ze willen regelen: dat de schade (in overleg vast te stellen) hersteld of vergoed wordt en dat je bij vertrek uit de woning niet voor resterende schade verantwoordelijk gesteld zult worden. Dat laatste voor het geval dadelijk de schimmel uit je plafond slaat of er een gipswandje verkruimelt... Krijg je geen medewerking, stuur dan een brief met dezelfde strekking aan de directie en bel die twee dagen later op, ik verwacht dat die dan een medewerker opdracht geven e.e.a. goed met je te regelen.

Als je bij de WBV toch niets gedaan krijgt, neem dan contact op met de Huurcommissie en/of het Juridisch Loket. Die zullen je waarschijnlijk goed kunnen adviseren en ook een juridische mening geven over wie ten opzichte van jou verantwoordelijk is voor de schade.

Als je uiteindelijk toch bij dat dakbedrijf terechtkomt en ze beginnen over die 150,00 euro, dan zou ik zeggen dat dat alleen over een stukje behang ging, direct na de overlast, en dat de omvang van de overige schade toen nog moest blijken. Erken in geen geval dat dat om een complete schaderegeling ging.

Belangrijk: noteer van ieder contact dat je hebt de naam, datum/tijd en korte inhoud/afspraken, want als dit in een bureaucratisch drama uitloopt ben je nergens zonder dossier.
Super bedankt.
(en de rest ook bedankt)
pi_69250158
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:50 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Zucht. Wat denk je nou zelf? NEE NATUURLIJK NIET DOEN!
Dan hebben ze op papier dat je mondeling akkoord ging!

Wat je moet doen is opbellen en zeggen dat je niet akkoord gaat met het voorstel van 150 euro. Ontkennen dat je mondeling akkoord bent gegaan. ("Nee, ik heb gezegd dat ik er over na zou denken")

Vervolgens bedenk je of je het de woningvereniging toevertrouwd om het op te lossen. Beter zou zijn je eigen rechtsbijstand inschakelen als je die hebt. Als je het zelf wil doen moet je ze officieel aansprakelijk stellen.
de ''ook al had ik mondeling toegezegd'' had ik tussen haakjes moeten zetten in mijn post zie ik. Natuurlijk ga ik dat niet op schrift zetten! Ik bedoelde dus of ik die kerel van dat bedrijf vast moet inlichten dat ik niet akkoord ga met de 150 euro, maar ik wacht nu eerst even met wat voor actie dan ook voor ik de WVB heb gesproken.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 16:29:21 #31
82136 Xennia
gekroond
pi_69421622
Vandaag eindelijk iemand te pakken gekregen van de WBV. Zij zeggen mij dat ik het bij mijn eigen inboedelverzekering moet melden. Als zij mijn claim afwijzen moet ik dat zwart op wit laten zetten en doorspelen naar de WBV. In dat geval gaat de WBV hiermee verder.
Ze zeggen dat ik het geld van het dakbedrijf nog niet moet aannemen omdat de schade intussen groter is en dat ik dat ook vast moet melden bij het dakbedrijf, dat ik er niet mee akkoord ga.
Ik krijg van de WBV zwart op wit dat zij eventuele schade veroorzaakt door de lekkage niet op mij gaan verhalen wanneer ik verhuis.

Wat denken jullie, klopt dit zo?
En wat zal ik precies in mijn brief aan het dakbedrijf zetten?
pi_69428957
Dat ze schade aan de woning niet op jou zullen verhalen lijkt me niet meer dan logisch.
Immers; de schade is veroorzaakt door een door de WBV ingehuurd dakbedrijf, niet door jou.
Je kunt de WBV wel laten weten dat jij, door hun correcte opstelling op dit punt, coulant zult zijn bij jouw eisen omtrent het herstel van jouw woning.

De aansprakelijkheid voor de schade aan jouw spullen is niet afhankelijk van wat jouw verzekeraar zegt.
Jij stelt het bedrijf of de woningbouw aansprakelijk omdat de schade door het dakbedrijf tijdens werkzaamheden in opdracht van de WBV is veroorzaakt.
de WBV zou hoogstens kunnen stellen dat zij niets hebben gedan en niet aansprakelijk zijn voor wat derde, inclusief aannemers van de WBV, doen.
En wat als je niet verzekerd bent?

Aan het dakbedrijf leg je uit wat er gebeurt is.
Daarbij schrijf je dat jij door hun toedoen schade hebt geleden en hiervoor een vergoeding wil.
De schade deel je dan op in jouw eigen spullen en het huis.
Bepaal wat er van jouw eigendommen beschadigd is en hoeveel het kost om deze te herstellen.
Geef tevens aan dat jij geen schikking wil treffen voor de schade aan het huis maar dat de WBV hier nog op terug kan komen.

[ Bericht 10% gewijzigd door jeroen25 op 26-05-2009 20:01:52 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_69430664
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 16:29 schreef Xennia het volgende:
Vandaag eindelijk iemand te pakken gekregen van de WBV. Zij zeggen mij dat ik het bij mijn eigen inboedelverzekering moet melden.
Goed idee ja! Voordeel is ook dat een inboedelverzekeraar de nieuwwaarde dekt, bijvoorbeeld van je vloer, en de veroorzaker van de schade alleen tot de dagwaarde aansprakelijk is. Dus als dit gedekt is zou dat een mooie oplossing zijn. Bel die verzekeraar maar zo snel mogelijk, zeg dat je de kosten toch wel hoog inschat (1500 euro ofzo), dan zullen ze waarschijnlijk een expert sturen om de schade te bepalen.
quote:
En wat zal ik precies in mijn brief aan het dakbedrijf zetten?
Overleg dat ook maar met de inboedelverzekeraar. Ik zou denken aan iets als:

"Op <datum> is door een medewerker van uw bedrijf bij werkzaamheden aan dakgoten schade aan en in mijn woning en inboedel veroorzaakt. Op <datum>, toen aard, omvang en gevolgen van de schade nog niet volledig te bepalen waren, bood een andere medewerker mij hiervoor een vergoeding van 150 euro. Volledigheidshalve laat ik u bij dezen weten deze vergoeding vooralsnog niet te accepteren. Ik ben nog in gesprek met mijn inboedelverzekeraar en zal u zonodig nader berichten.

Onder voorbehoud van alle rechten teken ik,
met vriendelijke groet,

<naam>"

En dat dan aangetekend verzenden.
pi_69441611
Oke bedankt weer, morgen even mijn verzekering bellen.

Wel een hoop gedoe zeg, heb er onderhand een dagtaak aan om alle juiste poppetjes te spreken.
Ik hoop echter dat het bedrag het waard zal zijn en ik dat in mijn nieuwe huisje kan pompen. Inmiddels zijn er ook aardig wat uren van mijn kant in gaan zitten, dus vind wel dat ik er recht op heb.
  woensdag 27 mei 2009 @ 01:54:58 #35
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_69441783
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 01:41 schreef Xennia het volgende:
Oke bedankt weer, morgen even mijn verzekering bellen.

Wel een hoop gedoe zeg, heb er onderhand een dagtaak aan om alle juiste poppetjes te spreken.
Ik hoop echter dat het bedrag het waard zal zijn en ik dat in mijn nieuwe huisje kan pompen. Inmiddels zijn er ook aardig wat uren van mijn kant in gaan zitten, dus vind wel dat ik er recht op heb.
Heb je ook recht op.

Toen ik schade had (zolder afgefikt) ben ik 2 dagen bezig geweest om spullen met brand, roet of waterschade naar buiten te tillen. Daarvoor bijna 1000 euro vergoeding gekregen. (voor het werk dan, de spullen kreeg ik een hoger bedrag voor)
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_69455984
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 01:54 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Heb je ook recht op.

Toen ik schade had (zolder afgefikt) ben ik 2 dagen bezig geweest om spullen met brand, roet of waterschade naar buiten te tillen. Daarvoor bijna 1000 euro vergoeding gekregen. (voor het werk dan, de spullen kreeg ik een hoger bedrag voor)
Kreeg je dat bedrag via je inboedelverzekering?
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:22:47 #37
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_69456163
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:16 schreef Xennia het volgende:

[..]

Kreeg je dat bedrag via je inboedelverzekering?
Ja.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_69510086
Ik heb zojuist het dakbedrijf een mail gestuurd met daarin de mededeling dat ik de 150 euro voor het behang niet accepteer, omdat de schade inmiddels vele malen hoger is. Mijn houten vloer is omhoog gekomen, ik heb vochtplekken op mijn matras en dekbed.

Ik heb gezegd dat de WBV mij adviseerde contact op te nemen met mijn inboedelverzekering om een schade-expert te sturen voor het opnemen van de werkelijke schade en dat ik daar tot maandag mee wacht om hem nog de gelegenheid te geven met een reactie te komen.
  donderdag 28 mei 2009 @ 23:42:43 #39
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69510708
Heel goed. Met dat 'foutje' van de 150eur kom je waarschijnlijk wel weg omdat er intussen meer schade is gebleken. Ze zullen waarschijnlijk wel proberen om jou weer zo snel mogelijk een voorstel te laten aannemen: alles noteren, zeggen dat je het moet bespreken met <noem maar iemand idd> en niet gelijk ja zeggen! Ook niet als ze aandringen en gaan zeggen dat het een eenmalig aanbod uit coulance is of zo.

Op welk bedrag je precies zou moeten aansturen weet ik niet, omdat ik geen reet weet van klussen, maar laat ze eerst maar eens dat aanbod maal 3 of maal 4 doen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69511004
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:42 schreef eleusis het volgende:
Heel goed. Met dat 'foutje' van de 150eur kom je waarschijnlijk wel weg omdat er intussen meer schade is gebleken. Ze zullen waarschijnlijk wel proberen om jou weer zo snel mogelijk een voorstel te laten aannemen: alles noteren, zeggen dat je het moet bespreken met <noem maar iemand idd> en niet gelijk ja zeggen! Ook niet als ze aandringen en gaan zeggen dat het een eenmalig aanbod uit coulance is of zo.

Op welk bedrag je precies zou moeten aansturen weet ik niet, omdat ik geen reet weet van klussen, maar laat ze eerst maar eens dat aanbod maal 3 of maal 4 doen.
Ja, die tip heb ik inderdaad ook van mensen uit mijn omgeving gekregen, om altijd even bedenktijd te vragen.

Ik heb zelf een rekenvoorbeeldje voor mezelf gemaakt, gebaseerd op de nieuwwaarde van een matras, dekbed, vloer en de kosten voor het leggen van de vloer, de uren die ik later naar mijn werk moest omdat er mensen langs kwamen, de uren die ik kwijt was aan telefoneren en de gemiste slaapuren. Ik wil echter eerst kijken met welk bod zij komen, of dat ze me sowieso naar mijn verzekering sturen.
pi_69699158
Inboedelverzekering dekt het niet, omdat de veroorzaker het dakbedrijf is. Ze gaan dit zwart op wit voor me zetten en dat duurt enkele weken en dan kan de woningbouw ermee verder. Ik heb nog steeds geen brief van de woningbouw dat zij opdraaien voor schade aan de muren ed als ik het huis verlaat, dus daar moet ik ook weer een belletje aan wagen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:01:55 #42
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_69732297
Dat dakbedrijf is dus niet met een nieuw bod gekomen ? Hebben ze überhaupt gereageerd ? Dat jouw inboedelverzekering het niet dekt lijkt me logisch, maar nu moet er dus wel een schade-expert van de tegenpartij komen, of ga je zelf je claim neerleggen nu ?
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:22:48 #43
82136 Xennia
gekroond
pi_69732954
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:01 schreef Gootsteen het volgende:
Dat dakbedrijf is dus niet met een nieuw bod gekomen ? Hebben ze überhaupt gereageerd ? Dat jouw inboedelverzekering het niet dekt lijkt me logisch, maar nu moet er dus wel een schade-expert van de tegenpartij komen, of ga je zelf je claim neerleggen nu ?
Ze hebben niet gereageerd op mijn mail. Ik zei ook al tegen de woningbouw dat mijn verzekering dat niet gaat dekken, omdat het dakbedrijf danwel de WBV aansprakelijk is. De WBV wilde dan zwart op wit hebben dat het afgewezen wordt en dan gaat de WBV met het dakbedrijf in gesprek en moeten ze het onderling uitvechten.

Wordt vervolgd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 juni 2009 @ 12:12:57 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69734566
Goed dat je nu op je strepen gaat staan!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_69735008
Waarom moet jij aan de WBV bewijzen dat de verzekering niets betaalt?
Jij stelt hen aansprakelijk omdat de schade door hun aannemer is aangericht.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:58:46 #46
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_69735940
Ik begrijp dat ook niet helemaal, maar ik begrijp ook niet dat dat zwart/wit een paar weken moet duren; ze konden telefonisch al doorgeven dat zij niet uitkeren maar de verzekeraar van het dakbedrijf, maar een schriftelijke bevestiging hiervan duurt weken ?

Then again, in de verzekeringsbranche verbaast me weinig meer, succes (met wachten) ...
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:35:08 #47
82136 Xennia
gekroond
pi_69741495
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:26 schreef jeroen25 het volgende:
Waarom moet jij aan de WBV bewijzen dat de verzekering niets betaalt?
Jij stelt hen aansprakelijk omdat de schade door hun aannemer is aangericht.
Omdat die kerel van de WBV dat zei, maar volgens mij wist hij zelf ook niet wat hij er mee aan moest
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 12:58 schreef Gootsteen het volgende:
Ik begrijp dat ook niet helemaal, maar ik begrijp ook niet dat dat zwart/wit een paar weken moet duren; ze konden telefonisch al doorgeven dat zij niet uitkeren maar de verzekeraar van het dakbedrijf, maar een schriftelijke bevestiging hiervan duurt weken ?

Then again, in de verzekeringsbranche verbaast me weinig meer, succes (met wachten) ...
Omdat ze 1 of ander beleid hebben dat ze zo min mogelijk schriftelijk afwerken en dat is weer een andere afdeling en blabla. Interpolis. Glashelder!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 18:34:10 #48
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_69747556
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:35 schreef Xennia het volgende:

[..]

Omdat die kerel van de WBV dat zei, maar volgens mij wist hij zelf ook niet wat hij er mee aan moest
[..]

Omdat ze 1 of ander beleid hebben dat ze zo min mogelijk schriftelijk afwerken en dat is weer een andere afdeling en blabla. Interpolis. Glashelder!
Een klein verhaaltje. Als er schade aan de inboedel of opstal is moet je dit altijd bij je eigen verzekeraar melden. ( jah dus ook als ik bij je op de koffie kom en ik laat een kaars omvallen en je halve woning fikt af ). OP die verzekeraar moet altijd als eerste een poging gedaan worden om de schade te verhalen. Lukt dat niet of heb je geen verzekering dan kun je het gaan verhalen op iemand anders. Dit heeft meerdere redenen 1. het voorkomt fraude. 2 het voorkomt dat verzekeraars de ene week moeten uitkeren aan een andere verzekeraar en de volgende week bij een andere schade alles weer terug krijgen van die zelfde verzekeraar ( geld rond pompen ).

In jou geval is er geen dekking op je polis. Interpolis dacht ik dat je zei zal de schade dus afwijzen en met die afwijzing ga je naar de woningbouw. Deze zal de schade moeten vergoeden en zelf gaan verhalen op de mafkezen die ze ingehuurd hebben.

Helaas klopt het geheel.

Maar advies : teken niet zomaar en als er een expert komt wees redelijk maar laat niet over je heen lopen.
De expert is er om de schade op te nemen en zal altijd de prijs proberen te drukken. Niet dat hij je op zal lichten om het zomaar te zeggen, maar toch.

hoop dat het wat helpt anders hoor ik het graag
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_69748722
Goed verhaal, lekker kort.
Maar van wie moet dat?
Ik kan me voorstellen dat mijn verzekeraar niet thuisgeeft als ik eerst zelf bij de tegenpartij geld ga halen maar ik zie niet op welke grond de tegenpartij mijn claim kan weigeren omdat ik niet naar mijn verzekeraar ben gegaan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:23:50 #50
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_69753808
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:10 schreef jeroen25 het volgende:
Goed verhaal, lekker kort.
Maar van wie moet dat?
Ik kan me voorstellen dat mijn verzekeraar niet thuisgeeft als ik eerst zelf bij de tegenpartij geld ga halen maar ik zie niet op welke grond de tegenpartij mijn claim kan weigeren omdat ik niet naar mijn verzekeraar ben gegaan.
Ze zullen er in eerste instantie op reageren met een afwijzing, met de reden dat je er voor verzekerd bent.
Daar kun je het mee eens zijn of niet. Nu zijn er altijd mensen die het er niet mee eens zijn ( love those ) en die gaan er dan toch op hameren. Een paar maanden brieven over en weer. Misschien krijg je het voor elkaar en misschien niet en maak je allerlei kosten en het eind resultaat is dat jij dan misschien je centjes krijgt en die tegenpartij dient de schade in bij jouw verzekeraar en krijgt zijn centjes dan weer terug


Het is geregeld in Brandregres 2000 . Het is een regeling met verzekeraars door verzekeraars onderling. Je kunt wel de tegenpartij aansprakelijk stellen, maar die zal uiteindelijk toch weer bij jouw verzekeraar aan de deur kloppen en die zal het dan weer vergoeden. Mits er dekking is op de polis daarom zegt de woningbouw in dit geval dien hem daar in en stuur de afwijzing naar ons.

voor het geval. Ik probeer het in het "normaal"uit te leggen en zijn altijd weer haken en ogen. Er zijn al eerder van die zaken geweest en dan wordt er toch verzocht het bij de verzekeraar in te dienen die het brandrisico verzekerd heeft.

aangezien de verzekeraars toch al niet te boek staan als snelwerkend ( in het algemeen ) is deze regeling alleen maar om de afhandeling te versnellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cappy op 05-06-2009 21:36:55 ]
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:44:36 #51
82136 Xennia
gekroond
pi_69754472
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 18:34 schreef Cappy het volgende:
Maar advies : teken niet zomaar en als er een expert komt wees redelijk maar laat niet over je heen lopen.
De expert is er om de schade op te nemen en zal altijd de prijs proberen te drukken. Niet dat hij je op zal lichten om het zomaar te zeggen, maar toch.
Inmiddels heb ik er zo veel uren en frustratie in zitten dat ik me niet meer gemakkelijk met een kluitje in het riet laat sturen, al proberen ze duidelijk de procedures zo ingewikkeld en tijdrovend te maken zodat je afhaakt.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:01:59 #52
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_69755072
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:44 schreef Xennia het volgende:

[..]

Inmiddels heb ik er zo veel uren en frustratie in zitten dat ik me niet meer gemakkelijk met een kluitje in het riet laat sturen, al proberen ze duidelijk de procedures zo ingewikkeld en tijdrovend te maken zodat je afhaakt.
Hahah jah, wat moet ik hier op zeggen Ik werk er voor 1.Altijd wel met de beste bedoelingen en soms met teveel inside info ( haha, kuch ). Inboedel en aansprakelijkheid dingen zijn gewoon niet altijd makkelijk uit te leggen aan mensen die zich er niet mee bezig houden. Nu heb jij particulier vs bedrijf en dat is al dubbel, want je verzekeraar is een bedrijf en tegenpartij ook. Dan heb je al snel het gevoel "ik wordt genaaid".

Anyway als je er echt niet uitkomt altijd zelf de boel op afstand houden en info inwinnen heb je nu ook gedaan dus dat ook doen dan
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_69765870
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:01 schreef Cappy het volgende:
Inboedel en aansprakelijkheid dingen zijn gewoon niet altijd makkelijk uit te leggen aan mensen die zich er niet mee bezig houden. Nu heb jij particulier vs bedrijf en dat is al dubbel, want je verzekeraar is een bedrijf en tegenpartij ook. Dan heb je al snel het gevoel "ik wordt genaaid".
Ik vraag me echt af hoe moeilijk het kan zijn dan ? Het is duidelijk dat het dakbedrijf door incompetentie in gebreke is gebleven en het is duidelijk dat Xennia schade heeft geleden, dan ben je er toch al vrij snel uit wie die 2 partijen zijn en wie moet betalen/ontvangen ?

Volgens mij maken die verzeraars het zichzelf onnodig moeilijk en is het inderdaad zoals Xennia aangeeft de bedoeling dat mensen die rompslomp niet willen en afhaken. Daarom vond ik haar plan om een schikking aan te nemen niet zo vreemd in het begin (toen de schade alleszins leek mee te vallen). Inmiddels is het einde zoek en ben je weken bezig met wachten en zit je in de troep.

Ik heb er gelukkig weinig mee van doen, maar ik herken dit verhaal gelijk van mijn schade-gevalletjes in het verleden.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_69897092
Vandaag geprobeerd de WBV te bellen maar de beste man was niet aanwezig dus heb ik hem gemaild met de vraag wanneer ik de brief krijg die hij me op 26 mei had toegezegd, waarin moet staan dat de WBV eventuele schade aan het huis niet op mij kan verhalen. Verder heb ik hem een update gegeven over mijn contact met de verzekering.
pi_69932409
De brief van de verzekering is toch al binnen. Sneller dan verwacht.
pi_69940188
Ah, ze wilden je alleen even laten zweten dus. Gelijk doorgestuurd (kopie/scan) naar je wbv neem ik aan ?
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_69942073
Hm heb niet alles gelezen (waarvoor m'n excuses) maar kan wel even wat uit eigen ervaring vertellen: bij m'n ouders had 't dak gelekt met als gevolg schade aan plafond en muren en 't was lastig te repareren blijkbaar, iig kostte 't flink wat tijd voordat men 't probleem achterhaald had en opgelost. M'n ouders hebben meteen met de verzekeringmaatschapij waar ze de inboedelverzekering hebben contact opgenomen (Interpolis als ik goed heb) en die zeiden 'geef ons maar door wat jullie denken uit te gaan geven aan de reparatie en als jullie geen extreem hoge bedragen gaan eisen komen we niks checken' dus die waren erg makkelijk daarin en ook 't bedrag meteen vergoed gekregen.
Hallon!
pi_69945195
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:21 schreef Gootsteen het volgende:
Ah, ze wilden je alleen even laten zweten dus. Gelijk doorgestuurd (kopie/scan) naar je wbv neem ik aan ?
nee, ik heb geen scanner oid hier doe ik zaterdag wel op mijn werk.
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:04 schreef BlueMage het volgende:
Hm heb niet alles gelezen (waarvoor m'n excuses) maar kan wel even wat uit eigen ervaring vertellen: bij m'n ouders had 't dak gelekt met als gevolg schade aan plafond en muren en 't was lastig te repareren blijkbaar, iig kostte 't flink wat tijd voordat men 't probleem achterhaald had en opgelost. M'n ouders hebben meteen met de verzekeringmaatschapij waar ze de inboedelverzekering hebben contact opgenomen (Interpolis als ik goed heb) en die zeiden 'geef ons maar door wat jullie denken uit te gaan geven aan de reparatie en als jullie geen extreem hoge bedragen gaan eisen komen we niks checken' dus die waren erg makkelijk daarin en ook 't bedrag meteen vergoed gekregen.
De lekkage zelf is al opgelost door het dakbedrijf, verder kan ik mijn inboedel niet op mijn verzekering verhalen omdat er geen sprake is van een door de polis gedekte gebeurtenis, aangezien de neerslag niet onvoorzien mijn huis is binnengedrongen maar voorkomen had kunnen worden door die bouwlui.
pi_69945432
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:29 schreef Xennia het volgende:
nee, ik heb geen scanner oid hier doe ik zaterdag wel op mijn werk.
Ook claimen, reiskosten, snipperuur en toner-kosten.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_71000090
Nou, ik heb er diverse mails naar de woningstichting aan gewaagd maar krijg gewoon geen antwoord. Als ik probeer te bellen, word ik zo een kwartier in de wacht gezet en geef ik het op. Ik blijf verder stalken, vind dit geen stijl.
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:32:49 #61
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_71000816
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 14:11 schreef Xennia het volgende:
Nou, ik heb er diverse mails naar de woningstichting aan gewaagd maar krijg gewoon geen antwoord. Als ik probeer te bellen, word ik zo een kwartier in de wacht gezet en geef ik het op. Ik blijf verder stalken, vind dit geen stijl.
Gewoon een keertje langsgaan, als je er tijd voor hebt. Onaangekondigd, en dan naa de persoon vragen die je zaak behandeld.

en stiekum filmen
zo goed..?
  woensdag 15 juli 2009 @ 15:31:47 #62
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_71002988
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 14:11 schreef Xennia het volgende:
Nou, ik heb er diverse mails naar de woningstichting aan gewaagd maar krijg gewoon geen antwoord. Als ik probeer te bellen, word ik zo een kwartier in de wacht gezet en geef ik het op. Ik blijf verder stalken, vind dit geen stijl.
Mails e.d. zijn niet voldoende rechtsgeldig en worden door bedrijven, maatschappijen, organisaties en instanties meestal genegeerd, tenzij ze er geld aan kunnen verdienen.

Schrijf een brief, en verstuur deze aangetekend.
- Zet er als eerste in dat je een bevestiging wil hebben van de ontvangst van die brief binnen een week.
- Zet er ook in dat je binnen 6 weken een volledig antwoord wil hebben op alle vragen en eisen die je stelt in die brief.
- Eis een contactpersoon met wie je over deze zaak gaat corresponderen.
- Maak een voorbehoud zodat je later punten kunt toevoegen.

Verder een nette brief maken zonder te klagen en te zeuren, maar wel alle punten benoemen die je geregeld wilt hebben. Niet lief zijn, wel duidelijk.
pi_71022336
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:31 schreef bankrupcy het volgende:

[..]

Mails e.d. zijn niet voldoende rechtsgeldig en worden door bedrijven, maatschappijen, organisaties en instanties meestal genegeerd, tenzij ze er geld aan kunnen verdienen.

Schrijf een brief, en verstuur deze aangetekend.
- Zet er als eerste in dat je een bevestiging wil hebben van de ontvangst van die brief binnen een week.
- Zet er ook in dat je binnen 6 weken een volledig antwoord wil hebben op alle vragen en eisen die je stelt in die brief.
- Eis een contactpersoon met wie je over deze zaak gaat corresponderen.
- Maak een voorbehoud zodat je later punten kunt toevoegen.

Verder een nette brief maken zonder te klagen en te zeuren, maar wel alle punten benoemen die je geregeld wilt hebben. Niet lief zijn, wel duidelijk.
Bedankt. Ik heb een contactpersoon, alleen we hebben nooit contact

Ik ga vrijdag op vakantie en geef hem nog even de tijd contact met me op te nemen. Anders zal ik na mijn vakantie inderdaad maar eens een brief sturen.
pi_71406232
Update:
- nou, op 11 juni de afwijzing van mijn verzekering naar de WBV doorgestuurd omdat zij er mee verder zouden gaan
- daarna nooit meer iets vernomen van WBV. Regelmatig gemaild of gebeld, maar nooit werd er gereageerd.
- de afgelopen 5 dagen heb ik de WBV iedere dag gestalked met een telefoontje
- nu ligt er een brief in mijn bus, houd je vast:

Geachte mevrouw,

In goede orde ontving ik, inmiddels enige tijd geleden, uw afwijzingsbrief van uw verzekeraar. U hebt schade door lekkage en omdat deze door een duidelijke schuldige is veroorzaakt neemt uw verzekering de schade niet in behandeling. Hierbij mijn reactie:

Na overleg, zowel intern, als met onze verzekeraar, ben ik tot het volgende gekomen. Omdat de firma X de schade heeft veroorzaakt is alleen zij aansprakelijk. Ook onze verzekering zal de schade dus niet in behandeling nemen.

Dit betekent niet dat u genoegen moet nemen met de 150 euro die X u geboden heeft. Wat u zou kunnen doen is X aansprakelijk stellen. Om op geloofwaardige wijze te beweren dat het geboden bedrag niet toereikend is, zal u dan wel op de een of andere manier moeten kunnen aantonen dat dit zo is. U kunt daarvoor aankoopbewijzen gebruiken, of mogelijk ook prijsopgaven van winkels/leveranciers. Daarnaast zou u ook advies kunnen inwinnen bij het juridisch loket.

Hoewel ik het betreur dat ik u niet verder heb kunnen helpen, hoop ik wel dat ik u zo voldoende heb geinformeerd. Voor vragen kunt u contact met mij opnemen via klantenservice.

Hoogachtend,

een bureaucratische Lul.


Wat nu? Ik had destijds in mijn telefoongesprek met de WVB al aangegeven dat mijn verzekering niet voor de schade op gaat draaien, omdat het verwijtbare schade is. Veroorzaakt door het dakbedrijf die in opdracht van de WBV handelde. De WVB wilde dit toch zwart op wit en zij zouden er dan mee verder gaan. Ofwel via hun verzekering, ofwel doordat zij zelf met het dakbedrijf tot een akkoord zouden komen over schadeloosheidsstelling.
Ik braaf die hele tijdrovende procedure doorlopen en nu krijg ik alleen te horen dat hun verzekering het niet dekt. Dat hadden ze toch wel eerder kunnen weten? En dan nog is het mij om het even uit welke zak dit wordt betaald, maar de WBV als opdrachtgever zou hiermee verder gaan.

Wat nu te doen? Bezwaarschrift indienen bij WBV? Morgen bellen en zeggen dat ik het een belachelijke gang van zaken vind? Of moet ik weer aankloppen bij het Dakbedrijf en hoe dan? Zal ik sowieso een klacht indienen bij de WBV over hun trage afhandeling en het verstrekken van verkeerde info?

Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering.
pi_71407150
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:06 schreef Xennia het volgende:
...
Wat nu te doen? Bezwaarschrift indienen bij WBV? Morgen bellen en zeggen dat ik het een belachelijke gang van zaken vind?
Lijkt mij zonde van de moeite.
quote:
Of moet ik weer aankloppen bij het Dakbedrijf
quote:
en hoe dan?
Ik zou het als volgt doen: Brief sturen (aangetekend) waarin staat dat je ze aansprakelijk stelt voor de schade, uitlegt waarom ze aansprakelijk zijn (incl. bewijsmateriaal), uitsplitst welke schade je hebt geleden en dus vergoed wil zien (wederom met bewijzen), en dat je binnen een redelijke termijn (zeg 6 weken) het geld wil zien. Maak er een duidelijk, waterdicht verhaal van, maar blijf zakelijk.
quote:

Zal ik sowieso een klacht indienen bij de WBV over hun trage afhandeling en het verstrekken van verkeerde info?
Een klacht. En dan?
pi_71411697
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:31 schreef DonJames het volgende:

[..]

Lijkt mij zonde van de moeite.
[..]


[..]

Ik zou het als volgt doen: Brief sturen (aangetekend) waarin staat dat je ze aansprakelijk stelt voor de schade, uitlegt waarom ze aansprakelijk zijn (incl. bewijsmateriaal), uitsplitst welke schade je hebt geleden en dus vergoed wil zien (wederom met bewijzen), en dat je binnen een redelijke termijn (zeg 6 weken) het geld wil zien. Maak er een duidelijk, waterdicht verhaal van, maar blijf zakelijk.
[..]

Een klacht. En dan?
Gewoon om mijn frustratie een stem te geven.

Bedankt voor je advies. Ik heb eerst maar het Juridisch Loket gemaild en denk even na over welke vervolgstappen ik neem.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:49:22 #67
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71411806
ik snap ff nisk van dit verhaal. Het is toch zo simpel als wat.

JIJ hebt schade geleden door aantoonbare beunhazerij van een erkend bedrijf. Dit bedrijf zal een aansprakelijkheidsverzekering hebben. Daar mag je wel vanuit gaan aangezien een WBV er anders niet eens mee in zee gaat.

JIJ moet die dakbedekkersclub aansprakelijk stellen. Had je direct kunnen doen door een aangetekend schrijven. Dan hebben ze de keus het onderling met je te regelen ivm hun eigen risico enzo. Je hebt keurig foto's gemaakt waarop de geleden schade te constateren is. Ook kun je aannemelijk maken dat deze schade door hun is veroorzaakt.

Werken ze mee dan spreek je een bedrag af. Werken ze niet mee dan ga je naar de rechtswinkel of je rechtsbijstand verzekering en laat het hun regelen.

Klaar....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_73658993
Nou, nadat ik niets meer heb vernomen van zowel dakbedrijf als WBV ben ik maar eens gaan informeren bij de rechtswinkel en vandaag ben ik langs geweest bij een bureau voor Rechtshulp. Zij gaan een brief voor me schrijven waarin ze het dakbedrijf aansprakelijk stellen voor de schade voortvloeiend uit een onrechtmatige daad. We konden er ook voor kiezen de WBV aansprakelijk te stellen voor de schade voortvloeiend uit een wanprestatie. We hebben gekozen voor het dakbedrijf, omdat we verwachten dat dat sneller verloopt (aangezien de WBV erg trage procedures heeft).

Mochten ze niet over de brug komen, of willen schikken laat ik het voor de kantonrechter komen ook. Ik heb gelijk en zal het krijgen ook. Mijn zaak is waterdicht (maar mijn huis niet).
pi_73661471
Ik kom wel langs om je te troosten . zodra de matras weer opgedroogd is...
I was an atheist until I realized I was God
pi_73663073
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:27 schreef kastanova het volgende:
Ik kom wel langs om je te troosten . zodra de matras weer opgedroogd is...
Aangezien de lekkage in mei was, ga ik er intussen wel vanuit dat hij droog is.

pi_73663960
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:03 schreef Xennia het volgende:

[..]

Aangezien de lekkage in mei was, ga ik er intussen wel vanuit dat hij droog is.

Wie had het over de lekkage?
I was an atheist until I realized I was God
pi_73664284
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:20 schreef kastanova het volgende:

[..]

Wie had het over de lekkage?
TS?
  zondag 25 oktober 2009 @ 05:40:21 #73
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74035302
Ja helemaal slapeloos, maar nog geen reactie mogen ontvangen dakdekker ?

Vind het wel een beetje raar dat het juridisch loket het op onrechtmatige daad gooit richting dakdekker eigenlijk zeker met de motivatie van die zullen wel sneller reageren... uhu.

woningbouw :
1. staat in je contract dat ze dingen moeten doen "groot onderhoud" ( contractueel aansprakelijk ) 2. risicoaansprakelijk, zij zijn degene die iemand hebben ingehuurd en daarmee ook aansprakelijk voor de zooi.

Het is gewoon je gek maken, omdat geen van beide er waarschijnlijk voor verzekerd zijn. Meestal als bedrijf 1 bedrijf 2 inhuurt wordt schade door 2 aangericht niet vergoed op polis van nr 1. En 2 ja die zal het wel niet afgedekt hebben want die accepteert het risico en zal dus ook geen centjes mogen vangen van zijn verzekeraar.

Laat maar weten als er reactie is
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_74061204
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 05:40 schreef Cappy het volgende:
Ja helemaal slapeloos, maar nog geen reactie mogen ontvangen dakdekker ?

Vind het wel een beetje raar dat het juridisch loket het op onrechtmatige daad gooit richting dakdekker eigenlijk zeker met de motivatie van die zullen wel sneller reageren... uhu.

woningbouw :
1. staat in je contract dat ze dingen moeten doen "groot onderhoud" ( contractueel aansprakelijk ) 2. risicoaansprakelijk, zij zijn degene die iemand hebben ingehuurd en daarmee ook aansprakelijk voor de zooi.

Het is gewoon je gek maken, omdat geen van beide er waarschijnlijk voor verzekerd zijn. Meestal als bedrijf 1 bedrijf 2 inhuurt wordt schade door 2 aangericht niet vergoed op polis van nr 1. En 2 ja die zal het wel niet afgedekt hebben want die accepteert het risico en zal dus ook geen centjes mogen vangen van zijn verzekeraar.

Laat maar weten als er reactie is
De brief is vandaag pas aangetekend verstuurd.
Verder maakt het mij niet zo veel uit wie er bloedt, als ik het maar niet ben (want ik ben in ieder geval niet 'schuldig').
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:41:28 #75
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74064511
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:19 schreef Xennia het volgende:

[..]

De brief is vandaag pas aangetekend verstuurd.
Verder maakt het mij niet zo veel uit wie er bloedt, als ik het maar niet ben (want ik ben in ieder geval niet 'schuldig').
Mooi ben benieuwd . heb je een termijn genoemd ? Gok namelijk dat die dakdekkers gaan denken .. "ooh shit en nu .. laten we dit doorsturen naar de woningbouw"

Dus afwijzing of uitstel .. I wanna know
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_74653002
Dakbedrijf heeft contact opgenomen (precies na mijn termijn van 2 weken) met mijn contactpersoon van rechtshulp. Hij zegt mijn mail nooit te hebben ontvangen, waarin ik zeg niet akkoord te gaan met de 150 euro. Hij erkent de schuld aan de schade, zei dat de foto's inderdaad niet fraai zijn, maar hij gelooft niet dat de schade zo hoog is. We hebben de schade op 1200 euro geschat, gebaseerd op de nieuwwaarde van alles.

Hij wil iemand van zijn verzekering sturen om de schade op te nemen.

Ik heb eigenlijk niet zo veel zin in mensen over de vloer. Ik hoop eigenlijk dat we via de telefoon wat kunnen schikken of zo en hoop ook dat het proces niet nog meer vertraagd hoeft te worden door er weeer een andere partij (verzekering) bij te betrekken. Wat denken jullie?
  vrijdag 13 november 2009 @ 00:34:39 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74654388
je kunt het allicht proberen te schikken via de telefoon, maar als dat niet lukt zul je, ook om wettelijk gezien sterk te staan, toch echt de mannetjes van de verzekering over de vloer moeten krijgen. Gewoon ff een middagje opruimen, de gebruikte tampons en condooms etc onder het bed weghalen en de afwas een keer doen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_74655826
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:27 schreef Xennia het volgende:
Dakbedrijf heeft contact opgenomen (precies na mijn termijn van 2 weken) met mijn contactpersoon van rechtshulp. Hij zegt mijn mail nooit te hebben ontvangen, waarin ik zeg niet akkoord te gaan met de 150 euro. Hij erkent de schuld aan de schade, zei dat de foto's inderdaad niet fraai zijn, maar hij gelooft niet dat de schade zo hoog is. We hebben de schade op 1200 euro geschat, gebaseerd op de nieuwwaarde van alles.

Hij wil iemand van zijn verzekering sturen om de schade op te nemen.

Ik heb eigenlijk niet zo veel zin in mensen over de vloer. Ik hoop eigenlijk dat we via de telefoon wat kunnen schikken of zo en hoop ook dat het proces niet nog meer vertraagd hoeft te worden door er weeer een andere partij (verzekering) bij te betrekken. Wat denken jullie?
Ze klinken niet erg welwillend. Bij twijfel en of twist is het gebruikelijk dat ze de schade laten taxeren, zeker als je hoog in zet. Daar kun je hoog of laag om springen, maar zul je toch aan moeten toegeven wil je er nog íets aan overhouden.

Uiteraard kun je proberen via de telefoon te schikken, goeie kans dat ze dan wederom gebruik maken van alle tijd die ze hebben. Ik zou maar eens voor een directere manier gaan, want dit schiet niet op natuurlijk. En tja, leuk is anders.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74659171
Wat een gedoe zeg... maar dit is hoe dit soort dingen gaan, rekken rekken rekken!

Ik hoop dat je een lange adem hebt. Ik zou niet zomaar akkoord gaan met een expert van HUN verzekering, je kan wel kijken wat daar voor bedrag uitkomt, maar die preekt natuurlijk voor eigen parochie. Als het bedrag beduidend lager uitkomt dan verwacht zou ik een onafhankelijk expert eisen (op hun kosten).

Je gaat voor een rechter altijd gelijk krijgen, dus wees niet te bang om daar mee te dreigen (via rechtsbijstand eventueel).
pi_74669260
Bedankt beiden. Een lange adem heb ik intussen. Waar haal je een onafhankelijk expert eventueel vandaan?
pi_74676332
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:03 schreef Xennia het volgende:
Bedankt beiden. Een lange adem heb ik intussen. Waar haal je een onafhankelijk expert eventueel vandaan?
Je hoeft er geen onafhankelijk expert erbij te halen, een vakman die een offerte voor jouw maakt is ook gewoon geaccepteerd.
Je hoeft tenslotte niet zelf te gaan klussen, en kun je dus gewoon offertes vragen voor het schilderwerk, behangen, opnieuw laten leggen van laminaat, etcetera.
Wel moeten die onderdelen die vervangen worden in dezelfde prijsklasse zitten, een vloer van ¤12 per m2 kun je dus niet zonder eigen geld laten vervangen door een vloer van ¤45 per m2, dan moet je de meerkosten zelf betalen.
Oude rekeningen helpen vaak wel wat dat betreft.

Ook kun je het zelf vervangen, maar ook dat hoef je niet gratis te doen, je kunt opgeven hoeveel uur je kwijt denkt te zijn aan opruimen en verwijderen van de verziekte spullen, en daarna het vervangen van alles.
Ofwel ieder uur in redelijkheid kun je berekenen, je kunt vragen wat ze redelijk vinden, maar dat moet minstens ¤10 tot ¤15 per uur zijn.

Wat dat betreft is een schadebedrag van ¤1200 nog alleszins billijk. (materiaal en werkuren)
  zondag 15 november 2009 @ 14:15:59 #82
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74715489
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:37 schreef bijderechter het volgende:
Wat een gedoe zeg... maar dit is hoe dit soort dingen gaan, rekken rekken rekken!

Ik hoop dat je een lange adem hebt. Ik zou niet zomaar akkoord gaan met een expert van HUN verzekering, je kan wel kijken wat daar voor bedrag uitkomt, maar die preekt natuurlijk voor eigen parochie. Als het bedrag beduidend lager uitkomt dan verwacht zou ik een onafhankelijk expert eisen (op hun kosten).

Je gaat voor een rechter altijd gelijk krijgen, dus wees niet te bang om daar mee te dreigen (via rechtsbijstand eventueel).
Er zijn niet zoveel maatschappijen die nog een eigen expertise dienst hebben. Volgens mij alleen nog Generali.
De meeste maatschappijen schakelen altijd externe expert in ( CED, Itep, topliss ), maar laten we voorop stellen dat die expert onafhankelijk of niet toch wel weet wat van hem verwacht wordt

Altijd zo : ingeschakeld door de maatschappij "drukken de kosten" ingeschakeld en betaald door de klant "ophogen de kosten" ( contra expertise ).


Over de telefoon bedrag afspreken ? Een expertise kost 300/ 350 ongeveer voor de maatschappij en dat op een schadebedrag van 1200 en dan nog de behandelingskosten zelf. De meeste maatschappijen hebben een grens rond de 1000 daarboven schakelen ze altijd expertise is. ( uitzonderingen daargelaten )

Je kunt de maatschappij bellen ( als je weet welke ). Je verhaal doen over dat gepingpong tussen de 2 aansprakelijke partijen en als je al nota's hebt proberen het zo te houden dat je de offertes/ nota's instuurt.
Uit kosten en baten zullen ze misschien zeggen : "okay", maar het kan natuurlijk ook uitpakken dat die behandelaar denkt : "haha slaatje uit slaan ? " en toch expertise.

Mocht het zover komen, je bent niet verplicht iets te tekenen als je er niet mee eens bent. De expert bepaald schade bedrag en als je die te laag vind gewoon niet tekenen of mondeling akkoord gaan.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_75027013
Nou, nadat het dakbedrijf bij mijn bureau voor rechtshulp had aangegeven mij te zullen bellen om een afspraak te maken voor een verzekerings-expert heb ik, zoals verwacht, nooit meer wat van ze vernomen.

Daarom heb ik zelf maar weeeer actie ondernomen en ze dinsdag gebeld. Ik heb uitgelegd dat ik geen zin heb in verdere vertraging door die expert en dat ik bereid ben te schikken. Het bedrag dat ik noemde was 575 euro, mits er dan een snelle afhandeling plaats zou vinden.

Hij zei overigens dat de tape e.d. die ze hadden aangebracht een tijdelijke, gebruikelijke oplossing was omdat de mannen die dag werden overvallen door slecht weer. Dit is in het geheel niet waar. Ik was die dag namelijk vrij en het was de hele dag stralend weer. De mannen zijn die dag vroeg vertrokken, vermoedelijk om lekker weekend te vieren. Er was wel nood-weer voorspeld en dat barstte die nacht dan ook los en toen ontstond de lekkage. Toen die daaropvolgende maandag 2 werkmannen met elkaar aan het praten waren en ik dat toevallig hoorde, zeiden ze ook tegen elkaar dat het absurd was dat die andere mannen mij het hele weekend met dit prutswerk hadden laten zitten.

Nou, de man had op zich wel oren naar de schikking en zei dat hij het intern moest overleggen en dat ik uiterlijk woensdag van hem zou horen. Het verbaasde mij niet dat ook dat wederom niet waar gemaakt werd. Daarom heb ik zelf woensdag om half 5 gebeld, maar de beste man was in bespreking en de receptioniste zou mijn boodschap achterlaten. Vandaag had ik de hele dag cursus en kon ik zelf niet bellen en hij heeft ook geen poging gedaan contact op te nemen.

Ik word bozer en bozer. Als je me na al het prutswerk en kastje-muurgedoe een toezegging doet, dan kom je die na. Of als het nog niet gelukt is intern te overleggen, dan laat je dat even weten.

Prutsers.
pi_75033961
topic doorgelezen en...

..... 575 euro


Je bent gek als je dat doet
I pwn u!
pi_75037261
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:20 schreef weasel85 het volgende:
topic doorgelezen en...

..... 575 euro


Je bent gek als je dat doet
Het is mijn eigen voorstel en het is voor mij genoeg, maar als ik volgende week nog geen uitsluitsel heb laten ze die expert maar komen. En als die niet meer geld geeft, dan schakel ik een eigen expert in.
pi_75059563
Nog niets gehoord. Zelf nogmaals geprobeerd te bellen. Ik heb er nu maar een kwade mail achteraan gestuurd, dat als ik volgende week nog niet heb gehoord of hij akkoord gaat met de schikking ik een eigen expert inschakel, op kosten van het dakbedrijf.
pi_75060422
maak je er toch gewoon 1500¤ van!
pi_75061616
"Nou mevrouw, die mail hebben wij nooit ontvangen hoor ..."

Succes, wat een gezeik.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_75062098
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:32 schreef -_Tommy_- het volgende:
maak je er toch gewoon 1500¤ van!
Als ze nu niet snel spijkers met koppen gaan slaan, ga ik inderdaad tot het uiterste. Misschien ga ik ook nog wel naar Kassa of iets dergelijks.

Ik heb er intussen denk ik 25 uur aan gewerkt om mijn geld te krijgen. Ben een paar keer thuis gebleven van het werk, omdat ik mensen over de vloer kreeg, heb een nacht slaap gemist door de lekkage, heb telefoonkosten gemaakt, ben 2 uur bij rechtshulp geweest etc.
pi_75062193
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:10 schreef elcastel het volgende:
"Nou mevrouw, die mail hebben wij nooit ontvangen hoor ..."

Succes, wat een gezeik.
De man die ik van de week sprak was de zoon van de eigenaar. De eigenaar had ik een aantal maanden geleden een mail gestuurd. Zijn zoon zei me dat zijn vader zijn mail niet erg regelmatig leest...

Ik heb nu 1 keer de zoon gesproken, 3 berichten achtergelaten bij de receptioniste en nu een mail aan hem gericht.
I will hunt him down
Net zo lang tot hij 's nachts badend in het zweet wakker wordt en schreeuwt van angst ''Xennia, GENADE, hier heb je een zak met geld, ik wil je nooit meer zien of spreken.''
  Vis een optie? vrijdag 27 november 2009 @ 23:25:51 #91
70532 loveli
N
pi_75073915
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:31 schreef Xennia het volgende:

[..]

De man die ik van de week sprak was de zoon van de eigenaar. De eigenaar had ik een aantal maanden geleden een mail gestuurd. Zijn zoon zei me dat zijn vader zijn mail niet erg regelmatig leest...

Ik heb nu 1 keer de zoon gesproken, 3 berichten achtergelaten bij de receptioniste en nu een mail aan hem gericht.
I will hunt him down
Net zo lang tot hij 's nachts badend in het zweet wakker wordt en schreeuwt van angst ''Xennia, GENADE, hier heb je een zak met geld, ik wil je nooit meer zien of spreken.''
Dat tegenover 25 uur gedoe aan jouw kant? Uhm, denk dat je wat meer moet doen voor ze om genade gaan smeken. Dat moet beter kunnen. Go get 'em!
crap in = crap out
pi_75156542
Ze gaan akkoord met de 575 euro

Finally.
Het was het waard.
Ik ga een heerlijk nieuw 4-seizoendekbed kopen.
En de rest parkeer ik voorlopig op mijn spaarrekening en stop ik in mijn nieuwe huis, denk ik.
pi_75156834
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:48 schreef Xennia het volgende:
Ze gaan akkoord met de 575 euro

Finally.
Het was het waard.
Ik ga een heerlijk nieuw 4-seizoendekbed kopen.
En de rest parkeer ik voorlopig op mijn spaarrekening en stop ik in mijn nieuwe huis, denk ik.

Nice Nog vlot moet ik zeggen, beter op deze manier dan naar het gerecht in ieder geval

Oh en nog niet te vroeg juichen hé, eerst maar eens ontvangen...
pi_75156941
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:54 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Nice Nog vlot moet ik zeggen, beter op deze manier dan naar het gerecht in ieder geval

Oh en nog niet te vroeg juichen hé, eerst maar eens ontvangen...
Ze sturen me een brief die ik getekend retour moet sturen en daarna schijnen ze het geld uit te keren.
Ik zou er inderdaad ook niet van staan te kijken als dat nog een poos duurt, maar ik heb nu in ieder geval zwart-op-wit in mijn mail staan wat we hebben afgesproken.

Vlot vind ik het niet, de lekkage was in mei.
pi_75157018
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:56 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ze sturen me een brief die ik getekend retour moet sturen en daarna schijnen ze het geld uit te keren.
Ik zou er inderdaad ook niet van staan te kijken als dat nog een poos duurt, maar ik heb nu in ieder geval zwart-op-wit in mijn mail staan wat we hebben afgesproken.

Vlot vind ik het niet, de lekkage was in mei.
Ik heb 1,5 jaar gedaan om mijn geld te krijgen... ach, alles is relatief..
pi_75207008
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:48 schreef Xennia het volgende:
Ze gaan akkoord met de 575 euro

Finally.
Het was het waard.
Ik ga een heerlijk nieuw 4-seizoendekbed kopen.
En de rest parkeer ik voorlopig op mijn spaarrekening en stop ik in mijn nieuwe huis, denk ik.
Gefeliciteerd dan maar. Ik zelf zou - na alle tijd en moeite die je erin gestoken hebt- zijn gegaan voor de 1200. Ook als het lang duurde, want jij gaat het niet meer in dit huis steken, dus daarvoor maakt het niet uit.

Maja, het is wel bijna 400 euro meer dan de 150 die ze je eerst wilden laten accepteren.
575 gedeeld door 25 (uren die je erin hebt gestoken) = .... tja.....

Maar je bent er in ieder geval vanaf, kan me voorstellen dat dat gewoon fijn voelt. Hopelijk komen ze snel over de brug met het geld!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_75392611
Het staat al op mijn rekening

Bedankt Cat22, ik ben inderdaad gewoon blij dat ik er vanaf ben.
  maandag 7 december 2009 @ 22:42:54 #98
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75392760
Volgende rondje is voor jou dus!!!!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75393257
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:42 schreef Maanvis het volgende:
Volgende rondje is voor jou dus!!!!
1 cyberbier voor Maanvis, komt eraan!


  maandag 7 december 2009 @ 22:56:20 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75393372
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:53 schreef Xennia het volgende:

[..]

1 cyberbier voor Maanvis, komt eraan!



Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75393558
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:56 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ze sturen me een brief die ik getekend retour moet sturen en daarna schijnen ze het geld uit te keren.
Ik zou er inderdaad ook niet van staan te kijken als dat nog een poos duurt, maar ik heb nu in ieder geval zwart-op-wit in mijn mail staan wat we hebben afgesproken.

Vlot vind ik het niet, de lekkage was in mei.
Valt toch wel mee? Is maar een paar maanden. Al zou het voor zo'n flutbedrag ook wel sneller afgehandeld hebben kunnen worden...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')