Lovre herken je wel aan die pauperige zilveren jas van hemquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Napoli? Of zit daar nog een andere. Damn ik herken die voetballers ook nooit.
quote:Op zondag 17 mei 2009 10:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lovre herken je wel aan die pauperige zilveren jas van hem
quote:Jans weet genoeg na 'steek' in hamstrings bij Lovre
Geschreven op zondag, 17 mei om 09:12
FC Groningen-trainer Ron Jans vreest dat hij deze play-offs wellicht niet meer kan beschikken over Goran Lovre. De middenvelder van de Groningers viel zaterdag tegen FC Utrecht (3-3) na een half uur uit met klachten aan zijn hamstring. Jans zei na afloop dat Lovre een steek voelde en normaal gesproken is dat volgens de trainer einde seizoen. "Ik denk dat we Goran dit seizoen niet meer terug zien", zei Jans. Komende donderdag volgt in de Euroborg de return van de eerste ronde.
Verdediger Sander Keller van FC Utrecht raakte geblesseerd aan zijn lies. "We gaan hem proberen klaar te stomen voor de wedstrijd van donderdag", aldus Ton du Chatinier, coach van FC Utrecht, na afloop van de remise in de Galgenwaard.
bron voetbalzone
Ik heb daar in het FCU topic ook iets over gezegd. Alhoewel Vink gisteren dramatisch was en Chat wel een beetje gelijk had, moet 'ie niet zo' zeikerdje worden als bijvoorbeeld Van Loen wat betreft de arbitrage. Het is overigens de eerste keer dat 'ie dat doet, en hopelijk doet 'ie het niet al te vaak.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:43 schreef venomsnake het volgende:
Wat is die Du Chatinier een jankerd zeg.
In de eerste helft heeft Groningen inderdaad een paar beste kansen omzeep geholpen.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef Prosac het volgende:
Ghehehe, ik kreeg juist berichten door dat Groningen beter was en eigenlijk met 2 of 3 goals verschil had moeten winnen indien ze wat scherper waren geweest.
Ik vond Vink niet best, maar ook niet dramatisch fluiten om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:48 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ik heb daar in het FCU topic ook iets over gezegd. Alhoewel Vink gisteren dramatisch was en Chat wel een beetje gelijk had, moet 'ie niet zo' zeikerdje worden als bijvoorbeeld Van Loen wat betreft de arbitrage. Het is overigens de eerste keer dat 'ie dat doet, en hopelijk doet 'ie het niet al te vaak.
Mwoah, 1e helft waren we beter, en hadden we op 1-3 moeten staan. 2e helft was voor Utrecht.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef Prosac het volgende:
Ghehehe, ik kreeg juist berichten door dat Groningen beter was en eigenlijk met 2 of 3 goals verschil had moeten winnen indien ze wat scherper waren geweest.
17 x de nul olé olé!quote:Op zondag 17 mei 2009 01:34 schreef Prosac het volgende:
Typische FC Groningen wedstrijd weer.
Nietscorende spits scoort (Skoubo & George)
Moeizaam scorende club scoort 3x
Goal tegen vlak na rust.
Zit wel wat in. Ik vind Lovre ook een prima speler voor Groningen, maar ik denk dat een wel een goede beslissing is om zijn salaris niet op te krikken en 'm te laten gaan, hoewel ik het prima zou vinden als ze alsnog een akkoord bereiken over contractverlenging. Goede speler maar niet onvervangbaar.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:04 schreef Gruning3r het volgende:
Nou niet met ze allemaal Lovre afraken,eerste 2 seizoenen was enorm belangrijk,dit jaar heeft die klote seizoen gehad.Nu mag die direct vertrekken beetje zwak hoor.
Deze was zo duidelijk inderdaad, hier kun je als scheids niet omheen. Niet te vergelijken met duwen en trekken wat bij elke corner gebeurt. Van mij had Cornelisse trouwens ook rood mogen krijgen, hij ontneemt een scoringskans. (volgens mij was het Cornelisse)quote:Op zondag 17 mei 2009 12:10 schreef Prosac het volgende:
Du Chatinier heeft natuurlijk gelijk als hij bedoelde dat Vink met die penalty inconsequent was ten opzichte van de rest van het seizoen.. Maar hij moet niet gaan doen alsof het geen penalty was. Keller houdt Granqvist compleet rond de middel vast, die kan niet opspringen voor de bal. Als dat geen penalty is..
Geduw en getrek vindt er altijd wel plaats, maar iemand die met twee armen volledig wordt beet gepakt heb ik dit seizoen geen enkele keer gezien. Wat gaat er als verdediger in je om als je zo'n actie uithaalt? Zelfs Sankoh doet het nooit zó opzichtig. En dan nog zeiken op Vink ook. Echt onbegrijpelijk.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:10 schreef Prosac het volgende:
Du Chatinier heeft natuurlijk gelijk als hij bedoelde dat Vink met die penalty inconsequent was ten opzichte van de rest van het seizoen..
Ik ben volgens mij de enige die uitgesproken heeft het niet jammer te vinden als hij gaat. En zelfs dat komt niet in de buurt van afkraken. De eerste twee seizoenen vond ik hem ook erg sterk. Maar Lovre heeft ook duidelijk zjin beperkingen. Volgens mij doet het misschien wel goed om eens iemand anders op die positie te hebben. Garcia of beter een nieuw aan te trekken speler.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:04 schreef Gruning3r het volgende:
Nou niet met ze allemaal Lovre afraken,eerste 2 seizoenen was enorm belangrijk,dit jaar heeft die klote seizoen gehad.Nu mag die direct vertrekken beetje zwak hoor.
Echt onbegrijpelijk. Zelfs na de confrontatie met de beelden wilde hij er nog niks van weten. Het was een beetje zoals je dat vaak op de kleuterschool hoort: "Ja maar hij deed het ook!quote:Op zondag 17 mei 2009 12:46 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Geduw en getrek vindt er altijd wel plaats, maar iemand die met twee armen volledig wordt beet gepakt heb ik dit seizoen geen enkele keer gezien. Wat gaat er als verdediger in je om als je zo'n actie uithaalt? Zelfs Sankoh doet het nooit zó opzichtig. En dan nog zeiken op Vink ook. Echt onbegrijpelijk.
Ik heb hem vaak zien lopen in zo'n zilveren bomberjack achtig iets met capuchonquote:Op zondag 17 mei 2009 10:57 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Serieus?
Ik kan er niet zo rouwig om zijn als ie weg gaat trouwens.
Keller was in de rust al gewisseld....quote:Op zondag 17 mei 2009 12:10 schreef Prosac het volgende:
Du Chatinier heeft natuurlijk gelijk als hij bedoelde dat Vink met die penalty inconsequent was ten opzichte van de rest van het seizoen.. Maar hij moet niet gaan doen alsof het geen penalty was. Keller houdt Granqvist compleet rond de middel vast, die kan niet opspringen voor de bal. Als dat geen penalty is..
quote:Productieve Berg evenaart clubrecord Bombarda
17/05/2009 15:01
FC Groningen-aanvaller Marcus Berg evenaarde afgelopen zaterdag door zijn drie doelpunten in de play-offwedstrijd bij FC Utrecht (3-3) een clubrecord. De Zweed voerde zijn seizoenstotaal op naar 24 treffers en mag zich nu de productiefste buitenlander van FC Groningen in één seizoen noemen.
In de jaargang 1995/96 kwam de Argentijnse aanvaller Mariano Bombarda ook tot 24 doelpunten in alle competities waarin de noordelijke club uitkwam. Berg had 35 duels voor zijn 24 treffers nodig, Bombarda vijf meer.
Berg maakte tot dusverre zeventien doelpunten in het reguliere Eredivisieseizoen, vier in de strijd om de KNVB-beker en dus drie in de play-offs voor een Europa League-ticket. Zijn drie goals tegen FC Utrecht betekenden zijn derde hattrick in dienst van FC Groningen.
Productiefste buitenlanders FC Groningen
Seizoen Speler Duels Goals
2008/09 Marcus Berg (Zwe) 35 24
1995/96 Mariano Bombarda (Arg) 40 24
1983/84 Rob McDonald (Eng) 35 19
2007/08 Marcus Berg (Zwe) 31 18
1984/85 Rob McDonald (Eng) 33 17
2004/05 Erik Nevland (Noo) 20 16
1990/91 Milko Djurovski (Joe) 30 15
1994/95 Mariano Bombarda (Arg) 36 15
2006/07 Luis Suarez (Uru) 37 15
Ik heb altijd gezegd dat Stef Nijland een betere nummer 10 is dan Lovre. Ik zal Lovre geen moment missen...quote:Op zondag 17 mei 2009 11:04 schreef Gruning3r het volgende:
Tsja...quote:Op zondag 17 mei 2009 11:57 schreef Grunner het volgende:
Normaal gesproken was een 0-0, 1-1 of een 2-2 nu dus genoeg geweest...
daar ga je de mist inquote:Op zondag 17 mei 2009 17:40 schreef Machiavelli. het volgende:
FCG, Utrecht gaan we thuis even op hun plek zetten. Ook al had ik ze liever zien winnen, ze hoeven enkel de nul te houden en ze gaan al door, ik heb alle vertrouwen dat het goedkomt.
quote:Op zondag 17 mei 2009 17:40 schreef Machiavelli. het volgende:
FCG, Utrecht gaan we thuis even op hun plek zetten. Ook al had ik ze liever zien winnen, ze hoeven enkel de nul te houden en ze gaan al door, ik heb alle vertrouwen dat het goedkomt.
Niet als de FC ook de nul houdt .. het is geen UEFA-systeem, maar een best-of-3. Als het de komende match 0-0 zou worde, dan volgt er een 3e wedstrijd in Groningenquote:Op zondag 17 mei 2009 18:06 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Dus als je de nul houdt win je sowieso?
Ik heb eerder vandaag het interviewtje nog proberen te kijken met Ton du Chatinier. Heb het na een paar seconden weggeklikt. Wat een huilebalk.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:01 schreef clauwheee het volgende:
Die Ton du nogwat moet niet zo zeuren, het was een terechte penalty.
.
Doe niet zo irritant gastquote:Op zondag 17 mei 2009 18:06 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Dus als je de nul houdt win je sowieso?
Ghehe, ik weet 't ook wel, was beetje flauw idd:Pquote:Op zondag 17 mei 2009 19:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Doe niet zo irritant gast
Het is hierboven al uitgelegd toch?
?quote:Op maandag 18 mei 2009 10:06 schreef Bullet-tooth het volgende:
Nu dat Hoerenveen de beker heeft gewonnen staat er voor ons in de play-offs zowaar een beter EL-ticket te wachten. PSV heeft nu het 3e voorronde ticket en het 2e voorronde ticket is nu voor de winnaar van de play-offs.
Heerenveen had juist de toezegging gekregen een 2e voorronde ticket te krijgen als ze zouden verliezen en de play-offs zouden dan om het 3e voorronde ticket gaan. Vandaar ook de ophef in Groningen met een boze Nijland.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:35 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
?
Playoffs gingen al die tijd al om een 2e voorronde ticket, iig vanaf dat de UEFA had gezegd dat Heerenveen die 3e voorronde zou krijgen als ze de beker zouden verliezen.
Ja maar een 3e voorronde ticket is toch beter dan een 2e voorronde ticket ?quote:Op maandag 18 mei 2009 10:39 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Heerenveen had juist de toezegging gekregen een 2e voorronde ticket te krijgen als ze zouden verliezen en de play-offs zouden dan om het 3e voorronde ticket gaan. Vandaar ook de ophef in Groningen met een boze Nijland.
Het is ook verwarrend, maar volgens mij heb je gelijk en zit ik met de benaming mis.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja maar een 3e voorronde ticket is toch beter dan een 2e voorronde ticket ?
Dacht ook juist dat die ophef van Nijland was, omdat de PO's in waarde daalden omdat het niet meer om een 3e vr ticket ging, maar ineens om een 2e, die al op 12 juli ofzo gespeeld moet worden.
Of ik snap er gewoon helemaal niks van, dat kan ook nog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
uitquote:FC Groningen maakte afgelopen week ook al bezwaar tegen het programma van de play-offs, die in het uiterste geval pas op 3 juni eindigen. ‘Maar op 1 en 2 juni zijn wij verplicht om internationals af te staan’, aldus trainer Ron Jans. ‘Onbegrijpelijk en onacceptabel. Ik ga dit jaar naar de woestijn op vakantie. Kan ik daar lekker in mijn eentje roepen, want de KNVB luistert toch niet."
Nee vriendin van sankoh als ik het goed heb vriendin van marcus berg is kleinerquote:Op maandag 18 mei 2009 12:50 schreef Kerol het volgende:
Is die op 0.07 de vriendin van Berg? Wat een chagrijn![]()
Die van Holla![]()
quote:Kuipers moet FC Groningen - FC Utrecht in goede banen leiden
Wordt het dan wat gezellig in de stad? Iedereen is donderdag vrij natuurlijkquote:Op zondag 17 mei 2009 22:33 schreef Koffz het volgende:
Donderdag ben ik brak van de woensdagavond/nacht waarschijnlijk, en ik neem een kameraad mee dit keer dus ik hoop dat het een beetje indrukwekkend word, wat ik overigens (vraag niet waarom) wel verwacht.
Ja, dat is inderdaad het enige voordeel ongeveer.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:02 schreef Prosac het volgende:
Ach, het is in elk geval wel weer mooi dat we extra wedstrijdjes hebben.
Voor ons dan, want in de rest van NL lijken de PO's totaal niet te leven.
Jansquote:‘Onbegrijpelijk en onacceptabel. Ik ga dit jaar naar de woestijn op vakantie. Kan ik daar lekker in mijn eentje roepen, want de KNVB luistert toch niet."
Ben jij niet voor Utrecht dan, als Utrechtenaar?quote:
Hij heeft een grafhekel aan Utrecht, die Utrechtenaar.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:43 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Ben jij niet voor Utrecht dan, als Utrechtenaar?
quote:Kwetsuur aan hamstrings Lovre niet ernstig
Geschreven op maandag, 18 mei om 15:42
Goran Lovre is mogelijk inzetbaar in het vervolg van de play-offs. De blessure van de middenvelder van FC Groningen valt mee. De fitheid van de Serviër wordt de komende dagen nauwlettend in de gaten te houden, zo luidt de medische verklaring.
Lovre viel zaterdagavond in de uitwedstrijd tegen FC Utrecht (3-3) in de eerste helft uit met een, naar het zich liet aanzien, vervelende blessure aan de hamstrings. Er is inmiddels duidelijk dat de kwetsuur van de pupil van Ron Jans niet heel ernstig is.
FC Groningen wil verder met Lovre, maar de onderhandelingen verlopen stroef. Het contract van de middenvelder loopt af medio 2010. Lovre kwam in de zomer van 2006 over van Anderlecht en speelde tot dusver 95 competitieduels.
Dat komt van onze medische staf?quote:
Hij kan het natuurlijk nog altijd met een 17 jarig slettebakje van het hockeyteam doen.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:30 schreef Prosac het volgende:
Volgens mijn neef deed hij het met een 17 jarige dame uit zijn hockeyteam, maar zij is geen 17 dacht ik.
Gelukkig is ie er weer bij. Ik was niet onder de indruk van Meerdink, die verzond veel slechte passes.quote:
Hij is naar die wonderdokter geweest:quote:
quote:Kwetsuur Lovre lijkt mee te vallen
GRONINGEN - De blessure van FC Groningen-speler Goran Lovre lijkt mee te vallen.
De middenvelder moest zaterdag in de play-offwedstrijd tegen FC Utrecht met een hamstringblessure naar de kant. Trainer Ron Jans vreesde dat het seizoen voorbij was voor Lovre.
Maandag werd duidelijk dat de kwetsuur niet heel ernstig is.
Lovre is voor een behandeling speciaal naar Belgrado gevlogen. Daar heeft hij zich laten onderzoeken door een arts die hem eerder in het seizoen al van zijn knieproblemen verloste. Woensdag wordt Lovre op de training getest om te kijken of hij donderdag in actie kan komen.
RTVNOORD
quote:"Ik kreeg een sms-je van hem waarin stond: 'Ik ben weer fit'", vertelt Ron Jans. Woensdag is Goran terug op de training. Dan gaan we hem testen."
Dat is al de 2e keer...contract aanbieden.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij is naar die wonderdokter geweest:![]()
[..]
LOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!!quote:Op maandag 18 mei 2009 17:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij is naar die wonderdokter geweest:![]()
[..]
Lijkt me ook. Volgens mij kent Prosac de wetten van topsport niet helemaal.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:09 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij kan het natuurlijk nog altijd met een 17 jarig slettebakje van het hockeyteam doen.
Goed ideequote:Op maandag 18 mei 2009 17:45 schreef Prosac het volgende:
[..]
LOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt, huur die vrouw nou gewoon voor de komende 10 jaar.
Hehe nee die chagi is van Sankohhhhh.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:50 schreef Kerol het volgende:
Is die op 0.07 de vriendin van Berg? Wat een chagrijn![]()
Die van Holla![]()
Ja toch... Daar mag best in geinvesteerd worden.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:45 schreef Prosac het volgende:
[..]
Echt, huur die vrouw nou gewoon voor de komende 10 jaar.
quote:Welk stopt Berg bij FC Utrecht?
UTRECHT - In de buik van stadion Galgenwaard drong het tijdens de rust van FC Utrecht-FC Groningen ineens tot jonkie Vito Wormgoor door... Hij was van alle centrale verdedigers in de selectie moederziel alleen overgebleven.
Even daarvoor had Sander Keller (lies) aangegeven niet meer verder te kunnen, nadat voor Alje Schut (knie) al weken terug en voor Francis Dickoh (achillespees) vrijdag het licht op rood was gezet. En dus lagen de zorgen voor de verandering eens een keer niet voorin, maar twee linies terug.
Daar werd Wormgoor gedwongen door de situatie aan routinier Etienne Shew-Atjon gekoppeld. ,,Shewie is natuurlijk geen centraal verdediger, maar heeft het goed gedaan. Het is een prima mandekker. Veel samen gespeeld hebben we niet. Ja, soms bij Jong FC Utrecht. Maar dat is toch anders. We konden niet anders dan proberen zo goed mogelijk te communiceren.''
Zondagmorgen nog had de 20-jarige Leersummer een sms ontvangen. Afzender Alje Schut. De boodschap: 'Pak je kans, s6!' Dat bezorgde Wormgoor kippenvel en spirit. ,,Ik ben dit seizoen naar Utrecht gekomen om zoveel mogelijk te spelen. Als je er dan ineens in de play-offs moet staan en ook Sander nog eens afhaakt tijdens de wedstrijd, is dat best even gek. Maar ik heb wel altijd zoiets van 'kom maar op, ik vreet ze op'. Of het nou om Marcus Berg gaat of iemand anders.''
Het centrale hart kreeg na afloop sterk wisselende kritieken. En dat was logisch. Reageerde Keller bij de 1-1 niet alert genoeg toen Levchenko Berg inspeelde, bij de 2-2 had diezelfde Zweedse topschutter een zee van ruimte.
Wormgoor: ,,Maar ik vind wel dat we het goed hebben gedaan. Ook over mezelf ben ik tevreden, ik voelde me goed. Ik leverde een paar mooie lange ballen af. Verdedigend merk je wel dat Berg gewoon een enorm goede spits is, die perfect zijn momenten kiest. Die ruimte creëert hij ook dankzij zijn klasse.''
Daarmee is meteen ook de uitdaging van donderdag genoemd. Wie stopt Berg? Getracht wordt Sander Keller speelklaar te krijgen. Misschien is Dickoh op tijd fit, maar is hij voldoende zeker? Wordt het toch het duo van de tweede helft van zaterdag? Of komt er weer een variant met Van Dijk uit de hoge trainershoed?
Dat laatste lijkt niet logisch, gelet op het type spitsen dat Groningen heeft. Bovendien heerste en verdeelde de Utrechtse kapitein op het middenveld, de linie waarin hij met zijn ervaring ook op zijn geboortegrond in het Hoge Noorden van grote waarde kan zijn.
Ook voor Wormgoor, als direct betrokkene, is het afwachten. ,,Tegen Heracles begreep ik de variant met Gregoor. Om aanvallender te spelen. Maar teleurgesteld was ik als centrale man natuurlijk wel. Ik hou rekening met de basis en de bank, maar het zal duidelijk zijn wat ik liever wil. Want ik heb er onwijs zin in, er is nog niks verloren.''
AD
Ik had altijd een mooie spaansachtige schone in mijn hoofd bij Koen. Maar je hebt inderdaad gelijk. Filmpje nog eens bekeken en een foto gezocht.quote:Op maandag 18 mei 2009 19:50 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Koen had Fieke al bij Den Bosch hoor.
Mocht Utrecht verslagen worden (moet eerst maar eens gebeuren), dan zie ik liever NAC. Daar hebben we nog een appeltje mee te schillen..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:51 schreef MaxPower het volgende:
Misschien even relaxt een potje playoff meepakken tegen hopelijk Feyenoord. Lekker ontspannen voetbal kijken met een beker in de achterzak.
quote:Naam: Danny Post
Geboortedatum: 07-04-1989
Geboorteplaats: ()
Gewicht:
Club: HFC Haarlem
Positie: Middenvelder
Seizoen Club Wedstrijden Doelpunten Kaarten (gele/rode) Speelminuten
2008/2009 HFC Haarlem (Jupiler League) 14 0 1 / 0
quote:Eventueel beslissingsduel gratis voor bezoekers van donderdag
Mocht er in de eerste ronde van de play-offs een derde beslissende wedstrijd tegen FC Utrecht in Euroborg volgen, dan hebben bezoekers van het duel op Hemelvaartsdag komende zondag gratis toegang. Echter alleen indien het kaartje van donderdag wordt bewaard en kan worden getoond bij de stadioningang op zondag.
Er worden in dat geval op zondag 24 mei geen uitzonderingen gemaakt. Indien het kaartje van donderdag verloren is geraakt, in de wasmachine is gesneuveld, wordt vergeten of om welke andere reden dan ook niet kan worden overlegd, kan er op zondag geen toegang worden verleend. FC Groningen zal in geen enkel geval een duplicaat of ander soort kaart verstrekken.
Gelijkspelen
Een eventueel derde beslissingsduel met FC Utrecht vindt alleen plaats als beide ploegen donderdag gelijkspelen. Bij winst of verlies van een van de beide ploegen is er zondag geen derde wedstrijd in Euroborg. De verkoop voor het eerste duel van donderdag verloopt tot en met woensdag via internet, TicketBox en de Supportersbalie in Euroborg.
FC Groningen
quote:Mogelijkheid
“Aangezien er nog kaarten beschikbaar zijn voor de wedstrijd van aanstaande donderdag geeft dit de mensen die graag eens een wedstrijd willen bezoeken in Euroborg, maar daarvoor nog geen kans hebben gehad omdat onze thuiswedstrijden doorgaans zijn uitverkocht, een mooie mogelijkheid in het stadion aanwezig te zijn. Met het aangeschafte kaartje van donderdag kan bovendien gratis een eventuele derde beslissingswedstrijd worden bezocht. Meer informatie hierover vindt u op de homepage van deze website.”
“In het stadion zal donderdag opnieuw een voorprogramma worden afgewerkt. FC Groningen D2, onder leiding van ex-international Peter Hoekstra, speelt vanaf 12.35 uur een voorwedstrijd tegen FC Utrecht D2. Voor voetballiefhebbers een aanrader om eerder naar het stadion te komen. Het stadion gaat om 12.30 uur open.”
17.000 kaarten
“Voor het duel op Hemelvaartsdag zijn inmiddels ruim 17.000 kaarten verkocht. Dit betekent dat we nog een kleine vierduizend kaarten in verkoop hebben. Via de Supportersbalie in Euroborg bestaat vandaag (dinsdag – red.) en morgen (woensdag – red.), naast internet en TicketBox, een extra mogelijkheid een kaart aan te schaffen. De wedstrijd leeft ook bij veel scouts en oud-spelers van de club. Zo zal Mariano Bombarda donderdag in Euroborg te gast zijn. En hij is niet enige. Dat is mooi, want wij hechten aan een stevige band met ex-spelers van de club.”
“Mocht FC Groningen zich op Hemelvaartsdag ten koste van FC Utrecht plaatsen voor de finale van de play-offs, dan volgt volgende week donderdag (28 mei – red.) een uitwedstrijd tegen NAC Breda of Feyenoord. Op zondag 31 mei is dan de return in Euroborg. Informatie over de kaartverkoop voor die mogelijke duels
is in dat geval donderdagavond te vinden op deze website.”
Evalueren
“Er is al veel gezegd en geschreven over de play-offs. In juni zullen de clubs het systeem gaan evalueren. Het mag duidelijk zijn dat FC Groningen het bijzonder jammer zou vinden als de play-offs over boord gezet zouden worden. Wij zijn vanaf het eerste uur een voorstander geweest van dit systeem. Play-offwedstrijden brengen niet alleen spanning, sensatie en een mooie voetbalsfeer met zich mee, het zorgt er ook met name voor dat de Eredivisie een heel seizoen lang spannend blijft. Tot en met de laatste speeldag hebben de meeste ploegen nog iets om voor te strijden en dat komt de competitie ten goede.”
Nieuwsbrief
Even op de mannen van de FC stemmen natuurlijk.quote:Kies het Eredivisie-elftal van het seizoen 2008/09
Net als na afloop van elk seizoen biedt VI.nl de mogelijkheid je eigen elftal van het seizoen samen te stellen. Wij maakten een voorselectie op basis van de cijferwaarderingen die de spelers én trainers van onze redacteuren ontvingen in Voetbal International.
Opvallend is dat FC Groningen de meeste nominaties in de wacht sleepte. De ploeg van Ron Jans, die zelf ook gekozen kan worden tot beste coach, is met Luciano, Andreas Granqvist, Gibril Sankoh, Koen van de Laak, Danny Holla en Marcus Berg goed vertegenwoordigd. Kampioen AZ komt op hetzelfde aantal, maar Ragnar Klavan speelde de eerste helft van het seizoen bij Heracles Almelo.
Van de spelers die in de jaargang 2007/08 het Elftal van het Jaar haalden zijn slechts Edson Braafheid (FC Twente), Ibrahim Afellay (PSV) en Danijel Pranjic (SC Heerenveen) overgebleven. Gomes, Klaas-Jan Huntelaar en John Heitinga spelen inmiddels in het buitenland. Bruno Silva, Tim de Cler, Rasmus Lindgren, Karim El Ahmadi en Miralem Sulejmani maakten dit seizoen minder indruk dan vorig jaar.
Vrijdag om 12.00 uur sluiten de stemhokjes. We zullen kort daarna de uitslag presenteren.
VI
Allang een paar keer gedaanquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Even op de mannen van de FC stemmen natuurlijk.
Ik heb voor Afellay en Pranjic gekozen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:22 schreef MaxPower het volgende:
Zow, wel een paar zieke keuzes. Afellay of Schaars, Elia of Pranjic..
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |