abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70684449
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:51 schreef cheqy het volgende:
Ik heb de afgelopen twee dagen vier vissen af moeten maken. Ze waren met zo een strijd bezig dat ik ze een handje moest helpen.
Het gaat om een Blauwe goerami (man), twee zwaardragers(man/vrouw) en een tetra.
De waardes van het water is goed en de temperatuur 26 graden, dat kan het dus niet zijn.
Ik hoop dat het gewoon toeval is.
Tja, wat hadden ze voor verschijnselen?
  zondag 5 juli 2009 @ 23:01:59 #152
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70684821
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, wat hadden ze voor verschijnselen?
In het begin veel bovenin hangen (voor een goerami logisch) en daarna leek het wel of ze hun oriëntatie kwijt waren. Veelal verticaal in het water hangen en later vaak naar de bodem zakken. Toen ik zag dat ze echt aan het vechten waren kon ik het niet meer aan zien en heb ik ze uit hun leiden verlost.
De tetra verloor z'n mooie roodblauwe kleur maar dat kan ook van de stress zijn denk ik.

Aan de rest van mijn vissen merk ik niks. Bij sommigen krijg ik zelfs het idee dat ze aan het spelen zijn.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 6 juli 2009 @ 01:53:24 #153
80089 kres
Komt goed...
pi_70689122
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:43 schreef Scorpie het volgende:
kres help! Ik kom net thuis en zie dat mijn goudvis uitpuilende ogen heeft, en loom is! Wat kan dit zijn? Het aquarium ziet er schoon uit, ik heb nog geen waardes kunnen meten, maar volgens mij is het water te warm! Kan dit het probleem zijn??
Staan de schubben open? Wat je daar hebt klinkt heel er als buikwaterzucht.. Wat goed helpt is Baktopur Direct van Sera. Als je er beetje vroeg bij bent is het misschien nog te genezen... Als je op buikwaterzuch googlelt dan kan je het vergelijken..
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_70690111
Het is idd buikwaterzucht als ik zo de symptomen lees...ik ga dat spul direct bestellen, heb het zelf niet in huis. Heb gisteren al wel 50% van het water vervangen, maar hoe kan ik dit nou in het vervolg voorkomen?
  maandag 6 juli 2009 @ 15:33:22 #155
80089 kres
Komt goed...
pi_70702831
quote:
Op maandag 6 juli 2009 08:42 schreef Scorpie het volgende:
Het is idd buikwaterzucht als ik zo de symptomen lees...ik ga dat spul direct bestellen, heb het zelf niet in huis. Heb gisteren al wel 50% van het water vervangen, maar hoe kan ik dit nou in het vervolg voorkomen?
Good Luck.....
pi_70703359
quote:
Op maandag 6 juli 2009 08:42 schreef Scorpie het volgende:
water vaak genoeg verversen en hopen dat je geen pech hebt.
pi_70703489
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:45 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Oke. Bedankt voor de reacties!
  maandag 6 juli 2009 @ 15:49:24 #158
80089 kres
Komt goed...
pi_70703528
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:45 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Water verversen helpt niet in dit geval.... Het is een aardig besmettelijke ziekte.... Met te vaak water verversen helpt je de evenwicht ook helemaal naar de maan....

Dode vis meteen verwijderen. Andere visjes kunnen er aan gaan knabelen en ook ziek worden...
pi_70703731
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:49 schreef kres het volgende:

[..]

Water verversen helpt niet in dit geval.... Het is een aardig besmettelijke ziekte.... Met te vaak water verversen helpt je de evenwicht ook helemaal naar de maan....

Dode vis meteen verwijderen. Andere visjes kunnen er aan gaan knabelen en ook ziek worden...
de oorzaak van buikwaterzucht is toch normaal gesproken de waterkwaliteit? hij vraagt hoe het in de toekomst te voorkomen is. en idd, te vaak water verversen is niet goed, maar tot 50% per week is zeker niet slecht.
  maandag 6 juli 2009 @ 16:33:56 #160
80089 kres
Komt goed...
pi_70705351
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:54 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

de oorzaak van buikwaterzucht is toch normaal gesproken de waterkwaliteit? hij vraagt hoe het in de toekomst te voorkomen is. en idd, te vaak water verversen is niet goed, maar tot 50% per week is zeker niet slecht.
Ja idd.. Waterkwaliteit kan zeker een van de oorzaken zijn Maar niet altijd.... Wat jij zegt klopt.. Water verversen is zeker geen overbodige luxe maar is niet de volledige oplossing.. Dat wilde ik eventjes zeggen......
pi_70723901
Bij 3 zwaardragers zijn de puntstaarten afgevreten, 1 heb ik eruit kunnen vissen... dood
Ooh en 1 garnaal waar ik trots op was is ook dood was al 5 cm en had hem gekocht met 0,5 cm
  dinsdag 7 juli 2009 @ 04:13:36 #162
80089 kres
Komt goed...
pi_70727799
That sucks big time....
Misschien dat ik niet goed heb opgelet maar hoe komt dat ?
pi_70728381
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ff wat foto's

[ afbeelding ]
Weet ff niet meer welk soort garnaal dit is Volgens mij een waaierhand

[ afbeelding ]
5 nieuwe vuurgarnalen dat zijn crystal reds, absoluut niet bij vuurgarnalen zetten. Ze kruizen onderling en de crystal reds zullen overwoekerd worden.

Ik zit nu in dubio, heb een jewel 160 van iemand gekregen met lichtkap, onderbouw enzo, maar ik kan ook een hoek aquarium krijgen met de rechte zijde van 1 meter met lichtkap en onderbouw.
Wat vinden jullie de voor of nadelen van beide? Ik wil sowieso gaan vogelen met zelf maken van achterwand en heb daar alle tijd voor, maar hoe denken jullie er over?
Het maken van een achterwand zou ik lekker laten varen. Je hebt je bak immers al gevuld en bij het zelf maken is het noodzakelijk als je de wand in de bak hebt gelijmd. hem vult met water en dan het water vervangt vanwege de schadelijke stoffen.

En overigens zorg dat die glasmeervallen zo snel mogelijk een andere bak doen. Ze kunnen 15 cm worden dus die moeten echt in een veel grotere bak.
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Bij 3 zwaardragers zijn de puntstaarten afgevreten, 1 heb ik eruit kunnen vissen... dood
Ooh en 1 garnaal waar ik trots op was is ook dood was al 5 cm en had hem gekocht met 0,5 cm
afgevreten? heb je foto's? Klinkt namelijk als iets van vinrot, probleem is echter dat je ook garnalen in je bak hebt en die niet tegen medicijnen kunnen.
pi_70728486
Ik heb een extra groter aquarium waar ik de achterwand voor wil maken die nog helemaal leeg is en zelfs nog hier moet komen dus dat is geen probleem

En wat betreft glasmeervallen, die kunnen als ze uit hun voegen groeien naar een collega van me die een 2 meter bak heeft

En foto's van de vin komen er later aan
pi_70728701
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 08:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb een extra groter aquarium waar ik de achterwand voor wil maken die nog helemaal leeg is en zelfs nog hier moet komen dus dat is geen probleem

my mistake
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:53:34 #166
80089 kres
Komt goed...
pi_70820680
Welke ba
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 08:19 schreef admiraal_anaal het volgende:

En wat betreft glasmeervallen, die kunnen als ze uit hun voegen groeien naar een collega van me die een 2 meter bak heeft

En foto's van de vin komen er later aan
Welke bak is het geworden ?
  donderdag 9 juli 2009 @ 18:07:06 #167
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70821135
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:53 schreef kres het volgende:
Welke ba
[..]

Je stottert.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_70822149
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:53 schreef kres het volgende:
Welke ba
[..]

Hoekbak
Ga hem morgen ophalen, heeft alleen wel 2 maanden drooggestaan dus vol met kalk, nu nog bedenken hoe ik dat het beste kan schoonmaken, zit ook te denken om evt kitranden te vernieuwen. Is dat aan te raden?
  donderdag 9 juli 2009 @ 18:54:35 #169
80089 kres
Komt goed...
pi_70822578
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:41 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Hoekbak
Ga hem morgen ophalen, heeft alleen wel 2 maanden drooggestaan dus vol met kalk, nu nog bedenken hoe ik dat het beste kan schoonmaken, zit ook te denken om evt kitranden te vernieuwen. Is dat aan te raden?
Kitranden vernieuwen is geen slecht idee maar bedenk wel dat je de oude kitnaden dan eerst moet verwijderen. Het heeft heel weinig zin om over de oude naden te gaan kitten...

Voor de kalk... zijn deze mesjes heel goed te gebruiken

Als het aan de buitenkant van de bak is kan je de kalkvlekken eerst beetje deppen met antikal of vergelijkbaar product. Eventjes laten inwerken en dan kan je het heel goed met dat mesje afkrabben...
Voor de binnenkant kan het ook maar dan zonder schoonmaakmiddelen....
pi_70822886
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:54 schreef kres het volgende:

[..]

Kitranden vernieuwen is geen slecht idee maar bedenk wel dat je de oude kitnaden dan eerst moet verwijderen. Het heeft heel weinig zin om over de oude naden te gaan kitten...

Voor de kalk... zijn deze mesjes heel goed te gebruiken

[ afbeelding ]

Als het aan de buitenkant van de bak is kan je de kalkvlekken eerst beetje deppen met antikal of vergelijkbaar product. Eventjes laten inwerken en dan kan je het heel goed met dat mesje afkrabben...
Voor de binnenkant kan het ook maar dan zonder schoonmaakmiddelen....
Dat is een goed idee idd, die mesjes Dat ga ik zeker uitproberen , en ook de anti-kal voor de buitenkant evt

En die kitranden, ja was van plan met zo'n breek stanley mesje afsnijden (dus niet glasplaten los maken ofzo ) en dan nieuwe laag over de oude randen heen
pi_70845864
Iemand nog een filter liggen, mijne is kapot (orginele rio 240). Interne is prima, niet zo een zin om te kloten met slangen. Anders morgen maar even een nieuwe halen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:12:56 #172
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_70846061
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:07 schreef rene90 het volgende:
Iemand nog een filter liggen, mijne is kapot (orginele rio 240). Interne is prima, niet zo een zin om te kloten met slangen. Anders morgen maar even een nieuwe halen.
Ik heb er nog wel een aantal liggen, maar niet voor jou formaat bak
pi_70846102
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:12 schreef Saninl het volgende:

[..]

Ik heb er nog wel een aantal liggen, maar niet voor jou formaat bak
Stop ik er wel 4 kleine in Echt irritant, iemand suggesties voor een pomp? Met die slangen vind ik nogal irritant, dus het liefste een interne gewoon. Zag er één van eheim, 100 euro
Top 5 China producten
pi_70847821
JBL e900 gekocht, komt komende week wel binnen. Nu maar even mijn 280 l/h filtertje erin van rio 60 lol.

Is het nog mogelijk om mijn interne filter eruit te slopen als hij vol water zit?

[ Bericht 19% gewijzigd door rene90 op 10-07-2009 14:08:16 ]
Top 5 China producten
pi_70849631
Hoekaquarium opgehaald
En damn wat een teringzooi als ik het zo zie nog genoeg werk te doen
Ga maar eens uitzoeken hoe ik de achterwand op zo'n juist mogelijke manier eruit kan slopen zonder het glas te beschadigen.

Oja ik kom waarschijnlijk veel in dit topic vragen ivm onzekerheid van mijn kant en ik zo'n project nooit eerder gedaan heb
En foto-updates komen uiteraard ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')