abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69694224
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:58 schreef tessie het volgende:
Witte chocoladecreme en cream cheese frosting... dat klinkt allebei ook wel lekker.. Hebben jullie daar ook receptjes van?

En DaD, wat leuk dat er een taartenwinkel in de buurt zit! Ik wou dat dat hier zo was!
In de buurt is wel relatief hè, ik ben nog steeds een uur onderweg om er te komen. .

Ik ga even voor je zoeken, ik lees het steeds op Amerikaanse taartsites en daar zijn ze er lyrisch over!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_69694321
quote:
Frosting
12 ounces cold cream cheese
1 1/2 sticks (12 tablespoons) butter, firm but not cold
1/4 teaspoon salt
1 1/2 pounds (1 1/2 boxes) powdered sugar, sifted
1 teaspoon vanilla

Combine butter, salt, and cream cheese in mixer and beat on medium speed 2-3 minutes.

Add sugar until just incorporated. Don’t over mix. It should be thick but not fluffy.

Add vanilla. If necessary, add milk to thin.
Ik heb het dus nog nooit geprobeerd, maar kom het overal tegen. Een kleurstofje toevoegen, en klaar!
pi_69694408
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Is 't een leuke winkel? Ik ben er nog nooit geweest! Alleen in de Tafel van 18 nog maar.
Ik ben alleen nog maar in deze winkel geweest, en ik vind het wel een leuke winkel hoor, niet heel groot, ze hebben niet bizar veel spullen. Boeken, kleurstof, mixen, suikerfiguurtjes, en dan drie van die ronddraaistandaards met uitstekers, boetseertools enzo. Ik zou zelf niet alleen dáárvoor het hele land doorcrossen, maar met een dagje shoppen in Den Bosch is het niet verkeerd! Misschien dat anderen in meerdere winkels izjn geweest en kunnen zeggen of het echt de moeite waard is?
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_69694523
Alle taartwinkeltjes zijn klein, heb ik het idee. . Dat hoor je over alle winkeltjes. Woonden we maar in Amerika. .
pi_69694646
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:58 schreef tessie het volgende:
Witte chocoladecreme en cream cheese frosting... dat klinkt allebei ook wel lekker.. Hebben jullie daar ook receptjes van?
For the icing:
160g white chocolate
60g butter
120g sour cream
260g icing sugar, sieved

Melt the chocolate and butter together, and after it has cooled a little, stir in the sour cream. Gradually beat in the sieved icing sugar. If the consistency isn't right, add a little hot water to thin, or more icing sugar to thicken. Spread roughly and generously over the *cooled* cupcakes.

Recept van Nigella Ik vind het erg lekker. Schrik niet van de zure room; dat zorgt er enkel voor dat de smaak wat minder zwaar is, het maakt het niet zuur ofzo.
pi_69695084
DaD: dan word je vast niet teleurgesteld, dan zou ik gewoon gaan kijken..

icing sugar, ik neem aan dat dat poedersuiker is? klinkt lekker, zowel die wittechococreme als de cream cheese!
pi_69695132
Poedersuiker ja. Ik vind het wel lekkere icing, heel romig
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:12:05 #208
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69705609
Dinsdagavond heb ik een workshop gedaan, dit bloementaartje met vlinders was mijn resultaat:

Met een lekkere citroenvulling :

pi_69705756
Ook al weer zo strak! Mooi Spuuglokje!

Zouden er hier misschien belangstellenden zijn om een workshop stapeltaart te volgen in Friesland bij Zoet? Ze geeft alleen workshops waar ik me individueel voor op kan geven op zaterdag, maar dan kan ik nooit omdat ik elke zaterdag werk. Mocht ik nog 5 mensen bij elkaar weten te krijgen, dan wil ze het op een doordeweekse middag ook doen.
pi_69705767
vraagje, hoeveel fondant gebruiken jullie voor een taart? Ik heb een goede bakvorm van 26 cm maar ik denk dat ik vorige keer te weinig fondant had en dus te dun heb uitgerold want hij ging aan alle kanten scheuren...
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:18:02 #211
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_69705847
ik vind hem prachtig spuuglokje
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:30:01 #212
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_69706341
Ik gebruik voor 24 cm iets van 450 gram fondant en dat is altijd meer dan genoeg. Dus voor jou 26 cm zal 450 gram ook wel voldoen.
Ik denk altijd maar beter te veel dan te weinig!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:31:00 #213
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69706383
Bedankt! Ik vond het erg leuk om met die uitstekers te werken. De vlinders moesten eerst goed opdrogen op zo'n voorgevouwen gouden kartonnetje, anders klapten de vleugeltjes weer neer. Ik had ook nog paarse kleine vlindertjes gemaakt, maar ik vond het uiteindelijk toch leuker om die er niet op te doen.

En styliste, met iets meer dan een halve kilo fondant zou je het denk ik wel redden.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:33:07 #214
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69706472
Ja Lips, ik denk het ook. Ik was vergeten dat ik de versierselen ook nog maak van die halve kilo (voor een kleinere taart dan 26 cm, dat wel).
pi_69706495
Mooi Spuuglokje!

DaD, Friesland is helaas véél te ver weg voor mij.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:35:40 #216
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69706545
Voor mij is het ook een uur autorijden, ook al woon ik in de provincie Groningen. Jammer, want die site van Zoet ziet er veelbelovend uit.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:53:26 #217
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_69707203
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:33 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja Lips, ik denk het ook. Ik was vergeten dat ik de versierselen ook nog maak van die halve kilo (voor een kleinere taart dan 26 cm, dat wel).
450 gr is inderdaad enkel voor bekleden
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_69707865
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Voor mij is het ook een uur autorijden, ook al woon ik in de provincie Groningen. Jammer, want die site van Zoet ziet er veelbelovend uit.
Waar heb je die workshops van deze en die PWC-taart gedaan?
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:55:24 #219
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69710738
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 17:10 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Waar heb je die workshops van deze en die PWC-taart gedaan?
In Donderen, bij Ellen's Creative Cakes. Da's voor mij een half uur rijden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Spuuglokje op 04-06-2009 19:00:28 ]
pi_69716633
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:55 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

In Donderen, bij Ellen's Creative Cakes. Da's voor mij een half uur rijden.
Oooh ja! Die is voor mij weer onpraktisch, want ze is met het openbaar vervoer nauwelijks te bereiken (ik heb geen rijbewijs).
pi_69717681
Friesland is voor mij ook echt veeeeel te ver, helaas...
pi_69733500
Leuk Spuuglokje! Hoe maak je die citroenvulling?

Ik ga straks hopelijk even naar Ikea, voor een draaiplateau, en even bij die nieuwe taartspulletjes kijken.. Ben benieuwd! En dan ook maar gewoon een bestelling plaatsen bij de leukste taarten.. Ik wil kartonnen, dowels, een ronde bakvorm, want ik heb mijn zinnen gezet op het maken van een stapeltaart .
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:23:00 #223
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69736862
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:40 schreef Wampi het volgende:
Leuk Spuuglokje! Hoe maak je die citroenvulling?
Geen idee Die heeft Ellen gemaakt! Ik heb daar ook een jampotje gevuld met die citroenvulling bij d'r gekocht, omdat ie zo lekker is.
quote:
Ik ga straks hopelijk even naar Ikea, voor een draaiplateau, en even bij die nieuwe taartspulletjes kijken.. Ben benieuwd! En dan ook maar gewoon een bestelling plaatsen bij de leukste taarten.. Ik wil kartonnen, dowels, een ronde bakvorm, want ik heb mijn zinnen gezet op het maken van een stapeltaart .
Ik heb bij Ikea ook van die mooie brushes en spatels gekocht. En die grote blauwe ronde doos met deksel met uitsteekvormpjes, en die plastic taartonderleggers. Erg leuk!
pi_69737358
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:23 schreef Spuuglokje het volgende:
Geen idee Die heeft Ellen gemaakt! Ik heb daar ook een jampotje gevuld met die citroenvulling bij d'r gekocht, omdat ie zo lekker is.
Het ziet er uit als lemoncurd

2 eieren
2 citroenen
225 gram suiker
115 gram boter

Begin met het raspen van de schil van de citroenen, en pers daarna de citroenen uit. Je hebt zowel de schil als het sap nodig.Doe de suiker en boter in een kom en verwarm dit au-bain-marie: in een pan met water.
Voeg daarna zowel het citroensap als de schil toe. Klop de twee eieren los in een aparte schaal, en voeg deze toe aan het warme boter-suiker-citroen mengsel. Nu is het een kwestie van heel erg lang roeren totdat het een redelijk dikke massa wordt. Dat kan makkelijk een kwartier duren. De dikte moet ongeveer als yoghurt zijn. Giet het in een leeg uitgekookt jampotje. Laat dit afkoelen, dan dikt het nog een beetje in.

Je kan het ook kant en klaar in een potje kopen (staat bij de jam)
pi_69737509
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:39 schreef styliste het volgende:
lemoncurd is toch iets witter van kleur?
Ligt er maar net aan hoeveel citroen, suiker e.d. je gebruikt.

vrijdag 5 juni 2009 @ 13:41:36 #227
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69737520
Inderdaad Trusten, zo ziet het eruit. Ik heb die van Chivers nog niet geproefd (daar lijkt ie wat uiterlijk betreft het meest op), maar ik heb zelf wel eens een potje lemon curd van Mackays geprobeerd. Die ziet er heel erg uit als zalf en smaakt minder zoet en niet zo frissig als die citroenvulling van Ellen. Die van Mackays vind ik ook wel lekker hoor, maar dan een dunner laagje.
pi_69738021
Ik ben vanochtend bij Zoet! geweest. Leuk winkeltje! Niet heel veel taartspullen, maar ik heb wel wat dingen gekocht. Verder heeft ze prachtige serviezen en dat soort dingen. Ik had gezegd dat ik degene was die had gemaild over een stapeltaartworkshop, en dat ik nooit kan op zaterdag, dus nu stelde ze voor dat ik gewoon naar een basisworkshop zou komen op een avond en dat ze me dan ook zou leren stapelen. Helemaal goed! Ik ga 1 juli. .
pi_69738659
Oohh, ColdFeet en DaD, nog bedankt voor de recepten! Was ik helemaal vergeten te zeggen eerder

Leuk dat je nu toch kan leren hoe je een stapeltaart kan maken DaD! En heb je nog wat gekocht, of alleen gekeken verder?
pi_69738893
Ik heb stokjes voor een stapeltaart gekocht, een crimper, een non-stick rolling pin, koekjesmix en een kookboek, Zalig zoet. .
pi_69739123
Leuk DaD!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:51:46 #232
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69742168
Hee wat goed DevilsAndDust!
pi_69750317
Ik wil even advies vanuit jullie.
We verwachten rond de 80 personen op onze bruiloft. Teveel mensen om zelf taart voor te maken. Nu is mijn idee om een 3-laags taart te maken, dit is genoeg voor +/- 40 personen, en de rest van de taart te bestellen bij de bakker. Ik vraag me alleen af wat als nu iedereen bruidstaart wil, dat gaat dus niet, ik vind het niet helemaal eerlijk maar heb geen andere oplossing...
pi_69752303
Is het een optie om er cc's bij te maken? Dat gaat misschien sneller dan taarten, maar dan heeft toch iedereen iets zelfs gemaakt. Plus, die kunnen gemakkelijk in worden gevroren en dus van te voren gemaakt worden.
pi_69752560
Heb ik aan gedacht, maar ik ben niet zo van de cupcakes en ik geef ook al mini cupcakes als bedankje...
En niet te vergeten, ik heb geen vriezer en het is al voor komende dinsdag.
pi_69756972
Ik heb het idee dat taartdecoratie wel in opkomst is hier. Ikea heeft al wat spulletjes en in de nieuwe Elle eten worden er ook al wat boeken over genoemd.
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:51 schreef Poezebeest het volgende:
Heb ik aan gedacht, maar ik ben niet zo van de cupcakes en ik geef ook al mini cupcakes als bedankje...
En niet te vergeten, ik heb geen vriezer en het is al voor komende dinsdag.
Een medebakker uit dit topic lief aankijken lijkt me de beste optie, lol.
Sanity is (not) statistical
pi_69757904
Heb de knoop inmiddels doorgehakt en er komen andere taarten bij van de bakker...
pi_69758808
De geboorte cupcakes zijn klaar Ik heb ze maar gewoon simpel gehouden, want ik had geen energie meer voor moeilijke dingen haha!

pi_69759935
Erg leuk Tessie! Nu maar wachten op de de baby!
pi_69769495
Leuk geworden tessie!!

ah, dat citroenspul is dus lemon curd.. klinkt interessant, ga ik binnenkort ook eens maken!

ik heb zojuist weer twee kapseltjes (doorsnede 13 cm, net als Domo-Kun taartje) uit de oven gehaald. een ervan wordt een 80s taartje, lila ondergrond, mintgroen, en dan nog wat lekkere fout kleurtjes erbij. voor een vriendinnetje waar ik vanavond blijf slapen na een 80s en 90s feestje .

het andere kapsel kan ik zo invriezen maar ik zoek nog even inspiratie om hem nog te bekleden eerst..
pi_69770827
Leuk die cc's Tessie. En een heel lief en mooi taartje van Spuuglokje.

Heerlijk die receptjes, die ga ik ook eens proberen.

Ik kreeg trouwens nog een tegoedbon van mijn oud-collega's; mag voor ¤ 125,-- ( ) bij De Leukste taarten besteden!! Ik was er echt helemaal stil van zeg. Ga nu eens een mooi verlanglijstje samenstellen daar.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zaterdag 6 juni 2009 @ 19:08:08 #242
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69776091
125! Daar zou ik wel raad mee weten Geweldig leuk cadeau zeg!
  zaterdag 6 juni 2009 @ 21:24:27 #243
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69779842
Sow! Daar zou ik ook wel raad mee weten
Poezebeest..welke regio woon je?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_69779974
Leuke cupcakes Tessie! Over het geslacht van de baby kan in ieder geval geen twijfel meer bestaan.

Wauw LeNeHe, wat een geweldig cadeau! Hoop geld, daar kun je veel mooie spulletjes voor uitzoeken. Heb je al bedacht wat je allemaal wilt hebben?

Donderdag begint mijn zomervakantie en heb ik eindelijk weer tijd voor een taartje. Heb vanavond online alvast wat inspiratie opgedaan. Omdat de bakkriebels ongenadig toesloegen, heb ik ook alvast wat citroen-frambozenmuffins gemaakt volgens recept van Nigella Lawson, mmm!

Oh ja! Bij de Aldi hebben ze nu (altijd of actie, geen idee) best flinke potten met chocoladekrullen, discodip of nootjes. Leuk voor op cupcakes, en een stuk goedkoper dan die iniminieflesjes versiersels van Dr Uhhhtker.

[ Bericht 13% gewijzigd door Taartje op 06-06-2009 21:40:50 ]
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_69780694

vandaag gemaakt...

verjaardag van vriendin + nog 50 ofzo
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_69781324
Oeh, die taart ziet er echt goddelijk uit! Wat zit er onder de chocolade... meer chocolade?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_69782164
Oeh soares, aardbeitjes die zwemmen in de chocolade!
pi_69787389
Oeh die chocolade aardbeientaart! En die koekjes zijn zo leuk vrolijk
pi_69790929
LeNeHe, wow, 125 euro bij DLTS besteden, gaaaaf!

die aardbeientaart ziet er ook extreem lekker uit zeg!

mijn twee taartjes van gisteren. ik ben niet tevreden over de afwerking, het 80s taartje had wat meer als een geheel gemogen en ik had onder de cirkel op de andere taart stukjes fondant moeten leggen (of geen lintjes eronder) zodat die cirkel niet zo hobbelig werd als nu. het witte taartje is voor vriendje trouwens (met strepen en logo van Gulf, a la een racepak uit een of andere race-film), we hebben net een stuk als ontbijt op

pi_69791255
Die aardbeichocolataart!

Info!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')