oh dat is gaaf! mag ik nog iets van je lezen? (evt via pm als je dat prettiger vindt)quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:13 schreef Oxymoron het volgende:
Ik schrijf best veel; heb ook 2 bundels uitgegeven over autisme (gedichten).
O, zeker!quote:Op maandag 1 juni 2009 23:13 schreef Thrackan het volgende:
God ik ben gister op Pinkpop geweest en ik ga nog steeds los op de set die Pendulum neerzette daar!
Hebben jullie ook positieve effecten bij snelle, pakkende (beat-)muziek? Niet altijd natuurlijk, als ik echt kapot ben werkt ook dat niet meer, maar soms geeft het me echt een enorme boost.
Nou ja ik zou het kunnen omschrijven alsof ik ineens een ritme heb om lekker bezig te zijn. Plus dat een dosis harde muziek de gedachten ook erg goed kunnen overstemmen.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:32 schreef Maartel het volgende:
[..]
O, zeker!
Muziek werkt erg opbeurend/peppend voor mij... Maar weet niet of dat nou een ADD-ding is.. ben gewoon een enorme muziekfreak, 5 jaar dj geweest, nu werkzaam in een platenzaak, en muziek is gewoon álles.. toen ik er in m'n vakantie doorheen zat was een bezoekje aan een platenzaak ook alles wat ik nodig had om weer opgebeurd te rakenEn niks ontspannender dan met m'n ipod op de fiets te zitten (dan moet ik wel onderweg naar iets zijn want als ik puur fiets om het fietsen denk ik na 10 minuten "waarom rij ik hier???")
Muziek weerhoudt mij vaak juist van m'n werk thuis, maar da's vooral omdat ik veel schrijf en monteer, en beide niet echt goed met muziek aan kan doen.. en muziek uitzetten is ook weer geen optiequote:Op maandag 1 juni 2009 23:38 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Nou ja ik zou het kunnen omschrijven alsof ik ineens een ritme heb om lekker bezig te zijn. Plus dat een dosis harde muziek de gedachten ook erg goed kunnen overstemmen.
Tja, ik heb in itunes gewoon een slimme afspeellijst die bestaat uit m'n lievelingsmuziek van 't moment plus 'lang niet afgespeelde nummers', dus die lijst ververst zichzelf continu.. heb ook een beetje een regel dat ik niet mag skippen, want de nummers blijven toch in de lijst zolang ik ze niet afspeel, en zodra ik begin met skippen hou ik niet meer opquote:Fietsen met MP3 doe ik niet meer, teveel gedoe met elke keer ander muziek erop pleuren, daar heb ik geen geduld voor6Gb volgegooid, stap je op de fiets en dan denk je "Ik wil toch dat en dat album luisteren." En om nou voor mijn complete muziekcollectie een passende MP3 speler te kopen... Bestaan die dingen al met Terabytes inhoud?
Herkenbaarquote:Op maandag 1 juni 2009 23:52 schreef Rikketik het volgende:
Ik denk niet dat het typisch ADHD is, maar ik kom altijd tot rust van snelle, upbeat muziek. Van slome muziek word ik dan weer altijd verschrikkelijk geprikkeld. Misschien omdat ik daar mijn energie niet in kwijt kan of zo. Ik verlang ook altijd naar het moment dat ik de hemelse klanken van muziek weer in mijn oren hoor. Als ik op school zit of aan het werk ben kan ik niet wachten om op mijn fiets te stappen en mijn iPod aan te zetten.
Ik heb gemerkt dat ik met wat drukte en geluid om me heen beter kan concentreren dan in stilte. Daarom zet ik op het werk vaak de koptelefoon op om naar muziek te luisteren. En als ik in de auto zit, dan zet ik ook altijd de radio aan. Als er dan iets te lang gepraat wordt, of ik vind het liedje niet leuk, dan zap ik ook meteen weg. Die zapknop is onderhand verweerd, zo vaak druk ik erop.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:54 schreef Maartel het volgende:
Herkenbaar![]()
Ik heb ook eigenlijk elke vrije minuut van de dag muziek opstaan, die oortjes gaan echt in zodra ik de deur uit ga, en zogauw ik thuis kom gaat direct itunes aan..
Heb ik ook inderdaad, maar het moet qua ritme wel voorspelbare muziek zijn.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:52 schreef Rikketik het volgende:
Ik denk niet dat het typisch ADHD is, maar ik kom altijd tot rust van snelle, upbeat muziek.
Ook van Drum 'n bass? Daar krijg ik nou altijd juist ADHD vanquote:Op maandag 1 juni 2009 23:52 schreef Rikketik het volgende:
Ik denk niet dat het typisch ADHD is, maar ik kom altijd tot rust van snelle, upbeat muziek. Van slome muziek word ik dan weer altijd verschrikkelijk geprikkeld. Misschien omdat ik daar mijn energie niet in kwijt kan of zo. Ik verlang ook altijd naar het moment dat ik de hemelse klanken van muziek weer in mijn oren hoor. Als ik op school zit of aan het werk ben kan ik niet wachten om op mijn fiets te stappen en mijn iPod aan te zetten.
Ik kan er zelfs mee in slaap vallenquote:Op woensdag 3 juni 2009 10:32 schreef RvLaak het volgende:
Vroeger werd mij (op de mavo) altijd verteld dat je niet kon studeren met Heavy Metal op. Daar zou je heel onrustig van worden, terwijl ik daar juist rustig van wordt...
Drum n bass is geweldig om in uberfocus te komen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 03:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ook van Drum 'n bass? Daar krijg ik nou altijd juist ADHD van.
ja dat is best kut met concerta. misschien even op zoek naar een verzekering die het wel vergoedt en die nemen vanaf volgend jaar... succes morgen iiig. laat je weten hoe het gaat? had je nou ritalin al geprobeerd of niet?quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:33 schreef TumTum het volgende:
yeuy. Net mn eertse potje concerta opgehaald. Morgen beginnen beginnen met één tablet (18mg), dat 3 dagen volhouden en dan de dosis verhogen met twee tabletten.
Ben wel flink geschrokken van de prijs, ¤35,- voor 30 tabletten. En krijg natuurlijk geen donder vergoed van mn basisverzekering met extra tandarts ster.
Ja, ik ga ook zeker overstappen, maar moet nu dus even een flink bedrag per maand extra gaan ophoesten en dat is nu als student best even lastig. Komt er weer op neer dat ik met het handje omhoog moet bij mn ouders en als ik ergens een hekel aan heb... Maar ja... Aan de andere kant ga ik waarschijnlijk wel veel geld besparen op alcoholgebruik, want daar wil ik zwaaar mee gaan minderen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:36 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ja dat is best kut met concerta. misschien even op zoek naar een verzekering die het wel vergoedt en die nemen vanaf volgend jaar... succes morgen iiig. laat je weten hoe het gaat? had je nou ritalin al geprobeerd of niet?
ah ja dan snap ik wel dat je het eng vindt. ik weet nog mijn eerste pilletje citalopram.. zat echt zo op de bank te wachten wat er zou gebeuren.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:53 schreef TumTum het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook zeker overstappen, maar moet nu dus even een flink bedrag per maand extra gaan ophoesten en dat is nu als student best even lastig. Komt er weer op neer dat ik met het handje omhoog moet bij mn ouders en als ik ergens een hekel aan heb... Maar ja... Aan de andere kant ga ik waarschijnlijk wel veel geld besparen op alcoholgebruik, want daar wil ik zwaaar mee gaan minderen.
En nee, had nog geen ritalin gebruikt. Morgen word mijn aller, aller, aller eerste keer dat ik zoiets ga gebruiken. DOODeng.
Nea, ik heb helemaal geen tijd om op de bank te gaan zitten te wachten wat er gebeuren gaat. Ik ben aan het afstuderen en moet binnen een paar weken een scriptie klaarhebben. Werk aan de winkel!quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:09 schreef Murmeli het volgende:
ah ja dan snap ik wel dat je het eng vindt. ik weet nog mijn eerste pilletje citalopram.. zat echt zo op de bank te wachten wat er zou gebeuren.
ah kijk, besparen op alcohol is goed ja. met concerta mag je denk ik ook niet zoveel drinken.... en ik neem aan dat je ouders best bereid zijn om een deel van je medicijnen te betalen, het gaat toch om jouw geluk enzo.. althans, mits de band met je ouders goed is he....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |