abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69155090
Naar aanleiding van dit artikel:
'Bailout Bubble is de ultieme zeepbel'

Vraag is, als er een wereldoorlog uitbreekt na het barsten van die Bailout Bubble, wie tegen wie wordt het dan?

• Amerika tegen Europa
  • Amerika en Europa tegen Azie
  • Amerika tegen Duitsland
  • Amerika en Engeland alleen tegen China, met hier en daar wat kleinere allies (Nederland gay en neutraal)
  • Christenen tegen Moslims
  • Alle blanken tegen de rest van de wereld, zoals vanouds

Ik weet het niet hoor. Amerika tegen China zie ik wel gebeuren. En Europa zal dan wel met Amerika meedoen.
  •   maandag 18 mei 2009 @ 16:36:40 #2
    215628 woid
    let's get Friendly
    pi_69155273
    vind "Alle blanken tegen de rest van de wereld, zoals vanouds" wel goed klinken... lekker nostalgisch
      maandag 18 mei 2009 @ 16:38:07 #3
    136343 BasEnAad
    , die clown en die acrobaat!
    pi_69155325
    Ik geloof er niet in dat de hele economie instort. De economie wordt gedekt door bezittingen die altijd hun waarde behouden voor de mens.
      maandag 18 mei 2009 @ 16:38:41 #4
    230534 stamppot
    Stampen maarr!
    pi_69155348
    Lekker weer de old school communisten tegen het westen, rusland gaat weer als vanouts.
      maandag 18 mei 2009 @ 16:39:50 #5
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_69155396
    Kwaliteits-topic
    pi_69155409
    Hooguit een conflict China-VS. Verwacht dat die Chinezen straks toch gaan zeggen; als jullie niet kunnen betalen, komen we de boel wel halen.
      maandag 18 mei 2009 @ 16:43:30 #7
    26400 wijsneus
    Radicaal Democraat
    pi_69155527
    VS tegen De Rest.
    Siamo Tutti Antifascisti!
    pi_69155587
    VS tegen China
    Europa tegen Rusland
    Iran tegen Israel

En natuurlijk de gebruikelijke relletjes in Afrika
    pi_69155606
    Alsof de VS een oorlog tegen China kan gebruiken. Dat wordt allemaal wel diplomatiek opgelost, als er al een geschil zou ontstaan.
    Ron Paul 2012
      maandag 18 mei 2009 @ 16:47:25 #10
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_69155642
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 16:40 schreef FriescheHengst het volgende:
    Hooguit een conflict China-VS. Verwacht dat die Chinezen straks toch gaan zeggen; als jullie niet kunnen betalen, komen we de boel wel halen.
    Halen met wat? Amerika veegt nog steeds de vloer aan met China.
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      maandag 18 mei 2009 @ 16:50:47 #11
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_69155740
    Ik denk dat alle internetkneusjes met complottheorieën overal ter wereld worden ontvoerd en opgegeten door Zimbabwanen. Daarna gaat de wereld weer gewoon door, met als grootste verandering het opheffen van TRU en BNW op een Nederlands jongerenforum.
      Moderator maandag 18 mei 2009 @ 16:52:03 #12
    8781 crew  Frutsel
    pi_69155785
    Pakistan zou zijn nucleaire arsenaal in elk geval alvast aan het uitbreiden zijn, aldus dit bericht

VS + Australie + Engeland vs China en de Russen?

Bailoutzeepbel is niet nodig man... 2012 stopt toch alles
    pi_69155850
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 16:36 schreef woid het volgende:
    vind "Alle blanken tegen de rest van de wereld, zoals vanouds" wel goed klinken... lekker nostalgisch
    Als de winnaar dan ook maar zoals vanouds is
    pi_69156079
    VS annexeren Zuid Amerika met gematigd geweld en gooien het nieuw ontstane rijk op slot voor 50 jaar net als Rusland ten tijde van instorting van het communisme.
    Latijns Amerika is namelijk een easy target, lekker veel grondstoffen en heeft geen gevaarlijke bondgenoten.

Verder:
    Rusland en China gaan op slot en de EU raakt intern verscheurd door christen - moslim oorlogen met Midden Oosten. Hierna annexeert Rusland alle oude soviet staten, China eigent zich wat buren toe: Japan en Taiwan om te beginnen, op korte termijn Zuid Korea. Allemaal afhankelijk van de VS dus zonder al teveel moeite want die speelt niet meer mee.

Israel en Iran vallen elkaar aan. Israel wint want heeft de beste krijgsmacht van de wereld en vertrouwen niet op het Inshallah principe.
    Pakistan/Afghanistan vallen India aan (India wint want is vele malen groter qua resources populatie/materieel)

NL is gigantisch de pineut want ligt overal tussenin en heeft geen eigen landbouw maar wel teveel monden.

Beste plaatsen om te oorlog uit te zitten: Australie, Nieuw Zeeland, Madagaskar, Canada en in mindere mate Scandinavie.

simpele didactie, toch?
    ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
      maandag 18 mei 2009 @ 17:07:11 #15
    151456 Tokamak
    Bad shrooms...
    pi_69156306
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 17:01 schreef Mr.Spock het volgende:

NL is gigantisch de pineut want ligt overal tussenin en heeft geen eigen landbouw maar wel teveel monden.

Dat wordt weer tulpenbollen eten
      maandag 18 mei 2009 @ 17:11:18 #16
    215628 woid
    let's get Friendly
    pi_69156449
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 16:47 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

help t je hopen
      maandag 18 mei 2009 @ 17:12:35 #17
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_69156484
    quote:
    Dan is nu de kans rijp om mn eigen bedrijfje te starten begrijp ik?

Ik begin een survivalschool om mensen op de heuvelrug in een 2-daagse stoomcursus te leren hoe ze een buffel moeten schieten. Een beetje a la Bear Grylls zeg maar
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      maandag 18 mei 2009 @ 17:13:06 #18
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_69156503
    Ik hoop atheïsten tegen alle gelovigen
      maandag 18 mei 2009 @ 17:16:11 #19
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_69156608
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 17:13 schreef RickoKun het volgende:
    Ik hoop atheïsten tegen alle gelovigen
    Met ongeveer 90% van de wereldbevloking gelovig wordt dat dan een korte oorlog.
      maandag 18 mei 2009 @ 17:24:40 #20
    151456 Tokamak
    Bad shrooms...
    pi_69156921
    Oh en:

Het Midden-Oosten ontploft, waarna er aan beide kanten steeds meer landen zich ermee gaan bemoeien. VS zal zeker mee gaan doen, met daaropvolgend Rusland en China aan de overzijde. Europa vecht deels mee aan de zijde van de VS (UK, Italie, Frankrijk, Duitsland), maar is deels ook neutraal.

In ieder geval, als WO3 in het komende decennium uitbreekt, slaat de vlam als eerst in de pan in het Midden-Oosten.
    pi_69157274
    Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen (aan de andere kant het blijven maffe amerikanen).

Ik denk dat Rusland niet meer de macht heeft die het ooit had. Strijd toneel zal zich meer verschuiven naar China versus VS. En Pakistan zie ik ook nog wel een paar flinke tikken uitdelen.

Op de één of ander manier vermoed ik dat de EU er relatief sterk uitkomt.
    Profiel opgeheven.
    pi_69159436
    Volgens mij is bijna alles in Amerika al zowat van China. Als ze dus de oorlog verklaren is het gewoon china tegen china.
    pi_69159511
    De wereld vs. de Randstad.
    pi_69160482
    V.S tegen Pakistan en ondertussen
    Israel tegen Iran.
      maandag 18 mei 2009 @ 19:36:30 #25
    97934 ASroma
    Flamboyant
      maandag 18 mei 2009 @ 20:08:49 #26
    222922 Fortune_Cookie
    I sit and ponder... Huh?
    pi_69162443
    Frankrijk vs Hygiene
    Intelligent, but fucked up.
    pi_69162531
    Ik denk eerder dat er gewoon een Europese oorlog gaat komen waarna Amerika gewoon de andere kant op gaat kijken om niet opnieuw zijn fikken te verbranden
    I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
    pi_69182213
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 17:07 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Dat wordt weer tulpenbollen eten
    Ik heb een paar jaar geleden, toen het nog betaalbaar was, 5 hectare landbouwgrond gekocht uit een erfenis. Daar zal ik in dat geval heel blij mee zijn.
      dinsdag 19 mei 2009 @ 11:14:55 #29
    9362 Dubbelzuurrr
    Humanistisch misantroop
    pi_69182649
    quote:
    VS annexeren Zuid Amerika met gematigd geweld en gooien het nieuw ontstane rijk op slot voor 50 jaar net als Rusland ten tijde van instorting van het communisme.
    Latijns Amerika is namelijk een easy target, lekker veel grondstoffen en heeft geen gevaarlijke bondgenoten.

Verder:
    Rusland en China gaan op slot en de EU raakt intern verscheurd door christen - moslim oorlogen met Midden Oosten. Hierna annexeert Rusland alle oude soviet staten, China eigent zich wat buren toe: Japan en Taiwan om te beginnen, op korte termijn Zuid Korea. Allemaal afhankelijk van de VS dus zonder al teveel moeite want die speelt niet meer mee.

Israel en Iran vallen elkaar aan. Israel wint want heeft de beste krijgsmacht van de wereld en vertrouwen niet op het Inshallah principe.
    Pakistan/Afghanistan vallen India aan (India wint want is vele malen groter qua resources populatie/materieel)

Beste plaatsen om te oorlog uit te zitten: Australie, Nieuw Zeeland, Madagaskar, Canada en in mindere mate Scandinavie.

simpele didactie, toch?
    Ik neem aan dat je deductie bedoelt, maar dan moet je het wel nog even toepassen
    It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
    pi_69183018
    Israel wordt geprovoceerd door een atoomaanval in Tel Aviv in schene gezet door de V.S. en start een oorlog tegen Iran
    Daarna bemoeit de V.S. zich ermee en breidt de oorlog uit naar Pakistan en Syrie.
    Rusland en China bemoeien zich ermee en deze landen steunen Het midden Oosten, waarna India Pakistan binnevalt.
    Hierdoor valt China India aan en trek hierdoor Engeland en Canada mee die India steunen.
    Frankrijk en Duitsland blijven buiten de oorlog, maar alle andere Europese landen steunen de geallieerden en gaan mee op oorlogspad.
    “Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
      dinsdag 19 mei 2009 @ 11:26:54 #31
    9362 Dubbelzuurrr
    Humanistisch misantroop
    pi_69183068
    Ik denk dat het allemaal begint met een eenmansactie van Henk Krol tegen Rusland. Daarna is er geen houden meer aan.
    It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
      dinsdag 19 mei 2009 @ 11:29:56 #32
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_69183184
    * Oksel gaat wel in de achterhoek wonen. Nog genoeg boeren..
      dinsdag 19 mei 2009 @ 11:33:49 #33
    215628 woid
    let's get Friendly
    pi_69183315
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 20:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
    Frankrijk vs Hygiene

Frank Zappa --- In France

Playin' in a tent
    Is payin' the rent
    If you poot you're
    a civilian,
    It's a major event
    In France
    Way down in France
    Way on down
    Way on down
    In France

The girls is all salty
    The boys is all sweet
    The food ain't
    too shabby,
    An' they piss in
    the street
    Down In France
    Way down in France
    Way on down
    Way on down
    In France

They got the diseases
    Like you ain't
    never seen
    They got a
    mystery
    blow-job;
    turn your peter green
    In France

Way down in France
    Way on down
    Way on down
    In France

They got some coffee,
    Eatin' right
    through the cup,
    An' when you go ka-ka
    They make you stand up
    Down In France
    Way down in France
    Way on down
    Way on down
    In France

If you're not careful,
    You'll stick to
    your sheets
    You'll smell
    like a native
    For a couple of weeks
    Down In France
    Way down in France
    Way on down
    Way on down
    In France

We cannot wait
    Till we go back
    It gets so exciting
    When the poodles 'react'
    In France
    Way down in France
    Way on down
    Way on down
    In France

Never try to get
    yo' peter sucked
    In France
      Moderator dinsdag 19 mei 2009 @ 11:37:58 #34
    8781 crew  Frutsel
    pi_69183460
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 11:25 schreef shilizous_88 het volgende:
    Israel wordt geprovoceerd door een atoomaanval in Tel Aviv in schene gezet door de V.S. en start een oorlog tegen Iran
    Daarna bemoeit de V.S. zich ermee en breidt de oorlog uit naar Pakistan en Syrie.
    Rusland en China bemoeien zich ermee en deze landen steunen Het midden Oosten, waarna India Pakistan binnevalt.
    Hierdoor valt China India aan en trek hierdoor Engeland en Canada mee die India steunen.
    Frankrijk en Duitsland blijven buiten de oorlog, maar alle andere Europese landen steunen de geallieerden en gaan mee op oorlogspad.
    Goeie popcorn post
    ik mis alleen de invasie van Japan en Zuid Korea in NoordKorea nog
      dinsdag 19 mei 2009 @ 12:20:55 #35
    102757 EdvandeBerg
    LETS GO BRANDON!
    pi_69184767
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 17:34 schreef Bierie het volgende:

Ik denk dat Rusland niet meer de macht heeft die het ooit had. Strijd toneel zal zich meer verschuiven naar China versus VS. En Pakistan zie ik ook nog wel een paar flinke tikken uitdelen.
    Rusland stelt militair weinig voor. Dat wat ze hebben is verouderd of valt van armoede uit elkaar. Verder ongeinteresseerde en ongedisiplineerde manschappen. Dat ze Armenië een lesje leren stelt natuurlijk weinig voor.

China is beter georganiseerd en uitgerust. Amerika en China zullen elkaar niet aanvallen en confrontaties proberen te ontwijken.

Waarom niet de volgende actie: VS verovert S-A en de golfstaten en biedt Mekka en Medina met omgeving aan aan de moslims om daar hun wereldkalifaat te stichten, zoiets als Vaticanstad. Oliebronnen in Westerse handen, verdrag met China waarin leveranties aan China zullen worden gegarandeerd tegen redelijke prijzen.
    Scratch a liberal and you will find a fascist
    pi_69186742
    China heeft toch veel te veel mensen, dus die kunnen wel een oorlog beginnen. Rusland geeft ook niets om zijn bevolking om dus beginnen ook een oorlog. Ze gaan samenwerken tegen het Westen. Japan sluit zich aan bij het Westen, als enig Aziatisch land. Australië blijft neutraal, totdat het wordt aangevallen. De Afrikanen blijven in hun burgeroorlogwereldje zitten. Europa en Amerika vechten tegen het Oosten. Turkije en het Midden-Oosten vechten tegen de joden, en worden, door de betere wapens van de joden, keihard verslagen.
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
    pi_69186915
    DE JONGENS TEGEN DE MEISJES!
    🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
      dinsdag 19 mei 2009 @ 13:22:47 #38
    94617 Ps2K
    And his space hamster Skeletor
    pi_69186939
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 16:47 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Na de VS en Rusland spendeert China het meest aan defensie. Aan mankracht hoeft het ze ook niet te ontbreken aangezien vrijwel iedereen automagisch lid is van het volksleger
    Verder beschikt China over een aardig nuclear arsenaal. Leuk detail: China is een van de laatste landen waar de vlammenwerper nog in gebruik is door het leger.
    http://www.last.fm/user/psych02k
    Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
      dinsdag 19 mei 2009 @ 19:54:54 #39
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_69200549
    VS vs China door dat de VS eerst N-Korea aanvalt
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      dinsdag 19 mei 2009 @ 20:09:25 #40
    6484 ExTec
    <subtitle here>
    pi_69201037
    Amerika tegen Europa.

Amerika kan zijn positie van leading nation verliezen, incl. 'gratig geld' vanwege de wereldcurrency.

Europa is de enige die enigzins de kaarten heeft om die rol op zich te nemen.

Als de dollar in elkaar donderd, is China in 1 klap straatarm. En kun jij je een wereld voorstellen waarin jij s'avonds de TV aanzet, je een chinese serie ziet, je helemaal weg kan dromen bij de mooie beelden, en jezelf vertelt: ik zou wel chinees willen zijn?

Ik niet.

Wereld politie agentje wordt je niet alleen met een grote knuppel. Zie rusland, val van de muur. Als alleen die knuppel je in het kamp houd, rennen mensen weg als ze kunnen.
    &lt;signature here&gt;.
    pi_69201290
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 20:09 schreef ExTec het volgende:
    Amerika tegen Europa.
    Dat lijkt mij ongeveer de meest onwaarschijnlijke. Zelfde culturen, zelfde huidskleurtje, grotendeels zelfde godsdienst, gedeelde geschiedenis, NAVO. En ik wil ook helemaal niet tegen de VS vechten.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      dinsdag 19 mei 2009 @ 20:22:33 #42
    13456 AchJa
    Shut up!!!
    pi_69201538
    Friesland gaat een pact aan met Limburg en gaan gezamelijk knokken tegen de VS, China en Iran. De oorlog is ongeveer binnen 3 dagen beslecht in het voordeel van de Friezen en Limburgers. Daarna schijt de hele wereld bagger voor die twee kleine provincies met hun woeste razende meute en leven we nog lang en gelukkig...
    pi_69201549
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 20:09 schreef ExTec het volgende:
    Amerika tegen Europa.

Amerika kan zijn positie van leading nation verliezen, incl. 'gratig geld' vanwege de wereldcurrency.

Europa is de enige die enigzins de kaarten heeft om die rol op zich te nemen.

Als de dollar in elkaar donderd, is China in 1 klap straatarm. En kun jij je een wereld voorstellen waarin jij s'avonds de TV aanzet, je een chinese serie ziet, je helemaal weg kan dromen bij de mooie beelden, en jezelf vertelt: ik zou wel chinees willen zijn?

Ik niet.

Wereld politie agentje wordt je niet alleen met een grote knuppel. Zie rusland, val van de muur. Als alleen die knuppel je in het kamp houd, rennen mensen weg als ze kunnen.
    Dan lijkt mij toch juist dat VS de Eurepeanen zal benaderen als bondgenoot in plaats van nog meer (onnodige) vijanden te maken. En komt nog bij. Wat kunnen wij de VS bieden? Het zijn landen als China en Rusland die de grondstoffen hebben.

Nee ik acht jouw theorie uiterst onwaarschijnlijk. Juist temeer omdat zij van ons afhankelijk zijn om de positie als wereld politie te kunnen behouden.

Zelfs als dan vervolgens Europa tegen de VS zegt bekijk het maar los het zelf maar op heeft het voor de VS geen reden om meer vijanden te maken dan nodig is en zullen ze ons simpelweg links laten liggen.
    Profiel opgeheven.
    pi_69201761
    Voor de mensen die dachten dat er ooit een WO3 ging komen heeft Randy Newman een mooi lied geschreven.

Ain't nothing to it but to do it.
    Greece
    pi_69205017
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 20:22 schreef AchJa het volgende:
    Friesland gaat een pact aan met Limburg en gaan gezamelijk knokken tegen de VS, China en Iran. De oorlog is ongeveer binnen 3 dagen beslecht in het voordeel van de Friezen en Limburgers. Daarna schijt de hele wereld bagger voor die twee kleine provincies met hun woeste razende meute en leven we nog lang en gelukkig...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')