abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 mei 2009 @ 16:02:39 #251
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_69554511
Ik heb het, vandaag geschreven
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 16:10:29 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69554671
Cool! schrijf je vaker gedichten dan? ik eigenlijk nooit....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 16:13:43 #253
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_69554740
Ik schrijf best veel; heb ook 2 bundels uitgegeven over autisme (gedichten).
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 16:15:19 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69554781
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 16:13 schreef Oxymoron het volgende:
Ik schrijf best veel; heb ook 2 bundels uitgegeven over autisme (gedichten).
oh dat is gaaf! mag ik nog iets van je lezen? (evt via pm als je dat prettiger vindt)
ik zou dat wel willen, schrijven of tekenen ofzo, maar ik geloof dat ik er de rust niet voor heb en ik kan het ook niet. denk ik tenminste, hahaha....
  maandag 1 juni 2009 @ 23:13:48 #255
104367 Thrackan
new and improved
pi_69620242
God ik ben gister op Pinkpop geweest en ik ga nog steeds los op de set die Pendulum neerzette daar!

Hebben jullie ook positieve effecten bij snelle, pakkende (beat-)muziek? Niet altijd natuurlijk, als ik echt kapot ben werkt ook dat niet meer, maar soms geeft het me echt een enorme boost.

EDIT: hier de audiostream trouwens: http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/42038332

[ Bericht 22% gewijzigd door Thrackan op 01-06-2009 23:42:22 ]
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_69621014
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:13 schreef Thrackan het volgende:
God ik ben gister op Pinkpop geweest en ik ga nog steeds los op de set die Pendulum neerzette daar!

Hebben jullie ook positieve effecten bij snelle, pakkende (beat-)muziek? Niet altijd natuurlijk, als ik echt kapot ben werkt ook dat niet meer, maar soms geeft het me echt een enorme boost.
O, zeker!
Muziek werkt erg opbeurend/peppend voor mij... Maar weet niet of dat nou een ADD-ding is.. ben gewoon een enorme muziekfreak, 5 jaar dj geweest, nu werkzaam in een platenzaak, en muziek is gewoon álles.. toen ik er in m'n vakantie doorheen zat was een bezoekje aan een platenzaak ook alles wat ik nodig had om weer opgebeurd te raken En niks ontspannender dan met m'n ipod op de fiets te zitten (dan moet ik wel onderweg naar iets zijn want als ik puur fiets om het fietsen denk ik na 10 minuten "waarom rij ik hier???")
pi_69621205
Over muziek gesproken, herkennen meer mensen zich in de tekst van het nummer in mijn onderschrift?
Het slaat niet persé geheel op AD(H)D (ik herken me er vooral in omdat ik me ook altijd veel te druk maak over dingen en da's geloof ik geen typisch ADD-ding), maar ik had de eerste keer dat ik het hoorde echt het gevoel dat het over mij geschreven had kunnen zijn
  maandag 1 juni 2009 @ 23:38:49 #258
104367 Thrackan
new and improved
pi_69621256
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:32 schreef Maartel het volgende:

[..]

O, zeker!
Muziek werkt erg opbeurend/peppend voor mij... Maar weet niet of dat nou een ADD-ding is.. ben gewoon een enorme muziekfreak, 5 jaar dj geweest, nu werkzaam in een platenzaak, en muziek is gewoon álles.. toen ik er in m'n vakantie doorheen zat was een bezoekje aan een platenzaak ook alles wat ik nodig had om weer opgebeurd te raken En niks ontspannender dan met m'n ipod op de fiets te zitten (dan moet ik wel onderweg naar iets zijn want als ik puur fiets om het fietsen denk ik na 10 minuten "waarom rij ik hier???")
Nou ja ik zou het kunnen omschrijven alsof ik ineens een ritme heb om lekker bezig te zijn. Plus dat een dosis harde muziek de gedachten ook erg goed kunnen overstemmen.

Fietsen met MP3 doe ik niet meer, teveel gedoe met elke keer ander muziek erop pleuren, daar heb ik geen geduld voor 6Gb volgegooid, stap je op de fiets en dan denk je "Ik wil toch dat en dat album luisteren." En om nou voor mijn complete muziekcollectie een passende MP3 speler te kopen... Bestaan die dingen al met Terabytes inhoud?
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_69621473
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:38 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Nou ja ik zou het kunnen omschrijven alsof ik ineens een ritme heb om lekker bezig te zijn. Plus dat een dosis harde muziek de gedachten ook erg goed kunnen overstemmen.
Muziek weerhoudt mij vaak juist van m'n werk thuis, maar da's vooral omdat ik veel schrijf en monteer, en beide niet echt goed met muziek aan kan doen.. en muziek uitzetten is ook weer geen optie
quote:
Fietsen met MP3 doe ik niet meer, teveel gedoe met elke keer ander muziek erop pleuren, daar heb ik geen geduld voor 6Gb volgegooid, stap je op de fiets en dan denk je "Ik wil toch dat en dat album luisteren." En om nou voor mijn complete muziekcollectie een passende MP3 speler te kopen... Bestaan die dingen al met Terabytes inhoud?
Tja, ik heb in itunes gewoon een slimme afspeellijst die bestaat uit m'n lievelingsmuziek van 't moment plus 'lang niet afgespeelde nummers', dus die lijst ververst zichzelf continu.. heb ook een beetje een regel dat ik niet mag skippen, want de nummers blijven toch in de lijst zolang ik ze niet afspeel, en zodra ik begin met skippen hou ik niet meer op
  maandag 1 juni 2009 @ 23:52:10 #260
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69621795
Ik denk niet dat het typisch ADHD is, maar ik kom altijd tot rust van snelle, upbeat muziek. Van slome muziek word ik dan weer altijd verschrikkelijk geprikkeld. Misschien omdat ik daar mijn energie niet in kwijt kan of zo. Ik verlang ook altijd naar het moment dat ik de hemelse klanken van muziek weer in mijn oren hoor. Als ik op school zit of aan het werk ben kan ik niet wachten om op mijn fiets te stappen en mijn iPod aan te zetten.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_69621883
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:52 schreef Rikketik het volgende:
Ik denk niet dat het typisch ADHD is, maar ik kom altijd tot rust van snelle, upbeat muziek. Van slome muziek word ik dan weer altijd verschrikkelijk geprikkeld. Misschien omdat ik daar mijn energie niet in kwijt kan of zo. Ik verlang ook altijd naar het moment dat ik de hemelse klanken van muziek weer in mijn oren hoor. Als ik op school zit of aan het werk ben kan ik niet wachten om op mijn fiets te stappen en mijn iPod aan te zetten.
Herkenbaar
Ik heb ook eigenlijk elke vrije minuut van de dag muziek opstaan, die oortjes gaan echt in zodra ik de deur uit ga, en zogauw ik thuis kom gaat direct itunes aan..
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:01:58 #262
240240 Howl
Find me in the future
pi_69628563
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:54 schreef Maartel het volgende:
Herkenbaar
Ik heb ook eigenlijk elke vrije minuut van de dag muziek opstaan, die oortjes gaan echt in zodra ik de deur uit ga, en zogauw ik thuis kom gaat direct itunes aan..
Ik heb gemerkt dat ik met wat drukte en geluid om me heen beter kan concentreren dan in stilte. Daarom zet ik op het werk vaak de koptelefoon op om naar muziek te luisteren. En als ik in de auto zit, dan zet ik ook altijd de radio aan. Als er dan iets te lang gepraat wordt, of ik vind het liedje niet leuk, dan zap ik ook meteen weg. Die zapknop is onderhand verweerd, zo vaak druk ik erop.
pi_69642903
quote:
Ik denk niet dat het typisch ADHD is, maar ik kom altijd tot rust van snelle, upbeat muziek.
Heb ik ook inderdaad, maar het moet qua ritme wel voorspelbare muziek zijn.
Schoonmaken gaat bij mij het best op de snellere nummers van Meat Loaf
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:26:43 #264
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69650317
Vandaag gesprek gehad met de psychologe. Eigenlijk niks nieuws te melden. Zelfde verhaal weer gedaan, en ze raade dus aan om aan concerta te proberen.

Morgen nog een vergelijkdagje en overmorgen beginnen. Het en ige nadeel is dus dat concerta niet volledig vergoed word door mijn verzekeraar. Balen, dik betalen dus.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  woensdag 3 juni 2009 @ 03:14:09 #265
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69655253
quote:
Ook van Drum 'n bass? Daar krijg ik nou altijd juist ADHD van .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:29:01 #266
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69658014
Soms Drum n Bass, maar ik luister over het algemeen hard rock, indie rock en metal.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_69658120
Vroeger werd mij (op de mavo) altijd verteld dat je niet kon studeren met Heavy Metal op. Daar zou je heel onrustig van worden, terwijl ik daar juist rustig van wordt ...
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:56:28 #268
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69658786
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:32 schreef RvLaak het volgende:
Vroeger werd mij (op de mavo) altijd verteld dat je niet kon studeren met Heavy Metal op. Daar zou je heel onrustig van worden, terwijl ik daar juist rustig van wordt ...
Ik kan er zelfs mee in slaap vallen
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:30:19 #269
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69665199
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 03:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ook van Drum 'n bass? Daar krijg ik nou altijd juist ADHD van .
Drum n bass is geweldig om in uberfocus te komen.
allene jammer dat ik dat na tien minuten mn collega's weer op mn schouder tikken om te vragen of ik ALSJEBLIEFT wil stoppen met dat getik op de vloer met mn voet.
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:33:51 #270
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69672020
yeuy. Net mn eertse potje concerta opgehaald. Morgen beginnen beginnen met één tablet (18mg), dat 3 dagen volhouden en dan de dosis verhogen met twee tabletten.

Ben wel flink geschrokken van de prijs, ¤35,- voor 30 tabletten. En krijg natuurlijk geen donder vergoed van mn basisverzekering met extra tandarts ster.
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:36:32 #271
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69672091
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:33 schreef TumTum het volgende:
yeuy. Net mn eertse potje concerta opgehaald. Morgen beginnen beginnen met één tablet (18mg), dat 3 dagen volhouden en dan de dosis verhogen met twee tabletten.

Ben wel flink geschrokken van de prijs, ¤35,- voor 30 tabletten. En krijg natuurlijk geen donder vergoed van mn basisverzekering met extra tandarts ster.
ja dat is best kut met concerta. misschien even op zoek naar een verzekering die het wel vergoedt en die nemen vanaf volgend jaar... succes morgen iiig. laat je weten hoe het gaat? had je nou ritalin al geprobeerd of niet?
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:53:44 #272
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69672599
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:36 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja dat is best kut met concerta. misschien even op zoek naar een verzekering die het wel vergoedt en die nemen vanaf volgend jaar... succes morgen iiig. laat je weten hoe het gaat? had je nou ritalin al geprobeerd of niet?
Ja, ik ga ook zeker overstappen, maar moet nu dus even een flink bedrag per maand extra gaan ophoesten en dat is nu als student best even lastig. Komt er weer op neer dat ik met het handje omhoog moet bij mn ouders en als ik ergens een hekel aan heb... Maar ja... Aan de andere kant ga ik waarschijnlijk wel veel geld besparen op alcoholgebruik, want daar wil ik zwaaar mee gaan minderen.

En nee, had nog geen ritalin gebruikt. Morgen word mijn aller, aller, aller eerste keer dat ik zoiets ga gebruiken. DOODeng.
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:09:20 #273
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69672972
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:53 schreef TumTum het volgende:

[..]

Ja, ik ga ook zeker overstappen, maar moet nu dus even een flink bedrag per maand extra gaan ophoesten en dat is nu als student best even lastig. Komt er weer op neer dat ik met het handje omhoog moet bij mn ouders en als ik ergens een hekel aan heb... Maar ja... Aan de andere kant ga ik waarschijnlijk wel veel geld besparen op alcoholgebruik, want daar wil ik zwaaar mee gaan minderen.

En nee, had nog geen ritalin gebruikt. Morgen word mijn aller, aller, aller eerste keer dat ik zoiets ga gebruiken. DOODeng.
ah ja dan snap ik wel dat je het eng vindt. ik weet nog mijn eerste pilletje citalopram.. zat echt zo op de bank te wachten wat er zou gebeuren.
ah kijk, besparen op alcohol is goed ja. met concerta mag je denk ik ook niet zoveel drinken.... en ik neem aan dat je ouders best bereid zijn om een deel van je medicijnen te betalen, het gaat toch om jouw geluk enzo.. althans, mits de band met je ouders goed is he....
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:48:31 #274
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_69674089
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:09 schreef Murmeli het volgende:
ah ja dan snap ik wel dat je het eng vindt. ik weet nog mijn eerste pilletje citalopram.. zat echt zo op de bank te wachten wat er zou gebeuren.
ah kijk, besparen op alcohol is goed ja. met concerta mag je denk ik ook niet zoveel drinken.... en ik neem aan dat je ouders best bereid zijn om een deel van je medicijnen te betalen, het gaat toch om jouw geluk enzo.. althans, mits de band met je ouders goed is he....
Nea, ik heb helemaal geen tijd om op de bank te gaan zitten te wachten wat er gebeuren gaat. Ik ben aan het afstuderen en moet binnen een paar weken een scriptie klaarhebben. Werk aan de winkel!

Wat betreft alcohol: Door slaapproblemen ben ik als gewoonte gaan aannemen om 's avonds wat te drinken. Een flinke kostenpost (en niet echt gezond) en daar wil ik vanaf. Het schijnt dat je met concerta wel mag drinken, maar je bent het wordt niet aangeraden. (nou wordt dat bij geen enkel medicijn aangeraden. )

En wat geld betreft, ik ben 28 en zelfstandig. Tis niet fijn om op je ouders terug te moeten vallen op deze leeftijd. Niet iets waar ik voor zal kiezen teminste. Ben er juist zo trots op dat ik mn hele studie zelf betaald heb en mn hele studietijd financieel mn hoofd boven water heb weten houden. (ondank het impulsive koopgedrag. )
pi_69674333
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')