In de buurt is wel relatief hè, ik ben nog steeds een uur onderweg om er te komen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:58 schreef tessie het volgende:
Witte chocoladecreme en cream cheese frosting... dat klinkt allebei ook wel lekker.. Hebben jullie daar ook receptjes van?
En DaD, wat leuk dat er een taartenwinkel in de buurt zit! Ik wou dat dat hier zo was!
Ik heb het dus nog nooit geprobeerd, maar kom het overal tegen. Een kleurstofje toevoegen, en klaar!quote:Frosting
12 ounces cold cream cheese
1 1/2 sticks (12 tablespoons) butter, firm but not cold
1/4 teaspoon salt
1 1/2 pounds (1 1/2 boxes) powdered sugar, sifted
1 teaspoon vanilla
Combine butter, salt, and cream cheese in mixer and beat on medium speed 2-3 minutes.
Add sugar until just incorporated. Don’t over mix. It should be thick but not fluffy.
Add vanilla. If necessary, add milk to thin.
Ik ben alleen nog maar in deze winkel geweest, en ik vind het wel een leuke winkel hoor, niet heel groot, ze hebben niet bizar veel spullen. Boeken, kleurstof, mixen, suikerfiguurtjes, en dan drie van die ronddraaistandaards met uitstekers, boetseertools enzo. Ik zou zelf niet alleen dáárvoor het hele land doorcrossen, maar met een dagje shoppen in Den Bosch is het niet verkeerd! Misschien dat anderen in meerdere winkels izjn geweest en kunnen zeggen of het echt de moeite waard is?quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Is 't een leuke winkel? Ik ben er nog nooit geweest! Alleen in de Tafel van 18 nog maar.
For the icing:quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:58 schreef tessie het volgende:
Witte chocoladecreme en cream cheese frosting... dat klinkt allebei ook wel lekker.. Hebben jullie daar ook receptjes van?
450 gr is inderdaad enkel voor bekledenquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:33 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja Lips, ik denk het ook. Ik was vergeten dat ik de versierselen ook nog maak van die halve kilo (voor een kleinere taart dan 26 cm, dat wel).
Waar heb je die workshops van deze en die PWC-taart gedaan?quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Voor mij is het ook een uur autorijden, ook al woon ik in de provincie Groningen. Jammer, want die site van Zoet ziet er veelbelovend uit.
In Donderen, bij Ellen's Creative Cakes. Da's voor mij een half uur rijden.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Waar heb je die workshops van deze en die PWC-taart gedaan?
Oooh ja! Die is voor mij weer onpraktisch, want ze is met het openbaar vervoer nauwelijks te bereiken (ik heb geen rijbewijs).quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:55 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
In Donderen, bij Ellen's Creative Cakes. Da's voor mij een half uur rijden.
Geen ideequote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:40 schreef Wampi het volgende:
Leuk Spuuglokje! Hoe maak je die citroenvulling?
Ik heb bij Ikea ook van die mooie brushes en spatels gekocht. En die grote blauwe ronde doos met deksel met uitsteekvormpjes, en die plastic taartonderleggers. Erg leuk!quote:Ik ga straks hopelijk even naar Ikea, voor een draaiplateau, en even bij die nieuwe taartspulletjes kijken.. Ben benieuwd! En dan ook maar gewoon een bestelling plaatsen bij de leukste taarten.. Ik wil kartonnen, dowels, een ronde bakvorm, want ik heb mijn zinnen gezet op het maken van een stapeltaart.
Het ziet er uit als lemoncurdquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:23 schreef Spuuglokje het volgende:
Geen ideeDie heeft Ellen gemaakt! Ik heb daar ook een jampotje gevuld met die citroenvulling bij d'r gekocht, omdat ie zo lekker is.
Ligt er maar net aan hoeveel citroen, suiker e.d. je gebruikt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:39 schreef styliste het volgende:
lemoncurd is toch iets witter van kleur?
Een medebakker uit dit topic lief aankijken lijkt me de beste optie, lol.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:51 schreef Poezebeest het volgende:
Heb ik aan gedacht, maar ik ben niet zo van de cupcakes en ik geef ook al mini cupcakes als bedankje...
En niet te vergeten, ik heb geen vriezer en het is al voor komende dinsdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |