 
		 
			 
			
			
			Wat de bruikbaarheid irl is, hangt aardig samen met hoe jouw rijstijl is. Ik zou niet zuinig rijden met een Prius, daar ik gewoon die auto op zijn flikker geef. Met mijn auto rij ik wel relatief zuinig omdat die zo extreem snel is dat deze in verreweg de meeste gevallen levensgevaarlijk is als ik ipv met de grote teen met de hele voet gas geef (drukke binnenwegen iig).quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:01 schreef bluebit het volgende:
En welke waarde hebben de experimenten van top gear (ook al zijn ze vaak hilarisch), maar als je niet in staat bent om de bruikbaarheid in REAL LIFE van die experimenten in te schatten, dan is er toch iets mis met je.
 
			 
			
			
			Nissan? Die hebben ook CVT's gehad hoor (in de primera zeker), CVT's zijn zeker niet enkel in dafjes gebruikt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:08 schreef r8ality het volgende:
[..]
Het heeft geen reet met CVT te maken. Punt. Dafjes/scooters, dat is CVT. Geen automaat die een accu oplaadt.
 
			 
			
			
			Bekendste voorbeeld, geen complete lijst...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Nissan? Die hebben ook CVT's gehad hoor (in de primera zeker), CVT's zijn zeker niet enkel in dafjes gebruikt.
 
			 
			
			
			ik heb eerder al gezegd dat ik de prius niet slecht vind, maar dat hij voor mij gewoon niet afdoende is als auto omdat hij rijdt als een slappe dwijl. Ga wat sportiever met een prius over de weg, en je merkt dat je met een log & niet scherp sturende wagen te doen hebt. Geef mij liever een Seat Ibiza met wat uitrusting erop dan een Prius, want die eerste rijdt écht goed, die tweede gaat wel als je er gezapig mee rijdt...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:01 schreef bluebit het volgende:
[..]
En welke waarde hebben de experimenten van top gear (ook al zijn ze vaak hilarisch), maar als je niet in staat bent om de bruikbaarheid in REAL LIFE van die experimenten in te schatten, dan is er toch iets mis met je.
 
			 
			
			
			ja, maar een seat ibiza (ik heb vaak met een FR diesel gereden) is een andere klasse auto....een kleinere klasse auto. Daarnaast is een prius een automaat, dus ja, je moet remmen voordat je een bocht ingaat. Dat is niet veel anders bij andere automaten die ik ken zoals V70's A6-en of wat dan ook. Een beetje ibiza kost overigens ook al snel evenveel als een prius, maar dan krijg je dus een kleinere auto, minder luxe en meer kosten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:17 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik heb eerder al gezegd dat ik de prius niet slecht vind, maar dat hij voor mij gewoon niet afdoende is als auto omdat hij rijdt als een slappe dwijl. Ga wat sportiever met een prius over de weg, en je merkt dat je met een log & niet scherp sturende wagen te doen hebt. Geef mij liever een Seat Ibiza met wat uitrusting erop dan een Prius, want die eerste rijdt écht goed, die tweede gaat wel als je er gezapig mee rijdt...
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat de bruikbaarheid irl is, hangt aardig samen met hoe jouw rijstijl is. Ik zou niet zuinig rijden met een Prius, daar ik gewoon die auto op zijn flikker geef. Met mijn auto rij ik wel relatief zuinig omdat die zo extreem snel is dat deze in verreweg de meeste gevallen levensgevaarlijk is als ik ipv met de grote teen met de hele voet gas geef (drukke binnenwegen iig).
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja, want 100'en euros besparen op de inpikbelasting is zoooo domquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:50 schreef r8ality het volgende:
Alleen al vanwege die bijtelling "voor een beter milieu" moet je het ding laten staan. Je moet er niet eens aan WILLEN meewerken. Een grote schertsvertoning en die kanslozen die voor een dubbeltje op de eerste rang zitten moeten samen met hun Prius afgezonken worden in de Atlantische Oceaan.
 
											 
			 
			
			
			Het gaat erover waarom het belastingvoordeel oplevert. De manier waarop. Daar is iets ernstig mis mee.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, want 100'en euros besparen op de inpikbelasting is zoooo dom
 
			 
			
			
			Dat snap ik, maar ik profiteer er toch van. Dief van mijn eigen portemonnaie als ik het niet doequote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:55 schreef r8ality het volgende:
[..]
Het gaat erover waarom het belastingvoordeel oplevert. De manier waarop. Daar is iets ernstig mis mee.
 
											 
			 
			
			
			waarom : om minder uitstoot de lucht in te helpen in een wereld waarin twee mega economieen op aan het komen zijn (china, india) die ook allemaal auto willen gaan rijden. Om de markt te dwingen naar alternatieven te kijken ipv 100 jaar oude technologie te blijven gebruiken. Om consumenten aan te zetten tot de aanschaf van die ontwikkelde alternatieven zodat die alternatieven ook economisch interessant zijn voor de fabrikanten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:55 schreef r8ality het volgende:
[..]
Het gaat erover waarom het belastingvoordeel oplevert. De manier waarop. Daar is iets ernstig mis mee.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:09 schreef Kvdw1 het volgende:
Ik zou nooit aan een hybride auto beginnen.
Neem als voorbeeld de Prius,
Ten eerste is hij oerlelijk, en je hoort hem niet aankomen.
Wie houdt er nou niet van een ronkende v6 of grotere cilinder?
Al jaren gelukkig getrouwd met een vrouwquote:Ik snap best dat mannen in die auto's vaak voor homo's aangekeken worden.

Sinds wanneer moet je als verkeersdeelnemer alleen op je gehoor vertrouwen? Je kijkt toch of je veilig kan oversteken?quote:Het is nog eens gevaarlijk ook, omdat hij zo stil is hoor je hem niet aankomen, en kan je er binnen de kortste keren een ongeluk mee krijgen.
Zo, had jij die foto's? Snel, naar de story en prive!! het zijn net mensen!quote:Naja en mileuvervuiling, ik had een aantal foto's waar je prius rijders ziet, of wildplassen, of roken of iets dergelijks.
Nee, it's all about the money.quote:Net of ze echt wat op het mileu uitdoen.
nee, die geef ik je niet, die koop je maar zelfquote:Geef mij maar een echte auto.
 
											 
			 
			
			
			begin maar een auto met een V6 te zoeken, die zijn héél schaarsquote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:09 schreef Kvdw1 het volgende:
Ten eerste is hij oerlelijk, en je hoort hem niet aankomen.
Wie houdt er nou niet van een ronkende v6 of grotere cilinder?
Ik snap best dat mannen in die auto's vaak voor homo's aangekeken worden.
 Verder; mijn motor moet geen lawaai maken, ik wil vooral stilte in mijn auto & geen continu geronk van zo'n oversized motor.
 Verder; mijn motor moet geen lawaai maken, ik wil vooral stilte in mijn auto & geen continu geronk van zo'n oversized motor. 
			 
			
			
			Ook met ander weggedrag hoor...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:41 schreef bluebit het volgende:
ja, als je inderdaad een volslagen idioot bent en continu remt en vol gas geeft, ja. dan heb je helemaal gelijk.
Op de snelweg zeker. Maar niet iedereen rijdt veel snelweg.quote:Wat me echter opvalt op de weg, is dat heel veel mensen optrekken (al dan niet snel) en vervolgens een heel stuk een redelijk continue snelheid rijden.
Wat normaal is maakt niet zoveel uit bij individuele keuzes. Ik weet zeker dat ik met die prius en alle andere ondergemotoriseerde auto's (als in: in mijn beleving ondergemotoriseerd) trap.quote:laten we er van uitgaan dat dat de normale manier van autorijden is, en dat dat weinig te maken heeft met het aantal pk's en Nm's van de auto waarin je rijdt. Tenminste, ik reed op die manier in mijn allereerste auto, in mijn tweede auto en in de huidige auto, daar is niet zoveel aan veranderd.
Nogmaals, zo gek hoef je niet te doen. AutoVisie heeft dat reeds aangetoond.quote:Dus als je een prius rijdt, en je wilt perse aantonen dat ie onzuinig is, dan is daar wel een manier voor te vinden: gewoon continu noodstops maken en weer vol optrekken, vervolgens pak je een diesel en ga je keurig continu 80 in zijn 5 rijden. TADAA, de prius is onzuiniger.
 
			 
			
			
			Je zou niet de eerste homo zijn die getrouwd is...quote:
 
											 
			 
			
			
			Om even een Amerikaanse cabaretier te quoten: hoe arrogant zijn we als mensheid niet dat we ook maar een beetje denken dat we het verschil gaan maken? We bestaan pas een duizend jaar, terwijl de wereld al veeeel ouder is. Vulkaanuitbarsting, tsunami's, natuurgeweld wat we nog niet bijna tegen kunnen houden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:02 schreef bluebit het volgende:
[..]
waarom : om minder uitstoot de lucht in te helpen in een wereld waarin twee mega economieen op aan het komen zijn (china, india) die ook allemaal auto willen gaan rijden. Om de markt te dwingen naar alternatieven te kijken ipv 100 jaar oude technologie te blijven gebruiken. Om consumenten aan te zetten tot de aanschaf van die ontwikkelde alternatieven zodat die alternatieven ook economisch interessant zijn voor de fabrikanten.
tsja, het is maar wat je dom vindt....verandering bewerkstelligen zonder er een financieel voordeel tegenover te zetten werkt niet. Anders waren 10 jaar geleden al alle leaserijders priussen gaan overwegen en waren al die andere autofabrikanten al lang begonnen aan het ontwikkelen van hybride systemen, zoals bijvoorbeeld BMW dat nu gaat doen, zoals ferrari dat nu gaat doen....ach welke producent is niet bezig met het ontwikkelen van hybride systemen.
ik zeg niet dat hybride de oplossing is voor alles, maar het is een stap. Maar blijkbaar zijn heel wat mensen tegen vooruitgang.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			ondergemotoriseerd is een subjectief iets. Als je gewend bent om met vb een 335d te rijden, dan is een Prius inderdaad ondergemotoriseerd.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik wist niet dat de Prius ongemotoriseerd was? 10.4 seconden naar de 100, daarmee blijft hij meer dan de helft van alle nieuwe auto's voor.
 
			 
			
			
			Sorry, maar ik heb geen problemen met invoegen hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:41 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ondergemotoriseerd is een subjectief iets. Als je gewend bent om met vb een 335d te rijden, dan is een Prius inderdaad ondergemotoriseerd.
Wat belangrijker zijn zijn de hernemingen. Een prius is héél snel bij het starten zelf, maar vb 60-100 voelde echt traag aan daarbij, terwijl dat juist de snelheden zijn die je vaak nodig hebt (invoegen op snelweg, bij file ff vanachter een auto schieten om een gaatje te vullen...). Als die slecht is en de 10 seconden gehaald worden door een snelle 0-60 dan kan je nog steeds over een ondergemotoriseerd voertuig spreken. Zeker gezien het enorme koppel van de elektromotoren op lage snelheden geloof ik er wel in dat de 0-60 van een prius merkelijk beter is dan die van conventionele wagens, terwijl dat bij de conventionele de 60-100 merkelijk beter is.
rond de 10 seconden is trouwens ongeveer de standaard, daarmee gaat hij enkel de boodschappenwagentjes & andere ondergemotoriseerde zut achterlaten.
 60-100 moet je op een bepaalde manier doen. Dan heb je en hulp van de electromotor om een "boostje" te geven. Dat is een kwestie van proberen. Ik herken je probleem van invoegen vooral van mijn begintijd met de auto. Plankgassen heeft iig geen zin
 60-100 moet je op een bepaalde manier doen. Dan heb je en hulp van de electromotor om een "boostje" te geven. Dat is een kwestie van proberen. Ik herken je probleem van invoegen vooral van mijn begintijd met de auto. Plankgassen heeft iig geen zin  
											 
			 
			
			
			dat zijn dus dingen die mij aan die wagen tegenstekenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:47 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van proberen. Ik herken je probleem van invoegen vooral van mijn begintijd met de auto. Plankgassen heeft iig geen zin
 . Als ik van 60 naar 100 wil ben ik gewend om hem in 2de (of 3de, hangt er vanaf hoe snel ik wil zijn) te gooien & te vloeren. Bij gebrek aan versnellingsbak deed ik hetzelfde als wat ik deed bij gelijk welke andere automaat waarmee ik gereden heb; vloeren. Normaal schakelt die bak dan direct (of iets minder direct bij de goedkope modelletjes) terug naar 2 of 3 en sta je daar vrij snel. Als je gewoon vloert vanaf 60 met zo'n prius heb je hetzelfde effect of dat ik mijn auto in zijn 5de zou vloeren aan 60/u. Je gaat vooruit, maar het is echt niet indrukwekkend
. Als ik van 60 naar 100 wil ben ik gewend om hem in 2de (of 3de, hangt er vanaf hoe snel ik wil zijn) te gooien & te vloeren. Bij gebrek aan versnellingsbak deed ik hetzelfde als wat ik deed bij gelijk welke andere automaat waarmee ik gereden heb; vloeren. Normaal schakelt die bak dan direct (of iets minder direct bij de goedkope modelletjes) terug naar 2 of 3 en sta je daar vrij snel. Als je gewoon vloert vanaf 60 met zo'n prius heb je hetzelfde effect of dat ik mijn auto in zijn 5de zou vloeren aan 60/u. Je gaat vooruit, maar het is echt niet indrukwekkend  .
. 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:58 schreef Athmozz het volgende:
[..]
(wat is trouwens het truckje? wil het weten voor de volgende keer dat ik daarmee zou rijden)

De restafval van een Prius is tegenwoordig al zo goed als nul, dus wat je ijlt over die accu's is me een raadsel. Ik denk dat het verschil tussen andere merken niet zo heel spannend is, dat ben ik met je eens, maar die onzinverhalen die de wereld in zijn geholpen om de Prius in een kwaad daglicht te stellen zijn ook sterk overtrokken hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:04 schreef ooge het volgende:
Vind het echt oneerlijke concurrentie die lage bijtelling prius. Dat licht ligt overigens aan onze achterlijke regering en niet aan toyota. Echt zuinig is de prius niet in veel gevallen, en de accu belasten het milieu velen malen zwaarder dan de co2 uitstoot die ermee wordt bespaard, verder worden japanse auto's in tegenstelling tot duitse vaak niet echt milieu vriendelijk geproduceert.
 Of geloof je ook dat Head & Schoulders je haar laat uitvallen, zoals vroeger beweerd werd (omdat het bij 1 iemand was voorgekomen, en niet eens bewezen door de H&S
 Of geloof je ook dat Head & Schoulders je haar laat uitvallen, zoals vroeger beweerd werd (omdat het bij 1 iemand was voorgekomen, en niet eens bewezen door de H&S  ).
 ).
											 
			 
			
			
			chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Latig uit te leggen, het is wat geveolsmatig bij me er in geslopen. ik zal morgen eens kijken of ik er iets nuttigers van kan maken. De A30->A1 is een prima plek om dat te moeten doen
 . Dus herneming. Ben eigenlijk best benieuwd daarnaar
. Dus herneming. Ben eigenlijk best benieuwd daarnaar  . Misschien ben je gewoon gewend geraakt aan het feit dat hij eigenlijk niet zo hard trekt
. Misschien ben je gewoon gewend geraakt aan het feit dat hij eigenlijk niet zo hard trekt  
											 
			 
			
			
			Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaanquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
chronometreer eens hoeveel seconden 60 gewoon rijden & dan ineens doortrekken naar 100 duurt. Dus herneming. Ben eigenlijk best benieuwd daarnaar

 
											 
			 
			
			
			Er stond iets bij... nl. dat ik het over mijn beleving heb.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik wist niet dat de Prius ongemotoriseerd was? 10.4 seconden naar de 100, daarmee blijft hij meer dan de helft van alle nieuwe auto's voor.
 
			 
			
			
			gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je zegt dit nu tegen een leek, he, dat heb ik al eens aangegeven in dit topic? Ik neem aan dat je bedoelt hoe lang het duurt om van 60 naar 100 te gaan
Zal ik doen (als ik al wakker ben om even kijken, meestal rond 6: 45 bij de A1 )
 . Dus niet plankgas vanaf 30 doortrekken & op 60 aan en op 100 afduwen
. Dus niet plankgas vanaf 30 doortrekken & op 60 aan en op 100 afduwen  . Lijkt me handig om inschatten, aangezien mijn auto zijn 0-100 in ongeveer even snel (0.2 sec verschil) aflegt... Misschien zit daar dan toch een duidelijk verschil in bij "hogere" snelheden.
. Lijkt me handig om inschatten, aangezien mijn auto zijn 0-100 in ongeveer even snel (0.2 sec verschil) aflegt... Misschien zit daar dan toch een duidelijk verschil in bij "hogere" snelheden.
											 
			 
			
			
			quote:Op maandag 25 mei 2009 21:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die mening is alleen door mensen die een vijfdehands Opel Astra kunnen betalen
 
			 
			
			
			Ik heb 'm op de cruise control gezet op 60, paar sec gewacht en dan gas geven. Wel even gekeken of er geen autos achter me waren, ik ben geen lul die de boel gaat ophoudenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
gewoon naar 60/u optrekken, daar een paar seconden blijven hangen (zodat hij in "normaal 60/u cruisen" kan komen) en dan ineens naar de 100 en gewoon timen hoe lang dat duurt. Dus niet plankgas vanaf 30 doortrekken & op 60 aan en op 100 afduwen
. Lijkt me handig om inschatten, aangezien mijn auto zijn 0-100 in ongeveer even snel (0.2 sec verschil) aflegt... Misschien zit daar dan toch een duidelijk verschil in bij "hogere" snelheden.


 Wat ik overigens op gelet heb: plankgas gaat dus niet lekker, alsof de electro niet mee wilt werken op dat moment of zo? Dat zal wel ingesteld zijn in het motormanagement. Wat ik doe is rustig de druk op het pedaal toe laten nemen, opeens voel je de electro inkicken en dan weer even een klein stukje terug, harder induwen zorgt juist dat het op ""benzine only" gaat.
 Wat ik overigens op gelet heb: plankgas gaat dus niet lekker, alsof de electro niet mee wilt werken op dat moment of zo? Dat zal wel ingesteld zijn in het motormanagement. Wat ik doe is rustig de druk op het pedaal toe laten nemen, opeens voel je de electro inkicken en dan weer even een klein stukje terug, harder induwen zorgt juist dat het op ""benzine only" gaat.
 .
 .
											 
			 
			
			
			Als ik het goed zie kijken die gewoon naar de fabriekscijfers en hebben ze niet getest. Dus dat zegt mij nog minder dan Topgear eerlijk gezegd...quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:38 schreef Pheno het volgende:
Hier een bron die in ieder geval kijkt naar gelijke autos ipv prius vs duurdere klasse:
http://www.anwb.nl/auto/n(...)-zuinige-auto-s.html

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |