ja dat kan. geloof dat ze dat bij mij ook een beetje v an plan zijn. wat wel raar is want medicatie slaat niet bij iedereen aan toch? en je hebt ook meerder soorten medicatie. moet je die dan eerst allemaal proberen voor je de diagnose krijgt?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bij mij was het zo dat de concerta mede werd gebruikt om de diagnose te stellen. Ik heb hier gelezen dat dat vaker gebeurt. Denk dat dit ook zo'n geval is`
No problem.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 08:09 schreef Howl het volgende:
[..]
Bij mij zijn er meerdere oorzaken. Dat wordt een lang verhaal. En ik heb geen tijd en zin om alles te vertellen.
Wat ik heb begrepen is dat ritalin en concerta beide familie zijn van amfetamine. Deze stof werkt bij "normale" mensen op een heel andere manier dan bij ons. Op basis van het gevoel van de patiënt, kun je dus een conclusie trekken. Als de patiënt zich niet speedy gaat voelen van de pillen, is er sprake van ADHD.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:31 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ja dat kan. geloof dat ze dat bij mij ook een beetje v an plan zijn. wat wel raar is want medicatie slaat niet bij iedereen aan toch? en je hebt ook meerder soorten medicatie. moet je die dan eerst allemaal proberen voor je de diagnose krijgt?
Het overkomt natuurlijk een heleboel mensen. Mijn huisgenoot is net zo, als die zonder een lijstje weggaat komt hij met van alles thuis zonder thuis, maar niet met dat waar hij voor weggegaan is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:42 schreef Maanvis het volgende:
Grappig verhaal, dat heb ik ook altijd!!! Ga ik naar de supermarkt om bijv. nog last minute kattenvoer te halen (want ik stel dingen uit tot het allerlaatst), kom ik terug met vanalles.. behalve kattenvoer.. en de winkel is dan al dicht. Dus dan moeten ze het maar met bakjes leverpastei doen tot ie weer open is. Echt ik vergeet ALTIJD waarvoor ik kwam in de supermarkt
. Ben ook gewoon te lam om boodschappenlijstjes te schrijven.
babysteps at the time.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:01 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde verhaal hier. Al moet ik zeggen dat ik op het moment ook niet echt naar beide op zoek ben aangezien ik mijn energie op dit moment voor andere zaken nodig heb. Ik ben al lang blij dat ik sociaal nu een stuk beter ben, makkelijker contact maken en zo... Als ik zie waar ik nu sta en waar ik een half jaar geleden stond, dan heb ik al heel wat stappen gemaakt. Die vrienden en die relatie komen d'r nog wel eens, als ik op deze manier blijf doorgaan.
Ik vind het ook erg fijn en ontnuchterend dat er iemand meeschrijft die met een andere blik erop kijkt. Voor mij helpt het om in te zien dat veel probleempjes allerdaags zijn, maar net even versterkt worden door de ADHD.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het verschil is denk ik dat ik gewoon functioneer in de maatschappij zonder noemenswaardige problemen. Ook nooit echte problemen gehad op school of werk, behalve dan doordat ik niet veel discipline heb en doorgaans lui ben voor dingen die me niet interesseren. Ik heb nergens echt last van dus er is niet echt een probleem. Ik heb diverse online testjes gedaan waaruit blijkt dat ik het niet heb, en dat vind ik wel genoeg eigenlijk
.
Misschien ligt het er ook wel aan dat jullie alles wat jullie meemaken dat niet zo leuk is in dit topic posten en het meteen linken aan je AD(H)D.. als anderen zonder AD(H)D diezelfde ervaringen hebben klinkt dat raar, dat begrijp ik wel. Ikzelf denk bij zulke niet leuke dingen altijd van 'he wat jammer, volgende keer beter' ipv 'die verrekte AD(H)D ook altijd!'.
ow ok dan zal ik er ook maar niet teveel van verwachten he....quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:41 schreef TumTum het volgende:
[..]
babysteps at the time.
Je moet natuurlijk ook nooit verwachten dat na een het slikken van een pilletje ineens het wolkendek openbarst en de zon tervoorschijn komt. Alles op zn tijd, het feit dat je verandering ziet moet al motivatie genoeg zijn.
Volgens mij is het 'gevaar' van een topic als dit wel dat er allemaal mensen bij elkaar komen die allemaal van dezelfde stoornis last hebben. Het is dan ook heel makkelijk om snel te denken, hé, dat heb ik ook en te linken aan ADHD.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:20 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ah ok, op die manier. mooi dat je er geen problemen mee ondervindt in je dageliljkse leven. Ik denk ook op zich wel dat dat makkelijk kan (moet je werk kiezen dat goed bij je past enzo).
ik denk dat het met het afschuiven van de dingen die gebeuren op adhd wel meevalt. Als je echt adhd hebt zul je er net zo goed mee moeten leren omgaan en dan moet je dus ook leren te denken: jammer maar volgende keer beter.
(en ik kan nu niks op adhd afschuiven want ik weet nog niet of ik het heb)
ja dat is wel zo. maar ja dan laten die zich testen en dan blijken ze het niet te hebben ofzoquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:49 schreef TumTum het volgende:
[..]
Volgens mij is het 'gevaar' van een topic als dit wel dat er allemaal mensen bij elkaar komen die allemaal van dezelfde stoornis last hebben. Het is dan ook heel makkelijk om snel te denken, hé, dat heb ik ook en te linken aan ADHD.
euhm... Ik had hier nog een briljant punt over in mn hoofd toen ik begon met typen.......euhm......maar nu niet meer.Misschien kom ik er later wel weer op.
Mensen die zich dan laten testen zullen dan toch wel een aantal gegronde redenen hebben om dat te gaan doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:00 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ja dat is wel zo. maar ja dan laten die zich testen en dan blijken ze het niet te hebben ofzo![]()
haha nou je briljante punt lezen we dan wel als je het weer weet he
Preciezelewies, Als je in het dagelijks leven gewoon normaal functioneert is er geen reden om te testen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:05 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Mensen die zich dan laten testen zullen dan toch wel een aantal gegronde redenen hebben om dat te gaan doen.
mee eens. ik heb er ook last van --> laten testen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Preciezelewies, Als je in het dagelijks leven gewoon normaal functioneert is er geen reden om te testen.
Daar hoef ik niet bang voor te zijn, kan me toch niet lang ergens op focussenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:11 schreef Murmeli het volgende:
[..]
mee eens. ik heb er ook last van --> laten testen.
ik baal van die 2 weken wachten op resultaat. ben in mn hoofd alleen daarmee bezig en dus niet met werk....
Ja, dat is een gedicht. Het staat op een cd-hoesje van een hip-hop groep (ben de naam even kwijt, maar de CD heet, Mal van het Inwendige).quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:18 schreef Murmeli het volgende:
trouwens je sig, mooie tekst!! is dat een liedje? of een gedicht? heb je evt een link naar het liedje oid?
quote:Mal van het inwendige
Door Sarah Oortgijs
Leen me je huid
Voor een dag
Voor een uur
Al wat
Raast door mijn lijf
Ik nog nauwelijks bestuur
Ik voortdurend hoor
Heel het koor
Van stemmen
Kakofonie
Niet te temmen
Gevoelens
Indrukken
Gedachten
Alle input
Doet me smachten
Naar een dikkere huid
Die het hek even sluit
Buiten komt binnen
Binnenste buiten
Mag het hek even sluiten
Leen me je huid
Voor een uur
Voor een dag
Zodat wat raast door mijn lijf
Voor even vermag
Te gaan liggen.
ja best wel....quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:11 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ja, dat is een gedicht. Het staat op een cd-hoesje van een hip-hop groep (ben de naam even kwijt, maar de CD heet, Mal van het Inwendige).
[..]
Ik vind 't echt een ADHD-gedicht.
Hoezo zoek je dan geen ander werk? Met tegenzin naar je werk heeft een negatieve invloed op jezelf.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
edit: hoewel ik moet zeggen dat mijn hoofd nu vrij leeg is. ik ben gewoon boos om het feit dat ik mn werk haat en me er niet op wil/kan richten. vervolgens een hoop ben vergeten van wat ik heb gedaan en dus opnieuw moet beginnen.
dat is geen oplossing, niks is leuk en niks hou ik vol enzo. (even kort door de bocht) anyway ik heb erover nagedacht maar eht kan niet.quote:
nee, maar ik weet nu ff geen betere oplossing. mijn plan is om even op de diagnose te wachten en daarna daarmee naar de arbo arts te gaan en haar te vragen mij te helpen om beter passend werk te zoeken, liefst nog even binenn deze organisatie. (is heel groot, 1700 mensen). daarna rustig verder kijken naar iets dat echt leuk is, evt ook beroepskeuze test doen. en evt studie weer oppakken (ooit aan psychologie begonnen)quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:30 schreef DrD00m het volgende:
ik snap dat het misschien geen oplossing is, maar bij je huidige werk blijven waar je het haat waardoor je dingen gaat vergeten en down van wordt etc. etc. is nou ook niet echt een ideale situatie om in te blijven lijkt mij.
Dat is wel de essentie in de psychiatrie en mede waarom een zogenaamde GAF score (Global Assessment of Functioning) een gedeelte is van een DSM-IV diagnose (4de as)quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Preciezelewies, Als je in het dagelijks leven gewoon normaal functioneert is er geen reden om te testen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |