Lovre herken je wel aan die pauperige zilveren jas van hemquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Napoli? Of zit daar nog een andere. Damn ik herken die voetballers ook nooit.
quote:Op zondag 17 mei 2009 10:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lovre herken je wel aan die pauperige zilveren jas van hem
quote:Jans weet genoeg na 'steek' in hamstrings bij Lovre
Geschreven op zondag, 17 mei om 09:12
FC Groningen-trainer Ron Jans vreest dat hij deze play-offs wellicht niet meer kan beschikken over Goran Lovre. De middenvelder van de Groningers viel zaterdag tegen FC Utrecht (3-3) na een half uur uit met klachten aan zijn hamstring. Jans zei na afloop dat Lovre een steek voelde en normaal gesproken is dat volgens de trainer einde seizoen. "Ik denk dat we Goran dit seizoen niet meer terug zien", zei Jans. Komende donderdag volgt in de Euroborg de return van de eerste ronde.
Verdediger Sander Keller van FC Utrecht raakte geblesseerd aan zijn lies. "We gaan hem proberen klaar te stomen voor de wedstrijd van donderdag", aldus Ton du Chatinier, coach van FC Utrecht, na afloop van de remise in de Galgenwaard.
bron voetbalzone
Ik heb daar in het FCU topic ook iets over gezegd. Alhoewel Vink gisteren dramatisch was en Chat wel een beetje gelijk had, moet 'ie niet zo' zeikerdje worden als bijvoorbeeld Van Loen wat betreft de arbitrage. Het is overigens de eerste keer dat 'ie dat doet, en hopelijk doet 'ie het niet al te vaak.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:43 schreef venomsnake het volgende:
Wat is die Du Chatinier een jankerd zeg.
In de eerste helft heeft Groningen inderdaad een paar beste kansen omzeep geholpen.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef Prosac het volgende:
Ghehehe, ik kreeg juist berichten door dat Groningen beter was en eigenlijk met 2 of 3 goals verschil had moeten winnen indien ze wat scherper waren geweest.
Ik vond Vink niet best, maar ook niet dramatisch fluiten om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:48 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ik heb daar in het FCU topic ook iets over gezegd. Alhoewel Vink gisteren dramatisch was en Chat wel een beetje gelijk had, moet 'ie niet zo' zeikerdje worden als bijvoorbeeld Van Loen wat betreft de arbitrage. Het is overigens de eerste keer dat 'ie dat doet, en hopelijk doet 'ie het niet al te vaak.
Mwoah, 1e helft waren we beter, en hadden we op 1-3 moeten staan. 2e helft was voor Utrecht.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef Prosac het volgende:
Ghehehe, ik kreeg juist berichten door dat Groningen beter was en eigenlijk met 2 of 3 goals verschil had moeten winnen indien ze wat scherper waren geweest.
17 x de nul olé olé!quote:Op zondag 17 mei 2009 01:34 schreef Prosac het volgende:
Typische FC Groningen wedstrijd weer.
Nietscorende spits scoort (Skoubo & George)
Moeizaam scorende club scoort 3x
Goal tegen vlak na rust.
Zit wel wat in. Ik vind Lovre ook een prima speler voor Groningen, maar ik denk dat een wel een goede beslissing is om zijn salaris niet op te krikken en 'm te laten gaan, hoewel ik het prima zou vinden als ze alsnog een akkoord bereiken over contractverlenging. Goede speler maar niet onvervangbaar.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:04 schreef Gruning3r het volgende:
Nou niet met ze allemaal Lovre afraken,eerste 2 seizoenen was enorm belangrijk,dit jaar heeft die klote seizoen gehad.Nu mag die direct vertrekken beetje zwak hoor.
Deze was zo duidelijk inderdaad, hier kun je als scheids niet omheen. Niet te vergelijken met duwen en trekken wat bij elke corner gebeurt. Van mij had Cornelisse trouwens ook rood mogen krijgen, hij ontneemt een scoringskans. (volgens mij was het Cornelisse)quote:Op zondag 17 mei 2009 12:10 schreef Prosac het volgende:
Du Chatinier heeft natuurlijk gelijk als hij bedoelde dat Vink met die penalty inconsequent was ten opzichte van de rest van het seizoen.. Maar hij moet niet gaan doen alsof het geen penalty was. Keller houdt Granqvist compleet rond de middel vast, die kan niet opspringen voor de bal. Als dat geen penalty is..
Geduw en getrek vindt er altijd wel plaats, maar iemand die met twee armen volledig wordt beet gepakt heb ik dit seizoen geen enkele keer gezien. Wat gaat er als verdediger in je om als je zo'n actie uithaalt? Zelfs Sankoh doet het nooit zó opzichtig. En dan nog zeiken op Vink ook. Echt onbegrijpelijk.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:10 schreef Prosac het volgende:
Du Chatinier heeft natuurlijk gelijk als hij bedoelde dat Vink met die penalty inconsequent was ten opzichte van de rest van het seizoen..
Ik ben volgens mij de enige die uitgesproken heeft het niet jammer te vinden als hij gaat. En zelfs dat komt niet in de buurt van afkraken. De eerste twee seizoenen vond ik hem ook erg sterk. Maar Lovre heeft ook duidelijk zjin beperkingen. Volgens mij doet het misschien wel goed om eens iemand anders op die positie te hebben. Garcia of beter een nieuw aan te trekken speler.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:04 schreef Gruning3r het volgende:
Nou niet met ze allemaal Lovre afraken,eerste 2 seizoenen was enorm belangrijk,dit jaar heeft die klote seizoen gehad.Nu mag die direct vertrekken beetje zwak hoor.
Echt onbegrijpelijk. Zelfs na de confrontatie met de beelden wilde hij er nog niks van weten. Het was een beetje zoals je dat vaak op de kleuterschool hoort: "Ja maar hij deed het ook!quote:Op zondag 17 mei 2009 12:46 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Geduw en getrek vindt er altijd wel plaats, maar iemand die met twee armen volledig wordt beet gepakt heb ik dit seizoen geen enkele keer gezien. Wat gaat er als verdediger in je om als je zo'n actie uithaalt? Zelfs Sankoh doet het nooit zó opzichtig. En dan nog zeiken op Vink ook. Echt onbegrijpelijk.
Ik heb hem vaak zien lopen in zo'n zilveren bomberjack achtig iets met capuchonquote:Op zondag 17 mei 2009 10:57 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Serieus?
Ik kan er niet zo rouwig om zijn als ie weg gaat trouwens.
Keller was in de rust al gewisseld....quote:Op zondag 17 mei 2009 12:10 schreef Prosac het volgende:
Du Chatinier heeft natuurlijk gelijk als hij bedoelde dat Vink met die penalty inconsequent was ten opzichte van de rest van het seizoen.. Maar hij moet niet gaan doen alsof het geen penalty was. Keller houdt Granqvist compleet rond de middel vast, die kan niet opspringen voor de bal. Als dat geen penalty is..
quote:Productieve Berg evenaart clubrecord Bombarda
17/05/2009 15:01
FC Groningen-aanvaller Marcus Berg evenaarde afgelopen zaterdag door zijn drie doelpunten in de play-offwedstrijd bij FC Utrecht (3-3) een clubrecord. De Zweed voerde zijn seizoenstotaal op naar 24 treffers en mag zich nu de productiefste buitenlander van FC Groningen in één seizoen noemen.
In de jaargang 1995/96 kwam de Argentijnse aanvaller Mariano Bombarda ook tot 24 doelpunten in alle competities waarin de noordelijke club uitkwam. Berg had 35 duels voor zijn 24 treffers nodig, Bombarda vijf meer.
Berg maakte tot dusverre zeventien doelpunten in het reguliere Eredivisieseizoen, vier in de strijd om de KNVB-beker en dus drie in de play-offs voor een Europa League-ticket. Zijn drie goals tegen FC Utrecht betekenden zijn derde hattrick in dienst van FC Groningen.
Productiefste buitenlanders FC Groningen
Seizoen Speler Duels Goals
2008/09 Marcus Berg (Zwe) 35 24
1995/96 Mariano Bombarda (Arg) 40 24
1983/84 Rob McDonald (Eng) 35 19
2007/08 Marcus Berg (Zwe) 31 18
1984/85 Rob McDonald (Eng) 33 17
2004/05 Erik Nevland (Noo) 20 16
1990/91 Milko Djurovski (Joe) 30 15
1994/95 Mariano Bombarda (Arg) 36 15
2006/07 Luis Suarez (Uru) 37 15
Ik heb altijd gezegd dat Stef Nijland een betere nummer 10 is dan Lovre. Ik zal Lovre geen moment missen...quote:Op zondag 17 mei 2009 11:04 schreef Gruning3r het volgende:
Tsja...quote:Op zondag 17 mei 2009 11:57 schreef Grunner het volgende:
Normaal gesproken was een 0-0, 1-1 of een 2-2 nu dus genoeg geweest...
daar ga je de mist inquote:Op zondag 17 mei 2009 17:40 schreef Machiavelli. het volgende:
FCG, Utrecht gaan we thuis even op hun plek zetten. Ook al had ik ze liever zien winnen, ze hoeven enkel de nul te houden en ze gaan al door, ik heb alle vertrouwen dat het goedkomt.
quote:Op zondag 17 mei 2009 17:40 schreef Machiavelli. het volgende:
FCG, Utrecht gaan we thuis even op hun plek zetten. Ook al had ik ze liever zien winnen, ze hoeven enkel de nul te houden en ze gaan al door, ik heb alle vertrouwen dat het goedkomt.
Niet als de FC ook de nul houdt .. het is geen UEFA-systeem, maar een best-of-3. Als het de komende match 0-0 zou worde, dan volgt er een 3e wedstrijd in Groningenquote:Op zondag 17 mei 2009 18:06 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Dus als je de nul houdt win je sowieso?
Ik heb eerder vandaag het interviewtje nog proberen te kijken met Ton du Chatinier. Heb het na een paar seconden weggeklikt. Wat een huilebalk.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:01 schreef clauwheee het volgende:
Die Ton du nogwat moet niet zo zeuren, het was een terechte penalty.
.
Doe niet zo irritant gastquote:Op zondag 17 mei 2009 18:06 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Dus als je de nul houdt win je sowieso?
Ghehe, ik weet 't ook wel, was beetje flauw idd:Pquote:Op zondag 17 mei 2009 19:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Doe niet zo irritant gast
Het is hierboven al uitgelegd toch?
?quote:Op maandag 18 mei 2009 10:06 schreef Bullet-tooth het volgende:
Nu dat Hoerenveen de beker heeft gewonnen staat er voor ons in de play-offs zowaar een beter EL-ticket te wachten. PSV heeft nu het 3e voorronde ticket en het 2e voorronde ticket is nu voor de winnaar van de play-offs.
Heerenveen had juist de toezegging gekregen een 2e voorronde ticket te krijgen als ze zouden verliezen en de play-offs zouden dan om het 3e voorronde ticket gaan. Vandaar ook de ophef in Groningen met een boze Nijland.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:35 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
?
Playoffs gingen al die tijd al om een 2e voorronde ticket, iig vanaf dat de UEFA had gezegd dat Heerenveen die 3e voorronde zou krijgen als ze de beker zouden verliezen.
Ja maar een 3e voorronde ticket is toch beter dan een 2e voorronde ticket ?quote:Op maandag 18 mei 2009 10:39 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Heerenveen had juist de toezegging gekregen een 2e voorronde ticket te krijgen als ze zouden verliezen en de play-offs zouden dan om het 3e voorronde ticket gaan. Vandaar ook de ophef in Groningen met een boze Nijland.
Het is ook verwarrend, maar volgens mij heb je gelijk en zit ik met de benaming mis.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja maar een 3e voorronde ticket is toch beter dan een 2e voorronde ticket ?
Dacht ook juist dat die ophef van Nijland was, omdat de PO's in waarde daalden omdat het niet meer om een 3e vr ticket ging, maar ineens om een 2e, die al op 12 juli ofzo gespeeld moet worden.
Of ik snap er gewoon helemaal niks van, dat kan ook nog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
uitquote:FC Groningen maakte afgelopen week ook al bezwaar tegen het programma van de play-offs, die in het uiterste geval pas op 3 juni eindigen. ‘Maar op 1 en 2 juni zijn wij verplicht om internationals af te staan’, aldus trainer Ron Jans. ‘Onbegrijpelijk en onacceptabel. Ik ga dit jaar naar de woestijn op vakantie. Kan ik daar lekker in mijn eentje roepen, want de KNVB luistert toch niet."
Nee vriendin van sankoh als ik het goed heb vriendin van marcus berg is kleinerquote:Op maandag 18 mei 2009 12:50 schreef Kerol het volgende:
Is die op 0.07 de vriendin van Berg? Wat een chagrijn![]()
Die van Holla![]()
quote:Kuipers moet FC Groningen - FC Utrecht in goede banen leiden
Wordt het dan wat gezellig in de stad? Iedereen is donderdag vrij natuurlijkquote:Op zondag 17 mei 2009 22:33 schreef Koffz het volgende:
Donderdag ben ik brak van de woensdagavond/nacht waarschijnlijk, en ik neem een kameraad mee dit keer dus ik hoop dat het een beetje indrukwekkend word, wat ik overigens (vraag niet waarom) wel verwacht.
Ja, dat is inderdaad het enige voordeel ongeveer.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:02 schreef Prosac het volgende:
Ach, het is in elk geval wel weer mooi dat we extra wedstrijdjes hebben.
Voor ons dan, want in de rest van NL lijken de PO's totaal niet te leven.
Jansquote:‘Onbegrijpelijk en onacceptabel. Ik ga dit jaar naar de woestijn op vakantie. Kan ik daar lekker in mijn eentje roepen, want de KNVB luistert toch niet."
Ben jij niet voor Utrecht dan, als Utrechtenaar?quote:
Hij heeft een grafhekel aan Utrecht, die Utrechtenaar.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:43 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Ben jij niet voor Utrecht dan, als Utrechtenaar?
quote:Kwetsuur aan hamstrings Lovre niet ernstig
Geschreven op maandag, 18 mei om 15:42
Goran Lovre is mogelijk inzetbaar in het vervolg van de play-offs. De blessure van de middenvelder van FC Groningen valt mee. De fitheid van de Serviër wordt de komende dagen nauwlettend in de gaten te houden, zo luidt de medische verklaring.
Lovre viel zaterdagavond in de uitwedstrijd tegen FC Utrecht (3-3) in de eerste helft uit met een, naar het zich liet aanzien, vervelende blessure aan de hamstrings. Er is inmiddels duidelijk dat de kwetsuur van de pupil van Ron Jans niet heel ernstig is.
FC Groningen wil verder met Lovre, maar de onderhandelingen verlopen stroef. Het contract van de middenvelder loopt af medio 2010. Lovre kwam in de zomer van 2006 over van Anderlecht en speelde tot dusver 95 competitieduels.
Dat komt van onze medische staf?quote:
Hij kan het natuurlijk nog altijd met een 17 jarig slettebakje van het hockeyteam doen.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:30 schreef Prosac het volgende:
Volgens mijn neef deed hij het met een 17 jarige dame uit zijn hockeyteam, maar zij is geen 17 dacht ik.
Gelukkig is ie er weer bij. Ik was niet onder de indruk van Meerdink, die verzond veel slechte passes.quote:
Hij is naar die wonderdokter geweest:quote:
quote:Kwetsuur Lovre lijkt mee te vallen
GRONINGEN - De blessure van FC Groningen-speler Goran Lovre lijkt mee te vallen.
De middenvelder moest zaterdag in de play-offwedstrijd tegen FC Utrecht met een hamstringblessure naar de kant. Trainer Ron Jans vreesde dat het seizoen voorbij was voor Lovre.
Maandag werd duidelijk dat de kwetsuur niet heel ernstig is.
Lovre is voor een behandeling speciaal naar Belgrado gevlogen. Daar heeft hij zich laten onderzoeken door een arts die hem eerder in het seizoen al van zijn knieproblemen verloste. Woensdag wordt Lovre op de training getest om te kijken of hij donderdag in actie kan komen.
RTVNOORD
quote:"Ik kreeg een sms-je van hem waarin stond: 'Ik ben weer fit'", vertelt Ron Jans. Woensdag is Goran terug op de training. Dan gaan we hem testen."
Dat is al de 2e keer...contract aanbieden.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij is naar die wonderdokter geweest:![]()
[..]
LOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!!quote:Op maandag 18 mei 2009 17:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij is naar die wonderdokter geweest:![]()
[..]
Lijkt me ook. Volgens mij kent Prosac de wetten van topsport niet helemaal.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:09 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij kan het natuurlijk nog altijd met een 17 jarig slettebakje van het hockeyteam doen.
Goed ideequote:Op maandag 18 mei 2009 17:45 schreef Prosac het volgende:
[..]
LOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt, huur die vrouw nou gewoon voor de komende 10 jaar.
Hehe nee die chagi is van Sankohhhhh.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:50 schreef Kerol het volgende:
Is die op 0.07 de vriendin van Berg? Wat een chagrijn![]()
Die van Holla![]()
Ja toch... Daar mag best in geinvesteerd worden.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:45 schreef Prosac het volgende:
[..]
Echt, huur die vrouw nou gewoon voor de komende 10 jaar.
quote:Welk stopt Berg bij FC Utrecht?
UTRECHT - In de buik van stadion Galgenwaard drong het tijdens de rust van FC Utrecht-FC Groningen ineens tot jonkie Vito Wormgoor door... Hij was van alle centrale verdedigers in de selectie moederziel alleen overgebleven.
Even daarvoor had Sander Keller (lies) aangegeven niet meer verder te kunnen, nadat voor Alje Schut (knie) al weken terug en voor Francis Dickoh (achillespees) vrijdag het licht op rood was gezet. En dus lagen de zorgen voor de verandering eens een keer niet voorin, maar twee linies terug.
Daar werd Wormgoor gedwongen door de situatie aan routinier Etienne Shew-Atjon gekoppeld. ,,Shewie is natuurlijk geen centraal verdediger, maar heeft het goed gedaan. Het is een prima mandekker. Veel samen gespeeld hebben we niet. Ja, soms bij Jong FC Utrecht. Maar dat is toch anders. We konden niet anders dan proberen zo goed mogelijk te communiceren.''
Zondagmorgen nog had de 20-jarige Leersummer een sms ontvangen. Afzender Alje Schut. De boodschap: 'Pak je kans, s6!' Dat bezorgde Wormgoor kippenvel en spirit. ,,Ik ben dit seizoen naar Utrecht gekomen om zoveel mogelijk te spelen. Als je er dan ineens in de play-offs moet staan en ook Sander nog eens afhaakt tijdens de wedstrijd, is dat best even gek. Maar ik heb wel altijd zoiets van 'kom maar op, ik vreet ze op'. Of het nou om Marcus Berg gaat of iemand anders.''
Het centrale hart kreeg na afloop sterk wisselende kritieken. En dat was logisch. Reageerde Keller bij de 1-1 niet alert genoeg toen Levchenko Berg inspeelde, bij de 2-2 had diezelfde Zweedse topschutter een zee van ruimte.
Wormgoor: ,,Maar ik vind wel dat we het goed hebben gedaan. Ook over mezelf ben ik tevreden, ik voelde me goed. Ik leverde een paar mooie lange ballen af. Verdedigend merk je wel dat Berg gewoon een enorm goede spits is, die perfect zijn momenten kiest. Die ruimte creëert hij ook dankzij zijn klasse.''
Daarmee is meteen ook de uitdaging van donderdag genoemd. Wie stopt Berg? Getracht wordt Sander Keller speelklaar te krijgen. Misschien is Dickoh op tijd fit, maar is hij voldoende zeker? Wordt het toch het duo van de tweede helft van zaterdag? Of komt er weer een variant met Van Dijk uit de hoge trainershoed?
Dat laatste lijkt niet logisch, gelet op het type spitsen dat Groningen heeft. Bovendien heerste en verdeelde de Utrechtse kapitein op het middenveld, de linie waarin hij met zijn ervaring ook op zijn geboortegrond in het Hoge Noorden van grote waarde kan zijn.
Ook voor Wormgoor, als direct betrokkene, is het afwachten. ,,Tegen Heracles begreep ik de variant met Gregoor. Om aanvallender te spelen. Maar teleurgesteld was ik als centrale man natuurlijk wel. Ik hou rekening met de basis en de bank, maar het zal duidelijk zijn wat ik liever wil. Want ik heb er onwijs zin in, er is nog niks verloren.''
AD
Ik had altijd een mooie spaansachtige schone in mijn hoofd bij Koen. Maar je hebt inderdaad gelijk. Filmpje nog eens bekeken en een foto gezocht.quote:Op maandag 18 mei 2009 19:50 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Koen had Fieke al bij Den Bosch hoor.
Mocht Utrecht verslagen worden (moet eerst maar eens gebeuren), dan zie ik liever NAC. Daar hebben we nog een appeltje mee te schillen..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:51 schreef MaxPower het volgende:
Misschien even relaxt een potje playoff meepakken tegen hopelijk Feyenoord. Lekker ontspannen voetbal kijken met een beker in de achterzak.
quote:Naam: Danny Post
Geboortedatum: 07-04-1989
Geboorteplaats: ()
Gewicht:
Club: HFC Haarlem
Positie: Middenvelder
Seizoen Club Wedstrijden Doelpunten Kaarten (gele/rode) Speelminuten
2008/2009 HFC Haarlem (Jupiler League) 14 0 1 / 0
quote:Eventueel beslissingsduel gratis voor bezoekers van donderdag
Mocht er in de eerste ronde van de play-offs een derde beslissende wedstrijd tegen FC Utrecht in Euroborg volgen, dan hebben bezoekers van het duel op Hemelvaartsdag komende zondag gratis toegang. Echter alleen indien het kaartje van donderdag wordt bewaard en kan worden getoond bij de stadioningang op zondag.
Er worden in dat geval op zondag 24 mei geen uitzonderingen gemaakt. Indien het kaartje van donderdag verloren is geraakt, in de wasmachine is gesneuveld, wordt vergeten of om welke andere reden dan ook niet kan worden overlegd, kan er op zondag geen toegang worden verleend. FC Groningen zal in geen enkel geval een duplicaat of ander soort kaart verstrekken.
Gelijkspelen
Een eventueel derde beslissingsduel met FC Utrecht vindt alleen plaats als beide ploegen donderdag gelijkspelen. Bij winst of verlies van een van de beide ploegen is er zondag geen derde wedstrijd in Euroborg. De verkoop voor het eerste duel van donderdag verloopt tot en met woensdag via internet, TicketBox en de Supportersbalie in Euroborg.
FC Groningen
quote:Mogelijkheid
“Aangezien er nog kaarten beschikbaar zijn voor de wedstrijd van aanstaande donderdag geeft dit de mensen die graag eens een wedstrijd willen bezoeken in Euroborg, maar daarvoor nog geen kans hebben gehad omdat onze thuiswedstrijden doorgaans zijn uitverkocht, een mooie mogelijkheid in het stadion aanwezig te zijn. Met het aangeschafte kaartje van donderdag kan bovendien gratis een eventuele derde beslissingswedstrijd worden bezocht. Meer informatie hierover vindt u op de homepage van deze website.”
“In het stadion zal donderdag opnieuw een voorprogramma worden afgewerkt. FC Groningen D2, onder leiding van ex-international Peter Hoekstra, speelt vanaf 12.35 uur een voorwedstrijd tegen FC Utrecht D2. Voor voetballiefhebbers een aanrader om eerder naar het stadion te komen. Het stadion gaat om 12.30 uur open.”
17.000 kaarten
“Voor het duel op Hemelvaartsdag zijn inmiddels ruim 17.000 kaarten verkocht. Dit betekent dat we nog een kleine vierduizend kaarten in verkoop hebben. Via de Supportersbalie in Euroborg bestaat vandaag (dinsdag – red.) en morgen (woensdag – red.), naast internet en TicketBox, een extra mogelijkheid een kaart aan te schaffen. De wedstrijd leeft ook bij veel scouts en oud-spelers van de club. Zo zal Mariano Bombarda donderdag in Euroborg te gast zijn. En hij is niet enige. Dat is mooi, want wij hechten aan een stevige band met ex-spelers van de club.”
“Mocht FC Groningen zich op Hemelvaartsdag ten koste van FC Utrecht plaatsen voor de finale van de play-offs, dan volgt volgende week donderdag (28 mei – red.) een uitwedstrijd tegen NAC Breda of Feyenoord. Op zondag 31 mei is dan de return in Euroborg. Informatie over de kaartverkoop voor die mogelijke duels
is in dat geval donderdagavond te vinden op deze website.”
Evalueren
“Er is al veel gezegd en geschreven over de play-offs. In juni zullen de clubs het systeem gaan evalueren. Het mag duidelijk zijn dat FC Groningen het bijzonder jammer zou vinden als de play-offs over boord gezet zouden worden. Wij zijn vanaf het eerste uur een voorstander geweest van dit systeem. Play-offwedstrijden brengen niet alleen spanning, sensatie en een mooie voetbalsfeer met zich mee, het zorgt er ook met name voor dat de Eredivisie een heel seizoen lang spannend blijft. Tot en met de laatste speeldag hebben de meeste ploegen nog iets om voor te strijden en dat komt de competitie ten goede.”
Nieuwsbrief
Even op de mannen van de FC stemmen natuurlijk.quote:Kies het Eredivisie-elftal van het seizoen 2008/09
Net als na afloop van elk seizoen biedt VI.nl de mogelijkheid je eigen elftal van het seizoen samen te stellen. Wij maakten een voorselectie op basis van de cijferwaarderingen die de spelers én trainers van onze redacteuren ontvingen in Voetbal International.
Opvallend is dat FC Groningen de meeste nominaties in de wacht sleepte. De ploeg van Ron Jans, die zelf ook gekozen kan worden tot beste coach, is met Luciano, Andreas Granqvist, Gibril Sankoh, Koen van de Laak, Danny Holla en Marcus Berg goed vertegenwoordigd. Kampioen AZ komt op hetzelfde aantal, maar Ragnar Klavan speelde de eerste helft van het seizoen bij Heracles Almelo.
Van de spelers die in de jaargang 2007/08 het Elftal van het Jaar haalden zijn slechts Edson Braafheid (FC Twente), Ibrahim Afellay (PSV) en Danijel Pranjic (SC Heerenveen) overgebleven. Gomes, Klaas-Jan Huntelaar en John Heitinga spelen inmiddels in het buitenland. Bruno Silva, Tim de Cler, Rasmus Lindgren, Karim El Ahmadi en Miralem Sulejmani maakten dit seizoen minder indruk dan vorig jaar.
Vrijdag om 12.00 uur sluiten de stemhokjes. We zullen kort daarna de uitslag presenteren.
VI
Allang een paar keer gedaanquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Even op de mannen van de FC stemmen natuurlijk.
Ik heb voor Afellay en Pranjic gekozen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:22 schreef MaxPower het volgende:
Zow, wel een paar zieke keuzes. Afellay of Schaars, Elia of Pranjic..
quote:
Oh fuck.. Ik wilde jou quoten..quote:
Ik juist voor Schaars en Eliaquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik heb voor Afellay en Pranjic gekozen.
Is dit niet gebaseerd op gemiddeldes?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:09 schreef Kerol het volgende:
Maar nu even zonder bril, waarom staat Sankoh erbij? Zo goed was hij ook weer niet dit seizoen..
Gebrek aan beter?
En VDLaak?![]()
quote:Supporters lopen warm voor FC Groningen Mobiel
GRONINGEN - FC Groningen heeft extra mensen ingehuurd om de aanvragen voor een abonnement op FC Groningen Mobiel af te handelen.
Met het FC Groningen-mobieltje kunnen supporters gratis met elkaar bellen en ze krijgen goal alerts per sms. Het initiatief is zo'n succes, dat de club de stroom klanten niet aan kan. Er is inmiddels een brief de deur uitgegaan, waarin excuses wordt aangeboden voor de latere levering van de simkaart.
RTVNOORD
Elia heeft veel potentie, maar in mijn ogen is Pranjic al een stuk verder.quote:
Ik vind dat we een contract met die dokter uit Belgrado moeten afsluiten. Iedere geblesseerde speler direct daarheen sturen.quote:Lovre en Van de Laak hersteld voor tweede play-offwedstrijd
GRONINGEN - FC Groningen kan donderdag in de Euroborg tegen
FC Utrecht gewoon beschikken over Goran Lovre en Koen van de Laak.
Beide middenvelders zijn fit voor de tweede play-offwedstrijd. Lovre is naar zijn thuisland Servië gegaan om te herstellen van een hamstringblessure. Een arts in Belgrado heeft hem al eerder succesvol geholpen. Van de Laak had last van zijn heup, maar ook hij is volledig genezen.Goran Lovre voelt zich goed...
Koen van de Laak is volledig hersteld...
RTVNOORD
0-2, als we dan toch optimistisch gaan doen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:12 schreef detulp050 het volgende:
Kan Pedersen niet met hem mee? En Andersson?
Heb goed gevoel over morgen, zou toch met 2-0, 3-0 moeten lukken.
* detulp050 is optimist
Ja toch.. Waarom niet?quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:12 schreef detulp050 het volgende:
Kan Pedersen niet met hem mee? En Andersson?
Ik hoop 9-4, na een 0-4 ruststand.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:17 schreef Grulez het volgende:
Ik denk 6-0.
quote:Jeugdig duo Rijsdijk en Post tekent bij FC Groningen
FC Groningen heeft voor het seizoen 2009/2010 twee jeugdige talenten vastgelegd. Jeffrey Rijsdijk (21) en Danny Post (20) komen over van respectievelijk Sparta Rotterdam en HFC Haarlem. Beide spelers tekenen in Euroborg een tweejarige verbintenis, waarbij Rijsdijk nog een optie heeft voor een extra seizoen.
De twee aanwinsten zijn middenvelders, die op meerdere posities in deze linie inzetbaar zijn. Post kwam dit seizoen tot veertien officiële wedstrijden in het eerste team van HFC Haarlem, dat uitkomt in de Jupiler League. Rijsdijk speelde afgelopen seizoen zijn wedstrijden bij Jong Sparta en maakte aan het einde van de competitie zijn debuut in de Eredivisie in de Rotterdamse hoofdmacht.
Rijsdijk en Post zullen bij de start van het nieuwe seizoen tijdens de voorbereiding meetrainen met de eerste selectie van trainer Ron Jans. In het verloop van de voorbereidingsperiode zullen de prestaties van beide spelers worden geëvalueerd en zal de technische staf beoordelen bij welk team zij daarna zullen aansluiten. Henk Veldmate, manager technische zaken bij FC Groningen, is benieuwd naar de ontwikkeling van beide spelers. “Wij denken dat het twee talentvolle jeugdige spelers zijn, die bij een goede ontwikkeling een vaste waarde zouden kunnen worden binnen de eerste selectie.”
Daarvoor geeft FC Groningen het duo echter tijd. “Wij willen ze bij de start van het nieuwe seizoen de kans geven om te laten zien wat ze kunnen”, licht Veldmate toe. “Dat doen we wel vaker met jonge jongens. Rijsdijk en Post zijn beide dynamische middenvelders met loopvermogen en diepgang in hun spel, waarbij Rijsdijk aanvallender is ingesteld dan Post. Wij hebben hen bewust aangetrokken omdat we zoek waren naar jonge talentvolle Nederlandse jongens. We hebben er vertrouwen in dat zij een toegevoegde aanvulling kunnen vormen binnen ons spelersbestand.”
FC Groningen
Ik vind ze al vrij oud voor een talent. Helemaal als je ziet dat ze op een lager niveau nog nauwelijks ervaring hebben.quote:
En daarna? Of is het meer om het niveau van het tweede op te halen en je weet nooit wat er gebeurt?quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:38 schreef Bullet-tooth het volgende:
Denk het ook, al zullen ze in de voorbereiding wel wat minuten mogen maken voor het eerste elftal.
Zo doet Groningen het al jaren, de jonge talenten de kans geven om minuten te maken in het eerste elftal tijdens de voorbereiding. Laten ze daar nou bijzondere dingen zien dan mogen ze ook daarna aansluiten bij het eerste elftal. Mocht het uiteindelijk allemaal net niks zijn dan gaan ze gewoon naar het Beloften elftal.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:40 schreef Grulez het volgende:
[..]
En daarna? Of is het meer om het niveau van het tweede op te halen en je weet nooit wat er gebeurt?
Hij heeft ook op 2 spelers na de meeste doelpunten gescoord!quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:21 schreef Runselpink het volgende:
Berg heeft op 2 spelers na, de meeste kaarten gehaald van de hele eredivisie!
quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij heeft ook op 2 spelers na de meeste doelpunten gescoord!
http://www.ad.nl/rotterda(...)lopt_op_de_deur.htmlquote:Rijsdijk klopt op de deur
Door MIKOS GOUKA
DORDRECHT - Jong Sparta won gisteren het bekerduel met 0-3 van Jong FC Dordrecht.
Middenvelder Jeffrey Rijsdijk is één van de opvallende spelers in het elftal van oefenmeester Geert Meijer.
De stap naar het keurkorps van Foeke Booy wordt kleiner, maar zijn eerste officiële speelminuten moet hij nog maken. Rotterdammer Rijsdijk trainde enkele keren mee met de eerste selectie, proefde aan het grote werk met een plek op de reservebank tegen ADO Den Haag en kreeg speelminuten in de oefenwedstrijd tegen Lokeren en droomt van debuteren zaterdag tegen PSV.
,,Nee, ik ben geen volwaardig lid van de A-selectie,’’ lachte de 20-jarige Rijsdijk ontspannen. ,,Ik mocht in de aanloop naar het competitieduel met ADO Den Haag tweemaal meetrainen en tijdens de wedstrijd moest ik warmlopen. Invallen zat er nog niet in. Helaas? Natuurlijk, ik wil graag debuteren in de eredivisie. Toen de trainer zei dat ik een warming up moest maken, spookte er van alles door mijn hoofd. Ik had even ‘lome benen’, maar ik had dolgraag speeltijd gepakt.’’
Dat gebeurde wel afgelopen week, toen Sparta tegen het Belgische Lokeren van coach Leekens oefende. Rijsdijk viel na de pauze in. ,,Daar was ik blij mee,’’ zegt hij. ,,Afgelopen seizoen debuteerde ik al tegen DOTO. Dat was de laatste wedstrijd van het seizoen en er waren veel spelers van Jong Sparta die mochten spelen. Dit was anders.’’
Rijsdijk voelt dat de stap naar het hoogste niveau van Nederland geen eenvoudige is. ,,Het tempo ligt hoog. Ja, hoger dan ik gewend ben bij Jong Sparta. Ik heb het gevoel dat ik kan aanpikken. Ik ben een middenvelder met veel diepgang. Daar ligt misschien een kans, want op ‘nummer tien’ heeft Sparta eigenlijk alleen Dissels, Rose en Slot. Maar ik heb geduld, ben blij dat ik in beeld ben en wil bij Jong Sparta laten zien dat ik er klaar voor ben.’’
De Rotterdammer werd door de Kasteelclub weggeplukt bij Alexandria ’66, waar eerder ook Nathan Rutjes en later Marvin van der Pluijm werden gescout. ,,Ik heb twee proefduels gespeeld in Jong Sparta. Toen vertelde Adri van Tiggelen dat ik welkom was. Na mijn eerste seizoen tekende ik een contract voor twee seizoenen. Dat loopt aan het einde van dit seizoen af.’’
Daarom is de tijd aangebroken om zijn neus aan het venster te drukken. Geert Meijer ziet kansen voor zijn pupil. ,,Jeffrey is een veelbelovende speler,’’ zegt hij. ,,Hij heeft potentie om de selectie van Foeke Booy te halen. Zijn sterke punt is zijn loopactie. Hij heeft veel diepte in zijn spel. Als hij leert om die acties met rendement af te ronden, kan hij de stap zetten. Daar heeft hij nog tijd voor nodig. Vanavond legde ik de lat voor hem hoger dan voor enkele andere jonge spelers die net aanhaken bij Jong Sparta. Als we slordig worden in ons spel, moet hij opstaan en het balbezit in de ploeg houden. Dat kan en moet beter.’’
Hij staat ook met Black Card Greg op de foto.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:56 schreef Grulez het volgende:
Van Danny Post niks kunnen vinden, maar wel zn hyves![]()
http://dpostinho.hyves.nl/?ref=sr
Topperrrrrrrrquote:Op woensdag 20 mei 2009 19:27 schreef TvhN het volgende:
[..]
Hij staat ook met Black Card Greg op de foto.
quote:Tom Hiariej in selectie Nederlands beloftenelftal
GRONINGEN - Verdediger Tom Hiariej van FC Groningen is geselecteerd voor het Nederlands beloftenelftal.
Het team van coach Hans Schrijver neemt van 1 tot en met 13 juni deel aan het sterk bezette toernooi in Toulon.
Oranje ontmoet in de groepsfase Argentinië, Egypte en de Verenigde Arabische Emiraten.
RTVNOORD
Geen Skouboquote:Utrecht zonder Dickoh, Keller en Skoubo naar Groningen
20/05/2009 21:59
FC Utrecht moet het donderdag op bezoek bij FC Groningen stellen zonder Francis Dickoh, Sander Keller (foto) en Morten Skoubo. Zonder het geblesseerde drietal moet de ploeg van trainer Ton du Chatinier proberen de volgende ronde van de play-offs te bereiken.
Dickoh kampt met een achillespeesblessure en miste ook al de eerste wedstrijd tegen Groningen, die in 3-3 eindigde. Keller en Skoubo waren er afgelopen zaterdag nog wel bij. Skoubo was met een doelpunt en een assist zelfs erg belangrijk voor de Utrechters.
Du Chatinier kan bij het maken van zijn opstelling ook geen beroep doen op Michel Vorm, Ali Boussaboun, Simon Cziommer en Alje Schut. Loïc Loval keert terug van een schorsing.
Donderdag in De Euroborg is de eventuele winnaar van de tweede wedstrijd zeker van een finaleplaats in de play-offs om Europees voetbal. Bij opnieuw een gelijkspel wordt een derde en beslissende wedstrijd gespeeld.
Wat zal ik hier nou eens op zeggenquote:Op woensdag 20 mei 2009 22:33 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
Een keer goed gespeeld nu is iedereen al weer bang voor skoubo
Dat we gaan winnen morgenquote:
quote:Ron Jans rekent niet meer op Pedersen
Ron Jans gaat er niet meer vanuit dat Nicklas Pedersen dit seizoen nog voor FC Groningenin actie komt. De Deense aanvaller traint weliswaar met de A-selectie mee, maar is nog steeds niet pijnvrij. "Nicklas voelt bij het schieten als hij de bal wil krullen pijn aan zijn heup. Het ziet ernaar uit dat hij zich maar beter op volgend seizoen kan richten", zegt de trainer van FC Groningen.
Gezinsbode
quote:Jeroen Veldmate kiest uit drie clubs
Jeroen Veldmate beslist volgende week waar hij komend seizoen op huurbasis gaat spelen. De 20-jarige verdediger van FC Groningen, die onlangs zijn contract bij de club tot juli 2012 verlengde, gaat kiezen tussen RBC Roosendaal, Helmond Sport en Cambuur Leeuwarden. "De keus is niet helemaal aan mij, want de clubs moeten er ook nog uit zien te komen", aldus Veldmate.
De Graafschap was ook geïnteresseerd in de jongste zoon van technisch manager Henk Veldmate, maar is voor het linksbenige talent geen optie. "Bij die club speelt aanvoerder Joost Volmer op mijn plaats en hij gaat nog een jaar door. Dat betekent dat ik in Doetinchem waarschijnlijk niet veel aan spelen toekom."
Gezinsbode
Plus dat bij die andere twee clubs tijdens wedstrijden geen hol te beleven valt. Cambuur leeft tegenwoordig, ook niet geheel onbelangrijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:53 schreef Runselpink het volgende:
Hij moet naar Cambuur
dan speelt ie tenminste in de top van de JL.
Fit is het een aanwinst voor iedere eredivisieclub.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:33 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
Skoubo speelt de laatste tijd wel goed, niet alleen de thuiswedstrijd tegen Groningen. Als hij fit is en blijft (en dat laatste blijkt heeeeeel erg moeilijk...), dan is Skoubo gewoon een goede spitsquote:Op woensdag 20 mei 2009 22:33 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
Wat dat betreft is FCG het min of meer aan haar stand verplicht om te winnen vandaag. Maar goed, dat waren ze wel vakerquote:Op donderdag 21 mei 2009 11:50 schreef Eilanden het volgende:
Ben benieuwd naar vanmiddag .. ben bang dat FCU toch net iets teveel spelers mist om het FCG echt lastig te gaan maken...
Idd. Bij FM doe ik dat ook. Gewoon een goedkope jonge speler halen om de selectie breed te houden, die zich misschien kan ontwikkelen, niet zeurt en ook zo te dumpen is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:58 schreef Prosac het volgende:
Het verhaal lezende van MM, lijkt Rijsdijk mij een beetje een backup voor Koen.
quote:Productieve Berg vestigt Gronings clubrecord
Marcus Berg mag zich de productiefste buitenlander van FC Groningen in één seizoen noemen. De aanvaller van de noordelijke club voerde donderdag in het play-offduel met FC Utrecht (4-0) zijn seizoenstotaal op naar 26 doelpunten. Afgelopen zaterdag had de Zweeds international tegen de Domstedelingen reeds drie keer gescoord.
Het oude record stond op naam van de Argentijnse aanvaller Mariano Bombarda die in het seizoen 1995/96 24 keer in alle competities het net wist te vinden. Berg had dit seizoen 36 duels voor zijn 26 doelpunten nodig, Bombarda vijf wedstrijden meer.
Berg maakte tot dusverre zeventien doelpunten in het reguliere Eredivisieseizoen, vier in de strijd om de KNVB-beker en dus vijf in de play-offs voor een Europa League-ticket. De voormalig speler van IFK Göteborg scoorde namens FC Groningen in totaal acht keer in de play-offs, waarvan nota bene zeven keer tegen FC Utrecht.
Het recordaantal doelpunten in een seizoen blijft voorloopig nog op naam van Peter Houtman staan. De oud-aanvaller was in het seizoen 1977/78 31 keer trefzeker in de Eerste Divisie. Daarna volgen Martin Drent (29, 1999/00), wijlen Ab Gritter (26, 1974/75), Berg (26, 2008/09) en opnieuw Houtman (25, 1985/86) op de ranglijst.
...alleen is die te soft voor de échte top denk ikquote:Op donderdag 21 mei 2009 14:27 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende: met een nog veel leukere trainer.
quote:'AZ trekt buidel voor Marcus Berg'
AZ zit op de eerste rij voor FC Groningen-spits Marcus Berg. De nieuwbakken landskampioen is bereid veel geld neer te tellen voor de Zweed, zo meldt NOS Langs de Lijn.
Mogelijk bereiden de Alkmaarders zich voor op een vertrek van de topscorer van de Eredivisie, Mounir El Hamdaoui. De Marokkaan wordt al maanden in verband gebracht met andere clubs.
Berg heeft er bijna twee seizoenen opzitten in de Euroborg. De aanvaller kwam tot 56 competitieduels, waarin hij 32 keer het net liet bollen. Voor hij in Groningen belandde kwam hij in zijn vaderland uit voor IFK Göteborg.
Ook zondagmiddag deed de Zweeds international weer van zich spreken. In het play-offduel met FC Utrecht (4-0) trof hij twee keer doel.
VP
quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:58 schreef Prosac het volgende:
Lol.. Kom ik bij het verlaten van het home cziommer tegen met een gigantische smile op zijn gezicht.
Als Sulejmani al 16 Miljoen is...dan is Berg zeker meer dan 20 Miljoen waard!quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:03 schreef Gruning3r het volgende:
Als Twente 14 miljoen voor Arnautović kunnen krijgen moet Groningen minimaal 15 miljoen +15% doorverkoop krijgen
quote:Lovre: ‘Ik heb nog gesprint in het park’
FC Groningen bereikte op Hemelvaartsdag op overtuigende wijze de finale van de play-offs. Tegenstander FC Utrecht werd met 4-0 verslagen door ondermeer twee doelpunten van Marcus Berg. Invaller Tim Matavz en Goran Lovre scoorden beide één maal.
En dus was de sfeer na afloop van het treffen met Utrecht uitstekend. Tim Matavz maakte in de tweede helft zijn derde goal (de vierde in de wedstrijd) van het seizoen in zes invalbeurten en lijkt een ware supersub te worden. “Het is heerlijk om te scoren, maar belangrijker vind ik dat we een goede wedstrijd speelden,” lacht de jonge spits.
Emoties
FC Groningen stond er over het gehele veld kort op en voorin liepen de combinaties prima. Goran Lovre scoorde na een half uur spelen de belangrijke 2-0 en deed daarmee min of meer het duel op slot. “Het was inderdaad een belangrijk moment en er kwamen veel emoties los bij dat doelpunt,” aldus Lovre. De Serviër viel afgelopen zaterdag uit met een hamstringblessure, maar behandelingen door dokter Kovacevic in Belgrado hielpen de middenvelder weer snel op de been. Lovre werd eerder dit seizoen op wonderbaarlijke wijze door Kovacevic opgelapt.
Gesprint
“Tijdens de laatste training voelde mijn hamstring nog wat stijf,” vertelt Lovre. “Ik heb toen de dokter gebeld over wat ik moest doen. Die zei dat ik moest sprinten in het park. Zij heeft mij eerder geholpen met mijn knie en ik vertrouw haar voor honderd procent. Ik heb dus ’s avonds nog gesprint in het park.”
De Serviër was dan ook erg blij zijn bijdrage te kunnen leveren aan het elftal en kijkt vol vertrouwen naar de finale van de play-offs tegen NAC Breda. “NAC Breda heeft een ervaren ploeg. Het gaan moeilijke en spannende wedstrijden worden. Toch heb ik veel vertrouwen. Zeker omdat we het thuisvoordeel hebben, dus als er eventueel een derde wedstrijd komt, spelen we thuis voor eigen publiek.”
FC Groningen
quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:45 schreef The_Verve het volgende:
Jammer dat Luciano die strafschop niet nam...
quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:45 schreef The_Verve het volgende:
Jammer dat Luciano die strafschop niet nam...
quote:Neeeeeeeeeeee! Veel te slecht voor AZ!!!!!! Als vervanger moeten ze Bojan Krkic van Barca huren!!
Hoezo hoog in de bol?quote:Prutser!!!!
Gewoon alexander pato halen van milan
Je ziet nu ook dat als de ploeg weer een beetje gaat voetballen en Berg wat meer bruikbare ballen krijgt hoe belangrijk en dodelijk hij dan is. Die stift was gewoon van grote schoonheid. Maar ook voetballend prima, hij had een mooie loopactie waarna hij een perfecte assist op Garcia gaf, laatst genoemde faalde alleen in de afwerking.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:50 schreef The_Verve het volgende:
De klasse van Berg is nauwelijks te missen door iemand die de Eredivisie een beetje volgt. Overigens zie ik hem liever naar het buitenland vertrekken dan naar AZ...
Ik ook. Thuis spelen ze in balbezit erg opportunistisch en direct, iets waarmee Groningen moeite mee kan krijgen. Uit is het veel voorzichtiger en moet je oppassen voor snelle spelers als Lurling en Amoah. We zijn er nog lang niet, en eerlijk gezegd ben ik bang dat we het net niet gaan redden.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:51 schreef Prosac het volgende:
Ik had eerlijk gezegd liever Feyenoord gehad dan NAC. NAC is zo'n vervelende achteroverhang counter ploeg..
Ik vind Svejdik opbouwend eigenlijk maar matig. Telkens maar weer die te zwakke inspeelpass waardoor de andere speler niet open kan draaien maar noodgedwongen weer terug moet...quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:01 schreef Kerol het volgende:
Volgens mij zit er gewoon meer voetbal in de ploeg zonder Sankoh, hij rost die bal alleen maar naar voren waar Svejdik vaak voor de voetballende oplossing kiest.
Inderdaad, geef mij Sankoh maar.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:47 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Ik vind Svejdik opbouwend eigenlijk maar matig. Telkens maar weer die te zwakke inspeelpass waardoor de andere speler niet open kan draaien maar noodgedwongen weer terug moet...
quote:Berg mogelijke opvolger Dembélé
ALKMAAR - AZ ziet in FC Groningen-aanvaller Marcus Berg (22) de ideale opvolger van Moussa Dembélé, die door diverse Italiaanse clubs wordt begeerd. De Alkmaarders informeerden bij de Zweed of hij een overgang naar het DSB-stadion zag zitten. Berg staat ook in de belangstelling van Engelse clubs en heeft nog niet bepaald waar zijn voorkeur naar uitgaat.
Volgens Luca Pellizon is Moussa Dembélé dicht bij een overgang naar Fiorentina. "Er valt weinig meer te overbruggen tussen AZ en die club. Ik denk dat alles snel geregeld kan zijn." Pellizon werkt in dit geval samen met Patrick Vervoort, de ex-RKC'er die als officiële zaakwaarnemer door het leven gaat van de Belgische international. Vervoort trapt ietwat op de rem. "Er is weliswaar interesse van Fiorentina, maar het is nog niet zover als wordt gesteld. Er is meer interesse van Italiaanse clubs." Dat betreft onder andere AC Milan, Juventus en Genoa.
Telegraaf
De (thuis)wedstrijd is op zondag hoor... Alleen een eventuele derde wedstrijd zit in de weg.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:13 schreef Kerol het volgende:
Kunnen ze trouwens die wedstrijd niet naar zondag verplaatsen nuZit Groningen ook niet met die internationals op 3 juni!
quote:FC Groningen: "AZ gaf belletje over Berg"
Marcus Berg is bij AZ in beeld om een mogelijk vertrek van Moussa Dembele op te vangen. De aanvaller van FC Groningen was dit seizoen goed voor zeventien competitiegoals. In de play-offs om deelname aan de Europa League staat zijn teller na twee duels al op vijf doelpunten.
"AZ heeft eind vorige week telefonisch contact met ons opgenomen", geeft manager technische zaken Henk Veldmate van FC Groningen toe aan FCUpdate.nl. "Ze hebben toen hun interesse voor Marcus kenbaar gemaakt. AZ zou op dat gesprek terugkomen, maar tot op heden hebben we niets meer vernomen."
De 22-jarige Berg heeft bij FC Groningen nog een contract tot medio 2011. De club uit de Martinistad nam de trefzekere Zweed in de zomer van 2007 voor 3,2 miljoen euro over van IFK Göteborg. AZ ziet Berg als potentiële vervanger voor Moussa Dembele, die in de belangstelling staat van diverse Italiaanse clubs.
fcupdate
Groningen heeft 25% meer punten behaald dan NAC .. en ik heb liever groningen in de EL dan NAC . Groningen heeft veel meer recht op toegang alleen om het feit dat zij in de competitie met een straatlengte voor op NAC zijn geindigd.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:19 schreef joers1 het volgende:
recht hebben op????? als je je tegenstander verslaat, ben je per definitie beter.....en als NAC wint, hebben ZIJ er recht op. Mij maakt het niet uit. Ik vind NAC ook erg leuk spelen de laatste tijd.
Groningen heeft een erg wisselvallig seizoen gehad, NAC ook....het maakt mij vrij weinig uit wie er een ticketr verdient
Maar dan nog:..."recht hebben op" is iets wat in de voetballerij nooit telt. NAC heeft een mooi bekerseizoen gespeeld....Groningen niet echt. Kijk, dat zegt allemaal niet zoveel.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Groningen heeft 25% meer punten behaald dan NAC .. en ik heb liever groningen in de EL dan NAC . Groningen heeft veel meer recht op toegang alleen om het feit dat zij in de competitie met een straatlengte voor op NAC zijn geindigd.
quote:Marcus Berg weet niets van transfer naar AZ
GRONINGEN - Marcus Berg zegt niets te weten van een eventuele overgang van hem van de FC naar landskampioen AZ.
Hij zou in Alkmaar de opvolger moeten worden van Moussa Dembele, die in de belangstelling staat van een aantal clubs in Italië.
De topscorer van FC Groningen heeft zichzelf de afgelopen wedstrijden aardig in de kijker gespeeld. Hij scoorde in de eerste ronde van de play-offs tegen FC Utrecht in twee wedstrijden vijf keer.
De geruchten over een transfer zijn hardnekkig. Berg doet echter alsof zijn neus bloedt en laat vooralsnog niets los. De Zweedse spits zegt nog niet verder te willen kijken en wil eerst met FC Groningen Europees voetbal halen.Marcus Berg...
Enkele reacties...
RTVNOORD
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:31 schreef joers1 het volgende:
[..]
Maar let's face it: zowel Groningen als NAC hebben Europees totaal niets in te brengen (trouwens geen enkele Ned. club buiten AZ). Zo eerlijk moeten we gewoon zijn. Al is het natuurlijk voor elke voetballer en elke club hartstikke geweldig om Europees te mogen (mee)spelen.
Mocht je willen, 15 miljoen voor zo'n middelmatige spits die even tegen Utrecht een hoogtepuntje kende dit seizoen is natuurlijk complete onzin.quote:
Eensch. 41 goals in 61 wedstrijden stelt niks voor.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:21 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Mocht je willen, 15 miljoen voor zo'n middelmatige spits die even tegen Utrecht een hoogtepuntje kende dit seizoen is natuurlijk complete onzin.
Ja, de helft pingels, en de andere helft intikkertjes. Maar maakt niet uit hoor.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:29 schreef Prosac het volgende:
[..]
Eensch. 41 goals in 61 wedstrijden stelt niks voor.
Oh ja, je mag een spits niet afrekenen op intikkers, daar zijn de verdedigers natuurlijk al voorquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:32 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ja, de helft pingels, en de andere helft intikkertjes. Maar maakt niet uit hoor.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:32 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Ja, de helft pingels, en de andere helft intikkertjes. Maar maakt niet uit hoor.
Nee, een spits moet na een weergaloze actie waarbij hij 2 man uitkapt of uitspeelt scoren met een lobje over de keeper of deze nog uitspelen en dan de bal stilleggen voor de lijn, opwippen en inkoppen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:48 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Een spits is toch juist voor de intikkers, de doelpunten, of doe ik nou dom?
quote:Ungarischer Innenverteidiger für Sturm?
Gänzlich unbekannt ist dem Sportdirektor Abwehrspieler Gábor Horváth vom ungarischen Erstligisten FC Féhérvár. Das ungarischen Sport-Portal sportandmedia.com hatte von einem möglichen Transfers des 23-jährigen Innenverteidigers zu Sturm Graz berichtet. Neben den Grazern sollen sich auch Malmö FF (Schweden) und der FC Groningen (Holland) für Horváth interesseren, der im letzten Sommer ein Probetraining beim Premier League-Klub Fulham absolviert hatte. “Mir sagt dieser Spieler überhaupt nichts”, versicherte Kreuzer glaubhaft.
sturm12.at
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:55 schreef Kerol het volgende:
Schijnt dat Groningen achter een Hongaarse verdediger aanzit, ene Horváth die speelt bij FC Féhérvár
[..]
Inderdaad, niet te serieus nemen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 04:06 schreef Ungeheuer het volgende:
de_kromme is vermakelijk zolang het in je straatje past. Anders gewoon schouders ophalen en verder lezen.
Zou mooi zijnquote:Amoah onzeker voor eerste duel met Groningen
Het is hoogst onzeker of Matthew Amoah in actie komt voor NAC Breda, in het eerste duel tegen FC Groningen in de play-offs. De spits kampt met een liesblessure.
Amoah liep de kwetsuur op in het uitduel met Feyenoord jongstleden donderdag. Hij moest daardoor vroegtijdig naar de kant. Pas later kan de medische staf bepalen of de Ghanees donderdag inzetbaar is.
Donny Gorter zal waarschijnlijk wel opgelapt zijn voor het eerste treffen met Groningen. De jonge middenvelder moest tegen Feyenoord ook met een blessure naar de kant, maar hij lijkt snel weer van de partij te kunnen zijn, meldt BN/DeStem.
Is een Duitse bron de enige bron? Lijkt me sterk als 't dan waarheid is.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:55 schreef Kerol het volgende:
Schijnt dat Groningen achter een Hongaarse verdediger aanzit, ene Horváth die speelt bij FC Féhérvár
[..]
quote:'Engelse interesse voor Berg, AZ gaat voor Gent's Ruiz'
Nadat eerder bekend werd dat landskampioen AZ interesse heeft in FC Groningen-aanvaller Marcus Berg, heeft nu ook het Engelse Everton zich gemengd in de strijd om de drievoudig Zweeds-international. De Engelse editie van goal.com meldt zondag dat ook de club uit Liverpool haar pijlen gericht heeft op de aanvaller van de Trots van het Noorden. Ook Tottenham Hotspur heeft de trefzekere aanvaller op haar lijstje gezet, waardoor het lastig lijkt voor de Groningers om haar sterspeler te behouden, die nog een contract heeft tot medio 2011.
AZ lijkt door de buitenlandse interesse haar interesse te verleggen naar de Costa Ricaan Bryan Ruiz. De aanvaller van AA Gent word al langere tijd in de gaten gehouden door scouts van de Alkmaarse formatie, maar door de toenemende interesse voor de goalgetters Moussa Dembélé en Mounir El-Hamdaoui lijkt de ploeg snel tot handelen te willen overgaan.
soccernews.nl
Aldusquote:'Groningen informeerde naar Gijs Luirink'
FC Groningen informeerde bij AZ naar Gijs Luirink. Dit meld een anonieme bron binnen de Groningse voetbalclub, naar aanleiding van de uitspraken van technisch directeur Marcel Brands van AZ, over het feit dat niet zij, maar FC Groningen contact op nam met de huidige landskampioen. Hans Nijland, algemeen directeur bij de Trots van het Noorden, beweerde onlangs nog dat AZ contact op nam met de Groningers om te informeren naar clubtopscorer Marcus Berg. Brands reageerde daarop door te stellen dat het juist de club van Nijland was, die het een en ander wilde weten over een speler die momenteel op de loonlijst staat bij AZ.
De anonieme bron binnen de Groningse formatie, werkzaam bij de afdeling media, beweert nu echter dat de Groningers informeerden naar Gijs Luirink. De geboren Amsterdammer stond in het verleden al eerder onder contract bij de club van trainer Ron Jans, maar speelde zich op basis van zijn vertoonde spel in de kijker van AZ alwaar hij sinds seizoen 2006/07 onder contract staat. Luirink, geteisterd door blessureleed, kwam de laatste twee seizoen echter niet tot een optreden in de Alkmaarse hoofdmacht.
Dit bericht is gebaseerd op bronnen waarvan niet kan worden bepaald of ze betrouwbaar zijn. Soccernews wil u het nieuwtje echter niet onthouden. Lees en bediscussieer het bericht met plezier, maar neem het nieuws wel met een korreltje zout.
Bron is opnieuw Soccernews ..quote:Berg: "AZ geen stap voorruit, Ajax wel"
FC Groningen zal serieus rekening moeten houden met een vertrek van Marcus Berg. De Zweed staat in serieuze belangstelling van de Nederlandse top en ook het buitenland lonkt naar de diensten van de spits. Berg is bezig aan zijn tweede seizoen bij Grunn, maar lijkt komende zomer ergens aan de bak te willen gaan.
De landskampioen lijkt echter geen serieuze optie voor de international. Volgens Berg is AZ geen stap voorruit: "Het enige wat ze daar hebben is een dure suikeroom, maar daar laat ik me niet door verleiden. Ajax is een ander verhaal", vertelt Berg. "Ajax is enorm, zeker voor buitenlanders. Alleen voor deze club binnen Nederland zou ik willen nadenken over een vertrek. Ik heb geen clausule in mijn contract, dus ze hebben aardig vrij spel. Maar even zonder gekheid, ik ben helemaal niet met een vertrek bezig. Ik ben gelukkig bij FC Groningen en ben op de goede weg."
De aanvaller heeft zich dit seizoen in de kijker gespeeld nadat hij in 25 wedstrijden tot vijftien doelpunten wist te komen. Ook in de play-offs mag de Zweed niet klagen, zijn teller staat na twee wedstrijden al op vijf.
bron: FCUpdate.nlquote:Te gek voor woorden
Nijland ziet online wedkantoren graag aanschuiven
FC Groningen, momenteel uitkomend in de finale van de play-offs in de Eredivisie, is zo'n club waar Unibet met open armen wordt ontvangen. "In Nederland zou voor online wedkantoren ook de mogelijkheid moeten bestaan tot shirtsponsoring. Daar ben ik heel duidelijk in", zegt Hans Nijland, algemeen directeur van FC Groningen. "In de Spaanse en Engelse competitie is dat de normaalste zaak van de wereld. Het is te gek voor woorden dat dit in Nederland niet kan. Hier heeft de Sponsor Bingo Loterij, als partner van de Eredivisie, vooralsnog het alleenrecht."
Nijland verwacht dat de huidige regelgeving binnen enkele jaren zal worden aangepast. "De Nederlandse overheid kan de markt niet gesloten houden. Clubs lopen op deze manier inkomsten mis. Een uiting van Unibet zou bovendien prima staan op het shirt van FC Groningen, dat eveneens groen en wit als vaste kleurencombinatie heeft", knipoogt de algemeen directeur. "Maar ook andere online wedkantoren zijn van harte welkom bij onze club. Ik hoorde dat Bwin voor 15 miljoen euro op het shirt van Real Madrid staat. Als ze ons de helft van dat bedrag bieden, nodig ik ze onmiddellijk uit voor een kop koffie."
Overigens waagt Nijland via de website van Unibet regelmatig zelf een gokje op een wedstrijd. "Maar dat ik werkzaam ben bij een club uit de Eredivisie is bij het afsluiten van weddenschappen geen garantie voor succes", haast hij zich te zeggen. "De laatste keer had ik alles fout. Ik had onder meer ingezet op een overwinning voor Feyenoord", lacht Nijland, die de Rotterdammers in de eigen Kuip op Hemelvaartsdag hard onderuit zag gaan tegen NAC Breda (0-4).
Nijland heeft natuurlijk groot gelijk.quote:
Nee, dat is o.a. het probleem lijkt me. Die kantoren zijn gevestigd op Malta, Gibraltar en dergelijke belastingparadijzen. Daar ziet de staat geen cent van.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:59 schreef Prosac het volgende:
Voor de belasting is het ook alleen maar beter als je kantoren als Unibet en Bet and Win toe gaat laten.
Nou ja, Meerdink?quote:
quote:Wegereef en Vink fluiten finale play-offs
FC Groningen en NAC Breda krijgen in de finale van de play-offs te maken met Jan Wegereef en Pieter Vink. Eerstgenoemde zal donderdag de leiding hebben, terwijl Vink vervolgens de return op zondag zal fluiten. Dat maakt de KNVB op haar website bekend. Groningen en NAC mogen uit gaan maken wie er beslag legt op het laatste Europese ticket. De ploeg van Ron Jans bleek over twee duels te sterk te zijn voor FC Utrecht, terwijl NAC Feyenoord van zich afschudde.
Donderdag 28 mei staat het eerste duel op het programma. In Breda geeft Wegereef om 20.00 uur het eerste fluitsignaal. De return wordt zondag 31 mei gespeeld, om 12.30 uur. Vink leidt de clash in Groningen. Mocht er een derde duel nodig zijn, dan zal deze woensdagavond gespeeld worden.
quote:Eventueel beslissingsduel op dinsdag
Een eventuele derde wedstrijd tussen FC Groningen en NAC Breda zal in Euroborg worden gespeeld op dinsdag 2 juni om 20.00 uur.
Als beide ploegen op donderdag 28 mei (Breda, 20.00 uur) en zondag 31 mei (Euroborg, 12.30 uur) elk een keer winnen of beide keren tegen elkaar gelijkspelen, is een derde duel noodzakelijk om te bepalen welke club zich plaatst voor Europees voetbal.
FC Groningen
Berg > Engelandquote:Op maandag 25 mei 2009 13:09 schreef Prosac het volgende:
Een bekende van mij werkt voor het dagblad en die kwam met de mededeling dat hij uit uiterst betrouwbare bron had dat er concrete interesse is voor en gevraagd is naar Berg, Granqvist, Holla en Meerdink..
maar dat zal niemand meer verbazen.
quote:Nicklas Pedersen terug naar Denemarken
GRONINGEN - Nicklas Pedersen komt dit seizoen niet meer in actie voor FC Groningen.
De aanvaller is niet voldoende hersteld van een liesblessure. Hij keert deze week terug naar zijn thuisland Denemarken om volledig te herstellen.
Pedersen kwam sinds zijn komst in de winterstop nog nauwelijks in actie vanwege een aantal blessures. Ruim voordat Groningen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen begint, wordt hij terug verwacht. De ploeg van Ron Jans hervat op 22 juni de training.
Hij blijft gewoon netjes en toont respect naar FC Groningen.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:48 schreef Gruning3r het volgende:
Berg bevestigd interesse maar hij wil geen clubs zeggen.
Ghaha, wat zou jij doenquote:Op maandag 25 mei 2009 18:48 schreef Gruning3r het volgende:
Berg bevestigd interesse maar hij wil geen clubs zeggen.
quote:
quote:'Helmond Sport praat met Groningen over Veldmate'
Helmond Sport is met FC Groningen in gesprek over het huren van Jeroen Veldmate. Dat meldt De Telegraaf. BV Veendam, SC Cambuur-Leeuwarden en De Graafschap hebben eveneens interesse. De twintigjarige verdediger verlengde onlangs zijn contract met drie seizoenen en mag elders ervaring op gaan doen. Een verhuurperiode bij een andere club is gewenst om hem wekelijks te kunnen laten spelen. Veldmate speelde in totaal zeven duels voor FC Groningen, waarvan drie het voorbije seizoen. In geen van deze wedstrijden had de Groninger een basisplaats.
Helmond Sport heeft overigens volgens de dinsdageditie van de ochtendkrant tevens gesproken met Mohammed Allach, vertrekkende technisch manager van FC Twente, en Gerald van den Belt, algemeen directeur van FC Zwolle. Beiden zijn kandidaat om de naar VVV-Venlo vertrokken directeur Mario Captein op te volgen.
quote:Berg en Granqvist ook aanwezig bij derde wedstrijd
Mocht er een derde duel aan te pas moeten komen om de winnaar van het laatste Europa League ticket aan te wijzen dan doen de Zweedse toppers van FC Groningen “gewoon” mee. De KNVB heeft het eventuele derde duel vervroegd van 3 naar 2 juni. Op 3 juni zouden Marcus Berg en Andreas Granqvist niet inzetbaar zijn vanwege interlandverplichtingen, dat is nu dus door de verschuiving voorkomen.
quote:Jeroen Veldmate naar Helmond Sport
GRONINGEN - FC Groningen-speler Jeroen Veldmate speelt volgend seizoen voor Helmond Sport. De verdediger wordt voor één jaar verhuurd.
Meerdere clubs, waaronder Cambuur Leeuwarden, RBC Roosendaal en BV Veendam, waren geïnteresseerd in Veldmate, maar aan de gesprekken met Helmond Sport hield de verdediger het beste gevoel over.
FC Groningen moet met de eerstedivisionist nog wel overeenstemming bereiken over de huursom. De club verwacht dat dit geen probleem zal zijn.
RTVNOORD
Waarom dan? Ik denk dat ie meer kan leren onder Menzo, bij Cambuur. Ze spelen volgend jaar immers toch in de eredivisiequote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:28 schreef Bullet-tooth het volgende:
Vind het wel een goede keus, hopelijk kan hij daar wat goede dingen laten zien.
Volgens mij is het juist beter dat hij nu gewoon elke week in de basis speelt in de JL dan in de ED. In de ED moet je meteen vechten tegen degradatie en heb het elke week gewoon zeer moeilijk en dan is de kans ook groter dat Menzo kiest voor de centrale verdedigers die er nu staan omdat die veel meer ervaring hebben.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:36 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Waarom dan? Ik denk dat ie meer kan leren onder Menzo, bij Cambuur. Ze spelen volgend jaar immers toch in de eredivisie
quote:FC Groningen staat Ajilore, De Roover en Matavz niet af
26/05/2009 21:54
Oluwafemi Ajilore, Sepp De Roover en Tim Matavz mogen van FC Groningen niet in actie komen voor hun land. De ploeg is nog actief in de finale van de play-offs en staat het drietal niet af.
'Ons is om de vrijgave gevraagd van Ajilore, De Roover en Matavz', aldus algemeen directeur Hans Nijland (foto) op de website van FC Groningen. 'Maar zowel Nigeria, België als Slovenië spelen oefenwedstrijden die niet op de vooraf vastgestelde internationale speelkalender zijn gemeld en wij hebben de betreffende voetbalbonden laten weten dat wij de spelers in Groningen houden.'
De club staat meteen na de finale van de play-offs, waarin het uitkomt tegen NAC Breda, wel internationals af voor officiële interlands. 'Hoewel een eventueel beslissingsduel snel volgt op de wedstrijd van zondag, zijn wij tevreden met het besluit van de KNVB om de wedstrijd op dinsdag 2 juni te laten spelen. In dat geval kunnen wij namelijk beschikken over een aantal internationals, die zich direct na de wedstrijd dienen te melden bij hun nationale teams.'
'Marcus Berg, Andreas Granqvist en Fredrik Stenman zitten in de voorlopige selectie van Zweden, Evgeniy Levchenko is opgeroepen voor twee WK-kwalificatieduels van Oekraïne en Tom Hiariej moet zich vervoegen bij het Nederlands Beloftenelftal dat deelneemt aan het vermaarde internationale jeugdtoernooi van Toulon.'
VI
quote:Lagerbäck haalt vier 'Nederlanders' bij Zweedse selectie
26/05/2009 22:34
Lars Lagerbäck heeft vier spelers geselecteerd die in de Eredivisie actief zijn. Marcus Berg, Viktor Elm, Andreas Granqvist en Andreas Isaksson werden opgeroepen door de bondscoach van Zweden.
Zweden speelt komende maand twee thuiswedstrijden in de WK-kwalificatiereeks, op 6 juni tegen Denemarken en op 10 juni tegen Malta. Op dit moment is Zweden derde in Groep 1, met zeven punten achterstand op koploper Denemarken.
Naast de vier 'Nederlanders' selecteerde Lagerbäck ook nog zes spelers die eerder in hun loopbaan actief waren in de Eredivisie: Johan Elmander, Petter Hansson, Zlatan Ibrahimovic, Henrik Larsson (foto), Daniel Majstorovic en Markus Rosenberg.
VI
quote:FC Groningen gaat vrijwel fit de strijd aan met NAC
GRONINGEN - FC Groningen begint donderdag met een vrijwel fitte selectie aan de finale van de play-offs om Europees voetbal.
Alleen Femi en Pedersen zijn geblesseerd. Sankoh is ook niet inzetbaar, omdat hij geschorst is.
Trainer Ron Jans verwacht dat NAC agressief aan de wedstrijd begint. FC Groningen en NAC troffen elkaar dit seizoen drie keer: twee maal in de competitie en één keer in het bekertoernooi. De FC verloor twee van de drie duels.Trainer Ron Jans van FC Groningen...
RTVNOORD
Kloptquote:Op woensdag 27 mei 2009 12:57 schreef Bullet-tooth het volgende:
Dit is toch de laatste wedstrijd die Sankoh moet missen vanwege zijn schorsing?
quote:Maaskant verbolgen over planning KNVB
NAC-coach Robert Maaskant blikte woensdagmiddag vooruit op de eerste van de laatste play-off wedstrijden van het seizoen. De Schiedammer ontvangt met zijn ploeg donderdagavond FC Groningen, en hoopt het klusje al grotendeels in eigen huis te klaren. Zo niet, dan heeft hij nog een doel: het ontlopen van een eventuele derde wedstrijd. “Volstrekt belachelijk dat de KNVB daarin is meegegaan”, vindt hij. “Ik verwacht een wedstrijd met veel strijd. In ontmoetingen tussen NAC en FC Groningen gebeurt altijd wel wat, dus in dat opzicht is het een interessante finale”, zo gaf Maaskant aan. Na de korte bespiegeling over de wedstrijd, stuurde de oefenmeester het gesprek al gauw naar een ander onderwerp. Voor de wedstrijdindeling van de KNVB bleek hij namelijk geen goed woord over te hebben.
Zo zou een mogelijke derde confrontatie, wanneer de eerste twee geen winnaar opleveren, al plaatsvinden twee dagen na de tweede wedstrijd. “Volstrekt belachelijk dat de KNVB daarin is meegegaan. Ik weet niet wat de reden is voor FC Groningen om te verzoeken of die wedstrijd een dag eerder gespeeld kan worden, maar het druist in tegen alles waar de KNVB zelf voor staat op fysiologisch gebied”, weet Maaskant.
“Op alle KNVB trainerscursussen wordt namelijk gesteld dat je de tweede dag na een wedstrijd de spelers vrij moet geven, dus niet moet laten trainen. Dat is dé hersteldag. En wat doen ze nu? Ze organiseren gewoon een wedstrijd! Ik ga nog ietsje verder: als wij volgend seizoen thuis moeten aantreden tegen een ploeg die op donderdag in de Europa League uitkomt, dan gaan wij toch gewoon op zaterdag om een uur of tien 's avonds tegen hen spelen?. Dan zit er 48 uur tussen die wedstrijden en dan is het dus keurig zoals voorgeschreven!”
Desondanks wil de coach maar al te graag de play-offs winnend afsluiten “Want dan eindigen we dus als zesde, direct achter de top. Dat is knap voor een club als NAC, ook gezien het verschil in begrotingen. Het is heel duidelijk: we kunnen ons niet meten met de huidige top-6, niet structureel tenminste.”
Maaskant mist tegen Groningen de geblesseerden Kurt Elshot, Edwin de Graaf, Matthew Amoah, Tommie van der Leegte en Michiel Kramer. Het meedoen van Anthony Lurling is nog ongewis, al biedt een medicatie mogelijk nog wel voor één keer uitkomst. “Kijk, we kunnen er niet onbeperkt de spuit maar in blijven zetten bij hem. Dan loop je het risico op ontstekingen en ben je verder van huis. Ik geloof dat er nu al 28 keer de spuit is gehanteerd, dus dat is al heel wat. Verder willen we niet gaan, Anthony zelf ook niet.”
quote:Ron Jans wil Evgeniy Levchenko houden
FC Groningen gaat op verzoek van trainer Ron Jans proberen Evgeniy Levchenko alsnog voor de club te behouden. Dat vertelde de trainer woensdag tijdens het perspraatje voorafgaand aan de play-offwedstrijd tegen NAC, donderdagavond in Breda.
FC Groningen maakte eerder bekend het aflopende contract van Levchenko niet te willen verlengen. Daarbij speelde een rol dat de Oekraïner in een eerder stadium had laten weten graag een avontuur in een ander buitenland aan te gaan.
Nadat Levchenko liet weten het jammer te vinden dat FC Groningen niet met hem door wilde, begon bij Jans de twijfel toe te slaan of hij wel de goede beslissing had genomen. En niet alleen bij hem, maar 'bij iedereen' in de club, aldus de trainer. "Je kunt je dan als club laten leiden door angst voor gezichtsverlies - door op je eerdere beslissing terug te komen - maar dat doen we niet. De club gaat weer met Levchenko praten."
Gezinsbode
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |