abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:17:56 #276
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71584550
TM, hoe gaat het met klussen?

En wanneer komt de stucadoor om de badkamermuur over te doen? Of is hij al geweest? Ben zo benieuwd hoe het is geworden als hij het over heeft gedaan.
Net zo benieuwd als ik ben naar je plafonds Psstt... daar zou je nog foto's van posten toch??
pi_71584691
Ik ben ook wel benieuwd en nog drie weken dan komt de keuken
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:35:23 #278
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71585088
Er loopt hier e.e.a. tegen, we hebben de loodgieter gezegd dat ie niet terug hoeft te komen... Van de 10 afspraken kwam hij er 9 niet na en dat leverde zoveel frustraties op dat we hebben besloten om ermee te kappen. Volgende week komt een bedrijf het afmaken. Dan moet het maar wat meer centen kosten, maar ik trok dit echt niet meer.

Ik ga vanavond echt foto's plaatsen! Er is nu een plafond boven helemaal voorzien van de jaren 30 look, dus ook daarvan beeldmateriaal . Het wordt mooi!

Ik heb ook behang uitgekozen. Voor onze slaapkamer komt dit op de muur achter het bed:

gecombineerd met de donkergrijze tint die erin zit op de muren aan de zijkant en het groene op de tegenoverliggende muur.

In de tweede slaapkamer met de balkondeuren komt er een grijs behang met fijne lengtestreepjes. Kan er even geen plaatje van vinden. In de kleine kamer weet ik het nog steeds niet. Ik hoop daar in de nabije toekomst een mooi kinderbehangetje te kunnen plakken dus ik ga er nu niet iets duurs opplakken .

Daarnaast zijn gisteravond de plisse-gordijnen ingemeten, daar krijg ik vandaag de offerte van. Heb het zelf al even globaal uitgerekend en volgens mij vallen we binnen budget. Wat betekent dat ik het ook boven voor alle slaapkamers ga laten maken.

Like this (met een pakket erop zodat je ze op elke gewenste hoogte kunt zetten):

En nu moet ik rennen,vliegen, springen, duiken, niet zien te vallen en anders toch maar opstaan want ik moet naar mijn werk .
pi_71586127
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:35 schreef twentemeisje het volgende:
de kleine kamer weet ik het nog steeds niet. Ik hoop daar in de nabije toekomst een mooi kinderbehangetje te kunnen plakken dus ik ga er nu niet iets duurs opplakken .

Like this (met een pakket erop zodat je ze op elke gewenste hoogte kunt zetten):
[ afbeelding ]
Balen van die loodgieter en bovenstaande hoop ik ook voor je .
Mooie gordijnen! Toevallig begon mijn oam daar ook over hele tijd terug die had dat bij haar zus gezien (je kan ze van boven naar beneden en van beneden naar boven laten gaan?
Werkse!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:17:03 #280
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71595234
Thanks meissie, ik hoop het ook!

Even snel een wonder melden .

In verband met verhuizing eind augustus vorige week een beetje laat Alles-in-1-Plus van Ziggo aangevraagd. Ik ben nog steeds flabbergasted... Vrijdag stond de kabelverstrekker al bij ons nieuwe huis op de stoep om de kabelverbinding te activeren en vandaag is het werkend opgeleverd.

Dus de tijd van aanvraag tot oplevering is maar zeven dagen . Ik zei vorige week al tegen de dame die mijn bestelling opnam dat ik niet geloofde dat dit zou gaan lukken, maar de wonderen zijn de wereld kennelijk nog niet uit. Heb in mijn huidige woning Telfort (bevalt ook prima) maar die deden er echt wat langer over om de boel hier werkend te krijgen.

Nu benieuwd hoe snel de verbinding is en hoe het bellen en de tv-aansluiting bevallen wanneer we die hebben aangesloten. Ik prijs de dag natuurlijk niet voor het avond is!

En nu ga ik weer naar mijn die aan de klus is in our new mansion. Ik kan er helaas niets doen nu, wachten is op startsein voor behangen, laminaat leggen en schoonmaken .

Vanavond foto's!
pi_71599290
komt goed!

Dat gaat snel idd.
Behang is niet echt mijn smaak maar dat komt ws door het geel (antigeel hier).
Vanavond kom ik nog even spieken
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:59:25 #282
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71601471
Das nie geel nie! Das groen!

Ik ben dolgedraaid door de keuze in behang, ik wil echt elke keer dat ik een boek opensla iets anders aan de muur. Om gek van te worden! En dan vind ik iets en dan is het echt weer megaduur... Dus moet ik weer een nieuw boek openslaan... Vicieuze behangcirkel .
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:22:33 #283
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_71602119
Op zich mooi huis alleen zie ik liever een huis in jaren 30 stijl gebouw in 2009 Dat is pas geniaal

Succes met de laatste loodjes
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:26:30 #284
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71602252
ketter!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:37:14 #285
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_71602582
* Morpheus2002 zoekt even op wat ketter betekent

Nee ik bedoel het zeker niet negatief Huis ziet er prachtig uit alleen ik ben niet zo'n klusser en moet er niet aan denken om zoiets te verbouwen. Tegenwoordig wordt er toch iets logischer en netter gebouwd en afgewerkt dan vroeger (zie je plafond in de woonkamer bijv. ). Vandaar

Doe mij alles maar strak en modern
pi_71602842
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:37 schreef Morpheus2002 het volgende:

... Tegenwoordig wordt er toch iets logischer en netter gebouwd en afgewerkt dan vroeger (zie je plafond in de woonkamer bijv. ). Vandaar
...
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik weet niet over welk 'vroeger' jij het hebt maar vaak zijn de originele jaren 30 elementen mooier en beter afgewerkt dan de replica's van tegenwoordig. Meestal omdat de afwerking toen volledig met de hand werd gedaan. Bij de meeste jaren 30 woningen is er echten een seventies bezem doorheen gehaald (of vaak overheen ) en dat is inderdaad vaak geen mooie nette of logische bouw of afwerking. Dat is vaak 'sloop wat er uit moet en flikker er terug in wat er in moet en kijk vooral niet hoe of waar je dat doet maar zorg dat het vast zit' bouwtechniek
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:46:36 #287
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71602854
Ik vatte 'm ook niet negatief op hoor .

Ik ben ook heel blij dat ik een handige heb, anders was ik er ook nooit en te nimmer aan begonnen. Hij vindt het helemaal super om te doen, ik ben meer de regelaar. We hebben een huis bekeken waarbij ik bijna moest huilen (ja, vrouwen... ik weet het) van de staat waarin dat huis verkeerde, hij zag alleen maar mogelijkheden en kwam met twinkelende oogjes naar buiten. Een verbouwing van een jaar en minimaal een ton zag ik echter niet zitten (helemaal niet bij de vraagprijs die zij er op na hielden)... Ik rijd nu elke dag langs dat huis en de mensen die het gekocht hebben zijn er net begonnen. Benieuwd hoe lang zij er over gaan doen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:50:31 #288
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_71602949
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:46 schreef styliste het volgende:

[..]

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik weet niet over welk 'vroeger' jij het hebt maar vaak zijn de originele jaren 30 elementen mooier en beter afgewerkt dan de replica's van tegenwoordig. Meestal omdat de afwerking toen volledig met de hand werd gedaan. Bij de meeste jaren 30 woningen is er echten een seventies bezem doorheen gehaald (of vaak overheen ) en dat is inderdaad vaak geen mooie nette of logische bouw of afwerking. Dat is vaak 'sloop wat er uit moet en flikker er terug in wat er in moet en kijk vooral niet hoe of waar je dat doet maar zorg dat het vast zit' bouwtechniek
Nouja paar keer in zo'n jaren 30 woning geweest en toen viel me op dat de afwerking van leidingen, plafonds e.d. best slecht was. Naja kan ook toevallig slechte gevallen hebben gehad.

M'n ouders wonen sinds vorig jaar in een nieuwbouw huis in jaren 30 stijl. Dat was bij oplevering echt overal prachtig afgewerkt. Vandaar mijn opmerking Tis mijn droom om ooit in zo'n huis als m'n ouders te kunnen wonen. Moet alleen nog ff 5 ton kunnen lenen
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:51:29 #289
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_71602980
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:46 schreef twentemeisje het volgende:
Ik vatte 'm ook niet negatief op hoor .

Ik ben ook heel blij dat ik een handige heb, anders was ik er ook nooit en te nimmer aan begonnen. Hij vindt het helemaal super om te doen, ik ben meer de regelaar. We hebben een huis bekeken waarbij ik bijna moest huilen (ja, vrouwen... ik weet het) van de staat waarin dat huis verkeerde, hij zag alleen maar mogelijkheden en kwam met twinkelende oogjes naar buiten. Een verbouwing van een jaar en minimaal een ton zag ik echter niet zitten (helemaal niet bij de vraagprijs die zij er op na hielden)... Ik rijd nu elke dag langs dat huis en de mensen die het gekocht hebben zijn er net begonnen. Benieuwd hoe lang zij er over gaan doen.
Nou dat is inderdaad wel een vereiste bij de verbouwing die je doet! Ik vind 2 weken klussen wel genoeg, dan moet het af zijn en wil ik erin wonen

Succes!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:56:26 #290
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71603131
Thanks! Heb je geen plaatje van het huis van je ouders? Of een soortgelijk huis? Ben wel benieuwd!

En ik zou trouwens ook willen dat we na 2 weken klussen klaar waren . Maar dat vind mijn klussende lief een verschrikkelijk idee. Sterker nog, hij wilde niet eens een huis dat bijna af was .
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:59:57 #291
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_71603236
Deze:

Dan hebben mijn ouders het linker huis van de twee
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:16:19 #292
57434 Marloes
Digital Love
pi_71603748
Je had toch behang uitgezocht van Eijffinger? Dacht ik Nouja deze is ook leuk!
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:20:25 #293
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71608047
Inderdaad Eijffinger... maar ik word echt gek van de wereld die behang heet .

Mooi huis Morpheus!

Geen foto's vanavond, camera is in het nieuwe huis blijven liggen .
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:42:42 #294
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71609002
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:51 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Nou dat is inderdaad wel een vereiste bij de verbouwing die je doet! Ik vind 2 weken klussen wel genoeg, dan moet het af zijn en wil ik erin wonen

Succes!
Ik vind het altijd zo jammer dan nieuwbouwhuizen zo 13 in een dozijn zijn... En dat alle "problemen" die ze tijdens de bouw tegen komen worden opgelost met purschuim en "we timmeren er wel een latje tegenaan".
Oudere huizen hebben veel meer handmatig vakwerk erin zitten, elk huis is dus ook weer net even anders en sentimentele muts als ik ben, vind ik het heerlijk om te zien dat mensen er veel liefde in hebben gestopt
En die onlogische hoekjes die vind ik dus helemaal gezellig, heerlijk om als kind lekker in gekke hoekjes weg te kruipen, spulletjes te verstoppen, een knus hoekje te creeëren etc.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71609570
dat ken ik TM hier is ook helemaal enthousiast, ik iets minder als hij weer over zijn 8 maanden begint
Is dat groen joh..ik ga terug naar de ooglaserkliniek vind het nog steeds meer geel
Vind de tekening met bloemen overigens wel mooi.

Nieuwbouw tsja..niet mijn ding al zal ik er tussendoor vast wel naar gaan verlangen.
Bij ons kun je tikkertje spelen om de meterkast BBQ-kip
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:52:23 #296
248562 Rallydame
pi_71619235
Leuk behang
Dat met die kleuren op de muren lijkt me echt super staan
En plissé gordijnen Ik wil ze ook graag maar heb nog niet de moed gehad een offerte aan te vragen...
Eerst maar eens alle andere dingen en dan bekijken wat er aan budget over blijft...
pi_71619445
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
Deze:

[ afbeelding ]

Dan hebben mijn ouders het linker huis van de twee
Lijkt me geweldig om zo'n huis als villa te hebben. Dus niet 2-onder-1-kap, maar één huis.
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:28:11 #298
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_71626457
Heh, Nero22, ik kreeg hetzelfde idee bij het zien van die foto.....
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:11:13 #299
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71630322
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:52 schreef Rallydame het volgende:
Leuk behang
Dat met die kleuren op de muren lijkt me echt super staan
En plissé gordijnen Ik wil ze ook graag maar heb nog niet de moed gehad een offerte aan te vragen...
Eerst maar eens alle andere dingen en dan bekijken wat er aan budget over blijft...
Dan moet je zeker niet voor shutters gaan kijken... ik wil en moet en zal ze hebben, maar duuuuuuur

TM, leuk behang! en als je het over een tijd zat bent ofzo en weer een nieuw leuk behangetje adoreert, kun je dit toch weer vrij makkelijk veranderen ook.
Zulke leuke behangsoorten tegenwoordig
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:01:38 #300
248562 Rallydame
pi_71633286
Shutters vind ik ook geweldig
Vriendlief vindt ze alleen niet zo mooi dus voor mijn portemonnaie is dat een geluk
Plissé vind ie ook wel mooi en ik vind ze ongelofelijk handig. Niemand die kan binnen kijken maar je krijgt toch voldoende licht binnen...
Moeten we beiden dus nog goed sparen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')