abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69419285
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:01 schreef bluebit het volgende:

En welke waarde hebben de experimenten van top gear (ook al zijn ze vaak hilarisch), maar als je niet in staat bent om de bruikbaarheid in REAL LIFE van die experimenten in te schatten, dan is er toch iets mis met je.
Wat de bruikbaarheid irl is, hangt aardig samen met hoe jouw rijstijl is. Ik zou niet zuinig rijden met een Prius, daar ik gewoon die auto op zijn flikker geef. Met mijn auto rij ik wel relatief zuinig omdat die zo extreem snel is dat deze in verreweg de meeste gevallen levensgevaarlijk is als ik ipv met de grote teen met de hele voet gas geef (drukke binnenwegen iig).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69419331
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:08 schreef r8ality het volgende:

[..]

Het heeft geen reet met CVT te maken. Punt. Dafjes/scooters, dat is CVT. Geen automaat die een accu oplaadt .
Nissan? Die hebben ook CVT's gehad hoor (in de primera zeker), CVT's zijn zeker niet enkel in dafjes gebruikt.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69419357
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:13 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Nissan? Die hebben ook CVT's gehad hoor (in de primera zeker), CVT's zijn zeker niet enkel in dafjes gebruikt.
Bekendste voorbeeld, geen complete lijst...
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69419451
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:01 schreef bluebit het volgende:

[..]

En welke waarde hebben de experimenten van top gear (ook al zijn ze vaak hilarisch), maar als je niet in staat bent om de bruikbaarheid in REAL LIFE van die experimenten in te schatten, dan is er toch iets mis met je.
ik heb eerder al gezegd dat ik de prius niet slecht vind, maar dat hij voor mij gewoon niet afdoende is als auto omdat hij rijdt als een slappe dwijl. Ga wat sportiever met een prius over de weg, en je merkt dat je met een log & niet scherp sturende wagen te doen hebt. Geef mij liever een Seat Ibiza met wat uitrusting erop dan een Prius, want die eerste rijdt écht goed, die tweede gaat wel als je er gezapig mee rijdt...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69422789
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:17 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ik heb eerder al gezegd dat ik de prius niet slecht vind, maar dat hij voor mij gewoon niet afdoende is als auto omdat hij rijdt als een slappe dwijl. Ga wat sportiever met een prius over de weg, en je merkt dat je met een log & niet scherp sturende wagen te doen hebt. Geef mij liever een Seat Ibiza met wat uitrusting erop dan een Prius, want die eerste rijdt écht goed, die tweede gaat wel als je er gezapig mee rijdt...
ja, maar een seat ibiza (ik heb vaak met een FR diesel gereden) is een andere klasse auto....een kleinere klasse auto. Daarnaast is een prius een automaat, dus ja, je moet remmen voordat je een bocht ingaat. Dat is niet veel anders bij andere automaten die ik ken zoals V70's A6-en of wat dan ook. Een beetje ibiza kost overigens ook al snel evenveel als een prius, maar dan krijg je dus een kleinere auto, minder luxe en meer kosten.
Maar je kunt dan wel sneller je banden verslijten, dat is helemaal correct.
pi_69424362
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat de bruikbaarheid irl is, hangt aardig samen met hoe jouw rijstijl is. Ik zou niet zuinig rijden met een Prius, daar ik gewoon die auto op zijn flikker geef. Met mijn auto rij ik wel relatief zuinig omdat die zo extreem snel is dat deze in verreweg de meeste gevallen levensgevaarlijk is als ik ipv met de grote teen met de hele voet gas geef (drukke binnenwegen iig).

ja, als je inderdaad een volslagen idioot bent en continu remt en vol gas geeft, ja. dan heb je helemaal gelijk.
Wat me echter opvalt op de weg, is dat heel veel mensen optrekken (al dan niet snel) en vervolgens een heel stuk een redelijk continue snelheid rijden.

laten we er van uitgaan dat dat de normale manier van autorijden is, en dat dat weinig te maken heeft met het aantal pk's en Nm's van de auto waarin je rijdt. Tenminste, ik reed op die manier in mijn allereerste auto, in mijn tweede auto en in de huidige auto, daar is niet zoveel aan veranderd.

Dus als je een prius rijdt, en je wilt perse aantonen dat ie onzuinig is, dan is daar wel een manier voor te vinden: gewoon continu noodstops maken en weer vol optrekken, vervolgens pak je een diesel en ga je keurig continu 80 in zijn 5 rijden. TADAA, de prius is onzuiniger.
pi_69424650
Alleen al vanwege die bijtelling "voor een beter milieu" moet je het ding laten staan. Je moet er niet eens aan WILLEN meewerken. Een grote schertsvertoning en die kanslozen die voor een dubbeltje op de eerste rang zitten moeten samen met hun Prius afgezonken worden in de Atlantische Oceaan.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69424775
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:50 schreef r8ality het volgende:
Alleen al vanwege die bijtelling "voor een beter milieu" moet je het ding laten staan. Je moet er niet eens aan WILLEN meewerken. Een grote schertsvertoning en die kanslozen die voor een dubbeltje op de eerste rang zitten moeten samen met hun Prius afgezonken worden in de Atlantische Oceaan.
Ja, want 100'en euros besparen op de inpikbelasting is zoooo dom
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69424816
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:53 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ja, want 100'en euros besparen op de inpikbelasting is zoooo dom
Het gaat erover waarom het belastingvoordeel oplevert. De manier waarop. Daar is iets ernstig mis mee.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69424932
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:55 schreef r8ality het volgende:

[..]

Het gaat erover waarom het belastingvoordeel oplevert. De manier waarop. Daar is iets ernstig mis mee.
Dat snap ik, maar ik profiteer er toch van. Dief van mijn eigen portemonnaie als ik het niet doe
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69425054
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:55 schreef r8ality het volgende:

[..]

Het gaat erover waarom het belastingvoordeel oplevert. De manier waarop. Daar is iets ernstig mis mee.
waarom : om minder uitstoot de lucht in te helpen in een wereld waarin twee mega economieen op aan het komen zijn (china, india) die ook allemaal auto willen gaan rijden. Om de markt te dwingen naar alternatieven te kijken ipv 100 jaar oude technologie te blijven gebruiken. Om consumenten aan te zetten tot de aanschaf van die ontwikkelde alternatieven zodat die alternatieven ook economisch interessant zijn voor de fabrikanten.

tsja, het is maar wat je dom vindt....verandering bewerkstelligen zonder er een financieel voordeel tegenover te zetten werkt niet. Anders waren 10 jaar geleden al alle leaserijders priussen gaan overwegen en waren al die andere autofabrikanten al lang begonnen aan het ontwikkelen van hybride systemen, zoals bijvoorbeeld BMW dat nu gaat doen, zoals ferrari dat nu gaat doen....ach welke producent is niet bezig met het ontwikkelen van hybride systemen.

ik zeg niet dat hybride de oplossing is voor alles, maar het is een stap. Maar blijkbaar zijn heel wat mensen tegen vooruitgang.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 18:09:07 #192
257275 Kvdw1
Niet wassen maar Gassen!
pi_69425264
Ik zou nooit aan een hybride auto beginnen.

Neem als voorbeeld de Prius,

Ten eerste is hij oerlelijk, en je hoort hem niet aankomen.
Wie houdt er nou niet van een ronkende v6 of grotere cilinder?
Ik snap best dat mannen in die auto's vaak voor homo's aangekeken worden.

Het is nog eens gevaarlijk ook, omdat hij zo stil is hoor je hem niet aankomen, en kan je er binnen de kortste keren een ongeluk mee krijgen.

Naja en mileuvervuiling, ik had een aantal foto's waar je prius rijders ziet, of wildplassen, of roken of iets dergelijks.

Net of ze echt wat op het mileu uitdoen.

Geef mij maar een echte auto.
I dont drive fast, I just fly low!
pi_69425362
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:09 schreef Kvdw1 het volgende:
Ik zou nooit aan een hybride auto beginnen.

Neem als voorbeeld de Prius,

Ten eerste is hij oerlelijk, en je hoort hem niet aankomen.
Wie houdt er nou niet van een ronkende v6 of grotere cilinder?
Ik!
quote:
Ik snap best dat mannen in die auto's vaak voor homo's aangekeken worden.
Al jaren gelukkig getrouwd met een vrouw
quote:
Het is nog eens gevaarlijk ook, omdat hij zo stil is hoor je hem niet aankomen, en kan je er binnen de kortste keren een ongeluk mee krijgen.
Sinds wanneer moet je als verkeersdeelnemer alleen op je gehoor vertrouwen? Je kijkt toch of je veilig kan oversteken?
quote:
Naja en mileuvervuiling, ik had een aantal foto's waar je prius rijders ziet, of wildplassen, of roken of iets dergelijks.
Zo, had jij die foto's? Snel, naar de story en prive!! het zijn net mensen!
quote:
Net of ze echt wat op het mileu uitdoen.
Nee, it's all about the money.
quote:
Geef mij maar een echte auto.
nee, die geef ik je niet, die koop je maar zelf
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69425441
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:09 schreef Kvdw1 het volgende:
Ten eerste is hij oerlelijk, en je hoort hem niet aankomen.
Wie houdt er nou niet van een ronkende v6 of grotere cilinder?
Ik snap best dat mannen in die auto's vaak voor homo's aangekeken worden.
begin maar een auto met een V6 te zoeken, die zijn héél schaars Verder; mijn motor moet geen lawaai maken, ik wil vooral stilte in mijn auto & geen continu geronk van zo'n oversized motor.

karakter of seksuele geaardheid linken aan de wagen waar iemand mee rijdt zegt natuurlijk meer over degene die de link legt, dan aan degene die met die wagen rijdt.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69426466
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:41 schreef bluebit het volgende:

ja, als je inderdaad een volslagen idioot bent en continu remt en vol gas geeft, ja. dan heb je helemaal gelijk.
Ook met ander weggedrag hoor...
quote:
Wat me echter opvalt op de weg, is dat heel veel mensen optrekken (al dan niet snel) en vervolgens een heel stuk een redelijk continue snelheid rijden.
Op de snelweg zeker. Maar niet iedereen rijdt veel snelweg.
quote:
laten we er van uitgaan dat dat de normale manier van autorijden is, en dat dat weinig te maken heeft met het aantal pk's en Nm's van de auto waarin je rijdt. Tenminste, ik reed op die manier in mijn allereerste auto, in mijn tweede auto en in de huidige auto, daar is niet zoveel aan veranderd.
Wat normaal is maakt niet zoveel uit bij individuele keuzes. Ik weet zeker dat ik met die prius en alle andere ondergemotoriseerde auto's (als in: in mijn beleving ondergemotoriseerd) trap.

Overigens, zo'n prius blijft ook dan zuiniger dan mijn auto...
quote:
Dus als je een prius rijdt, en je wilt perse aantonen dat ie onzuinig is, dan is daar wel een manier voor te vinden: gewoon continu noodstops maken en weer vol optrekken, vervolgens pak je een diesel en ga je keurig continu 80 in zijn 5 rijden. TADAA, de prius is onzuiniger.
Nogmaals, zo gek hoef je niet te doen. AutoVisie heeft dat reeds aangetoond.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69426734
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:12 schreef Pheno het volgende:

Al jaren gelukkig getrouwd met een vrouw
Je zou niet de eerste homo zijn die getrouwd is...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69427929
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:02 schreef bluebit het volgende:

[..]

waarom : om minder uitstoot de lucht in te helpen in een wereld waarin twee mega economieen op aan het komen zijn (china, india) die ook allemaal auto willen gaan rijden. Om de markt te dwingen naar alternatieven te kijken ipv 100 jaar oude technologie te blijven gebruiken. Om consumenten aan te zetten tot de aanschaf van die ontwikkelde alternatieven zodat die alternatieven ook economisch interessant zijn voor de fabrikanten.

tsja, het is maar wat je dom vindt....verandering bewerkstelligen zonder er een financieel voordeel tegenover te zetten werkt niet. Anders waren 10 jaar geleden al alle leaserijders priussen gaan overwegen en waren al die andere autofabrikanten al lang begonnen aan het ontwikkelen van hybride systemen, zoals bijvoorbeeld BMW dat nu gaat doen, zoals ferrari dat nu gaat doen....ach welke producent is niet bezig met het ontwikkelen van hybride systemen.

ik zeg niet dat hybride de oplossing is voor alles, maar het is een stap. Maar blijkbaar zijn heel wat mensen tegen vooruitgang.
Om even een Amerikaanse cabaretier te quoten: hoe arrogant zijn we als mensheid niet dat we ook maar een beetje denken dat we het verschil gaan maken? We bestaan pas een duizend jaar, terwijl de wereld al veeeel ouder is. Vulkaanuitbarsting, tsunami's, natuurgeweld wat we nog niet bijna tegen kunnen houden.

Flikker toch op met je broeikasonzin...
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69428408
Ik wist niet dat de Prius ongemotoriseerd was? 10.4 seconden naar de 100, daarmee blijft hij meer dan de helft van alle nieuwe auto's voor.
pi_69428648
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik wist niet dat de Prius ongemotoriseerd was? 10.4 seconden naar de 100, daarmee blijft hij meer dan de helft van alle nieuwe auto's voor.
ondergemotoriseerd is een subjectief iets. Als je gewend bent om met vb een 335d te rijden, dan is een Prius inderdaad ondergemotoriseerd.

Wat belangrijker zijn zijn de hernemingen. Een prius is héél snel bij het starten zelf, maar vb 60-100 voelde echt traag aan daarbij, terwijl dat juist de snelheden zijn die je vaak nodig hebt (invoegen op snelweg, bij file ff vanachter een auto schieten om een gaatje te vullen...). Als die slecht is en de 10 seconden gehaald worden door een snelle 0-60 dan kan je nog steeds over een ondergemotoriseerd voertuig spreken. Zeker gezien het enorme koppel van de elektromotoren op lage snelheden geloof ik er wel in dat de 0-60 van een prius merkelijk beter is dan die van conventionele wagens, terwijl dat bij de conventionele de 60-100 merkelijk beter is.

rond de 10 seconden is trouwens ongeveer de standaard, daarmee gaat hij enkel de boodschappenwagentjes & andere ondergemotoriseerde zut achterlaten.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69428906
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:41 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ondergemotoriseerd is een subjectief iets. Als je gewend bent om met vb een 335d te rijden, dan is een Prius inderdaad ondergemotoriseerd.

Wat belangrijker zijn zijn de hernemingen. Een prius is héél snel bij het starten zelf, maar vb 60-100 voelde echt traag aan daarbij, terwijl dat juist de snelheden zijn die je vaak nodig hebt (invoegen op snelweg, bij file ff vanachter een auto schieten om een gaatje te vullen...). Als die slecht is en de 10 seconden gehaald worden door een snelle 0-60 dan kan je nog steeds over een ondergemotoriseerd voertuig spreken. Zeker gezien het enorme koppel van de elektromotoren op lage snelheden geloof ik er wel in dat de 0-60 van een prius merkelijk beter is dan die van conventionele wagens, terwijl dat bij de conventionele de 60-100 merkelijk beter is.

rond de 10 seconden is trouwens ongeveer de standaard, daarmee gaat hij enkel de boodschappenwagentjes & andere ondergemotoriseerde zut achterlaten.
Sorry, maar ik heb geen problemen met invoegen hoor 60-100 moet je op een bepaalde manier doen. Dan heb je en hulp van de electromotor om een "boostje" te geven. Dat is een kwestie van proberen. Ik herken je probleem van invoegen vooral van mijn begintijd met de auto. Plankgassen heeft iig geen zin
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69429399
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:47 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van proberen. Ik herken je probleem van invoegen vooral van mijn begintijd met de auto. Plankgassen heeft iig geen zin
dat zijn dus dingen die mij aan die wagen tegensteken . Als ik van 60 naar 100 wil ben ik gewend om hem in 2de (of 3de, hangt er vanaf hoe snel ik wil zijn) te gooien & te vloeren. Bij gebrek aan versnellingsbak deed ik hetzelfde als wat ik deed bij gelijk welke andere automaat waarmee ik gereden heb; vloeren. Normaal schakelt die bak dan direct (of iets minder direct bij de goedkope modelletjes) terug naar 2 of 3 en sta je daar vrij snel. Als je gewoon vloert vanaf 60 met zo'n prius heb je hetzelfde effect of dat ik mijn auto in zijn 5de zou vloeren aan 60/u. Je gaat vooruit, maar het is echt niet indrukwekkend .

(wat is trouwens het truckje? wil het weten voor de volgende keer dat ik daarmee zou rijden)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69429640
Vind het echt oneerlijke concurrentie die lage bijtelling prius. Dat licht overigens aan onze achterlijke regering en niet aan toyota. Echt zuinig is de prius niet in veel gevallen, en de accu belasten het milieu velen malen zwaarder dan de co2 uitstoot die ermee wordt bespaard, verder worden japanse auto's in tegenstelling tot duitse vaak niet echt milieu vriendelijk geproduceert.
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_69430014
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:58 schreef Athmozz het volgende:

[..]

(wat is trouwens het truckje? wil het weten voor de volgende keer dat ik daarmee zou rijden)
Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doen
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:04 schreef ooge het volgende:
Vind het echt oneerlijke concurrentie die lage bijtelling prius. Dat licht ligt overigens aan onze achterlijke regering en niet aan toyota. Echt zuinig is de prius niet in veel gevallen, en de accu belasten het milieu velen malen zwaarder dan de co2 uitstoot die ermee wordt bespaard, verder worden japanse auto's in tegenstelling tot duitse vaak niet echt milieu vriendelijk geproduceert.
De restafval van een Prius is tegenwoordig al zo goed als nul, dus wat je ijlt over die accu's is me een raadsel. Ik denk dat het verschil tussen andere merken niet zo heel spannend is, dat ben ik met je eens, maar die onzinverhalen die de wereld in zijn geholpen om de Prius in een kwaad daglicht te stellen zijn ook sterk overtrokken hoor Of geloof je ook dat Head & Schoulders je haar laat uitvallen, zoals vroeger beweerd werd (omdat het bij 1 iemand was voorgekomen, en niet eens bewezen door de H&S ).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69430412
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doen
chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurt . Dus herneming. Ben eigenlijk best benieuwd daarnaar . Misschien ben je gewoon gewend geraakt aan het feit dat hij eigenlijk niet zo hard trekt
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69430509
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:20 schreef Athmozz het volgende:

[..]

chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurt . Dus herneming. Ben eigenlijk best benieuwd daarnaar
Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaan
Zal ik doen (als ik al wakker ben om even kijken, meestal rond 6: 45 bij de A1 )
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69431611
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik wist niet dat de Prius ongemotoriseerd was? 10.4 seconden naar de 100, daarmee blijft hij meer dan de helft van alle nieuwe auto's voor.
Er stond iets bij... nl. dat ik het over mijn beleving heb.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69432477
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaan
Zal ik doen (als ik al wakker ben om even kijken, meestal rond 6: 45 bij de A1 )
gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurt . Dus niet plankgas vanaf 30 doortrekken & op 60 aan en op 100 afduwen . Lijkt me handig om inschatten, aangezien mijn auto zijn 0-100 in ongeveer even snel (0.2 sec verschil) aflegt... Misschien zit daar dan toch een duidelijk verschil in bij "hogere" snelheden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69435390
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:02 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die mening is alleen door mensen die een vijfdehands Opel Astra kunnen betalen
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_69443408
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:10 schreef Athmozz het volgende:

[..]

gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurt . Dus niet plankgas vanaf 30 doortrekken & op 60 aan en op 100 afduwen . Lijkt me handig om inschatten, aangezien mijn auto zijn 0-100 in ongeveer even snel (0.2 sec verschil) aflegt... Misschien zit daar dan toch een duidelijk verschil in bij "hogere" snelheden.
Ik heb 'm op de cruise control gezet op 60, paar sec gewacht en dan gas geven. Wel even gekeken of er geen autos achter me waren, ik ben geen lul die de boel gaat ophouden
Het is zo rond de 7 seconden. Van 0-100 is zo ronde de 11 seconden overigens, ook maar even gekeken toen ik en stoplichtje tegen had. Ik kan er wat naast zitten, er zit geen stopwatch in dat ding, dus ik heb het zelf moeten tellen

Snel? Nee. Goed genoeg om geen problemen op de snelweg met invoegen te hebben? Ja hoor, de meeste mensen rijden toch alsof ze in een bezemwagen zitten Wat ik overigens op gelet heb: plankgas gaat dus niet lekker, alsof de electro niet mee wilt werken op dat moment of zo? Dat zal wel ingesteld zijn in het motormanagement. Wat ik doe is rustig de druk op het pedaal toe laten nemen, opeens voel je de electro inkicken en dan weer even een klein stukje terug, harder induwen zorgt juist dat het op ""benzine only" gaat.

Mensen die topgear presentatoren op hun woord geloven omdat die gewend zijn ferraris e.d. te testen neem ik natuurlijk niet serieus. De Prius is allesbehalve een te dure sportauto. Ik zou ook gaan zeiken op de Prius als ik normaal in auto's van een paar ton rijd

Hier een bron die in ieder geval kijkt naar gelijke autos ipv prius vs duurdere klasse:
http://www.anwb.nl/auto/n(...)-zuinige-auto-s.html

En het allerbelangrijkste: ik ben er content mee, of ie nou zuinig is of niet. Voor de nederlandse wegen is het een prima auto, zoals zo vele autos dat zijn. De adaptive cruise is handig, ESP helpt ook prima in onze wijk (idioot hoge drempel net voor een bocht, bedankt gemeente). En dat voor minimale kosten in het geval van leasen. Je kunt hoog of laag springen, er zit veel op en in die auto, waar je normaal meer voor moet betalen. Met dank aan de regering .
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69444037
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 07:38 schreef Pheno het volgende:

Hier een bron die in ieder geval kijkt naar gelijke autos ipv prius vs duurdere klasse:
http://www.anwb.nl/auto/n(...)-zuinige-auto-s.html
Als ik het goed zie kijken die gewoon naar de fabriekscijfers en hebben ze niet getest. Dus dat zegt mij nog minder dan Topgear eerlijk gezegd...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')