abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 mei 2009 @ 16:02:39 #251
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_69554511
Ik heb het, vandaag geschreven
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 16:10:29 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69554671
Cool! schrijf je vaker gedichten dan? ik eigenlijk nooit....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 16:13:43 #253
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_69554740
Ik schrijf best veel; heb ook 2 bundels uitgegeven over autisme (gedichten).
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 16:15:19 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69554781
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 16:13 schreef Oxymoron het volgende:
Ik schrijf best veel; heb ook 2 bundels uitgegeven over autisme (gedichten).
oh dat is gaaf! mag ik nog iets van je lezen? (evt via pm als je dat prettiger vindt)
ik zou dat wel willen, schrijven of tekenen ofzo, maar ik geloof dat ik er de rust niet voor heb en ik kan het ook niet. denk ik tenminste, hahaha....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 1 juni 2009 @ 23:13:48 #255
104367 Thrackan
new and improved
pi_69620242
God ik ben gister op Pinkpop geweest en ik ga nog steeds los op de set die Pendulum neerzette daar!

Hebben jullie ook positieve effecten bij snelle, pakkende (beat-)muziek? Niet altijd natuurlijk, als ik echt kapot ben werkt ook dat niet meer, maar soms geeft het me echt een enorme boost.

EDIT: hier de audiostream trouwens: http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/42038332

[ Bericht 22% gewijzigd door Thrackan op 01-06-2009 23:42:22 ]
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_69621014
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:13 schreef Thrackan het volgende:
God ik ben gister op Pinkpop geweest en ik ga nog steeds los op de set die Pendulum neerzette daar!

Hebben jullie ook positieve effecten bij snelle, pakkende (beat-)muziek? Niet altijd natuurlijk, als ik echt kapot ben werkt ook dat niet meer, maar soms geeft het me echt een enorme boost.
O, zeker!
Muziek werkt erg opbeurend/peppend voor mij... Maar weet niet of dat nou een ADD-ding is.. ben gewoon een enorme muziekfreak, 5 jaar dj geweest, nu werkzaam in een platenzaak, en muziek is gewoon álles.. toen ik er in m'n vakantie doorheen zat was een bezoekje aan een platenzaak ook alles wat ik nodig had om weer opgebeurd te raken En niks ontspannender dan met m'n ipod op de fiets te zitten (dan moet ik wel onderweg naar iets zijn want als ik puur fiets om het fietsen denk ik na 10 minuten "waarom rij ik hier???")
pi_69621205
Over muziek gesproken, herkennen meer mensen zich in de tekst van het nummer in mijn onderschrift?
Het slaat niet persé geheel op AD(H)D (ik herken me er vooral in omdat ik me ook altijd veel te druk maak over dingen en da's geloof ik geen typisch ADD-ding), maar ik had de eerste keer dat ik het hoorde echt het gevoel dat het over mij geschreven had kunnen zijn
  maandag 1 juni 2009 @ 23:38:49 #258
104367 Thrackan
new and improved
pi_69621256
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:32 schreef Maartel het volgende:

[..]

O, zeker!
Muziek werkt erg opbeurend/peppend voor mij... Maar weet niet of dat nou een ADD-ding is.. ben gewoon een enorme muziekfreak, 5 jaar dj geweest, nu werkzaam in een platenzaak, en muziek is gewoon álles.. toen ik er in m'n vakantie doorheen zat was een bezoekje aan een platenzaak ook alles wat ik nodig had om weer opgebeurd te raken En niks ontspannender dan met m'n ipod op de fiets te zitten (dan moet ik wel onderweg naar iets zijn want als ik puur fiets om het fietsen denk ik na 10 minuten "waarom rij ik hier???")
Nou ja ik zou het kunnen omschrijven alsof ik ineens een ritme heb om lekker bezig te zijn. Plus dat een dosis harde muziek de gedachten ook erg goed kunnen overstemmen.

Fietsen met MP3 doe ik niet meer, teveel gedoe met elke keer ander muziek erop pleuren, daar heb ik geen geduld voor 6Gb volgegooid, stap je op de fiets en dan denk je "Ik wil toch dat en dat album luisteren." En om nou voor mijn complete muziekcollectie een passende MP3 speler te kopen... Bestaan die dingen al met Terabytes inhoud?
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_69621473
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:38 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Nou ja ik zou het kunnen omschrijven alsof ik ineens een ritme heb om lekker bezig te zijn. Plus dat een dosis harde muziek de gedachten ook erg goed kunnen overstemmen.
Muziek weerhoudt mij vaak juist van m'n werk thuis, maar da's vooral omdat ik veel schrijf en monteer, en beide niet echt goed met muziek aan kan doen.. en muziek uitzetten is ook weer geen optie
quote:
Fietsen met MP3 doe ik niet meer, teveel gedoe met elke keer ander muziek erop pleuren, daar heb ik geen geduld voor 6Gb volgegooid, stap je op de fiets en dan denk je "Ik wil toch dat en dat album luisteren." En om nou voor mijn complete muziekcollectie een passende MP3 speler te kopen... Bestaan die dingen al met Terabytes inhoud?
Tja, ik heb in itunes gewoon een slimme afspeellijst die bestaat uit m'n lievelingsmuziek van 't moment plus 'lang niet afgespeelde nummers', dus die lijst ververst zichzelf continu.. heb ook een beetje een regel dat ik niet mag skippen, want de nummers blijven toch in de lijst zolang ik ze niet afspeel, en zodra ik begin met skippen hou ik niet meer op
  maandag 1 juni 2009 @ 23:52:10 #260
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69621795
Ik denk niet dat het typisch ADHD is, maar ik kom altijd tot rust van snelle, upbeat muziek. Van slome muziek word ik dan weer altijd verschrikkelijk geprikkeld. Misschien omdat ik daar mijn energie niet in kwijt kan of zo. Ik verlang ook altijd naar het moment dat ik de hemelse klanken van muziek weer in mijn oren hoor. Als ik op school zit of aan het werk ben kan ik niet wachten om op mijn fiets te stappen en mijn iPod aan te zetten.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_69621883
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:52 schreef Rikketik het volgende:
Ik denk niet dat het typisch ADHD is, maar ik kom altijd tot rust van snelle, upbeat muziek. Van slome muziek word ik dan weer altijd verschrikkelijk geprikkeld. Misschien omdat ik daar mijn energie niet in kwijt kan of zo. Ik verlang ook altijd naar het moment dat ik de hemelse klanken van muziek weer in mijn oren hoor. Als ik op school zit of aan het werk ben kan ik niet wachten om op mijn fiets te stappen en mijn iPod aan te zetten.
Herkenbaar
Ik heb ook eigenlijk elke vrije minuut van de dag muziek opstaan, die oortjes gaan echt in zodra ik de deur uit ga, en zogauw ik thuis kom gaat direct itunes aan..
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:01:58 #262
240240 Howl
Find me in the future
pi_69628563
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:54 schreef Maartel het volgende:
Herkenbaar
Ik heb ook eigenlijk elke vrije minuut van de dag muziek opstaan, die oortjes gaan echt in zodra ik de deur uit ga, en zogauw ik thuis kom gaat direct itunes aan..
Ik heb gemerkt dat ik met wat drukte en geluid om me heen beter kan concentreren dan in stilte. Daarom zet ik op het werk vaak de koptelefoon op om naar muziek te luisteren. En als ik in de auto zit, dan zet ik ook altijd de radio aan. Als er dan iets te lang gepraat wordt, of ik vind het liedje niet leuk, dan zap ik ook meteen weg. Die zapknop is onderhand verweerd, zo vaak druk ik erop.
pi_69642903
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:52 schreef Rikketik het volgende:
Ik denk niet dat het typisch ADHD is, maar ik kom altijd tot rust van snelle, upbeat muziek.
Heb ik ook inderdaad, maar het moet qua ritme wel voorspelbare muziek zijn.
Schoonmaken gaat bij mij het best op de snellere nummers van Meat Loaf
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:26:43 #264
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69650317
Vandaag gesprek gehad met de psychologe. Eigenlijk niks nieuws te melden. Zelfde verhaal weer gedaan, en ze raade dus aan om aan concerta te proberen.

Morgen nog een vergelijkdagje en overmorgen beginnen. Het en ige nadeel is dus dat concerta niet volledig vergoed word door mijn verzekeraar. Balen, dik betalen dus.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  woensdag 3 juni 2009 @ 03:14:09 #265
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69655253
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:52 schreef Rikketik het volgende:
Ik denk niet dat het typisch ADHD is, maar ik kom altijd tot rust van snelle, upbeat muziek. Van slome muziek word ik dan weer altijd verschrikkelijk geprikkeld. Misschien omdat ik daar mijn energie niet in kwijt kan of zo. Ik verlang ook altijd naar het moment dat ik de hemelse klanken van muziek weer in mijn oren hoor. Als ik op school zit of aan het werk ben kan ik niet wachten om op mijn fiets te stappen en mijn iPod aan te zetten.
Ook van Drum 'n bass? Daar krijg ik nou altijd juist ADHD van .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:29:01 #266
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69658014
Soms Drum n Bass, maar ik luister over het algemeen hard rock, indie rock en metal.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_69658120
Vroeger werd mij (op de mavo) altijd verteld dat je niet kon studeren met Heavy Metal op. Daar zou je heel onrustig van worden, terwijl ik daar juist rustig van wordt ...
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:56:28 #268
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69658786
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:32 schreef RvLaak het volgende:
Vroeger werd mij (op de mavo) altijd verteld dat je niet kon studeren met Heavy Metal op. Daar zou je heel onrustig van worden, terwijl ik daar juist rustig van wordt ...
Ik kan er zelfs mee in slaap vallen
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:30:19 #269
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69665199
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 03:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ook van Drum 'n bass? Daar krijg ik nou altijd juist ADHD van .
Drum n bass is geweldig om in uberfocus te komen.
allene jammer dat ik dat na tien minuten mn collega's weer op mn schouder tikken om te vragen of ik ALSJEBLIEFT wil stoppen met dat getik op de vloer met mn voet.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:33:51 #270
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69672020
yeuy. Net mn eertse potje concerta opgehaald. Morgen beginnen beginnen met één tablet (18mg), dat 3 dagen volhouden en dan de dosis verhogen met twee tabletten.

Ben wel flink geschrokken van de prijs, ¤35,- voor 30 tabletten. En krijg natuurlijk geen donder vergoed van mn basisverzekering met extra tandarts ster.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:36:32 #271
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69672091
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:33 schreef TumTum het volgende:
yeuy. Net mn eertse potje concerta opgehaald. Morgen beginnen beginnen met één tablet (18mg), dat 3 dagen volhouden en dan de dosis verhogen met twee tabletten.

Ben wel flink geschrokken van de prijs, ¤35,- voor 30 tabletten. En krijg natuurlijk geen donder vergoed van mn basisverzekering met extra tandarts ster.
ja dat is best kut met concerta. misschien even op zoek naar een verzekering die het wel vergoedt en die nemen vanaf volgend jaar... succes morgen iiig. laat je weten hoe het gaat? had je nou ritalin al geprobeerd of niet?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:53:44 #272
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69672599
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:36 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja dat is best kut met concerta. misschien even op zoek naar een verzekering die het wel vergoedt en die nemen vanaf volgend jaar... succes morgen iiig. laat je weten hoe het gaat? had je nou ritalin al geprobeerd of niet?
Ja, ik ga ook zeker overstappen, maar moet nu dus even een flink bedrag per maand extra gaan ophoesten en dat is nu als student best even lastig. Komt er weer op neer dat ik met het handje omhoog moet bij mn ouders en als ik ergens een hekel aan heb... Maar ja... Aan de andere kant ga ik waarschijnlijk wel veel geld besparen op alcoholgebruik, want daar wil ik zwaaar mee gaan minderen.

En nee, had nog geen ritalin gebruikt. Morgen word mijn aller, aller, aller eerste keer dat ik zoiets ga gebruiken. DOODeng.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:09:20 #273
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69672972
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:53 schreef TumTum het volgende:

[..]

Ja, ik ga ook zeker overstappen, maar moet nu dus even een flink bedrag per maand extra gaan ophoesten en dat is nu als student best even lastig. Komt er weer op neer dat ik met het handje omhoog moet bij mn ouders en als ik ergens een hekel aan heb... Maar ja... Aan de andere kant ga ik waarschijnlijk wel veel geld besparen op alcoholgebruik, want daar wil ik zwaaar mee gaan minderen.

En nee, had nog geen ritalin gebruikt. Morgen word mijn aller, aller, aller eerste keer dat ik zoiets ga gebruiken. DOODeng.
ah ja dan snap ik wel dat je het eng vindt. ik weet nog mijn eerste pilletje citalopram.. zat echt zo op de bank te wachten wat er zou gebeuren.
ah kijk, besparen op alcohol is goed ja. met concerta mag je denk ik ook niet zoveel drinken.... en ik neem aan dat je ouders best bereid zijn om een deel van je medicijnen te betalen, het gaat toch om jouw geluk enzo.. althans, mits de band met je ouders goed is he....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:48:31 #274
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69674089
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:09 schreef Murmeli het volgende:
ah ja dan snap ik wel dat je het eng vindt. ik weet nog mijn eerste pilletje citalopram.. zat echt zo op de bank te wachten wat er zou gebeuren.
ah kijk, besparen op alcohol is goed ja. met concerta mag je denk ik ook niet zoveel drinken.... en ik neem aan dat je ouders best bereid zijn om een deel van je medicijnen te betalen, het gaat toch om jouw geluk enzo.. althans, mits de band met je ouders goed is he....
Nea, ik heb helemaal geen tijd om op de bank te gaan zitten te wachten wat er gebeuren gaat. Ik ben aan het afstuderen en moet binnen een paar weken een scriptie klaarhebben. Werk aan de winkel!

Wat betreft alcohol: Door slaapproblemen ben ik als gewoonte gaan aannemen om 's avonds wat te drinken. Een flinke kostenpost (en niet echt gezond) en daar wil ik vanaf. Het schijnt dat je met concerta wel mag drinken, maar je bent het wordt niet aangeraden. (nou wordt dat bij geen enkel medicijn aangeraden. )

En wat geld betreft, ik ben 28 en zelfstandig. Tis niet fijn om op je ouders terug te moeten vallen op deze leeftijd. Niet iets waar ik voor zal kiezen teminste. Ben er juist zo trots op dat ik mn hele studie zelf betaald heb en mn hele studietijd financieel mn hoofd boven water heb weten houden. (ondank het impulsive koopgedrag. )
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_69674333
tvp
pi_69674398
Hebben jullie ook dat je klachten soms zo tegenstrijdig zijn/lijken?
Ik twijfel af-en-toe daardoor echt aan mijn diagnose..
Ik heb structuur en vastigheid nodig, maar kan er ondertussen ook weer slecht tegen.
Ik maak kortsluiting in m'n hoofd als er teveel tegelijk moet gebeuren, maar doe ondertussen vrijwel altijd minstens 2 dingen tegelijk..
Ik kan niet goed tegen niets om handen hebben, maar zit ondertussen op m'n vrije dag soms wel een hele dag op m'n bank zonder in actie te komen...

En zo zijn er nog veel meer dingen waarvan ik denk "da's toch eigenlijk helemaal niet logisch?".
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:07:40 #277
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69674651
Heb ik ook hoor. Ik wil het liefst de hele dag op de bank zitten en tv kijken, maar als ik dan eenmaal op de bank zit kan ik niet wachten om 'iets' te gaan doen ondanks dat ik er eigenlijk helemaal geen zin in heb. Ik ben impulsief maar ondertussen kan ik er niet tegen als er iets onverwachts gebeurt. En ga zo maar door.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:23:41 #278
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69675226
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:59 schreef Maartel het volgende:
Hebben jullie ook dat je klachten soms zo tegenstrijdig zijn/lijken?
Ik twijfel af-en-toe daardoor echt aan mijn diagnose..
Ik heb structuur en vastigheid nodig, maar kan er ondertussen ook weer slecht tegen.
Ik maak kortsluiting in m'n hoofd als er teveel tegelijk moet gebeuren, maar doe ondertussen vrijwel altijd minstens 2 dingen tegelijk..
Ik kan niet goed tegen niets om handen hebben, maar zit ondertussen op m'n vrije dag soms wel een hele dag op m'n bank zonder in actie te komen...

En zo zijn er nog veel meer dingen waarvan ik denk "da's toch eigenlijk helemaal niet logisch?".
absoluut herkenbaar.
Dat maakt het ook zo moeilijk uit te leggen aan anderen denk ik.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_69679901
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:56 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik kan er zelfs mee in slaap vallen
Ik slaap ontzettend goed op de Heideroosjes
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:59 schreef Maartel het volgende:
Hebben jullie ook dat je klachten soms zo tegenstrijdig zijn/lijken?
Ik twijfel af-en-toe daardoor echt aan mijn diagnose..
Ik heb structuur en vastigheid nodig, maar kan er ondertussen ook weer slecht tegen.
Ik maak kortsluiting in m'n hoofd als er teveel tegelijk moet gebeuren, maar doe ondertussen vrijwel altijd minstens 2 dingen tegelijk..
Ik kan niet goed tegen niets om handen hebben, maar zit ondertussen op m'n vrije dag soms wel een hele dag op m'n bank zonder in actie te komen...

En zo zijn er nog veel meer dingen waarvan ik denk "da's toch eigenlijk helemaal niet logisch?".
Heb ik ook
  woensdag 3 juni 2009 @ 21:35:45 #280
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69680426
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:48 schreef TumTum het volgende:

[..]

Nea, ik heb helemaal geen tijd om op de bank te gaan zitten te wachten wat er gebeuren gaat. Ik ben aan het afstuderen en moet binnen een paar weken een scriptie klaarhebben. Werk aan de winkel!

Wat betreft alcohol: Door slaapproblemen ben ik als gewoonte gaan aannemen om 's avonds wat te drinken. Een flinke kostenpost (en niet echt gezond) en daar wil ik vanaf. Het schijnt dat je met concerta wel mag drinken, maar je bent het wordt niet aangeraden. (nou wordt dat bij geen enkel medicijn aangeraden. )

En wat geld betreft, ik ben 28 en zelfstandig. Tis niet fijn om op je ouders terug te moeten vallen op deze leeftijd. Niet iets waar ik voor zal kiezen teminste. Ben er juist zo trots op dat ik mn hele studie zelf betaald heb en mn hele studietijd financieel mn hoofd boven water heb weten houden. (ondank het impulsive koopgedrag. )
ah ok, dat verandert de zaak, ik dacht ah student die is begin 20... te snel gedacht...
haha ja werk aan de winkel zo denk ik ook ja. maaaar ik hoorde net heel fijn van de psycholoog dat ik nog geen resultaat krijg van mn adhd onderzoek omdat ze nog even meer dingen willen gaan testen bij me. op zich goed maar nog langere onzekerheid en ik ben erg bang om mn baan kwijt te raken en dan dus ook mijn huis etc etc... heel fijn! maargoed, misschien duurt het niet zo lang en maak ik me voor niks druk..
drinken wordt idd niet bij medicijnen aangeraden maar ik doe het ook bij mijn AD. maar niet teveel. meestal 1 a 2 drankjes, soms 3 en heeeel soms meer. maar heeel soms dat is dan echt minder dan eens in de maand ofzo.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 3 juni 2009 @ 21:37:11 #281
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69680478
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:59 schreef Maartel het volgende:
Hebben jullie ook dat je klachten soms zo tegenstrijdig zijn/lijken?
Ik twijfel af-en-toe daardoor echt aan mijn diagnose..
Ik heb structuur en vastigheid nodig, maar kan er ondertussen ook weer slecht tegen.
Ik maak kortsluiting in m'n hoofd als er teveel tegelijk moet gebeuren, maar doe ondertussen vrijwel altijd minstens 2 dingen tegelijk..
Ik kan niet goed tegen niets om handen hebben, maar zit ondertussen op m'n vrije dag soms wel een hele dag op m'n bank zonder in actie te komen...

En zo zijn er nog veel meer dingen waarvan ik denk "da's toch eigenlijk helemaal niet logisch?".
hey.... dat heb ik ook
ik ben ook nog tegelijk extravert en introvert
ben heel druk maar kan vaak niet tegen drukte....
nou ja noem ze maar op...tegenstrijdigheden spaar ik geloof ik
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 3 juni 2009 @ 21:48:05 #282
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69680974
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 21:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

\ op zich goed maar nog langere onzekerheid en ik ben erg bang om mn baan kwijt te raken en dan dus ook mijn huis etc etc... heel fijn! maargoed, misschien duurt het niet zo lang en maak ik me voor niks druk..
Maar een diagnose veranderd niets aan die situatie he.

Wel vervelend dat je zit te wachten op uitslag en dan vervolgens te horen krijgt dat het nog langer gaat duren. Hopelijk zijn ze er snel over uit!
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:06:46 #283
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69681784
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 21:48 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Maar een diagnose veranderd niets aan die situatie he.

Wel vervelend dat je zit te wachten op uitslag en dan vervolgens te horen krijgt dat het nog langer gaat duren. Hopelijk zijn ze er snel over uit!
diagnose = andere behandeling mogelijk = sneller beter functioneren op werk dus dat kan wel degelijk helpen.
ik hoop ook dat ze er snel uitzijn ja. en dat het niet toch een of andere vage persoonlijkheidsstoornis is want die zijn helemaal slecht te behandelen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_69681990
Ik zit qua werk momenteel ook nogal in de knoei..
Ben met arbo-arts tot de conclusie gekomen dat dit werk (filiaalmanager in een winkel) me gewoon niet ligt, en hoewel dat na 2 jaar worstelen en 'doorbijten' ergens wel een opluchting is heb ik nog geen idee wat ik dan wel moet doen.. Ik heb tot nog toe eigenlijk alleen maar banen gehad waarbij ik in no-time verveeld/gedemotiveerd was, of banen waar ik mezelf over de kop werkte
Ik weet wel dat iets creatiefs me qua talent/vaardigheden/motivatie het beste ligt, maar dat soort banen zijn niet erg makkelijk te vinden.. ergens wil ik ook nog wel eens een opleiding doen (heb alleen m'n vwo-diploma) maar dan moet ik toch ook eerst echt iets aan m'n concentratie doen..
Op de middelbare school zat ik in de les altijd andere dingen te doen, en daar kwam ik daar mee weg, maar daar haal ik echt geen hbo/uni-diploma mee..
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:36:46 #285
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69683122
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 21:35 schreef Murmeli het volgende:

ah ok, dat verandert de zaak, ik dacht ah student die is begin 20... te snel gedacht...
hihi, geeft niet. Ik begrijp de gedachtegang. 'k heb gewoon een wat langer studietraject gevolgd. (goh, waar zou DAT nou door komen? )
quote:
haha ja werk aan de winkel zo denk ik ook ja. maaaar ik hoorde net heel fijn van de psycholoog dat ik nog geen resultaat krijg van mn adhd onderzoek omdat ze nog even meer dingen willen gaan testen bij me. op zich goed maar nog langere onzekerheid en ik ben erg bang om mn baan kwijt te raken en dan dus ook mijn huis etc etc... heel fijn! maargoed, misschien duurt het niet zo lang en maak ik me voor niks druk..
Maak je daar vooral niet te druk om. Je huis kwijtraken zal niet zo snel gebeuren, er is gelukkig nog iets als WW in NL. Ik weet dat dat minder is als je huidige salaris en alle behalve leuk (bin there, done that) maar ALS dat gebeurd is het gewoon ff een periode waar de doorheen moet. Piekeren heeft geen zin, dat zorgt er alleen maar voor dat je je nog rotter voelt.
quote:
drinken wordt idd niet bij medicijnen aangeraden maar ik doe het ook bij mijn AD. maar niet teveel. meestal 1 a 2 drankjes, soms 3 en heeeel soms meer. maar heeel soms dat is dan echt minder dan eens in de maand ofzo.
Af en toe moet ook kunnen. Ik wil alleen af van het gebruik van drank als slaapmiddel. Misschien moet ik ook maar een melatomine (heet dat zo?) halen. Daar hoor ik goede verhalen over en daar had mn coach het ook over. Begreep dat dat ook gewoon bij de drogist te halen is.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_69683231
tvp
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:53:25 #287
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69683913
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

diagnose = andere behandeling mogelijk = sneller beter functioneren op werk dus dat kan wel degelijk helpen.
ik hoop ook dat ze er snel uitzijn ja. en dat het niet toch een of andere vage persoonlijkheidsstoornis is want die zijn helemaal slecht te behandelen
Ik heb er heel lang over nagedacht hoe ik dit moet opschrijven. Hoop niet dat ik je voor het hoofd stoot er mee, dat is namelijk zeker niet de bedoeling:

Maar verwacht jij niet een beetje teveel van hulp? Ik krijg het gevoel dat jij wacht op het moment dat ze tegen je zeggen "ah, je hebt dit en dat en dus neem je dit pilletje en je doet deze oefeningen en dan is het over". En ik geloof dat dat niet zo werkt. Hoe lekker dat ook zou zijn.

Ik probeer zelf eigenlijk zo min mogelijk te verwachten van die medicijnen en van de therapie. Van de medicijnen weet ik gewoon niet wat ik er van verwachten moet, dat ga ik gewoon maar zien en beleven. Ik verwacht alleen niet dat die pilletjes ineens alle muren afbreken waar ik tegenaan loop, maar eerder dat zo'n pilletje -om even in beeldspraak te blijven- een krukje is zodat ik, met moeite, over een muur heen kan klimmen.

Zelfde geld voor therapie. Ik verwacht niet dat die mensen mij even kunnen gaan vertellen hoe ik mijn leven beter kan inrichten, ik verwacht van ze dat ze me tips geven en vervolgens moet ik hard aan de slag om wat te gaan doen met die tips.

Wat ik bedoel te zeggen is dat als je je heel afhankelijk opstelt van medicijnen en therapie je tegen nieuwe muren opblijft lopen want het zijn geen oplossingen, het zijn hulpmiddelen. En als je met die meds/therapie als hulpmiddel je doelen bereikt mag je verdomd trots op jezelf zijn, want dat heb je zelf gedaan.

Ik hoop dat het net zo veel sens maakt als in mijn hoofd.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:56:05 #288
240240 Howl
Find me in the future
pi_69684045
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:11 schreef Maartel het volgende:
... ergens wil ik ook nog wel eens een opleiding doen (heb alleen m'n vwo-diploma) maar dan moet ik toch ook eerst echt iets aan m'n concentratie doen..Op de middelbare school zat ik in de les altijd andere dingen te doen, en daar kwam ik daar mee weg, maar daar haal ik echt geen hbo/uni-diploma mee..
Ik kan me herinneren dat bij jou ook een stuk hoogbegaafdheid speelde. Dan fiets jij ook wel door een hbo opleiding. Ik ben zelf hoogbegaafd, en ik heb zelfs met flinke demotivatie en concentratieproblemen (wist ik veel) toch een zware universitaire opleiding afgerond. Dus als je die kans kunt grijpen, zou ik het in jouw geval gewoon doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Howl op 03-06-2009 23:07:15 ]
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:00:34 #289
240240 Howl
Find me in the future
pi_69684224
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:59 schreef Maartel het volgende:
Hebben jullie ook dat je klachten soms zo tegenstrijdig zijn/lijken?
Ik twijfel af-en-toe daardoor echt aan mijn diagnose..
Ik heb structuur en vastigheid nodig, maar kan er ondertussen ook weer slecht tegen.
Ik maak kortsluiting in m'n hoofd als er teveel tegelijk moet gebeuren, maar doe ondertussen vrijwel altijd minstens 2 dingen tegelijk..
Ik kan niet goed tegen niets om handen hebben, maar zit ondertussen op m'n vrije dag soms wel een hele dag op m'n bank zonder in actie te komen...

En zo zijn er nog veel meer dingen waarvan ik denk "da's toch eigenlijk helemaal niet logisch?".
Ow ja, dit herken ik.
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:08:16 #290
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69684501
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:53 schreef TumTum het volgende:
Ik probeer zelf eigenlijk zo min mogelijk te verwachten van die medicijnen en van de therapie. Van de medicijnen weet ik gewoon niet wat ik er van verwachten moet, dat ga ik gewoon maar zien en beleven. Ik verwacht alleen niet dat die pilletjes ineens alle muren afbreken waar ik tegenaan loop, maar eerder dat zo'n pilletje -om even in beeldspraak te blijven- een krukje is zodat ik, met moeite, over een muur heen kan klimmen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zou een heleboel recente positieve verbeteringen in mijn leven toe kunnen schrijven aan therapie en medicatie, maar ik ben er achter gekomen dat ik dat niet moet doen. Want ik ben altijd zélf degene die een stap in de goede richting zet, niet de ritalin of de therapie. Toen ik een paar weken lang medicatie nam, merkte ik bijvoorbeeld dat ik sociaal sterker stond. Ik ging dat toeschrijven aan de medicijnen en verwachtte dat ik zonder weer die stille jongen werd die nooit initiatief nam. En ik besloot een keer bewust geen medicijnen in te nemen en alles gewoon op me af te laten komen. En verdomme, ik was even extrovert als wanneer ik wel mijn medicijnen ingenomen had!

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: therapie en medicatie zijn puur ondersteuning. Als je op je reet blijft zitten en alles aan die twee externe factoren overlaat, dan kom je geen centimeter vooruit.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:11:26 #291
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69684746
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:11 schreef Maartel het volgende:
Ik zit qua werk momenteel ook nogal in de knoei..
Ben met arbo-arts tot de conclusie gekomen dat dit werk (filiaalmanager in een winkel) me gewoon niet ligt, en hoewel dat na 2 jaar worstelen en 'doorbijten' ergens wel een opluchting is heb ik nog geen idee wat ik dan wel moet doen.. Ik heb tot nog toe eigenlijk alleen maar banen gehad waarbij ik in no-time verveeld/gedemotiveerd was, of banen waar ik mezelf over de kop werkte
Ik weet wel dat iets creatiefs me qua talent/vaardigheden/motivatie het beste ligt, maar dat soort banen zijn niet erg makkelijk te vinden.. ergens wil ik ook nog wel eens een opleiding doen (heb alleen m'n vwo-diploma) maar dan moet ik toch ook eerst echt iets aan m'n concentratie doen..
Op de middelbare school zat ik in de les altijd andere dingen te doen, en daar kwam ik daar mee weg, maar daar haal ik echt geen hbo/uni-diploma mee..
Als je slim genoeg bent om VWO te halen, kan je ook HBO. Als je iets kiest waar je intresse ligt moet een HBO papiertje halen makkelijk lukken. De manier van lesgeven is immers heel veel anders dan op het VWO, minder theoretisch en veel meer 'doen'.

Ik zie in je profiel dat je uit '81 bent, dus je kan nu nog net op tijd beginnen met een HBO. Je kan nog NET aanspraak maken op stduiefinanciering.

En te oud is alvast geen excuus. In mijn opleiding zit ook een jongen die zijn hele leven in een platenzaak gewerkt had en op zijn 29e besloot dat hij toch meer wilde in zijn leven. Hij is nu 33 en bijna agestudeerd.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:12:09 #292
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69684814
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:56 schreef Howl het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat bij jou ook een stuk hoogbegaafdheid speelde. Dan fiets jij ook wel door een hbo opleiding. Ik ben zelf hoogbegaafd, en ik heb zelfs met flinke demotivatie en concentratieproblemen (wist ik veel) toch een zware universitaire opleiding afgerond. Dus als je die kans kunt grijpen, zou ik het in jouw geval gewoon doen.
Amen to that!
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:18:41 #293
240240 Howl
Find me in the future
pi_69685258
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:08 schreef Rikketik het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zou een heleboel recente positieve verbeteringen in mijn leven toe kunnen schrijven aan therapie en medicatie, maar ik ben er achter gekomen dat ik dat niet moet doen. Want ik ben altijd zélf degene die een stap in de goede richting zet, niet de ritalin of de therapie. Toen ik een paar weken lang medicatie nam, merkte ik bijvoorbeeld dat ik sociaal sterker stond. Ik ging dat toeschrijven aan de medicijnen en verwachtte dat ik zonder weer die stille jongen werd die nooit initiatief nam. En ik besloot een keer bewust geen medicijnen in te nemen en alles gewoon op me af te laten komen. En verdomme, ik was even extrovert als wanneer ik wel mijn medicijnen ingenomen had!

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: therapie en medicatie zijn puur ondersteuning. Als je op je reet blijft zitten en alles aan die twee externe factoren overlaat, dan kom je geen centimeter vooruit.
Ik heb geen medicijnen, wel therapie. Maar het is wat je zegt. Als ik niet telkens probeer een stap in de goede richting te zetten dan zou ik ook gewoon blijven steken.
pi_69686284
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:56 schreef Howl het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat bij jou ook een stuk hoogbegaafdheid speelde. Dan fiets jij ook wel door een hbo opleiding. Ik ben zelf hoogbegaafd, en ik heb zelfs met flinke demotivatie en concentratieproblemen (wist ik veel) toch een zware universitaire opleiding afgerond. Dus als je die kans kunt grijpen, zou ik het in jouw geval gewoon doen.
Hoogbegaafdheid is diverse malen als vermoeden uit gesproken, maar nooit echt bewezen/getest.
Maar als ik zie hoe makkelijk ik m'n middelbare school redde, geloof ik ook wel dat ik 'makkelijk' een vervolgopleiding kan vertonen. 'kan' in de zin van capaciteiten.. tijdens mijn laatste 2 pogingen tot studeren haalde ik ook prima cijfers terwijl mijn motivatie en concentratie zeer ver te zoeken was.

Het échte probleem waren die motivatie- en concentratieproblemen.. sinds ik van de middelbare school af ben en 'vrij' ben (daarvoor ben ik altijd enorm gepusht en gestuurd door mijn ouders en was 'niet doorgaan' gewoon geen optie) zat ik bij mijn studie continu te twijfelen of het wel was wat ik wilde, en kreeg ik steeds meer moeite om een uur te zitten luisteren (of doen alsof) in een collegezaal (laat staan meerdere uren per dag, meerdere dagen, meerdere weken achter elkaar..), deels omdat ik dat nooit goed heb gekund, maar ook omdat ik wist dat er andere opties waren.. Waarom nog daar blijven zitten luisteren naar iets wat me niet boeide als ik ook kon gaan werken wat iig nog direct geld opleverde?

Verstandelijk weet ik wel dat een papiertje wel handig is (dat wist ik toen ook wel), maar zolang ik niet iets vind waar ik écht voor wil gaan, ben ik bang dat het weer net zo loopt als de laatste twee pogingen, waar ik na een paar weken echt gek word van verveling, me weer af ga vragen waarom ik er eigenlijk aan begonnen ben, gesprekken met studie-adviseurs, besluit te stoppen, etc...
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:32:13 #295
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69697239
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:53 schreef TumTum het volgende:

[..]

Ik heb er heel lang over nagedacht hoe ik dit moet opschrijven. Hoop niet dat ik je voor het hoofd stoot er mee, dat is namelijk zeker niet de bedoeling:

Maar verwacht jij niet een beetje teveel van hulp? Ik krijg het gevoel dat jij wacht op het moment dat ze tegen je zeggen "ah, je hebt dit en dat en dus neem je dit pilletje en je doet deze oefeningen en dan is het over". En ik geloof dat dat niet zo werkt. Hoe lekker dat ook zou zijn.

Ik probeer zelf eigenlijk zo min mogelijk te verwachten van die medicijnen en van de therapie. Van de medicijnen weet ik gewoon niet wat ik er van verwachten moet, dat ga ik gewoon maar zien en beleven. Ik verwacht alleen niet dat die pilletjes ineens alle muren afbreken waar ik tegenaan loop, maar eerder dat zo'n pilletje -om even in beeldspraak te blijven- een krukje is zodat ik, met moeite, over een muur heen kan klimmen.

Zelfde geld voor therapie. Ik verwacht niet dat die mensen mij even kunnen gaan vertellen hoe ik mijn leven beter kan inrichten, ik verwacht van ze dat ze me tips geven en vervolgens moet ik hard aan de slag om wat te gaan doen met die tips.

Wat ik bedoel te zeggen is dat als je je heel afhankelijk opstelt van medicijnen en therapie je tegen nieuwe muren opblijft lopen want het zijn geen oplossingen, het zijn hulpmiddelen. En als je met die meds/therapie als hulpmiddel je doelen bereikt mag je verdomd trots op jezelf zijn, want dat heb je zelf gedaan.

Ik hoop dat het net zo veel sens maakt als in mijn hoofd.
HOi! ik snap je verhaal en je stoot me er zeker niet mee voor mijn hoofd! ik zal denk ik de laatste zijn die stil op de bank gaat zitten wachten tot medicijnen wat voor me doen of therapie. maar waar ik nu tegenaanloop is dat ik al 34 jaar vanalles probeer en dat ik alles even volhoud en daarna de motivatie weer inzakt. daar hoop ik wat adviezen voor te krijgen en ook wat meer van te snappen ofzo,. waarom ik dat doe.
en qua medicatie: mocht ik medicatie voor add of adhd krijgen, dan hoop ik ermee te bereiken dat als ik op mn werk zit en me probeer te concentreren dat het wat sneller lukt dan nu en ik dus niet elke halve minuut weer iets zie waar ik me door laat afleiden.
en ik weet ook niet of dat allemaal kan ofzo, maar ik hoop het wel. nu is het zeg maar een beetje dweilen met de kraan open bij mij, en ik hoop dat dat ietsje verbetert en dat ik dus met dezelfde inspanningen als die ik nu doe, iets meer kan bereiken.
begrijp je een beetje wat ik bedoel?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:39:28 #296
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69697473
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:36 schreef TumTum het volgende:

Maak je daar vooral niet te druk om. Je huis kwijtraken zal niet zo snel gebeuren, er is gelukkig nog iets als WW in NL. Ik weet dat dat minder is als je huidige salaris en alle behalve leuk (bin there, done that) maar ALS dat gebeurd is het gewoon ff een periode waar de doorheen moet. Piekeren heeft geen zin, dat zorgt er alleen maar voor dat je je nog rotter voelt.
[..]
Ja dat is wel zo, maar ik geloof dat ik met ww wel echt heel krap kom te zitten. dan heb ik geloof ik na mijn vaste lasten nog krap 300 euro per maand om van te leven en dat is wel op studentenniveau. niet dat ik daaraan dood ga ofzo daar heb je gelijk in, maar het is wel erg weinig, en dan kan ik nog steeds niet die studie gaan doen die ik wilde doen en dat zou ik wel zwaar klote vinden
maargoed, me zorgen maken heeft geen zin en dood ga ik niet, dus misschien moet ik daaraan denken, daar heb je wel een punt.
quote:
Af en toe moet ook kunnen. Ik wil alleen af van het gebruik van drank als slaapmiddel. Misschien moet ik ook maar een melatomine (heet dat zo?) halen. Daar hoor ik goede verhalen over en daar had mn coach het ook over. Begreep dat dat ook gewoon bij de drogist te halen is.
ja is ook bij de drogist te halen. maar schjijnt lage dosering te zijn. heb het wel es getest maar doet bij mij niet zoveel. maar je kan het proberen. iig is alcohol niet handig, daar slaap je niet goed diep op.
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:35 schreef Maartel het volgende:

[..]

Hoogbegaafdheid is diverse malen als vermoeden uit gesproken, maar nooit echt bewezen/getest.
Maar als ik zie hoe makkelijk ik m'n middelbare school redde, geloof ik ook wel dat ik 'makkelijk' een vervolgopleiding kan vertonen. 'kan' in de zin van capaciteiten.. tijdens mijn laatste 2 pogingen tot studeren haalde ik ook prima cijfers terwijl mijn motivatie en concentratie zeer ver te zoeken was.

Het échte probleem waren die motivatie- en concentratieproblemen.. sinds ik van de middelbare school af ben en 'vrij' ben (daarvoor ben ik altijd enorm gepusht en gestuurd door mijn ouders en was 'niet doorgaan' gewoon geen optie) zat ik bij mijn studie continu te twijfelen of het wel was wat ik wilde, en kreeg ik steeds meer moeite om een uur te zitten luisteren (of doen alsof) in een collegezaal (laat staan meerdere uren per dag, meerdere dagen, meerdere weken achter elkaar..), deels omdat ik dat nooit goed heb gekund, maar ook omdat ik wist dat er andere opties waren.. Waarom nog daar blijven zitten luisteren naar iets wat me niet boeide als ik ook kon gaan werken wat iig nog direct geld opleverde?

Verstandelijk weet ik wel dat een papiertje wel handig is (dat wist ik toen ook wel), maar zolang ik niet iets vind waar ik écht voor wil gaan, ben ik bang dat het weer net zo loopt als de laatste twee pogingen, waar ik na een paar weken echt gek word van verveling, me weer af ga vragen waarom ik er eigenlijk aan begonnen ben, gesprekken met studie-adviseurs, besluit te stoppen, etc...
pff ja dat twijfelen dat herken ik wel ja. en dan zit je heel de tijd zo te denken dat je je helemaal niet meer kan concentreren.... ik geloof dat ik wel blij mag zijn dat ik mijn studie gehaald heb wel dubbel zo lang over gedaan maar toch wel gelukt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:55:54 #297
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69698057
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

HOi! ik snap je verhaal en je stoot me er zeker niet mee voor mijn hoofd! ik zal denk ik de laatste zijn die stil op de bank gaat zitten wachten tot medicijnen wat voor me doen of therapie. maar waar ik nu tegenaanloop is dat ik al 34 jaar vanalles probeer en dat ik alles even volhoud en daarna de motivatie weer inzakt. daar hoop ik wat adviezen voor te krijgen en ook wat meer van te snappen ofzo,. waarom ik dat doe.
en qua medicatie: mocht ik medicatie voor add of adhd krijgen, dan hoop ik ermee te bereiken dat als ik op mn werk zit en me probeer te concentreren dat het wat sneller lukt dan nu en ik dus niet elke halve minuut weer iets zie waar ik me door laat afleiden.
en ik weet ook niet of dat allemaal kan ofzo, maar ik hoop het wel. nu is het zeg maar een beetje dweilen met de kraan open bij mij, en ik hoop dat dat ietsje verbetert en dat ik dus met dezelfde inspanningen als die ik nu doe, iets meer kan bereiken.
begrijp je een beetje wat ik bedoel?
Ja, helemaal.
Zo te horen heb je ook wel de juiste instelling. Vervelend dus dat ze niet zo lekker met je meewerken. Kan je niet eens voorstellen om meds te proberen, gewoon om te zien wat er gebeurd?
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:22:17 #298
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69699004
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:55 schreef TumTum het volgende:

[..]

Ja, helemaal.
Zo te horen heb je ook wel de juiste instelling. Vervelend dus dat ze niet zo lekker met je meewerken. Kan je niet eens voorstellen om meds te proberen, gewoon om te zien wat er gebeurd?
Ha! tof dat je me snapt! (werd al beetje onzeker hihi). nou ik kijk even wat ze donderdag voorstellen aan extra onderzoeken en wat ze voor tijdpad aangeven. als het me niet bevalt wil ik ze vragen waarom ze het niet eens willen proberen met medicijnen. ik geloof dat mijn psycholoog denkt dat ik eerder een persoonlijkheidsstoornis heb dan ADHD of het in ieder geval zeker wil weten of dat niet het geval is. snap ik op zich ook wel weer maar ik hoop echt heel erg dat ik dat niet heb. dat lijkt me zo lastig aan te pakken.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:32:07 #299
240240 Howl
Find me in the future
pi_69699314
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:22 schreef Murmeli het volgende:
.. ik geloof dat mijn psycholoog denkt dat ik eerder een persoonlijkheidsstoornis heb dan ADHD of het in ieder geval zeker wil weten of dat niet het geval is. snap ik op zich ook wel weer maar ik hoop echt heel erg dat ik dat niet heb. dat lijkt me zo lastig aan te pakken.
Hebben ze je ook gezegd om wat voor persoonlijkheidsstoornis het dan zou gaan? Ik kan me bij jou niets bedenken wat eruit springt. Als je het niet op het forum kwijt wil, dan snap ik het ook wel.
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:34:21 #300
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69699388
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:32 schreef Howl het volgende:

[..]

Hebben ze je ook gezegd om wat voor persoonlijkheidsstoornis het dan zou gaan? Ik kan me bij jou niets bedenken wat eruit springt. Als je het niet op het forum kwijt wil, dan snap ik het ook wel.
in het begin toen ik daar liep vonden ze dat ik borderline trekjes had. maar ik vind intussen van niet. en hij had er nog een paar genoemd ooit. en daarbji: iedereen heeft wel trekjes van een persoonlijkheidsstoornis, dus ik vind dat ook zo vaag. ik heb liever 1 duidelijk iets en dat daar dan aan gewerkt kan worden. dat vage gedoe doen we nu al 2 jaar en daar word ik niet heel veel wijzer van (behalve dat de AD en het verbreken van mijn vorige relatie me wel uit een hele rare depressie hebben gehaald)

* Murmeli blij is dat ze niet de laatste post heeft want te lui is om nieuw topic aan te maken

[ Bericht 8% gewijzigd door Murmeli op 04-06-2009 13:57:47 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')