Maar wil je echt naar de middle of nowhere? Of wil je wel wat stedelijks in de buurt hebben?quote:Op zondag 1 november 2009 18:37 schreef movearound het volgende:
oke dan ga ik daar in ieder geval niet heen.
danku
Ik zou zeggen land in Edmonton rijd naar het zuiden op highway 2 naar Calgary dan rechtsaf op de Transcan en dan naar het westen op naar Banff in de bergen er is niks mooiers dan de bergen, mijn zus komt over volgend jaar en dat is het eerste wat ik haar wil laten zien.quote:Op zondag 1 november 2009 17:29 schreef movearound het volgende:
canada lijk me een prachtig land om eens een keer heen te gaan.
ik zoek een gebied dat niet druk is maar ook niet doods is.
wat raden jullie mij aan?
omdat ik zelf namelijk in een dorp met 25.000 inwoners woon in nederland hou ik niet zo van drukte
Naar Whitehorse, Yukon vliegen en daar camper/auto huren. Ben je zo in Alaska, maar je bent ook zo in BC. Genoeg moois in de 'buurt'!quote:Op zondag 1 november 2009 17:29 schreef movearound het volgende:
canada lijk me een prachtig land om eens een keer heen te gaan.
ik zoek een gebied dat niet druk is maar ook niet doods is.
wat raden jullie mij aan?
omdat ik zelf namelijk in een dorp met 25.000 inwoners woon in nederland hou ik niet zo van drukte
Hoe heb je dat gedaan!? Ik dacht dat Nederland niet zo happig was op dubbele paspoorten en dat je Nederlands burgerschap per direct vervalt als je toch een andere nationaliteit aanneemt?quote:ik woon hier nu al 6 jaar Leduc,Alberta Ben getrouwd met een Canadese en ben ook nog is een Canadian Citizen maar heb ook nog steeds m'n Nederlandse burgerschap.
Een dubbel paspoort kan prima als je getrouwd bent met een Canadees!!quote:Op woensdag 2 december 2009 17:14 schreef Jurjenb het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan!? Ik dacht dat Nederland niet zo happig was op dubbele paspoorten en dat je Nederlands burgerschap per direct vervalt als je toch een andere nationaliteit aanneemt?
Of speel je liever op "Wat niet weet, wat niet deert"?
(Ik zou uiteindelijk namelijk ook wel beiden willen.)
Van harte!quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:53 schreef DJ_JB het volgende:
Dat is nog eens goed nieuws! (Dat komt echt als een verjaardagscadeau vandaag.)
Dat is tenminste echte kouquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:38 schreef jeroen1976 het volgende:
Ewwww de eerste echte koude dag en nacht van het jaar.
Op dit moment (13:35) is het -29 graden en vanacht wordt de gevoelstemperatuur -42... wilt iemand komen skiien of een sneeuwbalgevecht houden vanavond in de frisse buitenlucht?![]()
![]()
[ afbeelding ]
Jep da's de windchill. -30 is de 'echte' temperatuur, maar de -62 windchill van vorige winter was toch weer net iets kouder.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:12 schreef tevebe het volgende:
[..]
Dat is tenminste echte kou![]()
-42 is met windchill neem ik aan?
Zelfs in Vancouver was het deze week -10!
-62?! Dat is dan hopelijk een uitzondering! Zal geen dagen geduurd hebben hoop ik.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:36 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Jep da's de windchill. -30 is de 'echte' temperatuur, maar de -62 windchill van vorige winter was toch weer net iets kouder.
-10 Is voor Vancouver behoorlijk koud idd!
Nee dat was maar een nacht, extreme harde wind bij een temperatuur van -38. De rest van de week was het 'maar' in de -45 met de windchill.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:45 schreef tevebe het volgende:
[..]
-62?! Dat is dan hopelijk een uitzondering! Zal geen dagen geduurd hebben hoop ik.
Volgens mij wonen er een paar Fok!ers in Calgary. Ik kom er af en toe maar het is 7 uur rijden voor mij.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:23 schreef Xhermes het volgende:
Zo na lang meelezen toch ook maar is aangemeld speciaal voor dit topic!
Ga over 10 dagen voor de 3e keer in 2 jaar naar familie van mijn vriendin in Calgary. Na de 2e keer begon het toch wel erg te kriebelen om te emigreren maar na een beetje research is toch gebleken wat een rompslomp dat is zeg!
Zit er al ongeveer 5 maanden nu naar uit te kijken om weer terug te gaan en met die echte winter die er nu daar is krijg ik alleen maar meer zin! Nog meer mensen hier die in Calgary zitten?
quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:31 schreef Ebethron het volgende:
Update!
Ik ga tweede week januari mijn huis uit en dan voor een aantal maanden bij mijn ouders in.
Mijn vrouw gaat 3'e week januari terug naar Canada en hopelijk als alles vlotjes verloopt ik ook met een paar maanden!
Ik hou jullie op de hoogte!
Kan je hierbij helaas niet helpen, ik had bijna mijn hele inboedel in NL verkocht voordat ik vertrok.quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:23 schreef Ebethron het volgende:
Iemand ervaringen met het verschepen of vervoeren via lucht van spullen en de kosten daarvan. Ik zoek al een tijd op internet maar hoor ook graag de ervaringen hiermee. Die van mijn schoonmoeder zijn een beetje out of date zeg maar (70's).
Alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |