Halen met wat? Amerika veegt nog steeds de vloer aan met China.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:40 schreef FriescheHengst het volgende:
Hooguit een conflict China-VS. Verwacht dat die Chinezen straks toch gaan zeggen; als jullie niet kunnen betalen, komen we de boel wel halen.
Als de winnaar dan ook maar zoals vanouds isquote:Op maandag 18 mei 2009 16:36 schreef woid het volgende:
vind "Alle blanken tegen de rest van de wereld, zoals vanouds" wel goed klinken... lekker nostalgisch
Dat wordt weer tulpenbollen etenquote:Op maandag 18 mei 2009 17:01 schreef Mr.Spock het volgende:
NL is gigantisch de pineut want ligt overal tussenin en heeft geen eigen landbouw maar wel teveel monden.
help t je hopenquote:Op maandag 18 mei 2009 16:47 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Halen met wat? Amerika veegt nog steeds de vloer aan met China.
Dan is nu de kans rijp om mn eigen bedrijfje te starten begrijp ik?quote:Op maandag 18 mei 2009 17:01 schreef Mr.Spock het volgende:
NL is gigantisch de pineut want ligt overal tussenin en heeft geen eigen landbouw maar wel teveel monden.
Ik heb een paar jaar geleden, toen het nog betaalbaar was, 5 hectare landbouwgrond gekocht uit een erfenis. Daar zal ik in dat geval heel blij mee zijn.quote:
Ik neem aan dat je deductie bedoelt, maar dan moet je het wel nog even toepassenquote:Op maandag 18 mei 2009 17:01 schreef Mr.Spock het volgende:
VS annexeren Zuid Amerika met gematigd geweld en gooien het nieuw ontstane rijk op slot voor 50 jaar net als Rusland ten tijde van instorting van het communisme.
Latijns Amerika is namelijk een easy target, lekker veel grondstoffen en heeft geen gevaarlijke bondgenoten.
Verder:
Rusland en China gaan op slot en de EU raakt intern verscheurd door christen - moslim oorlogen met Midden Oosten. Hierna annexeert Rusland alle oude soviet staten, China eigent zich wat buren toe: Japan en Taiwan om te beginnen, op korte termijn Zuid Korea. Allemaal afhankelijk van de VS dus zonder al teveel moeite want die speelt niet meer mee.
Israel en Iran vallen elkaar aan. Israel wint want heeft de beste krijgsmacht van de wereld en vertrouwen niet op het Inshallah principe.
Pakistan/Afghanistan vallen India aan (India wint want is vele malen groter qua resources populatie/materieel)
Beste plaatsen om te oorlog uit te zitten: Australie, Nieuw Zeeland, Madagaskar, Canada en in mindere mate Scandinavie.
simpele didactie, toch?
quote:Op maandag 18 mei 2009 20:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Frankrijk vs Hygiene
Goeie popcorn postquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:25 schreef shilizous_88 het volgende:
Israel wordt geprovoceerd door een atoomaanval in Tel Aviv in schene gezet door de V.S. en start een oorlog tegen Iran
Daarna bemoeit de V.S. zich ermee en breidt de oorlog uit naar Pakistan en Syrie.
Rusland en China bemoeien zich ermee en deze landen steunen Het midden Oosten, waarna India Pakistan binnevalt.
Hierdoor valt China India aan en trek hierdoor Engeland en Canada mee die India steunen.
Frankrijk en Duitsland blijven buiten de oorlog, maar alle andere Europese landen steunen de geallieerden en gaan mee op oorlogspad.
Rusland stelt militair weinig voor. Dat wat ze hebben is verouderd of valt van armoede uit elkaar. Verder ongeinteresseerde en ongedisiplineerde manschappen. Dat ze Armenië een lesje leren stelt natuurlijk weinig voor.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:34 schreef Bierie het volgende:
Ik denk dat Rusland niet meer de macht heeft die het ooit had. Strijd toneel zal zich meer verschuiven naar China versus VS. En Pakistan zie ik ook nog wel een paar flinke tikken uitdelen.
Na de VS en Rusland spendeert China het meest aan defensie. Aan mankracht hoeft het ze ook niet te ontbreken aangezien vrijwel iedereen automagisch lid is van het volkslegerquote:Op maandag 18 mei 2009 16:47 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Halen met wat? Amerika veegt nog steeds de vloer aan met China.
Dat lijkt mij ongeveer de meest onwaarschijnlijke. Zelfde culturen, zelfde huidskleurtje, grotendeels zelfde godsdienst, gedeelde geschiedenis, NAVO. En ik wil ook helemaal niet tegen de VS vechten.quote:
Dan lijkt mij toch juist dat VS de Eurepeanen zal benaderen als bondgenoot in plaats van nog meer (onnodige) vijanden te maken. En komt nog bij. Wat kunnen wij de VS bieden? Het zijn landen als China en Rusland die de grondstoffen hebben.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:09 schreef ExTec het volgende:
Amerika tegen Europa.
Amerika kan zijn positie van leading nation verliezen, incl. 'gratig geld' vanwege de wereldcurrency.
Europa is de enige die enigzins de kaarten heeft om die rol op zich te nemen.
Als de dollar in elkaar donderd, is China in 1 klap straatarm. En kun jij je een wereld voorstellen waarin jij s'avonds de TV aanzet, je een chinese serie ziet, je helemaal weg kan dromen bij de mooie beelden, en jezelf vertelt: ik zou wel chinees willen zijn?
Ik niet.
Wereld politie agentje wordt je niet alleen met een grote knuppel. Zie rusland, val van de muur. Als alleen die knuppel je in het kamp houd, rennen mensen weg als ze kunnen.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:22 schreef AchJa het volgende:
Friesland gaat een pact aan met Limburg en gaan gezamelijk knokken tegen de VS, China en Iran. De oorlog is ongeveer binnen 3 dagen beslecht in het voordeel van de Friezen en Limburgers. Daarna schijt de hele wereld bagger voor die twee kleine provincies met hun woeste razende meute en leven we nog lang en gelukkig...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |