nee,veel mensen doen dat uit principe niet. Maar veel mensen die nu boehoe doen over de handtaskat, hebben zelf wel een handtaskoe en dan vind ik heel hypocrietquote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:41 schreef cheqy het volgende:
Jij denkt dat ieder mens met een tas loopt dat van een dood beest is gemaakt?
Mogen mensen dan ook hun eigen kinderen vermoorden?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:40 schreef Breathtaking het volgende:
Ik vond het wel een mooie tas!
Bovendien moet ze dat lekker zelf weten, het was haar kat.
Ik vind het ook hypocriet van die mensen.
Als tie een spuitje kreeg kan ik het ook nog wel begrijpen, maar zelf die kat vermoorden en dan een tas ervan maken is nogal sick.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:00 schreef Chai het volgende:
Ze heeft de kat wel zelf gedood. De kat was al erg ziek en hij had eigenlijk sowieso een spuitje bij de dierenarts gemoeten. Alleen de kunstenares zegt zelf dat ze hem vermoord heeft, omdat ze zo meer media-aandacht krijgt.
Na zijn dood heeft dat mens er een tas van gemaakt.
Eens met klacht.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:39 schreef tulpie123 het volgende:
Klacht: Hypocriete mensen die huilen om een handtaskat, maar zelf wel een handtaskoe hebben
Nou ze heeft hem gewoon zelf gedood, dat gebeurt met een spuitje ook. Nek omdraaien is volgens mij ook gewoon snel en redelijk pijnloos hoor(mits goed gedaan natuurlijk).quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:01 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Als tie een spuitje kreeg kan ik het ook nog wel begrijpen, maar zelf die kat vermoorden en dan een tas ervan maken is nogal sick.
Dit.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:02 schreef Penisbaard het volgende:
Onterechte klacht, katten zijn lief en koeien stinken naar schijt.
Zo bevestig je zijn klacht alleen maarquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:02 schreef Penisbaard het volgende:
Onterechte klacht, katten zijn lief en koeien stinken naar schijt.
Zijn klacht is dan ook onterecht, aap.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:18 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Zo bevestig je zijn klacht alleen maar
Maar is onbeperkt T-bone steaks eten nou zinvol?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:19 schreef SiGNe het volgende:
Bij die koe gebruiken ze tenminste nog alles.
Vlees voor consumptie,
Koeien worden ook vermoord hoor.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:01 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Als tie een spuitje kreeg kan ik het ook nog wel begrijpen, maar zelf die kat vermoorden en dan een tas ervan maken is nogal sick.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:19 schreef SiGNe het volgende:
Bij die koe gebruiken ze tenminste nog alles.
Vlees voor consumptie, de huid om leer van te maken, de botten om lijm van de maken, zelfs sommige organen worden nog gebruikt.
Er blijft weinig aan afval over in elk geval.
Die kat is gedood puur alleen om de vacht en om als kunstobject gebruikt te worden.
Beetje hetzelfde als nertsen die om de pels gefokt worden zodat er jassen van gemaakt kunnen worden, totaal nutteloos.
Kinderen koop je niet, katten wel, en als die kat toch al ingeslapen had moeten worden dan snap ik het punt ook niet meer. Er zijn ook mensen die bello de hond op laten zetten zodat ie voor eeuwig naast de bank kan staan met zn 'trouwe ogen' die nu grote kralen zijn. Dat is niet minder ziek hoor, maar dat is wel geaccepteerd.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mogen mensen dan ook hun eigen kinderen vermoorden?
Wat een non-argument.
zuchtquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:21 schreef Siniti het volgende:
[..]
Zijn klacht is dan ook onterecht, aap.
Hoe weet jij nu dat veel mensen die boehoe doen over de handtaskat zelf een handtaskoe hebben?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:43 schreef tulpie123 het volgende:
[..]
nee,veel mensen doen dat uit principe niet. Maar veel mensen die nu boehoe doen over de handtaskat, hebben zelf wel een handtaskoe en dan vind ik heel hypocriet
Ach vent, doe toch normaalquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:25 schreef cheqy het volgende:
[..]
Hoe weet jij nu dat veel mensen die boehoe doen over de handtaskat zelf een handtaskoe hebben?
Het gaat er meer om dat zij zelf de kat heeft vermoord.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:24 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Kinderen koop je niet, katten wel, en als die kat toch al ingeslapen had moeten worden dan snap ik het punt ook niet meer. Er zijn ook mensen die bello de hond op laten zetten zodat ie voor eeuwig naast de bank kan staan met zn 'trouwe ogen' die nu grote kralen zijn. Dat is niet minder ziek hoor, maar dat is wel geaccepteerd.
Zijn alle dieren in jouw ogen gelijk?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:27 schreef Siniti het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat zij zelf de kat heeft vermoord.
Nee.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:28 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Zijn alle dieren in jouw ogen gelijk?
Dus? Zolang de kat daar niet te veel van te lijden heeft dan is er toch geen verschil met een spuitje?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:27 schreef Siniti het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat zij zelf de kat heeft vermoord.
Wij laten het vuile werk door anderen doen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:28 schreef wikwakka2 het volgende:
Maar wij vermoorden onze eigen (koeie)huisdieren niet.
En hoe weet jij dat die kat niet te veel van te lijden heeft gehad? Denk je dat ze een professioneel kattenslachter is?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dus? Zolang de kat daar niet te veel van te lijden heeft dan is er toch geen verschil met een spuitje?
Waarschijnlijk heeft dat domme wijf haar kat gewoon in de magnetron gestopt.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dus? Zolang de kat daar niet te veel van te lijden heeft dan is er toch geen verschil met een spuitje?
.....quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:30 schreef Siniti het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat die kat niet te veel van te lijden heeft gehad? Denk je dat ze een professioneel kattenslachter is?
Nou het lijkt me niet dat ze dat beest met een hakbijl achterna is gerend nee.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:30 schreef Siniti het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat die kat niet te veel van te lijden heeft gehad? Denk je dat ze een professioneel kattenslachter is?
Nee inderdaad, en zulke dingen gebeuren elke dag! En dan maakt één iemand op een dag haar kat af en dan is het opeens allemaal ooh-zo-erg.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:31 schreef Florian_ het volgende:
[..]
.....![]()
Jij denkt dat die stroomschokken altijd vlekkeloos gaan bij koeien ed? Nou dan kan ik je iets verklappen: dat is ook geen pretje. Zijn een aantal docu's over, die moet je maar eens gaan kijken. En over het feit dat je niet alle dieren gelijkwaardig vindt, dat is dan ook nogal apart.
Ze heeft de nek van haar kat omgedraaid.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:30 schreef Siniti het volgende:
[..]
Lees je eigen tekst nog eens en vraag je zelf dan eens af wie er normaal moet doen, bijgoogem.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:27 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Ach vent, doe toch normaalJij leeft dus in de veronderstelling dat al die honderden, zo niet duizenden, tokkies (vooral huisvrouwen zonder opleiding) thuis geen leren riemen, banken, schoenen etc. hebben?
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:31 schreef Florian_ het volgende:
[..]
.....![]()
Jij denkt dat die stroomschokken altijd vlekkeloos gaan bij koeien ed? Nou dan kan ik je iets verklappen: dat is ook geen pretje. Zijn een aantal docu's over, die moet je maar eens gaan kijken. En over het feit dat je niet alle dieren gelijkwaardig vindt, dat is dan ook nogal apart.
Waarom gebruikte ze eigenlijk niet gewoon de vacht van een kat die net/al dood was?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:33 schreef Chai het volgende:
[..]
Ze heeft de nek van haar kat omgedraaid.
Je vergeet hier dat mensen ook dieren zijn en iedereen insecten om de seconde doodslaat. Daarnaast worden koeien geslacht voor de eerste levensbehoeften van de mens en word een koe optimaal benut. Ook word wel degelijk getracht het slachten zo pijnloos mogelijk te laten gaan. Deze kat is alleen vermoord om zijn vacht en omdat "hij depressief was", is het zo moeilijk om naar een arts te gaan en hem dan een spuitje te geven als hij echt depressief was?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:31 schreef Florian_ het volgende:
[..]
.....![]()
Ik geloof dat ze zei dat ze zijn nek heeft omgedraaid.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:32 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Nou het lijkt me niet dat ze dat beest met een hakbijl achterna is gerend nee.
Maar ik zou natuurlijk niet weten hoe ze het wel gedaan heeft.
Deze moest al ingeslapen worden dus ik snap niet wat jouw punt is hier?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:34 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Waarom gebruikte ze eigenlijk niet gewoon de vacht van een kat die net/al dood was?
We vermoorden koeien als duizenden jaren voor voedsel en kleding, katten niet. Natuurlijk is het erger als iemand een dier die al jaren als gezelschapsdier dient om het leven brengtquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:33 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Nee inderdaad, en zulke dingen gebeuren elke dag! En dan maakt één iemand op een dag haar kat af en dan is het opeens allemaal ooh-zo-erg.
Tsja, alles voor de kunst denk ikquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:37 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen hoe je je eigen huisdier de nek om kan draaienIk ken wel een gozer die eens een nest puppies vlakbij zijn huis heeft doodgeschopt, maar dat is weer een adner verhaal
Achterhaald ideequote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:34 schreef Siniti het volgende:
Daarnaast worden koeien geslacht voor de eerste levensbehoeften van de mens
En een spuitje is te duur ofzo?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:37 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Deze moest al ingeslapen worden dus ik snap niet wat jouw punt is hier?
Hij moest sowieso dood, dus is 'ie al praktisch dood, dus waarom zou je dan een andere kat nemen?
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:40 schreef Breathtaking het volgende:
[ afbeelding ]
Wel een geslaagde tas!
Euh, het zijn toch haar persoonlijke overwegingenquote:
En ook echt die staart er nog aan laten zittenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:40 schreef Breathtaking het volgende:
[ afbeelding ]
Wel een geslaagde tas!
Ja duh, natuurlijk wilde ze een discussie aanzwengelenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:41 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
En ook echt die staart er nog aan laten zittenDat wijf doet dat puur om de aandacht
Spuitje = pijnloosquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:41 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Euh, het zijn toch haar persoonlijke overwegingen?
Jij geeft je kat misschien liever een spuitje, zij maakt 'm liever zelf dood.
quote:
Kijk, aan jou hebben we tenminste ietsquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:41 schreef Florian_ het volgende:
Nogmaals: Het is triest dat mensen zich zo gigantisch druk maken om deze kwestie, maar al het andere dierenleed kennelijk niet erg genoeg vinden. In Pauw en Witteman zegt die vrouw dat ze honderdduizenden e-mails heeft gekregen van mensen die haar dood willen hebben. Omdat ze 1 kat de nek heeft omgedraaid. Eentje. Jaarlijks worden miljoenen koeien, kippen, paarden weet ik veel wat geslacht, en dat wordt "normaal" gevonden. Natuurlijk worden die gebruikt voor een eerste levensbehoefte (eten) en wordt het gehele beest (huid, ingewanden) gerecycled voor andere doeleinden. Maar daar gaat het niet over. Het gaat erover dat mensen zo ongelooflijk hypocriet zijn dat ze voor 1 poes hatemail gaan sturen (gewoon, omdat het beestje zielig en lief is), en voor die andere dieren (die net zo lief zijn) dat niet doen. Waarom trekken mensen zich dat zo persoonlijk aan? Dat vind ik triest. Er gebeuren zoveel dingen met dieren - dagelijks, over de hele wereld - maar DIT vindt men erg. Gewoon, omdat het geen ver-van-mijn-bed-show is.
Omdat deze mensen nu de mogelijkheid hebben om erover te klagen omdat zij precies weten wie het gedaan heeft en hoe deze te bereiken.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:41 schreef Florian_ het volgende:
Nogmaals: Het is triest dat mensen zich zo gigantisch druk maken om deze kwestie, maar al het andere dierenleed kennelijk niet erg genoeg vinden. In Pauw en Witteman zegt die vrouw dat ze honderdduizenden e-mails heeft gekregen van mensen die haar dood willen hebben. Omdat ze 1 kat de nek heeft omgedraaid. Eentje. Jaarlijks worden miljoenen koeien, kippen, paarden weet ik veel wat geslacht, en dat wordt "normaal" gevonden. Natuurlijk worden die gebruikt voor een eerste levensbehoefte (eten) en wordt het gehele beest (huid, ingewanden) gerecycled voor andere doeleinden. Maar daar gaat het niet over. Het gaat erover dat mensen zo ongelooflijk hypocriet zijn dat ze voor 1 poes hatemail gaan sturen (gewoon, omdat het beestje zielig en lief is), en voor die andere dieren (die net zo lief zijn) dat niet doen. Waarom trekken mensen zich dat zo persoonlijk aan? Dat vind ik triest. Er gebeuren zoveel dingen met dieren - dagelijks, over de hele wereld - maar DIT vindt men erg. Gewoon, omdat het geen ver-van-mijn-bed-show is.
Ofwel: bij deze is aangetoond dat het kortzichtige mensen betreftquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:45 schreef Siniti het volgende:
[..]
Omdat deze mensen nu de mogelijkheid hebben om erover te klagen omdat zij precies weten wie het gedaan heeft en hoe deze te bereiken.
Ja, tuurlijk. Al die mensen zitten ook tijdens ze hun big mac naar binnen te werken zich af te vragen wie toch die koe geslacht van dan zullen die wel even een boos mailtje sturen~!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:45 schreef Siniti het volgende:
[..]
Omdat deze mensen nu de mogelijkheid hebben om erover te klagen omdat zij precies weten wie het gedaan heeft en hoe deze te bereiken.
Denk je serieus dat mensen zich druk maken over baby's in Afrika ja? No way. Totdat er een keertje een item in het nieuws komt over een tot de dood toe mishandeld kindje dat uit Afrika komt. "Kom, we starten een condoleanceregister! De daders moeten dood! Alle baby's zijn lief en zielig, waarom zij?!" En dan, na een week, als de nieuwsitems langzaam afnemen. Niks. Uit het zicht, uit het hart. En het is bij die kat precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:44 schreef Penisbaard het volgende:
Brb, ik ga baby's vermoorden en er een tas van maken. Dit maakt geen flikker uit want mensen maken zich ook niet druk over baby's die sterven in Afrika.
Ja want een koe is hetzelfde als een katquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:48 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Al die mensen zitten ook tijdens ze hun big mac naar binnen te werken zich af te vragen wie toch die koe geslacht van dan zullen die wel even een boos mailtje sturen~!
Kat kun je eten. Kat kun je en tas van maken en misschien nog wel meer waar ze nooit voor gebruikt worden hier.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:50 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ja want een koe is hetzelfde als een kat
Koeien vermoorden heeft nog veel nut, een kat niet.
Top, dus waarom hier een kat vermoorden?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:52 schreef Chai het volgende:
[..]
Kat kun je eten. Kat kun je en tas van maken en misschien nog wel meer waar ze nooit voor gebruikt worden hier.
Wat een bullshit, een kat vermoorden heeft evenveel nut, nu is het een mooie handtasquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:50 schreef Siniti het volgende:
[..]
Kinderen uit Afrika kunnen mij geen flikker schelen, ook niet als er weer een één of andere B-artiest een film over maakt. Dit is ook met koeien zo, die maken mij niks uit. Katten zijn gezelschapsdieren en koeien zijn er voor het voedsel.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:49 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Denk je serieus dat mensen zich druk maken over baby's in Afrika ja? No way. Totdat er een keertje een item in het nieuws komt over een tot de dood toe mishandeld kindje dat uit Afrika komt. "Kom, we starten een condoleanceregister! De daders moeten dood! Alle baby's zijn lief en zielig, waarom zij?!" En dan, na een week, als de nieuwsitems langzaam afnemen. Niks. Uit het zicht, uit het hart. En het is bij die kat precies hetzelfde.
Als er nou eens net zo veel katten als koeien de nek omgedraait zou worden... dan zou het hier in de buurt een stuk rustiger gaan wordenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:50 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dat is gewoon dom wat je daar zegtquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:53 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Wat een bullshit, een kat vermoorden heeft evenveel nut, nu is het een mooie handtas
Er zit alleen toevallig meer vleesch aan een koe
Katten zijn irritant want ze maken lawaai en schijten de hele zooi onderquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:53 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Kinderen uit Afrika kunnen mij geen flikker schelen, ook niet als er weer een één of andere B-artiest een film over maakt. Dit is ook met koeien zo, die maken mij niks uit. Katten zijn gezelschapsdieren en koeien zijn er voor het voedsel.
Katten die goed opgevoed zijn schijten netjes in de kattenbak en miauwen alleen als ze eten nodig hebben. Ik kan er ook niks aan doen dat je in een tokkiebuurt woont waar iedereen hun kat naar buiten smijt als ze moeten schijtenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:57 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Katten zijn irritant want ze maken lawaai en schijten de hele zooi onder
Het heeft nut? Mensen hebben geen vlees nodig om te overleven, en kleding en meubels hoeven niet per se gemaakt te zijn van leer. Ook voor andere producten zijn er alternatieven. Wat wil je daarmee zeggen? Koeien zijn dus nuttig omdat men ooit vond dat ze ze maar moesten slachten voor eigen gebruik, maar katten - iets ongebruikelijker - niet? Als kat slachten en gebruiken voor verschillende doeleinden in de toekomst normaal wordt in deze maatschappij, mag het dus wel? Omdat het dan wel nut heeft?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:50 schreef Siniti het volgende:
[..]
Als ze die kat had opgegeten waren jullie nog kwader geweest. Het gaat hier puur erom dat een kat 'lief' is.quote:
Yeah begin maar te schelden, waar ik woon heeft helemaal niemand katten, het was maar een voorbeeldje. Je bent zo partijdig als de kloten, er zijn ook mensen (zoals ik) die koeien veeeeel leuker vinden dan katten.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:58 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Katten die goed opgevoed zijn schijten netjes in de kattenbak en miauwen alleen als ze eten nodig hebben. Ik kan er ook niks aan doen dat je in een tokkiebuurt woont waar iedereen hun kat naar buiten smijt als ze moeten schijten
Dan mag het wel inderdaad. Alleen zal dit nooit gebeuren in het Westen, omdat katten nu als gezelschaps-beest gehouden worden en dit nooit zo makkelijk zal veranderen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:58 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Het heeft nut? Mensen hebben geen vlees nodig om te overleven, en kleding en meubels hoeven niet per se gemaakt te zijn van leer. Ook voor andere producten zijn er alternatieven. Wat wil je daarmee zeggen?
Koeien zijn dus nuttig omdat men ooit vond dat ze ze maar moesten slachten voor eigen gebruik, maar katten - iets ongebruikelijker - niet? Als kat slachten en gebruiken voor verschillende doeleinden in de toekomst normaal wordt in deze maatschappij, mag het dus wel? Omdat het dan wel nut heeft?
Wtf als de dierenarts een spuitje met vergif toe dient is het niet vermoorden ofzo?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:01 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik partijdig, katten zijn lekker wollig en koeien laten alles naar schijt stinkenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:00 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Yeah begin maar te schelden, waar ik woon heeft helemaal niemand katten, het was maar een voorbeeldje. Je bent zo partijdig als de kloten, er zijn ook mensen (zoals ik) die koeien veeeeel leuker vinden dan katten.
Het gaat hier puur erom dat ze de kat vermoord heeft en hem daarbij misschien onnodig pijn heeft gedaan. Als ze die kat een spuitje had gegeven had het mij niks uitgemaakt, als de kat ook echt dood moest.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:59 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Als ze die kat had opgegeten waren jullie nog kwader geweest. Het gaat hier puur erom dat een kat 'lief' is.
Is dat niet gewoon een kwestie van standpunt? Blijkbaar vindt zij het een stuk minder erg en die kat ging sowieso dood, waarom niet zorgen dat hij nog nuttig is?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:01 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dan mag het wel inderdaad. Alleen zal dit nooit gebeuren in het Westen, omdat katten nu als gezelschaps-beest gehouden worden en dit nooit zo makkelijk zal veranderen.
Onnodig pijn? Nekje omdraaien doet echt geen pijn.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:02 schreef Siniti het volgende:
[..]
Het gaat hier puur erom dat ze de kat vermoord heeft en hem daarbij misschien onnodig pijn heeft gedaan. Als ze die kat een spuitje had gegeven had het mij niks uitgemaakt, als de kat ook echt dood moest.
Kan ik inkomenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:02 schreef Siniti het volgende:
[..]
Het gaat hier puur erom dat ze de kat vermoord heeft en hem daarbij misschien onnodig pijn heeft gedaan. Als ze die kat een spuitje had gegeven had het mij niks uitgemaakt, als de kat ook echt dood moest.
Koeien zijn hartstikke lief manquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:02 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik partijdig, katten zijn lekker wollig en koeien laten alles naar schijt stinken
Nogmaals, het gaat mij erom dat zij zelf de nek heeft omgedraaid. Als ze naar de dierenarts was gegaan en hem een spuitje had gegeven, boeit mij het niet wat ze met die kat doet nadat ie dood is. Zelf het heft in handen nemen is echter psychopathisch.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:03 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een kwestie van standpunt? Blijkbaar vindt zij het een stuk minder erg en die kat ging sowieso dood, waarom niet zorgen dat hij nog nuttig is?
Beter dan koeien die worden vetgemest en als ze net 2 jaar oud zijn worden geslachtDeze kat heeft iig nog een leven gehad.
Vooral als amateurs het doen doet het geen pijn héquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:04 schreef mieuwmieuw het volgende:
[..]
Onnodig pijn? Nekje omdraaien doet echt geen pijn.
Boehoe, een poes heeft 1 seconde pijn gehad. Voldoende drama om honderdduizenden brieven te sturen met doodsverwensingen naar de dader? In mijn ogen niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:07 schreef Siniti het volgende:
[..]
Vooral als amateurs het doen doet het geen pijn hé_!
Dit dus.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:10 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Boehoe, een poes heeft 1 seconde pijn gehad. Voldoende drama om honderdduizenden brieven te sturen met doodsverwensingen naar de dader? In mijn ogen niet.
Tegen een spuitje gaan sommige dieren ook nog vechten enzo hè... Want ze gaan langzaam dood..quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:07 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat mij erom dat zij zelf de nek heeft omgedraaid. Als ze naar de dierenarts was gegaan en hem een spuitje had gegeven, boeit mij het niet wat ze met die kat doet nadat ie dood is. Zelf het heft in handen nemen is echter psychopathisch.
Voldoende drama om haar te veroordelen in ieder geval. Zo moeilijk is het niet een dierenarts te benaderen voor een spuitje. Als deze poes echt dood moest had ze daar ook geen probleem meer mee gehad, want veel mensen twijfelen nu ook of deze poes wel echt depressief genoeg was om dood te moeten.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:10 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Boehoe, een poes heeft 1 seconde pijn gehad. Voldoende drama om honderdduizenden brieven te sturen met doodsverwensingen naar de dader? In mijn ogen niet.
Of de poes depressief genoeg wasquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:13 schreef Siniti het volgende:
[..]
Voldoende drama om haar te veroordelen in ieder geval. Zo moeilijk is het niet een dierenarts te benaderen voor een spuitje. Als deze poes echt dood moest had ze daar ook geen probleem meer mee gehad, want veel mensen twijfelen nu ook of deze poes wel echt depressief genoeg was om dood te moeten.
Dreigbrieven sturen is ook overdreven ja, maar die mongolen heb je er altijd tussenlopenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:10 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Het is pijnloos.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:13 schreef Chai het volgende:
[..]
Tegen een spuitje gaan sommige dieren ook nog vechten enzo hè... Want ze gaan langzaam dood..
Dat was haar reden om de poes te vermoordenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:14 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Of de poes depressief genoeg was? QUE?
Ja dus? Sommige dieren weten dat ze dood gaan en gaan daar tegen vechten. Nou dan liever even pijn eerlijk gezegd.quote:
Ach, ik geloof mensen die er veel verstand van hebben en zeggen dat het pijnloos isquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:15 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Oohja? Wel eens een spuitje gehad dan?
Niet als het om katten gaatquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:17 schreef Florian_ het volgende:
Sommige mensen kunnen echt niet relativeren.
Die koe mag blij zijn dat ze geen mug isquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:22 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat is toch zielig
Nog eenmaal:
[ afbeelding ]
BoooeeeeeIk kan er niets aan doen dat ik geen kat ben
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:22 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat is toch zielig
Nog eenmaal:
[ afbeelding ]
BoooeeeeeIk kan er niets aan doen dat ik geen kat ben
Heb je vandaag nog meer woorden geleerd dan alleen hypocriet?quote:
Ja, 'zielig'quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:57 schreef cheqy het volgende:
[..]
Heb je vandaag nog meer woorden geleerd dan alleen hypocriet?
Meeste van die mensen kiezen ook maar voor het zekere antwoord. Als je tegen een menigte zegt dat je het mooi vindt ben je weer een gehaat persoon. Maar we zijn dan ook een stel schapen, waarom was er niemand met ballen aanwezig? Juist, het is het niet waardquote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:40 schreef Breathtaking het volgende:
Kut argument, je hebt niet zomaar het recht je dier om te brengen. Al is helaas de regelgeving hier minder streng dan in Amerika.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:40 schreef Breathtaking het volgende:
Wat een gebrek aan inlevingsvermogen als je het verschil niet eens ziet tussen de vleesindustrie en het ombrengen van een huisdier dat al jaren een metgezel is geweest. Overigens ben ik zelf tegen beide.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:41 schreef Florian_ het volgende:
Niemand zegt toch dat het tof is om je eigen kat om te brengen?quote:Op zondag 17 mei 2009 00:25 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Wat een gebrek aan inlevingsvermogen als je het verschil niet eens ziet tussen de vleesindustrie en het ombrengen van een huisdier dat al jaren een metgezel is geweest. Overigens ben ik zelf tegen beide.
Lees anders even nogmaals mijn reactie en waar ik op reageer.quote:Op zondag 17 mei 2009 00:26 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Niemand zegt toch dat het tof is om je eigen kat om te brengen?
Lees anders even nogmaals mijn reactie en waar ik op reageer.quote:Op zondag 17 mei 2009 00:28 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Lees anders even nogmaals mijn reactie en waar ik op reageer.
Ik heb het over de vergelijking tussen de vleesindustrie en een huisdier dat al jaren gehouden wordt. Dat is gewoon ziek. En nee, de vleesindustrie vind ik niet minder erg maar er is wel degelijk een verschil.quote:Op zondag 17 mei 2009 00:35 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Lees anders even nogmaals mijn reactie en waar ik op reageer.
Jij zegt: die kat is al jaren bij die vrouwhet is monsterlijk om die te vermoorden
Ik zeg: Dat klopt. Florian vindt waarschijnlijk ook dat dat klopt. Niemand zegt hier dat een kat, die jaren bij je is, leuk is om te vermoorden. Maar daar gaat het niet ook niet om
Het gaat erom dat niemand hier die kat ooit gekend heeft, maar omdat mensen zich erin in kunnen leven (veel fokkers hebben blijkbaar een kat) is het meteen 'zielug', terwijl koeien dan weer niemand iets interesseert.
Hieruit haalde ik metgezel van die vrouw. Jij bedoelt dus algemeenquote:dat al jaren een metgezel is geweest.
Je leest wel met oogkleppen op he?quote:Op zondag 17 mei 2009 00:25 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Wat een gebrek aan inlevingsvermogen als je het verschil niet eens ziet tussen de vleesindustrie en het ombrengen van een huisdier dat al jaren een metgezel is geweest. Overigens ben ik zelf tegen beide.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:41 schreef Florian_ het volgende:
Het gaat erover dat mensen zo ongelooflijk hypocriet zijn dat ze voor 1 poes hatemail gaan sturen (gewoon, omdat het beestje zielig en lief is), en voor die andere dieren (die net zo lief zijn) dat niet doen. Waarom trekken mensen zich dat zo persoonlijk aan? Dat vind ik triest. Er gebeuren zoveel dingen met dieren - dagelijks, over de hele wereld - maar DIT vindt men erg. Gewoon, omdat het geen ver-van-mijn-bed-show is.
Domste tegenantwoord van de avond/nacht.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mogen mensen dan ook hun eigen kinderen vermoorden?
Wat een non-argument.
Je begrijpt toch wel dat soort lui die doodsbedreigingen maken van hetzelfde soort zijn als degene die Karsten nogwattes zijn Hyves onder gingen kalken met dreigementen, zelfs nadat duidelijk werd dat hij dood wasquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:41 schreef Florian_ het volgende:
Ja, laten we het voorbeeld van China volgen. Dát is een goed idee.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:47 schreef FastFox91 het volgende:
Terechte klacht. Ik stoorde mij er ook al aan, in China eten ze katten.
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt.quote:Op zondag 17 mei 2009 03:44 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Domste tegenantwoord van de avond/nacht.
Ze zégt dattie ziek was.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:24 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Kinderen koop je niet, katten wel, en als die kat toch al ingeslapen had moeten worden dan snap ik het punt ook niet meer. Er zijn ook mensen die bello de hond op laten zetten zodat ie voor eeuwig naast de bank kan staan met zn 'trouwe ogen' die nu grote kralen zijn. Dat is niet minder ziek hoor, maar dat is wel geaccepteerd.
Ik bedoelde ook zeker niet dat een kat evenveel waard is als kinderen. Ik probeerde met mijn opmerking enkel te laten zien dat het agument "Het is háár kat, dus dan mag het.' ook nogal kortzichtig is. Ik wist op dat moment ook nog niet dat die kat al ziek was, trouwens. Er zijn ook veel mensen die hun eigen konijn met kerst opeten.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:10 schreef von_manstein het volgende:
Ik lees weer dat veel replyers hun huisdier vergelijken als of het hun eigen kinderen zijn.
Denk even na met je kortzichtige blik... een huisdier is geen mens en dient niet gelijkwaardig behandelt te worden als mens. Dit wil niet zeggen dat je ze mag verwaarlozen maar ze op een lijn trekken als een kind is gewoon niet bijster snugger.
Knap dat ze dat zelf kan beoordelen met haar mbo "studie".quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:15 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dat was haar reden om de poes te vermoorden
Dat vind ik nou weer niet. Had ze nu een willekeurige kat genomen dan lag het iets anders maar het gaat hier om haar eigen kat die ze altijd verzorgd heeft en waar ze toch iets van een band mee had.quote:Op zondag 17 mei 2009 03:44 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Domste tegenantwoord van de avond/nacht.
Jij hebt zelf zeker geen huisdieren?quote:Op zondag 17 mei 2009 10:10 schreef von_manstein het volgende:
Ik lees weer dat veel replyers hun huisdier vergelijken als of het hun eigen kinderen zijn.
Denk even na met je kortzichtige blik... een huisdier is geen mens en dient niet gelijkwaardig behandelt te worden als mens. Dit wil niet zeggen dat je ze mag verwaarlozen maar ze op een lijn trekken als een kind is gewoon niet bijster snugger.
Je snapt het zelf niet echt he?quote:Op zondag 17 mei 2009 03:35 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Je leest wel met oogkleppen op he?
Ik stel voor dat je dit nog een keer leest:
[..]
Ik vind dat je ieder in zijn waarde moet laten. Iedereen beleeft de dingen op zijn manier en deze mensen als niet snugger bestempelen vind ik dan weer niet snugger en erg kortzichtig.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:10 schreef von_manstein het volgende:
quote:Op zondag 17 mei 2009 11:17 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik vind dat je ieder in zijn waarde moet laten. Iedereen beleeft de dingen op zijn manier en deze mensen als niet snugger bestempelen vind ik dan weer niet snugger en erg kortzichtig.
Ik snap best dat mensen zonder kinderen een zulke gevoelens voor een huisdier kunnen hebben.
Dat is ook maar net wat wij ervan hebben gemaakt.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:01 schreef BigKahuna het volgende:
Kuttopic. Koeien bestaan om op te eten en om mooie leren dingen van te maken.
Katten bestaan om als huisdier te houden.
Die zag ik ook ja op at5quote:Op zondag 17 mei 2009 10:41 schreef Penisbaard het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)lt-haatmails-in-boek
Ik moest lachen op 1:59.
[ afbeelding ]
Welke band bouw je dan op als je de kat naar buiten schopt? Dat de kat ff naar huis komt om te eten? Is dat niet hetzelfde als een boer die zijn koe van het land afhaalt zodat het kan vreten in de stal?quote:Op zondag 17 mei 2009 11:11 schreef cheqy het volgende:
[..]
Je snapt het zelf niet echt he?![]()
Ze heeft jarenlang dat beest verzorgd en daar toch een band mee opgebouwd.
Het komt op hetzelfde neer als dat jij straks wordt dood gereden. Ik zal er echt geen traan om laten want ik ken je niet, ja van een paar domme opmerkingen hierzo. Maar als één van mijn buren of vrienden wordt dood gereden dan vind ik het verschrikkelijk. Ben ik dan ook een hypocriet? Want een dood mens is een dood mens.
Het gaat er om dat ze voor veel mensen hier toch een emotionele grens heeft overschreden door haar 'maatje ' om te brengen voor een tas ipv een willekeurig dier van een boerderij ofzo.
Grappig dat mensen er altijd maar vanuit gaan dat katten altijd maar naar buiten worden geschopt.quote:Op zondag 17 mei 2009 14:21 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Welke band bouw je dan op als je de kat naar buiten schopt? Dat de kat ff naar huis komt om te eten? Is dat niet hetzelfde als een boer die zijn koe van het land afhaalt zodat het kan vreten in de stal?
Mag degene zelf dan de emotionele grens bepalen ipv dat het bepaalt wordt door zijn of haar omgeving?
En wat is dan de defenitie van 'normale mensen'?
Als zij van haar kat een handtas wil maken, moet ze dat doen. Het is haar kat.
Daar komt nog bij dat zelfs katten die vaak naar buiten gaan wel degelijk een band hebben met de baasjes.quote:Op zondag 17 mei 2009 14:57 schreef cheqy het volgende:
[..]
Grappig dat mensen er altijd maar vanuit gaan dat katten altijd maar naar buiten worden geschopt.
Het spijt me als ik je beeld verstoor maar er zijn miljoenen mensen die op een flat wonen met een kat. Net als ik trouwens.
Deze katten willen en komen amper buiten en hangt continu om de eigenaar heen. Dan bouw je idd een band op.
En waar heb ik het over 'normale mensen'?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |