Toch bijna op daylow geslotenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Er gebeurt echt helemaal niks daar in Amerika. De koers komt steeds niet verder dan + 0,30% maar hij duikt ook niet in de min.
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Bestuursvoorzitter Pierre-Henri Gourgeon van Air France-KLM stelt ondanks signalen van stabilisatie in het passagiers- en vrachtvervoer niet te kunnen zeggen dat de bodem voor de Frans-Nederlandse luchtvaarder is bereikt.
????quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De analisten van JP Morgan zien positief momemtum voor Air France-KLM "met significant opwaarts potentieel".
Wat is dat voor een cijfer?quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:19 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
German PPI m/m Cijfer: -1.4% Verwachting: -0.2% Vorig cijfer: -0.7%
Wederom een slecht cijfer voor de Duitse economie...
Okay, ik weet inmiddels al genoegquote:Op woensdag 20 mei 2009 09:37 schreef Alistair het volgende:
Iemand enig idee waarom Lloyds vandaag -26% staat in London
Kan er weinig over vinden, anders dan dat er een 'open offer' zou zijn (38.43p)
quote:LLOYDS BANKING GROUP ANNOUNCES AGREEMENT TO LAUNCH
PLACING AND OPEN OFFER ON 20 MAY 2009
Lloyds Banking Group plc (the “Company”) confirms that it has agreed with HM Treasury (“HMT”)
to launch the previously announced Placing and Open Offer on 20 May 2009. As previously
announced, the proceeds from the Placing and Open Offer will be used to redeem the £4 billion of
preference shares held by HMT (the “HMT Preference Share Redemption”).
Expected Timetable
A detailed announcement on the Placing and Open Offer is expected to occur on 20 May 2009 with
documents to be posted to shareholders immediately thereafter. Shareholders who have acquired
their shares prior to 8 a.m. on 20 May 2009 (the “Ex Date”) and satisfy certain other eligibility
requirements (“Qualifying Shareholders”) will be entitled to participate in the Placing and Open
Offer and will be able to subscribe for 0.6213 new ordinary shares for every ordinary share already
held in the Company prior to the Ex Date at an offer price of 38.43 pence per new ordinary share.
Based on this expected timetable, the record date for calculating open offer entitlements has been
set at 13 May 2009.
It is expected that a General Meeting for shareholders to vote on the resolutions required to
implement both the Placing and Open Offer and the HMT Preference Share Redemption will be
held immediately after the Annual General Meeting on 5 June 2009.
Change in the price of goods sold by manufacturers;quote:
quote:De prijzen van verkochte bestaande woningen waren in april 2009 gemiddeld 2,2 procent lager dan in april 2008. Dit is de derde maand op rij dat de prijzen van koopwoningen lager waren dan een jaar eerder. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster.
Alle typen bestaande koopwoningen waren goedkoper dan in april 2008. Vrijstaande woningen daalden met 3,2 procent het meest in prijs. De prijsdaling van twee-onder-een-kapwoningen was met 0,4 procent het kleinst.
Vergeleken met maart 2009 daalden de verkoopprijzen van bestaande koopwoningen met 0,6 procent. Alle typen woningen waren goedkoper, met uitzondering van twee-onder-een-kapwoningen. De prijzen van tussenwoningen daalden met 1,2 procent het meest.
Het aantal transacties was voor de zesde maand op rij fors lager dan een jaar eerder. In april wisselden ruim tienduizend bestaande woningen van eigenaar. Dat is bijna een halvering ten opzichte van april 2008. Van alle woningtypen en in alle provincies liep het aantal verkopen fors terug.
Meer cijfers staan op de themapagina Prijzen
quote:* Fors meer werklozen
* Nu ook meer vrouwen werkloos
In de periode februari-april 2009 waren gemiddeld 360 duizend personen werkloos. Dit komt overeen met 4,6 procent van de beroepsbevolking. Een jaar eerder was dit nog 4,2 procent. Zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.
De voor seizoen gecorrigeerde werkloosheid kwam in de periode februari-april 2009 uit op 338 duizend personen, 18 duizend meer dan de vorige driemaandsperiode. De stijging van de werkloosheid is groter dan in voorgaande maanden.
De werkloosheid is inmiddels 34 duizend hoger dan een jaar geleden. De werkloosheid onder mannen nam in een jaar tijd toe met 26 duizend en onder vrouwen met 8 duizend. Het is nu voor het eerst in ruim drie jaar dat er meer vrouwen werkloos zijn dan een jaar eerder.
Deze PDF bevat het volledige persbericht inclusief tabellen en grafieken.
Toelichting
* Technische toelichting
Gerelateerde links
* Inhoud Conjunctuurbericht
* Seizoencorrectie bij de werkzame en werkloze beroepsbevolking
* Werklozen versus niet-werkende werkzoekenden (PDF: 0,4 MB)
De boekwaarde wordt geschat op 3,2 euro, dus een prijs rond dat bedrag lijkt wel gerechtvaardigd in mijn ogen...quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:41 schreef lammegiraf het volgende:
fortis gaat nog naar de ¤3 als het zo doorgaat...alweer +5%
Beetje laat, sorryquote:
Ik heb ook weken lang gewacht, maar de crash kwam niet. Heb vele percentages zien voorbij gaanquote:Op woensdag 20 mei 2009 09:47 schreef Alistair het volgende:
En de AEX blijft ook maar vrolijk stijgen. Ik wil een fatsoenlijke correctie zodat ik met mijn 80% cash weer kan instappen
Eigenlijk ben ik nog steeds niet overtuigd en wil ik dat we teruggaan richting 235-240. Misschien komt dat wel niet en moet ik 'vrij laat' instappen maar dat is dan maar zo. Vooralsnog stap ik niet inquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:02 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik heb ook weken lang gewacht, maar de crash kwam niet. Heb vele percentages zien voorbij gaan
Daarom ben ik gisteren maar voorzichtig weer ingestapt. Momenteel sta ik toch wel op 6 a 7 % winst. Niet zo slecht voor nog geen 2 dagen
Beter te laat instappen dan niet instappenquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:08 schreef Alistair het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik nog steeds niet overtuigd en wil ik dat we teruggaan richting 235-240. Misschien komt dat wel niet en moet ik 'vrij laat' instappen maar dat is dan maar zo. Vooralsnog stap ik niet in
Nah onzin. Je moet toch van een eigen principe uit gaan dat geld oplevert. Tegen je eigen principes toch maar instappen op de beurs om toch! maar winst te pakken, lijkt me niet verstandig. Overigens zit ik er al weer bijna 1.5 week uitquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:16 schreef Oizno het volgende:
[..]
Beter te laat instappen dan niet instappen
Edit: Heb mn longs 246 verkocht a 2,75 en nu weer longs 256 voor 1,61 ingeslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |