bronquote:Lady Gaga
Born: March, 28, 1986
Years Active: 2000's
Lady GaGa is a theatrical dance-pop singer/songwriter whose commercial debut single, the international chart-topping smash hit "Just Dance," established her as an up-and-coming superstar upon its release in 2008. Born Stefani Germanotta on March 28, 1986, in Yonkers, NY, she attended Convent of the Sacred Heart, a private all-girl Catholic school in Manhattan, before proceeding to study music at New York University's Tisch School of the Arts at age 17. Influenced by flamboyant glam rockers such as David Bowie and Freddie Mercury (indeed, her stage name is drawn from the Queen song "Radio Ga-Ga") as well as '80s dance-poppers such as Madonna and Michael Jackson, she began playing the piano at a young age and later began writing songs and performing as a teenager.
In 2007 she began to make a name for herself on the downtown Manhattan club scene with a performance art show billed as Lady GaGa and the Starlight Revue (co-featuring Lady Starlight; born Colleen Martin, a DJ and makeup professional), and music industry insiders began to take note. While Lady GaGa was initially signed to Def Jam in 2007, nothing came of that association, and ultimately it was pop-rap superstar Akon who took her under his wing, signing her to his vanity label Kon Live in association with Interscope Records. In addition to working for Interscope as a songwriter, Lady GaGa began preparing the launch of her solo career. Her debut single, "Just Dance," was released to radio in April 2008, and her full-length album debut, The Fame, followed in August. Featuring fellow Akon affiliate Colby O'Donis, "Just Dance" took much of 2008 to catch on. The song debuted on the Billboard Hot 100 singles chart in August, at which time it had already become a massive club hit, but it didn't reach number one until January 2009. Internationally, the song proved similarly popular, reaching the Top Ten throughout much of Western Europe and beyond. In the wake of Lady GaGa's international breakthrough success with "Just Dance," the follow-up single, "Poker Face," was an even greater success, topping singles charts across the board, from the U.S. and Western Europe to Australia and New Zealand. Both songs were produced by Akon affiliate RedOne, who, along with Rob Fusari, co-wrote and produced much of The Fame, itself an international success in critical as well as commercial terms. ~ Jason Birchmeier, All Music Guide
Ikwillook!!quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:39 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
ik naar de Melkweg!
Inderdaad. Ik vind haar ook wat te hoerigquote:Op woensdag 20 mei 2009 01:30 schreef ScottTracy het volgende:
Lady Gaga is onwijs muzikaal, het is alleen jammer dat ze zich als een hoer moet kleden en gedragen om haar muziek te kunnen verkopen. Het kan allemaal veel simpeler, ik vind dit bijvoorbeeld heel mooi gedaan:
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=1097quote:HARDE TEPELS VOOR LADY GAGA :: 21-7-2009
Als Freddy Mercury Madonna had bevrucht, zou LADY GAGA uiteindelijk de baarmoeder uit zijn komen dansen. De pas 23 jarige Amerikaanse zorgt voor een hysterisch tafereel voor de ingang van de Melkweg. Een horde dolgedraaide meisjes probeert als eerste binnen te komen, om als losgeslagen wild op zoek te gaan naar het beste plekje. Het toont hoe groot Lady Gaga in hele korte tijd is geworden; in februari stond ze immers nog als support act van The Pussycat Dolls.
Na lang wachten verschijnt de zangeres. Maar nog niet live. Eerst is ze te zien als Candy Warhol in de eerste van drie 'odes' aan de pop art kunstenaar die door het optreden verspreid zitten. Dan valt het doek, gaat de rookmachine op maximaal en flitsen de lichten als een hyperactieve onweersbui. Wanneer de rook opklaart en openingsnummer Paparazzi achter de rug is, rennen er drie enorme mannen het podium op. Gezamenlijk en solo gaat Lady Gaga gedurende haar optreden helemaal los met energieke dansmoves. Ze maakt daarbij veel gebruik van haar eigen opgenomen stem als backing vocals. Maar ze kan wel degelijk zingen. Na het tweede nummer Lovegame waagt ze zich bijvoorbeeld met een prachtige hese stem aan een stukje cabaret.
Dan wordt ook duidelijk dat ze veel contact maakt met het publiek. Geïmproviseerde flarden zang over Amsterdam en de wallen, kletspraatjes en vragen aan de aanwezigen, Gaga is helemaal in haar element in de hoofdstad. Dat moet ook haast wel met haar exhibitionistische aanleg. Ze blijkt vooral erg trots op haar billen, die in elke van haar vele gewaagde outfits goed voor de dag komen. Als ze dan ook nog uitspraken doet als 'hey Amsterdam, you make my nipples hard', zullen veel ouders die hun kinderen hebben meegebracht zich waarschijnlijk wel even achter de oren krabben.
Om de paar nummers nemen de muzikanten het even over met verfrissende gitaarintermezzo's, terwijl er van kleding en decor wordt gewisseld. Een scooter, verrijdbare videoschermen, tussenfilmpjes en een imponerende lichtshow laten de show voorbij schieten en via liedjes als Dirty Rich, The Fame, Money Honey, Boys Boys Boys en Just Dance gaat het in rap tempo richting einde.
Voor de finale verschijnt er een piano op de bühne. Solo speelt Lady Gaga een indrukwekkende, kale versie van Brown Eyes, die overgaat in haar grootste hit Pokerface. Ondertussen zit ze in spreidstand met haar voeten op de piano, pingelt met haar hakken of staat op één been balancerend op de kruk ondersteboven te zingen. Ze hakt het nummer in verschillende delen en geeft elk segment een eigen hook. Extreem langzaam gezongen, een beetje jazzy of op een komische up tempo manier alsof het zo op Queens A Night At The Opera had kunnen staan. Als ze vervolgens het publiek laat schreeuwen en meezingen is het helemáál of de geest van Mercury door de zaal waart. Ze besluit de avond uiteindelijk met een 'gewone' vette beatversie van Pokerface en laat het publiek volkomen bevredigd achter na een ultieme performance. SVEN GERRETS
Foto’s: ELI VOOGT
Gezien: LADY GAGA, MELKWEG, AMSTERDAM (20 JULI 2009)
quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:30 schreef ScottTracy het volgende:
Lady Gaga is onwijs muzikaal, het is alleen jammer dat ze zich als een hoer moet kleden en gedragen om haar muziek te kunnen verkopen. Het kan allemaal veel simpeler
Dat staat er toch ook gewoon dat ze zaterdag pas in Paradiso staat?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:05 schreef Toad het volgende:
3voor12 interview / verslag:
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42263456
GaGa heeft kennelijk wat nummers opgenomen in A'dam.
Wel een slordigheidje: GaGa speelt zaterdag pas in Paradiso.
Leuk hoe recensies kunnen verschillen!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:33 schreef Toad het volgende:
[..]
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=1097
Vooral die reacties op het artikel zijn erg vermakelijk.
http://www.volkskrant.nl/(...)et_niet_te_betoverenquote:Lady Gaga weet niet te betoveren
RECENSIE, Robert van Gijssel
Gepubliceerd op 21 juli 2009 14:43, bijgewerkt op 21 juli 2009 14:46
AMSTERDAM - In zwetende laagjes aan elkaar geplakt publiek, lange wachttijd, broeierig atmosfeertje en jawel, een ouderwetse vechtpartij ergens voor het podium. Daar is iemand op een paar verkeerde tenen gaan staan. De jongste Melkweg-bezoekers (een jaar of 8) kijken vanaf de balkons geschrokken naar de grote-mensen-taferelen onder hen. De security reageert adequaat: het meppende heethoofd wordt soepel afgevoerd.
De populaire Amerikaanse zangeres en songwriter Lady Gaga treedt maandagavond op in de Melkweg in Amsterdam. (Joost van den Broek / de Volkskrant) Voor wie dit alles wordt doorstaan op een zomerse maandagavond? Niet voor Madonna, niet voor Britney Spears, maar voor de volgens velen ‘opvolgster’ van die twee: Lady Gaga.
Raketjes
De 23-jarige Amerikaanse zangeres Stefani Joanne Angelina Germanotta verkoopt hits als Raketjes aan een bus schoolkinderen. Ze bouwt aan haar ‘Haus of Gaga’ met als bakstenen een wereldwijde online-fanbase. Ze is vriendin van Paris Hilton, ze staat in de bladen; Lady Gaga is beroemd.
Vandaar die opgefokte sfeer in de Melkweg, voor ‘het eerste grote Nederlandse optreden’. Daar moet je bij zijn, is het idee in de zaal, en dus wordt er heftig getwitterd naar de sukkels van thuisblijvers.
Tegen tienen neemt Gaga bezit van het podium, althans, een gefilmde afbeelding van haar op een wit doek. Als ‘Candy Warhol’ (Lady Gaga ziet zichzelf graag als vrouwelijk epigoon van Andy) doet ze Japans manga-achtig en eng, met driedubbel aangebrachte nepwimpers in een schokkerige handycamfilm.
Dan eindelijk Gaga zelf, in een eerste creatie: een hoekig jurkje in spiegeltjesmozaïek. Met een eerste hit: Paparazzi, uitgevoerd in enigszins logge synthpop met boinkende baslijnen. Er zullen nog vele hits en creaties volgen, in een straf tempo en gedurende iets langer dan een uur. En als om even na elven die hele volle Melkweg in één beweging leegstroomt en het Gaga-publiek op het Leidseplein zuurstof staat in te nemen, zie je de collectieve gedachte boven de hoofden hangen: wat hebben we nu eigenlijk gezien?
Hotseknots
Dat Lady Gaga, ‘mevrouw hotseknots’, haar naam eer aan deed: ze speelde een langdradige pianoversie van haar grootste succes Pokerface in paarse lingerie, met één naaldhak staand op de pianokruk en het andere been naar achteren gestrekt. Gezien die houding zong en speelde ze nog best aardig, maar wat een gedoe om niets.
Geconstateerd kon ook worden dat Gaga met simpelweg haar aanwezigheid en die turboverkleedpartijen niet kon betoveren, zoals lichtend voorbeeld Grace Jones dat zelfs op 60-jarige leeftijd nog kan. Daarvoor waren Gaga’s bewegingen te onbeholpen en haar gestes te onsubtiel, zo met de vuist pompend voor het kruis.
Aan erotische lading ontbrak het dus ook, ondanks alle blotebillenlingerie. Gaga’s opmerkingen aan het publiek als: show me how big your dick is, en: you guys make my nipples hard, werkten natuurlijk als een koude douche.
Tegenstrijdigheden
Dan waren er nog de tegenstrijdige mededelingen. ‘Roem interesseert me niet’, zei Gaga ergens halverwege de show. Maar even later: ‘Mijn hele leven wil ik al een ster zijn. Nu ben ik het en ik wil dat jullie je ook een ster voelen.’ Wat moesten we daar mee?
Een beroemdheid hadden we gezien, maar waarop die roem nu precies is gebaseerd was met het uur in de Melkweg alleen maar onduidelijker geworden.
Afgelopen maandag wel hoor, gitaristen e.d. Kan me zo snel even geen pianist voor de geest halen (behalve Gaga zelf bij 2 liedjes) en ik meen me te heugen dat er een drumstelletje verstopt stondquote:
quote:TOP 10
1. Lady GaGa live @ Melkweg 20-07-2009
“Was er ook nog meer dan show? Ja hoor, GaGa heeft zeker vijf top popsongs met een messcherpe rand, bleek maar eens.” (Atze de Vrieze)
“Lady Gaga is een bijzonder (en) creatief figuur die blijft boeien.” (Erik Zwennes)
Maximaal oppervlakkig en inhoudsloos, wat een aanbeveling.quote:
Zo gaaf dat je haar ontmoet hebt! Ik ben super jaloers manquote:Op zondag 26 juli 2009 02:42 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Hyper Crush was errug fijn ja, na afloop nog ff met ze staan praten en een shirt gekocht van ze.
MAAR WHOA. 2x GaGa deze week was het zo waard. Die vrouw is zo geweldig on stage en off stage.
Heb haar net weer ontmoet en ze neemt ècht de tijd. Zo lief <3
[ afbeelding ]
Toad, THNX SO MUCH voor de kaarten!
leuke fotosquote:Op zondag 26 juli 2009 13:29 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Even m'n foto's ergens anders neergezet:
Na de Melkweg show.
[ afbeelding ]
Gisteravond na Paradiso <3
[ afbeelding ]
Ze noemde me haar "Little monster"
ik ookquote:Op zondag 26 juli 2009 13:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
De volgende keer ben ik er verdomme bij!
Dat had ze vast gedaan aangezien maandag een meisje ècht 16 werd die avond en na afloop backstage mocht van GaGa voor 'n fotoquote:Op zondag 26 juli 2009 13:29 schreef Toad het volgende:
- o ja, en er was iemand die steeds moest zeggen dat ze jarig was, Gaga: je bent net 16 zeker?
Hoe vind jij haar steeds? Ik wil ook met GaGa op de foto!quote:Op zondag 26 juli 2009 13:29 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Even m'n foto's ergens anders neergezet:
Na de Melkweg show.
[ afbeelding ]
Gisteravond na Paradiso <3
[ afbeelding ]
Ze noemde me haar "Little monster"
Iedere gek zijn gebrekquote:Op zondag 26 juli 2009 01:05 schreef Keenan het volgende:
hoe kunnen jullie fan zijn van iemand die zich zo kleed en haar stem vervormd?
http://twitter.com/ladygagaquote:just woke up, headache and the stink of jameson. ahh but the lyrics on the bedside. it was all worth it
Gaga is een gozerquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:24 schreef methodmich het volgende:
'Lady GaGa heeft een piemel!'
Welk een raar verhaal....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |