Bedankt. Het water op de matras viel mee, vooral het hoeslaken en de molton waren nat. Er is net een kerel langs geweest en die bood 100 euro. Heb er 150 euro van gemaakt (en dat stop ik in mijn nieuwe huis). Ben nooit zo goed in dat soort dingen. Is dat oke?quote:Op maandag 18 mei 2009 18:56 schreef -_Tommy_- het volgende:
ze aansprakelijk stellen voor alle schade die voortvloeit uit deze lekkage, eisen dat er een expert langskomt en dat dan alles hersteld wordt op hun kosten! tevens goed laten kijken naar je matras dat dat niet gaat schimmelen!
Ze lachen zich rot denk ik.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
Bedankt. Het water op de matras viel mee, vooral het hoeslaken en de molton waren nat. Er is net een kerel langs geweest en die bood 100 euro. Heb er 150 euro van gemaakt (en dat stop ik in mijn nieuwe huis). Ben nooit zo goed in dat soort dingen. Is dat oke?
Ik zou het via de verzekering regelen. En niet zomaar akkoord gaan met een schikking.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
Bedankt. Het water op de matras viel mee, vooral het hoeslaken en de molton waren nat. Er is net een kerel langs geweest en die bood 100 euro. Heb er 150 euro van gemaakt (en dat stop ik in mijn nieuwe huis). Ben nooit zo goed in dat soort dingen. Is dat oke?
Voor tijdelijk kan het wel. Beter hadden ze die goot pas deze week vervangen en als je dan toch tape gebruikt, duw het dan goed aan, het is inderdaad erg amateuristisch gedaan allemaal.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:28 schreef Erasmo het volgende:
Een dakgoot met ducktape repareren, hoe haal je het in je hoofd!
Voor tijdelijk kan het wel!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:28 schreef Erasmo het volgende:
Een dakgoot met ducktape repareren, hoe haal je het in je hoofd!
Ts, begrijp wel dat dit topic niet compleet is zonder namen
Oke, ik denk dat ik nog niet de brief verstuur en het geld laat overmaken en afwacht wat de woningbouw zegt als zij mij bellen.quote:Het is natuurlijk wel handig als je je woningbouw informeert dat je hebt geschikt voor de persoonlijke schade, maar dat je de schade aan het pand aan hun beoordeling overlaat. Dit kan je gezeik schelen als je de woning verlaat.
Sorry hoor TS maar je kan toch zelf ook wel bedenken dat 150 euro de schade niet dekt.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:52 schreef Xennia het volgende:
Waar waren jullie gisteren allemaal toen ik jullie nodig had en ik dit topic opende en vroeg waarop ik moest letten voor die kerel langs kwam?
Ik word terug gebeld door de woningstichting, ik neem aan dat zij ook een mannetje sturen en zelf ook contact opnemen met het dakbedrijf.quote:Op woensdag 20 mei 2009 05:13 schreef dvr het volgende:
Xennia, als je een lage schadevergoeding accepteert omdat je de boel toch niet gaat herstellen, beding dan in ieder geval dat de WBV niet alsnog de echte herstelkosten bij jou neerlegt wanneer je de woning verlaat (waarbij je hem normaliter moet opleveren in de oorspronkelijke staat).
Ik maakte een grapjequote:Op woensdag 20 mei 2009 13:42 schreef Xennia het volgende:
[..]
En voor de mensen die me proberen af te branden: ik heb zoiets nooit bij de hand gehad en doe ook maar wat ik denk dat juist is hoor.
Eet je me hier op of neem je me mee naar huis?quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:36 schreef Xennia het volgende:
[..]
Om die van jou kon ik ook nog wel lachen
Ik neem aan dat je verzekerd bent? Zij hebben schade experts in huis die de schade voor je kunnen opnemen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:36 schreef Xennia het volgende:
[..]
Om die van jou kon ik ook nog wel lachen
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:52 schreef Xennia het volgende:
Waar waren jullie gisteren allemaal toen ik jullie nodig had en ik dit topic opende en vroeg waarop ik moest letten voor die kerel langs kwam?
Oke, ik denk dat ik nog niet de brief verstuur en het geld laat overmaken en afwacht wat de woningbouw zegt als zij mij bellen.
Dat heb ik toen gezegd, dus dat je de schade door een expert moet laten beoordelen!quote:Op maandag 18 mei 2009 18:56 schreef -_Tommy_- het volgende:
ze aansprakelijk stellen voor alle schade die voortvloeit uit deze lekkage, eisen dat er een expert langskomt en dat dan alles hersteld wordt op hun kosten! tevens goed laten kijken naar je matras dat dat niet gaat schimmelen!
Zucht. Wat denk je nou zelf? NEE NATUURLIJK NIET DOEN!quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:42 schreef Xennia het volgende:
[..]
Waar doe ik nu goed aan, moet ik die man van het dakbedrijf vast bellen, mailen, schrijven dat de schade toch groter is en ik niet akkoord ga ook al had ik dit mondeling al toegezegd?
Ik zou dat dakbedrijf in eerste instantie links laten liggen en de verantwoordelijkheid bij de WBV leggen, die eigenaar en opdrachtgever is, en m.i. had moeten toezien op een goede uitvoering; zij hebben dat mannetje op jouw dak gestuurd. Bovendien kan er nog verborgen schade zijn aan dak of muren zodat de WBV zelf ook een belang heeft (en je houten vloer zou formeel ook deel van hun woning kunnen zijn).quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:42 schreef Xennia het volgende:
Waar doe ik nu goed aan, moet ik die man van het dakbedrijf vast bellen, mailen, schrijven dat de schade toch groter is en ik niet akkoord ga ook al had ik dit mondeling al toegezegd?
Super bedankt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:53 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik zou dat dakbedrijf in eerste instantie links laten liggen en de verantwoordelijkheid bij de WBV leggen, die eigenaar en opdrachtgever is, en m.i. had moeten toezien op een goede uitvoering; zij hebben dat mannetje op jouw dak gestuurd. Bovendien kan er nog verborgen schade zijn aan dak of muren zodat de WBV zelf ook een belang heeft (en je houten vloer zou formeel ook deel van hun woning kunnen zijn).
Ik zou dus contact opnemen met de WBV, liefst met degene daar die de opdracht aan het dakbedrijf heeft gegeven, en de situatie aan hem voorleggen. Waarschijnlijk hebben ze vaker met dit bijltje gehakt, bovendien zijn ze makkelijker met geld dan zo'n bouwbedrijf. Ik zou twee dingen met ze willen regelen: dat de schade (in overleg vast te stellen) hersteld of vergoed wordt en dat je bij vertrek uit de woning niet voor resterende schade verantwoordelijk gesteld zult worden. Dat laatste voor het geval dadelijk de schimmel uit je plafond slaat of er een gipswandje verkruimelt... Krijg je geen medewerking, stuur dan een brief met dezelfde strekking aan de directie en bel die twee dagen later op, ik verwacht dat die dan een medewerker opdracht geven e.e.a. goed met je te regelen.
Als je bij de WBV toch niets gedaan krijgt, neem dan contact op met de Huurcommissie en/of het Juridisch Loket. Die zullen je waarschijnlijk goed kunnen adviseren en ook een juridische mening geven over wie ten opzichte van jou verantwoordelijk is voor de schade.
Als je uiteindelijk toch bij dat dakbedrijf terechtkomt en ze beginnen over die 150,00 euro, dan zou ik zeggen dat dat alleen over een stukje behang ging, direct na de overlast, en dat de omvang van de overige schade toen nog moest blijken. Erken in geen geval dat dat om een complete schaderegeling ging.
Belangrijk: noteer van ieder contact dat je hebt de naam, datum/tijd en korte inhoud/afspraken, want als dit in een bureaucratisch drama uitloopt ben je nergens zonder dossier.
de ''ook al had ik mondeling toegezegd'' had ik tussen haakjes moeten zetten in mijn post zie ik. Natuurlijk ga ik dat niet op schrift zetten! Ik bedoelde dus of ik die kerel van dat bedrijf vast moet inlichten dat ik niet akkoord ga met de 150 euro, maar ik wacht nu eerst even met wat voor actie dan ook voor ik de WVB heb gesproken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:50 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Zucht. Wat denk je nou zelf? NEE NATUURLIJK NIET DOEN!
Dan hebben ze op papier dat je mondeling akkoord ging!
Wat je moet doen is opbellen en zeggen dat je niet akkoord gaat met het voorstel van 150 euro. Ontkennen dat je mondeling akkoord bent gegaan. ("Nee, ik heb gezegd dat ik er over na zou denken")
Vervolgens bedenk je of je het de woningvereniging toevertrouwd om het op te lossen. Beter zou zijn je eigen rechtsbijstand inschakelen als je die hebt. Als je het zelf wil doen moet je ze officieel aansprakelijk stellen.
Goed idee ja! Voordeel is ook dat een inboedelverzekeraar de nieuwwaarde dekt, bijvoorbeeld van je vloer, en de veroorzaker van de schade alleen tot de dagwaarde aansprakelijk is. Dus als dit gedekt is zou dat een mooie oplossing zijn. Bel die verzekeraar maar zo snel mogelijk, zeg dat je de kosten toch wel hoog inschat (1500 euro ofzo), dan zullen ze waarschijnlijk een expert sturen om de schade te bepalen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:29 schreef Xennia het volgende:
Vandaag eindelijk iemand te pakken gekregen van de WBV. Zij zeggen mij dat ik het bij mijn eigen inboedelverzekering moet melden.
Overleg dat ook maar met de inboedelverzekeraar. Ik zou denken aan iets als:quote:En wat zal ik precies in mijn brief aan het dakbedrijf zetten?
Heb je ook recht op.quote:Op woensdag 27 mei 2009 01:41 schreef Xennia het volgende:
Oke bedankt weer, morgen even mijn verzekering bellen.
Wel een hoop gedoe zeg, heb er onderhand een dagtaak aan om alle juiste poppetjes te spreken.
Ik hoop echter dat het bedrag het waard zal zijn en ik dat in mijn nieuwe huisje kan pompen. Inmiddels zijn er ook aardig wat uren van mijn kant in gaan zitten, dus vind wel dat ik er recht op heb.
Kreeg je dat bedrag via je inboedelverzekering?quote:Op woensdag 27 mei 2009 01:54 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Heb je ook recht op.![]()
Toen ik schade had (zolder afgefikt) ben ik 2 dagen bezig geweest om spullen met brand, roet of waterschade naar buiten te tillen. Daarvoor bijna 1000 euro vergoeding gekregen. (voor het werk dan, de spullen kreeg ik een hoger bedrag voor)
Ja.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:16 schreef Xennia het volgende:
[..]
Kreeg je dat bedrag via je inboedelverzekering?
Ja, die tip heb ik inderdaad ook van mensen uit mijn omgeving gekregen, om altijd even bedenktijd te vragen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:42 schreef eleusis het volgende:
Heel goed. Met dat 'foutje' van de 150eur kom je waarschijnlijk wel weg omdat er intussen meer schade is gebleken. Ze zullen waarschijnlijk wel proberen om jou weer zo snel mogelijk een voorstel te laten aannemen: alles noteren, zeggen dat je het moet bespreken met <noem maar iemand idd> en niet gelijk ja zeggen! Ook niet als ze aandringen en gaan zeggen dat het een eenmalig aanbod uit coulance is of zo.
Op welk bedrag je precies zou moeten aansturen weet ik niet, omdat ik geen reet weet van klussen, maar laat ze eerst maar eens dat aanbod maal 3 of maal 4 doen.
Ze hebben niet gereageerd op mijn mail. Ik zei ook al tegen de woningbouw dat mijn verzekering dat niet gaat dekken, omdat het dakbedrijf danwel de WBV aansprakelijk is. De WBV wilde dan zwart op wit hebben dat het afgewezen wordt en dan gaat de WBV met het dakbedrijf in gesprek en moeten ze het onderling uitvechten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:01 schreef Gootsteen het volgende:
Dat dakbedrijf is dus niet met een nieuw bod gekomen ? Hebben ze überhaupt gereageerd ? Dat jouw inboedelverzekering het niet dekt lijkt me logisch, maar nu moet er dus wel een schade-expert van de tegenpartij komen, of ga je zelf je claim neerleggen nu ?
Omdat die kerel van de WBV dat zei, maar volgens mij wist hij zelf ook niet wat hij er mee aan moestquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:26 schreef jeroen25 het volgende:
Waarom moet jij aan de WBV bewijzen dat de verzekering niets betaalt?
Jij stelt hen aansprakelijk omdat de schade door hun aannemer is aangericht.
Omdat ze 1 of ander beleid hebben dat ze zo min mogelijk schriftelijk afwerken en dat is weer een andere afdeling en blabla. Interpolis. Glashelder!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:58 schreef Gootsteen het volgende:
Ik begrijp dat ook niet helemaal, maar ik begrijp ook niet dat dat zwart/wit een paar weken moet duren; ze konden telefonisch al doorgeven dat zij niet uitkeren maar de verzekeraar van het dakbedrijf, maar een schriftelijke bevestiging hiervan duurt weken ?
Then again, in de verzekeringsbranche verbaast me weinig meer, succes (met wachten) ...
Een klein verhaaltje. Als er schade aan de inboedel of opstal is moet je dit altijd bij je eigen verzekeraar melden. ( jah dus ook als ik bij je op de koffie kom en ik laat een kaars omvallen en je halve woning fikt af ). OP die verzekeraar moet altijd als eerste een poging gedaan worden om de schade te verhalen. Lukt dat niet of heb je geen verzekering dan kun je het gaan verhalen op iemand anders. Dit heeft meerdere redenen 1. het voorkomt fraude. 2 het voorkomt dat verzekeraars de ene week moeten uitkeren aan een andere verzekeraar en de volgende week bij een andere schade alles weer terug krijgen van die zelfde verzekeraar ( geld rond pompen ).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:35 schreef Xennia het volgende:
[..]
Omdat die kerel van de WBV dat zei, maar volgens mij wist hij zelf ook niet wat hij er mee aan moest
[..]
Omdat ze 1 of ander beleid hebben dat ze zo min mogelijk schriftelijk afwerken en dat is weer een andere afdeling en blabla. Interpolis. Glashelder!
Ze zullen er in eerste instantie op reageren met een afwijzing, met de reden dat je er voor verzekerd bent.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:10 schreef jeroen25 het volgende:
Goed verhaal, lekker kort.
Maar van wie moet dat?
Ik kan me voorstellen dat mijn verzekeraar niet thuisgeeft als ik eerst zelf bij de tegenpartij geld ga halen maar ik zie niet op welke grond de tegenpartij mijn claim kan weigeren omdat ik niet naar mijn verzekeraar ben gegaan.
Inmiddels heb ik er zo veel uren en frustratie in zitten dat ik me niet meer gemakkelijk met een kluitje in het riet laat sturen, al proberen ze duidelijk de procedures zo ingewikkeld en tijdrovend te maken zodat je afhaakt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:34 schreef Cappy het volgende:
Maar advies : teken niet zomaar en als er een expert komt wees redelijk maar laat niet over je heen lopen.
De expert is er om de schade op te nemen en zal altijd de prijs proberen te drukken. Niet dat hij je op zal lichten om het zomaar te zeggen, maar toch.
Hahah jah, wat moet ik hier op zeggenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:44 schreef Xennia het volgende:
[..]
Inmiddels heb ik er zo veel uren en frustratie in zitten dat ik me niet meer gemakkelijk met een kluitje in het riet laat sturen, al proberen ze duidelijk de procedures zo ingewikkeld en tijdrovend te maken zodat je afhaakt.
Ik vraag me echt af hoe moeilijk het kan zijn dan ? Het is duidelijk dat het dakbedrijf door incompetentie in gebreke is gebleven en het is duidelijk dat Xennia schade heeft geleden, dan ben je er toch al vrij snel uit wie die 2 partijen zijn en wie moet betalen/ontvangen ?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:01 schreef Cappy het volgende:
Inboedel en aansprakelijkheid dingen zijn gewoon niet altijd makkelijk uit te leggen aan mensen die zich er niet mee bezig houden. Nu heb jij particulier vs bedrijf en dat is al dubbel, want je verzekeraar is een bedrijf en tegenpartij ook. Dan heb je al snel het gevoel "ik wordt genaaid".
nee, ik heb geen scanner oid hier doe ik zaterdag wel op mijn werk.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:21 schreef Gootsteen het volgende:
Ah, ze wilden je alleen even laten zweten dus. Gelijk doorgestuurd (kopie/scan) naar je wbv neem ik aan ?
De lekkage zelf is al opgelost door het dakbedrijf, verder kan ik mijn inboedel niet op mijn verzekering verhalen omdat er geen sprake is van een door de polis gedekte gebeurtenis, aangezien de neerslag niet onvoorzien mijn huis is binnengedrongen maar voorkomen had kunnen worden door die bouwlui.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:04 schreef BlueMage het volgende:
Hm heb niet alles gelezen (waarvoor m'n excuses) maar kan wel even wat uit eigen ervaring vertellen: bij m'n ouders had 't dak gelekt met als gevolg schade aan plafond en muren en 't was lastig te repareren blijkbaar, iig kostte 't flink wat tijd voordat men 't probleem achterhaald had en opgelost. M'n ouders hebben meteen met de verzekeringmaatschapij waar ze de inboedelverzekering hebben contact opgenomen (Interpolis als ik goed heb) en die zeiden 'geef ons maar door wat jullie denken uit te gaan geven aan de reparatie en als jullie geen extreem hoge bedragen gaan eisen komen we niks checken' dus die waren erg makkelijk daarin en ook 't bedrag meteen vergoed gekregen.
Ook claimen, reiskosten, snipperuur en toner-kosten.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:29 schreef Xennia het volgende:
nee, ik heb geen scanner oid hier doe ik zaterdag wel op mijn werk.
Gewoon een keertje langsgaan, als je er tijd voor hebt. Onaangekondigd, en dan naa de persoon vragen die je zaak behandeld.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:11 schreef Xennia het volgende:
Nou, ik heb er diverse mails naar de woningstichting aan gewaagd maar krijg gewoon geen antwoord. Als ik probeer te bellen, word ik zo een kwartier in de wacht gezet en geef ik het op. Ik blijf verder stalken, vind dit geen stijl.
Mails e.d. zijn niet voldoende rechtsgeldig en worden door bedrijven, maatschappijen, organisaties en instanties meestal genegeerd, tenzij ze er geld aan kunnen verdienen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:11 schreef Xennia het volgende:
Nou, ik heb er diverse mails naar de woningstichting aan gewaagd maar krijg gewoon geen antwoord. Als ik probeer te bellen, word ik zo een kwartier in de wacht gezet en geef ik het op. Ik blijf verder stalken, vind dit geen stijl.
Bedankt. Ik heb een contactpersoon, alleen we hebben nooit contactquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:31 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Mails e.d. zijn niet voldoende rechtsgeldig en worden door bedrijven, maatschappijen, organisaties en instanties meestal genegeerd, tenzij ze er geld aan kunnen verdienen.
Schrijf een brief, en verstuur deze aangetekend.
- Zet er als eerste in dat je een bevestiging wil hebben van de ontvangst van die brief binnen een week.
- Zet er ook in dat je binnen 6 weken een volledig antwoord wil hebben op alle vragen en eisen die je stelt in die brief.
- Eis een contactpersoon met wie je over deze zaak gaat corresponderen.
- Maak een voorbehoud zodat je later punten kunt toevoegen.
Verder een nette brief maken zonder te klagen en te zeuren, maar wel alle punten benoemen die je geregeld wilt hebben. Niet lief zijn, wel duidelijk.
Lijkt mij zonde van de moeite.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:06 schreef Xennia het volgende:
...
Wat nu te doen? Bezwaarschrift indienen bij WBV? Morgen bellen en zeggen dat ik het een belachelijke gang van zaken vind?
quote:Of moet ik weer aankloppen bij het Dakbedrijf
Ik zou het als volgt doen: Brief sturen (aangetekend) waarin staat dat je ze aansprakelijk stelt voor de schade, uitlegt waarom ze aansprakelijk zijn (incl. bewijsmateriaal), uitsplitst welke schade je hebt geleden en dus vergoed wil zien (wederom met bewijzen), en dat je binnen een redelijke termijn (zeg 6 weken) het geld wil zien. Maak er een duidelijk, waterdicht verhaal van, maar blijf zakelijk.quote:en hoe dan?
Een klacht. En dan?quote:
Zal ik sowieso een klacht indienen bij de WBV over hun trage afhandeling en het verstrekken van verkeerde info?
Gewoon om mijn frustratie een stem te geven.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Lijkt mij zonde van de moeite.
[..]
![]()
[..]
Ik zou het als volgt doen: Brief sturen (aangetekend) waarin staat dat je ze aansprakelijk stelt voor de schade, uitlegt waarom ze aansprakelijk zijn (incl. bewijsmateriaal), uitsplitst welke schade je hebt geleden en dus vergoed wil zien (wederom met bewijzen), en dat je binnen een redelijke termijn (zeg 6 weken) het geld wil zien. Maak er een duidelijk, waterdicht verhaal van, maar blijf zakelijk.
[..]
Een klacht. En dan?
Aangezien de lekkage in mei was, ga ik er intussen wel vanuit dat hij droog is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:27 schreef kastanova het volgende:
Ik kom wel langs om je te troosten. zodra de matras weer opgedroogd is...
Wie had het over de lekkage?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:03 schreef Xennia het volgende:
[..]
Aangezien de lekkage in mei was, ga ik er intussen wel vanuit dat hij droog is.
De brief is vandaag pas aangetekend verstuurd.quote:Op zondag 25 oktober 2009 05:40 schreef Cappy het volgende:
Ja helemaal slapeloos, maar nog geen reactie mogen ontvangen dakdekker ?
Vind het wel een beetje raar dat het juridisch loket het op onrechtmatige daad gooit richting dakdekker eigenlijk zeker met de motivatie van die zullen wel sneller reageren... uhu.
woningbouw :
1. staat in je contract dat ze dingen moeten doen "groot onderhoud" ( contractueel aansprakelijk ) 2. risicoaansprakelijk, zij zijn degene die iemand hebben ingehuurd en daarmee ook aansprakelijk voor de zooi.
Het is gewoon je gek maken, omdat geen van beide er waarschijnlijk voor verzekerd zijn. Meestal als bedrijf 1 bedrijf 2 inhuurt wordt schade door 2 aangericht niet vergoed op polis van nr 1. En 2 ja die zal het wel niet afgedekt hebben want die accepteert het risico en zal dus ook geen centjes mogen vangen van zijn verzekeraar.
Laat maar weten als er reactie is
Mooi ben benieuwdquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:19 schreef Xennia het volgende:
[..]
De brief is vandaag pas aangetekend verstuurd.
Verder maakt het mij niet zo veel uit wie er bloedt, als ik het maar niet ben (want ik ben in ieder geval niet 'schuldig').
Ze klinken niet erg welwillend. Bij twijfel en of twist is het gebruikelijk dat ze de schade laten taxeren, zeker als je hoog in zet. Daar kun je hoog of laag om springen, maar zul je toch aan moeten toegeven wil je er nog íets aan overhouden.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:27 schreef Xennia het volgende:
Dakbedrijf heeft contact opgenomen (precies na mijn termijn van 2 weken) met mijn contactpersoon van rechtshulp. Hij zegt mijn mail nooit te hebben ontvangen, waarin ik zeg niet akkoord te gaan met de 150 euro. Hij erkent de schuld aan de schade, zei dat de foto's inderdaad niet fraai zijn, maar hij gelooft niet dat de schade zo hoog is. We hebben de schade op 1200 euro geschat, gebaseerd op de nieuwwaarde van alles.
Hij wil iemand van zijn verzekering sturen om de schade op te nemen.
Ik heb eigenlijk niet zo veel zin in mensen over de vloer. Ik hoop eigenlijk dat we via de telefoon wat kunnen schikken of zo en hoop ook dat het proces niet nog meer vertraagd hoeft te worden door er weeer een andere partij (verzekering) bij te betrekken. Wat denken jullie?
Je hoeft er geen onafhankelijk expert erbij te halen, een vakman die een offerte voor jouw maakt is ook gewoon geaccepteerd.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:03 schreef Xennia het volgende:
Bedankt beiden. Een lange adem heb ik intussen. Waar haal je een onafhankelijk expert eventueel vandaan?
Er zijn niet zoveel maatschappijen die nog een eigen expertise dienst hebben. Volgens mij alleen nog Generali.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:37 schreef bijderechter het volgende:
Wat een gedoe zeg... maar dit is hoe dit soort dingen gaan, rekken rekken rekken!
Ik hoop dat je een lange adem hebt. Ik zou niet zomaar akkoord gaan met een expert van HUN verzekering, je kan wel kijken wat daar voor bedrag uitkomt, maar die preekt natuurlijk voor eigen parochie. Als het bedrag beduidend lager uitkomt dan verwacht zou ik een onafhankelijk expert eisen (op hun kosten).
Je gaat voor een rechter altijd gelijk krijgen, dus wees niet te bang om daar mee te dreigen (via rechtsbijstand eventueel).
Het is mijn eigen voorstel en het is voor mij genoeg, maar als ik volgende week nog geen uitsluitsel heb laten ze die expert maar komen. En als die niet meer geld geeft, dan schakel ik een eigen expert in.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:20 schreef weasel85 het volgende:
topic doorgelezen en........ 575 euro
Je bent gek als je dat doet
Als ze nu niet snel spijkers met koppen gaan slaan, ga ik inderdaad tot het uiterste. Misschien ga ik ook nog wel naar Kassa of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:32 schreef -_Tommy_- het volgende:
maak je er toch gewoon 1500¤ van!
De man die ik van de week sprak was de zoon van de eigenaar. De eigenaar had ik een aantal maanden geleden een mail gestuurd. Zijn zoon zei me dat zijn vader zijn mail niet erg regelmatig leest...quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:10 schreef elcastel het volgende:
"Nou mevrouw, die mail hebben wij nooit ontvangen hoor ..."
Succes, wat een gezeik.
Dat tegenover 25 uur gedoe aan jouw kant? Uhm, denk dat je wat meer moet doen voor ze om genade gaan smeken. Dat moet beter kunnen. Go get 'em!quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:31 schreef Xennia het volgende:
[..]
De man die ik van de week sprak was de zoon van de eigenaar. De eigenaar had ik een aantal maanden geleden een mail gestuurd. Zijn zoon zei me dat zijn vader zijn mail niet erg regelmatig leest...
Ik heb nu 1 keer de zoon gesproken, 3 berichten achtergelaten bij de receptioniste en nu een mail aan hem gericht.
I will hunt him down![]()
Net zo lang tot hij 's nachts badend in het zweet wakker wordt en schreeuwt van angst ''Xennia, GENADE, hier heb je een zak met geld, ik wil je nooit meer zien of spreken.''
quote:Op maandag 30 november 2009 19:48 schreef Xennia het volgende:
Ze gaan akkoord met de 575 euro![]()
![]()
![]()
Finally.
Het was het waard.
Ik ga een heerlijk nieuw 4-seizoendekbed kopen.
En de rest parkeer ik voorlopig op mijn spaarrekening en stop ik in mijn nieuwe huis, denk ik.
Ze sturen me een brief die ik getekend retour moet sturen en daarna schijnen ze het geld uit te keren.quote:Op maandag 30 november 2009 19:54 schreef bijderechter het volgende:
[..]
NiceNog vlot moet ik zeggen, beter op deze manier dan naar het gerecht in ieder geval
Oh en nog niet te vroeg juichen hé, eerst maar eens ontvangen...
Ik heb 1,5 jaar gedaan om mijn geld te krijgen... ach, alles is relatief..quote:Op maandag 30 november 2009 19:56 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ze sturen me een brief die ik getekend retour moet sturen en daarna schijnen ze het geld uit te keren.
Ik zou er inderdaad ook niet van staan te kijken als dat nog een poos duurt, maar ik heb nu in ieder geval zwart-op-wit in mijn mail staan wat we hebben afgesproken.
Vlot vind ik het niet, de lekkage was in mei.
Gefeliciteerd dan maar. Ik zelf zou - na alle tijd en moeite die je erin gestoken hebt- zijn gegaan voor de 1200. Ook als het lang duurde, want jij gaat het niet meer in dit huis steken, dus daarvoor maakt het niet uit.quote:Op maandag 30 november 2009 19:48 schreef Xennia het volgende:
Ze gaan akkoord met de 575 euro![]()
![]()
![]()
Finally.
Het was het waard.
Ik ga een heerlijk nieuw 4-seizoendekbed kopen.
En de rest parkeer ik voorlopig op mijn spaarrekening en stop ik in mijn nieuwe huis, denk ik.
quote:Op maandag 7 december 2009 22:53 schreef Xennia het volgende:
[..]
1 cyberbier voor Maanvis, komt eraan!
Valt toch wel mee? Is maar een paar maanden. Al zou het voor zo'n flutbedrag ook wel sneller afgehandeld hebben kunnen worden...quote:Op maandag 30 november 2009 19:56 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ze sturen me een brief die ik getekend retour moet sturen en daarna schijnen ze het geld uit te keren.
Ik zou er inderdaad ook niet van staan te kijken als dat nog een poos duurt, maar ik heb nu in ieder geval zwart-op-wit in mijn mail staan wat we hebben afgesproken.
Vlot vind ik het niet, de lekkage was in mei.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |