abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74285716
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:37 schreef movearound het volgende:
oke dan ga ik daar in ieder geval niet heen.
danku
Maar wil je echt naar de middle of nowhere? Of wil je wel wat stedelijks in de buurt hebben?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_74285790
mischien kleine steden in de buurt. maar ik wil van de prachtige natuurgebieden genieten. dat doe ik ook altijd als ik met de auto naar duitsland toe ga. altijd door de bergen rijden en zelf mijn hotels in dorpjes zoeken. en niet een retour ticket boeken met hotel erbij.

maar dan huur ik wel een auto op het vliegveld in Canada.
pi_74286010
Je kan natuurlijk altijd een rondreis maken, denk er wel aan dat in veel delen het landschap uren achtereen hetzelfde is, dus het is niet zo spannend als door Duitsland rijden.
pi_74771876
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:29 schreef movearound het volgende:
canada lijk me een prachtig land om eens een keer heen te gaan.
ik zoek een gebied dat niet druk is maar ook niet doods is.
wat raden jullie mij aan?
omdat ik zelf namelijk in een dorp met 25.000 inwoners woon in nederland hou ik niet zo van drukte
Ik zou zeggen land in Edmonton rijd naar het zuiden op highway 2 naar Calgary dan rechtsaf op de Transcan en dan naar het westen op naar Banff in de bergen er is niks mooiers dan de bergen, mijn zus komt over volgend jaar en dat is het eerste wat ik haar wil laten zien.

Oh ja ik woon hier nu al 6 jaar Leduc,Alberta Ben getrouwd met een Canadese en ben ook nog is een Canadian Citizen maar heb ook nog steeds m'n Nederlandse burgerschap.

Al vast welkom als je hierheen komt
pi_74830662
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:29 schreef movearound het volgende:
canada lijk me een prachtig land om eens een keer heen te gaan.
ik zoek een gebied dat niet druk is maar ook niet doods is.
wat raden jullie mij aan?
omdat ik zelf namelijk in een dorp met 25.000 inwoners woon in nederland hou ik niet zo van drukte
Naar Whitehorse, Yukon vliegen en daar camper/auto huren. Ben je zo in Alaska, maar je bent ook zo in BC. Genoeg moois in de 'buurt'!
pi_75217431
quote:
ik woon hier nu al 6 jaar Leduc,Alberta Ben getrouwd met een Canadese en ben ook nog is een Canadian Citizen maar heb ook nog steeds m'n Nederlandse burgerschap.
Hoe heb je dat gedaan!? Ik dacht dat Nederland niet zo happig was op dubbele paspoorten en dat je Nederlands burgerschap per direct vervalt als je toch een andere nationaliteit aanneemt?
Of speel je liever op "Wat niet weet, wat niet deert"?

(Ik zou uiteindelijk namelijk ook wel beiden willen.)
pi_75268649
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:14 schreef Jurjenb het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan!? Ik dacht dat Nederland niet zo happig was op dubbele paspoorten en dat je Nederlands burgerschap per direct vervalt als je toch een andere nationaliteit aanneemt?
Of speel je liever op "Wat niet weet, wat niet deert"?

(Ik zou uiteindelijk namelijk ook wel beiden willen.)
Een dubbel paspoort kan prima als je getrouwd bent met een Canadees!! (Tenzij de regels recent veranderd zijn). Niet dat ik al een dubbel paspoort heb want ik was al gescheiden voordat ik in aanmerking kwam voor een Canadees paspoort, maar als ik weer trouw dan ga ik er wel meteen voor. Ik date nu al weer 2 jaar dezelfde Canadese vrouw dus we zien wel.
pi_75268802
Als je getrouwd bent met een Canadees mag je de Nederlandse houden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 4 december 2009 @ 02:30:28 #209
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75270673
Alleen als je getrouwd bent? mmh..
pi_75270690
Of geregistreerd partnerschap
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 4 december 2009 @ 08:07:50 #211
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75271959
De regel is inderdaad dat als je getrouwd bent met een inwoner van het land waarvan je de nationaliteit wil aannemen, dat je de Nederlandse mag behouden. In mijn geval dus getrouwd met een Amerikaanse, en heb beide nationaliteiten.

Canada en de VS ondersteunen beiden de dubbele nationaliteit, en die wet is inderdaad afkomstig uit de Nederlandse wetgeving.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_75273628
Dat is nog eens goed nieuws! (Dat komt echt als een verjaardagscadeau vandaag. )
De kettingzaag is de natuurlijke vijand van de blokhut...
pi_75276681
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:53 schreef DJ_JB het volgende:
Dat is nog eens goed nieuws! (Dat komt echt als een verjaardagscadeau vandaag. )
Van harte!
 FR
pi_75422521
Ewwww de eerste echte koude dag en nacht van het jaar.

Op dit moment (13:35) is het -29 graden en vanacht wordt de gevoelstemperatuur -42... wilt iemand komen skiien of een sneeuwbalgevecht houden vanavond in de frisse buitenlucht?

dinsdag 8 december 2009 @ 20:55:09 #215
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75423205
Jahoor, al moet je wel even wachter eer ik daar ben
pi_75426879
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:38 schreef jeroen1976 het volgende:
Ewwww de eerste echte koude dag en nacht van het jaar.

Op dit moment (13:35) is het -29 graden en vanacht wordt de gevoelstemperatuur -42... wilt iemand komen skiien of een sneeuwbalgevecht houden vanavond in de frisse buitenlucht?

[ afbeelding ]
Dat is tenminste echte kou -42 is met windchill neem ik aan?

Zelfs in Vancouver was het deze week -10!
pi_75427999
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:12 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dat is tenminste echte kou -42 is met windchill neem ik aan?

Zelfs in Vancouver was het deze week -10!
Jep da's de windchill. -30 is de 'echte' temperatuur, maar de -62 windchill van vorige winter was toch weer net iets kouder.

-10 Is voor Vancouver behoorlijk koud idd!
pi_75456927
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:36 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Jep da's de windchill. -30 is de 'echte' temperatuur, maar de -62 windchill van vorige winter was toch weer net iets kouder.

-10 Is voor Vancouver behoorlijk koud idd!
-62?! Dat is dan hopelijk een uitzondering! Zal geen dagen geduurd hebben hoop ik.
pi_75458571
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:45 schreef tevebe het volgende:

[..]

-62?! Dat is dan hopelijk een uitzondering! Zal geen dagen geduurd hebben hoop ik.
Nee dat was maar een nacht, extreme harde wind bij een temperatuur van -38. De rest van de week was het 'maar' in de -45 met de windchill.

Op deze dagen zijn de meeste scholen en sommige bedrijven dicht, omdat het niet verantwoord is om langer dan een minuut buiten te zijn. Soort van ijsvrij dus.

De kou viel trouwens wel mee vanochten omdat er niet veel wind was, al starte mijn auto niet meteen (had hem niet in-'geplugged'). Mijn thermometer (die uit de wind hangt) liet -29 zien toen ik de deur uit liep.
pi_75494843
Zo na lang meelezen toch ook maar is aangemeld speciaal voor dit topic!

Ga over 10 dagen voor de 3e keer in 2 jaar naar familie van mijn vriendin in Calgary. Na de 2e keer begon het toch wel erg te kriebelen om te emigreren maar na een beetje research is toch gebleken wat een rompslomp dat is zeg!

Zit er al ongeveer 5 maanden nu naar uit te kijken om weer terug te gaan en met die echte winter die er nu daar is krijg ik alleen maar meer zin! Nog meer mensen hier die in Calgary zitten?
Volg mijn blog! http://my-365.com/
pi_75511322
Update!

Ik ga tweede week januari mijn huis uit en dan voor een aantal maanden bij mijn ouders in.

Mijn vrouw gaat 3'e week januari terug naar Canada en hopelijk als alles vlotjes verloopt ik ook met een paar maanden!

Ik hou jullie op de hoogte!
pi_75530814
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:23 schreef Xhermes het volgende:
Zo na lang meelezen toch ook maar is aangemeld speciaal voor dit topic!

Ga over 10 dagen voor de 3e keer in 2 jaar naar familie van mijn vriendin in Calgary. Na de 2e keer begon het toch wel erg te kriebelen om te emigreren maar na een beetje research is toch gebleken wat een rompslomp dat is zeg!

Zit er al ongeveer 5 maanden nu naar uit te kijken om weer terug te gaan en met die echte winter die er nu daar is krijg ik alleen maar meer zin! Nog meer mensen hier die in Calgary zitten?
Volgens mij wonen er een paar Fok!ers in Calgary. Ik kom er af en toe maar het is 7 uur rijden voor mij.
En ja emigratie naar een Westers land is meestal een rompslomp, tenzij je roots hebt of getrouwd bent met iemand uit dat land.
pi_75530856
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:31 schreef Ebethron het volgende:
Update!

Ik ga tweede week januari mijn huis uit en dan voor een aantal maanden bij mijn ouders in.

Mijn vrouw gaat 3'e week januari terug naar Canada en hopelijk als alles vlotjes verloopt ik ook met een paar maanden!

Ik hou jullie op de hoogte!
YAY Ik hoop dat alles vlotjes verloopt voor je!
pi_75644109
Iemand ervaringen met het verschepen of vervoeren via lucht van spullen en de kosten daarvan. Ik zoek al een tijd op internet maar hoor ook graag de ervaringen hiermee. Die van mijn schoonmoeder zijn een beetje out of date zeg maar (70's).

Alvast bedankt!
pi_75666643
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:23 schreef Ebethron het volgende:
Iemand ervaringen met het verschepen of vervoeren via lucht van spullen en de kosten daarvan. Ik zoek al een tijd op internet maar hoor ook graag de ervaringen hiermee. Die van mijn schoonmoeder zijn een beetje out of date zeg maar (70's).

Alvast bedankt!
Kan je hierbij helaas niet helpen, ik had bijna mijn hele inboedel in NL verkocht voordat ik vertrok.

Hier zijn een paar opties: http://www.intlmovers.com/, zit ook een Nederlands bedrijf bij.
pi_75753711
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:23 schreef Ebethron het volgende:

Alvast bedankt!
Ik heb een heeeeele nette offerte binnen van WorldWideShipping.nl. Heel informeel (email)contact, het verschepen kost 60 euro per m3 (komen uiteraard nog wel wat kosten bovenop voor douane-inklaring en zo). Alleen zou ik de spullen zelf naar Rotterdam brengen (kost 100 euro) en aan de andere kant weer ophalen. Schip vertrekt 1 maal per week en het duurt 8 dagen.
Ik weet nog niet precies wanneer ik mijn spullen laat verzenden...

Ik vertrek eind januari.
  maandag 21 december 2009 @ 01:25:13 #227
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_75864742
tvp
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_75903309
http://www.eo.nl/programm(...)e02?episode=10782032

Gaat over Nederlanders in Canada, onbeschofte presentator trouwens
pi_75903459
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:29 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Nee dat was maar een nacht, extreme harde wind bij een temperatuur van -38. De rest van de week was het 'maar' in de -45 met de windchill.

Op deze dagen zijn de meeste scholen en sommige bedrijven dicht, omdat het niet verantwoord is om langer dan een minuut buiten te zijn. Soort van ijsvrij dus.

De kou viel trouwens wel mee vanochten omdat er niet veel wind was, al starte mijn auto niet meteen (had hem niet in-'geplugged'). Mijn thermometer (die uit de wind hangt) liet -29 zien toen ik de deur uit liep.
Uit nieuwsgierigheid, wat ben jij nou zoal kwijt aan heating voor je woning in de maand in deze tijd van het jaar? of stook je hout uit de tuin?
pi_75939442
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:57 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid, wat ben jij nou zoal kwijt aan heating voor je woning in de maand in deze tijd van het jaar? of stook je hout uit de tuin?
Aan verwarming (gas) betaalde ik vorige maand ongeveer 53 euro. Ik heb een hoge rendementsketel (97%) gekocht vorig jaar en daarvoor was het zo'n 10 euro per maand meer. Vergeleken met NL weet ik niet of dit veel of weinig is aangezien ik nooit een huis gekocht heb in NL.

Daarbij moet ik ook zeggen dat mijn huis niet al te goed geisoleerd is (gebouwd in de jaren '70 -- dit is een project voor het komende voorjaar) dus verliezen we wel een deel van de warme lucht door tochtplekjes.

Geen hout uit de achtertuin dus, ik woon in een stad dus heb geen bomen in de buurt die ik mag/kan kappen.

Toen ik naar Canada verhuisde in 2001 heb ik wel een tijdje in een bos gewoont en daar kapten we wel hout elke paar dagen om de trailer te verwarmen in de winter. Dat was op eigen land (3 km2) dus genoeg geknapte en dode bomen. Voor eigen gebruik heb je hier nog steeds geen kapvergunning nodig.

[ Bericht 11% gewijzigd door jeroen1976 op 22-12-2009 20:46:46 ]
pi_75942982
Dat valt reuze mee, ik ben meer kwijt in de maanden dat het koud is, in een flat in Amsterdam.
pi_76026840
Ja, ze hebben best wel goede isolatie.

Eerste post terug op Nederlandse bodem!
pi_76034314
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:11 schreef Wackyduck het volgende:
Ja, ze hebben best wel goede isolatie.

Hoe voelt het om terug te zijn?
pi_76035195
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:23 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hoe voelt het om terug te zijn?
Warm!
  donderdag 24 december 2009 @ 23:35:38 #235
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_76036718
Van waar kwam je? En blijf je?
pi_76038313
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:54 schreef WammesWaggel het volgende:

Leuk programma, ik heb wel eens met een vrouw die nu in een Nederlandse bejaardehuis woonde en zowel kinderen in Nederland als Canada heeft

Lijkt me overigens verschrikkelijk om in die regio te wonen, als ik daar naartoe moest maakte ik ook 13 kinderen
pi_76044497
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:49 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Warm!
Geloof ik best ja
pi_76194773
quote:
Op donderdag 24 december 2009 19:11 schreef Wackyduck het volgende:
Ik vraag mij wel eens af hoe het zou voelen om terug naar Nederland te gaan voor een langere periode en weer alles op te bouwen (werk, wonen, etc.)...ik moet er echt niet aan denken...

Ik droom wel eens dat ik terug naar Nederland ga voor visite/vakantie en om een of andere reden kan ik niet terug naar Canada. Dan voel ik zo'n heimwee en word met een heel rot gevoel wakker.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:24:02 #239
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_76199402
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:54 schreef WammesWaggel het volgende:

Presentator is niet onbeschoft, hij is gewoon niet geschikt voor dit werk. Ik vond er niks onbeschofts aan. Beetje saaie uitzending trouwens wel. Geen nieuwe inzichten gekregen, alles was erg oppervlakkig en cliché.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
pi_76411455
Zo nou ben ook weer terug. Was weer geweldig! Dit was voor mij de 3e keer en de 1e keer in de winter. Ben nog naar de Flames vs Oilers geweest wat echt heel cool was.

Wil nu rond de Stampede weer terug. Iemand nog tips qua boeken?
pi_76417765
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:03 schreef Xhermes het volgende:
Zo nou ben ook weer terug. Was weer geweldig! Dit was voor mij de 3e keer en de 1e keer in de winter. Ben nog naar de Flames vs Oilers geweest wat echt heel cool was.

Wil nu rond de Stampede weer terug. Iemand nog tips qua boeken?
Stampede is HET evenement van het jaar in Calgary. Hoe vroeger je kunt boeken hoe beter lijkt mij.
pi_76443537
Naja ik boek zoiezo een week van te voren dus ik hoop dan niet vol in de Stampede drukte te zitten. Ik wil dan 3,4 dagen Stampede mee pakken voordat ik naar huis ga.

Air Transat is altijd wel betaalbaar, KLM zit op dit moment rond de 850 ook.
pi_76444915
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:47 schreef Xhermes het volgende:
Naja ik boek zoiezo een week van te voren dus ik hoop dan niet vol in de Stampede drukte te zitten. Ik wil dan 3,4 dagen Stampede mee pakken voordat ik naar huis ga.

Air Transat is altijd wel betaalbaar, KLM zit op dit moment rond de 850 ook.
Het voordeel van KLM is dat je meestal rechtstreeks kan vliegen. Je bent dan wel wat duurder uit, maar is wel fijner.

Als ik volgende maand naar Vancouver vlieg heb ik 2 tussenstops. Eerst was het 1 tussenstop, maar mijn vluchtschema is aangepast. De laatste keer zei ik dat ik niet meer met tussenstops wil vliegen en dat ga ik volgende maand weer zeggen
pi_76445720
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:19 schreef tevebe het volgende:

[..]

Het voordeel van KLM is dat je meestal rechtstreeks kan vliegen. Je bent dan wel wat duurder uit, maar is wel fijner.

Als ik volgende maand naar Vancouver vlieg heb ik 2 tussenstops. Eerst was het 1 tussenstop, maar mijn vluchtschema is aangepast. De laatste keer zei ik dat ik niet meer met tussenstops wil vliegen en dat ga ik volgende maand weer zeggen
Met welke maatschappij vlieg je dan? En waar heb je tussenstops?
pi_76446273
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:39 schreef james23 het volgende:

[..]

Met welke maatschappij vlieg je dan? En waar heb je tussenstops?
Ik heb geboekt via United Airlines. Ik zou eerst van Dusseldorf naar Chicago vliegen en vanaf daar naar Vancouver. Dat was ook qua wachten prima te doen. Nu is mijn vluchtschema helaas al een paar keer aangepast. De dienst Dusseldorf - Chicago is niet meer.
DUS - FRA
FRA - ORD
ORD - YVR

Ik vertrek om half 9 sochtends en kom iets na 8u savonds Canadese tijd aan. Ben ruim 20u onderweg wat toch echt verre van ideaal is. Nu ben ik sowieso wel beperkt in mijn keuze aangezien ik ook maar een arme student ben.
Rechtstreekse vlucht via KLM was minimaal 1250 euro. Nu ben ik bijna 700 kwijt voor de vlucht, maar achteraf had ik beter iets langer kunnen wachten met boeken.
pi_76455144
Ik was met KLM 834 euro pp kwijt naar Calgary. Geboekt rond juli geloof ik. Weet nog wel dat KLM vorig jaar een vlucht naar Calgary aanbood voor 550 euro...
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:57:54 #247
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_76455391
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:53 schreef Xhermes het volgende:
Ik was met KLM 834 euro pp kwijt naar Calgary. Geboekt rond juli geloof ik. Weet nog wel dat KLM vorig jaar een vlucht naar Calgary aanbood voor 550 euro...
Was het maar zo'n feest nu. Meeste Calgary vluchten kosten echt wel 800+.
Washington, DC, Chicago.
pi_76459742
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:53 schreef Xhermes het volgende:
Als ik ga zijn ook de OS dus dan zijn de prijzen sowieso al stukken hoger, maar er zijn inderdaad soms goede deals.
pi_76523400
Zo KLM is atm 650 euro. Begint alweer te kriebelen en dan ben je nog geen week terug. Vervelend zo'n verslaving....

Het is nu nog even kijken of de familie daar ook tijd/zin heb. Vooral tijd.
pi_76799815
In Canada zijn de ambtenaren helaas ook lui
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')