Ik zal het wel meemaken! Het is in ieder geval in het weekend, dus dan zal het sowieso al een redelijk feest worden.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:48 schreef jeroen1976 het volgende:
Kweenie of Halloween 'bigger & better' is in California, maar vast wel een stuk warmer.Hier wordt het ook wel uitgebreid gevierd met veel feesten en verkleedpartijen.
Elke reden voor feest is er een!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 04:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je ook weer iets te doen
Welkom!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:02 schreef Ebethron het volgende:
Mijn eerste post hier op FOK!
Ik ben getrouwd met een Canadese en verhuis begin volgend jaar voorgoed naar Ontario. Ik kan niet wachten tot het zover is. Momenteel alle papieren bij elkaar verzamelen.
Hey hey!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:21 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Welkom!
Ik ben ook op deze manier in Canada terecht gekomen en heb er na 8 jaar nog steeds geen spijt van! (Al ben ik nu niet meer getrouwd). Waar in Ontario ga je een nieuw leven beginnen?
Ben je in NL getrouwd en zo ja, heb je de papieren ook in Canada legitiem laten maken? Hoe lang moet/moest je wachten tot het immigratie papierwerk goedgekeurd was? Ik ben (getrouwd) naar Canada vertrokken en heb via hier al het papierwerk gedaan aangezien ik geen zin had om zo lang in NL te wachten.
Officieel mag dit volgens mij niet maar ben gewoon naar Canada vertrokken en na 2 maanden een aanvraag bij de Canadese ambassade gedaan om langer te mogen blijven. Dit was goedgekeurd na 2 weken (ja 2 weekjes maar, geen eindeloze Nederlandse bureaucratie zoals ik die had toen we een verblijfvergunning voor mijn ex hadden aangevraagd - dat duurde 5 jaar!) en vanaf dat moment mocht ik zolang blijven tot mijn immigratie papieren terug kwamen.
Ook mocht ik vanaf dat moment legaal werken aangezien je een tijdelijke SIN (Social Insurance Number) krijgt zodra de immigratiedienst je aanvraag heeft ontvangen (zelfs als ze hem nog niet hebben ingekeken, krijg je werkvergunning).
Zo, dat is een mooi plekje (Kawartha Lakes)! Ver genoeg van TO en Peterborough is ook niet al te groot, dus lekker rustig denk ik. Ik neem aan dat je echtgenote daar vandaan komt?quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:33 schreef Ebethron het volgende:
[..]
Hey hey!
Zo dat zijn meteen een stel vragen hahaha!
Ben in NL getrouwd en mijn echtgenote is net weer vertrokken naar Canada. Na een aantal jaar hier met haar gaan we onze toekomst in Canada verder opbouwen.
Zij is daar sponsorship aan het regelen en ik hier mijn pakket met papieren. Ze komt nog terug voor de kerst e.d. en dan hopelijk volgend jaar als mijn huis verkocht is vertrek ik!
Nog tips??? Altijd welkom.
Locatie in Canada is in de buurt van Kawartha Lakes hopelijk in de buurt van Peterborough....
Grappig dat je GTA ook volledig tiept, de meesten hier weten natuurlijk wel wat het betekend maar als ik het in NL gebruik dan denken ze dat ik het over Grand Theft Auto heb.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:48 schreef Ebethron het volgende:
Leuk om zo wat mede emigranten te spreken en wat ervaringen te delen al zijn mijn ervaringen nog mid-emigratie proces. Mijn vrouw komt uit de buurt van Courtice en klein stadje ten oosten van Oshawa. Dit ligt een 1,5 uur van Toronto en wordt nog wel gerekend tot de GTA (Greater Toronto Area).
Wanneer ik daar aankom gaan we bij mijn schoonouders inwonen. Zij hebben meer dan voldoende ruimte. We zullen de kelder betrekken wat eigenlijk een volledig woonhuis is. Hier zullen we wonen tot we voldoende gewerkt hebben (als ik kan werken) en dan zoeken naar een plek rond de Kawarthas.
MLS.CA is een bekende site voor ons hahah! Lekker rondneuzen naar een klein paradijsje voor ons. Het plan is om met de gehele familie op een stuk grond te gaan wonen en een hobbyfarm te beginnen.
Zover is het natuurlijk nog lang niet maar dit is wel onze planning.
Vancouver en Toronto zijn op dit moment juist de steden met vrij weinig werkgelegenheid (goed betaalde banen iig). Voor de betere banen moet je juist naar de Prairies gaan; Regina, Saskatoon, Winnipeg en in iets mindere mate Calgary en Edmonton.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe is het met de werkgelegenheid in Canada (Vancouver/Toronto), trekt het al wat aan en maken buitenlandse werkzoekenden al een betere kans om iets daar te vinden?
Jep, je moet wat he in deze barre tijden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:08 schreef Wackyduck het volgende:
Dat goedkope hoor ik hier ook vaak, dat dat de enige reden is dat mensen blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |