Ik heb het juist precies de andere kant op. Het interesseert me bijzonder weinig wat andere mensen van mij vinden, op een paar uitzonderingen na natuurlijkquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:00 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Hehe, treffende omschrijving. Dat is eigenlijk precies waar ik ook last van heb, qua sociale stoornis dan. Eigenlijk vraag ik me bij al mijn acties af hoe de ander dan over mij denkt. En vaak vermijd ik dan die acties omdat ik te angstig ben voor de ander zijn gedachten. Die ik ironisch genoeg zelf in hun hoofd plaats, zeg maar.
Nou ja, het is in de essentie gewoon pure faalangst. Ik heb het er toevallig vanmiddag nog met mijn therapeut over gehad en die zei dat, dat verregaande perfectionisme (wat voortkomt uit de gedachte dat je niet af wilt gaan) inderdaad wel vaker bij AD(H)D'ers voorkomt. Dit geldt niet voor iedere ADHD'er, maar veel hebben een jeugd gehad waarin ze door hun aandoening veel fouten hebben gemaakt en daar ook veelvuldig op gewezen zijn. Bijvoorbeeld telkens een leraar die op je mopperde omdat je niet zat op te letten in de klas. Perfectionisme is geen karaktereigenschap, het is een oplossingsstrategie.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:04 schreef TumTum het volgende:
[..]
ik vermoed, met mijn huis-tuin-en-keuken psychologie, dat iedereen hier wel last van heeft. 'k denk alleen dat mensen die géén ADHD hebben zo'n gedachte makkelijker kunnen negeren, of gewoon langs zich heen laten gaan.
Ik wil niet al te veel kwijt ivm zijn privacy, maar even kort dan;quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:41 schreef TumTum het volgende:
[..]
Mag ik vragen hie die problemen met sociaal gedrag zich uiten?
Wat fijn dat je er baat bij hebt, Oxymoronquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:19 schreef Oxymoron het volgende:
Na 6 dagen Ritalin, met groots effect, het gaat écht goed, kan ik zeggen dat ik nu, zeker getest wil worden op ADD (of ADHD).
Hoe ben je aan die Ritalin gekomen? Wordt dat ook wel voorgeschreven om gewoon eens te testen of je AD(H)D hebt?quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:19 schreef Oxymoron het volgende:
Na 6 dagen Ritalin, met groots effect, het gaat écht goed, kan ik zeggen dat ik nu, zeker getest wil worden op ADD (of ADHD).
In mijn vaders geval deed de psych het ook zo.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe ben je aan die Ritalin gekomen? Wordt dat ook wel voorgeschreven om gewoon eens te testen of je AD(H)D hebt?
Hoi Lily,quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:48 schreef lily het volgende:
[..]
Ik wil niet al te veel kwijt ivm zijn privacy, maar even kort dan;
Hij heeft inderdaad weinig zelfvertrouwen.
Hij zegt vaak dat hij “toch stom is”. En dat hij lelijk is. En dat hij niks kan.
Dit is een totaal vertekend beeld van hem. Hij is juist superslim en bijzonder en lief (en mooi)
Hij wil er vreselijk graag bijhoren en aardig gevonden worden. Hierdoor dringt hij zich op aan anderen waardoor hij andere kinderen juist afstoot. Daardoor ontstaat er een vicieuze cirkel want hij gaat zich nog meer opdringen.
Onwetende ouders die niet willen dat hun kind met mijn kind speelt even buiten beschouwing gelaten want dat is weer een ander verhaal.
Die speltherapie waar jij het over hebt vind ik wel interessant.
Bedankt
Hmm, dat is inderdaad een probleem. Lastige vicieuze cirkel om uit te komen, maar hij zal het toch grotendeels zelf moeten doen. Daar kan hij natuurlijk wel hulp bij moeten krijgen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:48 schreef lily het volgende:
[..]
Ik wil niet al te veel kwijt ivm zijn privacy, maar even kort dan;
Hij heeft inderdaad weinig zelfvertrouwen.
Hij zegt vaak dat hij “toch stom is”. En dat hij lelijk is. En dat hij niks kan.
Dit is een totaal vertekend beeld van hem. Hij is juist superslim en bijzonder en lief (en mooi)
Hij wil er vreselijk graag bijhoren en aardig gevonden worden. Hierdoor dringt hij zich op aan anderen waardoor hij andere kinderen juist afstoot. Daardoor ontstaat er een vicieuze cirkel want hij gaat zich nog meer opdringen.
Graag gedaan.quote:Die speltherapie waar jij het over hebt vind ik wel interessant.
Bedankt
Bij onze zoon hebben ze eerst een paar weken getest met ritalin en placebo's (dagboekjes bijhouden over hoe en wat)quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:38 schreef TumTum het volgende:
Iemand ervaringen mee? Mn zei dat ze bij die kiddo's ook wel eens placebo's gebruiken, om ze laten inzien dat die medicijnen helemaal niet nodig zijn. Iemand daar ervaring mee?
Ik heb zelf op een montesorri school gezeten. Dat ging bij mij veel beter omdat je zelf kan beslissen wat je werk-tempo is en of je op dat moment aan rekenen wilt beginnen of dat je taal wilt doen. Ik had t/m halverwege groep 5 op een normale basisschool gezeten maar daar kon ik niet goed klassikaal meedraaien omdat ik moeite had met klassikaal NU rekenen en als je klaar bent stil op je stoel moeten blijven zitten tot de rest klaar is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:30 schreef lily het volgende:
[..]
Bij onze zoon hebben ze eerst een paar weken getest met ritalin en placebo's (dagboekjes bijhouden over hoe en wat)
Wij wisten uiteraard niet wanneer hij wat kreeg.
In zijn geval was het overduidelijk (het placebo haalde we er zo uit).
Zijn leven is echt heel positief veranderd door het gebruik van de ritalin. Ik ben vreselijk blij dat het bestaat.
Onze zoon is ook helemaal niet versuft.
Hij is nog steeds hyper en chaotisch en gewoon zichzelf, maar het haalt wel de scherpe kantjes ervan af zodat hij alles wat beter kan ordenen in zijn hoofd en wat beter kan luisteren. Hij krijgt zo net wat meer mee in de klas en dat is niet alleen prettig voor hem maar ook voor leerkrachten en medeklasgenootjes.
Ritalin heeft een slechte naam. Er zijn veel vooroordelen betreffende het gebruik ervan en ADHD op zichzelf.
Dat vinden wij erg jammer, want in ons geval bestaat het gewoon.
Wij hebben er 7 x 24 uur mee te maken, en het medicijn is voor ons (kind) een uitkomst.
Hier nog maar een reactie: mijn vriend heeft ADD en gebruikt dextro-amfetamine (heeft eerder Ritalin gebruikt). Geen sprake van persoonlijkheidsverandering, hij wordt er georganiseerder van en kan dingen (afspraken, dingetjes die ik heb gezegd, taken) echt beter onthouden. Ik kan aan zijn meer/minder warrig zijn merken of hij zijn pilletje netjes heeft geslikt of nietquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:38 schreef TumTum het volgende:
'k had graag nog even jullie mening over het volgende:
'k zat net met mn zus aan de telefoon om te vertellen over mijn diagnose van vanmiddag. Ook over de aanpak, therapie gecombineerd met medicijnen. De therapie vond ze een goed plan, maar die medicijnen vond ze maar niets. Ze is geeft les op een school voor moeilijk opvoedbare kindertjes en heeft genoeg kinderen compleet versuft van de ritalin in de klas gehad. Ook gedragsveranderingen enzo.
Nu vroeg ik me af of iemand ervaringen heeft met gedragsveranderingen door medicatie. Ik bedoel, als die door die medicijnen alles weer een beetje op de rit krijg is het mooi meegenomen, maar mijn hele persoonlijkheid erdoor veranderd...tja, dat wil ik ook dan weer niet.
Iemand ervaringen mee? Mn zei dat ze bij die kiddo's ook wel eens placebo's gebruiken, om ze laten inzien dat die medicijnen helemaal niet nodig zijn. Iemand daar ervaring mee?
En voor de goede orde, mn zus is een schat, alleen nogal van de down-to-earth type
Ik ben benieuwd, houd ons op de hoogtequote:Op donderdag 28 mei 2009 10:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik heb zojuist drie kwartier besteed aan het binnenstebuiten keren van alle stapeltjes en lades hier in huis, op zoek naar het afhaalbericht voor m'n ov. Tot ik ineens een ingeving kreeg: de map waar ik alles wat de ib-groep me stuurt in bewaar![]()
Dit wordt weer zo'n dag vrees ik.....
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor, het middel moet niet erger dan de kwaal zijn. als ik geblowt heb ben ik er ook telkens mee bezig om mensen het door hebben, kan me bijna niet voorstellen dat ik daar niet mee bezig ben als ik me drugged voel door ritalin.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:21 schreef TC_Artemis het volgende:
Ritalin is echt daaaaaaaaamn heavy, ik moet 10mg maar het sloeg in als een bom. Ik was echt voor het eerst rustig in m'n kop, heel vreemde ervaring. Of ik er mee doorga weet ik nog niet want ik had wel heb wel het gevoel enorm drugged te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |