Balen van die loodgieter en bovenstaande hoop ik ook voor jequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:35 schreef twentemeisje het volgende:
de kleine kamer weet ik het nog steeds niet. Ik hoop daar in de nabije toekomst een mooi kinderbehangetje te kunnen plakken dus ik ga er nu niet iets duurs opplakken.
Like this (met een pakket erop zodat je ze op elke gewenste hoogte kunt zetten):
[ afbeelding ]
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik weet niet over welk 'vroeger' jij het hebt maar vaak zijn de originele jaren 30 elementen mooier en beter afgewerkt dan de replica's van tegenwoordig. Meestal omdat de afwerking toen volledig met de hand werd gedaan. Bij de meeste jaren 30 woningen is er echten een seventies bezem doorheen gehaald (of vaak overheenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:37 schreef Morpheus2002 het volgende:
... Tegenwoordig wordt er toch iets logischer en netter gebouwd en afgewerkt dan vroeger (zie je plafond in de woonkamer bijv.). Vandaar
...
Nouja paar keer in zo'n jaren 30 woning geweest en toen viel me op dat de afwerking van leidingen, plafonds e.d. best slecht was. Naja kan ook toevallig slechte gevallen hebben gehad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:46 schreef styliste het volgende:
[..]
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik weet niet over welk 'vroeger' jij het hebt maar vaak zijn de originele jaren 30 elementen mooier en beter afgewerkt dan de replica's van tegenwoordig. Meestal omdat de afwerking toen volledig met de hand werd gedaan. Bij de meeste jaren 30 woningen is er echten een seventies bezem doorheen gehaald (of vaak overheen) en dat is inderdaad vaak geen mooie nette of logische bouw of afwerking. Dat is vaak 'sloop wat er uit moet en flikker er terug in wat er in moet en kijk vooral niet hoe of waar je dat doet maar zorg dat het vast zit' bouwtechniek
Nou dat is inderdaad wel een vereiste bij de verbouwing die je doet! Ik vind 2 weken klussen wel genoeg, dan moet het af zijn en wil ik erin wonenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:46 schreef twentemeisje het volgende:
Ik vatte 'm ook niet negatief op hoor.
Ik ben ook heel blij dat ik een handigeheb, anders was ik er ook nooit en te nimmer aan begonnen. Hij vindt het helemaal super om te doen, ik ben meer de regelaar. We hebben een huis bekeken waarbij ik bijna moest huilen (ja, vrouwen... ik weet het) van de staat waarin dat huis verkeerde, hij zag alleen maar mogelijkheden en kwam met twinkelende oogjes naar buiten. Een verbouwing van een jaar en minimaal een ton zag ik echter niet zitten (helemaal niet bij de vraagprijs die zij er op na hielden)... Ik rijd nu elke dag langs dat huis en de mensen die het gekocht hebben zijn er net begonnen. Benieuwd hoe lang zij er over gaan doen.
Ik vind het altijd zo jammer dan nieuwbouwhuizen zo 13 in een dozijn zijn... En dat alle "problemen" die ze tijdens de bouw tegen komen worden opgelost met purschuim en "we timmeren er wel een latje tegenaan".quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Nou dat is inderdaad wel een vereiste bij de verbouwing die je doet! Ik vind 2 weken klussen wel genoeg, dan moet het af zijn en wil ik erin wonen![]()
Succes!
Lijkt me geweldig om zo'n huis als villa te hebben. Dus niet 2-onder-1-kap, maar één huis.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]
Dan hebben mijn ouders het linker huis van de twee
Dan moet je zeker niet voor shutters gaan kijken... ik wil en moet en zal ze hebben, maar duuuuuuurquote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:52 schreef Rallydame het volgende:
Leuk behang![]()
Dat met die kleuren op de muren lijkt me echt super staan
En plissé gordijnenIk wil ze ook graag maar heb nog niet de moed gehad een offerte aan te vragen...
Eerst maar eens alle andere dingen en dan bekijken wat er aan budget over blijft...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |