quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoekaquarium opgehaald
En damn wat een teringzooi als ik het zo zienog genoeg werk te doen
Ga maar eens uitzoeken hoe ik de achterwand op zo'n juist mogelijke manier eruit kan slopen zonder het glas te beschadigen.
Oja ik kom waarschijnlijk veel in dit topic vragen ivm onzekerheid van mijn kant en ik zo'n project nooit eerder gedaan heb
En foto-updates komen uiteraard ook
Ik heb me invoer ongeveer 2 cm van de bodem en me uitvoer heb ik net op de waterlijn om ook oppervlaktevuil (soort film zeg maar) ook rond te pompenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:22 schreef rene90 het volgende:
Iemand tips om zometeen dat externe filter aan te sluiten? Je hebt twee slangen lijkt me één voor aanvoer en één voor afvoer. Handig om de één laag te doen ander hoog of tja?
Das wel balen idd, dan leeghalen opnieuw opbouwenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:31 schreef rene90 het volgende:
Ahh top, naja komende week komt ie. Alleen nogal klote omdat mijn normale interne filterbak ik er niet uit kan slopen.
Ik ga het eens proberen, maar vind het nogal riskant met de vissen er nog bij enzo. Zit nu mijn minipompje in zodat het water er wel uit gaat in ieder geval en niet stilstaat.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb hier nu een Eheim 2213 butenpomp en de Eheim 1046 circulatiepomp.
De 2213 gat binnenkort weg omdat ik de 2222 krijg, Hopelijk genoeg voor me hoekaquarium
Zou een plamuurmes helpen om de achterwand eruit te krijgen?
Volgens mij krijg je het zo los.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:31 schreef rene90 het volgende:
Ahh top, naja komende week komt ie. Alleen nogal klote omdat mijn normale interne filterbak ik er niet uit kan slopen.
ja, zo hoort het.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik denk dat ik maar met een plamuurmes ga proberen de achterwand eruit te halen
http://aquarium.mriweb.nl/home.php is dit een beetje een goede handleiding om als richtlijn te nemen?
Dat is om zelf een achterwand te maken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
http://aquarium.mriweb.nl/home.php is dit een beetje een goede handleiding om als richtlijn te nemen?
Ik ga het wel even proberen dan, maar deze zit in ieder geval flink stevig vast.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:55 schreef cheqy het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je het zo los.
Die van mij zit al zo al vrij los terwijl dat niet eens de bedoeling is.
Is het nog gelukt? Als je er beetje spanning op zet een ene lange mes pakt en daar dan voorzichtig langs heen steekt dan komt het zo los.. Stelt echt niks voor. Zo heb ik er al stuk of 5 uitgehaald... Het zit op 3 a 4 plekken gekit maar met heeel kleinbeetje beleid heb je hem zo los..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:07 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik ga het wel even proberen dan, maar deze zit in ieder geval flink stevig vast.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:57 schreef cheqy het volgende:
[..]
Dat is om zelf een achterwand te maken.
Moet die achterwand heel blijven ? Zo niet dan kan je je aardig uitleven.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Achterwand kan helemaal aan gort getrokken worden, wil zelf me creativiteit erop los laten om er 1 te maken namelijkquote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:08 schreef kres het volgende:
[..]
Moet die achterwand heel blijven ? Zo niet dan kan je je aardig uitleven.
Let wel op dat de plekken waar de kit heeft gezeten allemaal vlekken te zien zijn. Die krijg je er nooit meer uit. Dat is de kit die het glas heeft aangetast..
Als dat niet uitmaakt dan kan je de kitresten met de zelvde mes verwijderen die ik je eerder heb aangeraden...
Ohh dan kan je je flink uitleven... Dan maken die vlekken ook niks meer uit...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Achterwand kan helemaal aan gort getrokken worden, wil zelf me creativiteit erop los laten om er 1 te maken namelijk
Hadden we al foto's ed van je aquarium gezien?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:15 schreef kres het volgende:
Dit is by the way mijn DIY filter...
Heb twee van deze op mijn 400 L bak draaien....
Eheim opvoerpomp van 1260 L per uur.
nee ik heb nog geen foto's geplaatst van mijn bakken..(heb er 4)quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Hadden we al foto's ed van je aquarium gezien?
Heeft er iemand uberhaupt zelf zijn achterwand gemaakt en daar een fotoreportage van?
Welke aquarium fora's zitten jullie? En welke online winkels maken jullie gebruik van?
En hoe kan ik in bij een hoek aquarium opmeten wat de inhoud is?
Gewoon LxBxH/2 ?
Ga het proberen als ik het filter binnen heb, die vissen zijn nogal gestresst heb ik het idee. Dus doe ik het volgende keer maar in één keer. Heb hier wel goede messen liggen denk dus gaat wel lukken hoop ik. Er ligt ook veel rotzooi op de bodem dus hopelijk helpt het nieuwe filter om het weer even flink schoon te trekkenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:04 schreef kres het volgende:
[..]
Is het nog gelukt? Als je er beetje spanning op zet een ene lange mes pakt en daar dan voorzichtig langs heen steekt dan komt het zo los.. Stelt echt niks voor. Zo heb ik er al stuk of 5 uitgehaald... Het zit op 3 a 4 plekken gekit maar met heeel kleinbeetje beleid heb je hem zo los..
Dat is ook waarom ik de interne filter uit heb gehaald. Je hield altijd alle opgezogen bende in de bak. En als je filterelementen ging vervangen/verschonen moest je dat altijd heel voorzichtig en langzaam doen anders kwam alles weer in je bak terecht. Vervolgens was de waterstroom ook niet echt heel goed te regelen...quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ga het proberen als ik het filter binnen heb, die vissen zijn nogal gestresst heb ik het idee. Dus doe ik het volgende keer maar in één keer. Heb hier wel goede messen liggen denk dus gaat wel lukken hoop ik. Er ligt ook veel rotzooi op de bodem dus hopelijk helpt het nieuwe filter om het weer even flink schoon te trekken
Idd ja en ik vind ze ook best wel veel ruimte in beslag nemen. Je kan de stroming in je bak niet regelen....quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:58 schreef rene90 het volgende:
Ja er is ook een nogal onlogische stroom, bovenaan loopt het water "over" in het filter, en het zakt door de watten en troep heen. Dus al het laagliggende wordt niks mee gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |