quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:03 schreef PeuRac het volgende:[..]
Wat heb je lang gewacht met het monteren?
Je had het roesten kunnen voorkomen door de velgen schoon te maken voor het opbergen. Je zou ze kunnen schoonborstelen met een staalborstel en hammerite erop, maar dat is zwaar spul (in gewicht), je zou dus je wielen opnieuw moeten balanceren. Je kan het een beetje eraf borstelen en ermee doorrijden, t houdt nog wel een jaartje.
Piepende bouten is niks mis mee, lopen ze ook niet zomaar los. Wat ik wel altijd doe is ze even langs een staalborstel halen om ze schoon te maken. Als ze dan nog heel stroef gaan, zou je een héél klein beetje kopervet aan het begin kunnen doen. Maar echt niet meer als een grote speldenknop.
De laatste sneeuw viel nog enkele weken geleden, da's het 'voordeel' van in Noorwegen wonen

Aangezien ik op winterbanden rij zonder noppen, mag ik die ook na pasen gebruiken en ik had gewoon nog geen combinatie van zin en tijd gehad

De zomerbanden zijn roestvrij, het gaat om de velgen van de winterbanden die dus een maand of 8-9 onder de auto hebben gezeten en 5 maanden door de sneeuw moeten rijden.
Het profiel van de winterbanden begint ook wat karig te worden, dus dan kan ik mooi bij aanschaf van nieuwe banden meteen laten balanceren. Of de winterbanden op de zomervelgen laten leggen en dan alu zomervelgen kopen

Mogelijkheden genoeg.
Hoe dan ook, eerst maar eens een staalborstel aanschaffen en die over de bouten raggen en daarna de velgen.
Bedankt voor de tips!
PS Sorry dat ik "jullie" SC dichtgooide, hier maar weer verder:
PTA Slowchat - jullie feestje[ Bericht 3% gewijzigd door Fogel op 02-06-2009 13:35:41 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta